Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (697)Книжкові видання та компакт-диски (156)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=ВІДШКОДУВАННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 151
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Рябов Д. С. 
Юридичне обслуговування суб’єктів господарювання: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Д. С. Рябов. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено дослідженню теоретичних та практичних аспектів здійснення юридичного обслуговування суб’єктів господарювання. В першому розділі дисератційного дослідження визначено співвідношення поняття «юридичне обслуговування» із суміжними поняттями, такими як «правова робота», «правова (правнича) допомога», «юридичний аутсорсинг» та «юридичний консалтинг». Також в роботі уточнено поняття юридичного обслуговування суб’єктів господарювання – комплекс засобів правового характеру, що містить юридичний супровід (надання послуг та виконання робіт з юридичного обслуговування господарської діяльності), реалізація яких спрямована на здійснення суб’єктом господарювання своєї господарської діяльності з дотриманням положень чинного законодавства. Конкретизовано форми, основні напрями роботи та засоби юридичного обслуговування суб’єктів господарювання. Завдяки встановленню сутності професій та правового статусу адвоката та юрисконсульта, розмежуванню інституту представництва в господарському, адміністративному та цивільному судочинствах з інститутом захисту в кримінальному провадженні та в справах про адміністративні правопорушення, а також враховуючи досвід Республіки Польща, де правнича допомога надається двома професійними інститутами (інститут адвокатури та інститут правових радників, відмінність між якими полягає в тому, що правовий радник не має права брати участі як захисник у кримінальних справах та в справах про фіскальні правопорушення), зроблено висновок, що адвокат та юрисконсульт мають різний правовий статус та запропоновано запровадити в Україні два юридичні інститути, які будуть надавати правову (правничу) допомогу, серед яких перебувають і суб’єкти господарювання, на професійній основі (інститут адвокатури та інститут правових радників), разом із прийняттям спеціального нормативно-правового акту для врегулювання на рівні закону питання юридичного обслуговування в якому будуть визначені, зокрема, напрями роботи з юридичного обслуговування, зокрема, і суб’єктів господарювання, незалежно від форми власності, з метою унеможливлення покладання на виконавців роботи з юридичного обслуговування тих завдань, які за своєю правовою природою не належать до юридичного обслуговування. В другому розділі дисератційного дослідження проаналізовано та доопрацьовано такі напрями роботи з юридичного обслуговування суб’єктів господарювання: юридичне обслуговування реєстраційних дій, юридичне обслуговування договірної роботи, контроль над організацією правової роботи на підприємстві, відшкодування судових витрат при здійсненні претензійно-позовної роботи, забезпечення виконання судових рішень та судовий контроль. З’ясування практичних аспектів здійснення реєстраційних дій дало змогу уточнити напрями роботи з юридичного обслуговування реєстраційних дій щодо ТОВ. Аналіз змісту договірної роботи суб’єктів господарювання дав підстави конкретизувати основні засоби, які використовуються при юридичному обслуговуванні договірної роботи суб’єктів господарювання. Дослідження випадків неоднозначності та суперечності висновків Верховного Суду, зокрема. щодо обрання належного (ефективного) способу захисту, які виникають навіть з договірних правовідносин, дало підстави надати пропозиції щодо встановлення додаткової підстави касаційного оскарження рішень суду першої інстанції та постанов суду апеляційної інстанції, які були винесені в порядку господарського, цивільного та адміністративного судочинств як наявність двох протилежних висновків Верховного Суду щодо застосування норми права до спірних правовідносин. Досліджено й розмежовано завдання суб’єктів юридичного обслуговування при здійсненні контролю над організацією правової роботи на підприємстві, які спрямовані на забезпечення її відповідності до положень чинного законодавства та локальних актів підприємства. Також в роботі задля вдосконалення принципу «відшкодування судових витрат сторони, на користь якої ухвалене судове рішення» як одного із основних принципів господарського, цивільного та адміністративного судочинств, запропоновано внести певні зміни до даних кодексів та запропоновано розширити повноваження судів при його здійсненні шляхом надання адміністративному суду повноважень на розгляд заяв про встановлення судового контролю, які подаються в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства судом тієї інстанції, яким було винесено остаточне рішення по судовій справі, задля більш повної реалізації принципу «обов’язковості судового рішення» як одного з основних принципів судочинства.^UThe dissertation study is devoted to the study of theoretical and practical aspects of providing legal services to business entities.In the first chapter of the dissertation research, the relationship between the concept of "legal service" and related concepts, such as "legal work", "legal (legal) assistance", "legal outsourcing" and "legal consulting" is defined. The work also clarified the concept of legal services for business entities - a complex of legal means that includes legal support (providing services and performing work on legal services for business activities), the implementation of which is aimed at the business entity's implementation of its business activities in compliance with the provisions of the current legislation. Forms, main areas of work and means of legal service for business entities are specified.Due to the establishment of the essence of the professions and the legal status of a lawyer and legal adviser, the separation of the institution of representation in economic, administrative and civil proceedings from the institution of protection in criminal proceedings and cases of administrative offenses, as well as taking into account the experience of the Republic of Poland, where legal aid is provided by two professional institutions (institute bar associations and the institute of legal advisers, the difference between which is that a legal adviser does not have the right to participate as a defender in criminal cases and in cases of fiscal offenses), it was concluded that a lawyer and a legal adviser have different legal status and it was proposed to introduce in Ukraine two legal institutes, which will provide legal (legal) assistance, including business entities, on a professional basis (institute of advocacy and institute of legal advisers), together with the adoption of a special normative legal act to regulate the issue of legal services at the legal level which will define, in particular, the directions of work on legal services, in particular, and economic entities, regardless of the form of ownership, with the aim of making it impossible to rely on the performers of work on legal services those tasks that by their legal nature do not belong to legal services.In the second section of the dissertation study, the following areas of legal service for business entities were analyzed and elaborated: legal service of registration actions, legal service of contractual work, control over the organization of legal work at the enterprise, reimbursement of legal costs in the implementation of claim and lawsuit work, ensuring the execution of court orders decisions and judicial control. Clarification of the practical aspects of the implementation of registration actions made it possible to clarify the directions of work on legal service of registration actions in relation to LLCs. The analysis of the content of the contractual work of business entities gave reasons to specify the main means used in the legal service of the contractual work of business entities. Study of cases of ambiguity and contradiction of the conclusions of the Supreme Court, in particular. regarding the selection of an appropriate (effective) method of protection, which arise even from contractual legal relations, gave grounds to submit proposals for establishing an additional ground for cassation appeal of decisions of the court of first instance and decisions of the court of appeal, which were issued in the order of economic, civil and administrative proceedings, as the presence of two contrary conclusions of the Supreme Court regarding the application of the rule of law to disputed legal relations. The tasks of legal service entities in the exercise of control over the organization of legal work at the enterprise, which are aimed at ensuring its compliance with the provisions of current legislation and local acts of the enterprise, have been researched and delimited.Also, in order to improve the principle of "reimbursement of court costs of the party in whose favor the court decision has been passed" as one of the main principles of economic, civil and administrative proceedings, it is proposed to make certain changes to these codes and it is proposed to expand the powers of courts in its implementation by giving the administrative court powers to consider applications for establishing judicial control, which are submitted in accordance with Article 383 of the Code of Administrative Procedure by the court of that instance, which issued the final decision on the court case, for the sake of more complete implementation of the principle of "compulsory judicial decision" as one of the main principles of judicial procedure.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Мицька О. І. 
Штраф як вид покарання неповнолітніх у кримінальному праві України / О. І. Мицька. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено розгляду особливостей застосування до неповнолітніх покарання у виді штрафу. Автором надається характеристика штрафу як основного та додаткового покарання для неповнолітніх осіб, встановлюються окремі проблеми, які виникають під час його призначення, вивчаються основні етапи зародження та еволюції досліджуваного виду кримінально-правового впливу. Особлива увага приділяється аналізу міжнародного та зарубіжного законодавства в частині ювенальних майнових покарань. Автором акцентується увага на тому, що кримінальний та фінансовий штрафи є діаметрально протилежними видами стягнень, при чому, фінансовий штраф є більш самостійним та повноцінним видом впливу, оскільки не піддається заміні іншими, протилежними, покараннями, на відміну від кримінального штрафу, який можна замінити громадськими або виправними роботами. Вказується, що сутність штрафу повинна полягати у стягненні матеріальних благ саме на користь держави, а не потерпілого, хоча така думка присутня в доктрині вітчизняного кримінального права та деяких нормативно- правових актах зарубіжних країн. Пропонуються шляхи удосконалення кримінального законодавства в частині застосування до неповнолітніх покарання у виді штрафу.Ключові слова: ювенальна юстиція, неповнолітній, покарання, штраф, кримінальне законодавство, кримінальна відповідальність, кримінальне правопорушення, майнове покарання, грошове стягнення, відшкодування збитків.^UThesis is devoted to the consideration of the peculiarities of the application of fines to minors. The author provides a description of the fine as the main and additional punishment for minors, identifies some problems that arise during its appointment, studies the main stages of origin and evolution of the studied type of criminal law influence. Particular attention is paid to the analysis of international and foreign legislation in the field of juvenile property penalties. The author emphasizes that criminal and financial fines are diametrically opposed types of penalties, and financial fines are more independent and full-fledged type of influence, as they cannot be replaced by other, opposite, punishments, unlike criminal fines, which can be replaced by public fines. or corrective work. It is pointed out that the essence of the fine is to recover material benefits in favor of the state, not the victim, although such an opinion is present in the doctrine of domestic criminal law and some regulations of foreign countries. Ways are proposed to improve criminal law in terms of applying fines to minors.Keywords: juvenile justice, minor, punishment, fine, criminal law, criminal liability, criminal offense, property punishment, monetary recovery, damages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Хащівська Н. В. 
Цивільно-правове регулювання строків у договорах про передання майна у тимчасове користування: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.03 / Н. В. Хащівська ; НАПН України ; НДІ приват. права і підприємництва. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Визначено поняття, функції, завдання та характерні ознаки строків у цивільних правовідносинах у цілому й у договорах про передання майна у тимчасове користування зокрема. Досліджено юридичну природу й особливості законодавчого закріплення строків у даній групі договорів. Охарактеризовано строки здійснення прав і виконання обов'язків кожного зі сторін договору найму (оренди). Проведено правовий аналіз і порівняння законодавчого регулювання строків в окремих видах договорів про передавання майна у тимчасове користування, зокрема прокату, оренди державного та комунального майна, лізингу, позички. Визначено правові наслідки порушення сторонами строків у договорах про передання майна у тимчасове користування, зокрема, розглянуто проблемні питання відшкодування збитків і сплати неустойки за невиконання або ненележне виконання договірних зобов'язань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)130.6
Шифр НБУВ: РА380709 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Олійник Р. В. 
Цивільно-правове регулювання донорства в Україні / Р. В. Олійник. — Б.м., 2022 — укp.

У результаті дослідження сформульовано і обґрунтовано низку положень, висновків та пропозицій, зокрема: запропоновано авторське визначення поняття донорства, як - безкорисливого (за винятком окремих випадків) відкритого процесу, в ході якого донор за письмово оформленою добровільною, поінформованою, вольовою та усвідомленою згодою надає свої анатомічні матеріали за життя або розпоряджається ними на випадок своєї смерті для подальшого використання їх іншими особами при трансплантації, з лікувальною, фармацевтичною або науковою метою. Обґрунтовано визначення поняття трансплантації, як - оплатного спеціального методу лікування, який є завершальним етапом донорства і застосовується за умови імунологічної сумісності донора та реципієнта, та полягає у пересадці анатомічних матеріалів людини чи іншого біологічного організму, імплантатів від донора до реципієнта. Аргументовано необхідність розширення кола осіб, які можуть бути потенційними донорами шляхом внесення змін в Закон України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» положень про те, що донорами можуть бути недієздатні особи, які є близькими родичами реципієнта (діти, онуки, батьки, дід, баба, брат, сестра, дядько, тітка, племінник та племінниця) чи членами його сім'ї. Запропоновано вважати живим донором повнолітню дієздатну фізичну особу або неповнолітню фізичну особа, яка до досягнення 18-річного віку отримала повну цивільну дієздатність, громадянина іншої держави та особу без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, добровільно надали згоду на вилучення анатомічних матеріалів для трансплантації, та у визначеному Законом України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» випадку особу, віком до 18 років, згоду на вилучення у якої гемопоетичних стовбурових клітин надано нею особисто та (або) її батьками або іншими законними представниками. Обґрунтовано позицію, згідно з якою медичний заклад, який проводить вилучення анатомічного матеріалу, зобов'язаний доводити до відома донора та реципієнта інформацію про характер і тривалість медичного втручання, необхідного для вилучення анатомічних матеріалів, про механізми реагування на можливі небажані наслідки процедур, забезпечення анонімності і конфіденційності особистих даних, доступу до інформації про донора та реципієнта, відшкодування шкоди, якщо вона можливо буде завдана в результаті медичного втручання, про джерела фінансування майбутньої операції з вилучення анатомічних тканин та подальшої їх трансплантації. Зроблено висновок, згідно з яким, у випадку призначення судово-медичної експертизи прокурор, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, негайно приймає рішення про можливість чи заборону вилучення анатомічних матеріалів у донора-трупа, за фактом смерті якого проводиться досудове слідство. Вказане рішення повинно бути мотивованим та викладеним у формі постанови. Обґрунтовано позицію, що анатомічні матеріали, вилученні з тіла живого чи померлого донора, слід визначити як особливий об'єкт цивільних прав, на який поширюється правовий режим речі у випадках, прямо визначених законом, порядок вилучення та подальшого використання яких повинен визначатись спеціальним законодавством. Невід'ємною особливістю є те, що анатомічні матеріали, вилучені у людини, мають деякі ознаки речового права, у випадках передбачених законом. Запропоновано висновок про те, що договір про посмертне донорство, що укладається членом сім'ї померлого або його повноважним представником з медичним закладом, який проводитиме вилучення анатомічних матеріалів після смерті особи може бути розірваний на вимогу особи, яка представляє особу померлого лише у випадку, якщо медичне втручання в організм реципієнта, пов'язане із подальшою трансплантацією не знаходиться на такій стадії, що може бути завдана шкода його життю і здоров'ю. Аргументовано висновок про доцільність внесення змін до Закону України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові», включивши положення про те, що відшкодування шкоди завданої здоров'ю реципієнта внаслідок переливання взятої від донора крові, неналежної якості, внаслідок чого відбулось зараження реципієнта хворобою, її компонентів чи виготовлених з них препаратів, здійснюється в повному обсязі за рахунок медичного закладу, який проводив лікування, або держави. Обґрунтовано позицію про те, що до істотних умов договорів про посмертне донорство слід віднести кількісні характеристики анатомічних матеріалів, які можуть бути вилучені в донора.^UA number of provisions, conclusions and proposals has been formulated and substantiated due to the research, in particular: the author has proposed a definition of the concept of donation, as a free (except for the special cases) open process, during which a donor, upon written informed voluntary consent, provides his/her anatomical material during the lifetime or disposes of them in case of his/her death for further use by other persons during transplantation for medical, pharmaceutical or scientific purposes. The definition of the concept of transplantation has been given as a paid special treatment method, which is the final stage of donation and is used if there is the immunological compatibility of the donor and the recipient, and means the transplantation of the anatomical material of a person or other biological organism, implants from a donor to a recipient. The author has presented the arguments for the need to expand the circle of people who can be potential donors by amending provisions of the Law of Ukraine On the Safety and Quality of Donated Blood and Blood Components, stating that the donors can be incapacitated persons, who are the recipient's close relatives (children, grandchildren, parents, grandfather, grandmother, brother, sister, uncle, aunt, nephew and niece) or his/her family members. It has been proposed to understand the notion of a living donor as an adult individual having dispositive legal capacity or a minor individual who, before reaching the age of 18, received full civil legal capacity, a citizen of another state and a stateless person who are legally staying on the territory of Ukraine, gave voluntary consent to the collection of anatomical material for transplantation, and also a person under 18, whose consent to the collection of the hematopoietic stem cells was given by him/her personally and (or) his/her parents or other legal representatives, as a case specified by the Law of Ukraine On the Application of Transplantation of Anatomical material to a Person. It has been justified according to which the medical institution making the collection of anatomical material shall inform the donor and the recipient about the nature and duration of the medical intervention required for the collection of the anatomical material, about the response mechanisms to possible undesirable effects of the procedures, ensuring the anonymity and confidentiality of personal data of the donor and the recipient and safeguarding access to this information, compensation for harm, which may be caused as a result of medical intervention, about the funding sources of the forthcoming operation on collection of anatomical tissues for their subsequent transplantation. It has been concluded that, in the event of a forensic medical examination, the prosecutor supervising the observance of laws during the pre-trial investigation in the form of procedural supervision of the pre-trial investigation shall immediately decide on the possibility or prohibition of the removal of anatomical material from the deceased donor, the pre-trial investigation into whose death is performed. The specified decision shall be motivated and set out in the form of an order. It has been substantiated that the anatomical material removed from the body of a living or deceased donor should be treated as a special object of civil rights, to which a legal regime of a thing shall extend in cases directly determined by law, the procedure for the collection and subsequent use of which should be guided by the special legislation. An essential feature is that the anatomical material collected from a person have some signs of proprietary rights in cases provided for by law. The conclusion has been made that the posthumous donation agreement which is concluded by a family member of the deceased or his/her authorized representative with a medical institution that will collect the anatomical material after the person's death can be terminated at the request of the person representing the deceased person only if the medical intervention in the recipient's body for the subsequent transplantation is not at the stage when it may harm his/her life and health. The conclusion on the advisability of amending of the Law of Ukraine On the Safety and Quality of Donated Blood and Blood Components has been reasoned, including the provision that the compensation for harm caused to the health of the recipient due to the transfusion of the donor's blood of inadequate quality, as a result of which the disease was transmitted to the recipient, or through the components or preparations made from it, shall be fully paid either by the medical institution that carried out the treatment or by the state. It has been substantiated that the quantitative characteristics of the anatomical material that can be callected from the donor should be viewed as the essential conditions of the posthumous donation agreements.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Тарасенко Л.В. 
Цивільно-правова відповідальність за порушення грошових зобов'язань: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Л.В. Тарасенко ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено правову природу грошей та визначено їх місце у системі об'єктів цивільних прав. Визначено зміст поняття грошового зобов'язання та деякі особливості його виконання. Встановлено підстави цивільно-правової відповідальності за порушення грошових зобов'язань. Обгрунтовано висновок, що за цивільним законодавством України дана відповідальність є відповідальністю без вини. Окреслено межі цивільно-правової відповідальності за порушення грошових зобов'язань. Розкрито правову природу процентів за грошовим зобов'язанням, зокрема процентів за користування чужими коштами за ст. 536 ЦК України як плати за користування чужими коштами та процентів річних за ч. 2 ст. 625 ЦК України як законної неустойки за прострочення грошового зобов'язання. Аргументовано висновок, що різниця між сумою боргу, що сплачується з урахуванням встановленого індексу інфляції за ч.2 ст. 625 ЦК України, та номінальною сумою боргу є відшкодуванням кредиторові збитків, заподіяних знеціненням національної валюти. Показано особливості цивільно-правової відповідальності за порушення грошового зобов'язання, сформульовано відповідні пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)207 + Х839(4УКР)02 +
Шифр НБУВ: РА343997

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Луців М. С. 
Цивільно-правові способи захисту майнових прав інвесторів у сфері будівництва житла / М. С. Луців. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена аналізу джерельної бази регулювання інвестиційної діяльності в сфері житлового будівництва, з'ясуванню способів захисту прав інвесторів. Розглянуто загально-цивілістичні способи захисту та особливості їх застосування в інвестиційній сфері. Визначено поняття майнових прав інвестора як об'єкта цивільних правовідносин. Проаналізовано особливості захисту майнових прав інвестора. Oкреслені методологічні засади способів захисту майнових прав інвестора, спрямованих на відновлення становища, що існувало до порушення. Визначено особливості визнання права як способу захисту в інвестиційній сфері будівництва. Розкрито сутність відновлення становища, яке існувало до порушення. Охарактеризовано поняття та види збитків, відшкодування яких має компенсаційну природу і спрямоване на 3 відновлення майнового становища інвестора. Розкрито проблемні питання застосування компенсаційних способів захисту в житловому будівництві. Висвітлено співвідношення майнових способів захисту інтересів інвестора з досягненням кінцевої мети інвестиційної діяльності – отримання у власність об'єкта будівництва, передбаченого інвестиційним договором. Проаналізовано підстави припинення правовідносин в аспекті охоронних способів захисту. Визначено особливості припинення правовідносин та їх наслідки у разі порушення прав учасників інвестиційної діяльності. Доведено, що припинення інвестиційного правовідношення як спосіб захисту не завжди відповідає інтересам інвестора. Адже він не отримує у власність вимірний об'єкт будівництва. Припинення правовідношення як засіб захисту поєднується з вимогою повернення інвестованих коштів.^UThe dissertation is devoted to the analysis of the source base of investment activity regulation in the sphere of housing construction, to clarifying ways of protecting the investor's rights. The general civilistic methods of protection and peculiarities of their application in the investment sphere are considered. The concept of the investor's property rights as an object of civil legal relations is defined. The peculiarities of investor`s property rights protection are analyzed. It outlines the methodological foundations of ways to protect investor's property rights aimed at restoring a pre-existing situation. The features of right recognition as a way of protection in the construction investment sphere are defined. The essence of the situation restoration that existed before the violation is revealed. The concepts and types of losses, the compensation of which have a compensatory nature and are aimed at restoring the investor's property rights are characterized. Application problems of protection compensatory methods in residential 9 construction are revealed. The relation of investor's property interests protection ways with achievement of the ultimate goal of investment activity - obtaining the construction property stipulated by the investment contract is elucidated. The grounds for termination of legal relations in the aspect of guard methods of protection are analyzed. The peculiarities of legal relations termination and their consequences in case of investment activity participants rights violation are determined. It is proved that termination of the investment legal relationship as a protection method does not always meet the investor's interests. As investor does not acquire a measurable building property. The termination of the legal relationship as a protection method is combined with the demand for repayment of the invested funds.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Клименко Я.О. 
Цивільний позов як одна із форм забезпечення слідчим відшкодування шкоди, завданої злочином: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / Я.О. Клименко ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Проаналізовано місце цивільного позову серед інших форм відшкодування шкоди у кримінальному процесі, його юридичну природу. Надано характеристику його підстав. Сформульовано поняття приводів порушення провадження за позовом у кримінальній справі, проаналізовано значення кожного з джерел доказів у доказуванні підстав та розміру позовних вимог. Визначено момент виникнення обов'язку в органів, які ведуть процес до вжиття заходів щодо забезпечення цивільного позову. Сформульовано рекомендації щодо вдосконалення законодавства та практики провадження за цивільним позовом у кримінальному судочинстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)213.1 + Х892.19(4УКР)172 + Х893.9(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА326369

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Рогатюк І.В. 
Формування функції обвинувачення та її реалізації у кримінальному процесі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / І.В. Рогатюк ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретичні та практичні питання, пов'язані з проблемами удосконалення правових засад реалізації функції обвинувачення у кримінальному процесі. Розкрито суть даного поняття та способи його реалізації, визначено позитивні та негативні наслідки обвинувачення, досліджено механізм відшкодування шкоди, що була завдана особі суб'єктами обвинувачення. Обгрунтовано концептуальну схему наукових та прикладних положень щодо удосконалення реалізації функції обвинувачення, наведено пропозиції та рекомендації щодо розв'язання проблем її правового забезпечення у діяльності відповідних органів, запропоновано зміни до законодавчих актів України у контексті досліджуваного питання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)12 +
Шифр НБУВ: РА331597

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Царенко Н.В. 
Формування та розподіл витрат на корпоративну культуру промислового підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Н.В. Царенко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2010. — 19 с. — укp.

Розкрито сутність понять "корпоративна культура", "корпоративна культура промислового підприємства". Визначено складники корпоративної культури промислового підприємства. Досліджено роль витрат на корпоративну культуру сучасних промислових підприємств. Проведено угрупування витрат, необхідних для формування, підтримки та розвитку корпоративної культури. Розглянуто джерела відшкодування витрат на корпоративну культуру. Висвітлено вибір інструментарію щодо визначення переваг і рівня корисності заходів корпоративної культури. Розроблено методику щодо формування та розподілу витрат на корпоративну культуру промислового підприємства, використання якої дозволяє упорядкувати заходи корпоративної культури, установити рівень їх корисності та рівень фінансування витрат на них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-642.11
Шифр НБУВ: РА372015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Шаповал Л.П. 
Формування комунального господарства міста в сучасних умовах господарювання: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.05 / Л.П. Шаповал ; Полтав. нац. техн. ун-т ім. Ю.Кондратюка. — Полтава, 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено процес формування комунального господарства міста (КГМ) за сучасних умов господарювання. Обгрунтовано доцільність введення у науково-практичний обіг економічної категорії "комунальне господарство міста". Проаналізовано основні етапи утворення структури комунального господарства в системі житлово-комунального господарства, міського господарства й господарського комплексу країни. З урахуванням світового досвіду визначено джерела фінансування КГМ. Розглянуто функціональне й соціальне значення водопровідно-каналізаційної галузі у структурі комунального господарства та проведено групування регіонів України за рівнем відшкодування для населення фактичної собівартості послуг централізованого водопостачання та водовідведення. Розроблено стратегію двокомпонентного тарифу на послуги централізованого водопостачання та водовідведення для населення. Удосконалено інформаційне забезпечення системи управління комунальним господарством на базі бенчмаркінгового підходу. Розроблено організаційно-економічний механізм фінансового забезпечення КГМ, визначено структуру та функції комунального банку територіального розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР)684.41 +
Шифр НБУВ: РА335194

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Федяк І. О. 
Фармакоекономічні підходи до вдосконалення лікарського забезпечення хворих на хронічні вірусні гепатити в Україні: автореф. дис. ... канд. фармац. наук : 15.00.01 / І. О. Федяк ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л. Шупика. — К., 2011. — 23 с. — укp.

Наведено результати фармакоекономічного опрацювання стандарту терапії пацієнтів із парентеральними вірусними гепатитами та розроблено рекомендації щодо удосконалення соціально-економічних регулювальних переліків лікарського забезпечення (ЛЗ) для оптимізації лікарського забезпечення хворих на хронічні вірусні гепатити (ХВГ) в Україні. Вивчено структуру та тенденції захворюваності на ХВГ. Методом щомісячного моніторингу проведено маркетинговий аналіз вітчизняного ринку противірусних препаратів. Проаналізовано тендерні, вікові, соціальні характеристики вітчизняних пацієнтів із ХВГ для диференційованого підходу до відшкодування вартості ЕПТ. Досліджено реальний стан лікарського забезпечення хворих на ХВГ в Україні ретроспективними методами клініко-економічного аналізу та проведено фармакоекономічний аналіз рекомендованих схем терапії для пацієнтів із ХГС і ХГВ. Обгрунтовано вибір препаратів до соціально-економічних переліків ЛЗ методом експертних оцінок і розроблено фармацевтичну складову стандарту медичної допомоги хворим на ХВГ, показано можливі джерела реімбурсації вартості лікування для цієї категорії пацієнтів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.16-5 + Р11(4УКР)26
Шифр НБУВ: РА382083 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Заставний Ю. Б. 
Фінансово-економічне регулювання органічного сільськогосподарського виробництва / Ю. Б. Заставний. — Б.м., 2021 — укp.

Встановлено, що активізація органічного сільськогосподарського виробництва є важливою умовою повернення у продуктивний сільськогосподарський оборот земель, які тривалий період не використовувалися; обмеження вітрової та водної ерозії ґрунтів і в цілому укріплення агроландшафтів; інтеграції сільського та лісового господарства через розширення площі агролісомеліоративних робіт; підвищення зайнятості та самозайнятості місцевого населення; збільшення надходжень податкових та неподаткових платежів до місцевих бюджетів. Обґрунтовано, що основною структуроутворюючою ланкою органічного сільськогосподарського виробництва є органічне землеробство, яке базується на застосуванні комплексу екологічно безпечних методів та інструментів: поверхневе рихлення, використання сівозмін, приорювання сидератів, застосування решток та органічних відходів, використання нетоварної частини врожаю, оптимізація співвідношення органічних та мінеральних добрив, застосування компостних матеріалів, використання біодинамічних та мікробіологічних препаратів. Доведено, що органічне сільськогосподарське виробництво охоплює органічне землеробство, органічне скотарство та органічне кормовиробництво. Переведення сільськогосподарських товаровиробників на модель органічного сільськогосподарського виробництва забезпечується за рахунок: біологізації (внесення соломи та приорювання сидератів), вапнування та гіпсування грунтів, внесення органічних добрив, безплужного обробітку ґрунту, мульчування ґрунту, агролісомеліорації, налагодження виробництва органічних кормів. Встановлено, що інструментарій фінансово-економічного регулювання органічного сільськогосподарського виробництва як комплекс методів, інструментів та важелів фіскального, фінансово-кредитного, митного та антимонопольного регуляторного впливу на сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на застосуванні технологій органічного землеробства, скотарства та кормовиробництва, має базуватися на сукупності принципів: подолання депресивності сільських населених пунктів; забезпечення максимізації формування замкнених циклів в агропродуктових ланцюгах; перманентної імплементації міжнародних стандартів та регламентів якості і безпечності сільськогосподарської сировини, харчових напівфабрикатів та готових харчових продуктів; мінімізації екологодеструктивного та природоруйнівного впливу на агроландшафти; конвергенції вітчизняної та міжнародної практик впровадження методів та технологій органічного землеробства, кормовиробництва та тваринництва; комплексності використання всіх складових матеріально-технічної субстанції сільськогосподарської сировини та готових харчових продуктів; дотримання Цілей сталого розвитку, затверджених ООН, які стосуються подолання голоду та відповідального споживання; екологізації відтворювальних пропорцій в сировинному та переробному сегментах агропромислового виробництва; використання переваг децентралізації та реформи місцевого самоврядування; дотримання вимог Паризької кліматичної угоди в частині скорочення шкідливих викидів в атмосферу; випереджального, а не наздоганяючого типу розвитку сектору органічних сільськогосподарських виробництв. Дослідження показали, що в умовах рецесії інструментарій фінансово-економічного регулювання органічного сільськогосподарського виробництва має охоплювати наступні групи методів та інструментів: 1) антикризовий пакет (компенсації, відшкодування, антициклічні заходи, інструменти усунення структурних дисбалансів, інструменти подолання інституціональних розривів); 2) стимулюючий пакет (податкові пільги, кредитні преференції, перекредитування, цінові надбавки); 3) стабілізаційний пакет (дотації, перехресне субсидування, цільове бюджетне фінансування, інституціоналізація угод публічно-приватного партнерства).Обґрунтовано, що в умовах поглиблення децентралізаційних процесів та реформи місцевого самоврядування особливої актуальності набуває проблема формування набору методів фінансово-економічного стимулювання розвитку органічного сільськогосподарського виробництва на рівні територіальних громад, які мають охоплювати такі групи методів: фіскальні, бюджетні, інституційно-дорадчі, майнові.Встановлено, що необхідною умовою ефективного регуляторного впливу органів місцевого самоврядування на сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на органічному землеробстві, скотарстві та кормовиробництві, є формування суб'єктно-об'єктної бази фінансово-економічного регулювання органічного сільськогосподарського виробництва на рівні територіальної громади.^UIt is established that the activation of organic agricultural production is an important condition for the return to productive agricultural turnover of land that has not been used for a long period; limiting wind and water erosion of soils and generally strengthening agricultural landscapes; integrating agriculture and forestry through the expansion of the area of agroforestry works; increasing employment and self-employment of the local population; increasing tax and non-tax revenues to local budgets. It is proved that the main structure-forming link of organic agricultural production is organic farming. It is based on the use of a complex of environmentally friendly methods and tools: surface loosening, the use of crop rotations, the prioritization of green manure, the use of residues and organic waste, the use of non-commodity part of the crop, optimization of the ratio of organic and mineral fertilizers, the use of compost materials, the use of biodynamic and microbiological preparations. It is proved that organic agricultural production covers organic farming, organic cattle breeding and organic feed production. The transfer of agricultural producers to the model of organic agricultural production is provided by: biologization (application of straw and prioritization of green manure), liming and plastering of soils, application of organic fertilizers, plow-free tillage, mulching of soil, agroforestry, setting up the production of organic feed. It is proved that most of the tools of the system of financial and economic regulation of the introduction of technologies of organic farming, feed production and cattle breeding should be aimed at stimulating a complex of agro technical, agrochemical and soil protection measures that will create conditions for conducting organic agricultural production in accordance with the requirements of certification of organic products.It is established that the tools of financial and economic regulation of organic agricultural production as a set of methods, tools and levers of fiscal, financial and credit, customs and antimonopoly regulatory influence on agricultural producers specializing in the application of technologies of organic farming, cattle breeding and feed production, should be based on a set of principles overcoming the depression of rural settlements; ensuring the maximization of the formation of closed cycles in agricultural product chains; permanent implementation of international standards and regulations for the quality and safety of agricultural raw materials, food semi-finished products and ready-made food products; minimization of ecological and destructive and nature-destroying effects on agricultural landscapes; convergence of domestic and international practices in the introduction of methods and technologies of organic farming, feed production and animal husbandry; complexity of using all components of the material and technical substance of agricultural raw materials and finished food products; compliance with the sustainable development goals approved by the UN, which relate to overcoming hunger and responsible consumption; greening reproductive proportions in the raw materials and processing segments of agro-industrial production; taking advantage of decentralization and local government reform; compliance with the requirements of the Paris climate agreement in terms of reducing harmful emissions into the atmosphere; advanced, rather than catching up type of development of the organic agricultural sector.Studies have shown that in a recession, the tools for financial and economic regulation of organic agricultural production should cover the following groups of methods and tools: 1) anti-crisis package (compensation, anticyclical measures, tools for eliminating structural imbalances, tools for overcoming institutional gaps); 2) incentive package (tax benefits, credit preferences, re-crediting, price surcharges); 3) stabilization package (subsidies, cross-subsidization, targeted budget financing, institutionalization of public-private partnership agreements).It is proved that in the context of deepening decentralization processes and local government reform, the problem of forming a set of methods of financial and economic incentives for the development of organic agricultural production at the level of territorial communities, which should cover the following groups of methods: fiscal, budget, institutional and advisory, property.It is established that a necessary condition for the effective regulatory influence of local self-government bodies on agricultural producers specializing in organic farming, cattle breeding and feed production is the formation of a subject-object base for financial and economic regulation of organic agricultural production at the level of a territorial community.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Саблук Р.П. 
Фінансовий лізинг в АПК: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Р.П. Саблук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Розглянуто теоретико-методичні та практичні питання організації фінансового лізингу в АПК з урахуванням особливостей реалізації аграрної реформи в Україні. Наведено класифікацію видів лізингу шляхом виділення окремої групи за функціональною ознакою, уточнено перелік функцій лізингу у системі відтворення (фінансова, інвестиційна та реалізаційна). Обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення форм лізингових платежів, зокрема, шляхом вилучення з розрахунків суми, що сплачує лізингоодержувач лізингодавцю як відшкодування вартості кредитів комерційного банку. Визначено нові підходи щодо оцінки ефективності лізингових операцій, які передбачають об'єднання грошових потоків лізингодавця та лізингоодержувача в один інвестиційний проект. Розкрито основні напрямки розвитку фінансового лізингу в АПК України, зокрема, шляхом запровадження системи моніторингу лізингової діяльності, спрощення організаційних процедур, удосконалення інформаційного забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-562.31 +
Шифр НБУВ: РА324262

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Алексеєнко О. В. 
Фінансовий контроль у Збройних Силах України: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / О. В. Алексеєнко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вперше виявлено особливості фінансового контролю у Збройних силах України, які сформувалися під дією внутрішніх і зовнішніх факторів впливу на його проведення, з об'єднанням їх у групи. Удосконалено науково-організаційні підходи щодо покращення діяльності та структури контрольно-ревізійних органів Збройних сил України внаслідок усунення дублювання функцій Контрольно-ревізійного управління Генерального штабу Збройних сил України. Розглянуто методику визначення розміру утримань щодо відшкодування заподіяних державі збитків шляхом заміни нормативної бази розрахунку, зокрема суми грошового утримання сумою грошового забезпечення військовослужбовця, що сприятиме прискоренню відшкодування заподіяних збитків державі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.56 + У9(4УКР)261.8
Шифр НБУВ: РА373617 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Антонюк Ю. Я. 
Фінансове обгрунтування стратегій розвитку комунального господарства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / Ю. Я. Антонюк ; Держ. податк. служба України, Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2011. — 17 с.: рис., табл. — укp.

Вперше введено у науковий обіг та розкрито сутність поняття фінансового обгрунтування стратегій як системи цілей, завдань, фінансового забезпечення та наукових методів їх визначення. Удосконалено фінансово-економічну модель функціонування комунального господарства (КГ) у частині визначення та формалізації фінансових і нефінансових інтересів його учасників, що надає можливість збалансувати інтереси споживачів, підприємств, інвесторів і держави в ході розробки стратегічних планів, та сприяє досягненню результативності та підвищення ефективності таких стратегічних планів. Досліджено фінансовий механізм КГ у частині впровадження нових принципів, зокрема, повного відшкодування витрат споживачами, збільшення варіативності джерел фінансування, що дозволить фінансово обгрунтувати та забезпечити реалізацію стратегічних планів. Розроблено метод обгрунтування тарифу на комунальні послуги в ході розробки стратегії розвитку комунального підприємства, що грунтується на використанні економіко-математичної моделі його розрахунку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.30-93
Шифр НБУВ: РА380367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Ковальчук А. М. 
Участь захисника в процесі примирення підозрюваного з потерпілим на досудовому розслідуванні / А. М. Ковальчук. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена системному дослідженню проблем участі захисника в процесі примирення підозрюваного та потерпілого на досудовому розслідуванні.Автором встановлено, що на сьогоднішній день все більшої актуальності набуває інститут примирення в межах кримінального провадження. Така тенденція пов'язана як із впливом міжнародної правової спільноти, так і позитивною практикою вітчизняного застосування. Вказане пов'язане з тим фактом, що механізм досягнення компромісу відзначається наступними позитивними характеристиками: швидке відшкодування шкоди, гуманізація кримінального провадження, процесуальна економія тощо. Існування та розквіт інституту примирення більше ніж із тисячолітньою історією свідчить про те, що позитивний вплив досягнення приязних взаємовідносин, відшкодування шкоди та звільнення від покарання має значно більше переваг порівняно з провокацією конфронтації та застосування репресивного методу.^UThe dissertation is devoted to the systematic research of the problems of the defense attorney's participation in the process of reconciliation of the suspect and the victim in the pre-trial investigation.The author found that today the institute of reconciliation in criminal proceedings has gained increased relevance in recent years as a result of several factors. Primarily, this trend is associated with both the influence of the international legal community and the positive practice of domestic implementation. This is due to the fact that the mechanism for reaching a compromise is characterized by the following positive characteristics: rapid compensation, humanization of criminal proceedings, procedural economy and more. The existence and the rise of the reconciliation institute with more than a thousand years of history shows that the positive effects of achieving friendly relations, reparation and release from the punishment have far more advantages than provoking confrontation and applying repressive methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Аберніхіна І.Г. 
Управління майновими ризиками підприємства як спосіб забезпечення його економічної безпеки: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / І.Г. Аберніхіна ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2008. — 22 с. — укp.

Здійснено науково-теоретичне обгрунтування та розроблено практичні рекомендації щодо вибору металургійними підприємствами дієвого механізму управління майновими ризиками. Розвинуто майновий захист як складову систем економічної безпеки підприємства. Досліджено існуючі теоретичні підходи, концепції та методики класифікації ризиків суб'єктів господарювання у аспекті їх впливу на ефективність управління ними. Досліджено теоретичні основи формування організаційно-економічного механізму управління майновими ризиками підприємства. Узагальнено етапи застосування зазначеного механізму. Визначено й обгрунтовано критерії та прийоми встановлення варіантів відшкодування майнових ризиків підприємства. Удосконалено методичні основи визначення витрат за умов формування механізму управління його майновими ризиками. Запропоновано моделі зниження витрат, пов'язаних з майновими ризиками суб'єктів господарювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.51-571-99-21 +
Шифр НБУВ: РА361422

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Семенюк О. П. 
Управління Збройними Силами України: механізми забезпечення ефективності: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / О. П. Семенюк ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Одес. регіон. ін-т держ. упр. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Конкретизовано сутність ключових понять дослідження й уточнено критерії та методи аналізу ефективності управління. На основі використання принципів і методів теорії нечітких множин (в поєднанні з бальними оцінками й інтервальними даними) й експертного методу проаналізовано та проведено оцінку ефективності управління Збройними силами України в процесі їх реформування та розвитку. Обгрунтовано складові механізмів забезпечення ефективності управління Збройних сил (управління територіальною обороною, цивільно-військових відносин), доцільність запровадження цивільного контролю "європейського зразка", механізмів залучення та відновлення (відшкодування) ресурсів, комплектування Збройних сил за змішаним принципом. Запропоновано модель комплексного механізму забезпечення ефективності управління Збройними силами та надано конкретні рекомендації щодо удосконалення його складових.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111 + Ц4(4УКР)22
Шифр НБУВ: РА379508 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Коротка О.М. 
Удосконалення правового регулювання матеріальної відповідальності в умовах ринкової економіки: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / О.М. Коротка ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено роль та поняття матеріальної відповідальності сторін трудового договору. Проаналізовано різні підходи щодо розуміння теоретичного поняття "матеріальна відповідальність". Обгрунтовано позитивний і ретроспективний аспекти матеріальної відповідальності суб'єктів трудових правовідносин. Висвітлено особливості її нормативно-правового забезпечення. Уточнено існуючі в трудовому праві функції та ознаки даної відповідальності. Узагальнено та систематизовано принципи матеріальної відповідальності суб'єктів трудових правовідносин. З'ясовано особливості порядку визначення розміру шкоди та процесуального порядку відшкодування шкоди. Наведено пропозиції щодо внесення конкретних змін і доповнень до чинного законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)1 +
Шифр НБУВ: РА327621

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Третяк Т. О. 
Теоретичні проблеми земельно-правового регулю- вання добросусідства в Україні / Т. О. Третяк. — Б.м., 2021 — укp.

В результаті проведеного дослідження автор пропонує систему крите- ріїв добросусідства. На думку дисертанта одним із критеріїв добросу- сідства є обов'язок вживати об'єктивно-можливих заходів з усунення або недопущення незручностей для сусіда. Підставою для такого висновку бу- ло те, що будь-які незручності для власника сусідньої земельної ділянки є шкодою. Вина традиційно вважається однією з підстав для відшкодування шкоди. Якщо вину розуміти як невжиття об'єктивно-можливих за конкрет- них обставин заходів для недопущення чи усунення незручностей для власника сусідньої земельної ділянки, то у такому її розумінні вина перет- ворюється на загальний обов'язок власника земельної ділянки чи землеко- ристувача вживати об'єктивно-можливих у конкретній ситуації заходів для недопущення чи усунення незручностей власникові сусідньої земельної ділянки.^UThis thesis dealing with the research of theoretical issues of land and legal regulation of the good neighbourliness relations in Ukraine. One of the land parcel features as an object of a law is its dependence on the environment where it is placed. Close proximity of the land parcel to the transport infrastructure facilities or to the recreating places may essentially increase the land parcel price. Setting the installation, which are the sources of the noise, unpleasant smell, or which emitting noxious polluting substances into the air impacts negatively the land parcel value.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського