Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (9)Наукова електронна бібліотека (59)Реферативна база даних (295)Книжкові видання та компакт-диски (330)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>K=ДІЛОВА$<.>+<.>K=ПИСЕМНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Церковна А.О. 
Гідність і честь у цивільному праві України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / А.О. Церковна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Здійснено ретроспективний аналіз ідеї гідності та честі в праві та досліджено загальні тенденції його розвитку. Розглянуто питання щодо визначення в праві понять гідності та честі фізичної особи, якими в основному й визначається їх правовий статус як об'єктів цивільних прав, а також проведено їх наукову інтерпретацію. Висвітлено співвідношення категорій "гідність", "честь" і "ділова репутація". Розроблено та внесено пропозиції щодо вдосконалення цивільного законодавства, яким визначається правова природа гідності та честі фізичної особи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)03 +
Шифр НБУВ: РА324729

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Воровка М.І. 
Ділова гра як засіб підготовки майбутніх учителів до професійної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.І. Воровка ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2007. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано та розроблено модель системи підготовки майбутніх учителів до професійної діяльності засобами ділової гри, виокремлено основні складові системи, а саме: потреби суспільства, мету, завдання, принципи, зміст, види, форми, методи, критерії та показники оцінювання результатів діяльності, організаційно-педагогічні умови, суб'єкти гри та її результат. Наведена система передбачає впровадження спецкурсу, який забезпечує активну суб'єкт-суб'єктну взаємодію учасників гри на підставі визначених етапів і правил гри. Розроблено критерії (мотиваційний, операційний, рефлексивний) і апробовано методику діагностування рівнів (високого, середнього, низького) готовності студентів до професійної діяльності у процесі використання ділових ігор. Запропоновано структуру організації та проведення ділових ігор, яка містить взаємопов'язані етапи діагностування, моделювання, реалізацію та аналіз результатів ділової гри. Розкрито суть поняття "ділова педагогічна гра", виявлено її генезу, відмінність ігрової діяльності від інших видів діяльності, з'ясовано відмінність між рольовими, дидактичними та діловими іграми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.252.46 +
Шифр НБУВ: РА349490

Рубрики:

      
3.

Золотухін Ю.В. 
Еволюція функціонально-ділової графіки в контексті графічного дизайну: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / Ю.В. Золотухін ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Вивчено художні, технологічні та функціональні аспекти знакових і формально-графічних систем функціонально-ділової графіки. У структурі функціонально-ділової графіки сформульовано класи формально-графічних і знакових систем, побудовано модель структурних відношень між ними. Розроблено класифікацію формально-графічних і знакових систем. Проведено комплексне дослідження еволюції графічних знакових систем у контексті графічного дизайну. На прикладі генезису маркувальної та штемпельної графіки простежено еволюцію їх морфологічних ознак. Стверджено виникнення формотворчих тенденцій і принципів композиційної побудови печатки (штемпелю або формовідтиску) з IV тис. до н.е. Досліджено витоки знакової ідентифікації в античних і середньовічних системах. Підтверджено прецедент формування фірмового знаку в Європі у період XII - XVI ст. Виявлено факт зародження формальних ознак графічного дизайну за умов становлення товарно-виробничих відносин в елліністичному та середньовічному періодах. До наукового обігу введено терміни "функціонально-ділова графіка", "штемпельна графіка", маркірувальна графіка", "формовідбиток". Проведено семіотичний аналіз античної та середньовічної маркірувальної графіки, виявлено схожі та відмінні риси її формальних і змістових ознак. Доведено, що стародавні знакові системи розв'язували практичні задачі, актуальні для графічного дизайну і в сучасний період, зокрема: проектування візуальних комунікацій і самої візуальної "мови". Зроблено висновок, що сучасний графічний дизайн як і стародавня функціонально-ділова графіка трансформує невізуальний зміст у візуальні знаки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 г + Щ158.4 +
Шифр НБУВ: РА362455

Рубрики:

      
4.

Авсюкевич Ю.С. 
Методика навчання презентації англійською мовою студентів економічних спеціальностей: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.С. Авсюкевич ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2009. — 24 с. — укp.

Досліджено аспект навчання презентації англійською мовою студентів III курсу економічних спеціальностей. Наведено визначення презентації як жанру ділового дискурсу. Розкрито суть поняття "ділова презентація". Сформульовано мету та виділено засоби її навчання. Проаналізовано комунікативні та лінгвістичні особливості. Визначено два основні види ділової презентації для навчання, а саме: презентацію-інформування та презентацію-переконання. Теоретично обгрунтовано та розроблено комплекс вправ для навчання ділової презентації на базі процесуально-жанрового підходу. Сфомульовано методичні рекомендації щодо навчання ділової презентації англійською мовою студентів III курсу економічних спеціальностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.37 +
Шифр НБУВ: РА366897

Рубрики:

      
5.

Гоц Л. М. 
Організаційно-економічний механізм оцінки ділової репутації промислового підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Л. М. Гоц ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні підходи щодо визначення понять "ділова репутація", "корпоративний імідж", "гудвіл", "бренд", "торговельна марка". Проаналізовано етимологію приведених понять, на підставі аналізу нормативно-правової бази регулювання ділової репутації підприємства виявлено їх відмінні риси. Вдосконалено визначення поняття "ділова репутація підприємства" як економічної категорії. Висвітлено структуру гудвілу, який є вартісним відображенням таких нематеріальних активів, як ділова репутація підприємства та корпоративний імідж за винятком витрат на формування та просування іміджу. Розроблено організаційно-економічний механізм оцінювання ділової репутації підприємства. Механізм передбачає організацію оціночної діяльності безпосередньо на підприємстві, що заощаджує кошти на сплаті послуг консалтингових агентств. Визначено організаційно-економічний механізм визначення вартості підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301
Шифр НБУВ: РА377374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Слободянюк В.О. 
Оцінка конкурентоспроможності підприємств цукрової промисловості: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.О. Слободянюк ; Одес. держ. екон. ун-т. — О., 2009. — 21 с. — укp.

Проаналізовано сутність та основні соціально-економічні передумови формування конкурентоспроможності підприємств. Здійснено систематизацію поглядів та аналіз існуючих точок зору вітчизняних і зарубіжних економістів щодо поняття "конкурентоспроможність" і "конкурентоспроможність підприємства". Уточнено класифікацію факторів, які впливають на конкурентоспроможність підприємств цукрової промисловості, розглянуто чинні методики її оцінки та виявлено їх основні переваги та недоліки. Висвітлено сучасний стан ринку цукру в Україні, основні причини кризових явищ цукрової промисловості. Проведено оцінку конкурентоспроможності підприємства за показниками конкурентоспроможності продукції та фінансового стану. Розроблено алгоритм комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємства цукрової промисловості. Наведено динаміку інтегрального показника конкурентоспроможності підприємств та його прогнозування у 2008 р. Запропоновано багатофакторну економетричну модель оцінки конкурентоспроможності та виділення параметрів, що мають суттєве значення для конкурентоспроможності, а саме: фінансова стійкість, ліквідність і платоспроможність, ділова активність, ефективність управління, прибутковість господарської діяльності та обсяг реалізації продукції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.751.41-13 +
Шифр НБУВ: РА365710

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Будас Ю. О. 
Підготовка майбутніх вчителів до інноваційної педагогічної діяльності засобами ділової гри: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ю. О. Будас ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2010. — 20 с. — укp.

Проведено дефінітивний аналіз термінів "інноваційна педагогічна діяльність", "інновація", "готовність до інноваційної педагогічної діяльності", "ділова гра". Визначено педагогічні можливості ділових ігор як засобу підготовки студентів до інноваційної педагогічної діяльності. Теоретично обгрунтовано, експериментально перевірено та доведено ефективність моделі й організаційно-педагогічних умов використання ділових ігор для формування інноваційної компетентності майбутніх вчителів. Показано організаційно-методичний алгоритм їх проведення. Розглянуто особливості конструювання. Розроблено та запропоновано науково-методичні рекомендації щодо залучення ділових ігор до процесу підготовки майбутніх вчителів до інноваційної педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.252.46 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА369741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Лоза А.С. 
Підприємницька активність за умов суспільної трансформації (на прикладі малого бізнесу): автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / А.С. Лоза ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено підприємницьку активність за умов суспільної трансформації. Проаналізовано концептуальні основи аналізу підприємницької активності, її теоретичний взаємозв'язок з поняттями "підприємництво", "підприємницька поведінка", "підприємницька діяльність", "підприємницька ініціатива", "ділова активність", "самозайнятість". Підприємницьку активність розглянуто з застосуванням особистісно-мотиваційного, поведінкового та соціокультурного підходів, у контексті культурно-історичних і соціально-економічних відносин, що склалися за умов сучасного українського суспільства. На регіональному рівні досліджено вплив масової свідомості на сприйняття населенням України феномену підприємництва та підприємницької активності. На прикладі функціонування малого бізнесу проведено емпіричний аналіз основних діяльнісно-поведінкових виявів підприємницької активності, а також показано значення та доцільність багаторівневого підходу для проведення аналізу ризикогенних ситуацій, що її супроводжують. Визначено особливості інституційного регулювання підприємницької активності та запропоновано першочергові заходи з метою її розвитку. Запропоновано визначати підприємницьку активність як діяльнісно-поведінкову складову підприємництва, що реалізує його інноваційну природу, функціонально підтримує тонус дій для досягнення економічного та відповідного соціального ефекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.342 + С5*665.29 +
Шифр НБУВ: РА363917

Рубрики:

      
9.

Штофер Г.А. 
Розвиток підходів до оцінки ділової активності регіону в сучасних умовах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.10.01 / Г.А. Штофер ; Нац. акад. природоохорон. та курорт. буд-ва. — Сімф., 2005. — 20 с. — укp.

З використанням системного підходу висвітлено суть і ознаки регіону як економічної категорії. Розвинуто принципові засади економічного функціонування регіональної системи, а також підхід до визначення його моделі. Розкрито суть поняття "ділова активність регіону" як мотивованого процесу функціонування регіональної системи, сприямованого на забезпечення ефективного використання ресурсів території з метою досягнення ринкової конкурентоспроможності регіональних суб'єктів господарювання та підвищення добробуту населення регіону. Запропоновано адаптований до сучасних умов України механізм оцінки ділової активності регіону, використання ресурсів, у виробництві та сфері послуг, інвестиційну й інноваційну активності, інфраструктури регіону, соціальна, економічної активності населення, фінансової та підприємницької сфери, забезпечення екологічної безпеки регіону. З використанням розробленої методики оцінки ділової активності регіону кількісно визначено її рівень в АР Крим у 2000 - 20003 рр. За результатами аналізу узагальнювального показника активності даного регіону оцінено функціонування підсистем регіонального комплексу республіки, яка дозволила визначити функціональні підсистеми, що потребують певного втручання у аспекті Інституції країни на регіональному рівні та прийняття відповідних управлінських рішень з використанням програмного методу розвитку регіонів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА339356

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Лісовий М.І. 
Формування професійного мовлення майбутніх медичних працівників у вищих медичних навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.І. Лісовий ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз професійного мовлення майбутніх медичних працівників як соціально-педагогічної проблеми. Виокремлено професійне мовлення як обов'язкову складову фахової готовності студентів-медиків. Розкрито суть, визначено структурні компоненти (когнітивний, комунікативно-операційний, експресивний), показники та рівні його сформованості у студентів медичних спеціальностей. Обгрунтовано педагогічні умови, які сприяють ефективності формування професійного мовлення у майбутніх фахівців голузі охорони здоров'я, зокрема, усвідомлення значущості професійного мовлення, відбір мовного матеріалу, фахової лексики, використання активних методів навчання. Розроблено та доведено ефективність методичної системи з реалізації окреслених педагогічних умов у процесі вивчення курсу "Ділова українська мова" у вищих медичних навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4р30 + Р11(4УКР)р3-33 +
Шифр НБУВ: РА343662

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Костриця Н.М. 
Формування українського професійного мовлення у студентів вищих навчальних закладів економічної освіти України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.М. Костриця ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 16 с.: рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано систему роботи щодо формування українського професійного мовлення студентів-економістів. Виявлено психолого-педагогічні умови формування даного мовлення студентів економічних спеціальностей. Науково обгрунтовано принципи відбору навчального матеріалу з курсу "Ділова українська мова" для студентів зазначених спеціальностей. Розроблено типологію вправ, яка грунтується на поетапному формуванні мовленнєвих навичок. Визначено лексичний мінімум для навчання всіх видів мовленнєвої діяльності (укладено частотний міні-словник). Доведено наукову доцільність розробленої програми експериментально-дослідного навчання студентів економічних спеціальностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913-2 +
Шифр НБУВ: РА321623

      
12.

Жидкова О.С. 
Цивільно-правовий механізм захисту права на недоторканність ділової репутації: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / О.С. Жидкова ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальні проблеми формування та реалізації цивільно-правового механізму захисту права на недоторканність ділової репутації та його доктринального тлумачення. Висвітлено історію становлення та розвитку, визначено зміст і суттєві ознаки права на недоторканність ділової репутації. Наведено результати порівняльного аналізу законодавства України, Росії та Білорусії, що регулює захист права на недоторканність ділової репутації та практики його застосування. Запропоновано суб'єктивне й об'єктивне визначення поняття "ділова репутація". Охарактеризовано суб'єкти, що мають право на її захист, здійснено розмежування понять "репутація", "гудвіл", "реноме", "престиж". Комплексно досліджено цивільно-правові проблеми захисту права на недоторканність ділової репутації, юрисдикційної та неюрисдикційної форм захисту. Проаналізовано загальні та спеціальні способи захисту права на недоторканність ділової репутації. Наведено пропозиції щодо удосконалення законодавства про захист права на недоторканність ділової репутації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)03 + Х892.19(4УКР)182.1 +
Шифр НБУВ: РА355785

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Беспалова О. О. 
Формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності / О. О. Беспалова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії. Метою є теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка моделі формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності. Наукова новизна полягає у тому, що: вперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності, що охоплює взаємопов'язані структурні компоненти (змістовий, процесуальний, результативний) і базується на комплексі методологічних підходів (системного, деонтологічного, особистісного, діяльнісного, аксіологічного, компетентнісного) й сукупності специфічних принципів (інтеграції професійно-орієнтованих знань, практичної спрямованості підготовки, формування здоров'язбережувального середовища), передбачає удосконалення змісту професійної підготовки через посилення міжпредметних зв'язків, формування мотиваційно-ціннісного ставлення до фізкультурно-оздоровчої діяльності, удосконалення процесу професійної підготовки через впровадження технологій проблемного й інтерактивного навчання з використанням різних форм (проблемна лекція, лабораторні заняття, семінари, ділова гра, тренінги, виробнича практика), методів (проблемні, інтерактивні, проектні) й засобів (комплекси фізкультурно-оздоровчих вправ інноваційної спрямованості та ІКТ) навчання; уточнено сутність поняття «фізкультурно-оздоровча технологія», структурні компоненти готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності (мотиваційно-ціннісний, суб'єктний, когнітивно-змістовий та діяльнісний компоненти); розроблено критерії (мотиваційний, особистісний, теоретичний і праксеологічний), показники (сформованість та характер мотивації, емпатійні здібності та самооцінка готовності, сформованість професійних знань та сформованість професійних умінь), на основі яких охарактеризовано рівні (низький, середній, високий) готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності.^UObject: the process of professional training of future bachelors in physical therapy and ergotherapy. The purpose is theoretical substantiation, development and experimental verification of model of formation of future bachelors of physical therapy of ergotherapy for application of physical and recreational technologies in professional activity. The scientific novelty is that: the model of formation of future bachelors in physical therapy and theergotherapy for the use of physical and health technologies in professional activity is the first developed theoretically grounded and experimentally tested. It covers interconnected structural components (substantive, procedural, productive) and is based on a set of methodological approaches (systemic, deontological, personal, activity, axiological, competence) and a set of specific principles (principles of integrationprofessional-oriented knowledge, saving environment), involves improving the content of vocational training through the strengthening of cross-curricular links, the formation of motivational value Influence on physical-health activity, improvement of process of professional training through introduction of technologies of problem and interactive training with use of various forms (problem lecture, laboratory classes, seminars, business game, trainings, industrial practice), methods (problematic, interactive, project) and means (complexes of health and fitness exercises of innovative orientation and ICT) training; the essence of the concept of "fitness and health technology" is clarified, the structural components of the readiness of future bachelors in physical therapy and ergotherapy to the application of fitness and health technologies in professional activity are define (motivational-value, subjective, cognitive-active); criteria (motivational, personal, theoretical and praxeological) are developed, indicators are defined (the formation and nature of motivation, empathy and self-esteem, the formation of professional knowledge and the formation of professional skills).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Середа Л. В. 
Розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки / Л. В. Середа. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії. Метою є теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка моделі розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки. Наукова новизна і теоретичне значення полягає у тому, що: вперше теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки, яка ґрунтується на системному, компетентнісному, праксеологічному, діяльнісному, проєктному, синергетичному та особистісно-орієнтованому підходах та загальнодидактичних і специфічних принципах навчання, описує методи (веб-квести, проектні, навчальна екскурсія, складання інтелектуальних карт), форми (проблемна лекція, лабораторні заняття, диспути, дебати, конференції, круглий стіл, семінари, ділова гра, тренінги, виробнича практика) і засоби (відкриті освітні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення) навчання; визначено діагностичний інструментарій: мотиваційно-вольовий критерій (показники: ціннісні установки та мотивація до самоосвіти), пізнавально-діяльнісний критерій (показники: відтворення і використання знань з фізичної терапії, ерготерапії та уміння здійснювати самоосвітню діяльність) та поведінковий критерій (показник: вольові якості) та рівні розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки (інтуїтивний, усвідомлений, системний); визначено педагогічні умови розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки (опанування майбутніми фізичними терапевтами, ерготерапевтами технік тайм-менеджменту, рефлексивних прийомів та методів роботи з інформацією; поширення спеціалізованих відкритих освітніх ресурсів; керування самостійною роботою майбутніх фізичних терапевтів, ерготерапевтів у процесі професійної підготовки; розробка індивідуальних програм професійної підготовки); уточнено сутність понять «самоосвітня компетентність майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії» та «розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії».^UObject: the process of professional preparation of future bachelors in physical therapy, ergo therapy. The aim is to theoretically substantiate and experimentally test the model of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the professional preparation. Scientific novelty and theoretical significance is in the fact that: for the first time the model of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation is theoretically substantiated and experimentally tested. This model is based on systemic, competence, praxeological, activity, project, synergetic and personality-oriented approaches and general didactic and specific principles of teaching, describes methods (web-quests, project, study tour, drawing up intellectual maps), forms (lecture, laboratory, debates, conferences, round tables, seminars, business games, trainings, internships) and means (open educational resources, specialized software); diagnostic tools are defined: motivational-volitional criterion (indicators: value orientations and readiness for self-development), cognitive-activity criterion (indicators: reproduction and use of knowledge on physical therapy, ergo therapy and ability to perform self-educational activity) and behavioral criterion (quality) and levels of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation (spontaneous, conscious, systemic); pedagogical conditions for the development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation (mastering by future physical therapists, ergotherapists time management techniques, reflective techniques and techniques of working with information; dissemination of specialized educational resources; occupational therapists in the process of training; development of individual training programs); the essence of the concepts "self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy" and "development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy" are specified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Русин-Гриник Р. Р. 
Управління підприємницькими структурами на засадах забезпечення їх конкурентоспроможності / Р. Р. Русин-Гриник. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі розроблено теоретичні та методико-прикладні положення щодо управління підприємницькими структурами на засадах забезпечення їх конкурентоспроможності, встановлено рівень формування цих положень вченими-економістами, виокремлено питання, які досі достатньо не висвітлені в економічній науці. На основі використання інтегрального показника ефективності системи управління підприємницькими структурами можливим є визначити доцільно чи не доцільно є її регулювання. Проте це не дає змогу встановити, у якому напрямку необхідно коригувати відхилення у функціонуванні цієї системи. З цією метою на завершальному етапі цього дослідження проаналізовано фактори та можливі причини виникнення необхідності регулювання системи управління. Це створило підґрунтя для визначення головних напрямів регулювання та дало можливість встановити їхню пріоритетність. Одним із результатів проведеного дослідження є також те, що у роботі запропоновано спосіб аналізу впливу суб'єктивних чинників, зумовлених особливостями керівників підприємницької структури, зокрема,таких, як їхній досвід, ділова репутацію тощо. Ключові слова: конкуренція, конкурентоспроможність, конкурентоспроможність підприємницьких структур, підприємницька структура, управління підприємницькими структурами, альтернативні стратегії, дерево стратегічних управлінських рішень, метод експертних оцінок.^UThe dissertation develops theoretical and methodological and applied provisions for the management of business structures on the basis of ensuring their competitiveness, establishing the level of their solution by economists, highlighting issues which are still insufficiently covered in economics. Based on the use of an integrated indicator of the effectiveness of the management system of business structures, it is possible to determine whether it is appropriate or not appropriate to regulate it. However, this does not allow to determine in which direction it is necessary to correct deviations in the functioning of this system. To this end, at the final stage of this study, the factors and possible causes of the need to regulate the management system are analyzed. This created a 21 basis for determining the main areas of regulation and made it possible to establish their priority. One of the results of the study is also that the paper proposes a method of analyzing the impact of subjective factors due to the characteristics of business leaders, namely their experience, business reputation and more. Keywords: competition, competitiveness, competitiveness of business structures, business structure, management of business structures, alternative strategies, tree of strategic management decisions, method of expert evaluations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Кравченко Т. С. 
Правове забезпечення використання ділової репутації суб'єктів господарювання / Т. С. Кравченко. — Б.м., 2021 — укp.

Здійснено комлпексне, системне господарсько-правове дослідження правового забезпечення використання ділової репутації суб'єктів господарювання, що спрямовано на удосконалення чинного закондавства. Предметна область дослідження зосереджена авторкою навколо правового забезпечення використання ділової репутації суб'єктів господарювання. В ході дослідження уточнено визначеня поняття ділової репутації суб'єктів господарювання; конкретизовано ознаки поняття ділової репутації суб'єктів господарювання; уточнено показники діяльності, які впливають на формування ділової репутації суб'єкта господарювання; обґрунтовано, що в сфері господарювання відбувається комерціалізація ділової репутації шляхом використання належних суб'єкту господарювання об'єктів прав інтелектуальної власності (торговельні марки, комерційні найменування, промислові зразки), введення цих об'єктів до економічного обороту, здійснення інших дій щодо організації та провадження господарської діяльності, спрямованих на отримання прибутку; обґрунтовано, що у разі завдання шкоди іміджу, реноме, клієнтелі, престижу, іншим немайновим цінностям суб'єкта господарювання, об'єктом захисту виступатимуть пов'язані з цими цінностями охоронювані законом інтереси (законні інтереси), якщо такі порушення не поглинаються порушенням права на ділову репутацію суб'єкта господарювання, в іншому випадку об'єктом захисту виступатиме право на ділову репутацію суб'єкта господарювання; конкретизовано співвідношення понять ділової репутації та гудвілу; Конкретизовано напрями удосконалення законодавства України в сфері використання ділової репутації суб'єктів господарювання; конкретизовано поняття використання ділової репутації суб'єктів господарювання; узагальнено способи використання ділової репутації суб'єктів господарювання; узагальнено способи використання ділової репутації суб'єктів господарювання; обґрунтовано, що в процесі реорганізації господарських організацій ділова репутація суб'єкта, що реорганізується, не є об'єктом правонаступництва, а у новоствореної господарської організації виникає де-юре право на власну (нову) ділову репутацію, рівень якої може залежати від форми реорганізації та рівня ділової репутації суб'єкта, що реорганізується; уточнено положення про договірні форми використання ділової репутації суб'єктів господарювання; уточнено критерії визначення ефективного способу захисту права на ділову репутацію суб'єктів господарювання; узагальнено підстави захисту права на ділову репутацію суб'єкта у сфері господарювання; конкретизовано способи захисту права на ділову репутацію у сфері господарювання; конкретизовано критерії, що впливають на визначення розміру немайнової шкоди завданої діловій репутації господарюючого суб'єкта; доопрацьовано положення щодо презумпції спричинення немайнової шкоди суб'єкту господарювання внаслідок порушення права на ділову репутацію; узагальнено положення щодо складу правопорушення у вигляді дискредитації суб'єкта господарювання.^UA comprehensive, systematic economic and legal study of the legal support for the use of business reputation of business entities, aimed at improving the current legislation. The subject area of the research focuses on the legal support of the use of business reputation of business entities. The study clarifies the definition of the business reputation of business entities; the features of the concept of business reputation of business entities are specified; the indicators of activity that influence the formation of the business reputation of the business entity are specified; it is substantiated that in the field of management there is a commercialization of business reputation by using the objects of intellectual property rights belonging to the business entity (trademarks, trade names, industrial designs), introduction of these objects into economic turnover, implementation of other actions concerning the organization and carrying out economic activities aimed at making a profit; it is substantiated that in case of damage to the image, reputation, clientele, prestige, other intangible values of the business entity, the object of protection will be related to these values protected by law interests (legitimate interests), if such violations are not absorbed by violation of the right to business reputation of the business entity, otherwise the object of protection will be the right to business reputation of the business entity; the relationship between the concepts of business reputation and goodwill is specified; The directions of improvement of the legislation of Ukraine in the field of use of business reputation of business entities are specified; the concept of using the business reputation of business entities is specified; generalized ways to use the business reputation of business entities; generalized ways to use the business reputation of business entities; it is substantiated that in the process of reorganization of economic organizations the business reputation of the reorganized entity is not the object of succession, and the newly created economic organization has a de jure right to its own (new) business reputation, the level of which may depend on the form of reorganization and the level of business reputation of the reorganized entity; the provisions on contractual forms of using the business reputation of business entities have been clarified; the criteria for determining an effective way to protect the right to business reputation of business entities are specified; the grounds for protection of the right to business reputation of the subject in the field of business are generalized; specified ways to protect the right to business reputation in the field of management; the criteria influencing the determination of the amount of non-pecuniary damage to the business reputation of the business entity are specified; the provision on the presumption of causing non-pecuniary damage to an economic entity as a result of violation of the right to business reputation has been finalized; the provisions on the composition of the offense in the form of discrediting the business entity are summarized.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Бандур Б. О. 
Формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Б. О. Бандур. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації представлено сучасне бачення проблеми формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів засобами імітаційних технологій навчання із урахуванням тенденцій вищої школи (цілісного проєктування, відкритості і безперервності освіти, стратегічного інвестування, інноваційності освітнього середовища, випереджаючого розвитку), що потребує якісних змін у професійній підготовці студентів у закладах вищої освіти. Організація ефективного впровадження інновацій в практику роботи вишу залежить від викладача та його індивідуальності, самосвідомості, професіоналізму, що розглядаються у ЗВО через призму використання різних методів і тактик навчання, таких як імітаційні технології. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: –?вперше сформульовано визначення поняття «готовність до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання»; теоретично обгрунтована й реалізована в практиці навчання структурно-функціональна модель формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання (теоретико-методологічний, організаційно-практичний, критеріально-результативний блоки), що встановлюють взаємозв’язки між методологічними підходами, принципами, функціями діяльності викладача ЗВО, метою, педагогічними умовами, інноваційними технологіями, етапами розвивальної програми, структурними компонентами, показниками, критеріями і рівнями досліджуваного феномена; теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання;–?уточнено розуміння основних дефініцій дослідження (імітаційні технології; імітаційне навчання у вищій школі), структурні компоненти, критерії, рівні готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання;–?подальшого розвитку набула характеристика імітаційних технологій навчання (ігрових і неігрових), визначення різновидів означених технологій із метою використання їх на різних етапах інноваційної професійної підготовки студентів ЗВО. Практичне значення отриманих результатів полягає в апробації структурно-функціональної моделі й педагогічних умов формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання; реалізації розвивальної програми формування досліджуваного феномена; розробці авторської методики експертизи і оцінки інноваційних вмінь використання майбутніми викладачами імітаційних технологій та методичних рекомендацій організації імітаційного навчання у ЗВО.У процесі дослідження доведено, що майбутній викладач закладу вищої освіти повинен досконало володіти імітаційними технологіями навчання, осучаснювати процес професійної підготовки студентів, наближати його до практичної реальності. З’ясовано, що аналогами поняття «імітаційні технології» є такі дефініції як технології імітаційного моделювання, технології активного навчання, ігрові технології, бо вони мають ряд спільних характеристик (активна участь студентів у освітньому процесі, можливість моделювання у процесі навчання різних взаємовідносин та певних умов діяльності). Розглянуто класифікацію імітаційних технологій навчання за наявністю ролей і їх поділ на ігрові – розігрування ролей (інсценування), ігрове проєктування, дидактична гра, ділова гра, рольова гра, стажування із виконанням посадової ролі, імітаційний тренінг, навчання дією («Learning by doing»), комп’ютерні (машинні) симуляції та неігрові – методи конкретних ситуацій (ситуація-проблема, ситуація-оцінка, ситуація-ілюстрація, ситуація-вправа). Доведено, що неігрові імітаційні технології відрізняються від ігрових ступенем імітаційно-ігрового моделювання й відтворення в системі підготовки майбутніх фахівців у вищій школі реальних процесів виробничої діяльності з тією чи іншою мірою адекватності.У дослідженні визначена сутність поняття «готовність до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання» як інтеґративної якості особистості, котра формується у результаті підготовки в ЗВО та передбачає ефективне застосування імітаційного моделювання у процесі майбутньої професійної діяльності з метою розвитку в студентів позитивного мотиваційно-ціннісного ставлення до інновацій, здатностей до творчості й рефлексії. Визначено критерії готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів ЗВО – сформованість в них мотиваційно-ціннісного ставлення до професійної діяльності й інформованість про новітні педагогічні технології, технологічна грамотність, здатність до творчості та рефлексії. У структурі цієї дефініції виокремлено ряд компонентів: мотиваційно-ціннісний, інформаційно-когнітивний, діяльнісно-творчий, рефлексивно-аналітичний.^UThe dissertation presents a modern vision of the problem of forming the readiness for innovative activity of future teachers by means of simulative learning technologies, taking into account the trends of higher education (holistic design, openness and continuity of education, strategic investment, innovativeness of the educational environment, anticipatory development), which requires qualitative changes in the professional training of students in institutions of higher education. The organizing of the effective implementation of innovations in the practice of higher education depends on the teacher and their individuality, self-awareness, professionalism, which are considered in higher education institutions through the prism of the use of various teaching methods and tactics, such as simulative technologies.The scientific novelty of the obtained results is that:–?for the first time, the definition of the concept «readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies» has been formulated; theoretically justified and implemented in the practice of education, a structural-functional model of formation of readiness for innovative activity of future teachers of higher education institutions by means of learning technologies simulation (theoretical-methodological, organizational-practical, criterion-resultative blocks), establishing relationships between methodological approaches, principles, the functions of the teacher of higher education institutions, the purpose, pedagogical conditions, innovative technologies, stages of the development program, structural components, indicators, criteria and levels of the studied phenomenon; theoretically substantiated and experimentally verified pedagogical conditions for the formation of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies;–?the understanding of the main definitions of research (simulation technologies; simulation learning in higher education), structural components, criteria, levels of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies was clarified;–?the characteristics of imitation learning technologies (gaming and non-gaming), the identification of the varieties of the mentioned technologies with the aim of using them at various stages of innovative professional training of students of higher education institutions, were further developed.The practical significance of the obtained results lies in the approbation of the structural-functional model and pedagogical conditions for the formation of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies; implementation of the development program of formation of the studied phenomenon; the development of the author's methodology of examination and assessment of innovative skills in the use of simulative technologies by future teachers and methodological recommendations for the organization of simulation training in higher education institutions.In the research process, it has been proved that the future teacher of the institution of higher education must perfectly master simulative learning technologies, modernize the process of professional training of students, bring it closer to practical reality. It has been found out that analogues of the concept of «simulation technologies» are such definitions as simulative modelling technologies, active learning technologies, game technologies, because they have a number of common characteristics (active participation of students in the educational process, the possibility of modeling in the learning process various relationships and certain conditions activities). The classification of simulative learning technologies based on the presence of roles and their division into game-playing (enactment), game design, didactic game, business game, role-playing, internship with the performance of a position role, simulation training, learning by doing («Learning by doing») is considered, computer (machine) simulations and non-game methods of specific situations (situation-problem, situation-assessment, situation-illustration, situation-exercise). It has been proved that non-game simulation technologies differ from game ones by the degree of simulation-game modelling and reproduction in the system of training future specialists in higher education of real processes of production activity with one or another degree of adequacy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського