Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (169)Книжкові видання та компакт-диски (8)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>K=АУДИТОРІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Віннікова І.І. 
Рекламна діяльність фармацевтичних підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / І.І. Віннікова ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2006. — 17 с. — укp.

Досліджено теоретико-методичні та прикладні проблемні питання підвищення ефективності рекламної діяльності фармацевтичних підприємств України. Узагальнено теоретичні засади рекламного менеджменту, визначено специфіку реалізації його принципів та інструментів на фармацевтичному ринку. Наведено оцінку сучасного стану та визначено перспективи розвитку рекламної діяльності фармацевтичних підприємств України. Проаналізовано вплив факторів маркетингового середовища на їх функціонування. Виявлено, що цільова аудиторія реклами лікарських засобів сегментується за віком і прибутками. Визначено найбільш ефективні способи рекламування лікарських засобів з урахуванням характеристик цільової аудиторії, а також специфічних властивостей основних груп препаратів. Обгрунтовано шляхи удосконалення планування рекламних кампаній на ринку лікарських засобів. Наведено рекомендації щодо підвищення ефективності рекламної діяльності фармацевтичних підприємств і розроблено відповідний інструментарій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.952 + У9(4УКР)421.0-803.81 +
Шифр НБУВ: РА346205

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Левчук О.М. 
Розвиток кооперативного книговидання в Україні в кінці ХІХ - першій третині ХХ ст. (на прикладі Всеукраїнського кооперативного книговидавничого і книготорговельного товариства "Книгоспілка"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / О.М. Левчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2003. — 22 с. — укp.

На базі результатів аналізу літературних і архівних джерел висвітлено діяльність кооперативного видавництва Книгоспілки у 1920 - 1930-х рр. протягом історичного періоду "нової економічної політики" (непу) в Радянському Союзі. Досліджено кооперативно-громадський книгодрук як осібну систему, яка виникла з ініціативи українського широкого загалу, внаслідок чого самоствердження українців як нації відбулося в усіх галузях їх життя (культурній, громадській, політичній). Предметом зазначеної праці стали різні аспекти діяльності Книгоспілки як провідної кооперативно-видавничої організації в Україні за непу: соціально-економічні, історичні та політичні умови діяльності, авторська й читацька аудиторія, взаємодія з іншими суб'єктами видавничої справи та красного письменства, бізнесові та інформаційні процеси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч610.3(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА325735

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Шубін О.О. 
Управління системою бізнес-взаємодії металургійних підприємств: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.О. Шубін ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2008. — 20 с. — укp.

Узагальнено сучасні напрями менеджменту та маркетингу, з урахуванням яких визначено характер, переваги та відмінності основних форм співпраці за умов трансформаційних змін. Доведено появу сучасних форм організації співпраці промислових підприємств на основі процесів бізнес-взаємодії, основні з яких - бізнес-взаємодія у процесі виробництва, бізнес-взаємодія у процесі збуту та бізнес-взаємодія як забезпечення перших двох. З урахуванням галузевої специфіки та масштабів діяльності металургійних підприємств доведено пріоритетність першої групи процесів. Показано, що збутова орієнтація системи бізнес-взаємодії підприємств зумовила розробку підходів до ранжування основних груп клієнтів з метою більшої за обсягом взаємодії з ними (VIP, Lux, Medium або Light-клієнтів). Запропоновано методичні рекомендації щодо оцінювання послуг даних підприємств на базі SERVQUAL-методу. Визначено концептуальні підходи до підвищення ефективності системи бізнес-взаємодії, а саме: формування мережевої системи бізнес-взаємодії промислових підприємств, в якій найбільш значуще значення має структура маркетингу; використання потенційних резервів інформаційної складової - технології, забезпечення, продуктів; багатокритеріальну систему оцінювання ефективності системи бізнес-взаємодії металургійних підприємств, яка характеризує рівень взаємодії з персоналом, постачальниками, споживачами, клієнтами, контактними аудиторіями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.51-131-21 +
Шифр НБУВ: РА356820

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Ландик О. В. 
Формування інвестиційної політики підприємств АПК: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / О. В. Ландик ; Полтав. держ. аграр. акад . — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження теоретичних і методичних аспектів формування інвестиційної політики (ІП) підприємств АПК, за результатами якого надано розвиток теоретичним положенням у галузі формування ІП підприємств. Визначено стан і тенденції розвитку ІП підприємств, а також встановлено науково-методичні основи її формування. Вдосконалено методичні основи дослідження системи тактичного управління інвестиційною діяльністю підприємств, визначено її фактичний стан і напрями вирішення проблемних питань. Обгрунтовано підходи щодо аналізу змісту ІП підприємств і здійснено оцінювання її ефективності. Розроблено механізм формування ІП підприємств АПК і запропоновано інструментарій управління процесом реалізації ІП підприємств і систему управління взаємовідносинами підприємств з інвесторами, зацікавленими сторонами та контактними аудиторіями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-56
Шифр НБУВ: РА379366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Дибська Т. С. 
Методика змішаного навчання усного японського мовлення майбутніх філологів. / Т. С. Дибська. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано, практично розроблено та експериментально перевірено методику змішаного навчання усного японського мовлення студентів освітнього рівня «бакалавр».Обґрунтовано й розроблено підсистему завдань і вправ для навчання усного японського мовлення за системою змішаного навчання, що реалізується в межах чотирьох основних («Face-to-Face Driver», модель почергового розподілу форм роботи, «зміна робочих зон» та «перевернута аудиторія») та трьох допоміжних («Flex», «Online Lab», «Self-Blend») моделей.18Розроблено модель авторської методики (у двох варіантах – з використанням під час очних занять елементів мікронавчання (мікропошуку) та без них) навчання усного японського мовлення майбутніх філологів.У ході експерименту встановлено ефективність авторської методики у цілому. Перевага моделей, де використовувався мікропошук, не підтвердилася. Однаково ефективними виявилися результати в групах, що навчалися за моделями з мікропошуком та без мікропошуку. Достовірність результатів експерименту було доведено за допомогою статистичного методу Манна-Уїтні. Сформульовано методичні рекомендації щодо змішаного навчання майбутніх філологів усного японського мовлення за авторською методикою.^UThe dissertation represents a theoretical substantiation, practical development and experimental checkup of the methodology of teaching oral Japanese speech to students who study for the qualification of Bachelor's degree.The paper defines the technology of blended learning of Japanese oral speech as a systematic use of methods and techniques of face-to-face, distance, online and interactive learning – the ones optimal for learning and adequate in order to achieve educational goals. The advantages, key approaches and principles of blended learning of oral Japanese speech (communicative, competence-oriented, linguistic and linguocultural) are formulated in the paper. Theoretical and methodological bases of formation of competences in oral Japanese speech of future philologists (in particular, definition and component structure of competence in speaking and competence in listening in Japanese) are elaborated. Linguistic principles of teaching oral Japanese to future philologists are formulated, while also indicating typological phonetic, lexical and grammatical features of Japanese that cause interlingual interference, as well as culturally marked paraverbal means of communication. It is noted that the theoretical basis of teaching speech consists of functional types of monologues and dialogues of conversational, educational scientific and journalistic styles; their structural features, pragmatics, verbal and nonverbal means are also indicated. The psychological basis of teaching oral Japanese speech is also elaborated.The blended learning of oral Japanese speech is organized within seven models, of which four are basic and three are auxiliary. The Face-to-Face Driver model, the Activities Rotation model, the Working Space Rotation model, and the Flipped Classroom model are used as the basic ones in the given order, which is determined according to years of study and levels of language knowledge. The Face-to-Face Driver model is aimed at first-year students studying Japanese at the A1 level. The Activities Rotation model is designed for second-year students studying Japanese at the A2 level. The Working Space Rotation model is aimed at third-year students studying Japanese at level B1. The subjects of study within the Flipped Classroom model are fourth-year students studying Japanese at B2 level. It is noted that three more models – Flex, Online Lab and Self-Blend models – are auxiliary and aimed at the partial achievement of individual learning objectives. Such platforms as Google Classroom, Memrise, Kahoot! and YouTube are the most optimal for distance and online instruction of oral Japanese speech aimed at future philologists.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Жукова І. В. 
Державно-громадська комунікація: становлення та розвиток в Україні / І. В. Жукова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено логіко-системний аналіз становлення і розвитку державно-громадської комунікації як об'єкту наукового дослідження в Україні. Визначено особливості використання методології дослідження державно-громадської комунікації та принципи становлення її структури. Обґрунтовано періоди до реалізації та моніторингу державно-громадської комунікації, кожний з яких характеризувався відповідними тенденціями та ознаками. Обґрунтовано історичні передумови становлення інституалізації державно-громадської комунікації. Досліджено низку факторів щодо якості інформаційно-комунікаційних зв'язків між окремими суб'єктами державного управління, що впливають на загальну систематичну структуру всієї організації державного управління. На основі проведеного дослідження визначено перспективи розбудови ефективних політико-правових засобів державно-громадської комунікації в Україні, що передбачає основні напрями розвитку демократичного управління державою. Запропоновано відповідний підхід до розробки передумов формування саморегулівної системи засобів та каналів громадського впливу на публічну політику в Україні. Запропонований підхід повністю відповідає соціально-ринковій переорієнтації засобів та каналів громадського впливу на публічну політику в Україні у відповідності з напрямками розвитку українського суспільства та з формуванням демократичних стандартів функціонування органів державної влади.Розкрито потенціал каналів інформаційно-комунікативного супроводу для сприяння громадськості та стан упровадження еле¬ментів електронного урядування. Визначено, що для подолання основних проблем електронного урядування мають відбуватися процеси в державі, що пов'язані зі здійсненням координації дій із задоволення потреб громадськості як основної мети маркетингового управління шляхом створення та підтримання балансу між ресурсами органів державної влади і забезпеченням потреб населення. У контексті використання інформаційно-комунікативних технологій у діяльності Президента України виділено взаємопов'язані комплекси завдань. Визначено, що, сьогодні, вкрай необхідною умовою для розвитку інформаційно-комунікативного супроводу діяльності Президента України є започаткування дискурсивних технологій взаємодії з громадськістю. Ідентифіковано рівень інформаційно-комунікативного забезпечення діяльності Верховної Ради та Уряду України у взаємодії з громадськістю. При з'ясуванні інформаційно-комунікативного забезпечення діяльності Верховної Ради та Уряду України у взаємодії з громадськістю за їхніми суб'єктно-об'єктними ознаками здійснено аналіз власне парламентського дискурсу  тема, що, до останнього часу, залишалася малодослідженою. Визначено специфічні особливості використання системи індивідуального маркетингу для вдосконалення кібербезпеки в інформаційно-комунікаційних системах, в автоматичному режимі, що дає, що визначається такими основними характеристиками маркетингового середовища, як макро-політичні, соціально-культурні, економічні, територіальні, екологічні фактори, а, також, фактори мікросередовища (клієнти, конкуренти, цільова аудиторія, постачальники, маркетингові дослідження) державно-громадської стратегії в реформуванні публічного управління в умовах українського сьогодення. Запропоновано використання системи індивідуального маркетингу для вдосконалення кібербезпеки в інформаційно-комунікаційних системах в автоматичному режимі, що дає можливість передавати дані від CRM-систем електронного документообігу і програм обліку інформації в смартфони громадян-користувачів державних послуг. У державному секторі систему побудови індивідуального маркетингу можна використовувати, починаючи з соціальних опитувань і виборчих програм (аж до голосування зі смартфона). Розроблені, відповідно до чинного національного законодавства, практичні рекомендації щодо розробки та прийняття Концепції державно-громадської стратегії в реформуванні державного управління в Україні. Метою формування Концепції державно-громадської стратегії в реформуванні державного управління в Україні є забезпечення дієвої системи залучення громадян до розробки управлінських рішень, шляхом: виділення основних напрямів формування стратегії державно-громадської комунікації; визначення місії та цілей стратегії державно-громадської комунікації; розробки системи показників оцінки ефективності стратегії державно-громадської комунікації; координації дій з міжнародними комунікаційними організаціями, зміцнення міжнародного авторитету держави, як послідовного й активного діяча із забезпечення комунікаційного простору та ін.^UThe dissertation provides a logical and systematic analysis of the formation and development of state-civil communication as an object of scientific research in Ukraine. The peculiarities of using the methodology of the study of state-civil communication and the principles of the formation of its structure are determined. The period for implementation and monitoring of state-civil communication, each of which was characterized by the relevant tendencies and features, was substantiated. The historical preconditions of formation of institutionalization of state-civil communication are substantiated. A number of factors concerning the quality of information and communication relations between individual subjects of public administration, which influence the overall systematic structure of the entire organization of public administration, are investigated.On the basis of the conducted research, the prospects for developing effective political and legal mechanisms of state-civil communication in Ukraine are defined, which provides the main directions of development of democratic governance of the state. Appropriate approach to the development of preconditions for the formation of a self-regulating system of mechanisms and channels of civil influence on public policy in Ukraine is proposed. The proposed approach fully corresponds to the social and market reorientation of mechanisms and channels of civil influence on public policy in Ukraine in accordance with the directions of development of Ukrainian society and the formation of democratic standards for the functioning of state authorities.The potential of information and communication support channels for public assistance and the state of implementation of e-government elements are revealed. It is determined that in order to overcome the main problems of e-government, there should be processes in the state related to the coordination of actions to meet the needs of the public as the main goal of marketing management by creating and maintaining a balance between public resources and public needs. In the context of the use of information and communication technologies in the activities of the President of Ukraine, interconnected sets of tasks have been identified. It is determined that, today, an extremely necessary condition for the development of information and communication support of the President of Ukraine is the introduction of discursive technologies of interaction with the public. The level of information and communication support of the Verkhovna Rada and the Government of Ukraine in interaction with the public has been identified. In clarifying the information and communication support of the Verkhovna Rada and the Government of Ukraine in interaction with the public on their subject-object characteristics, an analysis of the actual parliamentary discourse was carried out  a topic that, until recently, remained unexplored.Specific features of the use of individual marketing system to improve cybersecurity in information and communication systems, in automatic mode, which gives, which is determined by such basic characteristics of the marketing environment as macro-political, socio-cultural, economic, territorial, environmental factors, as well as , microenvironmental factors (customers, competitors, target audience, suppliers, marketing research) of the state-public strategy in public administration reform in the conditions of the Ukrainian present. It is proposed to use the system of individual marketing to improve cybersecurity in information and communication systems in automatic mode, which allows to transfer data from CRM-electronic document management systems and information accounting programs to smartphones of citizens-users of public services. In the public sector, the system of building individual marketing can be used, starting with social polls and election programs (up to voting from a smartphone). Developed, in accordance with current national legislation, practical recommendations for the development and adoption of the Concept of public strategy in public administration reform in Ukraine. The purpose of forming the Concept of public strategy in public administration reform in Ukraine is to ensure an effective system of involving citizens in the development of management decisions, by: identifying the main directions of public strategy; defining the mission and goals of the public communication strategy; development of a system of indicators for assessing the effectiveness of the strategy of public communication; coordination of actions with international communication organizations, strengthening the international authority of the state as a consistent and active figure in providing communication space, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Дашак Є. Л. 
Фортепіанна творчість Йозефа Маркса: специфіка перетворення традицій: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Є. Л. Дашак. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене постаті австрійського композитора, музичного критика й філософа, педагога й піаніста Йозефа Маркса (1882–1964). У його творчому доробку — багато камерно-інструментальних, симфонічних та хорових опусів, а також понад 150 камерно-вокальних творів. Досвідчений піаніст і концертмейстер, Й. Маркс збагатив скарбницю світового фортепіанного репертуару двома фортепіанними концертами («Романтичний концерт» мі мажор і Три п’єси для фортепіано з оркестром «Castelli Romani»), фортепіанними циклами «Шість п’єс для фортепіано» та «Історії метеликів», а також низкою окремих фортепіанних п’єс.Визначено, що останніми десятиліттями розпочався справжній сплеск зацікавленості творчістю Й. Маркса в концертних аудиторіях і в науково-дослідній сфері. Після смерті композитора його творча спадщина була майже забута навіть на батьківщині (за винятком камерно-вокальних творів), проте в 1990 х роках на афіші повернулися обидва фортепіанні концерти, «Осіння симфонія», камерно-інструментальні й хорові опуси. Сучасні музикознавці А. Хольцер, В. Маріхарт, К. Мора та інші продовжили дослідження доробку Й. Маркса, розпочате у працях його учнів А. Лісса та Е. Верби ще за життя композитора.З’ясовано, що в Україні творчість Й. Маркса досі практично не була об’єктом дослідження. Однак митець залишив помітний слід в історії української музики: серед його учнів — такі яскраві українські музиканти, як композитор і піаніст Н. Нижанківський, скрипаль і композитор Р. Придаткевич, перша українська композиторка С. Туркевич-Лукіянович, піаніст-віртуоз і композитор Т. Микиша. Вокальні твори Й. Маркса протягом десятиліть є в репертуарі українських співаків. З 2017 року автор цієї дисертації став першим в Україні виконавцем ряду фортепіанних і камерно-інструментальних творів Й. Маркса. Тож дослідження й популяризація спадщини цього австрійського композитора в Україні є доцільними і своєчасними. Вивчення доробку Й. Маркса розширює наші уявлення про культурно-мистецьку ситуацію в Австрії першої половини минулого століття, розкриває нові аспекти історії фортепіанної та камерної музики у ХХ ст., сприяє залученню актуальної наукової проблематики співвідношення традицій і новаторства, пізнього романтизму, модернізму, музичного юґендштилю тощо.Вперше у вітчизняному музикознавстві представлена деталізована біографія Й. Маркса з аналізом основних життєвих та творчих етапів. Охарактеризовані всі сфери творчої діяльності митця: композиторська, музично-теоретична, музично-критична, педагогічна та суспільно-культурна. Виявлено, що як випускник філософського факультету Університету Ґрацу та учень А. Майнонга, Й. Маркс сформував власну чітку систему філософсько-естетичних поглядів, яку послідовно обстоював протягом життя. Митець став автором одного з перших теоретичних досліджень психології сприйняття звуку і тональності, яку вважав універсальним законом. Й. Маркс один із найвизначніших викладачів композиції ХХ століття: за сорок років із його класу вийшли понад 1250 учнів з різних країн світу.Визначені причини передчасного завершення композиторської діяльності (1946, за 18 років до смерті) і тривалого забуття доробку Й. Маркса. Насамперед це консерватизм та усталеність музично-естетичних поглядів, що мало-помалу віддалили його від актуальних тенденцій розвитку західноєвропейського музичного мистецтва. Також це частковий збіг естетичних поглядів митця з культурною ідеологією нацистської партії, що стало причиною упереджених звинувачень у співпраці з нацистським урядом. Значну увагу приділено проблемі діяльності Й. Маркса в межах культурної політики Третього Рейху: доведено, що митець був змушений продовжувати свою творчу та суспільну роботу, однак не поділяв і не підтримував нацистську ідеологію. Життєвий шлях Й. Маркса відображає багатоплановість аспектів творчого існування митця першої половини ХХ століття.Окреслені естетичні засади творчості Й. Маркса. Акцентовано на проблематиці зв’язків творчості композитора з національними особливостями австрійського мистецького менталітету. Показано, що традиціоналізм Маркса та його однодумців мав дві складові: культурно-політичну («охорона традицій» як наріжне питання культурно-мистецької політики тогочасної Австрії) та естетично-психологічну (страх перед «руйнівними» новаціями авангардистів). Творча та суспільно-культурна діяльність Й. Маркса була спрямована на підтримку світового авторитету Австрії як «культурної наддержави». Називаючи себе «романтичним реалістом», митець визначив своєю естетичною метою збереження традицій тональної музики, плекання ідеалів краси, витонченості та гармонії в мистецтві.^UThe dissertation study is devoted to the personality of the Austrian composer, music critic and philosopher, teacher and pianist Joseph Marx (1882–1964). The creative heritage of the composer includes a significant number of chamber, symphonic and choral opuses, as well as more than 150 vocal works. A brilliant pianist and concertmaster, J. Marx enriched the treasury of the world piano repertoire with two piano concertos (“Romantic Concerto” in E major and Three Pieces for Piano with Orchestra “Castelli Romani”), piano cycles “Six Pieces for Piano” and “Stories of butterflies”, as well as a number of separate piano pieces.It has been defined that in recent decades there has been a revival of interest in J. Marx’s work in concert halls and in the scientific and research area. After the composer’s death, his legacy was almost forgotten even in his homeland (with the exception of chamber and vocal works), but in the 1990s both piano concerts, “Autumn Symphony”, chamber and choral opuses returned to the repertoire. Works of modern musicologists A. Holzer, W. Marihart, C. Mora and others continued the study of J. Marx’s work, begun by his students A. Liess and E. Werba during the composer’s lifetime.It has been established that in Ukraine the work of J. Marx has hardly been the object of research until today. At the same time, the artist left an important influence on the history of Ukrainian music: among his students are such bright Ukrainian musicians like the composer and pianist N. Nyzhankivskyi, the violinist and composer R. Prydatkevych, the first Ukrainian woman composer S. Turkevich-Lukiyanovych, the virtuoso pianist and composer T. Mykysha. The vocal works of J. Marx have been a part of the repertoire of Ukrainian vocalists for decades. Since 2017, the author of this dissertation became the first performer of a number of piano and chamber-instrumental works by J. Marx in Ukraine. Therefore, the research and popularization of the legacy of this Austrian composer in Ukraine is appropriate and timely. The study of the work of J. Marx expands our knowledge of the cultural and artistic situation in Austria in the first half of the last century, reveals new aspects of the history of piano and chamber music in the 20th century, contributes to the involvement of current scientific issues of the relationship between tradition and innovation, late romanticism, modernism, the musical Jugendstil, etc. For the first time in Ukrainian musicology, a detailed biography of J. Marx with an analysis of the main life and creative stages is presented. All spheres of the artist’s creative activity are characterized: compositional, theoretical, critical, pedagogical and socio-cultural. It has been established that as a graduate of the Faculty of Philosophy of the University of Graz and a student of A. Meinong, J. Marx formed his own clear system of philosophical and aesthetic views, which he consistently followed throughout his life. The artist was the author of one of the first theoretical studies of the psychology of sound perception and tonality, which he considered a universal law. J. Marx was one of the most prominent composition teachers of the 20th century: over 1,250 students from different countries of the world graduated from his class in forty years.The reasons for the untimely completion of the composer’s professional work (1946, 18 years before his death) and the long-term oblivion of J. Marx’s work have been determined. First of all, it is conservatism and static musical and aesthetic views, which gradually distanced the composer from the current trends in the development of Western European musical art. It was also a partial coincidence of the artist’s aesthetic views with the cultural ideology of the Nazi party, which led to prejudicial accusations of collaboration with the Nazi government. Considerable attention is paid to the problem of J. Marx’s activity within the cultural policy of the Third Reich: it is proved that the artist was forced to continue his creative and social work, but did not share or support the Nazi ideology. The life path of J. Marx reflects the diverse aspects of the artist’s creative existence in the first half of the 20th century.The aesthetic principles of J. Marx’s work are outlined. Emphasis is placed on the problems of connections between the composer’s work and the national characteristics of the Austrian artistic mentality. It is shown that the traditionalism of Marx and his like-minded people had two components: cultural and political (“protection of traditions” as a cornerstone of the cultural and artistic policy of Austria at that time) and aesthetic and psychological (fear of the “destructive” innovations of the avant-garde). J. Marx’s creative and socio-cultural activities were aimed at supporting the world authority of Austria as a “cultural superpower”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Сюй Н. -. 
Фортепіанна творчість Йозефа Маркса: специфікаперетворення традицій: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Н. -. Сюй. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене постаті австрійськогокомпозитора, музичного критика й філософа, педагога й піаніста ЙозефаМаркса (1882–1964). У його творчому доробку — багато камерноінструментальних, симфонічних та хорових опусів, а також понад 150 камерновокальних творів. Досвідчений піаніст і концертмейстер, Й. Маркс збагативскарбницю світового фортепіанного репертуару двома фортепіаннимиконцертами («Романтичний концерт» мі мажор і Три п’єси для фортепіано зоркестром «Castelli Romani»), фортепіанними циклами «Шість п’єс дляфортепіано» та «Історії метеликів», а також низкою окремих фортепіанних п’єс.Визначено, що останніми десятиліттями розпочався справжній сплескзацікавленості творчістю Й. Маркса в концертних аудиторіях і в науководослідній сфері. Після смерті композитора його творча спадщина була майжезабута навіть на батьківщині (за винятком камерно-вокальних творів), проте в1990-х роках на афіші повернулися обидва фортепіанні концерти, «Осіннясимфонія», камерно-інструментальні й хорові опуси. Сучасні музикознавціА. Хольцер, В. Маріхарт, К. Мора та інші продовжили дослідження доробкуЙ. Маркса, розпочате у працях його учнів А. Лісса та Е. Верби ще за життякомпозитора.^UThe dissertation study is devoted to the personality of the Austrian composer,music critic and philosopher, teacher and pianist Joseph Marx (1882–1964). Thecreative heritage of the composer includes a significant number of chamber,symphonic and choral opuses, as well as more than 150 vocal works. A brilliantpianist and concertmaster, J. Marx enriched the treasury of the world piano repertoirewith two piano concertos (“Romantic Concerto” in E major and Three Pieces forPiano with Orchestra “Castelli Romani”), piano cycles “Six Pieces for Piano” and“Stories of butterflies”, as well as a number of separate piano pieces.It has been defined that in recent decades there has been a revival of interest inJ. Marx’s work in concert halls and in the scientific and research area. After thecomposer’s death, his legacy was almost forgotten even in his homeland (with theexception of chamber and vocal works), but in the 1990s both piano concerts,“Autumn Symphony”, chamber and choral opuses returned to the repertoire. Worksof modern musicologists A. Holzer, W. Marihart, C. Mora and others continued thestudy of J. Marx’s work, begun by his students A. Liess and E. Werba during thecomposer’s lifetime


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Анохін Е. В. 
Організаційно-методичні умови проведення кіберспортивних змагань: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Е. В. Анохін. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню чинників, що впливають на систему змагань та обґрунтуванню організаційно-методичних умов проведення змагань з кіберспорту з урахуванням сучасних тенденцій. Мета роботи – дослідити чинники, що впливають на систему змагань та обґрунтувати організаційно-методичні умови проведення змагань з кіберспорту з урахуванням сучасних тенденцій та міжнародного досвіду.Об’єкт дослідження: система змагань в кіберспорті.У процесі виконання дисертаційної роботи були використані такі методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури та мережі Інтернет; аналіз нормативних документів, правил та формату змагань; аналіз протоколів змагань та відеоаналіз; опитування; методи систематизації та узагальнення, метод експертних оцінок; методи статистичної обробки отриманих даних. Наукова новизна роботи: обґрунтовано чинники, що впливають на проведення змагань з кіберспорту, серед яких ігровий формат, ігрова платформа, організатори змагань, місце проведення змагань, трансляція змагань, призовий фонд, правила та регулювання змагань, глядацька аудиторія; визначено зовнішні (соціальна підтримка, культурні особливості та зовнішнє середовище змагань) та внутрішні (психологічний стан гравця, спосіб життя, вік, харчування та фізична підготовленість) чинники, що впливають результативність та успішність гравців в змаганнях з кіберспортивних дисциплінах; обґрунтовано організаційні (нормативно-правові основи, інфраструктура та логістика змагань, управління командами та гравцями, спонсори та фінансування, заходи безпеки та антидопінгу) та методичні (розробка правил гри, технічних вимог, форматів змагань, системи оцінювання та кваліфікації) умови проведення змагань та перспективні шляхи розвитку кіберспорту в Україні, серед яких структурування змагань, освітня інтеграція, підтримко та розвиток кіберспорту, ефективне маркетингове просування; визначено, що система проведення змагань у кіберспорті має відмінності від змагань в спорті загалом, де елементами цієї системи є різноманітність форматів змагань, структура проведення турнірів, наявність стабільного інтернет-з'єднання, взаємодія гравців із віртуальним середовищем, неперервна участь у змаганні, і відсутність фізичного контакту між учасниками; виявлено спільні характеристики кіберспорту з видами спорту загалом, що підкреслює його правомірність як форми спортивної діяльності та відкриває перспективи для подальшого розвитку та інтеграції в загальновизнані спортивні системи; визначено світові тенденції розвитку системи змагань в кіберспорті: динамічне збільшення ринку кіберспорту, професіоналізація учасників, глобалізація аудиторії, інновації у форматах турнірів, активна взаємодія з інвесторами та брендами, ЗМІ; отримано нові знання щодо розвитку кіберспорту як виду спорту в світі та системи проведення змагань, доведено значущість кіберспорту як соціального явища в міжнародному спортивному русі.Розвиток системи кіберспортивних змагань в Україні передбачає комплексне впровадження стратегій, що охоплюють структурування змагань, освітню інтеграцію, підтримку та розвиток кіберспорту, ефективне маркетингове просування. Першочерговим завданням є створення структурованих ліг, які забезпечать послідовний розвиток талантів на всіх рівнях. Реалізація цих стратегій дозволить Україні створити стійку та конкурентоспроможну кіберспортивну екосистему, яка відповідає національним і міжнародним стандартам.^UThe dissertation is devoted to studying factors affecting the system of competitions and the justification of the organizational and methodological conditions for holding eSports competitions, considering modern trends.The aim of the work is to investigate the factors influencing the system of competitions and to justify the organizational and methodological conditions for conducting eSports competitions considering modern trends and international experience.The object of research is the system of competitions in e-sports.In the process of completing the dissertation, the following methods were used: theoretical analysis and generalization of data from scientific and methodological literature and the Internet; analysis of normative documents, rules, and competition format; analysis of competition protocols and video analysis; surveys; methods of systematization and generalization; method of expert evaluations; methods of mathematical statistics.The scientific novelty of the work: the factors affecting the conduct of eSports competitions are substantiated, including game format, game platform, competition organizers, competition venue, competition broadcast, prize fund, competition rules and regulation, audience; external (social support, cultural features and the external environment of competitions) and internal (player's psychological state, lifestyle, age, nutrition and physical fitness) factors affecting the performance and success of players in competitions in e-sports disciplines are determined; justified organizational (legal and legal foundations, infrastructure and logistics of competitions, management of teams and players, sponsors and financing, security and anti-doping measures) and methodical (development of rules of the game, technical requirements, formats of competitions, evaluation and qualification systems) conditions of competitions and prospective ways of developing e-sports in Ukraine, including competition structuring, educational integration, support and development of e-sports, effective marketing promotion; it is determined that the system of holding competitions in eSports has differences from competitions in sports in general, where the elements of this system are a variety of competition formats, the structure of holding tournaments, the presence of a stable Internet connection, the interaction of players with the virtual environment, continuous participation in the competition, and the absence physical contact between participants; the common characteristics of eSports with sports in general were revealed, which emphasizes its legitimacy as a form of sports activity and opens prospects for further development and integration into generally recognized sports systems; global trends in the development of the eSports competition system have been identified: dynamic growth of the eSports market, professionalization of participants, globalization of the audience, innovations in tournament formats, active interaction with investors and brands, mass media; new knowledge was gained regarding the development of eSports as a sport in the world and the system of conducting competitions, the significance of eSports as a social phenomenon in the international sports movement was proven.The development of the system of e-sports competitions in Ukraine involves the comprehensive implementation of strategies covering the structuring of competitions, educational integration, support and development of e-sports, and effective marketing promotion. The priority is to create structured leagues that will ensure the consistent development of talent at all levels. Implementing these strategies will allow Ukraine to create a sustainable and competitive e-sports ecosystem that meets national and international standards.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Худік Б. О. 
Методика побудови рекомендаційної системи для сфери освіти на основі гібридного підходу: автореферат дис. ... д.філософ : 123 / Б. О. Худік. — Б.м., 2024 — укp.

Худік Б.О. Методика побудови рекомендаційної системи для сфери освіти на основі гібридного підходу. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 123 Комп’ютерна інженерія. – Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій Міністерства освіти і науки України. – Київ, 2023.Сучасні підходи до організації освітніх процесів при формуванні індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти потребують формування рекомендацій щодо вибору навчальних курсів, навчальної літератури, прогнозування запису користувачів на курс та вирішення інших допоміжних освітніх задач, що робить ці процеси сферою інтересу рекомендаційних систем. Аналіз використання рекомендаційних систем показав, що більшість з них концентруються на забезпеченні комерційних задач та цілей, тоді як в сфері освіти першочерговим завданням є забезпечення якості освітнього процесу. Також, присутня суттєва відмінність в об’єктах інтересу та цільовій аудиторії рекомендаційних систем в освітній сфері: чітко визначена аудиторія користувачів; одноразовість та швидкоплинна актуальність більшості рекомендацій; можливість отримати попередні оцінки об’єктів інтересу за рахунок обов’язкових опитувань. Це обумовлює потребу створення окремої методики для побудови рекомендаційної системи з метою підвищення якості вирішення різноманітних задач підтримки прийняття рішень в освітніх процесах.В роботі вирішено актуальне науково-прикладне завдання підвищення якості надання рекомендацій в сфері освіти за рахунок використання рекомендаційної системи на основі гібридного підходу.Проведено аналіз сучасних методів, моделей та підходів до побудови рекомендаційних систем, зокрема: підхід на основі контентної фільтрації; підхід на основі колаборативної фільтрації; гібридні підходи. Для врахування результатів оцінювань користувачами об’єктів інтересу проведено огляд методів експертного оцінювання, розглянуто особливості визначення та специфіку використання різних шкал, розглянуто питання формування узагальнених експертних оцінок для обчислення загального рейтингу об’єктів інтересу користувачів.Оскільки значна частина характеристик має лінгвістичну природу, запропоновано використовувати модель представлення даних на основі нечіткої логіки, що дозволяє забезпечити спрощений перехід від однієї числової шкали оцінювання до іншої без зміни лінгвістичного представлення моделі даних.Застосування методів рекомендаційних систем в сфері освіти розглянуто в роботі в контексті найбільш типових задач здобувачів, що забезпечують підтримку освітнього процесу. Розроблений метод формування рекомендацій по об’єктам інтересу з використанням гібридного підходу може бути використаний для визначених в роботі типів рекомендацій та подібних до них з урахуванням наступних особливостей: системі відомий об’єкт інтересу користувача, об’єкти інтересу містять певний текстовий опис; ступінь релевантності об’єкта інтересу до запиту користувача враховує семантичну близькість запиту (або характеристик користувача) до об’єктів інтересу, а вже на наступних кроках – оцінки користувачів, інформацію про взаємодію здобувача з об’єктом інтересу та його поведінку в системі. Для оцінки релевантності інтересів користувача до об’єктів рекомендації пропонується використовувати методи обробки природної мови, зокрема, для попередньої фільтрації об’єктів інтересу. Це дозволяє скоротити розмір вектору потенційно корисних об’єктів. Використання цільових опитувань дозволяє зменшити розміри матриць колаборативної фільтрації на останньому етапі формування рекомендації. Також, рейтингування об’єктів інтересу на основі цільових опитувань дозволяє зменшити проблему «холодного старту», оскільки кількість об’єктів без рейтингової інформації в системі є дуже низькою, і навіть для таких об’єктів можна легко отримати попередню оцінку на основі аналогічних оцінок схожих з ними об’єктів.Апробація методики була проведена шляхом розробки рекомендаційної системи для вирішення задач формування рекомендації щодо вибору дисципліни блоку вільного вибору студента та підбору навчальної літератури. Аналіз отриманих результатів продемонстрував, що відгук моделі становить 92% - стільки користувачів погодились з рекомендацією, наданою системою. Оцінка рівня задоволеності користувачів отриманою рекомендацією щодо вибору дисципліни з плином часу становить 76%, при цьому 15% хоча і хотіли б поміняти свій вибір, але на ті дисципліни, що надала їх рекомендаційна система в вершині списку рекомендацій. Дослідження рівня релевантності рекомендації при вирішенні задачі підбору літературних джерел показало середню оцінку 8,5 за 10-бальною шкалою.Ключові слова: рекомендаційна система;освітня сфера;автоматизація;інформаційна технологія;інформаційна система;підтримка прийняття рішень;математичне моделювання;база даних;нечітка логіка;нечітка модель;результати користувацької активності;машинне навчання;обробка текстів природною мовою;гібридний підхід.^UKhudik B.O. Methodology for building a recommendation system for the field of education based on a hybrid approach. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in the specialty 123 Computer Engineering. - State University of Information and Communication Technologies of the Ministry of Education and Science of Ukraine. - Kyiv, 2023.Modern approaches to the organization of educational processes in the formation of the individual educational trajectory of education seekers require the formation of various recommendations, which makes these processes the sphere of interest of recommendation systems. Analysis of the use of recommender systems showed their significant focus on ensuring commercial tasks and goals, while in the field of education, the primary task is the quality of the educational process. Also, there is a significant difference in the objects of interest and the target audience of recommendation systems in the educational field: a clearly defined audience of users; one-time use and fleeting relevance of most recommendations; the opportunity to obtain preliminary assessments of objects of interest due to mandatory surveys. This determines the need to create a separate methodology for building a recommendation system in order to improve the quality of solving various tasks of supporting decision-making in educational processes.The work solves the actual scientific and applied task of improving the quality of providing recommendations in the field of education through the use of a recommendation system based on a hybrid approach.An analysis of modern methods, models and approaches to building recommender systems was carried out, in particular: content filtering; collaborative filtering; hybrid approaches. An overview of expert evaluation methods was conducted, the specifics of defining and using different scales were considered, and the issue of forming generalized expert evaluations for calculating the general rating of objects of interest to users was considered.Since a significant part of the characteristics has a linguistic nature, it is proposed to use a data presentation model based on fuzzy logic, which allows for a simplified transition between numerical rating scales without changing the linguistic presentation.The application of the methods of recommendation systems in the field of education is considered in the context of the most typical tasks of applicants that provide support for the educational process.The developed method of generating recommendations for objects of interest using a hybrid approach can be used to build recommendations taking into account the following features: the system knows the user's object of interest, the objects of interest contain a certain textual description; the degree of relevance of the object of interest to the user's request takes into account the semantic proximity of the request (or the user's characteristics) to the objects of interest, and in the next steps - user evaluations, information about the interaction of the acquirer with the object of interest and his behavior in the system. To assess the relevance of the user's interests to the recommendation objects, it is suggested to use natural language processing methods, in particular, for preliminary filtering of the objects of interest. This allows to reduce the size of the vector of potentially useful objects. The use of targeted surveys allows reducing the size of collaborative filtering matrices at the last stage of recommendation formation. Also, the rating of objects of interest based on targeted surveys allows to reduce the problem of "cold start", since the number of objects without rating information in the system is very low, and even for such objects it is easy to obtain a preliminary assessment based on similar assessments of similar objects with them. Approbation of the methodology was carried out by developing a recommendation system to solve the problems of forming a recommendation regarding the choice of the discipline of the student's free choice block and the selection of educational literature. The response of the model is 92% - so many users agreed with the recommendation provided by the system. The level of satisfaction of users with the received recommendation for choosing a discipline over time is 76%, while 15% would like to change their choice, but to those disciplines that the recommender system provided them at the top of the list of recommendations. The study of the level of relevance of the recommendation when solving the task of selecting literary sources showed an average rating of 8.5 on a 10-point scale.Keywords: recommendation system;educational sphere;automation;information technology;information system;decision support;mathematical modeling;database;fuzzy logic;fuzzy model;user activity results;machine learning;natural language text processing;hybrid approach.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Федчук О. Б. 
Зовнішня політика Кримського ханства у другій половині XV – на початкуXVII ст.: автореферат дис. ... д.філософ : 032 / О. Б. Федчук. — Б.м., 2024 — укp.

Внаслідок систематичної демонізації кримських татар російськорадянською пропагандою широка аудиторія досі перебуває в полоні стійких стереотипів та мітів про Кримське ханство як про «розбійницько-паразитичну державу». Такий погляд абсолютно не відповідає дійсності. Ханат був важливим геополітичним гравцем системи міжнародних відносин у Європі тапоза її межами на зламі Середньовіччя та раннього Нового часу. Кримці активно взаємодіяли з іншими народами у військовий та мирний спосіб. Тож об’єктивне вивчення всесвітньої, європейської та української історії є неможливим без дослідження зовнішньої політики Кримського ханства.Дисертація присвячена дослідженню зовнішньої політики Кримського ханства у період між створенням ханату в 1441 р. та зміною геополітичних орієнтирів на ключових векторах його політики на межі 30-40 рр. XVII ст. Предметом роботи є зовнішня політика Криму в зазначений період. Означена проблема має науковий, дидактичний та методологічний аспекти. Вона даєможливість виявити причини, що зумовили створення парадигми відносин Криму з іншими державами (в тому числі тими, де були широко представлені предки українців), а також історичні складові створення, розквіту, занепаду й анексії ханату.Мета дисертації полягає у визначенні основних аспектів зовнішньої політики Кримського ханства у др. пол. XV – на поч. XVII ст.Ступінь розробленості проблематики дисертації є вкрай обмеженою. У ній практично відсутні роботи, які б відображали еволюцію динаміки зовнішньої політики Кримського ханства в усіх векторах його взаємодії з іноземцями. Здебільшого дослідники, які представляють українську, польську, російсько-радянську, турецьку, англо-американську, австронімецьку та румунську наукові школи, зосереджують увагу лише на одному або на кількох напрямках зовнішньополітичної діяльності кримської еліти.^URussian and Soviet has led to the systematic demonization of Crimean Tatars. That is why a wide audience is still captive in stereotypes and myths about the Crimean Khanate as a «robber-parasitic state». However, this view is completely false. The Crimean Khanate was an important geo-political player of the international relations system in Europe and beyond at the turn of the MiddleAges and early modern times. Crimean Tatars actively interacted with other peoples in a military or peaceful manner. As a result, an objective study of World, European and Ukrainian history is impossible without studying the foreign policy of the Crimean Khanate.The dissertation is devoted to the study of the foreign policy of the Crimean Khanate in the period between the creation of the Crimean Khanate in 1441 and geo-political reference points on key vectors of its policy changing at the turn of 30-40 years of the XVII century. The subject of the work is the foreign policy of the Crimean Khanate in this period. This problem has valuable scientific, didactic and methodological value. It allows us to find out the reasons that led to the creation of the paradigm relations between the Crimean Khanate and other states (including those where the ancestors of Ukrainians were widely represented). As well, asreasons of the creation, rise, decline and annexation of the Crimean Khanate.The purpose of the dissertation is to determine the main aspects of the Crimean Khanate foreign policy in the second half of the XV - at the beginning of the XVII centuries.The current state of the dissertation problem has a certain specificity. There are practically no works reflect the evolution of Crimean Khanate foreign policy dynamic in all vectors of its interaction with foreign states. Most of all, the researchers focus on only one or several areas of Crimean foreign policy. The basic historiography of the issue can be divided into Ukrainian, Polish, Russian-Soviet,Turkish, Anglo-American, Austro-German and Romanian schools by the countries of researchers’ origin.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Петрик О. С. 
Українська аудиторія кіберспортивних медіа.: автореферат дис. ... д.філософ : 061 / О. С. Петрик. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації встановлено особливості кіберспортивних медіа й створено портрет української аудиторії кіберспорту. Кіберспорт у вересні 2020 року було офіційно визнано видом спорту в Україні, тому наукова праця у напрямку вивчення кіберспортивної тематики в українському медійному просторі має забезпечити своєчасну актуалізацію знань української науки про нову спортивну сферу, що надзвичайно активно розвивається в Україні.Вперше проведене нами анкетування української аудиторії кіберспортивних медіа стане у пригоді працівникам сфери медіа: журналістам, стримерам, контент-мейкерам, маркетологам тощо. Досі не проводилося жодних комплексних опитувань української кіберспортивної аудиторії, а тому для майбутніх досліджень результати цього анкетування стануть фундаментом та матеріалом для порівнянь, перевірки, відслідковування тенденцій тощо.У процесі дослідження була вирішена наукова проблема, що полягала у невизначеності структури та особливостей кіберспортивних медіа, несформульованості характерних ознак аудиторії кіберспортивних медіа України та відсутності детермінації статусу явища кіберспортивного стримінгу та інших властивих кіберспортивним медіа засобів комунікації у соціальнокомунікаційному чи професійному журналістському дискурсі.^UThe dissertation identifies the features of esports media and creates a portrait of the audience of Ukrainian esports media. In September 2020, esports was officially recognized as a sport in Ukraine, therefore scientific work in the direction of studying esports topics in the Ukrainian media space should ensure timely updating of the knowledge of Ukrainian science about the new sports field, which is extremely actively developing in Ukraine.Our first survey of the Ukrainian esports audience will be useful for media workers: journalists, streamers, content makers, marketers, etc. So far, no comprehensive surveys of the Ukrainian esports audience have been conducted, and therefore, for future research, the results of this survey will become the foundation and material for comparisons, verification, monitoring of trends, etc.In the process of research, the complex scientific problem was solved, which consisted in the uncertainty of the structure and features of the esports media, the characteristic features and differences of the audience of esports media of Ukraine, and the lack of determination of the status of the phenomenon of esports streaming and other means of communication inherent in esports media in the social communication or professional journalistic discourse.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського