Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (19)Реферативна база даних (524)Книжкові видання та компакт-диски (58)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Колишко Р.А. 
Децентралізація публічної влади в унітарній державі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Р.А. Колишко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 16 с. — укp.

На основі досвіду державотворення багатьох держав, зокрема, Європейського Союзу, обгрунтовано необхідність оптимізації організації публічної влади із суспільним розвитком. Розглянуто децентралізацію публічної влади як основний чинник її оптимізації, складові цього процесу, його етапи, фази, стадії, основні принципи та тенденції розвитку. Обгрунтовано необхідність збереження балансу публічної влади під час її децентралізації за допомогою соціальних механізмів; виділення регіонального рівня публічної влади із закріпленням за його населенням статусу специфічної територіальної громади. Запропоновано шляхи вирішення актуальних проблем державотворення в Україні, серед яких оптимізація публічної влади займає пріоритетне місце.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х810.110.7 + Х001.3 + Ф031.1 +
Шифр НБУВ: РА327240

Рубрики:

      
2.

Линьов К.О. 
Централізація, децентралізація та нелінійність у державному управлінні: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / К.О. Линьов ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено взаємозв'язок централізації та децентралізації. Встановлено вплив на управління державними нелінійними ієрархіями й особливості прояву співвідношення даних категорій у період соціальних трансформацій. З'ясовано специфіку понятійного елемента "нелінійна ієрархія" щодо державного управління з використанням відомого у теоріях самоорганізації принципу нелінійності. Визначено головні завдання, базові форми та основні способи реалізації децентралізації державного управління. Обгрунтовано пріоритетні напрями забезпечення процесів самоорганізації в державних управлінських структурах. Виявлено фактори, що сприяють їх активізації у межах формальних владних інститутів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01 +
Шифр НБУВ: РА334719

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Лелеченко А.П. 
Децентралізація в системі державного управління в Україні: теоретико-методологічний аналіз: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / А.П. Лелеченко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретико-методологічний аналіз та узагальнено існуючі підходи щодо впровадження децентралізації у системі державного управління в Україні. Висвітлено актуальні проблеми підвищення дієздатності місцевого самоврядування, оптимізації відносин регіонів з центром, а також проведення реформ на місцевому та регіональному рівнях. Розкрито сутність системного підходу щодо аналізу процесів політичного й адміністративного державотворення, показано особливості централізованого та децентралізованого управління. Здійснено поглиблене дослідження ефективності застосування принципу децентралізації в Україні, доведено невідповідність її рівня новим потребам суспільного розвитку. Розроблено рекомендації щодо формування структур самоврядування з оптимально забезпеченим рівнем повноважень. Наведено аналітичні оцінки правових та інституційних положень та передумов здійснення децентралізації державної влади в Україні, обгрунтовано можливості впровадження досвіду реалізації даного процесу у деяких зарубіжних країнах, у тому числі постсоціалістичного табору: Польщі, Латвії, Литви, Естонії та інших, що набули членства у Європейському Союзі. Проаналізовано сучасний стан адміністративної реформи в Україні, наведено результати порівняльного дослідження реформування державного управління в Польщі. Розглянуто динаміку здійснення адміністративних реформ у країнах Центрально-Східної Європи, Балтії, Закавказзя та Китаю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01-21 + Х819(4УКР)011.2-91 +
Шифр НБУВ: РА342607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Богуславська К.О. 
Мережевий підхід у дослідженні зв'язків політичних акторів: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.01 / К.О. Богуславська ; Ін-т політ. і етнонац. дослідж. ім. І.Ф.Кураса НАН України. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Вперше у вітчизняній політичній науці здійснено систематичний аналіз базових параметрів політичних мереж (структури, суб'єктів, влади, функцій, стратегій і правил функціонування), розкрито їх зміст шляхом використання мережевих показників (щільності, співвідношення напівступеня входу/виходу вершини, відстані, центрованості, еквівалентності, владного індексу В. Боначича). Доведено, що сучасний мережевий інструментарій має статус підходу, який поєднує теорію політичних мереж і власне мережевий аналіз. Проведено типологізацію політичних мереж. З'ясовано, що мережеві контакти не є виключно горизонтальними, а можуть включати і вертикально побудовані зв'язки. На підставі запропонованої типологізації виділено базові характеристики політичних мереж: неформальність, децентралізація ресурсних потоків, дискретність, цілепокладання, множинність рівнів політичної взаємодії, існування поза офіційно визначеними інституційними кордонами, залученість публічних і непублічних акторів. Обгрунтовано доцільність використання мережевого аналізу для дослідження нових політичних структур та явищ - політичних партій, громадянського суспільства, революції й акцій протесту, парламентської коаліції, оскільки їх діяльність розгортається на основі мережевих "законів".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф016.5 +
Шифр НБУВ: РА361251

Рубрики:

      
5.

Сметанін Р. В. 
Управління процесом децентралізації державної влади і розвитку місцевого самоврядування в Україні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.04 / Р. В. Сметанін ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 19 с. — укp.

Розглянуто результати досліджень та апробації методичних підходів щодо забезпечення управління процесом децентралізації державної влади. Визначено зміст поняття "децентралізація державного управління", виявлено його форми та типи. Проаналізовано міжнародний досвід децентралізації та розвитку місцевого самоврядування. Узагальнено стан нормативно-правового забезпечення процесу децентралізації державного управління в Україні. Проведено кількісне й якісне оцінювання децентралізації в Україні, обгрунтовано науково-методичні положення методики якісної оцінки. Надано й обгрунтовано прийнятну для України модель децентралізації державного управління - модель збалансовано просторового менеджменту. Розроблено й обгрунтовано функціональні аспекти децентралізації державного управління в Україні, запропоновано механізм виконання заходів в області децентралізації та систему дій реалізації виконання заходів в області децентралізації державного управління в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-21
Шифр НБУВ: РА376119 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Матвієнко А.С. 
Політико-правові засади децентралізації влади в контексті адміністративної реформи в Україні: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / А.С. Матвієнко ; Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено процес децентралізації влади у контексті адміністративної реформи в Україні. На основі системного методу визначено основні підходи до розуміння децентралізації, розглянуто її типи (вертикальна, горизонтальна, децентралізація (деконцентрація), адміністративна, деволюція тощо). Вивчено чинники, що мають вирішальний вплив на здійснення адміністративної реформи в Україні, та запропоновано комплексний підхід до її реалізації за сучасних умов. Визначено особливості здійснення децентралізаційних реформ у різних державах світу, зокрема, розвинених (деволюція у Великобританії, децентралізація у Франції) та перехідних (країнах Східної Європи). Проаналізовано стратегії їх втілення, встановлено взаємозв'язок між децентралізацією державної влади та процесами демократизації у постсоціалістичних державах. На підставі аналізу досвіду зарубіжних країн виявлено можливі негативні наслідки децентралізації та сформульовано застереження щодо запозичення цього досвіду під час здійснення адміністративної реформи в Україні. Досліджено вітчизняну нормативно-правову базу децентралізаційних перетворень. Наведено пропозиції щодо її вдосконалення з метою реформування й ефективної діяльності органів місцевого самоврядування. Обгрунтовано необхідність застосування громадівського підходу під час реалізації реформи місцевого самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф031.1 + Х819(4УКР)010
Шифр НБУВ: РА372216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Мяловицька Н. А. 
Конституційно-правовий статус автономних утворень в унітарних та федеративних країнах Європи: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.02 / Н. А. Мяловицька ; Ін-т законодавства ВР України. — К., 2011. — 39 с. — укp.

Проведено історико-правовий аналіз розвитку автономних утворень в європейських державах, розглянуто різноманітність їх форм, принципи утворення та критерії класифікації. Подано авторське визначення поняття "конституційне право". Розглнуто роль і місце автономії у зв'язку з ідеєю єврорегіоналізації, яку поступово втілюють деякі транснаціональні монополії Європи. Охарактеризовано статус автономних утворень у країнах-членах Співдружності Незалежних Держав. Проведено правове оцінювання причин і наслідків дезінтеграції СРСР. Розроблено рекомендації щодо більш широкого запровадження різних форм автономії для розв'язання таких проблем державного будівництва, як децентралізація державної влади, регулювання міжнаціональних, міжетнічних відносин і захист культурних цінностей народів, що проживають на території даної країни. Сформульовано концептуальні підходи щодо подальшого удосконаленя державного устрою України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4)7
Шифр НБУВ: РА380056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кожаліна Н. П. 
Формування і розвиток місцевих фінансів у контекстізміцнення фінансової безпеки України / Н. П. Кожаліна. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню подальшого розвитку фінансіворганів місцевого самоврядування та розробці рекомендацій щодоудосконалення формування місцевих фінансових ресурсів, як важливогонапрямку посилення фінансової безпеки держави.У роботі розвинуто сутнісні підходи до визначення понять “місцевіфінанси” та “місцеві бюджети”, проведено систематизацію особливостей їхформування та розвитку; досліджено сучасний стан та основні тенденціїрозвитку і функціонування місцевих фінансів; проаналізовано зарубіжнийдосвід формування місцевих фінансів з метою можливості застосування певнихаспектів у бюджетній системі України; розроблено науково-методичний підхіддо удосконалення формування місцевих бюджетів у контексті зміцненняфінансової безпеки України; досліджено систему індикаторів оцінювання рівняфінансової безпеки регіону та встановлено їх граничні значення; запропонованометодичні рекомендації щодо зміцнення місцевих бюджетів в умовахекономічних перетворень; обґрунтовано алгоритм проведення подальшихреформ у системі місцевого оподаткування; удосконалено інституціональнумодель органів управління об'єднаної територіальної громади; запропонованонорматив проведення бюджетного розподілу ПДВ та удосконалений показникфінансової стійкості місцевих бюджетів при формуванні міжбюджетнихвідносин і перерозподілі грошових коштів.Ключові слова: місцеві фінанси, місцеві бюджети, органи місцевогосамоврядування, бюджетна децентралізація, фінансові ресурси, доходимісцевих бюджетів, видатки місцевих бюджетів.^UThe dissertation is devoted to justifying of theoretical principles and scientificmethodological approaches and the creation of recommendations for formation and development local finance in conditions of strengthening the financial security ofUkraine.The work develops the essential approaches to the definition of local financeand local budgets; the systematization of the peculiarities their formation anddevelopment was conducted; their current state of functioning was investigated; theforeign experience of forming local finance was analyzed in order to apply certainaspects in the budget system of Ukraine.Legislative functioning of local finances is revealed, attention is focused on themechanism of formation of revenues of local budgets, in particular tax revenues inthe form of local taxes and fees. It is stressed that the financial basis for thefunctioning of local budgets is the formation of their revenue side with theappropriate division of incomes necessary for the performance of their own anddelegated powers, as well as analysis of the main components of the revenue part oflocal budgets. It was established that official transfers are a significant part of therevenues, and ways of reducing their size are investigated by increasing their ownrevenues.The system of indicators for assessing the level of region financial security wasproved and their limits were defined, with a view to possible influence on thefinancial security of the state. The scientific-methodical approach for improving theformation of local budgets in the context of strengthening financial security ofUkraine was offered. The essence of it is to reduce the level of financial dependencelocal governments on central government agencies, to search for additional ownsources of revenue, to build an improved institutional model of governing bodies ofthe united territorial community and to reform the mechanism of intergovernmentalfiscal relations.The necessity of modernization the main component of local governmentfinances during decentralization of financial resources has been proved. The mainrisks and weaknesses of budget decentralization were determined on the basis ofresearch socio-economic development in regions, actual problems of administrativeand territorial reforms, tax and budget legislation. As part of the reform of thetaxation system an algorithm for further reforms in this direction has been formed.This algorithm was integrated with proposals for the implementation of appropriatereforms and the introduction of improved metric of financial stability of localbudgets.In order to search additional sources of own revenues local budgets, it wassubstantiated to introduce a budget allocation norm for VAT, which will help reducethe amount of intergovernmental transfers and significantly increase the financialautonomy of local budgets, thus giving more self-financing to local governments.Key words: local finance, local budgets, local governments, budgetdecentralization, financial resources, local budgets revenues, local budgetsexpenditures.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Попело О. В. 
Особливості модернізації продуктивних сил в умовах переформатування владних повноважень / О. В. Попело. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.05 – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. – Чернігівський національний технологічний університет Міністерства освіти і науки України. – Чернігів, 2019.У дисертації розроблено теоретичні й методичні положення, наукові та практичні рекомендації щодо модернізації продуктивних сил з урахуванням стратегічних орієнтирів регіонального розвитку в умовах переформатування владних повноважень.Систематизовано наявні підходи та досліджено ретроспективу стану продуктивних сил регіонів України в модернізаційному вимірі. Запропоновано методологічні засади реалізації процесів модернізації продуктивних сил. Досліджено ресурсний та науково-освітній потенціал регіонів України, окреслено вектори змістовних характеристик інноваційно-інвестиційної домінанти в регіональному розвитку продуктивних сил, здійснено моніторинг рівня модернізації продуктивних сил та рейтингування регіонів України.Дисертантом окреслено пріоритети науково-технічного розвитку економіки України та розглянуто цільові наукові та науково-технічні програми як форми реалізації пріоритетних напрямів локалізації економічного простору. Розкрито інституціональне ядро функціонування регіональної економіки в умовах посилення конкурентоспроможності, окреслено модернізаційні аспекти просторової організації господарських систем у сучасних умовах, запропоновано стратегію впливу органів виконавчої влади на процеси комплексного територіального розвитку.Ключові слова: модернізація продуктивних сил, регіон, сталий просторовий розвиток, переформатування владних повноважень, децентралізація, деконцентрація, знаннєва економіка, регіональна господарська система, регіональний економічний простір, локалізація економічного простору.^UThesis for a Doctor Degree in Economic Sciences in specialty 08.00.05 –Development of Productive Forces and Regional Economics (subject area – economic sciences). – Chernihiv National University of Technology, Ministry of Education and Science of Ukraine, Chernihiv, 2019. The thesis develops theoretical and methodological provisions, scientific and practical recommendations for productive forces modernization taking into account the strategic landmarks of regional development in the setting of power powers reformatting.The existing approaches are systemized and the retrospective of productive forces state in the regions of Ukraine in the modernization dimension is studied. Methodological bases of productive forces modernization processes are proposed. The resource and scientific and educational potential of the regions of Ukraine are investigated; the vectors of meaningful characteristics of the innovation-investment dominant ideas in regional development of productive forces are outlined; the monitoring of productive forces modernization level and rating of the regions of Ukraine are carried out.The dissertation outlines the priorities of scientific and technical development of the economy of Ukraine and covers the targeted scientific and scientific-technical programs as the forms of realization of priority directions for economic space localization. It reveals institutional core of functioning of the regional economy in the setting of competitiveness strengthening, outlines the modernization aspects of a spatial organization of economic systems in the modern context, offers the strategy of influence of executive bodies on the processes of complex territorial development. Keywords: productive forces modernization, region, sustainable spatial development, reformatting of authoritative powers, decentralization, deconcentration, knowledge economy, regional economic system, regional economic space, localization of economic space.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Ременяк О. В. 
Децентралізація публічної влади в правовій теорії та державотворчій практиці / О. В. Ременяк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація є комплексним теоретичним дослідженням децентралізації публічної влади в правовій теорії та державотворчій практиці.У роботі проаналізовано ґенезу ідеї децентралізації в світовій політико-правовій думці та державотворчій практиці. Досліджено сутність децентралізації та особливості її визначення в теорії держави та права.Автором з'ясовано історіографію та методологію дослідження децентралізації публічної влади.У дисертації, на основі досвіду європейських демократій, узагальнено основні сучасні концепції децентралізації влади. Визначено особливості та моделі децентралізації публічної влади в унітарній державі, а також співвідношення явищ децентралізації та федералізації. Проаналізовано вплив глобалізації як правового явища на децентралізацію публічної влади в державі.Автором узагальнено особливості децентралізації влади в умовах демократичної трансформації. Комплексно проаналізовано нормативно-правову базу реформи децентралізації в Україні та процес реформування місцевого самоврядування як напрям децентралізації публічної влади.Вказано на проблеми проведення конституційної реформи щодо децентралізації влади в Україні та можливості удосконалення процесу передачі функцій і повноважень від центральних органів влади до місцевих.^UThesis is a complex theoretical study of decentralisation of the public authority in the legal theory and state-building practice.Genesis of the idea of decentralisation in world politico-legal thought and state-building practice are analysed in this dissertation. The essence of the decentralisation and peculiarities of its defining in the theory of state and law are researched. Historiography and methodology of the study of decentralisation of the public authority are studied by the author.In the thesis, based on the experience of the european democracies, basic modern concepts of the decentralisaton of the authority are generalized. Author defined features and patterns of decentralisation of the public authority in unitary state along with correlation of decentralisation and federalization notions.Influence of globalization as a legal notion on decentralisation of the public authority is analysed.Peculiarities of decentralisation of the authority in a context of democratical transformation are generalized by the author. The complex analisys of legal and regulatory framework of decentralisation in Ukraine and of the reformation process of a local government as a kind of the public authority decentralisation was held.The problems of constitutional reform regarding the power decentralization in Ukraine and the possibility of improving the process of transferring functions and authority from the central government to the local government are pointed out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Ревко А. М. 
Соціогуманітарний простір та його вплив на розвиток регіональних господарських систем / А. М. Ревко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.05 – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. – Чернігівський національний технологічний університет Міністерства освіти і науки України. – Чернігів, 2020.У дисертації розроблено теоретичні й методологічні положення, наукові та практичні рекомендації щодо впливу модернізації соціогуманітарного простору регіону на розвиток регіональних господарських систем. Систематизовано наявні теоретичні підходи до формування соціогуманітарного простору регіону та ретроспективні тенденції розвитку соціальної інфраструктури в його складі. Наведено авторські дефініції: «соціогуманітарний простір регіону», «соціальна інфраструктура регіону», «людиноцентризм», «закономірності трансформації соціогуманітарного простору регіону», «публічно-приватне партнерство соціальної інфраструктури», «соціальне підприємництво» та «інклюзивний просторовий розвиток». Запропоновано методологічні засади оцінювання впливу соціогуманітарного простору на модернізацію продуктивних сил регіонів України. Досліджено тенденції розвитку освітньо-медичної та культурологічної інфраструктури, визначено праксеологічний вимір функціонування соціогуманітарного простору та здійснено ранжування областей України та воєводств Республіки Польща за рівнем соціальної стратифікації. Обґрунтовано роль освітньої складової соціальної інфраструктури в розвитку соціального підприємництва в деяких європейських країнах та розкрито організаційні засади публічно-приватного партнерства соціальної інфраструктури соціогуманітарного простору.Дисертанткою окреслено інституціональний механізм формування нового соціогуманітарного простору регіону в умовах децентралізованого управління та сформовано просторову модель модернізації компонентів соціальної інфраструктури в контексті започаткованих реформ. Запропоновано стратегічні засади модернізації соціальної інфраструктури регіонів України з урахуванням критеріїв інклюзивності та окреслено управлінську модель модернізації соціальної інфраструктури регіону.Ключові слова: соціальна інфраструктура регіону, соціогуманітарний простір регіону, регіональні господарські системи, соціальний капітал, децентралізація, публічно-приватне партнерство соціальної інфраструктури, соціальне підприємництво, освітньо-професійне консультування молоді, інститути громадянського суспільства, партисипація територіальних громад, інклюзивний просторовий розвиток, соціогуманітарна стратегія регіону.^UThesis for a Doctor Degree in Economic Sciences in specialty 08.00.05 –Development of Productive Forces and Regional Economics (subject area – economic sciences). – Chernihiv National University of Technology Ministry of Education and Science of Ukraine. – Chernihiv, 2020.The thesis developed theoretical and methodological principles, scientific and practical recommendations on the impact of the modernization of the socio-humanitarian space of the region on the development of regional economic systems. The existing theoretical approaches to the formation of the socio-humanitarian space of the region and the retrospective trends in the development of social infrastructure in its composition are systematized. The author's definitions have been submitted: “socio-humanitarian space of the region”, “social infrastructure of the region”, “human-centrism”, “laws of transformation of the socio-humanitarian space of the region”, “public-private partnership of social infrastructure”, “social entrepreneurship” and “inclusive spatial development”. The methodological basis for assessing the impact of the socio-humanitarian space on the modernization of the productive forces of the regions of Ukraine is proposed.The development trends of the educational-medical and cultural-cultural infrastructure are investigated, the praxeological dimension of the functioning of the socio-humanitarian space is determined, and the regions of Ukraine and the voivodships of the Republic of Poland are ranked by the level of social stratification. The role of the educational component of the social infrastructure in the development of social entrepreneurship in some European countries is justified and the organizational foundations of the public-private partnership of the social infrastructure of the social and humanitarian space are revealed.The dissertation candidate outlined the institutional mechanism for the formation of a new socio-humanitarian space in the region under decentralized management and a spatial model for the modernization of the components of social infrastructure in the context of the reforms launched. The strategic foundations for the modernization of the social infrastructure of the regions of Ukraine are proposed taking into account the inclusion criteria and a management model for the modernization of the social infrastructure of the region is identified.Keywords: social infrastructure of the region, socio-humanitarian space of the region, regional economic systems, social capital, decentralization, public-private partnership of social infrastructure, social entrepreneurship, educational and professional counseling of youth, civil society institutions, participatory development of territorial communities, inclusive spatial development, socio-humanitarian strategy of the region.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Алшарф І. А. 
Формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів / І. А. Алшарф. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Міжнародний гуманітарний університет, Одеса, 2020.У дисертації запропоновано теоретичні та організаційно-методичні підходи й науково-практичні рекомендації щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних установ. Уперше розроблено організаційний механізм управління ефективністю діяльності медичної установи, що пов'язує запропоновані автором територіальні центри медичної інформації з внутрішніми структурами (командами) установи, а також міжнародними асоціаціями, які забезпечують акумулювання даних про роботу кращих медичних закладів, сприяють обміну даними й управлінськими технологіями та проведенню бенчмаркінгу ефективності. Удосконалено теоретико-методологічні положення управління ефективністю діяльності медичних підприємств та установ через уточнення його сутності та виділення основних підходів до його розуміння. Розроблено методичні підходи до проведення аналізу економічної ефективності небюджетних та бюджетних медичних установ, що використовують непараметричні методи статистичного аналізу, зокрема базові та спеціальні моделі аналізу середовища функціонування, індекс сукупної факторної продуктивності Малмквіста та інструменти міжнародного бенчмаркінгу, які забезпечують виконання важливих етапів процесу управління ефективністю діяльності медичних установ – оцінка, аналіз і підготовка управлінських рішень. Запропоновано систему мотивації персоналу медичних установ України, в якій використано результати проведеного опитування медпрацівників та студентів-медиків, що складає основу мотиваційного механізму. Розроблено методичний підхід до створення ефективних команд в медичних установах, що на відміну від наявних підходів, включає п'ять основних етапів і враховує специфіку роботи різних медичних установ та психотипи працівників. Запропоновано методичний підхід до прийняття рішень в управлінні ефективністю медичних підприємств та установ, удосконалено систему оцінки та контролю шляхом запровадження тактичних та оперативних ключових індикаторів ефективності. У роботі також викладено теоретичні та науково-практичні положення щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів, запропоновано управлінську модель функціонування медичних закладів у модернізацій них умовах.Ключові слова: управління ефективністю, механізм управління, мотивація, бенчмаркінг, модернізація, ефективність, менеджмент, децентралізація^UThesis for scientific degree of Candidate of Economic Sciences (PhD); Speciality 08.00.04 – Economy and management of the enterprises. – International Humanitarian University, Odesa, 2020.The dissertation proposes a number of theoretical and organizational methodological approaches and scientific and practical recommendations regarding the formation of a mechanism for managing the performance of medical institutions. For the first time an organizational mechanism for managing the performance of a medical institution is developed. This mechanism binds regional centers of medical information with the internal structures (teams) of the institution proposed by the author, as well as international associations that provide the data about the work of medical institutions of the region, facilitate the exchange of data and management technologies, and conducting performance benchmarking, which collectively organizationally ensures a steady increase of the efficiency of medical institutions. The theoretical and methodological approaches to the performance management for medical institutions' are improved by clarifying its essence and identifying the main approaches to its understanding, identifying the relationship between medical, social and economic efficiency, formulating the characteristics that should have an effective system of performance measurement, selecting the most appropriate methods for performance measurement and management in medical institutions, namely key performance indicators and benchmarking. The methodical approaches to the analysis of economic efficiency of non-budget and budget medical institutions are developed, which, in contrast to existing approaches, use nonparametric methods of statistical analysis, in particular, the basic and special models of the data envelopment analysis, Malmquist total factor productivity index, and instruments of international benchmarking, which ensure the fulfillment of important stages of the process of performance management for medical institutions – an evaluation, analysis and making managerial decisions. The system of personnel motivation for Ukrainian medical institutions is developed. It uses the results of the survey of the medical staff and students conducted by the author, and forms the basis of the motivational mechanism that provides the movement of the organizational mechanism, and this, in turn, is driven by an economic mechanism for managing the performance of the medical institution. A methodical approach for the creation of effective teams in medical institutions is developed. In contrast to existing approaches it includes five main stages and takes into account the specifics of the work of various medical institutions and psychotypes of medical workers. The methodical approach to making managerial decisions in the performance management of medical institutions is proposed. It includes five main stages and allows managers to take non-intuitive, but rational managerial decisions based on quantitative analysis and performance management goals. The system for evaluating and controlling the performance of medical institutions is improved through the introduction of tactical and operational key performance indicators, which together with the proposed introduction of performance dashboards comprehensively assess the medical, social, economic, technical and financial efficiencies of medical institutions. This system in real time helps the manager respond promptly to changes in the work of institution and make timely managerial decisions aimed at sustainable growth of the efficiency of medical institution. The dissertation also describes theoretical and scientific-practical approaches for the formation of a mechanism for performance management on medical institutions, in particular, the concept of «the mechanism for performance management on a medical institution» is formulated, the establishment of regional medical information centers is grounded, an operating model for managing the performance of medical institutions and a step-by-step approach the order of its functioning are presented.Keywords: performance management, management mechanism, motivation, benchmarking, modernization, efficiency, management, decentralization


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Молоток І. Ф. 
Методичні засади забезпечення фінансової самодостатності місцевих бюджетів / І. Ф. Молоток. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації проаналізовано основні тенденції та проблеми функціонування системи місцевих фінансів в Україні; здійснено трендовий, компаративний та бібліометричний аналіз понятійно-категоріального апарату у сфері фінансової децентралізації та її зв'язку з фінансовою самодостатністю місцевих бюджетів; запропоновано комплексну систему оцінювання фінансової самодостатності місцевих бюджетів, що дозволила порівняти її рівень в Україні з іншими країнами, а також здійснити компаративний аналіз для найбільших міст Сумської області; виявлено закономірності її впливу (комплексно та поелементно) на показникиекономічного, інвестиційного та інноваційного розвитку країни; розроблено пропозиції щодо удосконалення системи місцевих податків і зборів, а також системи фінансового вирівнювання в Україні.Ключові слова: місцевий бюджет, фінансова децентралізація, місцеві фінанси, фінансова самодостатність місцевих бюджетів.^UThe scientific novelty of the obtained results lies in the development of scientific and methodological principles and applied tools for evaluation and provision of local budget fiscal autonomy. It was developed a comprehensive two-level system of evaluation of local budget fiscal autonomy, based on relevant indicators for measuring the quality of income and expenditure of local budget, determined on the basis of the Cronbach's alpha test, taking into account the results of benchmarking analysis of best domestic and foreign practices and ranked based on the Fishburne method. This allows us to assess the overall level of local budget fiscal autonomy in Ukraine, as well as to monitor the progress of the reform of fiscal decentralization in relation to individual administrative territorial units that forms the basis for international (first level) and domestic (second level) comparative analysis. It also were improved methodological principles of substantiation of the role and place of local budget fiscal autonomy in the development of the economy, which differs from the existing ones by building a system of linear regression dependencies for Ukraine and a sample of European countries (based on a panel data model with random effects) of the local budget fiscal autonomy indicator and its components on parameters of investment attractiveness and economic development of the country. This allows us to identify macroeconomic indicators that are most sensitive to changes in the local budget fiscal autonomy and its components, which forms the basis for adjusting the directions of local finance reform in Ukraine. Besides, it was improved the methodological basis for determining the directions of reforming local taxes and fees in Ukraine, which in contrast to the existing implemented on the basis of benchmarking analysis of a group of unitary European countries, determined by Ward's hierarchical clustering method taking into account similarities in tax autonomy levels. Moreover, it was developed scientific bases of substantiation of vectors of reforming fiscal equalization system in Ukraine, which, unlike other approaches, is carried out on the basis of a comparative analysis of the tightness of variation in the levels of tax, revenue and expenditure decentralization. This allowed formalizing proposals of improvement the mechanisms equalization of tax and expenditure capacity of administrative-territorial units in order to strengthen the local budget fiscal autonomy. It was further developed theoretical principles of development of the theory of fiscal decentralization and local budget fiscal autonomy, which differ from the existing by systemic combination of trend, bibliometric and comparative analysis. This allowed identifying and formalize the contextual and evolutionary patterns, to carry out clustering of research networks by affiliation of scientists, to identify leaders of scientific schools. It was also further developed methodological tools for determining the components of the local budget fiscal autonomy, which act as catalysts for accelerating the level of innovative development of the country, which, unlike other approaches, is based on a combination of Hausman test, correlation analysis tools and panel data regression modeling, provides for the formalization of the impact on the index of innovative development of the country both composite indicator of local budget fiscal autonomy, and its components. This allowed us to identify components of local budget fiscal autonomy that are innovatively attractive. Key words: local budget, fiscal decentralization, local finance, local budget fiscal autonomy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Ревко А. М. 
Соціогуманітарний простір та його вплив на розвиток регіональних господарських систем / А. М. Ревко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації розроблено теоретичні й методологічні положення, наукові та практичні рекомендації щодо впливу модернізації соціогуманітарного простору регіону на розвиток регіональних господарських систем. Систематизовано наявні теоретичні підходи до формування соціогуманітарного простору регіону та ретроспективні тенденції розвитку соціальної інфраструктури в його складі. Наведено авторські дефініції: «соціогуманітарний простір регіону», «соціальна інфраструктура регіону», «людиноцентризм», «закономірності трансформації соціогуманітарного простору регіону», «публічно-приватне партнерство соціальної інфраструктури», «соціальне підприємництво» та «інклюзивний просторовий розвиток». Запропоновано методологічні засади оцінювання впливу соціогуманітарного простору на модернізацію продуктивних сил регіонів України. Досліджено тенденції розвитку освітньо-медичної та культурологічної інфраструктури, визначено праксеологічний вимір функціонування соціогуманітарного простору та здійснено ранжування областей України та воєводств Республіки Польща за рівнем соціальної стратифікації. Обґрунтовано роль освітньої складової соціальної інфраструктури в розвитку соціального підприємництва в деяких європейських країнах та розкрито організаційні засади публічно-приватного партнерства соціальної інфраструктури соціогуманітарного простору.Дисертанткою окреслено інституціональний механізм формування нового соціогуманітарного простору регіону в умовах децентралізованого управління та сформовано просторову модель модернізації компонентів соціальної інфраструктури в контексті започаткованих реформ. Запропоновано стратегічні засади модернізації соціальної інфраструктури регіонів України з урахуванням критеріїв інклюзивності та окреслено управлінську модель модернізації соціальної інфраструктури регіону.Ключові слова: соціальна інфраструктура регіону, соціогуманітарний простір регіону, регіональні господарські системи, соціальний капітал, децентралізація, публічно-приватне партнерство соціальної інфраструктури, соціальне підприємництво, освітньо-професійне консультування молоді, інститути громадянського суспільства, партисипація територіальних громад, інклюзивний просторовий розвиток, соціогуманітарна стратегія регіону.^UThe thesis developed theoretical and methodological principles, scientific and practical recommendations on the impact of the modernization of the socio-humanitarian space of the region on the development of regional economic systems. The existing theoretical approaches to the formation of the socio-humanitarian space of the region and the retrospective trends in the development of social infrastructure in its composition are systematized. The author's definitions have been submitted: “socio-humanitarian space of the region”, “social infrastructure of the region”, “human-centrism”, “laws of transformation of the socio-humanitarian space of the region”, “public-private partnership of social infrastructure”, “social entrepreneurship” and “inclusive spatial development”. The methodological basis for assessing the impact of the socio-humanitarian space on the modernization of the productive forces of the regions of Ukraine is proposed.The development trends of the educational-medical and cultural-cultural infrastructure are investigated, the praxeological dimension of the functioning of the socio-humanitarian space is determined, and the regions of Ukraine and the voivodships of the Republic of Poland are ranked by the level of social stratification. The role of the educational component of the social infrastructure in the development of social entrepreneurship in some European countries is justified and the organizational foundations of the public-private partnership of the social infrastructure of the social and humanitarian space are revealed.The dissertation candidate outlined the institutional mechanism for the formation of a new socio-humanitarian space in the region under decentralized management and a spatial model for the modernization of the components of social infrastructure in the context of the reforms launched. The strategic foundations for the modernization of the social infrastructure of the regions of Ukraine are proposed taking into account the inclusion criteria and a management model for the modernization of the social infrastructure of the region is identified.Keywords: social infrastructure of the region, socio-humanitarian space of the region, regional economic systems, social capital, decentralization, public-private partnership of social infrastructure, social entrepreneurship, educational and professional counseling of youth, civil society institutions, participatory development of territorial communities, inclusive spatial development, socio-humanitarian strategy of the region.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Курілов Ю. Ю. 
Організаційно-правові механізми державного управління у сфері децентралізації територій: зарубіжний досвід. / Ю. Ю. Курілов. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність. В умовах децентралізації територій, наближення до сучасних принципів державного управління трансформуються цілі і завдання управління територіями, реалізуються основні функції територіальної організації влади відповідно до нових викликів для суверенної Української держави. Саме децентралізація територій потребувала новітніх підходів до формування організаційно-правового механізму реалізації державної влади на регіональному та субрегіональному рівні, які детермінуються через раціоналізацію організаційно-правових механізмів управління. Адже потреба у формуванні системи управління національною державою, заснованої на ефективному співвідношенні принципів децентралізації територій і централізації державної влади.Аналіз літератури засвідчив що, залишились малодослідженими проблеми нормативно-правового закріплення європейських моделей функціонування органів влади в умовах децентралізації територій на основі якісних та кількісних критеріїв, з'ясування особливостей формування загальної методологічної концепції впровадження забіжного досвіду ствердження децентралізованої моделі управління розвитком територій.Наукова новизна вирішенні актуального наукового завдання з розроблення теоретико-методологічних засад аналізу і впровадження зарубіжного досвіду формування та функціонування організаційно-правових механізмів державного управління у сфері децентралізації територій, розроблення теоретико-методологічних засад і концептуального обґрунтування наукових підходів до запровадження зарубіжного досвіду.уперше:комплексно представлено дослідження структурної моделі аналізу і впровадження зарубіжного досвіду функціонування організаційно-правових механізмів державного управління у сфері децентралізації територій як напрям у наукової галузі державного управління, встановлено етапи, основні принципи та методологічну основу такого дослідження, здійснено розробку методологічної концепції аналізу та імплементації зарубіжного досвіду децентралізації територій, запропоновано визначати функціональну результативність процесу децентралізації територій на основі принципів багаторівневого управління, використання історичного підходу визначено сутність традицій децентралізації територій як інституціональної спадщини в системі публічноправових практик в різні історичні періоди, закріплених у вигляді правових концептів територіального управлінняудосконалено:понятійно-категоріальний апарат науки державного управління в частині уточнення змісту понять «децентралізація територій», «децентралізована модель територіального управління і планування», «інституціональна трансформація публічного управління в контексті зарубіжного досвіду», які розроблені на основі аналізу зарубіжного та вітчизняного досвіду територіальної організації влади на основі економічних, політичних, адміністративно-територіальних чинників, за допомогою яких є можливість систематизувати ознаки децентралізації територій;концепцію децентралізації територій в публічноуправлінській науці, що полягає в кардинальних змінах теорії управління територіальним розвитком на всіх рівнях, реалізації принципів багаторівневого управління, централізації та децентралізації територій, пропорційності та деконцентрації на основі історичних, культурних, соціально-економічних традицій регіонів країн, країн, об'єднань держав;методологію визначення здатності публічної влади до впровадження зарубіжного досвіду децентралізації територій в умовах формування та реалізації національної моделі територіальної організації влади, що дозволило формалізувати підходи до визначення особливостей функціонування регіональних та субрегіональних підсистем публічного управління в умовах упровадження зарубіжних моделей просторового управліннядістали подальшого розвитку:наукові підходи щодо адаптації зарубіжного досвіду традицій децентралізації територій як основи реформування органів влади в контексті сучасної парадигми суспільного управління – концепту сталого розвитку; методологія структурно-функціонального аналізу формування організаційно-правових механізмів державного управління у сфері децентралізації територій, дослідження інституціональних форм децентралізації територій, що дало змогу сформувати основи теоретичної концепції реформи децентралізації територій з метою приведення системи публічної влади відповідно до європейських стандартів територіального управління, розробки алгоритмів правового забезпечення децентралізованого управління, створення організаційної структури, розширення участі громадськості; на цій основі запропонована дослідницька інтерпретація категорії «децентралізація територій»;організаційно-правові засади формалізації принципів регулювання діяльності органів влади в складних адміністративних системах в умовах децентралізації територій на основі зарубіжних практик, впровадження яких створює основу імплементації апробованих та визнаних міжнародною спільнотою управлінських практик «Good governance».^USummaryKurilov Y. Y. Organizational and legal mechanisms of public administration in the field of decentralization of territories: foreign experience. - Qualifying scientific work on the rights of the manuscript. The dissertation on acquisition of a scientific degree of the doctor of philosophy in the field of public management and administration on a specialty 281 - public management and administration. University of customs and finance. Dnipro, 2021. In the conditions of decentralization of power, approximation to modern principles of public administration, the purposes and tasks of management of territories are transforming, the basic functions of the territorial organization of the power are realizing, strategies of development of the Ukrainian state are determining. The relevance of the study of the functioning of organizational and legal mechanisms of public administration in the field of the decentralization of territories is determined by the importance of a comprehensive analysis of the process of radical changes in the political system of Ukraine. The analysis of the scientific literature showed that, despite significant scientific achievements of scientists and a large number of publications on various aspects of analysis and implementation of foreign experience of decentralization of state power, there were left the problems of legal consolidation of specific advanced European models of government in decentralization and quantitative criteria. The purpose of the dissertation is to develop the theoretical and methodological principles of the analysis and implementation of foreign experience in public administration in the field of decentralization. The object of the research is the processes of public administration reform. The subject of the study is foreign experience in the formation of public administration in the field of decentralization of territories.The methodological basis of the study is modern theoretical developments of domestic and foreign scientists on public administration. The paper uses a systematic approach as a basic method, which allowed to explore the components of the formation of organizational and legal mechanisms of public administration in the field of decentralization of territories. The scientific novelty of the results of the dissertation is to achieve new scientific results, which together solve the current scientific problem of developing theoretical and methodological foundations of analysis and implementation of foreign experience of public administration in the sphere of the decentralization. On the basis of the received results new positions which make scientific novelty and consist that in the dissertation work are formulated:firstly:- was presented comprehensive study of the structural model of analysis and implementation of foreign experience of public administration in the field of decentralization of territories as an independent direction in the science of public administration, developed a methodological concept of analysis and implementation of foreign experience decentralization of territories in the context of the influence of external factors and institutional challenges, (charters, statutes, ordinances, constitutions, codes, etc.); improved: - conceptual and categorical apparatus of the public administration science in terms of clarifying the content of the concepts as "decentralization of territories", "decentralized model of territorial governance and planning", "institutional transformation of public administration in the context of foreign experience";- the concept of the decentralization of territories in public administration science, which consists the radical changes in the theory of the territorial development management at all levels, implementation of the principles of multilevel management, centralization and decentralization, proportionality and deconcentration based on historical, cultural, socio-economic traditions of regions, countries. unions of states; have received further development: - scientific approaches to the adaptation of foreign experience in the traditions of decentralization of territories as a basis for reforming public authorities; - methodology of structural and functional analysis of the formation of organizational and legal mechanisms of public administration in the field of decentralization; - organizational and legal bases of formalization foreign practices which introduction creates a basis of implementation of the administrative practices "Good governance" approved and recognized by the international community.Key words: public administration, reform of public authority, organizational and legal mechanisms of public administration, decentralization of territories, foreign experience of decentralization of territories, territorial administration, management technologies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Му Ц. .. 
Інноваційно-інформаційна основа стратегії управління промисловим підприємством в економіці знань. / Ц. .. Му. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна одержаних результатів полягає у розв'язанні важливого наукового завдання щодо поглиблення теоретичних і розроблення та обґрунтування теоретико-методичних засад інноваційно-інформаційної основи стратегії управління промисловим підприємством в економіці знань.В першому розділі висвітлено характеристику стратегій розвитку промислового підприємства відповідно до ознак змісту, функцій, ієрархічності структури та знаннєвої основи. Відображено понятійний апарат і проблематику розробки стратегії управління промисловим підприємством при становленні економіки знань. Обґрунтовано вплив зміни інноваційно-інформаційної основи, а саме принципів Індустрії 4.0 (операційна сумісність, віртуалізація, децентралізація, управління в реальному часі, сервісна орієнтація, модульність), що доповнено принципами системності, гнучкості, комплексності, самовідтворюваності, екологічної та соціальної відповідальності, економічної ефективності.В другому розділі досліджено стан, основні закономірності та сучасні аспекти розвитку промислових підприємств і закладів вищої освіти України та Китаю, що стало підґрунтям висвітлення можливостей їх потенційного стратегічного бізнес-партнерства через оцінювання інноваційної спрямованості їх стратегій розвитку. Доповнено класифікацію чинників, які впливають на розвиток промислового підприємства, та класифікацію потенційних стратегічних бізнес-партнерів такими ознаками: наслідки розвитку інформаційно-комп'ютерних технологій (електронні гроші підприємств); інноваційна спрямованість стратегічних інтересів; зміни бізнес-партнерства під впливом інформатизації, інноватизації, інтелектуалізації виробництва та управління; інноваційно-інформаційну спроможність партнерів з сектора освіти і науки. Обґрунтовано інноваційну спрямованість стратегічних інтересів потенційних стратегічних бізнес-партнерів промислових підприємств в секторі освіти і науки за рахунок узагальнення характеристики їх інноваційної діяльності. Запропоновано методичні основи і модель відповідної оцінки.В третьому розділі запропоновано концептуальні засади інтегративного управління підприємством за рахунок стратегії бізнес-партнерства за предметним, ієрархічним та функціональним напрямами, а також основних вимог і умов формування його стратегії розвитку та інноваційно-інформаційної основи в економіці знань на основі бізнес-партнерства за інтегративним підходом.Запропоновано рекомендації та модель, що визначає стратегічні позиції закладу вищої освіти за рахунок оцінки його інноваційної активності, інноваційної спрямованості стратегічних інтересів і потенціалу забезпечення інноваційного розвитку виробництва, спроможності створити інтегровану інноваційно-інформаційну основу бізнес-партнерства. Розроблено модель і методику узгодження інноваційно-інформаційної основи стратегій розвитку промислового підприємства та ЗВО-партнера, в основі якої відображено чотири можливих стани узгодження їх взаємодії: абсолютний (повна узгодженість), задовільний (часткова узгодженість по основним критеріям), незадовільний (неузгодженість по деяким основним критеріїв) і критичний (принципова неможливість досягти узгодженості).^UThe scientific novelty of the obtained results lies in the solution of an important scientific problem of deepening the theoretical and development and substantiation of the theoretical and methodological foundations of the innovation and information basis of the strategy of industrial enterprise management in the knowledge economy.The first section covers the characteristics of industrial development strategies in accordance with the characteristics of content, functions, hierarchy of structure and knowledge base. The conceptual apparatus and problems of development of strategy of management of the industrial enterprise at formation of economy of knowledge are reflected. The impact of changing the innovation and information base, namely the principles of Industry 4.0 (interoperability, virtualization, decentralization, real-time management, service orientation, modularity), which is supplemented by the principles of systemic, flexibility, complexity, self-reproduction, environmental and social responsibility, economic and social responsibility.The second section examines the state, basic patterns and current aspects of development of industrial enterprises and higher education institutions of Ukraine and China, which became the basis for highlighting the potential of their potential strategic business partnership by assessing the innovative orientation of their development strategies.The classification of factors influencing the development of an industrial enterprise and the classification of potential strategic business partners are supplemented by the following features: consequences of the development of information and computer technologies (electronic money of enterprises); innovative orientation of strategic interests; changes in business partnerships under the influence of informatization, innovation, intellectualization of production and management; innovation and information capacity of partners from the education and science sector.The innovative orientation of strategic interests of potential strategic business partners of industrial enterprises in the sector of education and science is substantiated by generalization of the characteristic of their innovative activity. Methodical bases and model of the corresponding estimation are offered.The third section offers conceptual principles of integrative enterprise management through business partnership strategy in subject, hierarchical and functional areas, as well as the basic requirements and conditions of its development strategy and innovation and information base in the knowledge economy based on business partnership in an integrative approach.Recommendations and a model that defines the strategic position of a higher education institution by assessing its innovative activity, innovative orientation of strategic interests and potential for innovative production development, the ability to create an integrated innovation and information base of business partnerships.A model and method of coordination of innovation and information base of development strategies of industrial enterprise and free partner are developed, based on which four possible states of coordination of their interaction are reflected: absolute (full agreement), satisfactory (partial agreement on main criteria), unsatisfactory criteria) and critical (fundamental inability to achieve consistency).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Прав Ю. Г. 
Формування та реалізація державної політики сприяння розвитку інвестиційно-будівельного комплексу в умовах децентралізації України / Ю. Г. Прав. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі наведено нові науково-обґрунтовані положення та здійснено широке узагальнення, що у своїй сукупності розв'язують важливу науково-прикладну проблему, яка полягає у теоретико-методологічному обґрунтуванні процесів формування та реалізації державної політики сприяння розвитку інвестиційно-будівельного комплексу України в умовах децентралізації, розробці на його основі відповідних моделей, механізмів та науково-практичних рекомендацій щодо подальшого вдосконалення політики державного регулювання житлово-будівельної сфери України. Визначено, що основним об'єктом державної політики сприяння розвитку інвестиційно-будівельного комплексу України є інвестиційно-будівельний комплекс, що розбудовується на засадах інституційної, нормативної, інвестиційно-економічної соціально-відповідальної взаємодії органів публічного врядування та господарювання у сфері будівництва у трьох сферах-площинах: законодавчого регулювання соціально-економічних відносин у сфері будівництва; управління державним сектором будівельної галузі та координації діяльності суб'єктів недержавного сектору економіки.Виокремлено шість історичних етапів становлення та розвитку нормативно-правового забезпечення державного регулювання суспільно-економічних відносин у житловому будівництві та інвестиційно-будівельній діяльності в Україні. Сформовано вимоги до формування та реалізації державної політики залучення інвестицій в економіку, що покликані закласти основу стійкого припливу капіталу та розвитку інвестиційно-будівельного комплексу країни.Запропоновано формування Агенції «Регіональний офіс підтримки інвестицій у будівельній сфері» – принципово нового інституту паритетної взаємодії держави, місцевих органів публічного самоврядування, соціально відповідального бізнесу та організацій громадянського суспільства щодо регіонального управління інвестиційно-будівельним комплексом, як у певний спосіб організованої територіальної системи інституцій публічного врядування та будівельних виробництв, що здійснює планування і координацію інвестиційної діяльності будівельних організацій.Обґрунтовано концептуальні напрями державної політики стимулювання розвитку інвестиційно-будівельного комплексу та розроблено низку перспективних заходів щодо подальшого вдосконалення такої політики. Ключові слова: державна політика, інвестиційна політика, публічне врядування, державне регулювання, децентралізація влади, соціально-економічні відносини у будівництві, інвестиційно-будівельний комплекс.^UThe dissertation presents new evidence-based findings and a wide generalization, which taken together address the significant applied research question at issue, that is in the theoretical and methodological substantiation of the processes of building and implementing public policy to promote the development of construction investment activity of stakeholder groups in Ukraine in the context of decentralization with further elaboration of relevant models, mechanisms and research-to-practice guidelines on further improvement of the state regulation policy in building and construction sector of Ukraine.It determines the construction investment activity of stakeholder groups as the main object of public policy to promote the development of construction investment activity of stakeholder groups in Ukraine, which is developed on the basis of institutional, regulatory, investment and economic socially responsible interaction of public administration bodies and economic entities in construction in three areas: statutory regulation of socio-economic relations in construction; public construction management and coordination of the non-governmental economy sector.The paper defines six historical periods in the formation and development of state legal and regulatory framework for socio-economic relations in housing construction and construction investment activity in Ukraine. It sets up requirements to the building and implementation of public policy to attract investments in the economy, designed to lay the ground for a stable capital inflow and the development of construction investment activity of stakeholder groups.It is proposed to form the Regional Construction Investment Promotion Office – a fundamentally new institution to ensure equal interaction between the national and local governments, socially responsible business and civil society organizations in terms of regional management of construction investment activity of stakeholder groups as a specifically organized territorial system consisting of public administration institutions and construction operations, which carries out planning and coordination of investment activities carried out by construction companies.The dissertation substantiates conceptual areas of the public policy to stimulate the development of the construction investment activity of stakeholder groups and develops a few perspective measures for further policy improvement.Keywords: public policy, investment policy, public administration, state regulation, decentralization of power, socio-economic relations in construction, construction investment activity of stakeholder groups.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Недопад Г. В. 
Механізми забезпечення бюджетної ефективності територій в умовах децентралізації / Г. В. Недопад. — Б.м., 2021 — укp.

На основі критичного та контекстного аналізу сучасних трактувань споріднених категорій до категорії «бюджетна ефективність» у фінансово-економічній літературі, а також у результаті конвергенції концепції бюджетної ефективності та концепції ефективності, удосконалено дефініцію «бюджетна ефективність території», під якою розуміється інтегральний показник стану бюджетної системи території, що синтезує і відображає результат досягнутого рівня ефективності й транспарентності діяльності органів територіальної влади (органів місцевого самоврядування) щодо формування, розподілу та використання бюджетних коштів на соціо-еколого-економічні цілі стратегічного й тактичного характеру. Обґрунтовано ключові сутнісні аспекти бюджетної ефективності території (фінансово-економічний аспект; організаційно-управлінський аспект; макроекономічний аспект), що формують концептуальні засади досліджуваної проблематики та визначають теоретичний, методичний і інструментально-організаційний її концепт. Систематизовано основні фінансово-економічні, організаційно-управлінські та макроекономічні умови бюджетної ефективності, а також об'єктивні і суб'єктивні фактори впливу на рівень бюджетної ефективності території. Відповідно до проведеного аналізу, визначено, що децентралізацію слід розглядати саме як процес, що триває на довгостроковій основі, має ознаки управлінської діяльності та повинен підкріплюватись належним ресурсним забезпеченням при передачі повноважень. На цій основі, у роботі запропоновано дефініцію поняття «децентралізація», під якою розуміється процес перерозподілу владних повноважень, компетенцій та ресурсів від центральних органів державної влади до місцевих органів влади та самоврядування. У роботі систематизовано ризики децентралізації та виклики, які містить даний процес з позиції бюджетної ефективності територій, базовими з яких визначено: рівень професійності менеджменту, обсяг ресурсів для функціонування, характер співпраці з системою вищого рівня, складовою якої вона є. Обґрунтовано функціональну залежність рівня бюджетної ефективності територій від факторів впливу, що виникли через децентралізацію у трьох ключових аспектах: фінансовому, адміністративно-територіальному та політичному. Розроблено системну стратегію векторних орієнтирів фінансового менеджменту в умовах децентралізації, що базується на формуванні стратегічних орієнтирів бюджетної архітектури, працює через складники рівня ефективності, принципи, завдання та імперативи безперервного вдосконалення системи фінансового менеджменту через Кайдзен-технологію структурної синергії рівня бюджетної ефективності територій. Проведене дослідження мультиплікативних ефектів капіталізації бюджетного потенціалу територій дало змогу визначити, що найбільший влив на валовий регіональний продукт як результуючий фактор бюджетної ефективності територій в умовах децентралізації мають податкові та неподаткові надходження, видатки бюджету, враховуючи трансфери до державного бюджету та середній рівень доходів на одну особу. Врахування прогнозів цих показників й інструментів щодо їх покращення дасть змогу наростити темпи економічного розвитку та забезпечити бюджетну ефективність територій. Розроблено систему визначальних інструментів підвищення бюджетної ефективності розвитку територій, яка включає низку важливих блоків, серед яких: блок доходів, блок видатків, блок міжбюджетних відносин. Обґрунтовано, що напрямки забезпечення бюджетної ефективності розвитку територій через вдосконалення дохідної складової бюджету лежать у площині, по-перше, розширення фінансової самостійності місцевих бюджетів, по-друге, нарощення економічного потенціалу та забезпечення інвестиційної привабливості територій, по-третє, залучення зовнішніх запозичень для реалізації важливих завдань та проектів. Встановлено, що оптимізація системи міжбюджетних відносин базується на таких базових елементах: чіткий розподіл повноважень між органами державної влади та місцевого самоврядування; вдосконалення трансфертного методу вирівнювання за доходами; вдосконалення формульних розрахунків базової та реверсної дотації. Розроблені пропозиції щодо удосконалення бюджетної політики в сфері доходів, видатків та міжбюджетних відносин дадуть змогу усунути низку деструктивних чинників гальмування перебігу реформи фінансової децентралізації та сприятимуть зростанню фінансової самодостатності органів місцевого самоврядування, а відтак дозволять бюджетній політиці стати дієвим інструментом забезпечення соціально-економічного розвитку територій. Ключові слова: бюджетна ефективність, децентралізація, території, капіталізація, фінансовий менеджмент територій^UBased on a critical and contextual analysis of modern interpretations of related categories to the category of «budget efficiency» in the financial and economic literature, as well as as a result of convergence of the concept of budget efficiency and efficiency, the definition of «budget efficiency» is improved. territory, which synthesizes and reflects the result of the achieved level of efficiency and transparency of the activities of territorial authorities (local governments) for the formation, distribution and use of budget funds for socio-ecological and economic purposes of strategic and tactical nature. The key essential aspects of budget efficiency of the territory (financial and economic aspect; organizational and managerial aspect; macroeconomic aspect) are substantiated, which form the conceptual bases of the researched problems and determine its theoretical, methodical and instrumental-organizational concept. The main financial and economic, organizational, managerial and macroeconomic conditions of budget efficiency, as well as objective and subjective factors influencing the level of budget efficiency of the territory are systematized. It is substantiated that there are different scientific approaches to the interpretation of the concept of decentralization, which is considered by scientists as: division of rights; distribution of functions and powers; special legal regime; redistribution of responsibilities between levels of government; management system; transfer of power and responsibility; the process of expanding and strengthening the rights and powers of administrative-territorial units or lower-level bodies with a decrease in the competence of the relevant center, etc. On this basis, the paper proposes a definition of «decentralization», which means the process of redistribution of power, competencies and resources from central government to local government and self-government. The paper systematizes the risks of decentralization and the challenges posed by this process from the standpoint of budget efficiency of the territories, the basic of which are determined: the level of professionalism of management, resources for functioning, the nature of cooperation with the higher level system. The functional dependence of the level of budget efficiency of territories on the factors of influence that arose due to decentralization in three key aspects: financial, administrative-territorial and political is substantiated. A system strategy of vector guidelines of financial management in the conditions of decentralization is developed, based on the formation of strategic guidelines of budget architecture, works through the components of efficiency, principles, tasks and imperatives of continuous improvement of financial management through Kaizen technology of structural synergy of budget efficiency. The study of multiplier effects of capitalization of budget potential of territories allowed to determine that the greatest impact on gross regional product as a result of budget efficiency of territories in decentralization have tax and non-tax revenues, budget expenditures, including transfers to the state budget and average per capita income. Taking into account the forecasts of these indicators and tools for their improvement will increase the pace of economic development and ensure the budget efficiency of the territories. A system of defining tools for improving the budget efficiency of territorial development has been developed, which includes a number of important blocks, including: the block of revenues, the block of expenditures, the block of interbudgetary relations. It is substantiated that the directions of ensuring budgetary efficiency of development of territories through improvement of a revenue component of the budget lie in the plane, first, expansion of financial independence of local budgets, secondly, increase of economic potential and maintenance of investment attractiveness of territories, thirdly, attraction of external borrowings for realization. important tasks and projects. It is established that the optimization of the system of inter-budgetary relations is based on the following basic elements: a clear division of powers between public authorities and local governments; improvement of the transfer method of income equalization; improvement of formula calculations of basic and reverse subsidy. The developed proposals to improve the budget policy in the field of revenues, expenditures and inter-budgetary relations will eliminate a number of destructive factors hindering the reform of financial decentralization and will increase the financial self-sufficiency of local governments, and thus allow budget policy to become an effective tool for socio-economic. Key words: budget efficiency, decentralization, territories, capitalization, financial management of territories.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Мельник Я. В. 
Механізми децентралізації та взаємодії органів виконавчої влади у сфері охорони правопорядку / Я. В. Мельник. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретичні засади та розроблено практичні пропозиції щодо формування механізму децентралізації взаємодії суб'єктів публічного управління у сфері охорони правопорядку на субрегіональному рівні. Подано авторське визначення поняття “механізм децентралізації взаємодії у сфері охорони правопорядку”, що визначається як перехід від каральних до соціально-сервісних функцій органів охорони правопорядку, а також від вертикальної взаємодії у правоохоронній системі, до координації як форми організації взаємодії більшої кількості суб'єктів на місцевому рівні, за якою усі сторони зобов'язані організувати взаємозв'язок та координувати діяльність. Уточнено поняття “органи охорони правопорядку” як один із видів правоохоронних органів, що реалізують правоохоронну функцію держави та які спеціально уповноважені на проведення особливого різновиду державноуправлінської діяльності, що здійснюється із застосуваннями державного примусу. У дисертації вперше обґрунтовано механізм децентралізації взаємодії та його складові: суб'єкти взаємодії та технологічні елементи взаємодії, в основі якого є координаційний центр, що забезпечує взаємодію державних та недержавних інститутів у процесі прийняття та реалізації координаційних рішень з питань забезпечення охорони правопорядку на субрегіональному рівні. Запропоновано організаційно-управлінську модель взаємодії правоохоронних органів, органів державної влади, місцевого самоврядування та громадськості для забезпечення охорони правопорядку на субрегіональному рівні за різних соціально-економічних та еколого-техногенних умов, що складається з п'яти основних функціональних блоків з мінімальним рівнем ієрархічних зв'язків. Удосконалено підходи до моделювання організаційної структури взаємодії суб'єктів реалізації правоохоронної функції держави на субрегіональному рівні та громадськості. Розширено сукупність принципів реалізації правоохоронної функції на місцевому рівні, що на відміну від існуючих доповнено принципом постійної взаємодії та комунікації суб'єктів публічного управління, правоохоронних органів і громадськості на основі партнерства та співпраці. У дисертації набули подальшого розвитку теоретичні обґрунтування доцільності запровадження концепції communitypolicing у діяльність органів охорони правопорядку на місцевому рівні для забезпечення взаємодії та партнерства поліції з іншими міськими службами та громадськістю. А також тенденції запровадження кращих зарубіжних практик щодо децентралізації повноважень у сфері охорони правопорядку, зокрема доцільність використання стратегії поліцейсько-громадського контакту та залучення місцевих громад і громадських організацій до координаційного центру з питань планування та реалізації державної політики у сфері охорони правопорядку на відповідному територіальному рівні. Розроблено та обґрунтовано практичні пропозиції щодо внесення змін до чинного законодавства питань легалізації діяльності муніципальної поліції, розподілу прав та обов'язків між муніципальною та національною поліцією, закріплення обов'язкового залучення муніципальної поліції до питань забезпечення цивільного захисту щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків. У рамках реформування правоохоронних органів і завершення реформи децентралізації необхідним є посилення інституту дільничних та легалізація муніципальної поліції лише після остаточного формування об'єднаних територіальних громад по всій державі. Ключові слова:механізм децентралізації взаємодії, організаційна структура взаємодії, система охорона правопорядку, органи охорони правопорядку, децентралізація повноважень у сфері охорони правопорядку, органи публічної влади, правоохоронна функція держави, муніципальна поліція, модель організації взаємодії у сфері охорони правопорядку.^UThis dissertation substantiates theoretical foundations and develops practical proposals for the formation of a mechanism of decentralization of interaction between public administration subjects in the law enforcement sphere at the subregional level. The author's definition of the concept “mechanism of decentralization of interaction in the law enforcement sphere” is presented. It is defined as the transition from punitive to social and service functions of police authorities, as well as from vertical interaction in law enforcement system to coordination as a form of interaction organization of a larger number of subjects at the local level, pursuant to which all parties are obliged to organize the interconnection and coordinate activities. The dissertation has elaborated the concept of “police authorities” as one type of law enforcement agencies that implement the law enforcement function of the state, which are specially authorized to conduct a special kind of public administration activities carried out with state coercion. Moreover, for the first time, the dissertation has substantiated the mechanism of decentralization of interaction and its components: interaction subjects and technological elements of interaction, which is based on a coordination center that ensures the interaction of governmental, state, and non-state institutions in the process of making and implementing coordination law enforcement decisions at the subregional level. We have offered an organizational and managerial model of interaction between law enforcement agencies, public authorities, local self-government authorities, and the public in order to ensure law enforcement at the subregional level, in different socioeconomic and environmental-anthropogenic conditions. We have improved approaches of modeling the organizational structure of interaction between the subjects of the state law enforcement function at the subregional level and the public level, in particular, a dynamic matrix model has been developed. The set of principles of realization of the law enforcement function at the local level has been enlarged, which, in contrast to the existing ones has been supplemented by the ninth principle, i.e. constant interaction and communication of public administration subjects, law enforcement agencies, and the public on the basis of partnership and cooperation. The theoretical substantiations of the expediency of introducing a concept of community policing in activity of law enforcement agencies at the local level have got further development in the research in order to the maintenance of interaction and partnership of the police with other city services and the public. Furthermore, tendencies in the introduction of the best foreign practices for decentralization of powers in the law enforcement sphere, in particular, the feasibility of using the strategy of police and public contact and involving local communities and NGOs in the work of the coordination center for planning and implementing public policy in the law enforcement sphere at the appropriate territorial level. We have developed and substantiated, at the scientific and theoretical level, practical proposals for amendments to the current legislation.As a part of law enforcement reform and completion of decentralization reform, it is necessary to strengthen the institution of precinct officers and legalize the municipal police only after the final formation of amalgamated communities throughout the country.Keywords: mechanism of decentralization of interaction, the organizational structure of interaction, law enforcement system, law enforcement agencies, decentralization of powers in the law enforcement sphere, public administration authorities, law enforcement function of the state, municipal police, model of the organization of interaction in the law enforcement sphere.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Жорняк А. М. 
Модернізація діяльності органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграції осіб з інвалідністю в Україні / А. М. Жорняк. — Б.м., 2021 — укp.

Жорняк А.М. Модернізація діяльності органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю в Україні.Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософіі за спеціальністю 281 — «Публітіе управління та адміністрування» Дніпропетровський регіональний інститут державного управління Національної академіі державного управління при Презпдентові України, Дніпро, 2021.У дисертаціі на підставі аналізу теоретичних здобутків науковців, міжнародного досвіду, чинного законодавства України та практики його застосування установлено сутність i особливості державної та регіональної політики щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю, виявлено пріоритетні напрямки i протиріччя, вироблений механізм модернізаціі діяльності органів місцевого самоврядування з цього питання.У роботі акцентусться увага на тому, що актуальність дослідження проблемы державної політики в галузі соціальної інтеграціі осіб з iнвaлiднiGтю в Україні обумовлена протиріччям між збільшенням чисельності людей, що мають інвалідність, i нерозвиненістю системи ïx соціальної інтеграціі та адаптаціі до мінливих соціально-політичних i економічних умов. Крім того, нepoзвинeнiGть соціального законодавства, неефективність реалізаціі вже прийняти законів у цій сфері, неготовність суспільної свідомості прийняти таких людей як повноправних членів суспільства погіршують ситуацію. Автор підкреслюс, що незважаючи на зусилля державної влади, соціальна політика в цілому i щодо осіб з інвалідністю, як однісї з найбільш незахищених соціальних гpyп, багато в чому с не випереджальною, а, навпаки, запізнілою, що не мінімізус, а максимізус соціальне розшарування українців. До того ж децентралізація неможе стати гapamicю вирішення ycix соціально-економіяних проблем на регіональному чи місцевому рівні. На основі аналізу наукової літератури було виявлено, що сьогодні виникла гостра потреба подальшої імплементації в українське законодавство міжнародних стандартів забезпечення інтеграції осіб інвалідністю в контексті сучасних глобалізаційних викликів та посилення евроінтеграційних процесів в Україні. Автор наголошуе на необхідності модернізаціі органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю.У вступі обгрунтовано актуальність та доцільність дослідження;вказано на зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами; визначено об'ект, предмет, мету, завдання i методи дослідження; назначено джерельну базу; окреслено наукову новизну та практичне значения одержаних результатів; висвітлено апробацію та впровадження результатів дослідження; зазнаяено особистий внесок здобувача та подано структуру й обсяг дисертаційної роботи.^UZhorniak А. М. Modernization of Local Government Actix ities to Promote Social Integration of Persons with Disabilities in Ukraine. — Qualiication research paper, irianuscript.Thesis for Doctor of Philosophy Degree (РЮ): Specialty 281 Public Management and Administration. — Dnipropetrovsk Regional Institute for PuЫic Administration, National Academy for Public Administration under the President of Ukraine, Dnipro, 2021.The dissertation based оп the analysis of theoretical achievements of scientists, international experieпce, current legislation of Ukraine and the practice of its application estaЫishes the essence and features of state and regional policy, identifies priorities and contradictions, develops а mechanism for modernization of local government activities to promote social integration of persons with disabilities.The dissertation emphasizes that the relevance of the study of state policy in the field of social integration of persons with disabilities in Ukruine is due to the contradiction between the increase in the number of people with disabilities and the underdevelopment of their social integration and adaptation to changing socio- political and economic conditions. In addition, the underdevelopment of social legislation, the inefficiency of the implementation of already adopted laws in this area, the unwillingness of the public consciousness to accept such people as freemen of soGiety exacerbate the situation. The author emphasizes that despite the efforts of the goxernment, social policy in general and towards people with disabilities, as one of the most vulnerable social groups, is largely not ahead, but, оп the contrary, belated, which does not minimize but maximizes the social stratification of Ukrainians. In addition, decentralization cannot guarantee the solution of all socio-economic problems at the regional or local level. Based оп the analysis of the scientific literature, it was found that today there is ап urgent needfor further implementation in Ukrainian legislation of international standards to ensure the integration of people with disabilities in the context of current globalization challenges and strengthening European integration processes in Ukraine. The author emphasizes the need to modernize local governments for the social integration of persons with disabilities.The relevance and feasibility of the study is substantiated in the Introduction; the connection of work with scientific programs, plans, topics is indicated; the ob)ect, subject, purpose, tasks and methods of research are defшed; the source base is indicated; the scientific novelty and practical significance of the oЫained results are outlined; the approbation and implementation of research results are covered; the personal contribution of the author is indicated and the structure and volume of the dissertation work are given.The results of theoretical analysis of research about the formation and implementation of state policy to promote social integration of persons with disabilities are presented; the conceptual and categorical apparatus of research is generalized; methods of research of the state policy at the local level concerning social integration of persons with disabilities are defined in the First Chapter«Theoretical Principles of Formation and Implementation of State Policy to Promote Social Integration of Persons with Disabilities».The legislative support of state policy оп persons with disabilities in Ukraine is analyzed; the institutional capacity of interaction between local self-government bodies and civil society institutions оп issues of social integration of persons with disabilities is substantiated; modern international standards for social integration of persons with disabilities are considered; оп the basis of the analysis of various scientific sources the peculiarities of the implementation of the state policy of foreign countries оп the researched topic are determined, the experieпce for Ukraine is actualized in the Second Chapter «Organizational and Legal Framework for the Implementation of State Policy at the Local Level оп the Social Integration of Persons with Disabilities».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського