Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Реферативна база даних (307)Книжкові видання та компакт-диски (24)
Пошуковий запит: (<.>K=ВЕДУЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 56
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Кошель С. А. 
Визначення чисел перенесення іонів в полімерних мембранах та іонних рідинах методом компютерної резистометрії: автореферат дис. ... д.філософ : 161 / С. А. Кошель. — Б.м., 2024 — укp.

Аналіз здатності іонообмінних мембран і смол до іонного обміну є важливим завданням для обов’язкової регулярної процедури атестації діючого обладнання. Це обумовлено значними цінами на промислові іонообмінні смоли, особливо продукцію ведучих закордонних виробників. Підтримання нормального режиму їх роботи робить особливо важливими вимоги до аналізу і контролю якості іонообмінних матеріалів. Контроль якості іонообмінних матеріалів виконується як визначення стійкості матеріалу до впливу чинників різної природи (механічної, хімічної, термічної, осмотичної), показники обмінної ємності (повної статичної ПСОЄ, рівноважної РСОЄ, динамічної ДОЄ, рівноважної динамічної РДОЄ та ін). Значення вказаних показників ємності залежать від концентрації іоногенних груп в іонообмінниках. Вони змінюються в процесі експлуатації (погіршуються), тому є необхідність їх регулярного контролю на окремих пробах. В дисертації роботі отримано такі результати: Обґрунтовано метод комп’ютерної резистометрії для визначення іонної провідності розчинів електролітів. Розроблено серію протічних кондуктометричних сенсорів КСН. Сенсор дозволяє досліджувати рідини в об’ємі від 2 до 0,2 мл. Створено процедуру калібрування сенсорів. Встановлено, що «константа сенсора» (KS) є умовним параметром. Значення KS залежить від конструкції сенсора і досліджуваної комбінації речовин в розчині. Запропоновано теоретично обґрунтований та експериментально підтверджений метод диференційної itn-метрії для визначення чисел перенесення в іонообмінних мембранах та смолах, розчинах лугів, кислот, солей та іонних рідин. Метод полягає в поетапній обробці даних електролізу у формі динаміки концентрацій електроліту в камерах електролізера. На основі експериментальних даних розраховані числа перенесення в смолах КУ-2-8, Purolite А400 та ін., в іонообмінних мембранах типу Nafion, АІПК та ін. Показана відповідність визначених властивостей цих матеріалів паспортним даним. Це показує придатність методу диференційної itn-метрії для визначення транспортних властивостей іонообмінних смол і мембран.Вперше за допомогою методу комп’ютерної резистометрії досліджено вплив електричного поля на процеси регенерації іонообмінних смол. Показано, що при пропусканні струму в системі виникає деформоване електричне поле градієнта потенціалу, на яке накладається поле градієнта концентрації. В результаті взаємодії обох полів змінюється швидкість іонного потоку на частинки і швидкість регенерації Встановлена залежність рівноважної обмінної ємності від концентрації розчинів NaOH і NaCl. Вперше показано, що швидкість обмінного процесу визначається дифузією іонів в гелевій фазі іоніту і є постійною та не залежить від ступеня насичення іоніту. Створена установка IONIT для моніторингу динаміки обмінних процесів з обробкою сигналу методом комп’ютерної резистометрії. Визначена обмінна ємність смол АН-2ФН та Purolite A400. Розвинені наукові уявлення про іонний транспорт в іонних рідинах. Методами комп’ютерної резистометрії та рН-метрії досліджені розчини продуктів взаємодії СH3COOH, H2SO4, H3PO4, H3BO3 з етаноламінами. Встановлені залежності питомої іонної провідності та рН від концентрації, температурні нахили та енергія активації іонної провідності. Показано що важкі органічні катіони мало впливають на іонну провідність. Також показано що при температурах 10-70 оС ці сполуки термічно стійкі.^UAnalyzing the ability of ion exchange membranes and resins to ion exchange is an important task for the mandatory regular procedure of certification of operating equipment. This is due to high prices for industrial ion-exchange resins, especially the products of leading foreign manufacturers. Maintaining the normal mode of their operation makes the requirements for the analysis and quality control of ion exchange materials particularly important. Quality control of ion-exchange materials is carried out as a determination of the material's resistance to the influence of factors of various nature (mechanical, chemical, thermal, osmotic), indicators of exchange capacity (full static PSOE, equilibrium RSOE, dynamic DOE, equilibrium dynamic RDOE, etc.). The values of the indicated capacity indicators depend on the concentration of ionogenic groups in the ion exchangers. They change during operation (deteriorate), so there is a need for their regular control on individual samples. The following results were obtained in the dissertation work: The method of computer resistometry for determining the ionic conductivity of electrolyte solutions is substantiated. A series of flow-through conductometric sensors of KSN has been developed. The sensor allows you to examine liquids in a volume from 2 to 0.2 ml. A sensor calibration procedure has been created. It is established that the "sensor constant" (KS) is a conditional parameter. The value of KS depends on the design of the sensor and the investigated combination of substances in the solution. A theoretically justified and experimentally confirmed method of differential itn-metry for determining transfer numbers in ion-exchange membranes and resins, solutions of alkalis, acids, salts and ionic liquids is proposed. The method consists in step-by-step processing of electrolysis data in the form of dynamics of electrolyte concentrations in electrolyzer chambers. On the basis of experimental data, transfer numbers were calculated in resins KU-2-8, Purolite A400, etc., in ion-exchange membranes such as Nafion, AIPK, etc. The correspondence of the specified properties of these materials with the passport data is shown. This shows the suitability of the differential itn-metry method for determining the transport properties of ion exchange resins and membranes. For the first time, the influence of the electric field on the regeneration processes of ion exchange resins was investigated using the method of computer resistometry. It is shown that when a current passes through the system, a deformed electric field of the potential gradient appears, which is superimposed on the field of the concentration gradient. As a result of the interaction of both fields, the speed of ion flow to particles and the speed of regeneration change The dependence of the equilibrium exchange capacity on the concentration of NaOH and NaCl solutions was established. It was shown for the first time that the speed of the exchange process is determined by the diffusion of ions in the gel phase of the ionite and is constant and does not depend on the degree of saturation of the ionite. An IONIT installation was created for monitoring the dynamics of exchange processes with signal processing by computer resistometry. The exchange capacity of AN-2FN and Purolite A400 resins is determined. Developed scientific ideas about ion transport in ionic liquids. The solutions of the interaction products of СH3COOH, H2SO4, H3PO4, H3BO3 with ethanolamines were investigated using the methods of computer resistometry and pH-metry. The dependences of specific ionic conductivity and pH on concentration, temperature slopes and activation energy of ionic conductivity were established. It is shown that heavy organic cations have little effect on ionic conductivity. It is also shown that these compounds are thermally stable at temperatures of 10-70 oC.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

КАРПОВ В. О. 
Підвищення рухливості легкоброньованих гусеничних машин шляхом застосування розподіленого електричного приводу.: автореферат дис. ... д.філософ : 255 / В. О. КАРПОВ. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуальної науково-прикладної задачі, пов’язаної з розробкою методології визначення сумарної наставної потужності тягових електродвигунів, необхідної для отримання заданої динамічності досліджуваних машин та подальшим удосконаленням методики розрахунково-експериментального отримання параметрів матеріалу та математичної моделі гусеничного рушія з декількома ведучими колесами на борт.^UThe dissertation work is devoted to the solution of an actual scientific and applied problem related to the development of a methodology for determining the full nominal power of traction electric motors, which is necessary to obtain the specified dynamics of the machines under study, and further improvement of the methodology for calculation and experimental obtaining of material parameters and a mathematical model of a tracked mover with several driving wheels on board.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Залюбовський М. Г. 
Розвиток наукових основ синтезу механізмів машин для фінішної обробки фурнітури виробів легкої промисловості: автореферат дис. ... д. т. н. : 05.05.10 / М. Г. Залюбовський. — Б.м., 2023 — укp.

Створення сучасного високоефективного галтувального обладнання з різним функціональним призначенням є необхідною умовою прогресивного розвитку різних галузей промисловості України (машинобудування, легка, фармацевтична, хімічна промисловість тощо). Конкурентоздатність продукції значною мірою також залежить від ефективності та продуктивності виконання фінішної обробки деталей після їх формоутворення. У легкій промисловості широко використовуються дрібні типові деталі, якість яких визначається органолептичним методом, а формоутворення яких може реалізуватися шляхом лиття або шляхом механічної обробки чи штампування. Усі ці деталі після формоутворення потребують виконання трудоємних фінішних галтувальних технологічних операцій, суть яких заключається у об’ємній обробці технологічним середовищем. На фінішні галтувальні технологічні операції іноді витрачається до 80% загального технологічного часу. У переважній більшості, для реалізації таких технологічних операцій використовують галтувальні обертові барабани або вібраційне обладнання, які характеризуються низькою продуктивністю виконання технологічних операцій. Підвищення ефективності обробки при виконанні фінішних галтувальних технологічних операцій можна досягнути із використанням галтувального обладнання з робочими ємностями, які виконують складний просторовий рух. Виконано синтез раціональних статично визначених просторових механізмів машин для обробки деталей з різними конструктивними особливостями. Розроблено уніфіковані вимоги та підходи щодо синтезу статично визначених просторових механізмів без пасивного зв’язку галтувальної машини зі складним просторовим рухом робочої ємності. Здійснено аналітичне дослідження геометричних та конструктивних параметрів усіх синтезованих статично визначених просторових механізмів. Розроблено загальні підходи комплексного аналітичного дослідження синтезованих статично визначених просторових механізмів з точки зору розрахунку їх геометричних та конструктивних параметрів. Розроблено конструкції приводів, які забезпечують передачу обертального руху на ведучий вал машини, який одночасно виконує додаткове зворотно-поступальне переміщення, синтезовано шарнірні складові цих приводів. Виконані силові дослідження розроблених конструкцій галтувальних машин зі складним просторовим рухом робочих ємностей без пасивних зв’язків у їх кінематичних ланцюгах, отримані графічні закономірності максимальних значень реакцій в усіх кінематичних парах галтувальних машин в залежності від зміни відповідних геометричних параметрів рухомих ланок. Вперше виконані аналітичні та експериментальні дослідження відділення металевих деталей від ливників (на прикладі металевих деталей замка «блискавка») у галтувальній машині, робоча ємність якої виконує складний просторовий рух. Встановлено взаємозв’язок між масою та геометричною формою відливок, кількістю зіткнень відливок з твердою поверхнею, конструктивними особливостями галтувальної машини зі складним рухом робочої ємності, значенням кутової швидкості ведучого валу машини, рівнем заповнення робочої ємності робочим масивом та часом, який витрачається на реалізацію відділення металевих деталей від ливників. Аналітичним шляхом отримані математичні залежності для розрахунку мінімального часу, який необхідний для виконання технологічної операції відділення металевих деталей від ливників у ємності, яка виконує складний просторовий рух. Експериментально досліджено вплив режимів руху робочого масиву, об’єму заповнення ємності, а також форми та геометричних параметрів металевих відливок замка «блискавка» на інтенсивність відділення металевих деталей від ливників. Встановлено, що найінтенсивніше відділення деталей від ливників відбувається при реалізації водоспадного режиму руху робочого масиву, при заповненні робочої ємності на 50% – 75% від її загального вільного об’єму, а також, що розгалужена складна форма відливок потребує значно більшого часу обробки. Продуктивність при обробці металевих деталей з використанням машин зі складним рухом робочої ємності, може бути в 10 разів більшою за продуктивність при обробці деталей з використанням галтувальних машин з обертовими барабанами. Результати дисертаційної роботи впроваджені у виробництво та освітній процес. Зокрема, технологічний процес відділення металевих деталей замка «блискавка» від ливників із використанням розробленої конструкції галтувальної машини зі складним просторовим рухом робочої ємності прийнято до впровадження на ПрАТ «Молнія». Також результати наукових досліджень впроваджено у навчальний процес трьох вищих навчальних закладів – Київського національного університету технологій та дизайну, Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» та Фастівського автомобільно-дорожнього технікуму ТСО України.^UThe creation of modern highly efficient felting equipment with different functional purposes is a necessary condition for the progressive development of various branches of industry in Ukraine (engineering, light, pharmaceutical, chemical industry, etc.). The competitiveness of products also depends to a large extent on the efficiency and productivity of finishing parts after their molding. In light industry, small typical parts are widely used, the quality of which is determined by the organoleptic method, and the shaping of which can be realized by casting or by mechanical processing or stamping. All these parts, after forming, need to perform time-consuming finishing felting technological operations, the essence of which is volume processing with a technological environment for the possibility of separation and separation of parts from sprues, burrs, burrs; rounding of sharp edges; surface grinding and polishing; surface cleaning from corrosion products, etc. Sometimes up to 80% of the total technological time is spent on the finishing technological operations. In the vast majority, for the implementation of such technological operations, rolling rolling drums or vibrating equipment are used, which are characterized by low performance of technological operations. Increasing the efficiency of processing during the execution of finishing technological operations of felting can be achieved with the use of felting equipment with working containers that perform complex spatial movement. The synthesis of rational statically determined spatial mechanisms of machines for processing parts with various design features has been performed. Unified requirements and approaches have been developed for the synthesis of statically determined spatial mechanisms without the passive connection of the rolling machine with the complex spatial movement of the working container. An analytical study of the geometric and structural parameters of all synthesized statically determined spatial mechanisms was carried out. Obtained mathematical dependencies for the possibility of rational calculation of geometric and constructive parameters of spatial mechanisms. General approaches for complex analytical research of synthesized statically defined spatial mechanisms from the point of view of calculating their geometric and structural parameters have been developed. Designs of actuators have been developed, which ensure the transfer of rotary motion to the drive shaft of the machine, which at the same time performs additional reciprocating movement, the hinged components of these actuators have been synthesized. Strength studies of the developed designs of felting machines with complex spatial movement of working containers without passive connections in their kinematic chains were carried out, graphical regularities of the maximum values of reactions in all kinematic pairs of felting machines depending on the change in the corresponding geometric parameters of the moving links were obtained. For the first time, analytical and experimental studies of the separation of metal parts from showerheads (on the example of metal parts of a "zipper" lock) in a rolling machine, the working capacity of which performs a complex spatial movement, were performed. Mathematical dependencies were obtained analytically for calculating the minimum time required to perform the technological operation of separation of metal parts from showerheads in a container that performs complex spatial movement. The influence of the modes of movement of the working array, the volume of filling the container, as well as the shape and geometric parameters of the metal castings of the "zipper" lock on the intensity of the separation of the metal parts from the spouts was experimentally investigated. It has been established that the most intense separation of parts from the sprues occurs when the waterfall mode of movement of the working mass is implemented, when the working capacity is filled by 50% – 75% of its total free volume, and also that the branched complex shape of the castings requires significantly longer processing time. Productivity when processing metal parts using machines with complex movement of the working capacity can be 10 times higher than the productivity when processing parts using rolling machines with rotating drums. In particular, the technological process of separating the metal parts of the "lightning bolt" lock from the showers using the developed design of the rolling machine with complex spatial movement of the working capacity was accepted for implementation at PrJSC «Molniya». Also, the results of scientific research were implemented in the educational process of three higher educational institutions – Kyiv National University of Technology and Design, Open International University of Human Development «Ukraine» and Fastiv Automobile and Road Technical College TSO of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Адамов Ф. П. 
Процесуальні відносини сторони обвинувачення зі слідчим суддею.: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ф. П. Адамов. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації на основі загальної теорії кримінального процесу, чинної Конституції України, Кримінального процесуального кодексу України 2012 року, міжнародних правових актів, слідчої, прокурорської і судово-контрольної практики слідчих суддів вирішено нове наукове завдання, пов’язане з розкриттям кримінальних процесуальних відносин між ведучими учасниками сторони обвинувачення і слідчим суддею та процесуальних напрямів форм їх взаємодії у стадії досудового розслідування під час виконання ними обов’язкової правозахисної (правозабезпечувальної) функції, спрямованої на недопущення порушень конституційних прав і свобод усіх учасників, залучених чи допущених до кримінального провадження.У процесі дослідження розкрито процесуальне положення ведучих учасників сторони обвинувачення і слідчого судді, з яким вони постійно підтримують тісні кримінальні процесуальні відношення під час проведення досудового розслідування кримінальних правопорушень (кримінальних проступків і злочинів), а також ступінь теоретичної розробки проблеми їхньої взаємодії у спільній для них правозабезпечувальній сфері діяльності. Виявлено ряд проблем, які потребують їх вирішення на законодавчому рівні. Доведено, що визначена статтею 3 Конституції України основоположна (загальнодержавна) функція, пов’язана з визнанням людини найвищою соціальною цінністю, а утвердження і забезпечення її прав і свобод – головним обов’язком держави, є правозахисною (правозабезпечувальною) і повинна неухильно виконуватися всіма органами державного апарату в усіх сферах державної діяльності. У стадії досудового розслідування кримінального процесу України цю функцію виконують лише дізнавач, слідчий, прокурор і слідчий суддя у специфічній кримінальній процесуальній формі. Перші три із них реалізують її на засадах законності з позиції забезпечення прав і свобод всіх учасників кримінального провадження, виходячи із публічних (державних) інтересів.У процесі дослідження також розкрито призначення досудового розслідування в системі кримінальної процесуальної діяльності, місце і роль кожного владного суб’єкта, діючого в даній стадії кримінального провадження. Результати аналізування функціональної діяльності керівника органу дізнання, керівника органу досудового слідства і співробітника оперативного підрозділу показали, що ці владні суб’єкти досудового розслідування безпідставно віднесені законодавцем України до сторони обвинувачення, бо процесуальна діяльність жодного з них не спрямована на обвинувачення особи у вчинені кримінального правопорушення, у зв’язку з чим вона не має ніякого відношення ні до застосування примусових заходів процесуального характеру, ні до зацікавленості в результатах справи, ні до правовідносин зі слідчим суддею, ні до участі в судово-контрольних провадженнях, ні до участі в судових стадіях кримінального процесу. Через відсутність обставин, що виключають участь означених владних суб’єктів у кримінальному провадженні, на них чинний КПК України не розповсюджує інститут відводу від цього провадження. Запропоновано у невідкладному порядку вилучити керівника органу дізнання, керівника органу досудового слідства і співробітника оперативного підрозділу зі сторони обвинувачення кримінального провадження як помилково віднесених до її суб’єктивного складу. ?Доведено, що з урахуванням двосторонності кримінального правопорушення (кримінального конфлікту), на одній стороні якого знаходиться особа, яка безпосередньо вчинила це правопорушення, а на іншій стороні якого знаходиться жертва вчиненого правопорушення, законодавець зобов’язаний у невідкладному порядку віднести потерпілого до ведучого учасника сторони обвинувачення, бо без нього ця сторона не може вважатися повноцінною. Визнавши підозрюваного, обвинуваченого основним (ведучим) учасником сторони захисту і не визнавши потерпілого учасником сторони обвинувачення, законодавець розірвав двосторонній зв'язок між кримінальним правопорушенням і його наслідками, чим завдав суттєвого ураження кримінальним процесуальним відносинам, а самому принципу змагальності і рівності сторін надав спотвореної форми, перетворивши його в юридичну функцію. Ця груба помилка законодавця чекає свого виправлення. У дисертації сформульовано наукову новизну отриманих результатів дослідження, а також ряд висновків концептуального характеру, спрямованих на подальше законодавче удосконалення кримінальних процесуальних відносин ведучих учасників сторони обвинувачення зі слідчим суддею у сфері забезпечення прав і свобод учасників кримінального провадження, звернуто увагу на необхідність посилення наукових досліджень з означеної проблематики.^UIn the dissertation, on the basis of the general theory of the criminal process, the current Constitution of Ukraine, the Criminal Procedure Code of Ukraine of 2012, international legal acts, investigative, prosecutorial and judicial control practice of investigating judges, a new scientific task related to the disclosure of criminal procedural relations between leading participants is solved the parties to the prosecution and the investigating judge and the procedural directions of the forms of their interaction at the stage of pre-trial investigation during their performance of the mandatory human rights protection (rights ensuring) function aimed at preventing violations of the constitutional rights and freedoms of all participants involved or admitted to criminal proceedings.In the process of research, the procedural position of the leading participants of the prosecution and the investigating judge, with whom they constantly maintain close criminal procedural relations during the pre-trial investigation of criminal offenses (criminal misdemeanors and crimes), as well as the degree of theoretical development of the problem of their interaction in the common law enforcement field of activity. A number of problems have been identified that need to be resolved at the legislative level.It has been proven that the fundamental (nationwide) function defined by Article 3 of the Constitution of Ukraine, related to the recognition of a person as the highest social value, and the establishment and provision of his rights and freedoms is the main duty of the state, is human rights protection (rights ensuring) and must be consistently performed by all bodies state apparatus in all spheres of state activity. At the stage of the pre-trial investigation of the criminal process of Ukraine, this function is performed only by the inquirer, investigator, prosecutor and investigating judge in a specific criminal procedural form. The first three of them implement it on the basis of legality from the position of ensuring the rights and freedoms of all participants in criminal proceedings, based on public (state) interests.The purpose of the pre-trial investigation in the system of criminal procedural activity, the place and role of each powerful entity operating at this stage of criminal proceedings was also revealed in the research process. The results of the analysis of the functional activity of the head of the investigation body, the head of the pre-trial investigation body and the employee of the operative unit showed that these powerful subjects of the pre-trial investigation were unjustifiably assigned by the legislator of Ukraine to the side of the prosecution, because the procedural activity of none of them is aimed at accusing a person of committing a criminal offense. in connection with which it has nothing to do with the application of coercive measures of a procedural nature, nor with interest in the results of the case, nor with the legal relationship with the investigating judge, nor with participation in judicial control proceedings, nor with participation in the judicial stages of the criminal process . Due to the absence of circumstances that exclude the participation of the specified authorities in criminal proceedings, the current Criminal Procedure Code of Ukraine does not extend to them the institution of withdrawal from this proceeding. It is proposed to immediately remove the head of the investigation body, the head of the pre-trial investigation body and the employee of the operational unit from the prosecution side of the criminal proceedings as mistakenly classified as its subjective composition.The dissertation formulates the scientific novelty of the obtained research results, as well as a number of conclusions of a conceptual nature, aimed at further legislative improvement of the criminal procedural relations between the leading participants of the prosecution and the investigating judge in the field of ensuring the rights and freedoms of the participants in criminal proceedings, attention is drawn to the need to strengthen scientific research in this area problems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Гармаш В. П. 
Поліпшення маневреності колісних машин шляхом використання роздільного приводу коліс поворотного мосту: автореферат дис. ... д.філософ : 274 / В. П. Гармаш. — Б.м., 2023 — укp.

Гармаш В.П. Поліпшення маневреності колісних машин шляхомвикористання роздільного приводу коліс поворотного мосту. – Кваліфікаційнанаукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії заспеціальністю 274 – “Автомобільний транспорт”. Харківський національнийавтомобільно дорожній університет, Харків, 2023.Маневреність є однією з найбільш важливих експлуатаційнихвластивостей колісних машин, у тому числі і автомобілів. Ця властивістьвпливає не тільки на безпеку руху, але також і на продуктивністьавтомобільного транспорту. Розвиток конструкцій електромобілів і гібриднихавтомобілів дозволяє забезпечити роздільне керування лівими та правимиколесами. Це дає можливість полегшити керування автомобілем та зменшитикеруюче зусилля за рахунок створення різних крутних моментів на колесах іпояви додаткового поворотного моменту.В такому випадку виникає протиріччя, коли існуюча ускладнена системаздійснення повороту не забезпечує потрібних показників ефективності, аповернення до спрощеної системи дозволяє підвищити показникиманевреності. Зазначене свідчить про актуальність теми дисертаційної роботи ізумовлює необхідність вирішення наукового завдання, яке полягає в створеннінових методів і системи рульового керування, які дозволяють спроститиконструкції ходової частини та рульового керування колісних машин, в яких єдостатній будівельний об`єм над ведучими мостами.Мета дослідження – підвищення безпеки дорожнього руху шляхомпідвищення маневреності колісних машин за рахунок використання ведучихповоротних мостів з роздільним приводом лівого та правого коліс.Об’єкт дослідження – колісна машина з поворотними мостами іроздільним приводом на колеса різних бортів.Предмет дослідження – визначення раціональних характеристикроздільного управління колесами різних бортів поворотних мостів, щозабезпечує поліпшення показників маневреності колісних машин.Наукова новизна отриманих результатів полягає в створенні науковометодичної бази проектування колісних машин з поворотними мостами, прицьому вперше:– отримано вплив різниці дотичних реакцій дороги на колесах надинаміку руху переднього моста при здійсненні його повороту;– визначено умови, за якими керування поворотом мостів і поворотнихплатформ потрібно здійснювати за рахунок створення різниці крутнихмоментів на колесах, чи загальмування коліс одного з бортів.Отримала подальший розвиток:– теорія повороту колісних машин динамічним способом у напрямідинаміки поворотних мостів колісних машин з незалежним приводом окремихколіс;– метод оцінки маневреності колісних машин за кількістю ступеніврухливості ходової частини в напрямку багатовісних автомобілів з двовіснимиповоротними платформами.В результаті дослідження запропоновано два способу керуванняповоротом і оригінальна конструкція переднього поворотного мосту.Побудована математична модель кругового руху переднього поворотногомосту та отримані залежності для автомобілів з незалежним приводом кожногоз передніх коліс. Крім того, запропоновані способи повороту багатовіснихавтомобілів за рахунок використання двовісних поворотних платформ, щодозволяє підвищити маневреність цих машин і зменшити опір повороту.Практичне значення одержаних результатів роботи полягає в створеннінових способів керування поворотом колісних машин і оригінальнихконструкцій елементів ходової частини, що дозволяє підвищити маневреністьколісних машин.^UV. Garmash. Improving the maneuverability of wheeled venicles through theuse of a separate wheel drive of the swing axle. – Qualification scientific work withthe manuscript copyright \ Qualification scholarly paper: a manuscript.Dissertation for obtaining the Doctor of Philosophy scientific degree inspecialty 274 “Automobile Transport” \ The dissertation for the Doctor of Philosophyscientific degree in specialty 274 “Automobile Transport”. – Kharkov NationalAutomobile and Highway University, Kharkov, 2023.Maneuverability is one of the most important operational properties of wheeledvehicles, including cars. This feature affects not only traffic safety, but also theproductivity of road transport. The development of the designs of electric cars andhybrid cars allows for separate control of the left and right wheels. This makes iteasier to drive the car and reduce the steering effort due to the creation of differenttorques on the wheels and the appearance of an additional turning moment.In this case, a contradiction arises, when the existing complicated system ofturning does not provide the necessary efficiency indicators, and returning to asimplified system allows to increase the maneuverability indicators. The abovetestifies to the relevance of the topic of the dissertation and makes it necessary tosolve the scientific task, which consists in creating a steering system that allows tosimplify the construction of the chassis and steering of wheeled vehicles, which havea sufficient construction volume above the leading bridges.The purpose of the study is to increase road safety by increasing themaneuverability of wheeled vehicles due to the use of leading rotary bridges withseparate drive of the left and right wheels.The object of the study is a wheeled vehicle with rotary axles and a separatedrive for the wheels of different sides.The subject of the study is the determination of the rational characteristics ofthe separate control of the wheels of different sides of the swing bridges, whichensures the improvement of the maneuverability of wheeled vehicles.The scientific novelty of the obtained results lies in the creation of a scientificmethodical basis for the design of wheeled vehicles with rotary bridges, while for thefirst time:– the influence of the difference in the tangential reactions of the road on thewheels on the dynamics of the front axle movement during its turn was obtained;– the conditions under which control of the rotation of bridges and turntablesmust be carried out by creating a difference in torques on the wheels, or by brakingthe wheels of one of the sides.Received further development:– the theory of turning wheeled machines in a dynamic way in the direction ofdynamics of rotary bridges of wheeled machines with independent drive of individual wheels;– the method of evaluating the maneuverability of wheeled vehicles by thenumber of degrees of mobility of the chassis in the direction of multi axle vehicles withtwo axle rotary platforms.As a result of the study, two methods of turning control and an original designof the front swing bridge were proposed. A mathematical model of the circularmovement of the front swing axle was built and dependencies were obtained for carswith independent drive of each of the front wheels. In addition, the proposed methodsof turning multi axle cars due to the use of two axis turning platforms, which allowsto increase the maneuverability of these cars and reduce the turning resistance.The practical significance of the obtained work results lies in the creation ofnew ways of controlling the rotation of wheeled vehicles and original designs ofundercarriage elements, which makes it possible to increase the maneuverability ofwheeled vehicles


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Дехтяр М. М. 
Інформаційні моделі та метод управління енергоефективністю дорожньо-ремонтних робіт / М. М. Дехтяр. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній науково-технічній задачі інформаційного моделювання вибору оптимальних організаційно-технічних параметрів при проведенні дорожньо-ремонтних робіт за критерієм енергозбереження. Вирішення поставлених задач пропонується виконувати за допомогою інформаційних технологій - програмного комплексу, реалізованого засобами VBA в MS Excel2019. Аналіз показників, що з'явились при опрацюванні вхідної інформації виконувався за допомогою методів математичної статистики, теорії множин та системи масового обслуговування. Проведено аналіз актуальності проблеми енергозбереження як в Україні в цілому, так і в дорожньо-транспортній галузі. Визначено, що енергоємність валового продукту країни в майже в 2 рази вища за європейську. І це – в той час, коли Україна відноситься до енергодефіцитних країн і задовольняє потреби в паливно-енергетичних ресурсах за рахунок їх власного видобутку менше ніж на 20%. Важливим фактором, необхідним для розвитку економіки, ефективноїроботи всіх галузей виробництва продукції необхідно використання транспортних артерій. На першому місці по перевезенню пасажирів і транспортуванню вантажів стоїть автомобільний транспорт. Собівартість перевезень у 1,5 рази, а витрати палива на 30 відсотків перевищують аналогічні показники у розвинених зарубіжних країнах. На вартість перевезень значним чином впливає якість автомобільних доріг, яка є незадовільною: 51,1% не відповідає вимогам за рівністю, 39,2% - за міцністю. Витрати на паливо в залежності від рівності покриття складають близько 16-18%. Саме тому в 2020 році стартував проект «Велике будівництво», пріоритетним напрямком якого стало відновлення мережі автомобільних доріг і за 5 років планується відремонтувати близько 24 тисяч кілометрів автодоріг. Максимальна увага приділятиметься поточному ремонту, а на другому місці – капітальний ремонтдоріг. Саме тому важливо впроваджувати заходи та технології, направлені на підвищення енергоефективності при проведенні дорожньо-ремонтних робіт. Адже витрати та тонну умовного палива, отриманого за рахунок енергозбереження, в декілька разів менша за витрати на її видобуток чи купівлю. Побудовані інформаційні моделі визначення витрат палива в зоні ремонту дорожніми машинами, що виконують ремонтні роботи, транспортним потоком, що рухається повз зону ремонту та транспорту, що постачає матеріали в зону ремонту. Для моделювання процесів, що відбуваються в зоні ремонту за критерієм енергоефективності, доцільно використовувати математичне моделювання, реалізоване в програмному забезпеченні. Розроблені інформаційно-математичні моделі, за допомогою яких розраховуються зміни витрат палива котками, асфальтоукладальником, транспортними потоками та автосамоскидами - постачальниками асфальтобетонної суміші, пропускна здатність дороги в зоні ремонту в залежності від довжини змінної захватки. Розроблено алгоритми та програми визначення кількості автомобілів-самоскидів, необхідних для безперебійного постачання асфальтобетонною сумішшю механізованої бригади в залежності від погодних умов і продуктивності ведучої машини - асфальтоукладальника. Розроблена методика визначення оптимальної довжини змінної захватки з точки зору економії витрат палива дорожніми машинами, автомобілямисамоскидами та транспортним потоком, що рухається через зону ремонту. Оцінку енергоефективності отримано методом визначення енерговитрат в зоні ремонту. Цей метод дозволяє враховувати часові, лінійні характеристики, а також технічні параметри дорожніх машин і результатом його використання є зростання енергоефективності дорожньо-ремонтних робіт.^UThe dissertation work is devoted to the actual scientific and technical problem of information modeling of the choice of optimal organizational and technical parameters during road repairs according to the criterion of energy saving. The solution of the set tasks is offered to be carried out by means of information technologies - the software complex realized by means of VBA in MS Excel2019. The analysis of indicators that appeared during the processing of input information was performed using the methods of mathematical statistics, probability theory andqueuing system. An analysis of the urgency of the problem of energy saving in Ukraine as a whole and in the road transport sector. It is determined that the energy intensity of the country's gross domestic product is almost 2 times higher than in Europe. And this is at a time when Ukraine is an energy-deficient country and meets the needs for fuel and energy resources through their own production by less than 20%. An important factor necessary for the development of the economy, the efficient operation of all branches of production is the use of transport arteries. In the first place for the carriage of passengers and transportation of goods is road transport. The cost of transportation is 1.5 times, and fuel consumption is 30 percent higher than in developed foreign countries. The cost of transportation is significantly affected by the quality of roads, which is unsatisfactory: 51.1% do not meet the requirements for equality, 39.2% - for strength. Fuel costs, depending on the equality of coverage are about 16-18%. That is why in 2020 the project "Large construction" was launched, the priority of which was the restoration of the road network and in 5 years it is planned to repair about 24 thousand kilometers of roads.Maximum attention will be paid to current repairs, and in second place - overhaul of roads. That is why it is important to implement measures and technologies aimed at improving energy efficiency during road repairs. After all, the cost and ton of conventional fuel obtained through energy savings is several times less than the cost of its extraction or purchase. Information models for determining fuel consumption in the repair area by road vehicles performing repair work, traffic flow moving past the repair area and vehicles delivering materials to the repair area are built. To model the processes occurring in the repair area on the basis of energy efficiency, it is advisable to use mathematical modeling implemented in the software. Information and mathematical models have been developed, which are used to calculate changes in fuel consumption by rollers, asphalt paver, transport flows and dump trucks - suppliers of asphalt concrete mixture, road capacity in the repair area depending on the length of the variable grip. Algorithms and programs for determining the number of dump trucks required for uninterrupted supply of asphaltconcrete mixture to a mechanized crew depending on weather conditions and productivity of the leading machine - asphalt paver have been developed. A method for determining the optimal length of the variable gripper in terms of saving fuel consumption by road vehicles, dump trucks and traffic flowing through the repair area. Evaluation of energy efficiency was obtained by determining the energy consumption in the repair area. This method allows you to take into account the time, linear characteristics, as well as technical parameters of road machines and the result of its use is to increase the energy efficiency of road repairs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Мигаль О. О. 
Особливості клінічного перебігу, лікування та профілактики генералізованого пародонтиту у хворих на хронічну ревматичну хворобу серця / О. О. Мигаль. — Б.м., 2021 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Потапов М. М. 
Підвищення ефективності функціонування елементів шасі повнопривідних колісних засобів транспорту / М. М. Потапов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-прикладної задачі з підвищення ефективності функціонування елементів шасі повнопривідних тягово-транспортних засобів з урахуванням блокування їх трансмісії.Уперше визначено характер зміни енергії крутильних коливань у блокованій трансмісії повнопривідного автомобіля, який ураховує зміну в експлуатації радіусів його коліс. Виконано оцінювання параметрів руху автомобільного колеса при дії активного крутильного моменту і штовхаючої сили, що характерно для випадку наявності кінематичного розузгодження в бездиференціального автомобіля з декількома ведучими мостами. Експериментально досліджено параметри руху повнопривідного автомобіля при зміні тиску в шинах і навантаження на колеса. Розроблено метод, систему й алгоритми роботи процесом управління тиском повітря в шинах повнопривідного автомобіля, який заснований на усуненні кінематичного розузгодження, що дозволяє підвищити функціональну стабільність елементів системи «трансмісія-колеса» автомобіля при різних режимах руху та умовах експлуатації.^UThe dissertation is concerned with the a solution of an actual scientific and applied problem on increase in efficiency of functioning of elements of the chassis of all-wheel drive vehicles taking into account blocking of their transmission. For the first time, the behavior in the torque energy in the locked transmission of the four-wheel-drive vehicle has been specified, which, unlike the existing ones, takes into account the change in use of its wheel radii. The parameters of the movement of the wheel under active rotational moment and impelling power have been evaluated, which is the case when there is a kinematic mismatch in a vehicle with blocked transmission. The parameters of the movement of the four-wheel-drive vehicle in the event of changes in tyre pressure and wheel load have been determined experimentally. The method, system and algorithms of operation of the air pressure control process in tyres of four-wheel-drive car have been developed, which is based on elimination of kinematic mismatch, which allows increasing functional stability of elements of the «transmission-wheel» system of the vehicle under various driving modes and operating conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Семіков О. В. 
Енергоефективний електропривід електромобіля з суперконденсаторною батареєю / О. В. Семіков. — Б.м., 2021 — укp.

Робота пов'язана із створенням лабораторного зразка електромобіля для учбових і наукових цілей на кафедрі «Автоматизовані електромеханічні системи» в НТУ «ХПІ» для підготовки кваліфікованих кадрів здатних вирішувати задачі діагностування, програмування, експлуатації і ремонту ЕП електромобілів, перехід до яких зменшує витрати вуглеводневих ресурсів і покращує екологічну обстановку в великих містах, та кількість яких значними темпами збільшується в Україні. Проведено огляд по електромобілям ведучих зарубіжних фірм. Сформульовані принципи розробки ЕП електромобіля, розроблено функціональну та принципові схеми ЕП. Запропоновано використання в складі джерела енергії суперконденсаторної батареї. Запропоновані методики розрахунків ком-понентів ЕП. Розвинуто метод еквівалентування навантаження при виборі електродвигуна введенням питомих по масі сил та потужностей та масогабаритного коефіцієнту. Розроблені математична та комп'ютерна моделі тягової електромеханічної системи, що враховують: нелінійність сил опору внаслідок аеродинамічної складової, нелінійність сил зчеплення коліс з дорожнім покриттям, нелінійність характеристики намагнічування, широтно-імпульсну модуляцію, дискретність системи керування. Здійснено комп'ютерне моделювання електромеханічних, електромагнітних процесів в динамічних і статичних режимах для різних умов руху і встановлено відповідність характеру часових діаграм фізичній сущності процесів. Створено лабораторний стенд для експериментального дослідження роботи СКБ в рекуперативних режимах і обґрунтована доцільність її використання. Проведене комп'ютерне моделювання, аналіз результатів якого дозволив запропонувати нові принципи побудови багатофазного широтноімпульсного перетворювача, який забезпечує раціональний розподіл струмів між АБ та СКБ. Виконана оцінка енергоефективності запропонованих схем у різних стандартних циклах руху із урахуванням втрат в компонентах ЕП. Показано, що економія електроенергії в залежності від умов руху складає 13...24%. Досліджені аномальні режими роботи ЕП електромобіля при буксуванні коліс і показано, що легко вимірюваними величинами встановлення факту виникнення буксування при наявності імпульсного датчика швидкості на колесах можуть бути похідна струму якоря, прискорення колеса та його похідна. Розроблено і створено на базі автомобіля «Ланос» першій в Україні електромобіль з СКБ. Підтверджено роботоздатність розробленого ЕП.^UThe work is related to the creation of a laboratory model of an electric vehicle for educational and scientific purposes at the Department “Automated Electromechanical Systems” at NTU “KhPI”. This is necessary for the training of qualified personnel capable for solving problems of diagnosing, programming, operation and repair of electric vehicles. The transition to them reduces the cost of hydrocarbon resources and improves the environmental situation in large cities. Also, their number is growing rapidly in Ukraine. A survey of electric vehicles of leading foreign companies was conducted. The principles of electric vehicles electric drive development are formulated; the functional and basic schemes of electric drive are designed. The use of a supercapacitor battery as a power source is proposed. Methods of electric drive components calculation are offered. The method of load equivalence at the choice of the electric motor by introduction of specific on weight of forces and capacities and mass-dimensional factor is developed. Mathematical and computer models of traction electromechanical system are developed, taking into account: nonlinearity of resistance forces due to aerodynamic component, nonlinearity of wheels coupling forces with a road surface, nonlinearity of magnetization characteristics, pulse width modulation, discreteness of control system. Computer modeling of electromechanical and electromagnetic processes in dynamic and static modes for different conditions of movement is carried out and correspondence of time diagrams character to physical essence of processes is established. The laboratory stand for experimental research of supercapacitors in regenerative modes is designed and expediency of its use is proved. Computer simulation was carried out, the analysis of the results allowed to propose new principles of multiphase pulse-width converter design, which provides a rational distribution of currents between the accumulator battery and supercapacitors. The estimation of energy efficiency of the proposed schemes in various standard cycles of movement taking into account losses in electric drive components is executed. It is shown that the electricity saving is 13...24 % depending on traffic conditions. The anomalous modes of the electric vehicle electric drive operation during wheel slipping are investigated and it is shown that easily measured values of slipping occurrence establishing at the presence of a pulse speed sensor on wheels can be derived armature current, wheel acceleration and its derivative. The first in Ukraine electric vehicle with supercapacitors was developed and created on the basis of “Lanos” car. The operability of the developed electric drive is confirmed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Варченко Л. М. 
Профілактика порушень репродуктивного здоров'я та відновлення якості життя у жінок з субклінічним гіпотиреозом / Л. М. Варченко. — Б.м., 2020 — укp.

Дана дисертаційна робота присвячена профілактиці порушень репродуктивного здоров'я (РЗ) у жінок, які виникають на тлі патології щитоподібної залози (ЩЗ), питома частка якої становить 46,7% серед усіх ендокринопатій. Особливої уваги заслуговує субклінічний гіпотиреоз (СГТ) який провокує розбалансування діяльності гіпоталамо- гіпофізарно- яєчникової системи з клінічними проявами порушень менструального циклу, органічних гінекологічних захворювань і проблемами з фертильністю. Крім того, розвиваються структурно- функціональні порушення у всіх, без вийнятку, органах і системах організму, що свідчить про коморбідність.На даний час своєчасна діагностика і лікування коморбідних станів в гінекології при СГТ нерідко значно утруднена у зв'язку із складністю визначення ведучої ланки в порушеннях РЗ. Не вироблена єдина тактика ведення таких хворих, неоднозначними є погляди на призначення замісної терапії препаратами левотироксину. Відсутні підходи до інтегральної оцінки здоров'я в умовах коморбідності і порушеннях РЗ, а також контролю ефективності проведення лікувально- профілактичних заходів. Недостатньо розроблені підходи щодо простого і доступного алгоритму дій гінеколога при порушенні РЗ у жінок репродуктивного віку з СГТ.Метою даного дослідження було покращення РЗ і відновлення якості життя (ЯЖ) у жінок репродуктивного віку на тлі СГТ шляхом розробки і застосування науково обґрунтованої схеми обстеження та лікування.^UThe problem of preserving reproductive health in women of childbearing age is of strategic importance for the sustainable development of society and is one of the most urgent in Ukraine. Concerning the preservation of reproductive health, the pathology of the thyroid gland, which accounts for 46.7% of all endocrinopathies,attracts great practical and theoretical interest. Particular attention should be drawn to subclinical hypothyroidism, which provokes the imbalance of the activity of the hypothalamic-pituitary-ovarian system with clinical manifestations of menstrual cycle disorders, organic gynaecological diseases and fertility problems. In addition, structural and functional disorders are developing in all, with no exception, organs and systems of the organism, indicating the formation of a comorbid state.At present, the timely diagnosis and treatment of comorbid conditions by subclinical hypothyroidism in gynaecology is often very difficult because of intricacy to determine the leading link in reproductive health disorders. Uniform tactics for such patients has not been developed and opinions on the use of substitution levothyroxine therapy are ambiguous. There are no approaches to integrated health assessment in conditions of comorbidity and reproductive health violation, as well as control of the effectiveness of medical and preventive measures. The approaches to a simple and accessible algorithm for gynaecologist action in reproductive health disorders in women of reproductive age with subclinical hypothyroidism are not sufficiently developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Горошко В. В. 
Оптимізація динамічних режимів електричних машин з використанням дробово-інтегральних регуляторів. / В. В. Горошко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкти дослідження в дисертаційної роботі – електромеханічні системи, характерною особливістю яких є наявність суттєвої степеневої залежності в математичному описі. Через це виникають проблеми при виборі структури та параметрів регуляторів. Зокрема, в двигуні постійного струму з послідовним збудженням, вентильно-реактивному двигуні та електромагнітних гальмах може відбуватися насичення магнітної системи в статичних і динамічних режимах. Застосований в роботі апарат дробово-інтегрального числення дозволяє такі нелінійні об'єкти описати з високою точністю лінійними передавальними функціями дробового порядку. Так, для якірного ланцюга двигуна постійного струму з послідовним збудженням така апроксимація дає найменшу середньоквадратичну похибку. Комбінація звичайного PID-регулятора c дробово-інтегральними складовими порядку 0.35 і 1.35 забезпечує найкращу якість перехідного процесу – струм досягає заданого значення максимально швидко без перерегулювання. По-друге, вентильно-реактивний двигун, в моделі якого необхідно враховувати степеневі залежності, при описі перехідних процесів швидкості при стрибку напруги апроксимований аперіодичною функцією порядку 0.7. З сімейства досліджених регуляторів традиційний PI-регулятор з додатковими дробово-інтегральними складовими порядку 0.7 і 1.7 забезпечив астатизм контуру швидкості порядку 1.7 і найменше перерегулювання. Третій досліджений об'єкт – електромагнітні гальма, що встановлюються на ведучі колеса автомобіля для налаштування двигуна внутрішнього згоряння – також після тестування найбільш точно описано передавальною функцією дробового порядку. За допомогою PIDIγIμ-регулятора, що забезпечив астатизм замкненого контуру порядку 1.63, досягнуто стабілізацію швидкості обертання двох коліс без протифазних коливань і точне відпрацювання трикутної тахограми. Таким чином, завдяки апарату дробово-інтегрального числення, забезпечується більш точна ідентифікація параметрів об'єкта, математичний опис зводиться до лінійних передавальних функцій дробового порядку, в замкнених системах можна забезпечити астатизм дробового порядку 1.3...1.7 і домогтися кращої якості перехідних процесів, ніж при використанні класичних методів.^UObjects of research in the dissertation – electromechanical systems, a characteristic feature of which is the presence of a significant power dependence in the mathematical description. Because of this, there are problems in choosing the structure and parameters of the controllers. In particular, in a DC motor with sequential excitation, a switched reluctance motor and electromagnetic retarders, the magnetic system can be saturated in static and dynamic modes. The fractional-integral calculus used in the work allows to describe such nonlinear objects with high accuracy by linear transfer functions of fractional order. Thus, for the armature circuit of a DC motor with sequential excitation, such an approximation gives the least root mean square error. The combination of a conventional PID controller with fractional-integral components of the order of 0.35 and 1.35 provides the best quality of the transient process – the current reaches the reference value as quickly as possible without overshoot. Secondly, the switched reluctance motor, in the model of which it is necessary to take into account power dependences, is described by the aperiodic function of the order of 0.7 when describing the transient processes of the speed during a voltage jump. From the family of studied controllers, the traditional PI-controller with additional fractional-integral components of the order of 0.7 and 1.7 provided the astaticism of the speed loop of the order 1.7 and the smallest overshoot. The third object studied – electromagnetic retarders mounted on the drive wheels of the car to tune the internal combustion engine – also is most accurately described by the transfer function of the fractional order. With the help of the PIDIγIμ-controller, which provided the closed-loop astaticism of the order of 1.63, the stabilization of the speed of rotation of the two wheels without antiphase oscillations and the exact trajectory of the triangular tachogram were achieved. Thus, thanks to the apparatus of fractional-integral calculus, more accurate identification of object parameters is provided, the mathematical description is reduced to linear transfer functions of fractional order, in closed systems it is possible to provide astaticism of fractional order 1.3 ... 1.7 to achieve better quality of transients than using classical methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Чебанов Т. Л. 
Технологія зведення швидко-збірних та розбірних плівкових теплиць / Т. Л. Чебанов. — Б.м., 2020 — укp.

Проаналізовано сучасний стан та тенденції розвитку конструктивних та інженерних систем теплиць, способів виконання робіт. Показано, що відсутність розроблених технологій зведення теплиць взагалі, а особливо промислових плівкових теплиць, зокрема, знижує ефективність виконання основних трудомістких робіт – влаштування фундаментів та несучого металевого каркасу з огорожею із подвійної плівки.Обґрунтування запаси нетрадиційних джерел енергії для опалення та надано рекомендації по раціональним площам теплиць .Нова авторська класифікація теплиць розглядає їх різні особливості, що впливають та визначають розробку та вибір технології виконання будівельно- монтажних робіт.Розроблено методику та виконано експериментальні дослідження основних, трудомістких процесів зведення теплиць. Обробка результатів роботи дозволила отримати кореляційні залежності основних техніко-економічних показників: трудомісткості, тривалості та вартості виконання робіт від ряду факторів, що характеризують конструктивні особливості теплиць, умови виконання робіт .Технологія монтажу-демонтажу фундаментів розглядає конструкції -гвинтові палі та запропонований автором варіант з подвійними оболонками.Монтаж-демонтаж несучих конструкцій металевого каркасу здійснюється з одночасним влаштуванням огорожі. Оригінальність спеціального монтажного пристрою підтверджено патентом України.Економіко-математична модель та методика вибору технології виконання робіт базуються на використанні в якості ведучих машин процесів стрілових кранів та запропонованих авторських нових засобів механізації.Визначено необхідні нові засоби механізації та обладнання для підвищення ефективності зведення плівкових теплиць. Названо додаткові параметри та характеристики по вдосконаленню (доопрацюванню) відомих, існуючих машин та механізмів та нових робочих органів.^UThe dissertation is devoted to the solution of actual scientific and applied problems on development of technology of erection of modern industrial film greenhouses which are called to provide the decision of a social and food problem of cultivation during a year of vitamin production by development and introduction of new constructive and technological decisions at erection of elements of the bases .In the cost of greenhouse products a significant place is occupied by energy. Almost all participants in this business are looking for possible options, including non-traditional heating sources. The introduction of existing, known energy sources (biogas reserves in landfills and maximum use of waste and non-commercial wood, etc.) does not allow the introduction of such energy reserves and recommendations for the use of such energy by justifying the use of modern greenhouses and determining their rational size. At the same time, it is necessary to develop methods for the construction of mobile prefabricated and collapsible greenhouses to move and bring them closer to energy sources.Within the framework of the developed block diagram of researches the systematic analysis of a condition of questions is executed. The main trends in the development of structures and parameters of modern greenhouses, their engineering and technological systems are considered. It is shown that there are isolated studies of technology and mechanization of construction and reconstruction of greenhouses, which is devoted primarily to third-generation glass greenhouses (according to the author's classification). The construction of modern greenhouses of the fourth and fifth generations is considered very little. There is almost very little research on the technology and mechanization of assembly and disassembly work on film greenhouses.The main architectural design and technological features of modern film greenhouses are considered. The new author's original classification of greenhouses considers their various features that influence the choice of methods of work and determine the features of the technology of construction and installation work. It is shown that the greatest complexity of the work takes place when installing foundations, load-bearing galvanized frame and fencing elements of a special double film with technological equipment to ensure the air layer.A method has been developed and experimental studies of labor-intensive greenhouse construction processes have been performed. Processing the results of the work allowed to obtain correlations of the main technical and economic indicators: labor intensity, duration and cost of work on a number of factors that characterize the design features of greenhouses, working conditions and more.Practical recommendations on improvement of technical parameters of machines and mechanisms for the purpose of reduction of complexity of performance of works are given. existing machines, with refinement of the relevant parameters. Original machines that take into account the structural and technological features of modern greenhouses. The decision is protected by a patent of Ukraine.The practical value of the work is that set out in the dissertation and implemented in a system of practical recommendations and tasks for the development of applied software products that provide the ability to quickly determine (change, modeling, etc.) and choose technology, parameters and performance of construction of film greenhouses. The implementation of the results of work in the practice of construction helps to increase the efficiency of work, reduce labor intensity and duration. As well as improving the quality and safety of work.The approach to the formalization of the apparatus for calculating the parameters of work, implemented in the methodology and models, aimed at minimizing these indicators in the process of technological design, improves the ability to take into account the main design features of film greenhouses, resulting in a projected reduction in project development and work efficiency. .The practical expediency of the developed tools of formalization of processes of construction of film greenhouses in different regions of Ukraine is proved, the engineering technique and information base which allows to carry out calculations effectively and quickly is created.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Вовчук Л. С. 
Кримінальна процесуальна правозахисна діяльність владних суб'єктів досудового розслідування / Л. С. Вовчук. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єктом дослідження є правовідносини, що виникають з приводу реалізації владними суб'єктами досудового розслідування правозахисної діяльності. Мета: вивчення теоретичних, законодавчих і прикладних питань, пов'язаних з реалізацією кримінальної процесуальної правозахисної діяльності владними суб'єктами досудового розслідування, а також розроблення науково обґрунтованих пропозицій та рекомендацій, спрямованих на вдосконалення кримінального процесуального законодавства та практики його застосування в межах предмета дослідження. Методи: діалектичний, пошуково-бібліографічний, формально-логічний, формально-юридичний (догматичний), системно-структурний, системно-функціональний, соціологічний та статистичний. Теоретичні і практичні результати, наукова новизна: визначено сутність, зміст та основні складові елементи правозахисної діяльності слідчого, прокурора, слідчого судді; доведено, що правозахисна діяльність владних суб'єктів досудового розслідування є різновидом здійснення загальнодержавної правозабезпечувальної функції, визначеної ст. 3 Конституції України; окреслені основні напрямки правозахисної діяльності владних суб'єктів досудового розслідування; обґрунтовано, що правозахисна діяльність владних суб'єктів досудового розслідування не може бути ні складовим елементом їх кримінальних процесуальних функцій, ні похідною від них, бо як ведуча загальнодержавна функція, не вона виходить із них, а всі вони обумовлені нею; запропоновано правозахисну (правозабезпечувальну) діяльність владних суб'єктів кримінального провадження закріпити в ст. 22 КПК України в якості його основної (загальнопроцесуальної) функції; внесено пропозицію про заборону слідчому судді проводити судово-контрольні провадження в умовах змагальності сторін, коли одна з них виступає в особі лише одного її представника, позаяк сторони мають групову архітектоніку, що зобов'язує їх під час змагання обов'язково діяти на груповій (колективній) основі; розкрито основні процесуальні способи реалізації правозахисної діяльності слідчим, прокурором, слідчим суддею. Практичне значення: положення, отримані в результаті проведеного в дисертації дослідження, можуть бути використані у законодавчій діяльності – під час удосконалення положень КПК України щодо правового регулювання правозахисної діяльності владних суб'єктів кримінального провадження; у правозастосовній діяльності – практичній роботі слідчого, прокурора, слідчого судді, судового експерта; у науково-дослідній роботі – для подальшого вивчення і розробки наукових положень, які стосуються забезпечення прав і свобод людини владними суб'єктами досудового розслідування. Сфера використання: у навчальному процесі – при читанні лекцій, проведенні практичних занять, підготовці підручників, навчальних посібників і методичних рекомендацій з навчальних дисциплін «Кримінальне процесуальне право», «Актуальні проблеми кримінального процесу України», «Проблеми досудового розслідування», «Криміналістика», «Розслідування злочинів проти життя і здоров'я особи», «Прокуратура України», а також при підготовці лекційних матеріалів для аспірантів за кримінальним процесуальним, криміналістичним та судово-експертним спрямуванням.^UThe object of the study is the legal relations arising from the implementation of pre-trial investigation of human rights activities by the authorities. Purpose: to study theoretical, legislative and applied issues related to the implementation of criminal procedural human rights activities by the authorities of pre-trial investigation, as well as the development of scientifically sound proposals and recommendations aimed at improving criminal procedural law and practice within its scope. Methods: dialectical, search-bibliographic, formal-logical, formal-legal (dogmatic), system-structural, system-functional, sociological and statistical. Theoretical and practical results, scientific novelty: the essence, content and main components of human rights activities of the investigator, prosecutor, investigating judge are determined; proved that the human rights activities of the authorities of the pre-trial investigation is a kind of implementation of the national law enforcement function, defined by Art. 3 of the Constitution of Ukraine; outlines the main directions of human rights activities of the authorities of the pre-trial investigation; it is substantiated that the human rights activity of the authorities of the pre-trial investigation can be neither a component of their criminal procedural functions, nor a derivative of them, because as a leading national function, it does not derive from them, but they are all conditioned by it; it is proposed to enshrine human rights (law enforcement) activities of the authorities of criminal proceedings in Art. 22 of the CPC of Ukraine as its main (general procedural) function; a proposal was made to prohibit the investigating judge from conducting judicial review proceedings in the conditions of adversarial proceedings, when one of them is represented by only one of its representatives, as the parties have a group architecture, which obliges them to act in a group (collective) ) basis; the basic procedural ways of realization of human rights activity by the investigator, the prosecutor, the investigating judge are opened. Practical significance: the provisions obtained as a result of the research conducted in the dissertation can be used in legislative activity - during the improvement of the provisions of the CPC of Ukraine on the legal regulation of human rights activities of the authorities of criminal proceedings; in law enforcement activity - practical work of an investigator, prosecutor, investigating judge, forensic expert; in research work - for further study and development of scientific provisions relating to the provision of human rights and freedoms by the authorities of the pre-trial investigation. Scope of use: in the educational process - when lecturing, conducting practical classes, preparing textbooks, manuals and guidelines for disciplines "Criminal Procedure Law", "Actual problems of the criminal process of Ukraine", "Problems of pre-trial investigation", "Criminalistics", "Investigation of crimes against life and health of a person", "Prosecutor's Office of Ukraine", as well as in the preparation of lecture materials for graduate students in criminal procedure, forensics and forensic science.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Корсун В. І. 
Методика підвищення точності локації несанкціонованих джерел радіовипромінювання на основі теорії пасивного синтезування апертури. / В. І. Корсун. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі вирішене наукове завдання розробки методики підвищення точності локації несанкціонованих джерел радіовипромінювання на основі теорії пасивного синтезування апертури, яке є актуальним та має важливе наукове і практичне значення. Розроблено модель системи мобільного радіомоніторингу та проведене дослідження на предмет доцільності її використання шляхом проведення кількісних оцінок ефективності обробки траєкторних сигналів в залежності від геометрії польоту носіїв бортових локаційних засобів, технічних характеристик окремих елементів системи, умов поширення радіохвиль в процесі формування радіолокаційної інформації. Розроблено вирішальне правило виявлення і розпізнавання несанкціонованих джерел радіовипромінювання системами радіомоніторингу із багатоканальним отриманням радіолокаційної інформації. Розроблено модифіковане рівняння згладжування параметрів траєкторії ведених носіїв за рахунок використання інформації про поточні координати ведучого носія на інтервалах часу, які визначаються тривалістю процесу радіоспостереження. Удосконалено алгоритми радіокорекції траєкторій руху носіїв локаційних засобів на інтервалах часу, які визначаються тривалістю процесу радіоспостереження, використання яких надає можливість реалізувати необхідну просторову конфігурацію багатоканальної системи радіомоніторингу з метою синтезування її апертури та подальшого підвищення точності локації джерел радіовипромінювання. Розроблено методику підвищення точності локації несанкціонованих джерел радіовипромінювання на основі теорії пасивного синтезування апертури.^UThe scientific task of developing a technique to improve the accuracy of the location of unauthorized sources of radiation based on the theory of passive synthesis of aperture is solved in the dissertation. A mathematical model of the mobile radio monitoring system has been developed and a study has been conducted on the feasibility of its use by conducting quantitative assessments of the effectiveness of the processing of trajectory signals depending on flight geometry of radio receivers, technical characteristics of certain elements of the system, conditions of radio waves propagation in the location data generation process. A crucial rule has been developed for the detection and recognition of unauthorized sources of radio radiation by radio monitoring systems with multi-channel receipt of radar information. Modified equations have been developed to smooth the trajectory parameters of the on-board radio receivers by using information about the current coordinates of the lead carrier at time intervals, which are determined by the length of radio surveillance. A method has been developed to improve the accuracy of the location of unauthorized sources of radiation based on the theory of passive synthesis of aperture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Сидоркіна М. Ю. 
Спільна художня творчість як чинник гармонізації сімейних стосунків: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / М. Ю. Сидоркіна ; НАПН України, Ін-т соц. та політ. психології. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено спільну художню творчість (СХТ) сім'ї, розглянуто її як чинник гармонізації сімейних стосунків у сім'ях з дітьми молодшого шкільного віку. З метою організації СХТ сімей з урахуванням методології системного підходу й арт-терапії, типології видів спільної діяльності, запропонованої Л. І. Уманським, розроблено й апробовано програму сімейної арт-терапевтичної студії. Проаналізовано особливості та наслідки взаємодії членів сімей під час занять СХТ. Визначено вплив СХТ на такі параметри сімейної системи як гнучкість, згуртованість, межі й ієрархія. Встановлено зв'язок між частотою занять СХТ дітей і батьків та емоційною близькістю та гнучкістю сімейної системи. Проаналізовано типи проблем, за наявності яких доцільним є звертання сім'ї до СХТ, організованої у формі сімейної арт-терапевтичної студії з метою гармонізації сімейних стосунків. Наведено методичні рекомендації для ведучого сімейної арт-терапевтичної студії, а також додатковий цикл просвітницьких і психотерапевтичних занять для матерів, схильних до гіперконтролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ю945.401-82
Шифр НБУВ: РА378860 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Абдулгазіс А. У. 
Вплив нестабільності характеристик шин на нерівномірність їхнього навантажування і стійкість руху автомобілів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / А. У. Абдулгазіс ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Одержано аналітичні вирази, які дозволяють оцінити вплив технологічних і динамічних факторів на зміну динамічного радіуса одиночного колеса. Визначено, що різниця динамічних радіусів лівого та правого коліс ведучого моста призводить до рискання автомобіля, що створює небезпеку втрати стійкості. Розроблено стенд, який може використовуватися в експлуатації автомобілів з метою перевірки та регулювання розподілу вертикального навантаження між шинами здвоєних коліс. Запропоновані конструкції стендів контролю шин пройшли апробацію у навчальному процесі кафедри експлуатації та ремонту автомобілів Республіканського ВНЗ "Кримський інженерно-педагогічний університет".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-01
Шифр НБУВ: РА379658 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Кісельова А. А. 
Іміджеві домінанти ведучого в теледискурсі (на матеріалі розважальних програм): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / А. А. Кісельова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І. Мечникова. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Акцентовано увагу на використанні впливових мовних маркерів, виокремлених за допомогою Мілтон-модельної ідентифікації нейролінгвістичного програмування. Запропоновано класифікацію актуальних складників іміджу, а також доведено гіпотезу про визначальну роль його вербальних конструктів. З огляду на домінування певних мовленнєвих дій у вербальній поведінці кожного конкретного телеведучого визначено специфіку створеного ним телеобразу. На основі цього виокремлено чотири узагальнені іміджеві типи, наведені ведучими аналізованих розважальних програм: "Знавець" (функція наратування), "Свій" (функція здійснення інтеракції), "Дипломат" (функція "делікатного" модерування) та "Критик" (функція "жорсткого" модерування). Встановлено й описано особливості вербальної та невербальної поведінки телеведучих, об'єднаних зазначеними іміджевими типами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-715
Шифр НБУВ: РА382693 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Нікітенко Ю. Д. 
Підвищення надійності ведучих мостів сільськогосподарських агрегатів обгрунтуванням ресурсовизначальних технічних параметрів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.11 / Ю. Д. Нікітенко ; Харк. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка. — Х., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Для підвищення працездатності ведучих мостів запропоновано методику обкатування ведучих мостів з додаванням вільної сірки в мастило. На підставі зібраного фактичного матеріалу розроблено статистичну модель ресурсу ведучого моста сільськогосподарського агрегата й одержано математичну модель, що дозволяє прогнозувати стан ведучого моста з оцінкою його 80 %-ого ресурсу. Розроблено та впроваджено методику обкатування під навантаженням головних передач на основі гідродинамічного розрахунку в полюсі зчеплення спіральних конічних зубів шестірень. Розроблено методику та стенд для випробувань планетарних колісних редукторів ведучих мостів транспортних засобів. Для проведення обкатування під навантаженням розроблено та впроваджено стенди, захищені авторськими посвідченнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072-91
Шифр НБУВ: РА385193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Гриненко О. А. 
Поліпшення якості ведучих мостів сільськогосподарських тракторів загального призначення: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.02 / О. А. Гриненко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Сформульовано та розв'язано задачу з вдосконалення методики розрахунку на втомну довговічність шестерен колісного редуктора машино-тракторного агрегату у разі його використання в режимі несиметричного навантаження. Проведено експериментальні дослідження навантаженості шестерен колісних редукторів за експлуатаційних умов під час агрегатування трактора з основними сільгоспзнаряддями. Проведено стендові дослідження ведучих мостів з урахуванням їх навантаженості, визначеної під час експлуатаційних досліджень. Проаналізовано розподіл відмов колісних редукторів залежно від їх розташування й одержано ідентичні результати в процесі теоретичного математичного моделювання та розрахунків, експериментальних досліджень та аналізу відмов. Проведено числові дослідження напружено-деформованого стану елементів ведучого моста за допомогою методу скінченних елементів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.185.1-94
Шифр НБУВ: РА373243 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Трач В.М. 
Нелінійне деформування та стійкість анізотропних оболонок обертання із шаруватих волокнистих композитів: автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.23.17 / В.М. Трач ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2009. — 36 с. — укp.

Досліджено механізми втрати стійкості та закритичної поведінки пружних анізотропних оболонок обертання нульової та подвійної кривини, розроблено методи розрахунку критичних значень навантажень, що діють на оболонку у ході експлуатації. Встановлено, що матеріал таких оболонок (композит) має властивості симетрії пружних постійних відносно однієї площини, паралельної серединній поверхні. З використанням методів аналітичної механіки побудовно модифіковані варіаційні принципи нелінійної теорії анізотропних оболонок. Дослідження нелінійного деформування здійснено за допомогою ітераційного методу Ньютона - Канторовича та методу послідовних навантажень, який модифіковано так, що немає потреби у зміні ведучого параметра під час проходження граничних точок. Нові задачі стійкості анізотропних оболонок розв'язано методом Бубнова - Гальоркіна. Початкову закритичну поведінку анізотропних оболонок досліджено асимптотичним методом Койтера в альтернативному варіанті Будянського. Сформульовано розрахункову модель, на базі якої створено обчислювальні алгоритми. З використанням даних алгоритмів одержано нові аналітичні та числові розв'язки задач про нелінійний напружено-деформований стан, стійкість і закритичну поведінку анізотропних оболонок. Наведено рекомендації щодо використання таких розв'язків для прогнозування надійного функціонування оболонок обертання з композитів, які знаходяться у полі різноманітних силових дій. Встановлено, що негативний вплив анізотропії композитів на критичні навантаження породжено неспівпадінням напрямів армування шарів з осями координат оболонки. Показано суттєве значення даного факту у порівнянні з впливом на стійкість геометричних недосконалостей поверхні оболонки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.640.17-01,022 + В251.640.9-01,022 +
Шифр НБУВ: РА363463

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського