Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (162)Книжкові видання та компакт-диски (28)
Пошуковий запит: (<.>K=ЗАПАЛЮВАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 33
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Корогодський В.А. 
Вдосконалення процесів сумішоутворення та згоряння в двигунах з іскровим запалюванням при безпосередньому вприскуванні палива: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / В.А. Корогодський ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Запропоновано математичну модель процесу перетікання заряду на такті стиску в надпоршневій порожнині двигуна з іскровим запаленням (ІЗ) та напіврозділеною камерою згоряння (КЗ), розташованою у головці циліндра. Уточнено математичні моделі процесів об'ємно-плівкового сумішоутворення в двигунах з ІЗ у разі безпосереднього впорскування палива (БВП). Розроблено метод оцінки ступеня розшарування заряду в двигунах з ІЗ і внутрішнім сумішоутворенням. Визначено особливості впливу організації об'ємного, об'ємно-плівкового та плівкового сумішоутворення в двигунах з ІЗ у разі БВП та розшарування заряду на показники робочих процесів. Запропоновано спосіб організації розшарування заряду за плівкового сумішоутворення в двотактному двигуні з ІЗ у разі БВП за допомогою якісного та змішаного регулювання потужності за умов використання палив широкого фракційного складу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З365-012 +
Шифр НБУВ: РА330001

Рубрики:
  

      
2.

Яковін С.Д. 
Властивості та структура тліючого розряду постійного струму низького тиску: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.08 / С.Д. Яковін ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 16 с. — укp.

Досліджено запалювання, режими горіння та структуру жевріючого розряду постійного струму низького тиску. Визначено наявність зв'язку між нормальним жевріючим розрядом і анодним світінням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В333.321
Шифр НБУВ: РА318620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Миня О.Й. 
Емісійні характеристики щільної плазми електророзрядних джерел випромінювання на атомах гелію і неону та монофторидах і монохлоридах важких інертних газів: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.04 / О.Й. Миня ; Ужгород. нац. ун-т. — Ужгород, 2005. — 16 с. — укp.

Наведено результати систематичних досліджень емісійних характеристик електророзрядної плазми високої щільності на основі атомів і моногалогенідів інертних газів з накачуванням поперечним і коронним розрядами. Установлено характеристики та механізм запалювання поперечного об'ємного розряду з допробійним іонізаційним розмноженням електронів, що відбуваються у сумішах інертних газів з галогенвмісними молекулами. Відзначено, що даному випадку плазма була достатньо однорідною, повністю заповнювала міжелектронний проміжок та випромінювала переважно за спектральними лініями атомів He і Ne й молекулярними смугами сірки. Визначено, що формування такого розряду відбувається за рахунок високошвидкісної іонізаційної хвилі. Зауважено, що плазма сильнострумового поперечного розряду у неоні є широкосмуговим джерелом випромінювання молекулярних іонів неону у спектральному діапазоні 200 - 400 нм. Розроблено й оптимізовано ряд ультрафіолетових (УФ) спонтанних джерел випромінювання на B - X переходах моногалогенідах Zr, Kr та Xe, які випромінюють у діапазоні 193 - 353 нм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В333.3,022 +
Шифр НБУВ: РА338788

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Овчаров О.В. 
Зниження викидів канцерогенних речовин з відпрацьованими газами автомобільних бензинових двигунів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / О.В. Овчаров ; Харк. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2000. — 15 с. — укp.

Запропоновано методику оцінки сумарної канцерогенності відпрацьованих газів (ВГ) двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) за результатами їх екодосліджень спільно з автомобілем на стенді з біговими барабанами за Європейським їздовим циклом. Удосконалено та використано повнопоточні комбіновані системи уловлювання бенз(а)пірену (БП) з ВГ ДВЗ, а також наведено методику їх кількісного визначення. Проведено комплексні дослідження восьми різних модифікацій бензинових ДВЗ типу ЗМЗ. Визначено кореляційні залежності, що зв'язують сумарну канцерогенність ВГ ДВЗ із масовим рівнем викиду БП за їздовий цикл. Показано високу ефективність зниження канцерогенності ДВЗ під час використання газоподібних палив, форкамерно-факельного запалювання горючої суміші та термокаталітичних систем нейтралізації ВГ. Запропоновано раціональні шляхи зниження канцерогенності ВГ автомобільних бензинових двигунів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-082
Шифр НБУВ: РА310330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
5.

Кабанов О.М. 
Зниження викидів шкідливих речовин з відпрацьованими газами транспортних дизелів шляхом конвертування їх в газові двигуни: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / О.М. Кабанов ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано можливості зниження токсичності транспортного дизеля шляхом конвертування його у газовий двигун з високоенергетичною системою запалювання. Удосконалено методику розрахунку процесу згоряння I.I. Вібе, що дозволяє провести розрахункове дослідження впливу різних факторів на форму характеристики тепловиділення, що обумовлює утворення шкідливих речовин у циліндрі газового двигуна з високоенергетичною системою запалювання. Розроблено методики проведення експериментального дослідження газового двигуна та визначення змінного показника згоряння за I.I.Вібе шляхом обробки експериментальних характеристик тепловиділення. Одержано характеристичні карти значень коефіцієнтів надлишку повітря та кутів випередження запалювання для системи керування газовим двигуном 6ГЧ13/14 з високоенергетичною системою запалювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О355-082 +
Шифр НБУВ: РА357056

Рубрики:
  

      
Категорія:    
6.

Савінов О.І. 
Обгрунтування та вибір параметрів системи живлення перспективних одноциліндрових двотактних двигунів з іскровим запалюванням: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / О.І. Савінов ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Розроблено систему живлення перспективного двотактного двигуна з безпосереднім вприскуванням та іскровим запалюванням. Запропоновано нетрадиційну схему паливного насоса високого тиску з манжетним ущільненням плунжера для одноциліндрового двотактного двигуна з іскровим запалюванням, в якому секції високого та низького тиску об'єднані в єдине ціле. Обгрунтовано необхідність застосування гідропневматичного акумулятора в порожнині низького тиску для забезпечення необхідного рівня тиску, визначено тип і основні параметри акумулятора. Запропоновано систему рівнянь для визначення об'єму повітряної порожнини гідропневматичного акумулятора залежно від об'єму палива, що компенсується, а також мінімального та максимального рівнів робочого тиску в порожнині низького тиску. В рівняннях враховано пружні властивості повітря, що знаходиться в повітряній порожнині гідропневматичного акумулятора та матеріалу мембрани. Проведено розрахунок та проектування паливного насоса з манжетним ущільненням плунжера для вприскування палива в камеру згоряння двотактного двигуна. Наведено результати безмоторних та моторних випробувань розробленого паливного насоса, які підтверджують правильність вибору головних конструктивних параметрів насоса високого тиску, а також результати його використання на двотактному двигуні з іскровим запалюванням і безпосереднім вприскуванням палива у камеру згоряння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з365.2-044 +
Шифр НБУВ: РА323269

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Качмар Р.Я. 
Оптимізація періодичності контрольно-регулювальних робіт систем живлення і запалювання бензинових автомобільних двигунів за показником токсичності відпрацьованих газів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Р.Я. Качмар ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Встановлено вплив нерівномірності фракційного та групового складу палива, способів регулювання систем живлення та запалювання (СЖЗ) та зношення елементів циліндропоршневої групи на збільшення токсичності відпрацьованих газів. Розроблено нормативну базу та методику визначення впливу даних чинників на токсичність відпрацьованих газів за вмістом оксиду вуглецю. На підставі результатів експлуатаційних випробувань карбюраторних двигунів виявлено вплив способу регулювання СЖЗ та зношеності циліндрів на токсичність відпрацьованих газів двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Визначено оптимальну періодичність контрольно-регулювальних робіт щодо СЖЗ за пробігом автомобільних транспортних засобів з використанням критерію мінімального ризику, що становить 1,25 тис. км (за дорожніми дослідженнями - 2,5 тис. км.). Розроблено методику розрахунку масових викидів токсичних речовин з відпрацьованими газами автомобільних ДВЗ з використанням системи контрольно-регулювальних робіт за різними критеріями. Доведено доцільність застосування знайдених оптимальних періодичностей виконання робіт щодо систем живлення і запалювання, що сприяє частковому розв'язанню проблеми зниження забруднення атмосферного повітря пересувними джерелами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-082 н631 +
Шифр НБУВ: РА339486

Рубрики:

      
8.

Рудніцький В.А. 
Особливості запалювання і горіння деяких розрядів низького тиску: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.04 / В.А. Рудніцький ; НАН України. Ін-т фізики. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена вивченню фізики процесів запалювання і горіння електричних розрядів низького тиску. Досліджено криві запалювання відбивного розряду в комірці Пеннінга з холодними катодами для слабких магнітних полів і з'ясовано причину їхнього немонотонного характеру. Пояснено хід вольт-амперної характеристики дугового розряду в парах матеріалу анода зі штучним розжаренням катода у вакуумі і з напуском газу. Виявлені і пояснені основні особливості впливу додаткового електрода у вигляді циліндра або кільця з позитивним відносно заземленого катода потенціалом на розряд з випаровуванням анода. Досліджено основні параметри потоку плазми парів різних твердотільних матеріалів діодного і тріодного розряду з випаровуванням анода. Визначено мінімальний тиск парів речовини над поверхнею розплаву для запалювання пучково-плазмового і пучково-магнетронного розрядів в парах твердотільних речовин, які випаровуються електронним променем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В333.323,022

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Мельник О.Є. 
Підвищення ефективності використання бензогазових сумішей на рухомому складі автомобільного транспорту: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / О.Є. Мельник ; Укр. трансп. ун-т. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено вибору раціонального співвідношення "бензин - газ" у бензогазовій суміші для універсальної системи живлення двигуна з іскровим запалюванням. Розроблено методику визначення раціонального співвідношення компонентів у бензогазовій суміші. Уточнено математичну модель розрахунку витрати палива та викидів шкідливих речовин автомобільним двигуном вантажного автомобіля, обладнаного універсальною системою живлення, під час руху автомобіля за міським їздовим циклом. Визначено оптимальні співвідношення "бензин - газ" для різних схем використання природного газу, показники економічної ефективності використання автомобіля. Досліджено перехідний процес переключення живлення з бензину на бензогазову суміш. Запропоновано схему відключення газу універсальної системи живлення. Оцінено вплив якості перехідних процесів на екологічні та економічні показники вантажного автомобіля з такою системою живлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О355
Шифр НБУВ: РА310343 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Кулик М.І. 
Підвищення ефективності спалювання енергоносіїв рослинного походження для теплоенергетичних установок: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.06 / М.І. Кулик ; НАН України, Ін-т пробл. машинобуд. ім. А.М.Підгорного. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено метод вирішення задачі теплообміну для складової краплі, поміщеної у потік нагрітого повітря, внутрішня частина якої є металевим підвісом. Удосконалено математичні моделі процесів випаровування та запалювання, зокрема, встановлено залежності часу прогріву краплі від її діаметра, об'ємної швидкості випаровування краплі від часу, періоду індукції краплі від температури навколишнього середовища, температури запалювання від розмірів крапель. Уперше одержано та зіставлено дериватограми термічного та термогравиметричного аналізу ріпакової олії та її продуктів. Науково обгрунтовано методи оцінювання показників запалювання та горіння рідин, які відрізняються від ДСТУ 12.1. 044 - 89 можливістю дослідження фізики горіння та визначення показників запалювання, горіння, неповноти згоряння їх у потоці нагрітого повітря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З655 +
Шифр НБУВ: РА363098

Рубрики:

      
11.

Козачук І.С. 
Покращення індикаторних, ефективних та екологічних показників газових двигунів, переобладнаних з дизелів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / І.С. Козачук ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано можливості покращання індикаторних, ефективних та екологічних показників роботи газових двигунів, переобладнаних з дизелів, шляхом вибору доцільних значень їх конструктивних і регулювальних параметрів. Розроблено методику оцінювання показників газового двигуна, що базується на уточненій математичній моделі його робочого процесу, яка дозволяє досліджувати вплив конструктивних і регулювальних параметрів на індикторні, ефективні й екологічні показники двигуна з урахуванням особливостей згоряння природного газу. Проведено розрахункові й експериментальні дослідження газового двигуна, переобладнаного з дизеля Д-240, щодо обгрунтування вибору ступеня стискання та визначення впливу кута випередження запалювання на показники його роботи. Встановлено доцільні значення кута випередження запалювання в усьому діапазоні швидкісних і навантажувальних режимів газового двигуна.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З365.5-01с116 +
Шифр НБУВ: РА362030

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Сидоренко Р.В. 
Покращення паливної економічності і зменшення токсичності автомобілів з двигунами, переведеними з бензину на газ: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Р.В. Сидоренко ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено методику досліджень впливу регулювальних параметрів двигуна з іскровим запалюванням на паливну економічність, енергетичні, екологічні показники, а також параметри, що можуть впливати на довговічність двигуна у разі зміни виду палива. Експериментально досліджено вплив регулювальних параметрів на основні показники роботи двигунів за навантажувальних та швидкісних режимів, а також визначено показники роботи двигунів за умов живлення бензином і природним газом у разі режимів, які є необхідні для розрахунку паливної економічності та шкідливих викидів автомобіля на базі розробленої математичної моделі його руху. Запропоновано математичну модель для визначення впливу регулювальних параметрів на паливну економічність і токсичність автомобілів за умов експлуатації. Розроблено практичні рекомендації щодо установлення регулювальних параметрів, необхідних для покращання паливної економічності та зниження токсичності автомобілів з двигунами за умов використання газу для їх роботи. Створено пристрій автоматичної зміни кута випередження запалювання у випадку заміни виду палива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О355-01 +
Шифр НБУВ: РА329301

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Крамар С.М. 
Покращення паливної економічності і зниження токсичності двотактних бензинових двигунів шляхом розділеної подачі свіжого заряду: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / С.М. Крамар ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Удосконалено робочий процес двотактного бензинового двигуна шляхом розділеної подачі свіжого заряду, що забезпечує підвищення паливної економічності та зниження токсичності відпрацьованих газів до рівня чотиритактних двигунів з іскровим запалюванням. Створено експериментальний двотактний бензиновий двигун з розділеною подачею свіжого заряду (ДРПЗ), що забезпечує продувку циліндра повітрям, подачу паливної суміші після газообміну та організацію розшарованого заряду у камері згорання. Розроблено математичні моделі та програми розрахунку на ПК робочого циклу ДРПЗ. Проведено розрахунково-експериментальне дослідження ДРПЗ, в результаті яких встановлено, що двотактний бензиновий двигун може скласти реальну конкуренцію сучасним чотиритактним двигунам з іскровим запалюванням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О353-014.1 + О353-082 н631
Шифр НБУВ: РА331067

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Захарченко О.М. 
Покращення паливної економічності та екологічних показників автомобілів раціональним використанням бензинів з добавками біоетанолу: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / О.М. Захарченко ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему покращання паливної економічності й екологічних показників автомобільного двигуна за умов есплуатації шляхом оптимізації встановлюваного кута випередження запалювання за умов живлення бензинами з домішками біоетанолу. Проведено стендові експериментальні дослідження двигуна МеМЗ-245 щодо визначення впливу встановлюваного кута випередження запалювання на основні показники у разі живлення бензинами з домішками біоетанолу. Уточнено математичну модель руху автомобіля ЗАЗ-1102 "Таврія" за режимами Європейського міського їздового циклу для визначення оптимальних значень установлюваного кута випередження запалювання та дослідження впливу експлуатаційних факторів на показники автомобільного двигуна за умов живлення бензинами з домішками біоетанолу. Перевірено адекватність моделі установлено, що розбіжність даних, одержаних за умов її використання, становить 1,6 %. Визначено оптимальні значення встановлюваного кута випередження запалювання двигуна МеМЗ-245 у разі живлення бензинами з 10 та 20 %-ми домішками біоетанолу. Проведено дорожні випробування автомобіля ЗАЗ-1102 "Таврія", на підставі результатів яких підтверджено вірогідність розрахункового дослідження з застосуванням математичної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-014.1 +
Шифр НБУВ: РА357397

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Яновський В.В. 
Покращення паливної економічності та екологічних показників конвертованих газових двигунів дорожніх транспортних засобів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / В.В. Яновський ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2004. — 18 с.: рис. — укp.

Запропоновано методику оцінки впливу ступеня стискання та складу газоповітряної суміші на індикаторні, ефективні та екологічні показники двигуна під час роботи на природному газі, що грунтується на математичній моделі розрахунку робочого процесу газового двигуна з іскровим запалюванням. Створено методику визначення оптимальних регулювань системи живлення газових двигунів з різними ступенями стискання за показниками газобалонного автомобіля за експлуатаційних умов, основою якої є удосконалена математична модель розрахунку витрати палива та викидів забруднюючих речовин вантажного газобалонного автомобіля в їздовому циклі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О355-014.1 +
Шифр НБУВ: РА329789

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Дзюбенко О. А. 
Поліпшення паливно-економічних та екологічних показників автомобіля на основі оптимізації параметрів системи управління запалюванням: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / О. А. Дзюбенко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та новий розв'язок задачі покращання паливно-економічних та екологічних показників автомобіля. Проведено теоретичні та практичні дослідження впливу параметрів іскрового розряду системи запалювання на робочий процес двигуна, за результатами яких запропоновано концепцію багатопараметричного керування запалюванням. Розроблено математичну модель об'єкта керування, яка дозволяє одержати оптимальні параметри системи запалювання (СЗ) залежно від комплексного критерію, який визначається умовами експлуатації автомобіля. Встановлено метод адаптивної настройки СЗ під конкретні умови експлуатації автомобіля й експериментально доведено доцільність його використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-045
Шифр НБУВ: РА373248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Цюман М. П. 
Поліпшення паливної економічності бензинового двигуна з системою нейтралізації відпрацьованих газів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / М. П. Цюман ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено математичну модель системи двигун - нейтралізатор, що є системою диференціальних рівнянь руху газового потоку, об'ємного балансу й адіабати з врахуванням впливу режиму роботи двигуна та ступеня рециркуляції відпрацьованих газів на параметри стану робочого тіла в циліндрі, впускному та випускному колекторах, характер і тривалість згоряння та викиди основних шкідливих речовин. Проведено стендові експериментальні дослідження двигуна VW BBY щодо визначення впливу ступеня рециркуляції відпрацьованих газів і кута випередження запалювання на паливну економічність, екологічні й індикаторні показники. Визначено доцільні значення ступеня рециркуляції відпрацьованих газів і кута випередження запалювання в усьому діапазоні швидкісних і навантажувальних режимів роботи двигуна за критерієм мінімальної питомої ефективної втрати палива. Оцінено покращання паливної економічності автомобіля в їздовому циклі за раціонального регулювання ступеня рециркуляції відпрацьованих газів і кута випередження запалювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-014.1
Шифр НБУВ: РА376306 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Осетров О.О. 
Поліпшення техніко-економічних показників дизеля 4ЧН 12/14, що працює на біопаливах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / О.О. Осетров ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Розроблено комплексну математичну модель робочого процесу дизеля, що працює на біопаливах, шляхом внесення в математичні моделі процесів згоряння, утворення оксиду азоту та сажі таких уточнень, а саме: у моделі процесу згоряння під час розрахунку періоду спалаху запропоновано залежності, що враховують долю палива, яке випарувалося за період затримки запалювання, та запропоновано схему узгодження періодів спалаху та дифузійного згоряння; у моделі процесу утворення сажі запропоновано залежності, які враховують вплив на цей процес кисню, що входить до складу біопалив; у термічній моделі процесу утворення NO запропоновано схему врахування дисоціації, нерівноважних концентрацій компонентів продуктів згоряння, похибок розрахунку теплоємностей і ентальпій; у кінетичній моделі процесу утворення NO уточнено диференціальні рівняння та запропоновано залежності, які враховують нижчу теплоту згоряння біопалив. Уперше розраховано рівноважні склади, теплоємності й ентальпії продуктів згоряння біопалив. Запропоновано методику порівняльної оцінки ефективності застосування в дизелі різних палив й визначено біопаливо, використання якого в дизелі 4 ЧН 12/14 є найбільш ефективним. Модифіковано рівняння для обчислення комплексного паливно-екологічного критерію та одержано залежності, що взаємозв'язують цей критерій, показники паливної економічності й токсичності відпрацьованих газів даного дизеля зі ступенем стиску, тиском наддування, кутом випередження й тривалістю впорскування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О354-014.1 +
Шифр НБУВ: РА340064

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
19.

Мамаєв В. В. 
Розвиток наукових основ оцінки пожежної небезпеки вугільних шахт: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 21.06.02 / В. В. Мамаєв ; Держ. Макіїв. НДІ з безпеки робіт у гірн. пром-сті (МакНДІ). — Макіївка, 2011. — 36 с.: табл., рис. — укp.

Розкрито механізм формування причинно-наслідкових зв'язків процесу виникнення пожежі в шахті, який полягає у сукупному впливі чинників гірничо-геологічного, гірничотехнічного та соціально-економічного характеру на ризик пожежі. Розроблено методологію оцінювання за допомогою кількісних показників ризику підземної пожежі, обгрунтовано заходи щодо мінімізації її наслідків. Встановлено кількісні зв'язки ризику підземної пожежі від її небезпечних чинників у визначеному місці об'єкта протягом певного часу, на підставі яких визначається пожежна небезпека об'єкта з урахуванням особливостей розвитку підземної пожежі, утворення зон загазування, умов пересування гірників у виробках під час аварії. Встановлено залежності кількісного критерію пожежної безпеки (імовірності виникнення пожежі) гірничошахтного обладнання від умов ведення гірничих робіт, що уточнено наявністю горючого середовища та можливістю утворення джерел запалювання за досягнутого рівня пожежної безпеки об'єкта. Розкрито характер впливу основних показників пожежної небезпеки робочих рідин на загальний рівень пожежної безпеки підземного об'єкта, обумовлений займистістю робочих рідин під час розпилення під високим тиском і здатністю до поширення горіння в суміші з вугільним пилом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И31-4 н68
Шифр НБУВ: РА385726 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
  

      
20.

Руденко М.Р. 
Розробка ресурсозберігаючої технології підготовки і спікання агломераційної шихти з високим вмістом тонкодисперсних матеріалів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.02 / М.Р. Руденко ; Дніпродзержин. держ. техн. ун-т. — Дніпродзержинськ, 2006. — 19 с. — укp.

Розроблено ресурсоощадну технологію підготовки та спікання агломераційних шихт з високою часткою залізовмісних відходів і тонкодисперсних матеріалів. Досліджено параметри руху матеріалу в поперечному перерізі барабана-огрудковувача та вперше розрахунково-аналітичним та експериментальним шляхом визначено оптимальні питомі динамічні навантаження на гранули. Доповнено теоретичні та практичні засади технології підготовки та спікання шихти, що вміщує високу частку відходів металургійного виробництва. Здійснено впровадження в агломераційне виробництво ВАТ "ДМКД" технології спікання шихт, що вміщують сталеплавильні шлами та шлаки. Вперше розроблено теоретичні засади технології запалювання за умови розподілу енергії запального горна на радіаційну та конвективну складові. Вперше розрахунково-експериментальним шляхом встановлено взаємозв'язок товщини колосників з активним перетином колосникової гратки за умов припустимого просвіту щілини. Розроблено та впроваджено на трьох агломашинах ВАТ "ДМКД" нову конструкцію колосника. За даними технологіями та конструкціями вироблено понад 19,9 млн. т агломерату та 7,7 млн. т чавуну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К301.31-1 + К301.31-1
Шифр НБУВ: РА346115

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського