Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (50)Тематичний інтернет-навігатор (16)Наукова електронна бібліотека (88)Реферативна база даних (4417)Книжкові видання та компакт-диски (768)Журнали та продовжувані видання (199)
Пошуковий запит: (<.>K=БУДІВЕЛЬНЕ$<.>+<.>K=ПІДПРИЄМСТВО$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 596
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Максим'юк Ю. С. 
Eкономічна діагностика результативності маркетингової діяльності підприємств-девелоперів будівництва: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / Ю. С. Максим'юк. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню актуального завдання розробки та вдосконалення методико-аналітичних засад і практичних рекомендацій щодо економічної оцінки та подальшого вибору стратегій маркетингу для підприємства-девелопера в будівництві, яке у роботі розглядається як підприємство з мультипроектною операційною системою, використовуючи органічне поєднання підходів економічної діагностики із інструментарієм геоінформаційного маркетингу, «ключових критеріїв успіху» (KPI), управління за відхиленнями, кластерного аналізу та управління ризиками на основі ідеології маркетинг-менеджменту. Обґрунтовано доцільність застосування технології «marketing-managment» в умовах динамічного середовища девелоперських проектів, як теоретичної основи для побудови системи економічної діагностики діяльності девелопера. Виявлено, що ефективність маркетингової стратегії девелопера залежить від її узгодженості зі стратегічними бізнес-цілями, ринковими умовами реалізації окремих проектів та унікальними характеристиками кожного будівельного проекту. З огляду на основні функції маркетингового менеджменту, запропоновано економічну діагностику маркетингової діяльності здійснювати у наступних напрямках: діагностика відповідності ринкових можливостей девелопера розвитку ринку нерухомості, діагностика відповідності маркетингових заходів щодо об’єктів стратегії підприємства та розвитку ринку, діагностика відповідності маркетингових планів стратегічним, діагностика ефективності системи контролювання, діагностика відхилень фактичних показників від планових. Основою вибору і діагностування ефективності маркетингової діяльності підприємства-девелопера повинна стати комплексна поетапна оцінка та конкретизації названих напрямів на основі концепції «marketing-mix 8P», що дозволить діагностувати ефективність не тільки маркетингової діяльності в цілому, але і окремих її напрямків, а саме продуктової, цінової, геопросторової стратегій, ефективності просування, персоналу, бізнес-процесів, сприйняття і партнерства кожного об’єкту з портфелю проектів, із урахуванням сприятливості ринкового середовища та стратегії розвитку девелопера. Запропоновано науково-методичний підхід до формування інструментарію та етапів організації процесу економічної діагностики маркетингової діяльності підприємства-девелопера, які включають у себе: визначення цілі і завдань дослідження та змісту категорій та економічної сутності дефініцій девелопменту у будівництві, визначення особливостей маркетингової діяльності девелоперських кампаній, розробка етапів та методичних підходів до економічної діагностики маркетингової діяльності девелоперів з урахуванням проектного, локалізованого і орієнтованого на відносини зі стейкхолдерами підходів і регіональний характер будівництва, ключових показників ефективності маркетингової діяльності девелоперських компаній, сегментація ринків, розробка нових, вибір та коригування існуючих маркетингових стратегій, для кожного сегменту ринку. Обрано напрями економічної діагностики маркетингової діяльності девелопера в межах концепції «marketing-mix 8P», за якою розроблено п’ятибальну шкалу оцінювання кожного з восьми напрямків (продуктової, цінової, геопросторової стратегій, ефективності просування, персоналу, бізнес-процесів, сприйняття і партнерства), що оцінюються на відповідність розвитку ринку нерухомості, де реалізується або планується реалізовувати проект та стратегії девелопера. Обгрунтовано інструментарій економічної діагностики маркетингової діяльності девелопера, який включає у себе восьмикомпонентну методику, формалізовану шкалу оцінювання напрямків маркетингової діяльності девелопера та систему корегувальних коефіцієнтів, які дозволяють враховувати ризик, пов’язаний із зменшенням обсягів реалізації, спричиненими війною. Економічна діагностика ефективності маркетингової стратегії має слугувати інтегральним інструментом оцінки, який характеризується комбінованим використанням кількісних і якісних критеріїв для визначення того, наскільки маркетингова стратегія узгоджується з цілями та напрямками розвитку девелопера.^UThe dissertation is devoted to the solution of the current task of developing and improving methodological and analytical principles and practical recommendations for economic evaluation and further selection of marketing strategies for the enterprise-developer in construction, which is considered in the work as an enterprise with a multi-project operating system, using an organic combination of approaches of economic diagnostics with tools of geoinformation marketing, "key success criteria" (KPI), deviation management, cluster analysis and risk management based on the ideology of marketing management. The expediency of using the "marketing-management" technology in the dynamic environment of development projects as a theoretical basis for building a system of economic diagnostics of the developer's activity is substantiated. It was found that the effectiveness of the developer's marketing strategy depends on its consistency with strategic business goals, market conditions for the implementation of individual projects and the unique characteristics of each construction project. In view of the main functions of marketing management, it is suggested that the economic diagnosis of marketing activity be carried out in the following directions: diagnosis of the conformity of the developer's market opportunities with the development of the real estate market, diagnosis of the conformity of marketing measures with regard to the objects of the company's strategy and market development, diagnosis of the conformity of marketing plans with strategic ones, diagnosis of the effectiveness of the system control, diagnosis of deviations of actual indicators from planned ones. The basis for choosing and diagnosing the effectiveness of the marketing activity of the developer enterprise should be a comprehensive step-by-step assessment and specification of the named areas based on the "marketing-mix 8P" concept, which will allow to diagnose the effectiveness not only of the marketing activity as a whole, but also of its individual areas, namely the product, price, geospatial strategies, promotion efficiency, personnel, business processes, perception and partnership of each object from the project portfolio, taking into account the favorable market environment and the developer's development strategy. A scientific-methodical approach to the formation of tools and stages of organization of the process of economic diagnosis of the marketing activity of the developer enterprise is proposed, which include: determination of the goals and objectives of the research and the content of the categories and economic essence of the definitions of development in construction, determination of the characteristics of the marketing activity of development campaigns, development of stages and methodical approaches to the economic diagnosis of the marketing activity of developers taking into account project-based, localized and stakeholder-oriented approaches and the regional nature of construction, key indicators of the effectiveness of the marketing activity of development companies, segmentation of markets, development of new, selection and adjustment of existing marketing strategies, for each segment market. The areas of economic diagnosis of the developer's marketing activity were chosen within the framework of the "marketing-mix 8P" concept, according to which a five-point rating scale was developed for each of the eight areas (product, price, geospatial strategies, promotion effectiveness, personnel, business processes, perception and partnership) , which are assessed for compliance with the development of the real estate market, where the project and strategies of the developer are being implemented or are planned to be implemented. The toolkit of economic diagnostics of the developer's marketing activity is substantiated, which includes an eight-component methodology, a formalized scale for evaluating the directions of the developer's marketing activity, and a system of adjustment coefficients that allow taking into account the risk associated with a decrease in the volume of sales caused by the war. Economic diagnosis of the effectiveness of the marketing strategy should serve as an integral assessment tool, which is characterized by the combined use of quantitative and qualitative criteria to determine the extent to which the marketing strategy is consistent with the goals and directions of the developer's development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Труш І. М. 
«Управління ефективністю інноваційної діяльності підприємств: інвестиційний аспект» / І. М. Труш. — Б.м., 2023 — укp.

Об'єктом дослідження є інноваційна діяльність на підприємствах будівельної галузі. Метою дисертаційної роботи є поглиблення теоретико-методичних положень та розробка науково-практичних рекомендацій, спрямованих на управління ефективністю інноваційної діяльності будівельних підприємств з урахуванням інвестиційного аспекту. Теоретичною й методологічною основою дослідження є діалектичний метод пізнання, аналізу та синтезу; теоретичного узагальнення і формальної логіки; статистичний аналіз; графічний; експертної оцінки. Удосконалено: типологію функціонування підприємств у будівництві з метою визначення ключових напрямів та специфіки їхньої інноваційної діяльності; методичний підхід до формування системи інноваційного менеджменту на будівельних підприємствах; методику комплексного оцінювання ефективності інноваційної діяльності в будівництві; порядок впровадження інноваційного продукту або технології (інноваційного проєкту). Набуло подальшого розвитку: методика розрахунку комплексного показника результатів інноваційної діяльності, яка на відміну від існуючих, базується на оцінюванні шести блоків показників; порядок оцінювання впливу впровадження матеріальних та процесних інновацій на результати діяльності підприємства з використанням алгоритму інтеграції кількісного та якісного аналізу ефективності інновацій. Впроваджено у практику ТОВ «БК Цитадель» алгоритм оцінки ефективності інноваційної діяльності; методику оцінки ефективності впровадження інноваційного продукту та механізм підвищення ефективності управління інноваційною діяльністю ПП «Сервіс - Ріелбул»; застосування алгоритму оцінки ефективності інноваційної діяльності ТОВ «Тернопільбуд». Теоретичні положення та практичні рекомендації використовуються у навчальному процесі Західноукраїнського національного університету при викладанні дисципліни «Управління проєктами» та «Інвестиційний менеджмент». Результати дослідження використовуються на підприємствах будівельної галузі. Ключові слова: інноваційна діяльність, інвестиційна діяльність, інноваційний проєкт, система інноваційного менеджменту, ефективність інноваційної діяльності, матеріальні і процесні інновації, управління будівельним підприємством.^UThe object of the research is innovation activity at enterprises in the construction industry. The aim of the dissertation is to deepen the theoretical and methodological provisions and develop scientific and practical recommendations aimed at managing the efficiency of innovation activity of construction enterprises, taking into account the investment aspect. The theoretical and methodical basis of the research is the dialectical method of cognition, analysis and synthesis; theoretical generalization and formal logic; statistical analysis; graphic; expert assessment. Improved: the typology of the functioning of enterprises in construction in order to determine the key directions and specifics of their innovation activity; the methodical approach to the formation of an innovative management system at construction enterprises; the method of comprehensive assessment of the effectiveness of innovation activity in construction; the procedure for introducing an innovative product or technology (innovative project). Further development has taken place: the method of calculating a complex indicator of the results of innovation activity, which, unlike the existing ones, is based on the evaluation of six blocks of indicators; the procedure for evaluating the impact of the implementation of material and process innovations on the results of the enterprise using the algorithm of integration of quantitative and qualitative analysis of the effectiveness of innovations. The algorithm for evaluating the efficiency of innovation activity has been introduced into the practice of "BC Citadel" LLC; the methods for evaluating the effectiveness of the introduction of an innovative product and the mechanism for increasing the effectiveness of the management of innovation activities of "Service - Rielbul" PE; application of the algorithm for evaluating the effectiveness of innovation activity of «Ternopilbud» LLC. Theoretical provisions and practical recommendations are used in the educational process of the West Ukrainian National University when teaching the disciplines "Project Management" and "Investment Management". The results of the research are used at enterprises in the construction industry. Key words: innovation activity, investment activity, innovative project, innovation management system, efficiency of the innovative activity, product and process innovations, construction enterprise management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Зарбалізаде Е. -. 
«ФОРМУВАННЯ СПОЖИВЧОЇ ЦІННОСТІ ПРИМІСЬКИХ ПАСАЖИРСЬКИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ» / Е. -. Зарбалізаде. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено науково-прикладній задачі удосконалення та проведення апробації методичного забезпечення з оцінювання величини і змісту споживчої цінності приміських пасажирських перевезень як основи її формування підприємством-перевізником у контексті суспільної необхідності збільшення частоти користування населенням громадським транспортом, коли альтернативою є поїздка приватним автомобілем. Вибір людиною способу пересування в просторі залежить від споживчої цінності поїздки як приватним автомобілем, так і громадським транспортом. Визначено основні мотиви транспортної поведінки мешканців передмість, які відрізняються від чинників, що спонукають до дії городян. Людина вибиратиме такий спосіб переміщення в просторі, який потенційно даватиме їй бажані комбінації найбільшої споживчої цінності та (або) найменших жертв та (або) найбільших переваг. Сформовані розширені змісти споживчої цінності приміських поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування у вигляді двох наборів елементів. Запропоновано методику вимірювання впливу споживчої цінності приміських поїздок приватним автомобілем і транспортом загального користування на транспортну поведінку водіїв. Через специфічну дію низки ефектів сприйняття цін було розроблено інструментарій визначення чутливості людини до витрат на приміську поїздку автомобілем. Обґрунтовано, що в його основу може бути покладено удосконалений автором метод Габора-Грейнджера. Запропоновано процедуру сегментації, яка спирається на напрями пошуку людиною споживчої цінності поїздок автомобілем чи громадським транспортом, а також – на споживчі інтенції до зміни транспортної поведінки. Результати апробації методичних розробок, проведених за допомогою маркетингових досліджень у вигляді опитування думки, показують реакцію водіїв приватних автомобілів на збільшення грошових жертв при здійсненні приміських поїздок. Також виділено ті сегменти власників приватних автомобілів, які мають бути піддані першочерговому впливу з боку місцевої влади та перевізників шляхом формування цінності поїздок. На цій основі запропоновано практичні заходи з переключення водіїв приватних автомобілів на користування громадським транспортом у приміському сполученні^UThe dissertation is devoted to the scientific and applied task of improving and testing the methodological support for assessing the value and content of consumer value of suburban passenger traffic as a basis for its formation by the carrier in the context of the public need to increase public transport, when traveling by private car. The choice of a person's way of moving in space depends on the consumer value of the trip as a private car and public transport. The main motives of transport behavior of suburban residents are identified, which differ from the factors that motivate citizens to act. A person will choose a way of moving in space that will potentially give him the desired combinations of the greatest consumer value and (or) the least sacrifice and (or) the greatest benefits. Extended contents of consumer value of suburban trips by private car and public transport in the form of two sets of elements are formed. A method for measuring the impact of the consumer value of suburban travel by private car and public transport on the transport behavior of drivers is proposed. Due to the specific action of a number of effects of price perception, a toolkit for determining a person's sensitivity to the cost of a commuter trip has been developed. It is substantiated that it can be based on the author's improved Gabor-Granger method. The segmentation procedure is proposed, which is based on the directions of human search for the consumer value of travel by car or public transport, as well as - on consumer intentions to change transport behavior. The results of approbation of methodological developments conducted with the help of marketing research in the form of an opinion poll show the reaction of drivers of private cars to the increase in financial sacrifices when making suburban trips. Also identified are those segments of private car owners that should be subject to the primary influence of local authorities and carriers by shaping the value of travel. On this basis, practical measures are proposed to switch drivers of private cars to use public transport in suburban traffic


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Блинда Ю. О. 
Інвестиційна стратегія як елемент антикризового управління підприємством / Ю. О. Блинда. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єктом дослідження є процес розроблення та упровадження інвестиційної стратегії як елемента антикризового управління підприємством. Метою дослідження є розроблення теоретичних положень і методико-прикладних рекомендацій щодо удосконалення процесу впровадження інвестиційної стратегії як елемента антикризового управління підприємством. Автором використано методи: узагальнення, порівняння, систематизування, порівняльного аналізу, методи аналізування і синтезу, метод експертних оцінок та емпіричного дослідження, методи прикладної статистики, метод кореляційно-регресійного аналізу, графічний метод. Теоретична цінність результатів дисертаційної роботи полягає у дослідженні теоретичних засад щодо удосконалення процесу впровадження інвестиційної стратегії як елемента антикризового управління підприємством. Наукова новизна одержаних результатів: вперше запропоновано модель розроблення та впровадження інвестиційної стратегії фокусування на факторі (чиннику), що домінує, удосконалено модель оцінювання рівня впливу чотирьох основних чинників (фінансова стабільність, оборотність запасів, плинність кадрів, захист інформації) на фінансово-економічний стан машинобудівних підприємств, модель розроблення та впровадження інвестиційної стратегії як елемента антикризового управління машинобудівним підприємством, розвинуто трактування понять «антикризове управління», «фази та етапи кризи», «методи та механізм антикризового управління», «інвестиційна стратегія», «періодичність розвитку кризи та антикризового управління», інструментарій розрахунку вартості імплементації інвестиційної стратегії фокусування на факторі, що домінує. Предметом дослідження є сукупність теоретичних засад та методичних положень щодо розроблення та впровадження інвестиційної стратегії як елемента антикризового управління підприємством з використанням конкретних аналітичних інструментів. Рекомендації автора застосовуються щодо удосконалення процесу впровадження інвестиційної стратегії як елемента антикризового управління підприємством. Сферою використання авторських рекомендацій є машинобудівні підприємства.^UThe object of the research is the process of developing and implementing an investment strategy as an element of anti-crisis management of the enterprise. The research aims to the development of theoretical positions and methodical and applied recommendations for improvement of the process of implementation of the investment strategy as an element of anti-crisis management of the enterprise. The author used such methods as: generalization, comparison, systematization, comparative analysis, methods of analysis and synthesis, method of expert evaluations and empirical research, applied statistics methods, method of correlation-regression analysis, graphical method. The theoretical value of the thesis refers to the study of the theoretical principles on improving the process of implementing the investment strategy as an element of anti-crisis management of the enterprise. Scientific novelty of the results: for the first time, a model for developing and implementing an investment focus strategy on the dominant factor (factor) was proposed, the model of estimation of the level of influence of four main factors (financial stability, turnover of inventories, turnover of personnel, information security) on the financial and economic condition of machine-building enterprises, model of development and implementation of investment strategy as an element of crisis management by machine-building enterprise improved, developed an interpretation of the concepts of "crisis management", "the phases and stages of the crisis", "methods and mechanism of crisis management", "investment strategy", "periodicity of crisis development and crisis management", tools for calculating the cost of implementing the investment strategy of focusing on the dominant factor. The subject of research refers to theoretical and methodological issues a set of theoretical principles and guidelines for the development and implementation of an investment strategy as an element of anti-crisis enterprise management using specific analytical tools. Author's recommendations are used during the improvement of the process of implementing an investment strategy as an element of anti-crisis management of the enterprise. The sphere for the use of author's recommendations is revered to machine-building enterprises.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Колесніченко В.Ф. 
Інвестиційне забезпечення інноваційної діяльності підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / В.Ф. Колесніченко ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено методичні засади формування інвестиційного забезпечення інноваційної діяльності підприємств. Наведено теоретичні підходи щодо складових інноваційного процесу ("нововведення - інновація - інноваційна діяльність"). Обгрунтовано доцільність використання сутності поняття інноваційного об'єкта (ІО) як системи "підприємство - інноваційний проект". Визначено ознаки класифікації підприємств, що впроваджують інновації, запропоновано додаткову ознаку - інвестиційну привабливість підприємства як складову ІО. Надано оцінку сучасного стану ІП в Україні, тенденцій його розвитку, процесу стимулювання інноваційної діяльності підприємств та їх інвестиційного забезпечення. Досліджено фактори впливу на обсяги фінансування інноваційної діяльності підприємств. Охарактеризовано напрямки підвищення інвестиційної привабливості ІО за результатами їх фінансово-господарської та інноваційної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-55 + У9(4УКР)290-56 +
Шифр НБУВ: РА342951

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Паламарчук В. В. 
Інвестиційний механізм управління комунальним підприємством стратегічного призначення: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / В. В. Паламарчук ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано сучасні тенденції реалізації інноваційних механізмів у сфері цивільної авіації України та світу. Виявлено напрями розвитку вітчизняних комунальних підприємств стратегічного призначення й їх інвестиційного забезпечення. Обгрунтовано пріоритетні напрями реалізації стратегічних проектів розвитку аеропортів України. Запропоновано комплексний підхід, який пов'язаний з залученням приватних інвестицій в розвиток комунальних підприємств України. Вдосконалено механізм реалізації інструментів аутсорсингу в системі фінансового менеджменту комунальних підприємств. Запропоновано комплекс показників оцінки й обгрунтування інвестиційних проектів розвитку комунального підприємства стратегічного призначення. Вдосконалено механізм автоматизації процесів бюджетування в межах комунального підприємства стратегічного призначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.31-56-21
Шифр НБУВ: РА373155 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Вікторов Б. В. 
Інноваційний розвиток мережевих підприємств / Б. В. Вікторов. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено розробку теоретичних, методичних та практичних аспектів дослідження інноваційного розвитку мережевих підприємств у вітчизняному та міжнародному бізнесі та визначення шляхів удосконалення управління ним.Представлено систематизацію основних поглядів щодо трактування сутності поняття мережевого підприємства. З огляду на визначені сутнісні ознаки та функції мережевих підприємств сформульовано авторський підхід до трактування досліджуваного поняття. А саме, визначено, що мережеве підприємство є бізнес-структурою учасників, які об'єднуються та забезпечують взаємодію з огляду на можливість розвитку нових більш потужних бізнес-структур, досягнення цільових орієнтирів завдяки здійсненню спільної господарської діяльності, в умовах певного координування або на договірних умовах. Встановлено, що наукова новизна представленого трактування полягає в тому, що в ньому враховано основні категорії призначення (необхідності) створення та розвитку учасників мережевої структури, які основані на об'єднанні ідентифікаційних ознак мережі. Виходячи із розглянутих ознак та представленого трактування визначено авторський підхід до складу основних засад соціально-економічної необхідності мережевих підприємств, який включає: потребу забезпечення позитивної динаміки росту та / або стабілізації бізнесу за рахунок створення більш потужних бізнес-структур, можливості використання комплексних рішень в управлінській сфері та застосування інновацій різних категорій; ймовірність досягнення високих цільних орієнтирів завдяки партнерській та узгодженій взаємодії учасників, основаній на певних організаційно-економічних моделях. Визначено основні наукові підходи стосовно класифікування ознак, які визначають типи мережевих підприємств, що функціонують на сучасному етапі розвитку. Наведено пропозицію стосовно розширення традиційних наукових підходів завдяки виокремленню ознаки членства всіх учасників партнерства у якості структурних елементів, які підпорядковуються єдиному керівному центру мережі (за умов централізації) та ознаки інноваційності продукції (послуг). Дослідження основних підходів до систематизації типологічних ознак мережевих підприємницьких структур дозволило визначити власний підхід до вказаної проблеми. Вказано, що цей підхід передбачає положення наукових підходів, враховує сучасну практику розвитку мереж, які здійснюють діяльність на міжнародних ринках. Також авторська пропозиція дозволяє розширити теоретичну базу дослідження, може бути використана в процесі історіографії змін мережевої економіки країни.^UThe development of theoretical, methodical and practical aspects of the research of innovative development of network enterprises in domestic and international business and the identification of methods to improve its management have been carried out in the PhD thesis.The systematization of the basic views on the interpretation of the essence of the concept of network enterprise has been presented. Taking into account the defined essential features and functions of network enterprises, the author's approach to the interpretation of the concept under research has been formulated. In particular, it has been determined that the network enterprise is a business structure of participants, which team up and ensure interaction in view of the possibility of developing new more powerful business structures, achieving targets through joint economic activities, in terms of certain coordination or contractual terms. It has been established that the scientific novelty of the provided interpretation is that it takes into account the main categories of purpose (necessity) of creation and development of participants in the network structure, which are based on the combination of network identification features. Based on the considered features and the presented interpretation, the author's approach to the basic principles of socio-economic necessity of network enterprises, which includes the need to ensure positive growth dynamics and / or stabilization of business by establishing more powerful business structures, the possibility of using integrated management solutions and application of innovations of different categories, the probability of achieving high overall goals due to partnership and coordinated interaction of participants, based on certain organizational and economic models, has been determined.The main scientific approaches to the classification of features that determine the types of network enterprises operating at the present stage of development have been identified. The proposal to expand traditional scientific approaches due to distinguishing the indicator of membership of all partners as structural elements that subordinate to a single management center of the network (in case of centralization) and the indicator of innovation of products (services), has been presented. The research of the main approaches to the systematization of typological features of network business structures has allowed to determine the author's own approach to this problem. It has been stated that this approach provides for the provisions of scientific approaches, takes into account the current practice of developing networks operating in international markets. In addition, the author's proposal allows to expand the theoretical basis of the study, may be used in the process of historiography of changes in the network economy of the country.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Му Ц. .. 
Інноваційно-інформаційна основа стратегії управління промисловим підприємством в економіці знань. / Ц. .. Му. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна одержаних результатів полягає у розв'язанні важливого наукового завдання щодо поглиблення теоретичних і розроблення та обґрунтування теоретико-методичних засад інноваційно-інформаційної основи стратегії управління промисловим підприємством в економіці знань.В першому розділі висвітлено характеристику стратегій розвитку промислового підприємства відповідно до ознак змісту, функцій, ієрархічності структури та знаннєвої основи. Відображено понятійний апарат і проблематику розробки стратегії управління промисловим підприємством при становленні економіки знань. Обґрунтовано вплив зміни інноваційно-інформаційної основи, а саме принципів Індустрії 4.0 (операційна сумісність, віртуалізація, децентралізація, управління в реальному часі, сервісна орієнтація, модульність), що доповнено принципами системності, гнучкості, комплексності, самовідтворюваності, екологічної та соціальної відповідальності, економічної ефективності.В другому розділі досліджено стан, основні закономірності та сучасні аспекти розвитку промислових підприємств і закладів вищої освіти України та Китаю, що стало підґрунтям висвітлення можливостей їх потенційного стратегічного бізнес-партнерства через оцінювання інноваційної спрямованості їх стратегій розвитку. Доповнено класифікацію чинників, які впливають на розвиток промислового підприємства, та класифікацію потенційних стратегічних бізнес-партнерів такими ознаками: наслідки розвитку інформаційно-комп'ютерних технологій (електронні гроші підприємств); інноваційна спрямованість стратегічних інтересів; зміни бізнес-партнерства під впливом інформатизації, інноватизації, інтелектуалізації виробництва та управління; інноваційно-інформаційну спроможність партнерів з сектора освіти і науки. Обґрунтовано інноваційну спрямованість стратегічних інтересів потенційних стратегічних бізнес-партнерів промислових підприємств в секторі освіти і науки за рахунок узагальнення характеристики їх інноваційної діяльності. Запропоновано методичні основи і модель відповідної оцінки.В третьому розділі запропоновано концептуальні засади інтегративного управління підприємством за рахунок стратегії бізнес-партнерства за предметним, ієрархічним та функціональним напрямами, а також основних вимог і умов формування його стратегії розвитку та інноваційно-інформаційної основи в економіці знань на основі бізнес-партнерства за інтегративним підходом.Запропоновано рекомендації та модель, що визначає стратегічні позиції закладу вищої освіти за рахунок оцінки його інноваційної активності, інноваційної спрямованості стратегічних інтересів і потенціалу забезпечення інноваційного розвитку виробництва, спроможності створити інтегровану інноваційно-інформаційну основу бізнес-партнерства. Розроблено модель і методику узгодження інноваційно-інформаційної основи стратегій розвитку промислового підприємства та ЗВО-партнера, в основі якої відображено чотири можливих стани узгодження їх взаємодії: абсолютний (повна узгодженість), задовільний (часткова узгодженість по основним критеріям), незадовільний (неузгодженість по деяким основним критеріїв) і критичний (принципова неможливість досягти узгодженості).^UThe scientific novelty of the obtained results lies in the solution of an important scientific problem of deepening the theoretical and development and substantiation of the theoretical and methodological foundations of the innovation and information basis of the strategy of industrial enterprise management in the knowledge economy.The first section covers the characteristics of industrial development strategies in accordance with the characteristics of content, functions, hierarchy of structure and knowledge base. The conceptual apparatus and problems of development of strategy of management of the industrial enterprise at formation of economy of knowledge are reflected. The impact of changing the innovation and information base, namely the principles of Industry 4.0 (interoperability, virtualization, decentralization, real-time management, service orientation, modularity), which is supplemented by the principles of systemic, flexibility, complexity, self-reproduction, environmental and social responsibility, economic and social responsibility.The second section examines the state, basic patterns and current aspects of development of industrial enterprises and higher education institutions of Ukraine and China, which became the basis for highlighting the potential of their potential strategic business partnership by assessing the innovative orientation of their development strategies.The classification of factors influencing the development of an industrial enterprise and the classification of potential strategic business partners are supplemented by the following features: consequences of the development of information and computer technologies (electronic money of enterprises); innovative orientation of strategic interests; changes in business partnerships under the influence of informatization, innovation, intellectualization of production and management; innovation and information capacity of partners from the education and science sector.The innovative orientation of strategic interests of potential strategic business partners of industrial enterprises in the sector of education and science is substantiated by generalization of the characteristic of their innovative activity. Methodical bases and model of the corresponding estimation are offered.The third section offers conceptual principles of integrative enterprise management through business partnership strategy in subject, hierarchical and functional areas, as well as the basic requirements and conditions of its development strategy and innovation and information base in the knowledge economy based on business partnership in an integrative approach.Recommendations and a model that defines the strategic position of a higher education institution by assessing its innovative activity, innovative orientation of strategic interests and potential for innovative production development, the ability to create an integrated innovation and information base of business partnerships.A model and method of coordination of innovation and information base of development strategies of industrial enterprise and free partner are developed, based on which four possible states of coordination of their interaction are reflected: absolute (full agreement), satisfactory (partial agreement on main criteria), unsatisfactory criteria) and critical (fundamental inability to achieve consistency).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Локтіонова Я. Ф. 
Інструментарій ризик-менеджменту в системі адміністрування підприємствами підрядного будівництва / Я. Ф. Локтіонова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена розробці інструментарію, який визначає нагальність і масштаб антиризикових заходів для будівельних підрядних підприємств, регламент їх запровадження в системі девелопменту будівництва. Інструментарій реалізується на ґрунті комплаєнс-менеджменту, що передбачає як диференціацію ризиків будівельного проекту за етапами життєвого циклу, так і економіко-управлінську узгодженість в діях будівельних підприємств як суб'єктів впровадження проекту з метою усунення деструктивних дій важкопрогнозованих чинників зовнішнього середовища проекту. Компоненти інструментарію в єдиній алгоритмічній системі інтегровано забезпечують ідентифікацію провідних факторів ризиків щодо життєвого циклу будівельного підприємства та проекту в цілому, з диференціацією ризиків за провідними учасниками (замовник, його співінвестори, девелопер та виконавці). Надана інструментарієм підсумкова оцінка є аналітичним підґрунтям для формалізованого віднесення компанією-замовником даного проекту до певної ідентифікаційної ризик-групи і вжиття оргструктурою девелопера наступних антиризикових заходів. На ґрунті компонент інструментарію запроваджено комплекс прикладних програм як інтеграцію провідних підсистем: діагностичної, яка систематизує та візуалізує зміст і етапи ризиків впродовж циклу будівельного підприємства, та адміністративно-регулятивної, яка - на підставі діагностованих ризикових загроз - здійснює коригування економіко-управлінських характеристик календарного плану та бюджету будівельного проекту.Ключові слова: будівельне підрядне підприємство (БПП), будівельний проект, стейхколдери проекту, ризик-менеджмент, комплаєнс-менеджмент, ідентифікатори ризику БПП, ризик-група.^UThe dissertation is devoted to the development of a toolkit that determines the urgency and scale of anti-rhetoric measures, the rules for their implementation in the system of development and administration of construction investment projects (СIP).In the dissertation it is proved, that the efficiency and effectiveness of the system of risk management of construction should be ensured, first of all, by the introduction of analytical indicators and means of organizational and administrative control, which at any stage of the life cycle of the enterprise (phase, stage, work) to provide well-founded grounds interested in CIP (from the institutional environment, the organizational structure of the administration and development of the project, or from the structure of the participating enterprises), the reasonable capacity to ensure that the production rohramam enterprise and lifetime of the project implemented without deviation or obtain information about the level of risk of threats and expected outcomes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Молоканова В.М. 
Інструменти управління реалізацією інноваційних проектів в умовах діючого підприємства: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / В.М. Молоканова ; Київ. нац. ун-т буд-ва та архіт. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему управління реалізацією інноваційних проектів за умов діючого виробництва. Визначено, що підприємство як система у змінному середовищі розподіляється на дві сполучені підсистеми, а саме: консервативну й адаптивну. Зазначено, що проектна діяльність є універсальним інструментом розвитку адаптивної складової бізнесу завдяки її особливостям. Запропоновано єдину динамічну модель управління реалізацією інноваційних проектів, яка передбачає процеси планування, спостереження, перепланування та реалізаціі змін і сприяє розвитку управління реалізацією проектів за рахунок використання математичних методів адаптивного та статистичного пирогнозування. Модель дозволяє знаходити межу самофінансування проектів без шкоди для обсягу консервативної частини виробництва. Для якісного планування робіт зі створення проекту запропоновано їх групування залежно від ступеня повторюваності й інноваційності за чотирма квадратами. Проведено розрахунки ризиків їх неточного планування. Удосконалено інструменти прогнозування поведінки індексів освоєних витрат та обсягу для робіт перших трьох квадратів запропонованої матриці робіт, що дозволяє корегувати оператор технологічного зв'язку між вартістю й освоєним обсягом впродовж реалізації проекту у часі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-55-21 +
Шифр НБУВ: РА349463

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія:    
11.

Діалло Сорі Кокума 
Інтелектуальні компоненти для аналізу та прогнозування ситуацій в системах підтримки прийняття рішень (на прикладі управління підприємством): Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.03 / Діалло Сорі Кокума ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2001. — 17 с. — укp.

Розроблено удосконалені методи побудови спеціального програмного забезпечення (СПЗ) для розширення можливостей перебудови систем прогнозування та прийняття рішень з питань керування слабко детермінованими системами на базі технічних методів інженерії знань. Систематизовано та класифіковано проблеми моделювання та розробки методів програмування, що виникають під час розробки СПЗ систем обліку, прогнозування та прийняття рішень. Удосконалено комплексну модель структур даних і програмних модулів узагальненого СПЗ. Запропоновано новий метод для прискореного пошуку, фільтрації та класифікації інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з965-018.1
Шифр НБУВ: РА313219 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Сетлак Г. 
Інтелектуальні системи підтримки прийняття рішень в управлінні виробництвом у нечітких умовах: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.13.06 / Г. Сетлак ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2005. — 36 с.: рис., табл. — укp.

Запропоновано новий підхід до проектування інтелектуальних систем підтримки прийняття рішень за нечітких умов, що полягає в інтеграції технологій штучного інтелекту (експертних систем, теорій нечітких множин і нечіткої логіки, штучних нейронних мереж і генетичних алгоритмів) з точними методами й моделями пошуку рішень, а також методами імітаційного моделювання. Створено та експериментально обгрунтовано нову концепцію підтримання розв'язання задач стратегічного управління виробництвом. Розроблено пакет прикладних програм реалізації інтелектуальної системи підтримки прийняття рішень у стратегічному управлінні IDSS. З використанням IDSS розв'язано практичні завдання стратегічного управління промисловим підприємством, що функціонує за умов ринкової економіки. Розроблено інтелектуальну систему СААРР, призначену для підтримки прийняття рішень у задачах проектування та планування гнучких складальних систем. З використанням розробленої інтелектуальної системи розв'язано практичну задачу групування конструкційних модулів, складальних вузлів і частин виробів. Відзначено, що ця система забезпечує прискорений аналіз стану виробництва та процесу прийняття управлінських рішень, характеризується високою якістю та гнучкістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З965.963-01 +
Шифр НБУВ: РА335380

Рубрики:

      
13.

Прокопенко Т.О. 
Інтелектуальна інформаційна система оцінки ефективності підприємств цукрової промисловості: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Т.О. Прокопенко ; Наук.-вироб. корпор. "Київ. ін-т автоматики". — К., 2004. — 19 с. — укp.

Розроблено інтелектуальну інформаційну систему для здійснення оперативної оцінки ефективності функціонування цукрового підприємства та забезпечення підтримки прийняття рішень. Створено математичну й імітаційну моделі та запропоновано нові методи оцінки ефективності виробництва та вибору оптимального набору рішень для підприємств цукрової промисловості. Створено комплекс алгоритмів та програми оцінки ефективності функціонування цукрового підприємства. Розроблену систему реалізовано на базі сучасної Internet-технології з використанням інструментальних програмних засобів. Зазначено, що інтелектуальна інформаційна система оцінки ефективності підприємств цукрової промисловості є складовою частиною інтегрованої автоматизованої системи управління цукровим заводом, визначена як складова частина загальної інтегрованої системи управління цукровим підприємством та як сукупність формальних математичних та інформаційних моделей та програмних комплексів, що реалізують в інтерактивному режимі функції інформаційного обслуговування керівників у процесі підготовки та прийняття управлінських рішень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.751.4-07 ф12 +
Шифр НБУВ: РА332107

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Тарасюк А. М. 
Інтелектуальна система управління аграрною компанією: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / А. М. Тарасюк. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації поглиблено теоретико-методичні засади та розроблено практичні рекомендації щодо розробки та впровадження інтелектуальних систем управління у сільське господарство у контексті становлення індустрії 4.0 в Україні. Здійснено аналіз та систематизацію термінів «управління підприємством», «аграрна компанія», «система управління», «інтелектуальна система управління», «автоматизоване робоче місце». Розглядаючи поняття управління підприємством ми визначали його як процес прийняття рішень, організацію ресурсів та керування діяльністю підприємства з метою досягнення стратегічних цілей та оптимізації результатів. У контексті аграрної сфери, управління підприємством охоплює такі аспекти, як планування виробництва, фінансовий аналіз, маркетинг, кадровий управління та багато інших. Поняття аграрна компанія на основі українського та міжнародного досвіду вказує на підприємства, які спеціалізуються на сільському господарстві та супутніх галузях, таких як вирощування сільськогосподарських культур, тваринництво, агропереробка та інше. Аграрні компанії можуть бути великими корпораціями, або малими господарствами. Система управління являє собою комплексний підхід до організації та керування діяльністю підприємства або галузі. Включає в себе методи, процедури та інструменти для прийняття рішень, моніторингу та оптимізації робочих процесів з метою досягнення стратегічних цілей. Інтелектуальна система управління ¬ концепція використання інтелектуальних технологій, таких як штучний інтелект та машинне навчання, для підвищення ефективності управління підприємством або галузю. Інтелектуальні системи можуть автоматизувати прийняття рішень, аналізувати великі обсяги даних та надавати цінну інформацію для стратегічного планування Автоматизоване робоче місце це напрям поєднання бізнес-процесів , посадових обов’язків, використання сучасних технологій та програмного забезпечення для оптимізації робочих процесів. Автоматизовані робочі місця дозволяють спрощувати та прискорювати рутинні завдання, покращуючи продуктивність та забезпечуючи легший доступ до необхідної інформації.На основі результатів аналізу була створена модель управління, яка враховує всі особливості та потреби аграрної компанії. Ця модель сприяє оптимізації виробничих процесів, ефективному ресурсному використанню, та покращенню якості продукції. Впровадження цієї моделі управління може допомогти аграрним компаніям підвищити конкурентоспроможність та забезпечити стабільний розвиток в умовах сучасного ринку сільського господарства. Здійснено систематизацію ключових показників для оптимізації управління діяльністю аграрної компанії. Здійснено обробку інформаційних джерел для роботи системи та завантажено у базу даних основні дані для роботи інтелектуальної системи управління. Представлена концепція інтелектуальної системи управління потребує створення автоматизованих робочих місць (АРМ) як мінімального структурного компоненту. Реалізація інтелектуальної системи управління є комплексним заходом і вимагає проведення трьох етапів. Перший етап потребує розробки економіко-математичних моделей процесів управління аграрною компанією, представлення їх мовою програмного засобу та реалізацію зручного інтерфейсу для основних категорій користувачів. На другому етапі проводиться налаштування та встановлення системи. Одночасно з цим відбувається інструктаж працівників щодо роботи з цією системою. На третьому етапі оцінюються економічна ефективність впровадження інтелектуальної системи управління та її вплив на діяльність підприємства. Обґрунтовано інтелектуалізацію систем управління в інноваційній економіці, її тісний звʼязок з підвищенням ефективності діяльності підприємств. Інтелектуальні системи у широкому розумінні визначено як програмний засіб (і одночасно механізм) поширення підтримки прийняття рішень від тактичного до стратегічного рівня планування між субʼєктами, всередині та між галузями/секторами. Також інтелектуальна система управління представлена як рух знань. Визначено особливості управління підприємствами сільського господарства та впливу на систему управління факторів зовнішнього середовища. Запропоновано розглядати такі види інтелектуальних систем: власне інтелектуальні системи; інтелектуалізовані системи; автоматизовані системи з елементами інтелектуалізації, квазіінтелектуальні системи. Обґрунтовано, що в основі інтелектуальних систем лежать економічні інтереси підприємства та раціональна екологічна перспектива, а також оцінка ризиків діяльності. Розроблено економічну ризик орієнтовану модель управління аграрним підприємством на основі екологічного, системного та ризикового підходу до управління. Наголошено на необхідності відмови від універсальних інтелектуальних систем щодо галузей, врахування внутрішніх звʼязків підгалузей сільського господарства зі спеціалізаціями у межах України.^UThe dissertation deepened the theoretical and methodological foundations and developed practical recommendations for the development and implementation of intelligent management systems in agriculture in the context of the formation of Industry 4.0 in Ukraine. The terms "enterprise management", "agrarian company", "management system", "intelligent management system", "automated workplace" were analyzed and systematized. Considering the concept of enterprise management, we defined it as a decision-making process, organization of resources and management of enterprise activities with the aim of achieving strategic goals and optimizing results. In the context of the agricultural sector, enterprise management covers such aspects as production planning, financial analysis, marketing, personnel management and many others. The term agricultural company, based on Ukrainian and international experience, refers to enterprises that specialize in agriculture and related industries, such as growing agricultural crops, animal husbandry, agro-processing, etc. Agricultural companies can be large corporations or small farms. The management system is a comprehensive approach to the organization and management of the activities of an enterprise or industry. It includes methods, procedures and tools for decision-making, monitoring and optimization of work processes in order to achieve strategic goals. Intelligent management system ¬ the concept of using intelligent technologies, such as artificial intelligence and machine learning, to increase the efficiency of managing an enterprise or industry. Intelligent systems can automate decision-making, analyze large volumes of data and provide valuable information for strategic planning. The automated workplace is a direction of combining business processes, job duties, the use of modern technologies and software to optimize work processes. Automated workplaces allow you to simplify and speed up routine tasks, improving productivity and providing easier access to the information you need.Based on the results of the analysis, a management model was created that takes into account all the peculiarities and needs of an agrarian company. This model contributes to the optimization of production processes, efficient resource use, and improvement of product quality. The implementation of this management model can help agricultural companies to increase their competitiveness and ensure stable development in the conditions of the modern agricultural market. Systematization of key indicators to optimize the management of the agricultural company's activities has been carried out. The processing of information sources for the operation of the system was carried out and the main data for the operation of the intelligent control system were uploaded to the database. The presented concept of an intelligent management system requires the creation of automated workplaces (AWP) as a minimum structural component. The implementation of an intelligent management system is a complex undertaking and requires three stages. The first stage requires the development of economic and mathematical models of agricultural company management processes, their presentation in the language of the software tool, and the implementation of a convenient interface for the main categories of users. At the second stage, the system is configured and installed. At the same time, employees are being instructed on how to work with this system. At the third stage, the economic efficiency of the implementation of the intelligent management system and its impact on the enterprise's activities are evaluated. The intellectualization of management systems in the innovative economy is substantiated, its close connection with increasing the efficiency of enterprises. Intelligent systems in a broad sense are defined as a software tool (and at the same time a mechanism) for the dissemination of decision-making support from the tactical to the strategic level of planning between subjects, within and between industries/sectors. Also, the intelligent management system is presented as a movement of knowledge. The peculiarities of the management of agricultural enterprises and the influence of environmental factors on the management system are determined. It is proposed to consider the following types of intelligent systems: actual intelligent systems; intellectualized systems; automated systems with elements of intellectualization, quasi-intelligent systems. It is substantiated that the economic interests of the enterprise and a rational ecological perspective, as well as the assessment of activity risks, are the basis of intelligent systems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Тарасова І. І. 
Інтелектуальне забезпечення процесу управління підприємством: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / І. І. Тарасова ; Вінниц. нац. аграр. ун-т. — Вінниця, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розглянуто теоретичні, методичні та практичні аспекти інтелектуального забезпечення процесу управління підприємством. Удосконалено трактування поняття "інтелектуальне забезпечення" з урахуванням мети його формування та функціонування за умов науково-інноваційного розвитку. Визначено сутність інтелекту й інтелектуальної діяльності на сучасному машинобудівному підприємстві. Розкрито теоретичні підходи й особливості управління інтелектуальним забезпеченням підприємства. Виявлено необхідність впровадження та відновлення на науково-інтелектуальній основі внутрішньовиробничих систем навчання, винахідницької та раціоналізаторської діяльності, проведення наукових досліджень на підприємстві. Розроблено концепцію формування системи інтелектуального забезпечення процесу управління на машинобудівних підприємствах. Розроблено й обгрунтовано методичні підходи до трансформації знань в інтелектуальний капітал підприємства. Сформовано алгоритм створення системи інтелектуального забезпечення процесу управління підприємством. Побудовано систему оцінювання інтелектуального забезпечення процесу управління підприємством. Побудовано та впроваджено автоматизовану систему оцінювання інтелектуального забезпечення машинобудівного підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-21
Шифр НБУВ: РА385706 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Білов Г.О. 
Інтелектуальний капітал в системі економічних відносин агропромислових підприємств України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Г.О. Білов ; Міжнар. ун-т бізнесу і права. — Херсон, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні та практичні напрями формування та використання інтелектуального капіталу на підприємствах агропромислового комплексу України. Досліджено та визначено місце даного капіталу у виробництві аграрної продукції. Розкрито суть поняття та вивчено структуру інтелектуального капіталу, методику його оцінювання й організаційно-економічного механізму його функціонування як способу виробництва продукції. Розглянуто інтелектуальний капітал як фактичну та перспективну можливість використання нематеріальних активів підприємства у виробництві продукції шляхом матеріалізації інноваційних ідей. Розглянуто певні відмінності формування та використання інтелектуального капіталу аграрних підприємств завдяки використанню інтелектуального капіталу в інших виробничих сферах. Виявлено причини одержання незадовільного результату щодо моніторингу та розвитку інтелектуального капіталу на певних підприємствах агропромислового комплексу України. З урахуванням виявлених проблем на цих підприємствах запропоновано відповідні методики з метою усунення недоліків стосовно формування та використання інтелектуального капіталу. Розглянуто зарубіжний досвід щодо його формування та використання. Запропоновано розглядати інтелектуальний капітал як засіб виробництва майбутнього. Відзначено, що сучасне інноваційне підприємство агропромислового комплексу та будь-якого іншого напряму виробництва неможливе без вірогідного та раціонального використання інтелектуального капіталу як основи науково-технічного прогресу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-141.1 +
Шифр НБУВ: РА365257

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Мукмінов І. І. 
Інтенсифікація процесів переносу теплоти та маси в щільних шарах гранульованого матеріалу: автореферат дис. ... д.філософ : 144 / І. І. Мукмінов. — Б.м., 2023 — укp.

Робота націлена на створення теоретико-практичних умов ефективного використання щільного шару гранульованого матеріалу в якості насадки в складі регенеративного теплообмінного апарату для накопичення в явній формі теплоти низького потенціалу. Для отримання необхідних науково-практичних даних в роботі сформульовано та вирішено ряд завдань. На підставі аналізу сучасних досягнень в сфері досліджень визначені раціональні області використання теплових акумуляторів з гранульованими (сипкими) матеріалами та основні фізичні і геометричні параметри, що впливають на інтенсивність теплообміну між щільним шаром та наскрізним потоком газу. Складено математичну модель взаємопов'язаного міжкомпонентного тепло- і масопереносу в щільному нерухомому шарі, згідно з якою шар складається з двох квазiгомогенних компонентів – газового та твердого. Модель включає рівняння теплопереносу в газовому компоненті, рівняння теплопереносу на твердому компоненті та рівняння масопереносу в газовому компоненті. З метою отримання розрахункової залежності для температур складена математична модель теплообміну в теплоізольованому каналі за заданої температури газу на вході. Рішення математичної моделі передбачало розробку методу визначення коренів характеристичного рівняння та оцінка впливу чисел Bio за графіко-аналітичним методом. Проведена верифікація математичної моделі, яка довела, що вона відповідає фізичній картині процесу нестаціонарного нагрівання та вірно відображує вплив основних параметрів процесу (щільність, коефіціенту міжкомпонентного теплообміну, порізність, час нагрівання) на зміну температури шару матеріалу. Розрахункові дані задовільно корелюються з експериментальними, отриманими в подібних умовах. Для уточнення розрахунку слід мати у своєму розпорядженні точні дані щодо теплофізичних характеристик матеріалу, його порозністі та значення питомої поверхні частинок. Для розширення теоретичних уявлень та отримання рекомендацій щодо інтенсифікації процесу теплообміну в щільній насадці проведено конструювання ґрунтового регенератора для теплиці, виготовлена пілотна установка та проведені дослідження в натурних умовах. За результатами аналізу розподілу температур в гранульованій насадці при нагріванні наскрізним потоком повітря визначено, що шари матеріалу в каналі послідовно поглинають теплоту наскрізного потоку повітря, причому завдяки теплоємності обраного матеріалу попередні шари інтенсивно поглинають теплоту, що викликає істотне зниження інтенсивності процесу в наступних шарах. З часом температура всіх шарів збільшується, проте теплової рівноваги не спостерігалося. Спостерігається зменшення різниці між температурами на межах каналу. Аналіз кривих температур показує, що в процесі нагрівання щільного шару матеріалу не спостерігається стрибкоподібних зон зміни температур, що підтверджує адекватність розробленої математичної моделі. Для відповіді на питання, як розподілені в часі перша і друга стадії нагріву частинки, проведені додаткові дослідження нагрівання одиночної частки в каналі. Це важливо при оцінці впливу теплопровідності в твердому матеріалі на розподіл температурного поля і оптимізації розмірів частинок. Експерименти показали, що рух температурних кривих за часом для поверхні та центру частки повторює один одного, тобто закон зміни температури для всіх точок однаковий і перший період нагрівання надзвичайно малий. Таким чином, в теплових розрахунках можна використовувати рівняння для другої стадії, для якої характерний однаковий закон зміни температури у всіх точках матеріалу. Окремим важливим питанням було дослідження аеродинамічного опору шару матеріалу. За результатами аналізу аеродинамічних досліджень визначено, що рівняння Ергуна з прийнятною точністю описує експериментальні дані для розрахунку залежності втрат тиску від довжини каналу. Для можливості виконання теплових конструкторських розрахунків ґрунтового регенератора розроблена методика, що дозволяє за заданими геометричними характеристиками теплиці, середнього потоку сонячного випромінювання, показника поглинання теплового потоку сонячної радіації ґрунтом, середньої температури навколишнього середовища, виду гранульованого матеріалу та інших вхідних даних визначити об’єм теплообмінної ділянки, масу завантаження, кількість теплоти, що акумульована гранульованою насадкою, та оцінити тривалість періоду охолодження з урахуванням втрат в періоді паузи. Результати впровадження ґрунтового регенератора і методики його теплового розрахунку було підтверджено довідкою про впровадження в ТОВ "Науково-виробниче підприємство АГРОФЕРМТЕХНІКА".^UThe work is aimed at creating theoretical and practical conditions for the effective use of a dense layer of granular material as a nozzle in a regenerative heat exchanger for the accumulation of low-potential heat in an explicit form. In order to obtain the necessary scientific and practical data, a number of tasks were formulated and solved in this work. Based on the analysis of modern achievements in the field of research, the rational areas of use of heat accumulators with granular (bulk) materials and the main physical and geometric parameters that affect the intensity of heat exchange between a dense layer and a through gas flow are determined.A mathematical model of interconnected intercomponent heat and mass transfer in a dense stationary layer is developed, according to which the layer consists of two quasi-homogeneous components - gas and solid. The model includes the equation of heat transfer in the gas component, the equation of heat transfer on the solid component, and the equation of mass transfer in the gas component. In order to obtain a calculated dependence for temperatures, a mathematical model of heat transfer in a heat-insulated channel at a given gas inlet temperature was developed. The solution of the mathematical model involved the development of a method for determining the roots of the characteristic equation and assessing the influence of Bio numbers using the graphical and analytical method. The mathematical model was verified, which proved that it corresponds to the physical picture of the unsteady-state heating process and correctly reflects the influence of the main process parameters (density, intercomponent heat transfer coefficient, porosity, heating time) on the temperature change of the material layer. The calculated data correlate satisfactorily with the experimental data obtained under similar conditions. To refine the calculation, it is necessary to have accurate data on the thermophysical characteristics of the material, its porosity, and the value of the specific surface area of the particles. To expand the theoretical concepts and obtain recommendations for intensifying the heat exchange process in a dense nozzle, a soil regenerator for a greenhouse was designed, a pilot plant was manufactured, and field studies were conducted. The analysis of the temperature distribution in the granular nozzle when heated by a through air flow shows that the layers of material in the channel sequentially absorb the heat of the through air flow, and due to the heat capacity of the selected material, the previous layers absorb heat intensively, which causes a significant decrease in the intensity of the process in the subsequent layers. Over time, the temperature of all layers increases, but thermal equilibrium was not observed. The difference between the temperatures at the channel boundaries decreases. The analysis of temperature curves shows that no abrupt temperature change zones are observed during the heating of a dense layer of material, which confirms the adequacy of the developed mathematical model. To answer the question of how the first and second stages of particle heating are distributed in time, additional studies of the heating of a single particle in the channel were carried out. This is important when assessing the effect of thermal conductivity in a solid material on the distribution of the temperature field and optimising particle sizes. Experiments have shown that the time course of the temperature curves for the surface and centre of the particle repeats each other, i.e. the law of temperature change is the same for all points and the first heating period is extremely short. Thus, the equations for the second stage, which is characterised by the same law of temperature change at all points of the material, can be used in thermal calculations. Another important issue was the study of the aerodynamic drag of the material layer. Based on the results of the analysis of aerodynamic studies, it was determined that the Ergun equation describes the experimental data with acceptable accuracy for calculating the dependence of pressure loss on the length of the channel.To perform thermal design calculations of the soil regenerator, a methodology was developed that allows, based on the given geometric characteristics of the greenhouse, the average solar radiation flux, the absorption rate of the solar radiation heat flux by the soil, the average ambient temperature, the type of granular material and other input data, to determine the volume of the heat exchange area, the weight of the load, the amount of heat accumulated by the granular nozzle, and to estimate the duration of the cooling period from. The results of the implementation of the soil regenerator and the methodology for its thermal calculation were confirmed by a certificate of implementation at the Research and Production Enterprise AGROFARMTECHNIKA LLC.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Буфатіна І.В. 
Інформаційні та методологічні засади формування і аналізу фінансових звітів підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / І.В. Буфатіна ; Ін-т аграр. економіки УААН. — К., 2002. — 22 с.: рис. — укp.

Систематизовано концептуальні засади фінансової звітності, обгрунтовано теоретичні аспекти та критерії оцінки змісту та структури фінансової звітності. Визначено критерії та напрями моделювання фінансової звітності в Україні, побудовано моделі фінансових звітів на підставі оптимізації їх структури. Розроблено алгоритм визначення показників звіту про рух грошових коштів у вигляді робочої таблиці, запропоновано системний підхід до організації та методики складання, аналізу фінансової звітності та прогнозування звітних показників в інформаційній системі управління підприємством. Розроблено критерії оцінки фінансових коефіцієнтів і методику їх визначення залежно від видів діяльності підприємств. Наведено комплексну методику аналізу та прогнозування показників фінансової звітності підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)229.0-93-15 + У053.9(4УКР)290-93 +
Шифр НБУВ: РА321423

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Мединська Т. М. 
Інформаційні технології оцінювання якості бізнес-процесів / Т. М. Мединська. — Б.м., 2020 — укp.

В дисертації розглянуто науково-практичну задачу побудови моделей, методів та інформаційної технології оцінювання якості бізнес-процесів підприємств за умов невизначеності внутрішнього і зовнішнього середовищ та за умов стратегічного розвитку підприємств. В роботі розглянуті з позиції критичного аналізу концептуальні засади організації бізнесової діяльності підприємств за умов невизначеності внутрішнього і зовнішнього середовищ; програмні, інструментальні засоби моделювання і організації бізнес-процесів підприємств із застосуванням інформаційних технологій. Досліджені методологічні засади, моделі і методи автоматизованого оцінювання якості бізнес-процесів в умовах невизначеності внутрішнього і зовнішнього середовища.Досліджені аналітичні засоби розробки та функціонування інформаційної технології оцінювання якості бізнес-процесів підприємства торговельної галузі. А саме: здійснені вимоги до розробки та впровадження інформаційної технології; дослідження структури виробничих, організаційних та логістичних потоків інформації в умовах автоматизованого управління; досліджені функціональні засоби, аналітичні інструменти та програмне забезпечення інформаційно-управляючої підсистеми оцінювання якості бізнес-процесів в загальній автоматизованій системі торговельного підприємства ТОВ «Нові Ласощі-Житомир».В роботі, в межах інформаційного моделювання процесів оцінювання якості бізнес-процесів апробована інформаційна технологія при впровадженні прибуткових стратегій розвитку підприємства за критеріями підвищення якості продукції, ефективного організаційного управління та логістики.Дисертація відповідає тематичному спрямуванню наукових розробок в рамках науково-дослідної роботи кафедри програмної інженерії та кібербезпеки Київського національного торговельно-економічного університету «Розробка інформаційної управляючої системи торговельного підприємства». (номер державної реєстрації 0117U000058) та «Удосконалення методики викладання дисциплін спеціальності «Інженерія програмного забезпечення».Ключові слова: підприємство, бізнес-процес підприємства, імітаційна модель інформаційних потоків, зовнішнє середовище, автоматизоване управління, інформаційна технологія, оцінювання якості продукції, логістика.^UThe dissertation deals with the scientific and practical task of constructing models, methods and information technology for assessing the quality of business processes of enterprises in the conditions of uncertainty of the internal and external environment and in the conditions of strategic development of enterprises. The conceptual bases of organization of business activity of enterprises are considered from the point of view of critical analysis in the conditions of uncertainty of internal and external environment; software, tools for modeling and organization of business processes of enterprises using information technologies. Methodological principles, models and methods of automated assessment of business process quality in conditions of uncertainty of internal and external environment are investigated.Analytical means of development and functioning of information technology for assessing the quality of business processes of the enterprise of the trade industry are investigated. Namely: requirements for the development and implementation of information technology; research of the structure of production, organizational and logistic flows of information in the conditions of automated management; functional tools, analytical tools and software of the information-management subsystem of quality assessment of business processes in the general automated system of the trading company "Novi Lasoschi-Zhytomyr" are investigated.In the work, within the framework of information modeling of processes of quality assessment of business processes, information technology was tested in the implementation of profitable enterprise development strategies based on the criteria of product quality improvement, effective organizational management and logistics.The dissertation corresponds to the thematic direction of scientific developments with in the framework of research work of the department of software engineering and cybersecurity of Kyiv National Trade and Economic University "Development of information management system of a trading enterprise". (State registration number 0117U000058) and "Improvement of the methodology of teaching the disciplines of the specialty" Software Engineering ".Keywords: enterprise, business process of the enterprise, imitation model of information flows, external environment, automated control, information technology, product quality assessment, logistics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Сидорук 
Інформаційна підтримка прийняття рішень при управлінні корпоративним підприємством: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Марина Вікторівна Сидорук ; Херсонський національний технічний ун-т. — Херсон, 2006. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.6-210.11 ф
Шифр НБУВ: РА349567

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського