Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (8)Наукова електронна бібліотека (276)Реферативна база даних (347)Книжкові видання та компакт-диски (279)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=ГРОШІ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 33
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Істоміна О.М. 
Лінгвальне втілення концепту СПОЖИВАННЯ у французькому соціально-критичному романі другої половини XX століття: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.05 / О.М. Істоміна ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-31 + Ш5(4ФРА)6-334
Шифр НБУВ: РА372842 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Білецька О.В. 
Поділля в другій половині XIV - першій половині XV ст.: політичний та соціально-економічний аспекти: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.В. Білецька ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2004. — 20 с. — укp.

На підставі залучення широкого кола вітчизняних і зарубіжних джерел досліджено процес становлення історичної області України Поділля другої половини XIV - першої половини XV ст. Виконано комплексну систематизацію історичних матеріалів (XIII - XVI ст.), значну частину з яких (зокрема, жалувані грамоти польських королів) у науковий обіг введено вперше. З'ясовано сутність терміну "Поділля" в історико-географічному та історико-етнографічному аспектах. Встановлено особливості історичних умов виникнення Поділля як окремої адміністративної, політичної та соціально-економічної одиниці, виділено основні етапи розвитку краю та досліджено процеси його розподілу та перерозподілу між різними державами. Висвітлено діяльність східноєвропейських володарів та їх васалів щодо Поділля. На підставі соціально-економічного аналізу подільського регіону запропоновано оригінальну інтерпретацію соціальної стратифікації населення краю в другій половині XVI - першій половині XV ст. Досліджено адміністративно-територіальний устрій, земельні надання в регіоні, господарство, торгівлю, гроші та грошовий обіг. Вперше виділено важливі топонімічні дані, що дозволяють встановити еволюційний розвиток мережі середньовічних і сучасних населених пунктів. Здійснено критичне осмислення деяких традиційних уявлень щодо розвитку подільських земель, уточнено дати та обставини деяких історичних подій. Розроблено періодизацію політичної історії подільського регіону. Визначено перспективи та шляхи подальшого дослідження середньовічних земель України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР348)4 +
Шифр НБУВ: РА335342

Рубрики:

      
3.

Борисенко Л. М. 
Модернізація державного фінансового контролю в Україні / Л. М. Борисенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. – ПВНЗ «Європейський університет», Київ, 2021.Дисертація присвячена дослідженню теоретико-методичних та практичних засад модернізації державного фінансового контролю в Україні, в якій уточнено сутність дефініцій «контроль», «фінансовий контроль», «державний фінансовий контроль» та означено його функції і класифікація; визначено основи формування імперативів функціонування та модернізації державного фінансового контролю в Україні; охарактеризовано методичні підходи та інструменти організації процедур здійснення державного фінансового контролю. Оцінено сучасний стан та тенденції результатів державного фінансового контролю; проведено моніторинг забезпечення організації та здійснення заходів державного фінансового контролю в Україні. Досліджено зарубіжну практику державного фінансового контролю та можливості її імплементації в Україні; представлено шляхи вдосконалення організаційних та методичних аспектів розвитку державного фінансового контролю; розроблено концептуальні засади модернізації методико-інформаційного забезпечення державного фінансового контролю в Україні.Ключові слова: державний фінансовий контроль, ефективність контролю, цільові бюджетні програми, бюджетні кошти, контрольні органи.^UThe dissertation on competition of a scientific degree of the candidateof economic sciences on a specialty 08.00.08 – Money, finances, the credit. –European University, Kyiv, 2021.The functions of the state financial control are defined, namely: distributive, control and regulatory and directions of realization of the control function: studying of a real condition of financial system; evaluation of state programs, budget process; establishing the status of settlements with the budget and funds; detection of deviations from the standards of laws; analysis of the causes and detection of violations in the field of finance; development and application of corrective measures in case of non-compliance with the planned indicators.It is substantiated that the conceptual model of modernization of state financial control should be based on an effective system of legal support of control and analytical measures and procedures of state financial control. To this end, the author proposed criteria for assessing the legal support of DFC: sufficiency (the presence of clear regulation of elements of the system of public financial control, organizational processes, implementation of public financial control, as well as the implementation of control measures); practical implementation (availability of clear, interconnected provisions that allow them to be followed freely); stability (lack of numerous changes and additions to the legal framework governing the allocation of budget funds and budget expenditures); efficiency (availability of modern requirements for the organization and implementation of effective public financial control over budget expenditures; availability and application of an adequate system of financial information in order to implement public financial control over cost-effectiveness).It is motivated that it is expedient for the State Financial Monitoring Service to send to the Accounting Chamber the results of control and expert-analytical measures on the costs of transfers from the budget for program implementation, as well as information on the results of financial audit of budget expenditures for program measures. And the control and accounting bodies of the subjects provided the Accounting Chamber with information on the results of the control of expenditures of local budgets for these purposes to assess the effectiveness of the implementation of programs. The bodies of state financial control have the right to send to the State Treasury notifications on the application of budgetary coercive measures. In case of detection of data indicating signs of corpus delicti, the Accounting Chamber, control and accounting bodies of Ukraine, as well as the State Financial Monitoring Service shall transfer the relevant materials to law enforcement agencies. The implementation of these proposals in practice regarding the transfer of powers and cooperation between the bodies of state financial control over budget expenditures will contribute to the effective implementation of control functions in this area, as well as reduce the cost of control.The concept of the organization is proposed, which defines a mandatory unified sequence of procedures for public financial control over state budget expenditures for the implementation of budget programs depending on the stage of public financial control, which will increase the control procedures to the specifics of program-targeted management of budget expenditures. efficiency of state financial control.The directions of improvement of functioning of information systems in the field of the state financial control are defined: quarterly updating of the official statistical information on volumes of financial maintenance of budgetary programs and results of their realization on the Internet portal of the State service of statistics of Ukraine; providing on-site auditors who carry out control and analytical measures on budget expenditures, access to the software of the institution through which budget planning is carried out; creation of a centralized data bank of budget expenditure offenses; connection of all bodies of state financial control over budget expenditures, as well as the Ministry of Finance of Ukraine to the state information and analytical system of control bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Герасимова О. В. 
МЕХАНІЗМ МІНІМІЗАЦІЇ РИЗИКІВ ПЛАТІЖНИХ СИСТЕМ БАНКІВСЬКИХ УСТАНОВ / О. В. Герасимова. — Б.м., 2021 — укp.

Герасимова О.В. Механізм мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. ПВНЗ «Європейський університет», 2021.Дисертація присвячена комплексному обґрунтуванню теоретико-методологічних засад та практичних підходів щодо формування механізму мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ. Узагальнено наукові підходи, що використовуються при трактуванні дефініцій: «механізм мінімізації ризиків платіжних систем», «механізм мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ», «ризик платіжних систем банківських установ», «багатофакторність ризику функціонування механізму платіжних систем». Представлено механізм мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ.Запрезентовано методичні підходи до оцінки ефективності управління ризиками платіжних систем банківських установ та проведено їх оцінювання. Розроблено підходи до оцінки ризиків платіжних систем банківських установ. Проаналізовано тенденції розвитку банків України. Проведено діагностику ризиків платіжних систем банківських установ. Проведено діагностування ризиків платіжних систем банківських установ з урахуванням існуючого рівня ймовірності виникнення загроз. Запропоновано процедури реалізації функції оверсайта платіжних систем банківською установою. Розроблено модель ефективного функціонування механізму мінімізації ризиків платіжних систем банківських установ. Представлено нейронечітку модель мінімізації індивідуальних ризиків карткових платіжних систем банківських установ.Ключові слова: платіжні системи, банківські установи, ризики, механізм мінімізації ризиків, модель, оверсайт, загрози, сек'юритизація, забезпечення.^UGerasymova O. Мechanism for minimizing the risks of payment systems of banking institutions. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.Thesis for the Scientific Degree of Candidate Science (Economics). Specialty 08.00.08 – Money, Finance, and Credit. PHEE “European University”, Kyiv, 2021.The dissertation is devoted to the complex substantiation of theoretical and methodological bases and practical approaches to the formation of the mechanism for minimizing the risks of payment systems of banking institutions.The scientific approaches used in the interpretation of definitions are generalized: "mechanism for minimizing the risks of payment systems", "mechanism for minimizing the risks of payment systems of banking institutions", "risk of payment systems of banking institutions", "multifactorial risk of the functioning of the mechanism of payment systems". The mechanism of risk minimization of payment systems of banking institutions is presented, which defines the goals, strategies, tactics, principles, functions defined in the field of implementation of the concept of risk minimization of payment systems and the functioning of the risk minimization system; coordinating and controlling subsystems are presented; provided organizational (regulatory, information-institutional, functional-structural and personnel support) and economic components (technical-technological, spatial-reactionary, control-monitoring, postoperative support), combined with reaction-adaptive support; a set of levers of influence on payment systems (normative-legal, technical-technological, regulatory-normative, organizational, economic); tools for effective functioning of the mechanism and criteria for minimizing individual risks and minimizing the risk of the payment portfolio; macro- and micro-factors of the payment market, which together will contribute to the formation of organizational and functional system of financial risk management of payment systems and optimization of the payment portfolio with optimal risk, profitability and liquidity. Methodical approaches to assessing the effectiveness of risk management of payment systems of banking institutions are presented and evaluated in accordance with the developed methodology. Approaches to risk assessment of payment systems of banking institutions are developed, taking into account their areas of origin, settlement mechanisms, time distribution, minimization methods and nature of compliance of national payment systems with international oversight standards by securitizing individual portfolio risk for placement of payment systems of banking institutions on the financial market. The development trends of Ukrainian banks were analyzed. Diagnosis of risks of payment systems of banking institutions is carried out. The risks of payment systems of banking institutions were diagnosed taking into account the existing level of probability of threats, as a result of which it was revealed that the payment system "Oshchad 24" has the highest risks; a fairly high level of risk is observed in the domestic payment system "Prostir". It is proved that payment systems that are objects of oversight are also components of the financial market infrastructure, which includes a coordinator (payment organization, institution), which provides operational activities of the payment system of the banking institution, payment system participants, allows settlements on transfers and payments. participants and (or) users of payment system services or third parties through interaction between them on the basis of an agreement within a certain legal field. Procedures for the implementation of the oversight function of payment systems by a banking institution are proposed. A model of effective functioning of the mechanism of risk minimization of payment systems of banking institutions has been developed. A neurofuzzy model of minimizing individual risks of card payment systems of banking institutions is presented. The neural fuzzy technology of the model allows to determine credit risk for various banking products of corporate business, identifying the range of variables in the payment systems of banking institutions, predicting the value of financial condition and optimal limits of creditworthiness of participants and borrowers.Keywords: payment systems, banking institutions, risks, mechanism for minimizing the risks, model, oversight, threats, securitization, collateral.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Гончаров В.В. 
Гроші як предмет соціально-філософського дискурсу (аксіологічний аспект дослідження): автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / В.В. Гончаров ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 18 с. — укp.

Проаналізовано феномен грошей, який розглядається як ціннісний за своєю природою соціальний прояв у культурі. Обгрунтовано ідею про аутентичність аксіології як методології пізнання феномену грошей. Розглянуто презентовані в історико-філософській думці гносеологічні підходи до розуміння й опису природи та сутності грошей. Простежено еволюцію розвитку філософської думки про гроші в будь-яку історичну епоху. Відбудовано онтологію грошей на базі атрибутивної моделі світу. Наведено світоглядно-конфесійні підходи до господарської етики (православ'я, протемтантизму, юдаїзму, католицизму), яка і формує етичний вимір грошей. Розглянуто вплив грошей на становлення особистості в контексті сенсу життя індивіда, його смислоустрою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665-94 + Ю703.64 + У010.295.70
Шифр НБУВ: РА373890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Данченко Т.В. 
Застава в системі запобіжних заходів у кримінальному процесі України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / Т.В. Данченко ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2007. — 17 с. — укp.

На підставі аналізу праць вітчизняних і зарубіжних вчених-процесуалістів розкрито суть поняття "застава" у системі запобіжних заходів і особливості його застосування та стадіях кримінального процесу. Розглянуто співвідношення застави як інституту зобов'язального права у цивільних відносинах і запобіжного заходу під час провадження у кримінальних справах. Обгрунтовано положення про необхідність законодавчого закріплення загального правила, за яким заставодавцями за умов обрання застави можуть виступати юридичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку. Запропоновано як предмети застави визначити гроші у національній та іноземній валюті, державні цінні папери, вироби з дорогоцінних металів, предмети мистецтва й антикваріату, збереження яких можливе на депозиті суду. За даними узагальнення матеріалів анкетування практичних працівників обгрунтовано необхідність законодавчого закріплення порядку відшкодування застави, у разі невиконання підозрюваним, обвинуваченим, підсудним умов належної поведінки на користь держави. З метою вдосконалення практики застосування застави запропоновано зміни та доповнення до ст. 154-1 КПК України "Застава".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)5 + Х839(4УКР)16 +
Шифр НБУВ: РА348582

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Дек А. О. 
Моделювання поведінки агентів ринку криптовалют / А. О. Дек. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена моделюванню поведінки агентів ринку криптовалют. У роботі проаналізовано концепції інформатизації економіки і суспільства, запропоновано використання терміну «криптоекономіка» для позначення галузі, що формується навколо криптовалют, розподілених реєстрів та стійких методів шифрування. Розглянуто основні елементи криптоекономіки, включаючи публічний реєстр, блокчейн, алгоритми консенсусу, розумні контракти, електронні гроші, криптовалюти та нові види залучення коштів. Було визначено ряд питань, що наразі недостатньо досліджені. Одним з таких питань є визначення витрат електроенергії на майнінг криптовалют. Прийняття майнерами економічних рішень щодо вибору обладнання впливає на такі глобальні характеристики мережі, як середня швидкість і вартість транзакцій, хешрейт і пов'язані з цим витрати електроенергії та відповідний вуглецевий слід. Іншим недостатньо дослідженим питанням є вплив інформації з соціальних мереж та суб'єктивних суджень на прийняття рішень економічними агентами про купівлю чи продаж криптовалюти, про доцільність майнінгу за заданих умов, про доцільність інвестування в проєкти. У роботі були поставлені та вирішені такі завдання: проаналізовано концепції інформаційної економіки; виявлено зв'язок цих концепцій з криптоекономікою; досліджено інформаційні джерела, що можуть бути використані для моделювання поведінки агентів ринку криптовалют; розроблено модель енергоспоживання мережею майнерів біткоіна; оцінено екологічний вплив майнінгу на довкілля; встановлено рівень рефлексії. 3 трейдерів та експертів галузі криптовалют за допомогою «гри на відгадування»; виявлено типи поведінки трейдерів криптовалют на основі показників прибутковості їх біржової торгівлі та рівня рефлексії; удосконалено комплекс моделей прогнозування часового ряду ціни біткоіна за рахунок використання фактуальної та концептуальної інформації з соціальних мереж і новин. Ключові слова: моделювання поведінки, криптовалюти, біткоін, майнінг, трейдинг, експериментальна економіка, поведінкові фінанси, споживання електроенергії біткоіном, вуглецевий слід майнінгу, нейронні мережі, обробка природної мови, гра на відгадування, кластеризація.^UThe thesis is focused on the cryptocurrency market agents' behaviour modelling. The concepts of economy and society informatisation are considered in the research. The term “cryptoeconomy” is used for designating the emerging industry related to cryptocurrencies, distributed ledger technology, and strong cryptography. The main components of cryptoeconomy, including the public ledger, blockchain, consensus algorithms, smart contracts, digital money, and cryptocurrencies are considered. Several understudied research questions were identified. One of the questions is the estimation of mining electricity consumption. Miners' equipment selection decisions affect global network characteristics such as average transaction speed and fee, hashrate and associated electricity consumption, and the corresponding carbon footprint. Another insufficiently researched issue is the influence of information from social networks and subjective judgments on the decision-making of economic agents on the buying or selling of cryptocurrency, the expediency of mining under given conditions, the feasibility of investing in projects. The following tasks were solved in the thesis: the concepts of information economy were analyzed; the relationship between these concepts and cryptoeconomy was identified; the information sources that can be used to model the behaviour of cryptocurrency market agents were explored; the model of bitcoin mining electricity consumption was developed; the environmental impact of mining was evaluated; rationality of cryptocurrency experts and traders was studied by the means of “Guessing Game”; based on information obtained from the orders database and traders' answers in the Guessing Game, behavioural patterns were identified; the model of bitcoin time series was improved by taking into the account factual and conceptual internet content. Keywords: behaviour modelling, cryptocurrency, bitcoin, mining, trading, experimental economics, behaviour finance, bitcoin electricity consumption, mining carbon footprint, neural networks, natural language processing, guessing game, clustering.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Дем'янюк О.Б. 
Моделювання прийняття фінансових рішень на основі функції вигідності з грошовим та часовим аргументом: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / О.Б. Дем'янюк ; Технол. ун-т Поділля. — Хмельниц, 2003. — 20 с. — укp.

Винайдено функції вигідності з грошовим і часовим аргументами для прийняття фінансових рішень. На базі цих функцій розроблено моделі розподілу інвестиційних коштів між різнотерміновими вкладами. Розглянуто підхід до застосування функцій вигідності з факторами: гроші та час для прийняття рішень щодо інвестиційних проектів. Наведено моделі для прийняття рішень з оптимального страхування на основі функції вигідності з грошовим та часовим аргументами для власника активу схильного, не схильного та нейтрального до фінансового та часового ризику. Зазначено, що використання винайдених функцій вигідності та розроблених на їх базі економіко-математичних моделей підвищує ефективність процесу прийняття фінансових рішень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-93 в611 +
Шифр НБУВ: РА322681

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Коваль І. М. 
Організаційно-економічні форми підприємництва в креативних видах діяльності (на прикладі сучасного репертуарноготеатру) / І. М. Коваль. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено науково-теоретичному обґрунтуванню та розробленню методичних і практичних рекомендацій щодо організаційно-економічних форм підприємництва в сучасному українському репертуарному театрі, який згідно з чинним законодавством України є неприбутковим. Об'єкт дослідження − процес формування та розвитку підприємництва в суб'єктів господарювання, зайнятих креативною діяльністю в секторі культури.Предметом дослідження є теоретичні та методичні положення щодо розробки організаційно-економічних форм підприємництва в сучасному українському репертуарному театрі.Експериментально доведено, що театр як суб'єкт господарювання продукує унікальний економічний результат у сфері відтворення (рекреації) найважливішого в життєдіяльності соціуму ресурсу − людського капіталу, якість і рівень якого визначає ступінь продуктивного довголіття соціуму. Цей феномен має посилюватися за умов створення оголошених державою креативних індустрій. У результаті економіко-математичного моделювання встановлено, що індустрієгенез у театральній галузі може відбутися лише за умов прояву підприємливості всіма її суб'єктами. У репертуарних театрах організаційно-економічні форми підприємництва повинні мати на меті передусім не фінансовий, а важливий соціальний результат – задоволеність глядачів, які приносять у театр свої гроші. Аналіз можливостей для підприємництва в репертуарних театрах свідчить про два організаційно-економічних напрями в їх діяльності, таких як маркетинг партнерських відносин та інтрапренерське продюсування, що знайшло підтвердження в емпіричному дослідженні на базі Харківського академічного театру музичної комедії. Ключові слова: організаційно-економічні форми підприємництва, підприємництво, креативні індустрії, маркетинг партнерських відносин, інтрапренерство, репертуарний театр.^UThe thesis is devoted to scientific and theoretical substantiation and development of methodical and practical recommendations on organizational and economic forms of entrepreneurship in modern Ukrainian repertoire theater, which according to the current legislation of Ukraine is non - profit. The object of research is the process of formation and development of entrepreneurship in business entities engaged in creative activities in the cultural sector.The subject of research is theoretical and methodological provisions for the development of organizational and economic forms of entrepreneurship in modern Ukrainian repertoire theater.It is experimentally proven that the theater as a business entity produces a unique economic result in the field of reproduction (recreation) of the most important resource in society - human capital, the quality and level of which determines the degree of productive longevity of society. This phenomenon should intensify in the context of the creation of state-declared creative industries. As a result of economic-mathematical modeling, it has been established that industrial genesis in the theatrical industry can take place only under the conditions of entrepreneurship by all its subjects. In repertoire theaters, organizational and economic forms of entrepreneurship should be aimed primarily not financial, but important social result - the satisfaction of the audience, who bring their money to the theater. The analysis of opportunities for entrepreneurship in repertory theaters shows two organizational and economic directions in their activities, such as marketing of partnerships and intrapreneur production, which was confirmed in an empirical study based on the Kharkiv Academic Theater of Musical Comedy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Кожевнікова А. В. 
Електронні технології у цивільному та виконавчому процесі в умовах сталого розвитку: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / А. В. Кожевнікова. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації проведено комплексне наукове дослідження теоретико-правових засад та нормативно-правового регулювання електронних технологій у цивільному та виконавчому процесі в умовах сталого розвитку, сформовано концептуальні пропозиції, об’єднані за напрямами реалізації та спрямовані на удосконалення цивільного та виконавчого процесу в умовах розбудови інформаційного суспільства, цифровізації правосуддя та примусового виконання рішень, а також європейської інтеграції України.Зазначене дослідження є актуальним, оскільки його проблематика відповідає напряму наукових розвідок, визначеному в Указі Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року» від 30 березня 2019 року № 722 (Ціль № 16 – сприяння побудові миролюбного і відкритого суспільства в інтересах сталого розвитку, забезпечення доступу до правосуддя для всіх і створення ефективних, підзвітних та заснованих на широкій участі інституцій на всіх рівнях) та спрямовується на вирішення завдання 16.3 – підвищення рівня довіри до суду та забезпечення рівного доступу до правосуддя, яке закріплено у положеннях відповідної Національної доповіді щодо Цілей сталого розвитку.В дослідженні зазначається, що сучасні електронні технології у цивільному та виконавчому процесі спрямовані на забезпечення у найбліжчій перспективі переходу до безпаперової комунікації учасників процесу із судами та органами та особами, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, а також дозволять скоротити до мінімально можливої фізичну присутність громадян у судах, у органах державної виконавчої служби, приватних виконавців.Застосування електронних технологій у цивільному та виконавчому процесі в умовах сталого розвитку України дозволяє покращити доступ до правосуддя та до примусового виконання рішень, зробити цивільний та виконавчий процеси більш ефективнішими та прозорими.В роботі запропоновано підхід, за якого здійснено комплексне системне дослідження особливостей реалізації електронних технологій у розрізі двох компонентів науки цивілістичного процесу – у цивільному процесі та виконавчому процесі, що слідують один за одним та пов’язані спільною правовою метою, для виявлення прояву застосування електронних технологій як в ході захисту судом порушеного суб’єктивного права, так і в ході його реального відновлення органами та особами, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів.На основі проведеного дослідження автором пропонується концепція, що передбачає послідовний цілісний процес впровадження електронних технологій у цивільний та виконавчий процес, який складається з кількох етапів: перший етап характеризується удосконаленням електронних технологій у цивільному та виконавчому процесі, другий етап полягає у зміні консервативної цивільної процесуальної форми цивільного судочинства та його процедур, третій етап передбачає встановлення зворотнього зв’язку – використання електронних технологій як інструменту вчинення процесуальних дій судом та виконавцем та інтеграцію електронних технологій у цивільний та виконавчий процес. У даному дослідженні здійснено аналіз лише початкового першого етапу, що може стати підгрунтям для подальших наукових розвідок наступних епапів.В дослідженні підкреслюється, що сукупність низки понять, що вживаються як на законодавчому рівні, так і доктринально, де використано термін «електронні /електронна/електронний» як-то електронна справа, електронні докази, електронний розгляд справи, електронне судове рішення та, нарешті, електронний суд, дозволяє сформувати та запропонувати введення до наукового обігу науково-теоретичної конструкції поняття «електронних технологій у цивільному процесі» з урахуванням оновленого змісту цивільного процесуального законодавства. У виконавчому процесі дана конструкція фактично випливає із законодавства про виконавче провадження, хоча вже на даний час Закон України «Про виконавче провадження» оперує термінами «електронні реєстри та бази даних», «електронні гроші», «електронний гаманець», та пропонується у кількох профільних зареєстрованих законопроєктах, передбачає фукнціонування кількох електронних реєстрів (хоча й з іншими назвами), що значно впливають на процес примусового виконання судових рішень і рішень інших органів.Проведене дослідження дало змогу сформувати поняття «електронних технологій у цивільному та виконавчому процесі», що являють собою сукупність інформаційних (автоматизованих), інформаційно-телекомунікаційних систем, сервісів та мереж, а також інформаційно-комунікаційних процесів, спрямованих на здійснення правосуддя судом та примусове виконання судових рішень органами та особами, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, з одного боку, а також на реалізацію процесуальних можливостей учасників цивільного процесу (виконавчого провадження), пов’язаних із забезпеченням права на доступ до правосуддя та права на доступ до примусового виконання рішень, з іншого боку.^UIn the dissertation, a comprehensive scientific study of the theoretical and legal foundations and normative and legal regulation of electronic technologies in the civil and executive process in the conditions of sustainable development was carried out, conceptual proposals were formed, united by the directions of implementation and aimed at improving the civil and executive process in the conditions of the development of the information society, digitization of justice and enforcement of decisions, as well as European integration of Ukraine.The mentioned study is relevant because its issues correspond to the direction of scientific research defined in the Decree of the President of Ukraine "On the Goals of the Sustainable Development of Ukraine for the Period Until 2030" dated March 30, 2019 No. 722 (Goal No. 16 – to promote the construction of a peaceful and open society in the interests of sustainable development, ensuring access to justice for all and the creation of effective, accountable and participatory institutions at all levels) and is aimed at solving task 16.3 – increasing the level of trust in the court and ensuring equal access to justice, which is enshrined in the provisions of the relevant National Report regarding the Sustainable Development Goals.The study notes that modern electronic technologies in civil and executive proceedings are aimed at ensuring in the near future the transition to paperless communication of the participants in the process with courts and bodies and persons who carry out the enforcement of court decisions and decisions of other bodies, and will also allow to reduce to the minimum possible physical presence of citizens in courts, in bodies of the state executive service, private executors.The use of electronic technologies in the civil and executive process in the conditions of sustainable development of Ukraine allows to improve access to justice and enforcement of decisions, to make civil and executive processes more efficient and transparent.The paper proposes an approach that carries out a comprehensive systematic study of the features of the implementation of electronic technologies in terms of two components of the science of the civil process – in the civil process and the executive process, which follow each other and are connected by a common legal goal, in order to identify the manifestation of the use of electronic technologies as in the course of protecting the violated subjective right by the court, as well as in the course of its real restoration by bodies and persons who carry out the enforcement of court decisions and decisions of other bodies.On the basis of the research carried out, the author proposes a concept that provides for a consistent and holistic process of introducing electronic technologies into the civil and executive process, which consists of several stages: the first stage is characterized by the improvement of electronic technologies in the civil and executive process, the second stage consists in changing the conservative civil procedural form of the civil judicial proceedings and its procedures, the third stage involves the establishment of feedback – the use of electronic technologies as a tool for the execution of procedural actions by the court and the executor and the integration of electronic technologies into the civil and executive process. In this study, the analysis of only the initial first stage was carried out, which can become the basis for further scientific investigations of the following epochs. The study emphasizes that a set of concepts used both at the legislative and doctrinal level, where the term "electronic/electronic/electronic" is used as an electronic case, electronic evidence, electronic trial, electronic court decision and, finally, electronic court, allows to form and propose the introduction into the scientific circulation of the scientific-theoretical construction of the concept of "electronic technologies in the civil process" taking into account the updated content of the civil procedural legislation. In the enforcement process, this construction actually follows from the legislation on enforcement proceedings, although the Law of Ukraine "On Enforcement Proceedings" already uses the terms "electronic registers and databases", "electronic money", "electronic wallet" and is offered in several specialized registered draft laws, provides for the functioning of several electronic registers (albeit with other names), which significantly affect the process of enforcement of court decisions and decisions of other bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Криган Ю. М. 
ТРАНСФОРМАЦІЯ ФІСКАЛЬНОГО ПРОСТОРУ В СИСТЕМІ ЗМІЦНЕННЯ ФІНАНСОВОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ / Ю. М. Криган. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. ПВНЗ «Європейський університет», 2021.Дисертація присвячена комплексному обґрунтуванню теоретико-методологічних засад та практичних підходів щодо трансформації фіскального простору в системі зміцнення фінансової безпеки України. Розкрито економічну сутність та уточнено архітектоніку фіскального простору держави, досліджено теоретичні засади зміцнення фінансової безпеки держави в умовах формування суспільної довіри та проаналізовано методологічні засади трансформації та моніторингу фіскального простору держави в системі зміцнення фінансової безпеки держави. Охарактеризовано особливості трансформації фіскального простору України, оцінено формування фінансової безпеки України в умовах трансформаційних перетворень економіки та досліджено вплив трансформації фіскального простору на зміцнення фінансової безпеки України. Модифіковано стратегічні напрями трансформації фіскального простору України в системі зміцнення фінансової безпеки держави, удосконалено забезпечення фінансової безпеки держави при розширенні фіскального простору в еру діджиталізації, здійснено моделювання впливу факторів бюджетно-податкової та боргової політики на фінансову безпеку України.Ключові слова: фіскальний простір, суспільна довіра, фіскальна політика, податкова система, бюджетна система, фінансова система, фінансові умови.^UThesis for the Scientific Degree of Candidate Science (Economics). Specialty 08.00.08 – Money, Finance, and Credit. PHEE “European University”, Kyiv, 2021.The dissertation is devoted to the complex substantiation of theoretical and methodological bases and practical approaches concerning transformation of fiscal space in system of strengthening of financial safety of Ukraine.The economic essence is revealed and the architecture of the fiscal space of the state is specified, theoretical bases of strengthening of financial security of the state in the conditions of formation of public trust are investigated and methodological bases of transformation and monitoring of fiscal space of the state in system of strengthening of financial security of the state are analyzed.It is proved that the financial security of the state can be divided into the security of the fiscal space, which includes budgetary, tax and debt security, and the security of the financial market, which combines monetary, currency, banking and non-banking financial sector. The connection of classification elements of the concept of "financial security", defined through the object of protection, is schematically presented, and it is proved that financial security of the state is a connecting link between other elements, financial security of which is practically impossible to consider separately. The peculiarities of the transformation of the fiscal space of Ukraine are characterized, the formation of the financial security of Ukraine in the conditions of transformational transformations of the economy is estimated and the influence of the transformation of the fiscal space on strengthening the financial security of Ukraine is investigated.The strategic directions of transformation of the fiscal space of Ukraine in the system of strengthening the financial security of the state have been modified, the provision of the financial security of the state in expanding the fiscal space in the digitalization era has been improved. It is proposed to expand the scope of application of the regulatory function of taxation in areas that have a significant potential for development, namely the field of information technology. The author's vision of carrying out the general amnesty of the capital taking into account world experience is presented. It is recommended to create a scientific and educational hub for the formation of fiscal space. The mechanism of tax incentives for individual entrepreneurs in the system of strengthening the financial security of Ukraine is proposed. The author 's vision of the combinatorial configuration of the transformation of the budget process in Ukraine with the expansion of public participation in it is presented. The model of formation of fiscal space of Ukraine in the modern world financial system in the era of digitalization is improved.The influence of factors is modeled and the multiple regression equation of the ratio of actual financing of debt operations to state budget revenues and the ratio of public borrowings in the financial year to capital expenditures of the state budget on the state of financial security of Ukraine is obtained. It is proved that the growth of the level of financial security can be achieved by increasing the share of revenues from income taxes in revenues to the consolidated budget; in other words, the increase in the share of direct taxes in the structure of tax revenues has a positive effect on the level of financial security.We believe that the proposed measures will contribute to the deep involvement of various stakeholder groups in the transformation process, increase entrepreneurial activity, build public confidence in the state, increase tax revenues, reduce corruption and the shadow economy in the country, develop fiscal space and strengthen financial security.Keywords: fiscal space, public trust, fiscal policy, tax system, budget system, financial system, financial conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

КУДІН А. А. 
Правова система України в парадигмі романо-германської та англосаксонської правових сімей: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.01 / А. А. КУДІН. — Б.м., 2023 — укp.

Кудін А. А. Правова система України в парадигмі романогерманської та англосаксонської правових сімей. – Кваліфікаційна науковапраця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії заспеціальністю 081 «Право» (галузь знань 08 «Право»). – Київськийуніверситет інтелектуальної власності та права, Київ, 2023.У дисертації на основі комплексного аналізу теорії права, нормзаконодавства, поглиблених наукових позицій та практики діяльності органівдержавної влади розкрито правову систему України в парадигмі романогерманської та англосаксонської правових сімей і сформовано нові науковотеоретичні та практичні висновки, узагальнення й рекомендації.Актуалізовано наукові положення щодо взаємного впливу джерелкласичного англосаксонського права до нормандського завоювання 1066 р. тавітчизняної правової пам’ятки Руської правди на правову систему Українищодо визнання владою соціальних ідеалів і моделей суспільного устрою, якізасновані на чеснотах поваги до свободи й честі приватних осіб та захисту їхвід різного виду небезпеки завдяки недобрій волі чиновників, а ефективномутиску суспільства на владу, що підкріплений належною правовою культуроювільних людей при справедливій участі правосуддя.Доведено, що найбільш слушними в умовах сьогодення є витоки ранніхзаконів англосаксонського права, зокрема що влада має турбуватися простабільність держави, щоб діяли справедливий закон і справедливі суди, щобнікому не могло бути відмовлено у справедливому суді. Кожна людина маєбути гідною народного права – як бідна, так і багата. Усі люди є рівними взахисті законом. Кожен, хто стає свідком, має дати клятву, що він ніколи – аніза гроші, ані за привілеї, ані зі страх – не заперечить нічого з того, свідком чогобув, і не заявить нічого іншого за винятком того, що він бачив чи чув. Коженпозов має кінцевий термін. Якщо трапилося, що хтось постраждав від наказів,влада має виправити це якнайшвидше.Зроблено висновок, що класичне римське право за своєю сутністю таджерелами (кодекси Юстиніана) як група правових ідей та принципів, щозапозичувались у процесі рецепції європейськими націями, оформленими всуверенні держави, стало не тільки основою загального права (Ius Commune),а на перших порах – нормами прямої дії для врегулювання правових відносину сфері власності на землю та майно, торгівлі, морської тасільськогосподарської промисловості, громадянства, злочинів, покарань ізбереження миру. У подальшому суверенні держави ухвалювали національнікодекси, а римське право стало теорією права. В умовах сьогодення воно єоднією з найважливіших складових історії держави та права зарубіжних країн.Удосконалено наукове розуміння історико-правових аспектів інститутуюристів у римському праві як еліти суспільства, що забезпечуваласудочинство, відстоювала інтереси громадян і формувала теорію права, таінституту покарання за злочини, вагомою складовою якого було широкевикористання засобів стримування нових правопорушень.Доведено, що структура правової системи України інтегративного типускладається з ідеології людиноцентризму, панування принципу верховенстваправа, визнання й застосування в публічному адмініструванні перевагизаконних приватних інтересів над публічними, розбудови розвиненогогромадянського суспільства, використання окремих найкращих правовихінструментів справедливості англосаксонського права.Удосконалено наукове розуміння правової системи України, якахарактеризується належністю її до романо-германської правової сім’ї, щопобудована на цінностях ЄС, панування принципу верховенства права,пріоритету приватного інтересу над публічним, боротьби з пережиткамиминулого в публічному адмініструванні та з наповненням її певнимиправовими положеннями англосаксонського права.^UKudin Anelia. The Legal System of Ukraine in the Paradigm of theRomano-Germanic and Anglo-Saxon Legal Families. – Qualifying scientificwork on manuscript rights.Dissertation for obtaining the scientific degree of PhD in specialty 081 «Law»(field of knowledge 08 – «Law»). – Kyiv University of Intellectual Property and Law,Kyiv, 2023.Based on the complex analysis of the theory of law, legislative norms,scientific provisions and the practice of state authorities, the dissertation reveals thelegal system of Ukraine in the paradigm of the Romano-Germanic and Anglo-Saxonlegal families. This scientific work forms new theoretical and practical conclusions,generalizations and recommendations.There is evidence for the mutual influence of the classical Anglo-Saxon law(before the Norman conquest in 1066) and the Russian Truth on the legal system ofUkraine. It has been proven that the origins of the early laws of the Anglo-Saxonlegal system are the most relevant. State authorities should be concerned about thestability of the state. Just law and just courts must be established. No one can berejected in a fair trial. Every individual regardless of being poor or wealthy shouldbe worthy of people's rights. All people are equal in being protected by the law.Everyone who becomes a witness must take an oath that they will never deny formoney, love or fear anything that they have witnessed and declare nothing exceptwhat they have seen or heard. Each lawsuit has a deadline and an end point. If ithappens that someone is hurt by orders or words, the state authority should correctthat as soon as possible.Roman law by its nature and sources (the Code of Justinian), and as a groupof the legal ideas and principles borrowed in the process of reception by theEuropean nations formed into sovereign states, set not only the basis of common law(Jus commune), but also the first norms for the regulation of legal relations in thefollowing spheres: land and property ownership, trade, maritime and agriculturalindustry, citizenship, crimes and punishments, the preservation of peace.Subsequently, sovereign states adopted national codes, and Roman law became thetheory of law. In the present conditions, Roman law is one of the most important andfoundational components of the history of state and law of foreign countries. Thedissertation advances the scientific understanding of the historical and legal aspectsof the institution of lawyers in the Roman law, the elite of the society who formedthe judiciary, defended the interests of citizens, formed the theory of law and theinstitution for the punishment of crimes (the important component of which was thewide use of means for deterring new offenses).The present work demonstrates thatthe structure of the legal system of Ukraine has an integrative type and consists ofideology of “people-centeredness”, the principle of the supremacy of law,recognition and application of the superiority of legitimate private interests overpublic ones in public administration. The Ukrainian legal system targets thedevelopment of advanced civil society and makes use of some of the best legalinstruments of justice of the Anglo-Saxon law. The work provides further insightinto the scientific understanding of the legal system of Ukraine characterized by itsbelonging to the Romano-Germanic legal family, which is built on the values of theEuropean Union, the principle of the supremacy of law, superiority of legitimateprivate interests over public ones, the struggle with the remnants of the past in publicadministration and its filling with certain legal aspects of the Anglo-Saxon law.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Кучерявий А. М. 
Бюджетна система України в умовах економічних перетворень / А. М. Кучерявий. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. – ПВНЗ «Європейський університет», Київ, 2021.Дисертація присвячена дослідженню теоретико-методичних засад і практичних аспектів щодо формування бюджетної системи України в умовах економічних перетворень. Розглянуто генезу теоретичних поглядів на сутність бюджетної системи; охарактеризовано механізм управління видатковою частиною бюджету; уточнено методичні аспекти визначення ефективності перерозподілу фінансових ресурсів через бюджетну систему в Україні.Здійснено аналіз формування бюджетної системи України та проведено оцінку перерозподілу фінансових ресурсів через бюджетну систему в Україні.Запропоновано концептуальні засади удосконалення бюджетної системи України; представлено шляхи формування ефективної української бюджетної системи; розроблено підходи до прогнозування бюджетних модифікацій в Україні під впливом економічних перетворень.Ключові слова: бюджетна система, бюджет, бюджетне регулювання, видатки бюджету, бюджетні модифікації, економічні перетворення.^UСomparative analysis of the results of modeling and determining the dominants of budget support. This will focus on the main mechanisms and tools of regulation and predictive values of dominants, and, unlike the currently known, combines modeling based on cognitive map and comparative analysis, which will create opportunities for variability (variability) of their use.The approaches to the implementation of budget planning in Ukraine are systematized, namely: adaptation of the approach to the peculiarities of the national political context, as there is no single model of efficiency budgeting; formation of clear goals of reforms for all participants of the budget process; integration of budget planning on the basis of efficiency indicators in separate spheres, with avoidance of the national systems which closely connect results of work with distribution of resources; development of reforms taking into account the final consumer; involvement of key stakeholders in the development of reforms; development and use of different types of information on the effectiveness of the budget process; formation of a system for evaluating information on the effectiveness of the budget process; the existence of mechanisms to stimulate the motivation of civil servants and politicians.Key words: budget system, budget, budget regulation, budget expenditures, budget modifications, economic transformations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Лазепка В.І. 
Спеціалізовані банки: напрями та перспективи розвитку в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / В.І. Лазепка ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено роль спеціалізованих банків (СБ) у банківській системі й економіці, розглянуто функціональні відмінності спеціалізованих і універсальних банків. Розкрито суть понять банку, банківської системи, спеціалізованого банку. Встановлено, що основною відмінністю банків від фінансових посередників є здатність емітувати гроші. Наведено класифікацію банків за різними ознаками. Доведено, що спеціалізація банку є результатом неринкових обмежень, які накладаються на його діяльність власниками або регулюючими органами. Описано різні види СБ, досліджено їх відмінність між собою та визначено функції, що виконуються кожним видом СБ в економіці. З використанням досвіду функціонування СБ в інших країнах запропоновано шляхи створення та напрямки використання СБ в Україні. Розроблено методологічні підходи до формування ресурсної бази СП в українській державі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10 +
Шифр НБУВ: РА337665

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Ларіонова І. Т. 
Психологічні особливості корупційної поведінки правоохоронців (на прикладі військовослужбовців НГУ): автореферат дис. ... д.філософ : 053 / І. Т. Ларіонова. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено теоретико-емпіричному дослідженню психологічних особливостей корупційної поведінки персоналу сектору безпеки і оборони України, зокрема військовослужбовців Національної гвардії України.Проблема корупції в Україні натепер є однією з центральних, навколо неї формується суспільний і політичний дискурс, що негативно впливає на ставлення до нашої країни всередині та зовні. За даними міжнародної організації Transparency International, Україна за підсумками 2022 року займає 116 місце з 180 країн, поряд з такими країнами як Алжир, Замбія, Монголія, Сальвадор та Філіппіни. За даними НАЗК за 2022 рік, з точки зору громадян України, корупція входить в трійку найважливіших суспільних проблем. Збитки від корупції важко оцінити реалістично, за даними порталу «Наші гроші» вони складаються від прямих втрат від корупційних схем та недоотриманих внаслідок цього інвестицій, і щороку приблизно дорівнюють обсягу державного бюджету. Правоохоронні органи є важливою ланкою корупції, за даними НАЗК особистий корупційний досвід взаємодії з правоохоронними органами мали 32,7% населення. Таким чином, боротьба з корупцією, її профілактика у складових сектору безпеки і оборони України, є важливим завданням, успішність виконання якого прямо впливатиме на обсяги допомоги від країн-партнерів та загалом на майбутнє нашої країни. Тому дослідження корупційної поведінки правоохоронців вбачається актуальним науково-практичним завданням. Службово-бойова діяльність військовослужбовців Національної гвардії України (НГУ) з огляду на їх повноваження віднесена до корупційно небезпечних видів діяльності. Кількість злочинів корупційної спрямованості, скоєних як рядовими військовослужбовцями НГУ, так і начальниками (командирами) різних підрозділів, незважаючи на реформування НГУ та проведення комплексу організаційних і правових антикорупційних заходів, як і раніше залишається значною. Певні надії командування у зв’язку з цим покладаються на створений в НГУ відділ з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління НГУ, а також на відділ психологічного забезпечення Головного управління НГУ. Силами останнього відповідно до чинних нормативно-правових актів проводяться спеціальні психофізіологічні дослідження із застосуванням поліграфа, спрямовані на виявлення у громадян, які бажають проходити службу, і військовослужбовців НГУ при призначенні на вищі посади, девіантної (суспільно небезпечної) поведінки, а також на запобігання проникненню в Національну гвардію України представників злочинних угруповань і осіб, які переслідують особисті корисливі інтереси. Однак, як показує досвід, масові поліграфічні обстеження кандидатів на службу і військовослужбовців через їх високу трудомісткість, витратність, значну залежність від кваліфікації й досвіду експертів-поліграфологів, за обмежених психодіагностичних можливостей не вирішують належною мірою проблему психологічної діагностики осіб, схильних до корупційної поведінки через певні їх індивідуальні психологічні особливості. Враховуючи, що корупція тільки в її наслідках є проблема правова та економічна, а початково вона – суто психологічна і загальнолюдська, без психологічно обґрунтованих підходів тут навряд чи щось можна зробити. Саме це і зумовлює наш інтерес до дослідження об’єктивних і суб’єктивних факторів, що визначають індивідуальну психологічну сутність корупціонера.Аналіз сучасних наукових досліджень довів, що майже немає психологічних теорій, що пояснюють корупційну поведінку особистості. Вона розглядається у руслі різних психологічних теорій в межах «вузького» і «широкого» підходів. У вузькому сенсі корупція – це взаємодія декількох осіб, що включає підкуп, в широкому – й інші зловживання службовим становищем чи авторитетом посади у корисних цілях. На підставі систематизації понять, нами корупція тлумачиться як негативне соціально-психологічне явище, що полягає у протиправному використанні людиною своїх службових повноважень та/або службового становища в особистих, корпоративних або групових інтересах для отримання вигод матеріального або нематеріального характеру, всупереч інтересам громадян, суспільства і держави. Теоретичний аналіз психологічних детермінант й особливостей особистості потенційного корупціонера засвідчив наявність низки ситуативних (серед яких вік, стать, сімейний статус, рівень доходу, освіта, тип населеного пункту та інші) і особистісних предикторів (психодинамічні, поведінкові, характерологічні, ціннісної спрямованості й відповідальності тощо). Воднораз дослідники підкреслюють, що індивідуальні й психологічні чинники корупційної поведінки вивчені недостатньо.^UThe dissertation is devoted to theoretical and empirical research of psychological features of corrupt behavior of security and defense sector personnel, particularly on the example of the National Guard of Ukraine servicemen.Nowadays, around corruption in Ukraine social and political discourse is formed since it is one of the focus issues, which negatively impact on external and internal image of our country. According to Transparency International Ukraine is number 116 from 180 countries in 2022 and neighbors in corruption rate with Algeria, Zambia, Mongolia, El Salvador and Philippines. With the reference to the National Agency on Corruption Prevention (NACP) corruption is considered by citizens of Ukraine as a top three important social problem. The damage from corruption could be hardly evaluated realistically, according to data from portal “Nashi hroshi” the damage comprises from direct loss from corruption and investments lost as a result of it and annually are equal to the budget of the country. Law enforcement agencies are the important element of corruption, due to NACP, 32,7% of population had personal corruption experience while interacting with law enforcement agencies. Thus, the success of fight against corruption as well as its prevention in the security and defense sector of Ukraine is an important task, which directly impact on aid provided by partner countries and on the future of our country as a whole. Therefore, the study of corrupt behavior of law enforcement officers is considered as a relevant scientific and practical task.Service and combat activity of servicemen of the National Guard of Ukraine (NGU) considering their powers and authority is classified as a corruption-hazardous activity. Despite the reform of the NGU and implementation of a set of organizational and legal anti-corruption measures, the number of corruption-related crimes committed by both ordinary servicemen and their supervisors (commanders) of various units, still remains significant. There is some hope the command place on the Department for prevention and detection of corruption created in the NGU Main Headquarters in this regard as well as on the Psychological Support Department of the NGU Main Headquarters. By means of the Psychological Support Department of the NGU Main HQ special psychophysiological examination with the use of polygraph are conducted in accordance to current regulations. Such examinations are aimed on identification of deviant (socially dangerous) behavior as well as prevention of enlistment to the NGU of both criminal groups’ representatives and people, who pursue personal selfish interest. However, as experience shows, mass polygraph examinations of both candidates for service and servicemen do not adequately solve the problem of psychological diagnostics of people, who are prone to corruption behavior due to their individual psychological characteristics and because of high labor intensity and cost of polygraph examination, its significant dependence on the qualifications and experience of polygraph expert and due to its limited psychodiagnostics capabilities. Considering the fact, that the corruption is only a legal and economic problem in its consequences, but initially – it is purely a psychological issue, so psychologically based approaches are needed. So, this is what precisely leads our interest to the study of objective and subjective factors, which determine the individual psychological essence of a corrupt official.The analysis of modern scientific sources shows that there are almost no existing psychological theories, which explain corrupt behavior of a personality. It is considered in line with different psychological theories within the “narrow” and “broad” approaches. In narrow sense, the corruption is an interaction of several people which includes bribery, in broad sense – it is also other abuse either of official or authority of a position for selfish useful purposes. Systematizing the concepts studied, we interpret corruption as a negative socio-political phenomenon, which lays in unlawful use by a person of his official powers and/or official position in personal, corporate or group interests to obtain benefits of a material or intangible nature contrary to the interests of citizens, society and the state.Theoretical analysis of psychological determinants and features of a potential corrupt official showed the presence of a number of situational (including age, gender, marital status, income level, education, type of settlement, etc.) and personal predictors (psychodynamic, behavioral, characterological, value orientation and responsibility, etc.). At the same time, researchers highlight that both individual and psychological factors for corrupt behavior have not been studied enough.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Логойда В. М. 
Криптовалюти як об’єкт цивільних прав: порівняльно-правовий аналіз / В. М. Логойда. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт, предмет, мета і завдання дисертації «Криптовалюти як об’єкт цивільних прав: порівняльно-правовий аналіз» зумовили наступну її структуру: ?Розділ 1. Розкрито принципи функціонування технології розподіленого реєстру і юридичне значення досягнення консенсусу відносно його стану у певний момент часу для вирішення проблеми подвійних витрат; надано авторський варіант дефініції «криптовалюта», оцінено пропозиції інших дослідників; розкрито співвідношення термінів «віртуальні активи», «криптоактиви», «криптовалюта», «віртуальна валюта», «цифрова валюта», «цифрові гроші», «електронні гроші»; наведена класифікація криптоактивів; наведено схему класифікації грошей і квазі-грошових інструментів у співвідношенні з криптоактивами; визначено характерні ознаки криптовалюти як об’єкта цивільних прав і співставлено її з традиційними групами об’єктів; визначено, що до 2019 року криптовалюта відповідала ознакам категорії «інше майно» згідно ст.177 ЦК України; на основі вчення Карла Менгера критикується віднесення криптовалюти до нематеріальних благ; обґрунтовано позицію щодо визначення у ЦК України такого об’єкту цивільних прав як цифрові приватні (нефіатні) гроші, зокрема децентралізована віртуальна валюта; проведено огляд наукових досліджень по темі.Розділ 2. Зроблено порівняльний аналіз правового регулювання криптовалюти в ЄС, ЄАВТ, СНД, англо-саксонських країнах, країнах Азії, Африки та Латинської Америки. Встановлено, що місце криптовалюти в системі об’єктів цивільних прав визначається по-різному: як законний платіжний засіб, резервна валюта, нефіатний платіжний засіб (цифрові приватні гроші, цифрова валюта), аналог іноземної валюти, фінансовий інструмент (біржовий актив) з функцією засобу обігу, нематеріальний (віртуальний) актив взаємозамінного характеру з функціями засобу обігу і платежу (квазі-гроші) або без однієї чи обох функцій; товар, майнові права, цінні папери тощо.Розділ 3. Оглянуто правові позиції щодо статусу криптовалюти та законопроекти, зареєстровані у 2017-2020 рр.; досліджено чинне і перспективне законодавство щодо статусу і обігу криптовалюти. Встановлено, що Закон України «Про віртуальні активи» є рестрикційним (забороняє виконання ними функцій засобу обігу і платежу) і погіршує існуюче правове становище суб’єктів права. На прикладах господарської і судової практики (договори купівлі-продажу, позики, створення твору на замовлення, інвестиційні тощо) доведено, що статус криптовалюти як нематеріального блага суперечить реальній правовій природі даного активу і не забезпечує учасників правовідносин ефективними засобами правового захисту.Наукова новизна результатів:1)?вперше: запропоновано авторську класифікацію форм і видів існування грошей, включно з криптовалютою; обґрунтовано потребу визначення нового об’єкту цивільних прав - цифрових приватних (нефіатних) грошей, зокрема децентралізованої віртуальної валюти; опрацьовано авторську дефініцію криптовалюти; обґрунтовано концептуальну помилковість віднесення криптовалюти до нематеріальних благ; обґрунтовано потребу перегляду правового статусу біткоїна у зв’язку з його оголошенням законним платіжним засобом у ряді країн; запропоновано після визнання Україною грошової природи криптовалюти визнати її допустимим засобом виплати зарплати.2)?удосконалено: визначення поняття інформація (доповнено дефініцію ст.200 ЦК України призначенням даного об’єкта прав); класифікацію об’єктів цивільних прав у ст.177 ЦК України в частині безготівкових грошей і електронних цінних паперів.3)?дістали подальшого розвитку: класифікація криптоактивів за їх правовою природою; обґрунтування відмінності криптовалют від електронних грошей; пропозиції щодо нормативного посилення ролі гривні в економіці; пропозиції по удосконаленню нормативної бази України. Запропоновано нові редакції ст.177, 192, 533 ЦК України, ст.198 ГК України, зміни до ст.32, 34 Закону України «Про Національний банк України», ст.290 ЦПК України, ст.3685 КК України, ст.46 Закону України «Про запобігання корупції», ст.1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», обґрунтовано необхідність змін до Законів України «Про платіжні послуги», «Про валюту і валютні операції» і «Про віртуальні активи».^UThe object, subject, purpose, and task of the dissertation "Cryptocurrencies as an object of civil rights: a comparative legal analysis" determined its following structure:Section 1. The principles of DLT operation and the legal significance of reaching a consensus regarding its state at a certain point in time to solve the problem of double spending are disclosed; the author's version of the definition of "cryptocurrency" is provided, the proposals of other researchers are discussed; the correlation between the terms "virtual assets", "cryptoassets", "cryptocurrency", "virtual currency", "digital currency", "digital money", "electronic money" is revealed; the classification of cryptoassets is given; the classification scheme of money and quasi-monetary instruments in relation to crypto-assets is given; characteristic features of cryptocurrency as an object of civil rights are determined and it compared with traditional groups of objects; it was determined that until 2019, cryptocurrency met the characteristics of the "other property" category according to art.177 of the Civil Code of Ukraine (CCU); on the basis of the theory of Karl Menger, the classification of cryptocurrency among intangible goods is criticized; the position regarding the definition in the CCU of such an object of civil rights as digital private (non-fiat) money, in particular decentralized virtual currency is argued; a review of scientific research on the topic was carried out.Section 2. A comparative analysis of the legal regulation of cryptocurrency in the EU, EFTA, CIS, Anglo-Saxon countries, countries of Asia, Africa, and Latin America is made. It has been found that the place of cryptocurrency in the system of civil rights objects is defined in different ways: as a legal tender, a reserve currency, a non-fiat tender (digital private money, digital currency), a foreign currency analog, a financial instrument (exchange asset) with the function of a means of circulation, an intangible (virtual) asset of an interchangeable nature with the functions of a means of circulation and payment (quasi-money) or without one or both functions; goods, property rights, securities, etc.Section 3. Legal positions on the status of cryptocurrency and bills registered in 2017-2020 are reviewed; the current and prospective legislation regarding the status and circulation of cryptocurrency has been researched. It was found that the Virtual Assets Act is restrictive (it prohibits VA from performing the functions of a means of circulation and payment) and worsens the existing legal position of persons. On the examples of business and judicial practice (sales contracts, loans, creation of works to order, investment contracts, etc.), it is proven that the status of cryptocurrency as an intangible asset contradicts the real legal nature of this asset and does not provide participants in legal relations with effective means of legal protection.The scientific novelty of the results:1) for the first time: an author's classification of the forms and types of the existence of money, including cryptocurrency, is proposed; the need to define a new object of civil rights - digital private (non-fiat) money, in particular, decentralized virtual currency - is substantiated; the author's definition of cryptocurrency was developed; the conceptual fallacy of classifying cryptocurrency as intangible goods are substantiated; the need to review the legal status of BTC in connection with its announcement as a legal tender in several countries is justified; it is suggested that after Ukraine recognizes the monetary nature of cryptocurrency, it should be recognized as a permissible means of salary payment.2) improved: the definition of the concept of information (the definition of art.200 of the CCU was supplemented by the designation of this object of rights); classification of objects of civil rights in art.177 of the CCU in the part of non-cash money and electronic securities.3) received further development: classification of cryptoassets according to their legal nature; substantiating the difference between cryptocurrencies and electronic money; proposals regarding the regulatory strengthening of the role of UAH in the economy; proposals for improving the regulatory framework of Ukraine. New editions of art.177, 192, 533 of the CCU, art.198 of the Commercial Code of Ukraine, amendments to art.32, 34 of the National Bank of Ukraine Act, art.290 of the Civil Procedural Code of Ukraine, art.368-5 of the Criminal Code of Ukraine, art.46 of the Prevention of Corruption Act, art.1 of the Prevention and Counteraction of Legalization (Laundering) of Criminal Proceeds, Financing of Terrorism, and Financing of the Proliferation of Weapons of Mass Destruction Act have been proposed; substantiates the need for changes to the Payment Services Act, Currency and Currency Operations Act, and Virtual Assets Act.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Луценко А. С. 
ФІСКАЛЬНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ / А. С. Луценко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.08 – Гроші, фінанси, кредит. – ПВНЗ «Європейський університет», Київ, 2021.Дисертація присвячена дослідженню теоретико-методичних засад і практичних аспектів щодо ефективного фіскального регулювання економіки України. Уточнено сутнісно-концептуальні засади фіскального регулювання економіки держави; окреслено та систематизовано принципи фіскального регулювання економіки держави та охарактеризовано його види; визначено методи оцінки ефективності фіскального регулювання економіки. Здійснено моніторинг застосування податкових інструментів фіскального регулювання економіки держави; проаналізовано бюджетні видатки у фіскальному регулюванні соціально-економічних процесів держави.Досліджено передумови та наслідки адаптації фіскального регулювання економіки України до практики економічно розвинених країн; представлено моделювання ефективного фіскального регулювання економіки України в умовах євроінтеграції; розроблено підходи до прогнозування ефективного фіскального регулювання в умовах надзвичайних ситуацій в економіці держави.Ключові слова: фіскальне регулювання, економіка держави, податки, витрати бюджету, податкове регулювання, бюджетне регулювання, ефективність фіскального регулювання.^UThe dissertation on competition of a scientific degree of the candidate of economic sciences on a specialty 08.00.08 – Money, finances, the credit. –European University, Kyiv, 2021.The place of fiscal regulation in the state regulation of the economy among the methods of direct (administrative and legal methods) and indirect (economic, donor and propaganda methods) influence on economic processes in the country is determined. Economic methods include fiscal regulation along with monetary, currency and price regulation, where the following instruments are used for regulation: change of tax rates, customs tariffs, prices, credit rates, application of financial and commodity intervention. Donor methods of state regulation of the economy also involve the use of instruments related to fiscal regulation (grants, compensations, subventions, subsidies, tax benefits, tax credits, etc.), which made it possible to develop theoretical principles of fiscal regulation;The results of the study of the experience of fiscal regulation of the economy in economically developed countries made it possible to suggest ways to adapt this experience to domestic practice: digitalization of taxation processes; streamlining tax preferences and control over the use of released funds; implementation of measures that will contribute to achieving the share of tax revenues in GDP and the proportions of taxation of mobile and non-mobile databases of Central European indicators; increasing the efficiency of using the fiscal potential of excise tax and rent; gradual abandonment of the simplified system of taxation, accounting and reporting in favor of other forms of state support for small and medium-sized businesses; raising carbon tax rates, which will stimulate the development of innovative technologies, increase the revenue side of the budget; application of fiscal regulation tools that reduce the amount of spending on innovation. This will increase the effectiveness of domestic fiscal regulation on the basis of best practices abroad in addressing similar issues.Indicators of impact assessment of fiscal regulation instruments are substantiated: number of unprofitable enterprises (decrease), real GDP of the state (increase), tax revenues (increase in accordance with the growth rate of real GDP of the state), fiscal sufficiency (compliance of mobilized taxes with state needs), implementation budget liabilities (in full), transaction costs (reduction), unemployment rate (reduction), the level of shadowing of the economy (reduction), the amount of tax debt (reduction), budget deficit (reduction). This will help in forecasting the prospects for the application of measures of fiscal regulation of the state economy.It is proved that due to the high level of uncertainty in macroeconomic forecasts, the error of the calculated indicators can be quite significant. In addition, the forecasting of VAT revenues is accompanied by a large number of assumptions that are unclear and significantly affect the accuracy of the results. It is substantiated that in view of this, the practical significance of the developed models is to determine the general trends for the further formation of the relevant tasks of improving the fiscal regulation of the economy. In particular, as found in the study, the most "vulnerable" to the crisis caused by the COVID-19 pandemic is the article of personal income tax revenues, which, accordingly, requires the development of a certain algorithm to create sufficient fiscal incentives to minimize the negative consequences .Key words: fiscal regulation, state economy, taxes, budget expenditures, tax regulation, budget regulation, efficiency of fiscal regulation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Майна Г. Є. 
Публічна обіцянка винагороди як вид недоговірних зобов'язань. / Г. Є. Майна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розгляду теоретичних й практичних аспектів юридичного порядку формування, а також специфіки структурних елементів зобов'язання, пов'язаного з публічною обіцянкою винагороди, особливостей цивільно-правової відповідальності його учасників, а також припинення відповідного правовідношення.Автором сформульовано визначення зобов'язання з публічної обіцянки винагороди без оголошення конкурсу як відносного цивільного правовідношення, що формується і виникає у результаті розвитку попереднього комплексу юридичних зв'язків абсолютного та/або відносного характеру у межах яких невизначене коло осіб має право виконати встановлене промісором і сповіщене ним у публічний спосіб завдання (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші або вчинити інші правомірні бажані для промісора дії) у результаті чого особа, яка першою передала відповідний результат (декілька осіб, які передали відповідний результат відповідно до визначеного його обсягу та/або кількості, якщо множинність виконавців завдання не виключена умовами завдання) набуває право вимагати від промісора передачі визначеної винагороди (нагороди).Обґрунтовуються цивільно-правові підходи щодо розуміння публічної обіцянки винагороди без оголошення конкурсу, що являє собою елемент цивільно-правового механізму формування відносного цивільного правовідношення, у межах якого зобов'язання промісора передати винагороду (нагороду) виникає у результаті виконання особою завдання і, якщо це випливає з характеру завдання, передачі її результату промісору. Подібний цивільно-правовий механізм забезпечує формування договірного правовідношення з публічної оферти, укладення договору за якою передбачає не лише її акцепт, але і передачу майна. Однак, на відміну від публічної оферти, за допомогою якої можуть виникати лише правовідносини з передачі майна у власність або користування, конструкція публічної обіцянки винагороди без оголошення конкурсу може забезпечувати виникнення також зобов'язань з надання послуг, виконання робіт чи здійснення інших дій.Встановлюється, що виконання особою завдання, визначеного публічною обіцянкою винагороди без оголошення конкурсу, до моменту сповіщення про зміну такого завдання та/або умов надання винагороди або до моменту скасування завдання надає право особі, яка виконала завдання, вимагати передачі їй винагороди (нагороди) відповідно до умов, що були чинними до відповідних змін або скасування завдання, або на власний вибір, винагороди (нагороди) відповідно до зміненого завдання або умов надання винагороди, якщо таке завдання такою особою виконане.В роботі доведено, що акт публічної обіцянки винагороди, незалежно від того чи пов'язана вона з проведенням конкурсу або ж ні, має персоніфікований характер, що покликано забезпечити стабільність цивільного обороту і мінімізацію ризиків виникнення у майбутньому юридичних спорів у зв'язку зі спрощеною порівняно з цивільно-правовим договором процедурою її оформлення.Окрема увага в роботі присвячується теоретичним положенням щодо сутнісно-термінологічної диференціації винагороди та нагороди, як об'єктів правовідносин при їх публічній обіцянці. Обґрунтовано, що сутнісно-семантична природа вказаних категорій визначає необхідність розгляду в якості винагороди майнового блага (речі, у тому числі цінні папери, роботи, послуги, майнові права тощо), що передається виконавцю завдання в якості майнового надання за здійснену ним поведінку і становить елемент мінової операції, в той час як нагорода становить відзначення здобутих виконавцем завдання (переможцем чи переможцями конкурсу) результатів, що не являє собою майнове надання взамін одержання особою, яка обіцяла винагороду без оголошення конкурсу або засновником конкурсу, визначеного блага в силу незбереження останнього за такою особою.Автором наведено наукове розуміння підстави виникнення конкурсного цивільного правовідношення, пов'язаного з публічною обіцянкою винагороди за результатами конкурсу. Встановлено, що передача роботи на конкурс виступає в якості такої підстави лише у випадку, якщо умовами конкурсу не передбачено схвалення засновника конкурсу допуску особи до участі у ньому, здійснення попереднього аналізу результату конкурсу на його відповідність вимогам, що висуваються, тощо; В роботі проведено ретельний аналіз наукових уявлень щодо диспозитивності інструментальної складової механізму саморегулювання цивільних відносин, пов'язаних з проведенням конкурсу. Обґрунтовано цивільно-правову життєздатність договірної конструкції конкурсу як альтернативної досліджуваній. У межах договірної конструкції конкурсу підставою участі особи у ньому є укладення із засновником конкурсу відповідного цивільно-правового договору. При цьому визначено можливість існування змішаної інструментальної конструкції саморегулювання відповідних відносин, що характеризується їх індивідуальним упорядкуванням за допомогою цивільно-правового договору і водночас у неохоплених ним питаннях – умовами проведення конкурсу.^UThis thesis is devoted to examining the theoretical and practical aspects of the legal order of formation, as well as the specifics of the structural elements of the obligation deriving from public promise of reward, features of civil liability of its participants and this legal relationship's termination.The author defines the obligation of public promise of reward without announcing a competition as a relative civil relationship that is formed and originates as a result of developing pre-existing complex of legal relations of absolute and/or relative nature in which an undefined number of subjects have a right to complete the task formulated and announced by the promissor in public (transfer property, perform work, provide a service, pay a sum of money or any other action which is lawful and desired by the promissor), that results in the right to demand from the promissor the promised payment or reward being given to the first person that completes the task (or to several persons that completed the task by the amount defined, if the terms of the task didn't exclude the possibility of multiple performers).Several points of view grounded in the science of civil law are discussed, concerning the public promise of reward without announcing a contest, which is an element of civil law mechanism to form a relative legal relationship between a promissor that is obliged to pay or give a reward since the moment the task is complete and a person executes the task and, if the character of the task demands it, gives the result to the promissor. Such civil law mechanism ensures the formation of a contractual relationship of public offer, concluding an agreement which calls for not only the formal acceptance, but also for some property transfer. However, unlike the public offer which can only create relations of property transfer or lease, the construction of public promise of reward without announcement of contest may furnish the obligations of providing a service, doing some work or performing other actions.Referring to the doctrinal and legal provisions of the current civil legislature of Ukraine that define the civilistic understanding of public announcement as a specific feature of the promise of reward, the author draws a conclusion that in the context of the Chapter 78 of the Civil Code of Ukraine the public announcement means that the promise is announced for general public to ensure that an undefined number of recipients are being informed of the promise and/or in such a way that enables to see that the person announcing this means to get the fulfillment not from a specific subject but from anyone among the “each and everybody” participating in the civil relationship or that the founder of the contest means to let anyone compete in it who meets or whose prepared in advance results meet the requirements put forward if there are any. The public promise in this sense opposes the private promise that is addressed to a certain person directly or indirectly and from which it is clear that the task is expected to be fulfilled only by a particular person.It is soundly established that after the task is performed that was defined by publicly promised reward without a contest announcement that afterwards was changed and/or canceled the person that performed the task may demand to be given the reward or be paid by the terms that were in force before the relative change or cancellation or by personal choice to demand the payment or reward that currently stands after the task was changed or canceled if the person fulfilled the task according to all requirements. In the paper it is concluded that the act of public promise of reward both with or without announcing a contest has a personified nature designed to ensure the stability of the civil turnover and minimize the risks of potential litigation in the future by its relatively simple procedure of execution compared to the civil agreements.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Макурін А. А. 
Розвиток теорії та методології бухгалтерського обліку та контролю операцій з криптовалютами: автореферат дис. ... д. е. н. : 08.00.09 / А. А. Макурін. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню наукової проблеми розвитку теоретико-метологічних засад та практичного інструментарію ведення обліку та контролю по операціям з криптовалютами. Визначено, що електронні гроші – це електронна форма фіатних валют, що емітуються та регулюються центральними банками, зберігаються в електронних гаманцях певної платіжної системи, є загальновизнаним та нормативно врегульованим платіжним засобом і можуть бути конвертовані у відповідну національну валюту. Доведено, що криптовалюта є активом, оскільки є ресурсом, який контрольований внаслідок минулих подій, від використання якого підприємство очікує економічну вигоду, та який може бути достовірно оцінений на певну дату. Запропоновано криптовалюту, отриману в результаті майнінгу, оцінювати за собівартістю з урахуванням вартості ресурсів, витрачених в процесі майнігу, зокрема, використаного обладнання (майнінг ферма, acік, хмарний майнінг фізичного чи віртуального обладнання); джерела живлення (електроенергія з традиційних чи альтернативних джерел). Для відображення операцій з майнінгу криптовалюти, доцільно розглядати 2 ситуації: 1) майнер працює над видобутком нового виду криптовалюти, яка досі не існувала. 2) майнер створює криптоактиви за вже існуючою технологією. В такому випадку витрати слід капіталізувати на рахунку 154 «Придбання (створення) нематеріальних активів» з метою формування первісної вартості (собівартості). Виділено основні загрози в мережі інтернет та рекомендовано розглядати три основні напрями кібербезпеки криптовалюти: 1) аудит; 2) холодне зберігання криптовалюти; 3) страхування.^UThe dissertation is devoted to the solution of scientific problems of the development of theoretical and methodological foundations and useful tools for keeping records and supervising operations with cryptocurrencies.It was determined that electronic money is an electronic form of fiat currencies issued and regulated by central banks, stored in electronic wallets of a certain payment system, is a generally recognized and normatively regulated means of payment and can be converted into the corresponding national currency. A virtual asset is a special type of property that is valuable in electronic form, exists in the system of circulation of virtual assets, and can be in civil circulation. A digital asset is an information resource derived from a right to value or property that is in the distributed ledger network under a certain identifier. A virtual wallet is software that provides the user with information about virtual assets owned by him and the ability to dispose of them in the system of circulation of virtual assets. As a result of the comparison of the functions of cryptocurrency and money, it is proven that cryptocurrencies perform saving functions, potentially (may be limited by legislation) perform the functions of a means of circulation and a means of payment but cannot perform the function of a measure of value, and the implementation of the function of world money is currently complicated due to a legal vacuum at the international level. This made it possible to approach the definition of the concept and essence of cryptocurrency in a more reasonable way.It has been proven that cryptocurrency is an asset, as it is a resource that is controlled because of past events, from the use of which the company expects an economic benefit, and which can be reliably estimated at a certain date. However, due to significant diversity and different purposes, it can be reflected in the composition of different accounting objects. If cryptocurrency is not recognized as a means of payment, it is recognized as an intangible asset (with reflection on the proposed subaccount 128 "Digital assets" and analytical accounting by types of digital assets and by types of cryptocurrencies); when planning its alienation (sale) - as part of stocks (account 286, analytical account 286.1 "Cryptocurrency intended for use during the reporting period"); in the case of the purchase of cryptocurrency with a centralized secured issue for investment purposes - recognition of it as a financial investment (account 352 "Other current financial investments", 143 "Investments to unrelated parties" with the allocation of relevant analytical accounts); after recognizing it as an official means of payment, it is recommended to enter sub-account 336 "Digital wallet" with analytical accounting in terms of types of digital wallets and types of cryptocurrencies). If it is necessary to display cryptocurrency transactions in banks, it is suggested to record digital currencies received by the cashier from a natural person, to record digital assets in terms of received cryptocurrencies on account 1008; on account 1005.1 - accounting of digital assets collected before transfer. Recognizing cryptocurrency as a means of payment would allow it to be included in other funds and develop a separate accounting standard.In order to reflect cryptocurrency in accounting, a theoretical and methodological approach has been developed regarding its valuation upon receipt depending on the ways: in the case of acquisition for cash - at the nominal value of paid fiat funds (at acquisition cost), in the case of acquisition by a trading company - at fair value at deducting costs of sale and payment of the commission, in the case of contribution to the authorized capital or free receipt - at fair value. Taking into account the high volatility, the necessity of revaluation of the cryptocurrency is justified: on the date of the transaction - to the attribute value, which is adjusted for the amount of tax that must be paid during the transaction; on the balance sheet date - to the fair value, which is determined at the level of the market value of the cryptocurrency. It is proposed to display the results of such revaluation using sub-accounts 740 "Income from changes in the value of financial instruments" and 970 "Expenses from changes in the value of financial instruments". Taking these proposals into account will increase the reliability of financial reporting indicators and help reduce the risks of making management decisions based on it.To reduce the risk of losses when using cryptocurrency, one of the key points is rate forecasting. It was determined that the rate of mined cryptocurrency is influenced by such factors as the level of mining complexity, network capacity (terahash), transaction volume, number of network participants, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Марковецька Г.М. 
Паперові грошові знаки і бони Східної Галичини 1914 - 1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / Г.М. Марковецька ; НАН України. Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С.Грушевського. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Вперше комплексно розглянуто процес створення та функціонування у східно-галицькому регіоні України паперових грошових знаків і бон, серед яких фігурували австро-угорські крони, німецькі марки, російські рублі, гроші Центральної Ради - карбованці та шаги, уряду гетьмана П.Скоропадського та Директорії - гривні, Західно-Української Народної Республіки - гривні та крони, карбованці Галицького революційного комітету, а також емісійні знаки окупаційних військ, міських управ. До наукового обігу введено значну кількість нових архівних документів, фактичних матеріалів, що дало можливість дослідити проблеми, пов'язані з історією грошових знаків Східної Галиччини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т222(4УКР333)61 + У03(4УКР3)534 + У9(4УКР3)262.6-03 +
Шифр НБУВ: РА323975

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського