Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (20)Тематичний інтернет-навігатор (15)Наукова електронна бібліотека (181)Реферативна база даних (4123)Книжкові видання та компакт-диски (959)Журнали та продовжувані видання (129)
Пошуковий запит: (<.>K=ІСТОРИЧНИЙ$<.>+<.>K=РЕВІЗІОНІЗМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 626
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єременко О. М. 
Історична подія у контексті європейської традиції (соціально-філософський аналіз): автореф. дис. ... д-ра філософ. наук : 09.00.03 / О. М. Єременко ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2010. — 35 с. — укp.

Розроблено теорію історичної події, яка проаналізована як онтологічний і соціально-історичний феномен. Висвітлено фундаментальні ейдетичні параметри становлення історії. Виявлено онтологічні основи подієвості, проаналізовано структуру події, розроблено принципи класифікації історичних подій. Проаналізовано наративні та віртуальні аспекти історичної подієвості. Обгрунтувано можливості ейдетично-структуралістського розуміння подієвих структур, що повторюються в історії, що дало змогу вийти за межі лінійно-фіналістичного історизму та розробити принципово нову багатомірну модель пізнання історії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*32 + Т010.4
Шифр НБУВ: РА377622 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Єрмоленко Д.О. 
Правовий статус людини і громадянина в Україні як соціальній державі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Д.О. Єрмоленко ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Вивчено історичний аспект появи та розвитку концепції соціальної держави у зарубіжному та вітчизняному законодавстві. Сформульовано визначення соціальної держави, її ознаки та умови функціонування. Розроблено класифікацію сучасних світових конституцій залежно від відображення соціальної орієнтації держави. Наведено порівняльну характеристику соціальної та правової держави. Розглянуто аргументи, що наголошують на "надкласовості" соціальної держави. Проаналізовано спільні риси та відмінності соціальної та соціалістичної держави соціальної держави та "держави благоденства". Класифіковано гарантії забезпечення соціально-економічних прав людини в соціальній державі. Обгрунтовано необхідність створення в Україні, на підставі ст. 125 Конституції України, соціальних судів для здійснення судочинства у соціальних справах (вирішення спорів з питань загальносоціального страхування та виконання законів з соціальних питань. Надано рекомендації щодо вдосконалення процесу розбудови в Україні соціальної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4Укр)3
Шифр НБУВ: РА318453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Іванисько С.І. 
Софія Кіївська в духовному, культурному та науковому житті України (1917 - 1941 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.І. Іванисько ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

На основі широкого кола джерел і літератури розглянуто історичний аспект стосовно споруд у садибі Софії Київської та церковного майна у контексті більшовицької релігійної політики. Проаналізовано етапи становлення Старокиївської парафії Української Автокефальної Православної Церкви у соборі, її стосунки з представниками Російської Православної Церкви та влади. Висвітлено діяльність спеціальної наукової установи, створеної для збереження та дослідження пам'ятки - софійської комісії, стан собору та його монументального живопису. Висвітлено історію перетворення Софійського собору з діючого храму на Софійський музей і розкрито основі напрямки його діяльності. Розглянуто вплив радянської тоталітарної системи на наукові пошуки та збереження пам'яток. Визначено місце Софійського собору у духовному, культурному та науковому житті України в 1917 - 1941 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-2к)-9 + Т3(4УКР-2к)-9 + Т3(4УКР-2к)-9
Шифр НБУВ: РА361555

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іванов Д. І. 
Особливості формування зовнішньополітичного курсу британських урядів (1990–2010 рр.): автореферат дис. ... д.філософ : 032 / Д. І. Іванов. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю аналізу зовнішньополітичного курсу Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії як однієї з ключових держав постбіполярного періоду. У демократичній державі політичний консенсус є результатом домовленостей між політичними силами, які представляють інтереси груп виборців. Велика Британія є однією з найстаріших парламентських демократій світу. Вестмінстерська система дозволяє громадянам захищати свої політичні інтереси та сприяла перетворенню Великої Британії на наддержаву в ХІХ ст. У ХХ ст. відбувався закономірний процес зменшення впливу Великої Британії у світовій політиці. Сполучене Королівство почало поступатися за економічними й військовими параметрами Сполученим Штатам Америки. Сполучене Королівство адаптувалося до Ялтинсько-Потсдамської системи, в якій Велика Британія залишалася провідною державою та ключовим союзником США в НАТО. У постіндустріальну епоху Велика Британія вступила лідером Британської Співдружності, постійним членом Ради Безпеки ООН та одним з провідних технологічних, економічних та культурних центрів світу. Після розпаду соціалістичного табору британська держава і надалі брала активну участь у світовій політиці та зберігала статус провідної держави, у якій продовжувалися дискусії щодо питань євроінтеграції та співпраці у сфері колективної безпеки, які вимагали пошуку політичного компромісу. Тема наукового дослідження органічно пов’язана з проблемою формування зовнішньої політики країн ЄС і НАТО у постбіполярний період. Велика Британія, як одна з провідних держав Заходу, відігравала ключову роль у формуванні зовнішньополітичних позицій НАТО та ЄС, корелюючи свої інтереси з іншими країнами євроатлантичного співтовариства. Дослідження особливостей формування британської зовнішньої політики дозволяє краще зрозуміти контекст формування та реалізації зовнішньополітичного курсу європейських країн у межах євроатлантичної системи колективної безпеки.У дисертації проведено порівняльний аналіз політики консервативного кабінету Дж. Мейджора та лейбористських урядів Т. Блера і Г. Брауна. На основі залучення до наукового обігу малодосліджених матеріалів (політичні маніфести британських політичних партій) проаналізовано еволюцію зовнішньополітичних доктрин британських політичних партій. Визначено ієрархію різних напрямків британської зовнішньої політики та їх територіальну спрямованість. На основі аналізу засідань британського парламенту охарактеризовано ключові питання британської зовнішньополітичного дискурсу та їх сприйняття британським істеблішментом. Досліджено ставлення ключових британських політичних сил до проблеми участі Сполученого Королівства у військових інтервенціях в регіональні конфлікти. Розглянуто еволюцію політики Сполученого Королівства щодо країн що розвиваються. Поглиблено наукову інтерпретацію особливостей формування європейського вектору британської зовнішньої політики та цілей та інтересів британської політики щодо країн пострадянського простору та КНР. Уточнено співвідношення внутрішніх та зовнішніх чинників формування зовнішньої політики урядів Сполученого Королівства. Окреслено роль державних інститутів і політичних партій у британському зовнішньополітичному процесі. Визначено характер впливу основних політичних партій та парламентських фракцій на зовнішню політику урядів Сполученого Королівства. Охарактеризовано роль регіональних партій автономних адміністративно-територіальних регіонів Сполученого Королівства у зовнішньополітичному процесі. Дисертація є самостійним дослідженням, у якому викладено авторське бачення специфіки формування британської зовнішньої політики. Представлене дослідження є першою в українській історіографії працею, яка розглядає внутрішньополітичні чинники, що зумовлюють британський зовнішньополітичний курс.Наукове осмислення формування зовнішньої політики Великої Британії щодо ключових проблем міжнародних відносин дає можливість заповнити певну прогалину в історіографії британського зовнішньополітичного процесу, використати напрацьований історичний матеріал, окремі положення та висновки дисертаційного дослідження для підготовки узагальнюючих наукових праць та підручників з новітньої історії країн Європи. Матеріали дисертації можуть використовуватися для розробки нормативних і спеціальних курсів у вищих навчальних закладах з міжнародних відносин та політичної історії зарубіжних країн.^UThe relevance of the topic of this research is determined by the need of the in-depth analysis of the United Kingdom foreign policy formation and development which reflected its role as an important actor of the post-bipolar world. The UK is one of the oldest democracies of the world. The Westminster system of government allowed the British citizens to protect their interests and contributed to the rise of Great Britain into a global superpower in the 19th century. The achievement of a political consensus on foreign policy matters is regarded as the result of an informal agreement between political groups representing the interests of voters.United Kingdom’s influence had declined in the 20th century as a result of the global changes. Great Britain had yielded military and economic leadership to the United States of America. The United Kingdom had adapted to the Yalta-Potsdam system of international relations and remained a major world power and significant US ally in NATO.United Kingdom is a major economic, technologic and cultural power of the postindustrial age. Great Britain played an active role in international relations. The British establishment had an active internal debate on the topics of eurointegration and security cooperation.The topic of the scientific research is organically connected with the problem of the formation of the foreign policy of the EU and NATO countries in the postbipolar period. The United Kingdom, as one of the leading states of the West, played significant part in shaping the foreign policy positions of NATO and EU, correlating its interests with other countries of the Euroatlantic community. The study of the peculiarities of the formation of British foreign policy allows better understanding of the context of the formation and implementation of the foreign policy course of European countries within the framework of the Euroatlantic system of collective security.The dissertation, for the first time in Ukrainian historiography, characterized evolution of the foreign policy doctrines of British political parties on basis of examination of the new documents (political manifestos of the British political parties). The important topics of British foreign policy discourse and its interpretation by the British establishment were analyzed. The author researched the position of the British political parties on the topic of military intervention in the regional conflicts. The British policy on the developing countries was also considered. The research of the specifics of the formation of British foreign policy has considerable academic and theoretical significance that improves understanding of the global processes that occur in the system of international relations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Іванова О. О. 
Конкурсно-фестивальний рух на Волині кінця ХХ — початку ХХІстоліть: культурно-історичний та комунікативний аспекти.: автореферат дис. ... д.філософ : 034 / О. О. Іванова. — Б.м., 2023 — укp.

Роль сучасних регіональних фестивалів і конкурсів як динамічних формпросвітницької та художньої взаємодії суттєво зростає в епохуглобалізаційних процесів. Інформаційно-технологічний компонентглобалізації створює нові можливості для комунікації, сприяючи розвиткурегіонального культурного ландшафту. Регіональний шар збагачуєтьсяновими ідеями, техніками культурного моделювання через впливи з іншихкультур, що приносять нове бачення та розширюють художні горизонти.Глобалізаційні процеси сприяють популяризації регіональнихмистецьких форм творчості та культурної діяльності та дають можливістьбільш широкій аудиторії відчути багатство й різноманіття культурного спадкурегіону як важливої частки в інтерпретації наративів культурної цілостідержави. У цьому контексті регіональні мистецькі конкурси та фестивалісприяють зростанню уваги до місцевої культури й мистецтва, надаючиможливість артистам, митцям і виконавцям продемонструвати свої таланти татворчість, що сприяє їхньому розвитку й визнанню, а сама акція як певнийкультуртрегерський організм стає платформою для обміну ідеями, традиціямита творчими підходами.3Оскільки регіональні мистецькі конкурси і фестивалі пропонуютьширокий спектр культурних подій та активностей, вони залишаютьсяактуальними й важливими для розвитку творчості та виконавської мистецькоїсфери, а також для зміцнення культурних зв’язків між регіонами. При цьомуактивний розвиток конкурсно-фестивального руху саме в регіональномуінваріанті є однією з важливих ознак сучасного національного культурноговідродження України. У цьому контексті звернення до конкурснофестивального руху у Волинському краї на зламі ХХ–ХХІ століть відкриваєширокі можливості для дослідження як загальнонаціональних, так ірегіональних аспектів української культури. Відсутність ґрунтовних науковихдосліджень про конкурсно-фестивальну панораму Волині в культурноісторичному та комунікативному аспектах, а саме у контексті виявленнятворчого потенціалу спільнот, пошуку нових ідей, вираження своєїунікальності як платформи для обміну художнім досвідом, пропагандикультурної різноманітності, стимулювання інновацій та експериментів у сферікультурно-просвітницької діяльності на прикладі конкурсно-фестивальноголандшафту Волині складає актуальність цього дослідження.Науковою проблемою представленої дисертації є осмисленняконкурсно-фестивального руху на Волині кінця ХХ — початку ХХІ століттяяк культурно-мистецького явища, носія культурно-мистецьких традицій ізасобу комунікації в умовах соціокультурного ландшафту України. У роботіуточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження, зокрема зазначено,що фестиваль — це історично динамічне культурно-мистецьке явище, що маєритуально-святкову ґенезу і являє собою серію соціокультурних подійциклічного характеру. Конкурс, на відміну від фестивалю, являє собоюісторично стабільну (функції конкурсу є незмінними) форму культури, що маєзмагально-ігрову ґенезу і сутність та належить до соціокультурних подійциклічного характеру. Конкурс, як і фестиваль, може мати жанрові різновидита виконує роль носія цінностей певних соціокультурних страт.4Введено в науковий обіг архівні матеріали, пов’язані з історієюстановлення конкурсно-фестивального руху на Волині. Зокрема це документиВолинської обласної ради, архівні матеріали Волинського обласного науковометодичного центру культури, Волинської обласної філармонії, Волинськогофахового коледжу культури і мистецтв імені І. Ф. Стравінського, інтерв’ю,спогади організаторів та учасників конкурсів і фестивалів.Шляхом упорядкування та аналізу ряду архівних матеріалів, інтерв’юорганізаторів та учасників конкурсів і фестивалів охарактеризованокультурно-історичні та комунікативні аспекти найбільш знакових для Волиніконкурсів і фестивалів, зокрема Музичного фестивалю «Стравінський таУкраїна», Міжнародного фестивалю українського фольклору «Берегиня»,Міжнародного фестивалю «Поліське літо з фольклором», Міжнародногоконкурсу піаністів «Шопенівська весна», Міжнародного конкурсу баяністів іакордеоністів «InterSvitiaz аccomusic», Всеукраїнського конкурсу хоровогомистецтва імені Лесі Українки, Всеукраїнського конкурсу виконавців насопілці та цимбалах «Волинська гуковиця», Всеукраїнського конкурсувиконавців на струнно-смичкових інструментах імені Олександра Негоди таінших.^UA dissertation for obtaining a scientific degree of the Doctor of Philosophy,specialty 034 ― Culturology (branch of knowledge 03 ― Humanities). – Modern ArtResearch Institute of the National Academy of Arts of Ukraine, Kyiv, 2023.The scientific problem of the presented dissertation is the understanding of thecompetitive-festival movement of Volyn at the end of the 20th — beginning of the21st century as a cultural phenomenon, a carrier of artistic traditions and means ofcommunication in the conditions of the socio-cultural landscape of Ukraine. Regionalart competitions and festivals offer a wide range of cultural events and activities, theyremain relevant and important for the development of creativity and performing arts,as well as for strengthening cultural ties between regions. At the same time, the activedevelopment of the competition and festival movement in the regional invariant is oneof the important signs of the modern national cultural revival of Ukraine. In thiscontext, turning to the competitive-festival movement of Volyn region at the turn ofthe 20th -- 21st centuries opens wide opportunities for researching both national andregional aspects of Ukrainian culture in terms of its integrity, acting as a peculiar andat the same time organic component of it.The work specifies the conceptual and categorical apparatus of the research, inparticular it is stated that the festival is a historically dynamic cultural phenomenonthat has a ritual and festive genesis and is a series of socio-cultural events of a cyclicalnature. The competition, in contrast to the festival, represents a historically stable (thefunctions of the competition are unchanged) form of culture that has a game genesis9and essence and belongs to socio-cultural events of a cyclical nature. The competition,like the festival, can have genre varieties and fulfills the role of a carrier of values ofcertain socio-cultural strata.Archival materials related to the history of the formation of the competitionfestival movement of Volyn have been put into scientific circulation, in particular,documents of the Volyn Regional Council, archival materials of Volyn RegionalScientific-Methodological Center of Culture, Volyn Regional Philharmonic, IgorStravinsky Volyn College of Culture and Arts, interviews, memories of organizersand participants of competitions and festivals.By organizing and analyzing a number of archival materials, interviews withorganizers and participants of contests and festivals, the cultural-historical andcommunicative aspects of the most significant contests and festivals for Volyn, inparticular, the Music Festival "Stravinsky and Ukraine", the International Festival ofUkrainian Folklore "Beregynia", were characterized. The International Festival"Polissia Summer with Folklore", International Piano Competition "Chopin Spring",International Competition of Bayanists and Accordionists "InterSvitiaz accomusic",Lesia Ukrainka All-Ukrainian Choral Art Competition, All-Ukrainian Competition ofPipe and Cymbal Performers "Volyn Hukovytsia", Oleksandr Nehoda All-UkrainianCompetition of Performers on stringed instruments and others.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Релігія   
6.

Іванченко А.С. 
Соціокультурні та психологічні аспекти релігійної свідомості: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / А.С. Іванченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Досліджено основні аспекти феномену релігійної свідомості. Здійснено історичний огляд становлення проблеми щодо даного феномену та критичний аналіз наявних підходів до її вирішення. Наголошено на необхідності міждисциплінарного дослідження релігійної свідомості. Сформульовано критерії її визначення, головним з яких є релігійне мислення. У контексті змісту даної свідомості розкрито проблему релігійної істини. Грунтовно проаналізовано функціональні компоненти релігійної свідомості, а саме: релігійне мислення, релігійну мову, релігійний світогляд, релігійну віру, релігійний досвід, ритуальні практики. Визначено основні чинники, які впливають на розвиток релігійної свідомості, якими є вікова динаміка розвитку, стать, характер і темперамент, та відносин з батьками, іншими близькими родичами чи опікунами. Критерієм психологічної норми розвитку релігійної свідомості визнано її соціальну адаптивність і сприяння психологічній цілісності особистості. Зроблено висновок, що релігійна свідомість є головним інтегративним фактором релігійних систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э210.2 +
Шифр НБУВ: РА355522

Рубрики:

      
7.

Іващук А. С. 
Становлення та розвиток методики навчання французької мови у Галичині (друга половина ХІХ - перша половина ХХ ст.) / А. С. Іващук. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність зумовлена необхідністю опису та переосмислення історичного досвіду становлення і розвитку методики навчання французької мови у Галичині (друга половина ХІХ – перша половина ХХ ст.) шляхом аналізу конкретно-історичного матеріалу що стосувався адміністративних, соціальних, освітніх процесів, які відбувалися на Галицьких землях, а також потребою оновлення процесу підготовки студентів, магістрантів, аспірантів шляхом уведення нових наукових та архівних джерел, дотичних до історії методики навчання французької мови на обраній території та в окреслених хронологічних межах. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше в науці про методику навчання іноземних мов всебічно досліджено становлення і розвиток методики навчання французької мови у Галичині впродовж 1867–1939 рр.; охарактеризовано історико-соціальні та освітньо-організаційні передумови становлення і розвитку методики навчання французької мови; обґрунтовано періодизацію методики навчання французької мови; висвітлено процес навчання французької мови; визначено та уточнено методичні підходи, принципи, методи навчання французької мови у Галичині впродовж досліджуваного періоду; до наукового обігу введено маловідомі та невідомі архівні документи; проаналізовано історичні факти, дотичні до становлення і розвитку методики навчання французької мови у Галичині (друга половина ХІХ – перша половина ХХ століття). Обґрунтований методологічний інструментарій дослідження, окреслено джерельну базу та представлено підходи до визначення етапів становлення і розвитку методики навчання французької мови у Галичині (1867–1939 рр.); розглянуто і проаналізовано навчальні програми, плани, річні шкільні звіти та підручники з французької мови; окреслено особливості реалізації методів навчання французької мови у Галичині впродовж досліджуваного історико-хронологічного періоду. Дослідження виконано з використанням підходів, методів і принципів чотирьох рівнів: філософського, загальнонаукового, конкретно-наукового та технологічного. Відповідно до обраних критеріїв установлено основні етапи становлення та розвитку методики навчання французької мови у Галичині у 1867–1939 рр.: І етап – 1867–1890 рр. – становлення методики навчання французької мови; ІІ етап – 1890–1939 рр. – розвиток методики навчання французької мови.У період становлення методики навчання французької мови в різних типах шкіл Галичини дисципліна «Французька мова» була виключно предметом за вибором. В межах виокремленого хронологічного періоду існували навчальні плани та щорічні шкільні звіти, в яких наявна вибіркова дисципліна «Французька мова». Метою навчання французької мови було знання граматики, вміння перекладати невеликі речення та тексти з та на французьку мову, а також здатність читання художньої літератури французькою мовою. Встановлено, що провідними було проголошено перекладні методи навчання французької мови, а саме граматико-перекладний та текстуально-перекладний. Внаслідок детального аналізу планів, звітів та підручників доведено, що навчання французької мови у Галичині у період 1867–1890 рр. провадилося на основі концептуально-методичних засад граматико-перекладного та текстуально-перекладного методів. Реалізація цих методів ґрунтувалася на мовному підході з дотриманням основних дидактичних та методичних принципів. Другий етап (1890–1939 рр.) вважається періодом розвитку методики навчання французької мови у Галичині. Цей історичний період ознаменувався проведенням реформ у галузі освіти, спрямованих на розвиток та вдосконалення системи освіти. Дисципліна «Французька мова» набуває характеру обов'язкової дисципліни. Метою навчання французької мови у школах та гімназіях Галичини було розуміння повідомлень французькою мовою, вільне висловлювання в усній та письмовій формах у межах знайомих тем та ситуацій повсякденного спілкування, читання текстів французькою мовою, ознайомлення учнів із кращими зразками французької художньої літератури, а також біографіями видатних французьких письменників та поетів. У старших класах передбачалося читання текстів у галузі науки та техніки. Проаналізовані навчальні програми, плани, шкільні звіти та підручники з французької мови засвідчили використання прямого методу навчання іноземних мов. Навчання французької мови здійснювалося на основі мовного та мовленнєвого підходів, принципі міжкультурної взаємодії, базувалося на дотриманні дидактичних і методичних принципів. Досліджено, що прогресивними на той час рекомендаціями було використання драматизації на уроках французької мови, а також прослуховування грамофонних записів з уривками французької мови для тренування правильної вимови. Окрім того, педагоги використовували кіноплівку із зображенням рухів мовного апарату при вимові французьких звуків. Виявлено, що особливістю використання прямого методу навчання французької мови у Галичині було небажання педагогів повністю відмовлятися від теорії мови, а саме граматики та фонетики.^UThe relevance is due to the need to describe and rethink the historical experience of formation and development of methods of teaching French in Galicia (second half of XIX - first half of XX century.) By analyzing specific historical material relating to administrative, social, educational processes that took place in Galicia. also the need to update the process of training students, undergraduates, graduate students by introducing new scientific and archival sources related to the history of methods of teaching French in the selected area and within the defined chronological boundaries.The scientific novelty of the study is that for the first time in the science of methods of teaching foreign languages ​​comprehensively studied the formation and development of methods of teaching French in Galicia during 1867-1939; historical-social and educational-organizational preconditions of formation and development of methods of teaching French are characterized; periodization of French language teaching methods is substantiated; the process of learning French is covered; defined and clarified methodological approaches, principles, methods of teaching French in Galicia during the study period; little-known and unknown archival documents were introduced into scientific circulation; historical facts concerning the formation and development of methods of teaching French in Galicia (second half of the nineteenth - first half of the twentieth century) are analyzed.The methodological tools of the research are substantiated, the source base is outlined and the approaches to determining the stages of formation and development of the methods of teaching French in Galicia (1867–1939) are presented; curricula, plans, annual school reports and textbooks in French were considered and analyzed; features of realization of methods of teaching French in Galicia during the studied historical and chronological period are outlined. According to the selected criteria, the main stages of formation and development of methods of teaching French in Galicia in 1867-1939: Stage I - 1867-1890 - the formation of methods of teaching French; Stage II - 1890-1939 - development of methods of teaching French.During the formation of the methodology of teaching French in different types of schools in Galicia, the discipline of "French" was exclusively a subject of choice. Within the selected chronological period, there were curricula and annual school reports in which the elective subject "French" was available. The aim of teaching French was knowledge of grammar, the ability to translate short sentences and texts from and into French, as well as the ability to read fiction in French. It is established that translation methods of teaching French, namely grammar-translation and text-translation, were declared the leading ones.As a result of a detailed analysis of plans, reports and textbooks, it is proved that the teaching of French in Galicia in the period 1867-1890 was carried out on the basis of conceptual and methodological principles of grammatical translation and textual translation methods. The implementation of these methods was based on the language approach in compliance with the basic didactic and methodological principles.The second stage (1890–1939) is considered to be the period of development of the methodology of teaching French in Galicia. This historic period was marked by reforms in the field of education aimed at developing and improving the education system.The French language discipline becomes a compulsory subject.The purpose of teaching French in schools and gymnasiums of Galicia was to understand messages in French, free speech in oral and written forms within familiar topics and situations of everyday communication, reading texts in French, acquainting students with the best examples of French fiction and biographies of prominent French writers and poets. In the senior classes reading of texts in the field of science and technology was provided.Analyzed curricula, plans, school reports and textbooks in French showed the use of a direct method of teaching foreign languages. The teaching of French was carried out on the basis of language and speech approaches, the principle of intercultural interaction, was based on adherence to didactic and methodological principles.It was investigated that the progressive recommendations at that time were the use of dramatization in French lessons, as well as listening to gramophone records with excerpts from French to train correct pronunciation. In addition, teachers used film depicting the movements of the speech apparatus when pronouncing French sounds.It was found that the peculiarity of using the direct method of teaching French in Galicia was the reluctance of teachers to completely abandon the theory of language, namely grammar and phonetics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Іл'янович К.Б. 
Антропологічна криза в умовах сучасної техногенної цивілізації: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / К.Б. Іл'янович ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2008. — 16 с. — укp.

Проаналізовано основні соціальні ознаки та витоки антропологічної кризи сучасної техногенної цивілізації. Основну увагу приділено вивченню негативних аспектів розвитку цивілізації як глобальної соціокультурної системи. Зроблено висновок, що сучасна техногенна цивілізація переживає глибинну антропологічну кризу, що стосується усіх сфер життя. Виявлено, що науковий аналіз подібних мегатенденцій цивілізаційного розвитку є недостатнім, одноаспектним, оскільки XXI ст. характеризується активним розвитком нових технологій, появою нового типу раціональності як світосприйняття, суспільно-культурними змінами. Встановлено відмінність техногенного цивілізаційного типу від традиційного. Охарактеризовано культурно-історичний контекст зародження, системи цінностей та особливостей раціональності техногенної цивілізації, визначено глибинні джерела сучасної антропологічної кризи. Досліджено культурні й антропологічні суперечності глобалізаційних процесів сучасності у межах однієї цивілізації та сфери міжцивілізаційних відносин. З'ясовано, що рефлексія над джерелами та соціокультурними ознаками антропологічної кризи обумовлює необхідність формування нового типу світогляду й антропологічної парадигми загальнокультурного змісту та загальноцивілізаційного значення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю6*671.112 + Ч111.1 +
Шифр НБУВ: РА357879

Рубрики:

      
9.

Ілляшенко Ю. Ю. 
Становище дітей в Україні в період розбудови громадянського суспільства: історичний аспект (1990-ті роки XX - початок XXI ст.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Ю. Ю. Ілляшенко ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито особливості впровадження державної політики стосовно дітей, зокрема, в соціальній, моральній, навчально-виховній, культурній сферах. Розглянуто проблеми соціально-правової захищеності дітей в Україні періоду розбудови громадянського суспільства (1990-ті рр. XX - початок XXI ст.), зокрема, дотримання прав найбільш уразливих соціальних категорій: дітей-сиріт, дітей, що залишилися без батьківського піклування, дітей з функціональними обмеженнями, бездоглядних і безпритульних дітей. Розкрито проблеми діяльності дитячих громадських організацій України. Охарактеризовано основні напрями діяльності дитячих об'єднань. Здійснено висновки щодо важливої ролі та домінантного місця дітей в українському суспільстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64-29 + Х809(4УКР)342 + Ч442(4УКР)
Шифр НБУВ: РА370837 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Ількович В. М. 
Діяльність польських громадських культурних організацій в Україні у 1991–2014 рр. / В. М. Ількович. — Б.м., 2022 — укp.

Становище національних меншин у державі є безумовно важливим як для Польщі, так і для України, особливо в процесі євроінтеграції. Поляки – одна з найдавніших та найбільших етнічних меншин України, що з’являється на цих теренах ще в княжі часи. Так за останнім переписом, який провели у 2001 р., поляків в Україні було 144,1 тис.У кінцевому результаті, на прикладі організацій української Полонії, можемо глибше зрозуміти важливість трансформаційних національних процесів у сучасності, що мають місце в Україні, передбачити та уникнути помилок, які виникають у суспільстві на міжнаціональному ґрунті.Отримані результати дослідження демонструють становлення, розвиток польських громадських товариств та їхню діяльність у галузі культури в 1991–2014 рр. та взаємозв’язок формування таких об’єднань із державотворчими процесами в Україні у відповідний історичний період.Мета дисертації полягає в тому, щоб на основі історичного аналізу існуючих наукових розробок і широкої джерельної бази всебічно схарактеризувати та проаналізувати процес становлення, діяльності польських громадських організацій, динаміку культурно-просвітницьких та правових напрямів розвитку Полонії в Україні з 1991 по 2014 рр.Джерельну базу роботи складають документи й матеріали, покликані висвітлити окремі аспекти проблематики дисертації. Серед основних типів джерел, які використано у дослідженні, є нормативно-правові акти (вітчизняні та міжнародні), документи установ і організацій, публіцистичні джерела, періодичні видання, біографічна література, аналітичні звіти, соціологічні опитування та вебресурси. Більшості джерел із досліджуваної тематики притаманний високий рівень цифровізації.У досліджені висвітлюється діяльність польських національно-культурних об’єднань у контексті відродження та розвитку їхнього культурного та духовного життя. У роботі особлива увага приділена культурно-освітньому та правовому аспектам функціонування Полонії України, дослідженню її організаційних засад на теренах України.У дослідженні проаналізовано умови історичного становлення, розвитку польських громадських організацій та їхню основну правову базу для діяльності в Україні польської меншини. Зазначена чисельність і демографічні зміни польської національної меншини та вплив цих факторів на розвиток їхньої культурної діяльності. Розкрито концептуальні засади особливостей створення та функціонування польських культурних громадських організацій та етнографічних товариств Полонії. Як результат, це дає змогу зрозуміти етапи становлення польських об’єднань, прослідкувати територію їхнього поширення.Окрема увага приділена дослідженню основних напрямків просвітницької діяльності полонійних об’єднань, зокрема створення шкіл, класів та інших закладів культурно-еститечного розвитку для популяризації й поширення польської мови, історії, культури, звичаїв та обрядів. Можна стверджувати, що їхня робота ефективна не лише серед етнічних поляків, але й серед інших народів нашої держави, адже відсоток українців, які вивчають та знають польську мову, з кожним роком збільшується.Чільне місце у роботі займає аналіз особливостей та специфіки польських об’єднань у питаннях розвитку польськомовної преси та ЗМІ, інтернет ресурсів, телебачення, радіомовлення. Саме завдяки такій діяльності українські польські товариства підтверджують свою присутність у інформаційному полі, що доводить: польська національна меншина з кожним роком стає більш згуртованою.Досліджено й схарактеризовано заснування і напрями діяльності художніх закладів та організацій естетичного виховання Полонії в Україні. Можемо говорити, що ці організації, значною мірою, – самофінансовані, за винятком невеликої допомоги Консульств та уряду Республіки Польща. В Україні ж належних умов для їхнього розвитку не закладено. Також обґрунтовано важливість створення та підтримки культурно-масових заходів для національних меншин, зокрема і для Полонії. У роботі висвітлено найбільші культурно-масові заходи, які відбулися за участі польських громадських культурних товариств або організовані ними.Положення й висновки дослідження можуть бути використані при розробці нормативних і спеціальних курсів, спецсемінарів, наукових студій з новітньої історії України із проблематики національних меншин, етнополітики, історії культури, культурної антропології, історії повсякдення, міждержавних відносин, історії Польщі; у підготовці статей, монографій, підручників і навчальних посібників з даної тематики. Ключові слова: Україна, Республіка Польща, національна меншина, етнополітика, українсько-польські відносини, громадські організації, польська освіта, етнічні фестивалі, преса, громадсько-політична активність, асиміляція, міграція, фольклор, національна спадщина, церква.^UThe position of national minorities in the country is certainly important for both Poland and Ukraine, especially in the process of European integration. Poles are one of the oldest and largest ethnic minorities in Ukraine, which appeared in this area in princely times. Thus, according to the last census conducted in 2001, there were 144.1 thousand Poles in Ukraine. Polonia's activities play an important role in the transformation of society, the rapprochement and understanding of the Ukrainian and Polish peoples, and the establishment of interstate partnership.The study of public associations of Polonia of Ukraine provides an opportunity to assess the specific activities of Ukraine during the Perestroika and the years of independence, in culture (formation of societies, institutions of aesthetic education, media) to meet the humanitarian needs of the Polish minority.Ultimately, on the example of the organizations of the Ukrainian Polonia, we can better understand the importance of transformational national processes in modern Ukraine, anticipate and avoid mistakes that occur in society on an interethnic basis.The source base of the work consists of documents and materials designed to highlight certain aspects of the dissertation. Among the main types of sources used in the study are regulations (domestic and international), documents of institutions and organizations, journalistic sources, periodicals, biographical literature, analytical reports, opinion polls and web resources. Most sources on the subject are characterized by a high level of digitization.The study highlights the activities of Polish national and cultural associations in the context of the revival and development of their cultural and spiritual life. The paper pays special attention to the cultural, educational, social and legal aspects of the functioning of Polonia of Ukraine and the study of its organizational principles in Ukraine.The study analyzes the conditions of historical formation, development of Polish public organizations and their main legal basis for the activities of the Polish minority in Ukraine.The conceptual bases of the peculiarities of the creation and functioning of Polish cultural public organizations and ethnographic societies of Polonia are revealed. As a result, it makes it possible to understand the stages of formation of Polish associations, to trace the territory of their spread.Particular attention is paid to the study of the main areas of educational activities of Polonian associations, including the establishment of schools, classes and other educational institutions to promote and disseminate the Polish language, history, culture, customs and traditions. Their work is effective not only among ethnic Poles, but also among other peoples of our country, because the percentage of Ukrainians who study and know the Polish language is growing every year.A prominent place in the work is occupied by the analysis of the peculiarities and specifics of Polish associations in the development of the Polish-language press and mass media, Internet resources, television, and radio broadcasting. Due to such activities Polish societies of Ukraine confirm their presence in the information field, which proves that the Polish national minority is becoming more cohesive every year.The foundation and directions of activity of art institutions and organizations of aesthetic education of Polonia in Ukraine are studied and characterized. We can say that these organizations are, to a large extent, self-financed, with the exception of a little help from the Consulates and the Government of the Republic of Poland. In Ukraine, however, there are no proper conditions for their development.The importance of creating and supporting cultural events for national minorities, including Polonia, is also substantiated. The paper highlights the largest cultural events that took place with the participation of Polish public cultural societies or organized by them.The provisions and conclusions of the study can be used in the development of normative and special courses, special seminars, research studies on the recent history of Ukraine on national minorities, ethnopolitics, cultural history, cultural anthropology, everyday history, interstate relations, Polish history; in the preparation of articles, monographs, textbooks and manuals on this topic.Key words: Ukraine, Republic of Poland, national minority, ethnopolitics, Ukrainian-Polish relations, public organizations, Polish education, ethnic festivals, press, social and political activism, assimilation, migration, folklore, national heritage, church.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Іонов В. І. 
Історіографія як основа наукової інтерпретації сучасної української музичної культури: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. І. Іонов ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2010. — 19 с.: рис. — укp.

Вперше в українському музикознавстві розроблено підстави для створення єдиної теорії сучасної української музичної історіографії (СУМІ). Визначено засадничі риси СУМІ, здійснено її предметно-понятійний, функіональний та ціннісно-смисловий аналіз. Вивчено тексти, проблемний зміст, поняттєві узагальнення музикознавчих і культурологічних праць останнього десятиріччя і, таким чином, здійснено запропоноване І. Котляревським визначення пріоритетних засад музично-культурологічного знання. Запропоновано історіологічну оцінку стану сучасної української музичної культури, яка дозволяє в цій останній вбачати історичний феномен, що поєднує у сьогоденні минуле та майбутнє українського культурного буття, включаючи способи усвідомлення та відтворення цього буття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Щ313(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА378143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Істоміна Г.В. 
Мистецтво народної кераміки Волині другої половини XIX - XX століть (типологія, стилістика, художні особливості): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Г.В. Істоміна ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено мистецтво народної кераміки Волині другої половини XIX - XX ст. як цілісного історико-культурного явища. Висвітлено витоки, зроблено історичний огляд гончарства Волині даного періоду. Визначено особливості технології формоутворення та декорування народної кераміки. До наукового обігу введено нові відомості про народних майстрів і гончарних осередків даного регіону. Розроблено типологію виробів за формою та призначенням. Виявлено художньо-стилістичні особливості, розглянуто найпоширеніші мотиви орнаментики народної кераміки Волині другої половини XIX - XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.13(4УКР-9ВОЛ)5/6 +
Шифр НБУВ: РА354981

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
13.

Іщенко І.І. 
Пізньокрейдові Cancellothyridoidea (Brachiopoda, Terebratulida) України і деяких суміжних до неї областей: Автореф. дис... канд. геол. наук: 04.00.09 / І.І. Іщенко ; НАН України. Ін-т геол. наук. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Монографічно досліджено піздньокрейдові короткопетельні теребратуліди (Brachiopoda) Украіни зм надродини Cancellothyridoidae. Встановлено паралельний розвиток в мезозої двох гілок скульптурованих короткопетельних теребратулід - Cancellethyridoidae та родини Cnismatocentridae (Terebratuloidea), до останнього включено підродину Inopinatarculina з родом Prochlidonophora. Відновлено морфогенез і розроблено варіант схеми філогенезу надродини. Прослідковано історичний розвиток морських пізньокрейдових басейнів на України та сусідніх тереторіях. На підставі стратиграфічного аналізу вивчених видів у розрізі верхньокрейдових відкладів запропоновано виділити шари з фауною канцеллотиридоідей, які простежуються на території Донбасу, а деякі фіксуються на теренах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е169.117.3*992.2"05"(4Укр)
Шифр НБУВ: РА318898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Абрамчук Д. В. 
Примірний договір у цивільному праві України: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Д. В. Абрамчук. — Б.м., 2024 — укp.

1.?Актуальність проведення дисертаційного дослідження зумовлена тим, що принцип свободи договору, який знаходить своє закріплення у нормах цивільного законодавства та забезпечує учасникам приватноправових відносин можливість вільно обирати контрагентів і визначати умови договору, в окремих випадках підлягає обмеженню в силу специфіки правової природи певних цивільних правовідносин. Йдеться, зокрема, про норми, присвячені правовому регулюванню відносин із укладення цивільно-правових договорів на основі примірних, основне призначення яких зводиться до того, що вони визначають бажану з точки зору держави модель договірного зобов’язання, а також спрощують процес узгодження договірних умов. Водночас в умовах адаптації вітчизняного законодавства до стандартів Європейського Союзу примірний договір може сприйматися як атавізм планових договорів, що отримали значне поширення у період існування УРСР. З іншого боку, чимала практика застосування конструкції примірних договорів з метою правового упорядкування договірних відносин у різних сферах цивільного обігу свідчить про об’єктивну необхідність модернізації примірних договорів, а також розробки для них найбільш оптимальної конструкції, що відповідає потребам ліберального приватного права.Мета дисертаційного дослідження полягає у формуванні нових теоретичних положень щодо концепції примірного договору та вироблення на цій основі наукових висновків, спрямованих на розвиток доктрини цивільного права, удосконалення цивільного законодавства та узагальнення судової практики.Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають внаслідок укладення та виконання цивільно-правових договорів на основі примірних. У процесі дослідження використано філософські, загальнонаукові та спеціально-наукові методи пізнання, серед яких: історичний метод, діалектичний метод, метод аналізу та синтезу, індуктивний та дедуктивний методи, порівняльно-правовий метод, використання судової практики, метод правового моделювання. Теоретичні та практичні результати дослідження полягають у тому, що сформульовані висновки та пропозиції можуть бути використані для подальших досліджень правової природи примірних договорів, а також з метою вдосконалення чинного вітчизняного законодавства у цій сфері. Зокрема, вони можуть бути використані:– у нормотворчій діяльності – для удосконалення законодавства в частині застосування конструкції примірного договору при укладанні, зміні, припиненні цивільно-правових договорів;– у науково-дослідній сфері – як методологічне підґрунтя для подальших науково-теоретичних досліджень правової природи примірних договорів;– у правозастосовчій діяльності – при безпосередньому застосуванні конструкції примірного договору на стадіях укладення та виконання цивільно-правових договорів. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що дисертація є першим комплексним дослідженням конструкції примірного договору в Україні. Результати дослідження конкретизовані в таких основних наукових положеннях: запропоновано визначення поняття примірного договору; доведено притаманність правовій природі примірного договору дуального характеру, що полягає у сприйнятті його і як особливого нормативно-правового акту, і цивільно-правового договору; обґрунтовано доцільність розширення закріпленого законодавчо переліку суб’єктів рекомендування примірних договорів органами місцевого самоврядування як самостійними суб’єктами затвердження їх змісту; запропоновано з метою уникнення випадків хибного ототожнення понять «типовий договір» і «типові умови» запозичити досвід європейських держав у частині заміни терміну «типові умови» терміном «стандартні умови»; удосконалено розуміння змісту примірного договору як сукупності ініціативних та обов’язкових умов, що затверджуються уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування для використання їх суб’єктами цивільно-правових відносин при укладенні договорів; обґрунтовано висновок, що нормотворчість у частині затвердження типових договорів у цілому повинна бути зведена до мінімуму з обов’язковою обґрунтованістю необхідності використання типових договорів у межах цивільно-правового регулювання як виняткового інструменту державного впливу та ін.^U2.?The relevance of the dissertation study is determined by the fact that the principle of freedom of contract, which is enshrined in the provisions of civil law and provides participants of private legal relations with the opportunity to freely choose counterparties and determine the terms of the contract, is in some cases subject to restrictions due to the specific legal nature of certain civil legal relations. In particular, this refers to the rules on legal regulation of relations related to the conclusion of civil law contracts on the basis of exemplary contracts, the main purpose of which is to determine the model of contractual obligation desired by the state and to simplify the process of agreeing on contractual terms. At the same time, in the context of adaptation of national legislation to the standards of the European Union, an exemplary contract may be perceived as an atavism of planned contracts, which were widespread during the existence of the Ukrainian SSR. On the other hand, the extensive practice of using the exemplary contract constraction for the purpose of legal regulation of contractual relations in various areas of civil circulation demonstrates the objective need to modernise exemplary contracts and develop the most optimal structure for them that meets the needs of liberal private law.The purpose of the dissertation is to formulate new theoretical provisions on the concept of a exemplary contract and to develop on this basis scientific conclusions aimed at developing the civil law doctrine, improving civil legislation and generalising case law.The object of the study is social relations arising out of the conclusion and performance of civil law contracts based on exemplary ones.In the course of the study, there have been used philosophical, general scientific and special scientific methods of cognition, including: historical method, dialectical method, method of analysis and synthesis, inductive and deductive methods, comparative legal method, use of case law, and method of legal modelling.The theoretical and practical results of the study are that the conclusions and proposals formulated can be used for further research into the legal nature of exemplary contracts, and also with a view to improving the current national legislation in this area. In particular, they may be used:- in lawmaking - to improve legislation in terms of applying the exemplary contract structure when concluding, amending, terminating civil law contracts;- in the research area - as a methodological basis for further scientific and theoretical studies of the legal nature of exemplary contracts;- in law enforcement activities - in the direct application of the exemplary contract structure at the stages of conclusion and performance of civil law contracts.The scientific novelty of the results obtained is that the dissertation is the first comprehensive study of the construction of an exemplary contract in Ukraine. The results of the study are specified in the following main scientific provisions: the author proposes a definition of the concept of an exemplary contract; proves that the legal nature of an exemplary contract is dual in nature, which consists in its perception as both a special regulatory legal act and a civil law contract; and substantiates the expediency of expanding the list of subjects of recommendation of exemplary contracts by local self-government bodies as independent subjects of approval of their content, which is enshrined in law; in order to avoid cases of erroneous identification of the concepts of " typical contract" and "typical terms", it is proposed to borrow the experience of European countries in terms of replacing the term "typical terms" with the term "standard terms"; understanding of the content of an exemplary contract as a set of initiative and mandatory terms approved by authorised public authorities and local self-government bodies for use by subjects of civil law relations when concluding contracts is improved; a conclusion is made that rule-making in terms of approval of exemplary contracts in general should be kept to a minimum with the obligatory justification of the need to use exemplary contracts within the framework of civil law regulation as an exclusive instrument of state influence, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Агапітова І.В. 
Цинський Китай кінця XVIII - першої третини XIX ст. у сприйнятті західних спостерігачів: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / І.В. Агапітова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2006. — 20 с. — укp.

З використанням значного джерельного матеріалу досліджено феномен сприйняття соціально-політичних реалій Китайської Імперії західними сучасниками у кінці XVIII - першій третині XIX ст. - періоді кризи династії Цин в Китайській історії. В історії Західного Світу це період промислових буржуазних революцій та початку економічної колоніальної політики (у першу чергу для Великобританії та США). Проаналізовано ступінь впливу ранніх дослідників Китаю - єзуїтів на створення "міфу про Китай". Їх праці довгий час були єдиним джерелом зведень про Китай у Європі. Сформований місіонерами літературний напрямок, що претендує на роль об'єктивного джерела зведень про Китай на всіх етапах його історичного існування, зазнав активної критики Ж.Ж.Руссо, О.Голдсміта, І.Г.Гердера, Г.В.Гегеля. Значні зміни, що відбулися в Європі, багато в чому визначили поворот у поглядах на історичний процес взагалі й особливий характер відносин до проблеми взаємин і взаємовпливу культур, до проблеми "своє" і "чуже". До цього періоду відноситься становлення концепції європоцентризму як системи суспільних поглядів. Початок у XIX ст. у Західній Європі характеризується бурхливим ростом економіки та промисловості. З цим взаємопов'язана поява політичних і економічних інтересів до Китайської імперії, і, відповідно - зміна акцентів у сприйнятті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(5КИТ)5,022 + Т1-1(5КИТ)5 +
Шифр НБУВ: РА346744

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Агафонов С.А. 
Інститут Президента в системі державної влади України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / С.А. Агафонов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 16 с. — укp.

Визначено поняття інституту Президента України та виявлено основні його риси. Вивчено історичний розвиток інституту Президента в Українській державі, розглянуто особливості правового забезпечення їх реалізації, а також місце Президента України серед органів державної влади. Сформульовано концептуальні положення та обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення інституту Президента України в світлі переходу держави до парламентсько-президентської форми республіканського правління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)612 +
Шифр НБУВ: РА325862

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Айман Хусейн Мухаммед аль Орімі 
Кримінальна відповідальність за крадіжку і відмінність ії від суміжних злочинів за кримінальним правом Йорданії (історія і сучасність): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / Айман Хусейн Мухаммед аль Орімі ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено історичний аспект розвитку кримінального права Йорданії, загальну характеристику злочинів проти власності, поняття та елементи крадіжки, відмінність її від суміжних злочинів. Запропоновано нове визначення поняття "крадіжки" та методи відмежування від неї усіх протиправних відкритих або здійснених з застосуванням насильства дій вилучення майна. Проаналізовано кваліфіковані види крадіжок, та визначено недоліки застарілого законодавства, яке не відповідає потребам часу та розвитку суспільства. Розглянуто відмінність крадіжки від суміжних злочинів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(5Йор)1
Шифр НБУВ: РА317075 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
  

Географічні рубрики:

      
18.

Акулова Н. Ю. 
Проза Михайла Івченка (семантика, поетика): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / Н. Ю. Акулова ; Харків. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Досліджено, що ідейно-естетичне поле прози митця охоплює культурний і природний, свідомий і підсвідомий, соціально-історичний і морально-психологічний, побутовий і буттєвий виміри людського життя, які завжди взаємозумовлені та майстерно пов'язані між собою. З'ясовано, що письменник намагався всебічно зобразити окрему індивідуальність з її складним внутрішнім світом на тлі сучасної йому дійсності. Визначено, що аналіз поетики прозових творів М. Івченка на двох основних рівнях - хронотоп і психологізм засвідчив перехід письменника від реалістичної парадигми української літератури XIX ст. до естетики модернізму, яка реалізувалася у творчості митця через виразну імпресіоністичну стильову домінанту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Івченко М.Є. 534
Шифр НБУВ: РА371002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Ал-Самаррай Алаа Х. М. 
Філософсько-педагогічні погляди Аль-Фарабі / Х. М. Ал-Самаррай Алаа. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню актуального завдання – розширенню уявлень про природу і характер філософсько-педагогічних поглядів Абу Насра Аль-Фарабі, розкриттю їх історичної значимості для педагогіки і визначенню перспектив подальшого їх розвитку. У роботі проаналізовано історичний період життя і діяльності Аль-Фарабі, виділені позитивні і негативні соціально-історичні, політичні та культурні чинники, що вплинули на формування його світогляду. Встановлено вплив ідей давньогрецьких філософів – Платона і Арістотеля на формування наукових і педагогічних поглядів Аль-Фарабі. Розкрито погляди Аль-Фарабі на предмет і зміст природничо-наукової освіти, її місце в класифікації наук ученого, цілі і завдання, порядок вивчення. Охарактеризовано основні ідеї Аль-Фарабі в сфері гуманітарних наук і освіти на основі філософського підходу. Виділено цілі і завдання, необхідний рівень і зміст гуманітарних знань, вимоги до тих, хто навчається. Виявлено суть психолого-педагогічних поглядів Аль-Фарабі. Визначено, що в його роботах розроблялися проблеми розумового, морального, естетичного і фізичного виховання, показано визначальну роль виховання у формуванні характеру людини.^UThe dissertation is devoted to solving the urgent problem - expanding ideas about the nature and nature of philosophical and pedagogical views of Abu Nasr Al-Farabi, revealing their historical significance for pedagogy and identifying prospects for their further development. The historical period of Al-Farabi's life and activity is analyzed in the work, the positive and negative socio-historical, political and cultural factors which have influenced formation of his world outlook are allocated. The influence of the ideas of ancient Greek philosophers - Plato and Aristotle on the formation of scientific and pedagogical views of Al-Farabi. Al-Farabi's views on the subject and content of science education, its place in the classification of scientific sciences, goals and objectives, the order of study. Al-Farabi's main ideas in the humanities and education are described on the basis of a philosophical approach. The goals and objectives, the required level and content of humanities knowledge, requirements for students are highlighted. The essence of Al-Farabi's psychological and pedagogical views is revealed. It is determined that in his works the problems of mental, moral, aesthetic and physical education were developed, the decisive role of education in the formation of human character is shown.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Алі Мабхут Саад Мулкат 
Роль центральної преси Ємену в інформаційному забезпеченні громадсько-політичних перетворень суспільства: проблеми та перспективи (1994 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / Алі Мабхут Саад Мулкат ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історичний процес розвитку та сьогоднішній стан єменських засобів масової інформації, перш за все, центральної преси. Розкрито особливості впливу соціально-економічних змін на єменську центральну пресу та її роль в інформаційному забезпеченні суспільно-політичних перетворень 1994 - 2000 рр. Визначено роль та завдання центральної преси за сучасних умов і шляхи підвищення ефективності її функціонування. Показано соціально-демографічні, соціально-професійні та соціально-психологічні особливості читацької аудиторії як об'єкта впливу центральної преси. Осмислено основні позитивні та негативні тенденції розвитку та функціонування центральної преси Ємену, перш за все, газет "Аль-Саура" ("Революція") і "Аль-Джумухурія" ("Республіка"). З'ясовано сучасний стан, перспективи подальшого розвитку єменського газетного ринку, систему підготовки та перепідготовки журналістських кадрів. Розроблено практичні рекомендації щодо подальшого вдосконалення центральної преси Ємену.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(5Єме) +
Шифр НБУВ: РА322192

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського