Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (37)Тематичний інтернет-навігатор (14)Наукова електронна бібліотека (301)Реферативна база даних (6361)Книжкові видання та компакт-диски (1468)Журнали та продовжувані видання (289)
Пошуковий запит: (<.>K=КНИЖКОВ$<.>+<.>K=ДИЗАЙН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 640
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Доколова А. С. 
3D-mapping як сучасна технологія мультимедійного мистецтва в Україні. / А. С. Доколова. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена особливостям використання технології відеопроєкційного меппінгу в контексті розвитку мультимедійного мистецтва в Україні та аналізу перспективних напрямків інтегрування інноваційних інформаційних технологій відповідно до специфіки вітчизняного соціомистецького простору ХХІ ст. Досліджено та проаналізовано технологію відеопроєкції в усіх аспектах, починаючи з цільових питань та відповідно до модульної структури, що посприяла розумінню її функціонування та використання.Запропоновано використовувати термін «відеопроєкційний меппінг» (за В. Сансоне), оскільки, з одного боку, він є поєднанням двох термінів, що наразі найчастіше використовуються, а з іншого – повноцінно розкриває означену технологію, пояснюючи її особливості. Відеопроєкційний меппінг – це проєкція відеоматеріалів, що, на відміну від звичайних відеопроєкцій, адаптується до форм та обсягів проєкційної поверхні, якою може стати будь-який за формами та обсягами об'єкт чи суб'єкт.Розроблено методологію, що дозволяє дослідити відеопроєкційний меппінг як технологію мультимедійного мистецтва в Україні. Вона заснована на застосуванні міждисциплінарного підходу і передбачає дослідження означеного питання в єдності художньо-естетичних, методологічних та технологічних проблем.Розглянуто технологію мультимедійного мистецтва як сценографію, в контексті дії на сцені за допомогою інтерактивних технологій, а також архітектурний меппінг як театральну мову, що надає життя новим формам драматургії простору. Проаналізовано особливості створення простору театральних постановок предметно-орієнтованого театру в контексті специфіки архітектурного відеомеппінгу. За результатами дослідження доведено, що інноваційна технологія відеопроєкційного меппінгу наразі широко використовується у світовому соціокультурному та соціомистецькому просторі. З'ясовано, що найпопулярнішими галузями застосування новітньої технології є: масові мультимедійні шоу-програми та музичні шоу; архітектурний меппінг; ландшафтний та інтер'єрний дизайн; театральні постановки; сценічна хореографія; зовнішня реклама.Виявлено, що відеопроєкційний меппінг – це не лише новаторський технологічний гаджет, оскільки в процесі гібридизації з іншими засобами масової інформації та виконавським мистецтвом стає метафоричною мовою, що долає межі власного технологічного рівня для створення значень та передачі ідей. Здійснено аналіз театрального відеопроєкційного меппінгу. Внаслідок дослідження історії сценографії, екстраполювавши та проаналізувавши деякі рішення, констатовано, що відеопроєкційний меппінг діє як нова машина, що створює нові розширені простори і водночас відтворює лінгвістичні функції сценографічних машин минулого, діючи як синтез.На основі мистецтвознавчого аналізу сценічних постановок драматичних, хореографічних театрів, мультимедійних вистав, а також постановок просторово-орієнтаційного театру виявлено, що деякі українські режисери використовують відеопроєкційний меппінг у власних сценічних творах, зберігаючи його онтологію, але змінюючи функцію та перетворюючи зі звичайного технічного пристрою на метафоричну мову. Це засвідчує тенденцію використання відеопроєкційного меппінгу як частини традиційної концепції сценографії та інтерактивного елементу в перспективі інтерактивного дизайну.Дослідження архітектурного меппінгу виявило дві тенденції посилення ним театральності урбаністичного простору: в контексті новаторських форм сценічного мистецтва та в контексті створення нової форми міської театральності. На основі мистецтвознавчого аналізу інсталяцій українського архітектурного меппінгу компанії «Magic Innovations» з'ясовано, що для сучасного вітчизняного соціокультурного простору характерна драматургія простору двох типів: візуально-наративна драматургія, основою якої є місце, його історія, архітектура, прихована та очевидна пам'ять, що реорганізує все у вигляді наративу через образи візуального оповідання; суто візуальна драматургія, в якій важливою є не стільки історія місця, скільки його сприйняття глядачем – у цьому випадку візуальні інсталяції зазвичай демонструють абстрактні елементи, що проєктуються на архітектуру, нейтралізують її, перетворюють і роблять мобільною, динамічною.Охарактеризовано основні тенденції розвитку відеопроєкційного меппінгу в найближчому майбутньому. Показано, що найбільш перспективні сценарії його розвитку безпосередньо залежать від новаторських технологічних розробок. Оскільки сучасний глядач звик бачити зображення та спецефекти, майбутній розвиток відеопроєкційного меппінгу залежить від наративу – лише якщо технології будуть використовуватися з метою його реалізації, вони набудуть драматургічний та лінгвістичний заряд, що сприятиме перетворенню відеопроєкційного меппінгу з інструменту (техніки) на практику мультимедійного мистецтва.Ключові слова: відеопроєкційний меппінг, мультимедійне мистецтво, проєкційний дизайн, сценічне мистецтво, інноваційні технології, аудіовізуальне мистецтво, художній образ, метафоризація.^UThe dissertation is devoted to the peculiarities of the use of video projection mapping technology in the context of the development of multimedia art in Ukraine and the analysis of promising areas of integration of innovative information technologies in accordance with the specifics of domestic socio - artistic space of the XXI century.The video projection technology has been researched and analyzed in all aspects, starting from the target issues and in accordance with the modular structure, which contributed to the understanding of its functioning and use. It is proposed to use the term «video projection mapping» (according to V. Sanson), because, on the one hand, it is a combination of two terms that are currently most commonly used, and on the other - fully discloses this technology, explaining its features. Video projection mapping is the projection of video materials, which, unlike conventional video projections, adapts to the shapes and volumes of the projection surface, which can be any object or subject in terms of shapes and volumes.A methodology has been developed to study video projection mapping as a technology of multimedia art in Ukraine. It is based on the application of an interdisciplinary approach and involves the study of this issue in the unity of artistic, aesthetic, methodological and technological problems.The technology of multimedia art as scenography, in the context of action on the stage with the help of interactive technologies, as well as architectural mapping as a theatrical language that gives life to new forms of space drama are considered. The peculiarities of creating a space of theatrical productions of subject-oriented theater in the context of the specifics of architectural video mapping are analyzed.According to the results of the research, it is proved that the innovative technology of video projection mapping is currently widely used in the world socio-cultural and socio-artistic space. It was found that the most popular areas of application of the latest technology are: mass multimedia shows and music shows; architectural mapping; landscape and interior design; theatrical productions; stage choreography; outdoor advertising.Video projection mapping has been found to be more than just an innovative technology gadget, as in the process of hybridizing with other media and performing arts it becomes a metaphorical language that transcends its own technological level to create meaning and convey ideas.The analysis of theatrical video projection mapping is carried out. As a result of researching the history of scenography, extrapolating and analyzing some of the most commonly used solutions, it was found that video projection mapping acts as a new machine that creates new expanded spaces and at the same time reproduces the linguistic functions of scenographic machines of the past. , all the functions and metaphorical meanings that in the past depended on various devices and practices.Based on art analysis of stage productions of drama, choreographic theaters, multimedia performances, as well as spatial theater productions, it was found that some Ukrainian directors use video projection mapping in their own stage works, preserving its ontology but changing its function and transforming from ordinary technical language. This shows the trend of using video projection mapping as part of the traditional concept of scenography and interactive element in the perspective of interactive design.The study of architectural mapping revealed two tendencies to strengthen the theatricality of urban space: in the context of innovative forms of performing arts and in the context of creating a new form of urban theater. It was found that the modern domestic socio-cultural space is characterized by two types of space drama: visual-narrative drama based on place, its history, architecture, that reorganizes everything in the form of a narrative through the images of the visual story; purely visual drama, in which it is important not so much the history of the place as its perception by the viewer - in this case, visual installations usually show abstract elements projected on architecture, neutralize it, transform and make it mobile.The main trends in the development of video projection mapping in the near future are described. It is shown that the most promising scenarios of its development directly depend on innovative technological developments. As modern viewers are accustomed to seeing images and special effects, the future development of video projection mapping depends on the narrative - only if technology is used to implement it, they will acquire dramatic and linguistic charge, which will transform video projection mapping from a tool (technique) to multimedia practice.Key words: video projection mapping, multimedia art, projection design, stage art, innovative technologies, audiovisual art, artistic image, metaphorization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Крищишин-Дилевич А. П. 
4-Тіазолідинони та споріднені гетероцикли в дизайні протипаразитарних та протипухлинних агентів як поліфармакологічних лікоподібних молекул. / А. П. Крищишин-Дилевич. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт - дизайн структури, методи синтезу, хімічні, фізико-хімічні та біологічні властивості, залежність структура-активність; прогнозування поліфармакологічних властивостей; механізми реалізації біологічних ефектів 5-ен-4-тіазолідинонів, тіопіранотіазолів та споріднених гетероциклічних систем; мета - спрямований дизайн та синтез нових похідних 5-ен-4-тіазолідинонів, тіазолідинон/тіазол-індол/імідазотіадіазольних гібридних молекул, тіазолвмісних поліциклічних сполук та їх біоізостерних кон'югатів як потенційних «лікоподібних молекул» із поліфармакологічним профілем, що включає протипухлинну, протипаразитарну та антимікробну активність; методи - класичного органічного синтезу, синтезу із застосуванням мікрохвильового опромінення; фізико-хімічні методи аналізу структури, in silico і статистичні методи, фармакологічні дослідження in vitro та in vivo, статистичні; новизна – обгрунтовано прикладне значення поліфармакологічного підходу у розробці лікоподібних молекул як антипроліферативних агентів із подвійною протипаразитарною та/чи протипухлинною активностями. На основі методів статистичної оцінки залежності параметрів протитрипаносомної та протипухлинної активності, встановленої для сполук із подвійною дією, розроблено математичну модель для прогнозування протипухлинної дії тіазолідинонів щодо різних ліній раку на основі їх протитрипаносомної активності. Розроблено методики отримання та структурної функціоналізації похідних 2-тіоксо-4-тіазолідинон-3-карбонових кислот, які проявляють суттєву протитрипаносомну, антилейшманіозну і протипухлинну активність. У рамках гібрид-фармакофорного підходу одержано тіазол/тіазолідон-феніліндол/імідазотіадіазольні гібриди із високою трипаноцидною та антилейшманіозною активністю. Синтезовано нові N-заміщені похідні ізотіохроменотіазолів та 9-арил(гетерил)-азатетрациклотетрадеценонів-6, досліджено їх антитрипаносомну дію. Синтезовано ряди роданін-індолкарбонових кислот та їх похідних і виділено метиловий естер 5-флюоро-3-(4-оксо-2-тіоксотіазолідин-5-іліденметил)-1H-індол-2-карбонової кислоти із мікромолярним середнім значенням GI50 щодо всієї панелі ракових ліній. Синтезовано ряд нових 5-ариліден-2-(4-гідроксифеніл)амінотіазол-4(5Н)-онів, для яких встановлено селективну протилейкемічну активність. Результати - доведено подвійну протипаразитарну та протипухлинну активності тіазолідинон-піразолінових гібридних молекул. Для ряду тіопіранотіазолів вперше встановлено протитрипаносомну та протилейшманіозну активність. Встановлено інгібування полімеризації тубуліну як один з механізмів реалізації протипухлинного ефектів 5-ариліден-2-амінотіазол-4(5Н)-онів. На основі поглиблених біологічних досліджень обґрунтувано, що метиловий естер 5-флюоро-3-(4-оксо-2-тіоксотіазолідин-5-іліденметил)-1H-індол-2-карбонової кислоти індукує апоптоз через каспаз 3-, PARP1- та Bax-протеїн-залежні шляхи та спричиняє пошкодження ДНК у клітинах гепатоцелюлярної карциноми HepG2. Ідентифіковані похідні 5-амінометиліден-роданін-3-пропанової кислоти, 2-(5-іліден-4-оксо-2-тіоксотіазолідин-3-іл)-сукцинімідів та 5-амінометиліден-2-іліден-3-феніл-4-тіазолідинону як високоактивні протигрибкові (Candida albicans) та протимікробні (Staphylococcus aureus) агенти; впроваджено – у науковий процес закладів вищої освіти; галузь - фармація^UObject - structure design, synthetic methods, chemical, physicochemical and biological properties, structure-activity relationship; prediction of polypharmacological properties; mechanisms of biological effects realization of 5-ene-4-thiazolidinones, thiopyranothiazoles and related heterocyclic systems; aim - directed design and synthesis of new derivatives of 5-ene-4-thiazolidinones, thiazolidinone/thiazole-indole/imidazothiadiazole hybrid molecules, thiazole-containing polycyclic compounds and their bioisostere conjugates as potential "drug-like molecules" with polypharmacological profile including anticancer, antiparasitic and antimicrobial activity; methods - classical organic synthesis, synthesis using microwave irradiation; physico-chemical methods of the structure analysis, in silico and statistical methods, in vitro and in vivo pharmacological studies; novelty – an applied value of the polypharmacological approach in the development of drug-like molecules as antiproliferative agents with dual antiparasitic and/or antitumor activities is substantiated. Based on the methods of statistical evaluation of the dependence of the antitrypanosomal and antitumor activity parameters established for double-acting compounds, a mathematical model was developed to predict the antitumor effect of thiazolidinones on different cancer lines based on their antitrypanosomal activity. Methods for the synthesis and structural functionalization of 2-thioxo-4-thiazolidinone-3-carboxylic acid derivatives, which exhibit significant antitrypanosomal, antileishmanial and antitumor activity had been developed. The thiazole/thiazolidone-phenylindole/imidazothiadiazole hybrids with high trypanocidal and antileishmanial activity were synthesized within the hybrid-pharmacophore approach. New N-substituted derivatives of isothiochromenothiazoles and 9-aryl(heteryl)-azatetracyclotetradecenones-6 were synthesized, their antitrypanosomal activity was studied. Series of rhodanine-indolecarboxylic acids and their derivatives were synthesized and 5-fluoro-3- (4-oxo-2-thioxothiazolidin-5-ylidenemethyl)-1H-indole-2-carboxylic acid methyl ester with micromolar mean of GI50 values against whole cancer lines panel was identified. A number of new 5-arylidene-2-(4-hydroxyphenyl)-aminothiazol-4(5H)-ones had been synthesized, for which selective antileukemic activity was established. Results - double antiparasitic and antitumor activity of thiazolidinone-pyrazoline hybrid molecules has been proved. For a number of thiopyranothiazoles, antitrypanosomal and antileishmanial activity was established for the first time. Inhibition of tubulin polymerization has been established as one of the mechanisms of antitumor activity of 5-arylidene-2-aminothiazol-4(5H)-ons. Based on the in-depth biological studies, it was substantiated that 5-fluoro-3-(4-oxo-2-thioxothiazolidin-5-ylidenemethyl)-1H-indole-2-carboxylic acid methyl ester induces apoptosis via caspase 3-, PARP1- and Bax- protein-dependent pathways and causes DNA damage in HepG2 hepatocellular carcinoma cells. Derivatives of 5-aminomethylidene-rhodanine-3-propanoic acid, 2-(5-ylidene-4-oxo-2-thioxothiazolidin-3-yl)-succinimides and 5-aminomethylidene-2-ylidene-3-phenyl-4-thiazolidinone had been identified as highly active antifungal (Candida albicans) and antimicrobial (Staphylococcus aureus) agents; introduced - into the scientific process of higher education institutions; branch - pharmacy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Мельник І. В. 
Cтворення гібридних сорбційних матеріалів з контрольованим дизайном поверхні на основі кремнезему з N- та S-вмісними групами / І. В. Мельник. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено створенню фізико-хімічних основ одержання кремнеземних мікросфер, магнітокерованих носіїв та мембран з полісилоксановими покриттями, що містять 3-амінопропільні, 3-меркаптопропільні та тіокарбамідні групи. Показано, що аміногрупи на кремнеземних сферах протоновані і, за відсутності інших груп, є гідролітично нестійкі, частково недоступні для взаємодій. Введення ж метильних або фенільних груп разом з аміногрупами на поверхню перешкоджає надходженню молекул води до аміногрупи, утворенню водневих зв'язків між аміногрупами або з силанольними групами, і тому вони стабільні у водних розчинах і вільні для взаємодій. Проведені дослідження виявили, що застосування біс-силанів як структуруючих агентів, може впливати на структурно-сорбційні характеристики матеріалів, але самі гідрофобні містки незначно змінюють гідрофільно-гідрофобний баланс поверхні через наявність великої кількості нескондесованих силанольних груп. Продемонстрована ефективна адсорбція Cu(ІІ), Eu(ІІІ), Ag(І), Pb(ІІ), Pd(ІІ), Ni(ІІ), органічних барвників, альбуміну і уреази на кремнеземних мікросферах, магнітокерованих частинках та композитах мембран з аміногрупами. Доведено, що кремнеземні частинки, які містять амінокомплекси йонів міді на поверхні проявляють високу антибактеріальну активність.Встановлено, що на відміну від інших силанів, 3-меркаптопропілтри-метоксисилан формувє частинки без структуруючих агентів з великою кількістю меркаптогруп груп, причому тіольні групи в такому випадку нестійкі і утворюють дисульфідні групи на поверхні. Щоб зберегти на поверхні 3-меркаптопропільні групи, здатні до йоно-обмінних взаємодій, показана необхідність введення вуглеводневих груп на поверхню або силани з органічними містками, які перешкоджають взаємодії груп між собою. Зразки кремнеземних сфер, магнітні носії і мембрани з тіольною групою адсорбують велику кількість йонів важких металів (Pb2+, Ag+, Hg2+, Cd2+, Cu2+). Магнітний зразок з тіольною і пропільною групою очищує стічну воду з гірничодобувного підприємства від йонів металів сумарно більше ніж на 50% і така адсорбція не є селективною. Синтезовані біокаталізатори, одержані зв'язуванням уреази з поверхнею магнітного носія з меркаптогрупами, розкладають сечовину в 40 циклах до ГДК сечовини для водних об'єктів господарсько-питного водопостачання, а на основі композитів магнетит/кремнезем з 3-амінопропільною групою проявляють активність при наявності мікрокількостей йонів міді і ртуті.Одностадійні методики одержання кремнеземних непористих і мезопоруватих сфер з тіокарбамідними групами були розроблені. Продемонстровано високі значення сорбційної ємності таких кремнеземів по відношенню до йонів ртуті і срібла, а також можливість концентрувати мікрокількості срібла без регенерації адсорбента. Було встановлено, що в кислому середовищі тіокарбамідна група існує в тіольній таутомерній формі, а в нейтральному - в тіонній, і це визначає тип взаємодії її з металами. Ключові слова: 3-амінопропільні групи; 3-меркаптопропільні групи; тіокарбамідні групи; будова поверхневого шару; непоруваті і поруваті кремнеземні частинки; магнітокеровані композити магнетит/кремнезем; функціоналізовані керамічні мембрани; адсорбція; важкі метали; альбумін; уреаза; катіонні і аніонні барвники.^UThe dissertation is devoted to the establishment of physicochemical principles of one-stage production of silica microspheres, magnetically controlled carriers and membranes with polysiloxane coatings containing 3-aminopropyl, 3-mercaptopropyl and thiourea groups. It was demonstrated how temperature, stirring time, amount of solvent, introduction of hydrophobic groups affect the morphology of particles, the location and availability of the surface groups, and, accordingly, the sorption properties of amino-silica particles. The studies have also revealed the effect of bissilanes as structuring agents on the structural and sorption characteristics of the materials, but the hydrophobic bridges themselves hardly varied the hydrophilic-hydrophobic balance of the surface due to the large number of non-condensed silanol groups. It was shown that the amino groups on the silica spheres are usually protonated, and in the absence of other residues possess poor hydrolytic stability or may be unavailable for interactions. Meanwhile, the incorporation of organic residues among amino groups hinders the access of water molecules and prevents the hydrogen bondings of amino groups with other amino or silanol functions; therefore, amino groups remain stable in aqueous solutions and free for interactions with adsorbates. Silica microspheres with amino groups were studied as effective adsorbents of ions of copper(II) (up to 203.2 mg/g) and europium(III) (up to 158.1 mg/g), organic dyes (acid red 88 - 262 mg/g, fluorescein – 132 mg/g, methylene blue – 146 mg/g), urease (up to 600 mg/g); magnetite-silica materials with amino groups exhibited high uptake of Cu(II) (209.6 mg/g), Pd(II) (16.8 mg/g), Pb(II) ions (165.7 mg/g), methylene blue (62 mg/g), acid red 88 (118 mg/g), albumin (241 mg/g) and urease (1014 mg/g); planar membrane composites were investigated for the removal of copper(II) ions (up to 22.9 mg/g) and nickel(II) ions (up to 4.9 mg/g) on tubular membranes. It was determined that, unlike other silanes, 3-mercaptopropyltrimethoxysilane can form spherical particles with a high groups content without applying additional structuring agents, but in this case the thiol groups are unstable and interact with each other forming disulfide bridges. The necessity of incorporating surface hydrocarbon residues or structural organic fragments by means of bridged silanes to prevent the interaction of groups, has been demonstrated in order to keep free 3-mercaptopropyl groups capable of ion-exchange interactions on the surface. Samples of silica spheres, magnetic particles and membranes functionalized with thiol groups possess high sorption capacity relative to a large number of heavy metals Pb2+, Ag+, Hg2+, Cd2+, Cu2+. Such adsorption is not selective, however, the magnetite sample with thiol and propyl groups purified a mining enterprise wastewater from metal ions by more than 50%. Synthesized biocatalysts based on binding urease to the surface of the magnetic carriers with mercapto groups were used in 40 cycles and decomposed urea to the maximum permissible concentration for household and drinking water supply; meanwhile, urease biocatalysts based on magnetite/silica composites with 3-aminopropyl group were proved to work in the presence of microquantities of Hg(II) and Cu(II) ions. It was also displayed that there is an interaction between thiol groups on the surface of membranes with 3-mercaptopropyl moites weakening the retention of Ag(I) or Pb(II), which substantiates the benefits of functionalizing sols dilution to ensure optimal arrangement of particles on the membrane surface. Key words: 3-aminopropyl groups; 3-mercaptopropyl groups; thiourea groups; surface layer structure; non-porous and porous silica particles; magnetically controlled magnetite/silica composites; functionalized ceramic membranes; adsorption; heavy metals, albumin; urease; cationic and anionic dyes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
4.

Голуб 
In silico дизайн інгібіторів протеїнкінази СК2: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.03 / Андрій Григорович Голуб ; НАН України; Інститут молекулярної біології та генетики. — К., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*725.111.42-604.2 в661
Шифр НБУВ: РА351195

Рубрики:

      
5.

Шершова Т. В. 
«Культурна пам'ять як чинник формування національної ідентичності (на матеріалах народно-пісенних практик Полтавщини)» / Т. В. Шершова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню культурної пам'яті як чинника формування національної ідентичності, яка відображена в народно-пісенних практиках Полтавщини. У роботі здійснено огляд наукових праць, присвячених дослідженню культурної пам'яті та ідентичності. Здійснено теоретичне осмислення понять «культурна пам'ять», «регіональна ідентичність», «національна ідентичність», «народно-пісенна практика» і «регіоніка», з'ясовано особливості їх трактування у різних наукових дискурсах. Зазначено, що народно-пісенні практики відіграють культуротворчу роль у формуванні регіональної ідентичності, оскільки тісно пов'язані з історичним буттям етносу та особливостями його генези. Розглянуто історико-культурні передумови формування пісенної культури Полтавщини, зокрема фольклорні засади пісенної творчості та сучасне культурно-мистецьке середовище Полтавського краю. Визначено, що народно-пісенні практики існують із давніх часів, вони сформувалися на основі старовинних обрядових пісень і є відображенням світогляду людини, її ставлення до природи та навколишніх явищ. З'ясовано, що значний внесок у фольклорну складову музичної культури Полтавщини ХVIII–ХІХ століть зробили братства незрячих старців-музикантів, діяльність яких сприяла започаткуванню національної ідентичності. Подано коротку характеристику колективів Полтавщини та окремих виконавців, а також вихідців з полтавського краю, які пропагують народно-пісенну творчість в Україні та за її межами, тим самим підтримуючи українські діаспори. Окреслено способи репрезентації ідентичності народно-пісенними засобами. Обґрунтовано значущість народно-пісенних практик для формування національної ідентичності. З'ясовано внесок представників української діаспори, вихідців із Полтавщини, у розвиток української культури шляхом збереження, створення нових і пропагування народної пісні в межах кордонів інших держав. Виявлено, що чималу роль у формуванні української нації відіграв Т.Г. Шевченко, який заклав основи сучасної української мови, використовуючи елементи народних пісень, книжкову мову старих авторів та селянське просторіччя та зобразив українців незалежною нацією. Простежено гендерний дискурс в українських народних піснях, зокрема відображається роль жінки (її зовнішності, віку, рис характеру, соціального статусу) у формуванні культурної пам'яті та національної ідентичності. У дисертації вперше в культурології обґрунтовано роль культурної пам'яті крізь призму народно-пісенної творчості, як чинника формування національної ідентичності, яка полягає у реактуалізації культурно-історичного минулого нації. Звернення до першоджерел, зокрема народної пісні, уможливлює механізм збереження національної цілісності, трансформуючись через емоційну складову пісенного виконавства в культурну пам'ять, яка формує власне ідентичність. Культурна пам'ять у поєднанні з опредмеченим в ній історичним досвідом у результаті становитимуть основу національної ідентичності. Поглиблено понятійно-категоріальний інструментарій культурологічного дослідження, зокрема уточнено поняття «культурна пам'ять», «національна ідентичність», «регіональна ідентичність» і «регіоніка». Введено поняття «мовчазна пам'ять» і «глибинність культурної пам'яті». Мовчазну пам'ять трактуємо як інформаційно-символічні змісти, образи минулого, які законсервовані у часі, побутують лише на родинному рівні, зберігаючи свою цінність і сакральний зміст. Глибину культурної пам'яті розглядаємо через символізм музично-поетичного полотна, яку можна виміряти кількістю писемних першоджерел, зафіксованих носіїв, які підтверджують наші дослідницькі теорії. Виявлено формуючі чинники пісенної культури Полтавщини та їх вплив на національну ідентичність. Визначальним чинником інтенсивного розвитку культури досліджуваного регіону стали народно-пісенні практики. Наголошено на необхідності відродження витоків пісенної культури – як важливого фактору розвитку сучасної, освіченої особистості. Ключові слова: культурна пам'ять, регіональна культура, національна ідентичність, регіональна ідентичність, мовчазна пам'ять, народна пісня, українська фольклористика, регіоніка, народно-пісенні практики, Полтавщина, фольклор.^UThe dissertation is devoted to the research of cultural memory as a factor of formation of national identity, which is reflected in the folk song practices of Poltava region. The paper reviews scientific works devoted to the study of cultural memory and identity. The theoretical comprehension of the concepts of “cultural memory” and “regional identity”, “national identity”, “folk song practice” and “regionalism”; the features of their interpretation in scientific sources are clarified. Attention is focused on the relationship between these concepts. It is noted that folk song practices play a cultural and creative role in the formation of regional identity, since it is closely related to the historical development of the ethnos and its genesis. The historical and cultural preconditions of formation of song culture of Poltava region, in particular folklore bases of formation of song creativity and modern cultural and artistic environment of Poltava region are considered. It is determined that folk song practices have existed since ancient times, they were formed on the basis of ancient ritual songs and are a reflection of a person's worldview, his attitude to nature and environmental phenomena. It was found that a significant contribution to the folklore component of the musical culture of Poltava region of the 18th-19th centuries was made by the brotherhoods of the blind elders-musicians, whose activities contributed to the establishment of the national identity. A brief description of the groups of Poltava region and individual performers, as well as people from the Poltava region, who promote folk songs in Ukraine and abroad, thereby supporting the Ukrainian Diasporas. The ways of expressing identity by folk songs are outlined. The significance of folk song practices for the formation of national identity is substantiated. The contribution of representatives of the Ukrainian Diaspora, natives of Poltava region, to the development of Ukrainian culture by preserving, creating new and promoting folk songs within the borders of other states has been clarified. It is revealed that a significant role in the formation of the Ukrainian nation was played by T.G. Shevchenko, who laid the foundations of the modern Ukrainian language, using elements of folk songs, the literary language of old authors and peasant commonplace, and portrayed Ukrainians as an independent nation. The gender discourse in Ukrainian folk songs is traced; in particular, the role of women (her appearance, age, character traits, social status) and songs in the formation of cultural memory and national identity is reflected. In the dissertation, for the first time in cultural studies, substantiates the role of cultural memory through the prism of folk songs, as a factor in the formation of national identity, which consists in the re-actualization of the cultural and historical past of the nation, is perceived distorted and preserved fragmentarily. The appeal to primary source, in particular the folk song, makes a mechanism for the preservation of national integrity, transforming through the emotional component of song performance into cultural memory, which forms the identity itself. Cultural memory combined with historical experience will result in national identity and conscious being. The conceptual and categorical toolkit of culturological research have been deepened, in particular, the concepts of “cultural memory”, “national identity”, “regional identity” and “regionalism” has been clarified. The concept “silent memory” and “depth of cultural memory” have been introduced. We interpret the silent memory, as information-symbolic meanings, the images of the past, preserved in time, exist only at the family level, preserving their value and sacred meaning. We consider the depth of cultural memory through the symbolism of the musical and poetic canvas, which can be measured by the number of written primary sources, recorded carriers, confirming our research theories. The formative factors of the song culture of Poltava region and their influence on the national identity are revealed. Folk-song practices became the determining factor of intensive development of culture of the studied region. Emphasis is placed on the need to revive the origins of song culture – as an important factor in the development of modern, educated personality.Key words: cultural memory, regional culture, national identity, silent memory, folk song, Ukrainian folklore, regional studies, folk song practices, Poltava region, folklore.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Якимович Б.З. 
Іван Франко як книгознавець і видавець (1890-ті роки XIX ст. - 1916 р.): автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.08 / Б.З. Якимович ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2008. — 38 с. — укp.

На підставі аналізу книгознавчих засад і видавничої продукції, нововиявлених документальних матеріалів досліджено видавничу діяльність І. Франка, яка охоплює період останнього десятиліття XIX ст. - час розквіту інтелектуальних і духовних сил митця та до його смерті 28 травня 1916 р. Досліджено участь І.Франка у виданні п'яти книжкових серій, а також його діяльність у Науковому товаристві імені Шевченка та Українсько-руській Видавничій Спілці у Львові. Визначено роль І.Франка як редактора та видавця власних творів і спадщини попередників, теоретика та практика видавничної справи. Комплексне дослідження видавничої діяльності письменника проведено у контексті вивчення суспільно-політичного та культурного життя українців Австро-Угорської монархії та Російської імперії, проаналізовано книгознавчі та джерелознавчі аспекти його видавничої спадщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Франко,І.Я. 39 +
Шифр НБУВ: РА358147

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Глібова Т. О. 
Ігрова скульптура як елемент художньої системи постмодернізму / Т. О. Глібова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проаналізовано ігрову скульптуру як елемент художньої системи постмодернізму. Зокрема, уточнено дефініцію «ігрова скульптура» саме у культурологічному та мистецтвознавчому значенні з урахуванням художньо-естетичних особливостей, привнесених постмодерністськими практи-ками, та удосконалено розуміння функціональної специфіки ігрової скульптури. Детально простежено культурні та соціально-історичні умови, що розкривають генезу, специфіку еволюції та основні практичні досягнення у формотворчій функціональності ігрової скульптури. Проаналізовано ігрову скульптуру як закономірний етап розвитку художньої культури постмодерну. Досліджено основні мистецькі форми, характерні для ігрової скульптури часів модер-ністського експерименту з функціональністю скульптури як простору для ризику, відкриттів, розвитку та розваг дитини. Вивчено основні характерні риси ігрової скульптури в річищі постмодерністських тенденцій та сучасної концепцій формотворчості скульптурної форми як симбіозу мистецтва і популізму. Як характерні риси сучасної ігрової скульптури у дослідженні розглянуто синтез елементів архітектури, ландшафту та дизайну, а також застосування нових матеріалів.^UThe dissertation analyzes play sculpture as an element of the artistic system of postmodernism. In particular, the definition of the concept of “play sculpture” in the cultural and art sense was clarified, considering the artistic and aesthetic features introduced by postmodern practice that led to a better understanding of the functional specifics of play sculpture. Detailed account of the cultural, social and historical conditions reveals the genesis, evolution, and specificity of the main practical achievements in introducing the functions of play into sculpture. Play sculpture is analyzed as a natural stage of development of the art culture of postmodernism. The main art forms characteristic of the play sculpture (modernist experiment with the functionality of sculpture) are explored presenting modernist sculpture as a space for risk, openness, and development of a child. The key features of play sculpture formed under postmodern tendencies are studied, as well as the contemporary concepts of formation of creativity in sculptural form as a symbiosis of art and national creative spirit. As characteristic features of modern play sculpture, the study examines the synthesis of elements of architecture, landscape and design, as well as the use of new materials. The general playful tone of artistic discourse was the result of modernist fascination with primitive art. Such art was perceived as an opposition to culture and civilization. Experimenting with form and materials, simplification, generalization, and abstraction in primitivism deconstructed the form and image into their basic elements and morphological units, the latter process later produced general polymorphism in art. The attitude of artists to the play as a strategy of transformation allowed to combine play methods and artistic experiments, which led to the destruction of the academic figurative tradition and established notions of art. The broader use of play strategies in the art of modernism conceptually transformed the phenomenon of play, made it possible to perceive it outside the play mode of the work. This created a favorable artistic and aesthetic background, which contributed to the emergence of playable sculpture. The most important methods of turning art into play are: deconstruction, dehumanization, conceptual pluralism, radical metaphor, ironic reflection, etc. The postmodernist plays covered other spheres of cultural space, carnivalized everyday life, and allowed the spectator-player to go beyond it, to break the rules and roles of everyday life. In art, the play compensated the lack of content in the artwork, transformed the artistic narrative into performative actions. The play created a new concept of a large-scale synthesis of fine art and other types of creative activities. The experiments of avant-garde artists with the functions of the artworks formed a basis for adaptation of sculptural composition to children's dynamic games. The creative discoveries of E. Möller-Nielsen, the author of the first play sculptures, inspired many artists to experiment with the play functions of the sculptural form. Play sculpture of that time combined the style of modernist artworks and the functionality of design. Scenario of the children's play in the space of sculpture became the basis for the creation of plastic composition. During the time, the features of the play sculpture were location at the playground and focus on the children's anthropometric data. The composition provided a zone of play communications and spaces, half-hidden from the observers. The sculpture had an abstract or figurative-stylized form and was made of affordable materials. Thus, it was recognized as beneficial for child development.Since the late 1960s, the form of play sculpture for children's motor development has been in crisis. In a few years, such sculpture disappeared from the playgrounds altogether. The adoption of regulations regarding the standardization of playgrounds and stricter requirements to the functional safety of equipment were the key cause of this crisis of play sculpture. For the artists, the opportunity to experiment with form disappeared, therefore, the creation of a play sculpture that was complicated by the safety requirements and standards became a rather technical than artistic task. Thus, in development of play sculpture two major stages of may be defined: the first one — before the regulations on safety and standardization were introduced, and the second — after this event. The use of play functionality in the creation of neo-avant-garde sculpture proves that the play functions of many neo-avant-garde artworks were focused on the task of playful communication between adults, therefore, such pieces are proposed to be considered the play sculpture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Дмитренко Н. В. 
Іконографія, семантика та стиль сюжету "Таємна вечеря" у візантійському мистецтві: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / Н. В. Дмитренко. — Б.м., 2023 — укp.

Дмитренко Н. В. Іконографія, семантика та стиль сюжету «Таємна вечеря» у візантійському мистецтві. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 023 – Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київ, 2022.Дисертація є першим комплексним дослідженням іконографії сюжету «Таємна вечеря» у мистецтві Візантійської імперії. Мета роботи полягає в дослідженні особливостей поетапного формування іконографії, семантики та стилю сюжету «Таємна вечеря» від зародження християнства до падіння Візантійської імперії в 1453 році, із зверненням до порівняльного аналізу зразків Західної, Східної та Південної Європи задля виявлення особливостей, притаманних кожному періоду, з урахуванням стилевих змін і впливу історичних чинників.Проведене дослідження було здійснено на основі колекцій Бібліотеки та музею Моргана (Нью-Йорк), Гессенської державної та університетської бібліотек (Дармштадт), Державної бібліотеки Бадена (Карлсруе), Британської бібліотеки (Лондон), Державного історичного музею (Москва), Інституту стародавніх рукописів імені Месропа Машоца (Єреван), Музею Конде (Шантільї), Бібліотеки Банкрофта (Каліфорнія), Колекції Думбартон Оакс (Вашингтон), Клівлендського музею мистецтв (Клівленд, Огайо), Національної бібліотеки Франції (Париж), Національної бібліотеки Шотландії (Единбург), Національного музею мистецтв «Київська картинна галерея» (Київ), Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків (Київ), Національного музею мистецтв Бразилії (Ріо-де-Жанейро), Музею Уолтерса (Балтимор), Музею Лувру (Париж), Єпархіальних музеїв (Салерно, Фрайзинг, Россано), Бібліотеки коледжу Корпус-Крісті (Кембридж), Міланської скарбниці кафедрального собору (Мілан), Музею Брешиї (Брешия), Музею Дж. П. Гетті (Лос-Анджелес), Національного музею Рима, Цифрової бібліотеки Іспанії та Центру дослідження рукописів Нового Заповіту. Віднайдено та уточнено атрибуцію сюжетів у фресковому ансамблі Гелатського монастиря (Кутаїсі, Грузія), церкви Святого Нікіти у с. Чучер (Скоп’є, Македонія) авторства Євтихія та Михаїла Атрапаса. Відфотографовано наживо та доповнено фоторяд монументального живопису церкви Панагії Форвіотісси Асіну в с. Нікітарі (Нікосія, Кіпр).Віднайдено аналоги та запозичення між ранньохристиянським мистецтвом катакомб та книжковою мініатюрою Західної Європи. Систематизовано та розглянуто пам’ятки, в яких містяться аналоги символіки, застосованої як у монументальному живописі, так і в мистецтві книжкової мініатюри, на прикладі фресок та грецьких кодексів ХІІ ст. Наукова новизна дисертації полягає у введенні до наукового обігу порівняльного аналізу іконографії творів, аналізі композиції та стилістичних особливостей пам’яток із зображенням сюжету «Таємної вечері» в мистецтві книжкової мініатюри, монументальному живописі та декоративно-прикладному мистецтві.Досліджено низку пам’яток із сюжетом «Таємної вечері» в мистецтві книжкової мініатюри, які було створено на теренах Візантійської імперії, починаючи з VI ст.; перші пам’ятки, створені після періоду іконоборства і до другої половини ХІV ст., зі зверненням до пізніших творів ХV ст., серед яких – Псалтирі, Євангелія та Кодекси. У роботі введено до наукового обігу додаткові фотографії та ілюстративний ряд монументального живопису церкви Панагії Форвіотісси Асіну в с. Нікітарі (Нікосія, Кіпр), опрацьовано типологію різних варіантів іконографії сюжету «Таємна вечеря» (Додаток В).Розкрито основні дискусійні питання, які було пов’язано із територіальними взаємовпливами між зразками латинської та грецької традицій іконографії на прикладі пам’яток книжкової мініатюри, монументального живопису та декоративно-прикладного мистецтва. Запропоновано розрізнення типології з частішим використанням різних типів іконографії із сюжетом «Таємна вечеря». Проведено візуальне дослідження та здійснено мистецтвознавчий аналіз творів із сюжетом «Таємна вечеря», визначено контекст створення пам’яток, особливості застосованої іконографії та виділено художньо-образні спільні та відмінні їхні риси.Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що сформульовані теоретичні здобутки надалі допоможуть каталогізувати твори мистецтва з сюжетом «Таємна вечеря». Заповнення бібліографічних лакун сприятиме подальшому ґрунтовнішому дослідженню пам’яток. Положення можуть бути використані науково-дослідними установами, навчальними закладами як матеріал для лекційного курсу з історії мистецтва Візантії, музейними установами – для інформаційного та наукового доповнення каталогів, програм спеціалізованих екскурсій і турів.Ключові слова: синтез мистецтв, стиль, реставрація, мистецтвознавчий аналіз, образотворче мистецтво, декоративно-прикладне мистецтво, Київська Русь, церква, мистецькі традиції, іконографія, образи апостолів, мистецтво, «Таємна вечеря», Візантія, мініатюра, монументальний живопис, сакральне мистецтво.^UN. V. Dmytrenko. Iconography, semantics and style of the Last Supper in Byzantine art. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript. The dissertation to obtain an academic degree of the Doctor of Philosophy in a specialty 023 – Fine Arts. – National Academy of Fine Arts and Architecture, Kyiv, 2022. The thesis is the first comprehensive study of the iconography of the Last Supper in the art of the Byzantine Empire. The aim of the work is to study the peculiarities of the gradual formation of the iconography, semantics and style of the Last Supper plot from the birth of Christianity to the fall of the Byzantine Empire in 1453, with reference to a comparative analysis of samples from Western, Eastern and Southern Europe to identify the peculiarities inherent in each period, taking into account stylistic changes and the influence of historical factors. The research was based on the collections of the Morgan Library and Museum (New York), Hessian State and University Libraries (Darmstadt), State Library of Baden (Karlsruhe), British Library (London), State Historical Museum (Moscow), Mesrop Mashots Institute of Ancient Manuscripts (Yerevan), Conde Museum (Chantilly), Bancroft Library (California), Dumbarton Oaks Collection (Washington), Cleveland Museum of Art (Cleveland, Ohio), Bibliothèque nationale de France (Paris), National Library of Scotland (Edinburgh), National Museum of Art "Kyiv Art Gallery" (Kyiv), National Museum of Art named after Bohdan and Varvara Khanenko (Kyiv), National Museum of Art of Brazil (Rio de Janeiro), Walters Museum (Baltimore), Louvre Museum (Paris), Diocesan Museums (Salerno, Freising, Rossano), Corpus Christi College Library (Cambridge), Treasury of the Cathedral of Milan (Milan), Museo di Brescia (Brescia), J.P. Getty Museum (Los Angeles), and the Museum of the American Art Museum (New York). P. Getty Museum (Los Angeles), the National Museum of Rome, the Digital Library of Spain, and the New Testament Manuscript Research Centre. The attribution of scenes in the fresco ensemble of the Gelati Monastery (Kutaisi, Georgia) and the Church of St Nikita in the village of Chucher (Skopje, Macedonia) by Eutychius and Michael Atrapas was found and clarified. The monumental paintings of the Church of Panagia Forviotissa Asinou in the village of Nikitari (Nicosia, Cyprus) were photographed live and supplemented with a series of photographs. Analogues and borrowings between the early Christian catacomb art and the book miniature of Western Europe are found. The monuments containing analogues of symbols used in both monumental painting and book miniature art are systematised and examined, using the example of twelfth-century frescoes and Greek codices. The scientific novelty of the dissertation is the introduction of a comparative analysis of the iconography of works, the analysis of the composition and stylistic features of monuments depicting the plot of the Last Supper in the art of book miniature, monumental painting and decorative and applied arts. The article examines a number of monuments with the "Last Supper" plot in the art of book miniature, which were created in the Byzantine Empire starting from the sixth century; the first monuments created after the period of iconoclasm and until the second half of the fourteenth century, with reference to later works of the fifteenth century, including the Psalms, Gospels and Codices. The paper introduces additional photographs and illustrative series of monumental paintings of the church of Panagia Forviotissa Asinou in the village of Nikitari (Nicosia, Cyprus), and elaborates the typology of various variants of the iconography of the Last Supper (Appendix B).The main controversial issues related to the territorial interactions between the examples of the Latin and Greek traditions of iconography are revealed on the example of monuments of book miniature, monumental painting and decorative and applied art. The author proposes a distinction of typology with a more frequent use of different types of iconography with the Last Supper plot. A visual study and an art historical analysis of the works with the "Last Supper" plot are carried out, the context of the creation of monuments, the features of the applied iconography are determined, and their artistic and figurative common and distinctive features are highlighted. The practical significance of the results obtained is that the theoretical achievements formulated will further help to catalogue works of art with the Last Supper plot. Filling in the bibliographic gaps will facilitate further in-depth research of the monuments. The provisions can be used by research institutions, educational institutions as material for a lecture course on the history of Byzantine art, and by museum institutions for informational and scientific supplementation of catalogues, programmes of specialised excursions and tours.Key words: synthesis of arts, style, restoration, art historical analysis,


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Бессарабова О. В. 
Імпресивна графоаналітична модель в проектуванні об'єктів дизайну: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.01.03 / О. В. Бессарабова ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2011. — 20 с.: табл., рис. — укp.

Розроблено імпресивну графоаналітичну модель для проектування об'єктів дизайну, що дозволяє врахувати їх інформативність і вплив іррадіаційних полів (ІРП) на розміщення декору та конструктивних елементів. Підтверджено гіпотезу існування ІРП зображення за допомогою хвильової теорії світла та фізіології зору. Встановлено вплив довжини хвилі й яскравості об'єкта сприйняття на розміри створюваного ним ІРП. З'ясовано вплив об'єктивного середовища (простору занурення) на ІРП об'єкта дизайну, що сприймається. Визначено вплив кольору й яскравості об'єкта сприйняття на його інформативність. Набуло подальшого розвитку визначення порівняльної інформативності об'єктів з урахуванням зовнішнього контуру, конструктивних елементів та колористики) для визначення імпресивної складової за сприйняття об'єкта дизайну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182
Шифр НБУВ: РА384741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Ігнатенко О. С. 
Інвестиційне забезпечення розвитку агропромислового комплексу України / О. С. Ігнатенко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена узагальненню теоретичних засад та розробці науково-практичних рекомендацій щодо вдосконалення інвестиційного забезпечення розвитку агропромислового комплексу (АПК) України. За результатами проведеного дослідження встановлено етапи формування та реалізації механізмів інвестиційного забезпечення агропромислового комплексу з урахуванням технологічних особливостей операційної діяльності з виробництва аграрних продуктів. У роботі визначено особливості та розкрито ключові проблеми організації інвестиційної діяльності АПК України. Удосконалено методичні підходи до оцінювання впливу економічних факторів на результативність інвестиційної діяльності в АПК. В роботі представлено наукові положення щодо перспективних механізмів та інструментів підтримки інвестиційної діяльності, з можливістю їх застосування та імплементації в практику вітчизняних агропромислових підприємств. Узагальнено науково-методичні засади державної підтримки та стимулювання інвестиційного кредитування АПК завдяки «здешевленню» кредитів, що передбачають застосування економічно доцільних моделей державно-приватного партнерства та включають реалізацію відповідних фінансових та організаційно-управлінських заходів. Обґрунтовано наукові положення щодо економічного аналізу динаміки структури кредитування АПК, які передбачають необхідність розрахунку аналітичних співвідношень між обсягом виданих кредитів та обсягом реалізації аграрної продукції, обчисленим за інституційним підходом, що дає змогу проводити ідентифікацію відносної кредитної спроможності позичальників АПК, в тому числі й у розрізі напрямів використання кредитного ресурсу та видів економічної діяльності. За результатами проведеного дослідження вдосконалено наукові положення щодо стратегічного управління інвестиційним забезпеченням розвитку АПК, які розроблено відповідно до запропонованої «Стратегії інвестиційного забезпечення розвитку АПК», метою якої має стати поліпшення структури та збільшення обсягу інвестиційних ресурсів, які залучаються за видами економічної діяльності з урахуванням встановлених пріоритетів соціально-економічної та продовольчої політики держави.^UThe thesis is devoted to generalization of theoretical bases and development of scientific and practical recommendations on improvement of investment maintenance of development of agro - industrial complex (AIC) of Ukraine. According to the results of the study, the stages of formation and implementation of mechanisms for investment support of the agro-industrial complex, taking into account the technological features of operational activities for the production of agricultural products was recieved. The thesis identifies the features and reveals the key problems of organizing the investment activities of the agro-industrial complex of Ukraine.Methodological approaches to assessing the impact of economic factors on the effectiveness of investment activities in the agro-industrial complex have been improved. The thesis presents scientific provisions on promising mechanisms and tools to support investment activities, with the possibility of their application and implementation in the practice of domestic agro-industrial enterprises. The scientific and methodological principles of state support and stimulation of investment lending to the agro-industrial complex are generalized due to "cheaper" loans, which provide for the use of economically feasible models of public-private partnership and include the implementation of appropriate financial and organizational measures. Scientific provisions on economic analysis of the dynamics of agribusiness lending structure are substantiated, which provide for the need to calculate analytical ratios between loans and sales of agricultural products, calculated by the institutional approach, which allows to identify the relative creditworthiness of agribusiness borrowers, including in terms of areas use of credit resources and types of economic activity. According to the results of the study, the scientific provisions on strategic management of investment support of agro-industrial complex development were improved, which were developed in accordance with the proposed "Strategy of investment support of agro-industrial complex development", the aim of which is to improve the structure and increase investment resources. socio-economic and food policy of the state.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Субочев О.В. 
Інноваційно-інвестиційна діяльність промислових підприємств України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.01 / О.В. Субочев ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Розкрито роль інвестицій та інновацій у відтворенні підприємств, а також їх економічну суть, зміст і взаємозв'язок, узагальнено принципи та методи оцінки ефективності інноваційно-інвестиційної діяльності підприємств, а також вплив ринкового середовища на динаміку цієї діяльності. Висвітлено становлення механізму державної інноваційної політики. Визначено елементи та складові наукового та фінансового забезпечення інноваційного розвитку промислових підприємств, проаналізовано динаміку та структуру джерел інвестування їх іноваційної діяльності. Обгрунтовано напрями та комплекс заходів, спрямованих на забезпечення інноваційної поведінки вітчизняних промислових підприємств, підвищення ефективності фінансового ринку щодо забезпечення їх інноваційно-інвестиційної діяльності та впровадження механізму венчурного фінансування їх інноваційної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-55 + У9(4УКР)301-56 +
Шифр НБУВ: РА344774

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Шацька З. Я. 
Інтеграційний розвиток підприємництва агропромислового сектору національної економіки: автореферат дис. ... д. е. н. : 08.00.03 / З. Я. Шацька. — Б.м., 2024 — укp.

Метою дисертаційної роботи є розроблення теоретико-методологічних і науково-практичних основ формування та розвитку підприємництва в агропромисловому секторі національної економіки на засадах інтеграції.В роботі вперше відповідно до сформульованих завдань дослідження запропоновано науково-методологічний підхід дослідження та аналізу інтеграційного розвитку підприємництва в агропромисловому секторі національної економіки, який базується на посиленні взаємодії між суб’єктами підприємництва, владою, науковими та освітніми установами задля формування агропродовольчого ланцюга та забезпечення формування регіональної агропромислової агломерації, що створює наукове підґрунтя для підвищення рівня ВВП в агропромисловому секторі. Розроблено концептуальну модель інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, базисом якої слугує науково обґрунтована необхідність активізації співпраці між учасниками інтеграційного розвитку підприємництва, що надасть можливість суб’єктам агропромислової підприємницької інтеграції підвищити ефективність виробництва в регіональних агропромислових агломераціях, посилити соціально-економічний розвиток регіонів. Запропоновано організаційно-економічний механізм інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, що дозволить доповнити ланки агропродовольчих ланцюгів та сформувати агропромислові агломерації на регіональному рівні. Доповнено понятійно-категоріальний апарат у сфері інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, що дозволило синергетично поєднати їх у визначеннях понять «інтеграційний розвиток підприємництва», «агропромислова підприємницька інтеграція» та «суб’єкт агропромислової підприємницької інтеграції». Це створює наукову базу формування дієвих механізмів здійснення підприємницької діяльності в агропромисловому секторі в умовах обмеженості доступу до вичерпних ресурсів та впливу глобалізаційних процесів. Удосконалено методологію оцінювання ефективності інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, що надало можливість удосконалити модифіковану виробничу функцію Кобба-Дугласа для агропромислового сектору та спрогнозувати рівень зростання ВВП в агропромисловому секторі під впливом інтеграційного розвитку підприємництва. Доповнено систему чинників, що впливають на інтеграційний розвиток підприємництва в агропромисловому секторі, що дозволило визначити системоутворюючі, структуроутворюючі та процесоутворюючі чинники, а також здійснити моніторинг стану інтеграційного розвитку підприємництва. Ідентифіковано науково-методичний інструментарій аналізування ключових сфер інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, що створює підґрунтя для поглиблення взаємодії між цими сферами та сприяє активізації розвитку підприємництва. Удосконалено методику оцінювання стану інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, що надало можливість узагальнити перспективи інтеграційного розвитку підприємництва з акцентуванням на сучасну динаміку його розвитку в Україні в умовах воєнного стану. Доповнено принципи управління інтеграційним розвитком підприємництва агропромислового сектору національної економіки, що надає змогу комплексно оцінити та активізувати цей процес в контексті формування суб’єктів агропромислової підприємницької інтеграції. Удосконалено методичні підходи до визначення перспектив відновлення та інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, які надають можливість здійснити оцінку привабливості регіону, що сприятиме відновленню та активізації підприємництва в агропромисловому секторі в умовах військового екоциду та післявоєнного відновлення країни. Отримала подальший розвиток систематизація наукових підходів до дослідження процесу інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, що надало змогу сформувати нову парадигму управління суб’єктами агропромислової підприємницької інтеграції для активізації підприємництва. Проаналізовано наукові підходи дослідження процесів інтеграційного розвитку підприємництва в агропромисловому секторі, що надає змогу виявити та використати моделі забезпечення інтеграційного розвитку підприємництва в агропромисловому секторі. Отримав подальший розвиток методичний підхід до оцінювання впливу військового екоциду на інтеграційний розвиток підприємництва в агропромисловому секторі національної економіки, що сприятиме активізації підприємництва та відновленню агропромислового сектору в умовах післявоєнних реалій в Україні. Сформовано рекомендації щодо вдосконалення нормативно-правової бази інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору, які базуються на особливостях функціонування суб’єктів агропромислової підприємницької інтеграції та можливостях формування регіональних агропромислових агломерацій на основі розроблення стратегії післявоєнного відновлення та інтеграційного розвитку підприємництва агропромислового сектору України.^UThe purpose of the dissertation is to develop the theoretical-methodological and scientific-practical foundations of the formation and development of entrepreneurship in the agro-industrial sector of the national economy on the basis of integration.In the work, for the first time, in accordance with the formulated research objectives, a scientific-methodological approach to research and analysis of the integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector of the national economy is proposed, which is based on strengthening the interaction between business entities, the government, scientific and educational institutions for the formation of agro-food chain and ensuring the formation of a regional agro-industrial agglomeration, which creates a scientific basis for increasing the level of GDP in the agro-industrial sector. A conceptual model of the integration development of entrepreneurship in the agro-industrial sector has been developed, the basis of which is the scientifically substantiated need to intensify cooperation between the participants of the integration development of entrepreneurship, which will provide an opportunity for the subjects of agro-industrial entrepreneurial integration to increase the efficiency of production in regional agro-industrial agglomerations, to strengthen the socio-economic development of the regions. An organizational-economic mechanism for the integration development of entrepreneurship in the agro-industrial sector is proposed, which will allow to supplement the links of agro-food chains and agro-industrial agglomerations at the regional level. The conceptual-categorical apparatus in the field of integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector was supplemented, which made it possible combine them in the definitions "integrative development of entrepreneurship", "agro-industrial entrepreneurial integration" and "subject of agro-industrial entrepreneurial integration". This creates a scientific basis for the formation mechanisms for the implementation of entrepreneurial activities in the agro-industrial sector in conditions of limited access to exhaustive resources and the influence of globalization processes. The methodology for evaluating the effectiveness of the integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector was improved, which made it possible to improve the modified Cobb-Douglas production function for the agro-industrial sector and to forecast the level of GDP growth in the agro-industrial sector under the influence of the integrated development of entrepreneurship. The system of factors affecting the integrative development of entrepreneurship in the agro-industrial sector was supplemented, as well as to monitor the state of the integrative development of entrepreneurship. A scientific-methodological toolkit for analyzing key spheres of integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector has been identified, which creates the basis for deepening the interaction between these spheres and contributes to the activation of entrepreneurship development. The method of assessing the state of integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector was improved, which made it possible to generalize the prospects of integrated development of entrepreneurship with an emphasis on the modern dynamics of its development in Ukraine under martial law. The principles of managing the integration development of entrepreneurship in the agro-industrial sector have been supplemented, which makes it possible to comprehensively evaluate and activate this process in the context of the formation of subjects of agro-industrial entrepreneurial integration. Methodical approaches to determining prospects for recovery and integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector have been improved, which provide an opportunity to assess the attractiveness of the region, which will contribute to the restoration and activation of entrepreneurship in the agro-industrial sector in the conditions of military ecocide and post-war reconstruction of the country. The systematization of scientific approaches to the study of the process of integration development of entrepreneurship in the agro-industrial sector received further development. Scientific approaches to researching the processes of integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector have been analyzed, which makes it possible to use models for ensuring the integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector. The methodical approach to assessing the impact of military ecocide on the integrated development of entrepreneurship in the agro-industrial sector has received further development. Recommendations for improving the regulatory and legal framework for the integration development of agro-industrial sector entrepreneurship have been formed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Соболєв О.В. 
Інтеграція дизайну і маркетингу в сучасній проектній культурі: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 05.01.03 / О.В. Соболєв ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні еволюційні зміни в дизайні, висвітлено специфічні стратегії проектування у дизайн-процесі. На підставі проведеного аналізу даного процесу виявлено особливості інтеграції дизайну та маркетингу, що безпосередньо впливають на створення об'єктів дизайну. Вивчено й введено в теорію та професійну практику дизайну методологічні принципи та форми організації нового напрямку в проектній культурі у межах дослідженого етапу - маркетингові дослідження в дизайні. Проаналізовано роботи українських, російських, а також закордонних дизайнерів і фахівців у сфері маркетингу та реклами кінця XX - на початку XXI ст., визначено характерні риси аналітичної функції маркетингу в дизайні. Відзначено, що інтеграція дизайну та маркетингу, що посилилася на сучасному етапі розвитку у проектній культурі виявляє важливість і актуальність впровадження аналітичної функції маркетингу на дослідному етапі проектно-художньої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 +
Шифр НБУВ: РА332157

Рубрики:

      
14.

Давуд А. Д. 
Інтегровані бізнес структури як основа розвитку підприємництва в Україні / А. Д. Давуд. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена визначенню наукового обґрунтування теоретичних засад та розробленню науково-практичних пропозицій щодо формування інтегрованих бізнес структур як основи розвитку підприємництва в Україні. Вивчено сучасні умови формування інтегрованих бізнес структур як базису розвитку підприємництва в Україні, обґрунтовано їх роль в економіці країни. За результатами проведеного дослідження, дістало подальшого розвитку, наукове обґрунтування економічної природи інтегрованої бізнесструктури. З проведеного аналізу існуючих підходів і на основі власних спостережень, виявлено визначальні фактори формування інтегрованих бізнес структур, визначено принципи та встановлено їх форми. Систематизовано наукові погляди щодо сутності інтеграції та її впливу на взаємодію та розвиток підприємництва в Україні. В результаті, дістало подальшого розвитку, понятійно-категоріальний апарат теорії інтеграції в частині уточнення сутності понять: «Інтегровані бізнес структури»; «Підприємницькі інтегровані бізнес структури». На основі проведеного аналізу зарубіжного досвіду формування інтегрованих бізнес структур, обґрунтовано напрями розвитку підприємництва для вітчизняної економічної системи. Обґрунтовано теоретико-методичні засади формування адаптивної архітектури інтегрованих бізнес структур як основи розвитку підприємництва в Україні, які слугують комплексним поєднанням основного, логістичного та забепечуючого функціоналів утворення, для визначення та забезпечення ланцюгових потоків створення цінності і ефективності бізнес процесів на всіх рівнях взаємодії. Запропоновано новий формат стратегії бізнес-взаємодії партнерівучасників: виробника, дистриб'ютора і рітейлера, який на відміну від наявних, дозволяє використати переваги архітектури підприємницьких інтегрованих бізнес структур в практичній діяльності партнерів-учасників щодо вибору ринку, формату продажів, системи розподілу і каналів продажів, системи логістичного обслуговування та формування клієнтської бази.^UThe thesis is devoted to definition of a scientific substantiation of theoretical bases and development of scientific and practical offers concerning formation of integrated business structures as bases of development of business in Ukraine. The modern conditions for the formation of integrated business structures as a basis for the development of entrepreneurship in Ukraine are studied, their role in the country's economy is substantiated. According to the results of the study, the scientific substantiation of the economic nature of the integrated business structure was further developed. From the analysis of existing approaches and on the basis of own observations, the determining factors of formation of integrated business structures are revealed, principles are defined and their forms are established. Scientific views on the essence of integration and its impact on the interaction and development of entrepreneurship in Ukraine are systematized. As a result, the conceptual and categorical apparatus of the theory of integration was further developed in terms of clarifying the essence of the concepts: "Integrated business structures"; "Entrepreneurial integrated business structures". Based on the analysis of foreign experience in the formation of integrated business structures, the directions of business development for the domestic economic system are substantiated. Theoretical and methodical bases of formation of adaptive architecture of integrated business structures as bases of development of business in Ukraine which serve as complex combination of the basic, logistic and providing functionalities of formation, for definition and maintenance of chain streams of creation of value and efficiency of business processes at all levels of interaction are substantiated. A new format of business interaction strategy of partner partners is proposed: manufacturer, distributor and retailer, which, unlike the existing ones, allows to use the advantages of architecture of integrated business structures in the practice of partner partners in terms of market choice, sales format, distribution system and sales channels. logistics service systems and customer base formation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Данилевич Н.С. 
Інтенсифікація процесів опорядження текстильних матеріалів у магнітному полі: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.19 / Н.С. Данилевич ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано застосування магнітного поля у технологічних процесах фарбування та промивки текстильних матеріалів. Проведено комплексні дослідження та визначено раціональні параметри омагнічування води, робочих органів і тканин під час фарбування та промивки текстильних матеріалів. За результатами дослідження вологообмінних властивостей цих матеріалів визначено показники, зокрема, повну вологоємність, гігроскопічну вологу, адсорбовану вологу полі- та моношару, об'єму мікро- та макропор, питому поверхню. Вивчено залежність концентрації відмитого барвника від напруженості магнітного поля та часу промивки. Встановлено раціональні режимні параметри омагнічування води під час промивки тканин. Для реалізації процесу промивки текстильних матеріалів за наявності манітного поля запропоновано технологічну схему цього процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М305.017 + М305.03 +
Шифр НБУВ: РА364402

Рубрики:

      
16.

Величко Н. В. 
Інтерактивність як засіб формування дизайну дитячої друкованої книги / Н. В. Величко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням особливостей використанняінтерактивності як засобу формування утилітарних та естетичних аспектівдизайну дитячої друкованої книги, що важливо на тлі розвитку електроннихзасобів комунікації. Останніми роками книга вже не сприймається як єдинийможливий універсальний засіб передачі інформації. Це пов'язано насампередз тим, що користувач звикає до повсякденної взаємодії з медіапростором, доотримання зворотного зв'язку на свої дії, а не статичного сприйняттяінформації. Читач прагне активного відгуку, а не просто читання великихобсягів текстової інформації.Об'єкт дослідження – дизайн дитячої друкованої книги зінтерактивними елементами.Предмет дослідження – інтерактивність як засіб формування дизайнудитячої книги.Теоретико-методологічними засадами дослідження є праціукраїнських і зарубіжних дослідників. Зокрема, студіювання за темоюпроводили:І. Розенсон, І. Нікітіна, В. Ляшенко, Т. Битачевська, В. Даниляк,В. Муніпов, П. Балюта, які займалися вивченням еволюції дизайнув сучасному світі;М. Довгих, О. Шустрова, А. Дроздова, О. Швед, Н. Брижаченко,В. Северин, У. Мітчелл, Р. Клусзинськи, Н. Карр, Е. Ровлі-Олів'єт(Elizabeth Rowley-Jolivet), Р. Ленглер (Ralph Lengler), М. Епплєр (MartinJ. Eppler), К. Лі (Qi Li), Дж. де Вріс (James de Vries), які приділялиувагу дослідженню інтерактивності та візуальності у контекстідизайну;М. Яновський, М. Куфаєв, Є. Ростовцев, Т. Бруєва, К. Загаров, Е. Огар,О. Кузьменко, які проводили аналіз книги як культурного феномену;Д. Золотарьов, О. Коритов, Г. Орешина, А. Гребенюк, О. Харченко,Н. Коржик, Е. Монтенаро (Ann R. Montanaro), К. Руіз (ConradoJr. R. Ruiz), С. Лі (Sang N. Le), Дж. Ю (Jinze Yu), К. Лоу (Kok-Lim Low),які вивчали питання книжкового дизайну в сучасному світі;О. Мургіна, І. Тихомирова, М. Токар, О. Подобєдова, А. Майовець,О. Полевіна, М. Таранов, К. Касьяненко, О. Мельник, Д. Попова,А. Смирнова, М. Єфімова, О. Познякова, Дж. К'ю (Jie Qi), Л. Біклей(Leah Buechley), які аналізували змінення у свідомості сучасної дитинита дизайні дитячої книги.Зв'язок теми дисертації з науковими програмами, планами, темамиуніверситету і кафедри. Дослідження виконане відповідно до планупідготовки наукових кадрів вищої кваліфікації кафедри графічного дизайнуХарківської державної академії дизайну і мистецтв.Мета дослідження – проведення комплексного мистецтвознавчогоаналізу інтерактивних засобів дизайну друкованих дитячих книжок,виявлення функціонального призначення таких видань і характерних засобіворганізації інтерактивної взаємодії.Мета визначає такі завдання дослідження:1. на підставі аналізу літературних та інших інформаційних джерелвивчити стан дослідження питання дизайну дитячих друкованих виданьз інтерактивними елементами;2. дати визначення поняттю «дитяча інтерактивна друкована книга»;3. виявити закономірності розвитку інтерактивної друкованої книги відмоменту її виникнення до наших днів, визначити характерні рисидизайну таких видань;4. проаналізувати сучасний стан інтерактивної друкованої дитячої книги вУкраїні та світі, виявити основні тенденції розвитку таких видань;5. обґрунтувати доцільність використання інтерактивних елементіву дизайні дитячої книги та необхідність врахування під часрозроблення їхнього дизайну вимог педагогіки і віку читача;6. систематизувати й класифікувати засоби організації інтерактивноївзаємодії у дизайні дитячих книг;7. надати практичні рекомендації та визначити перспективи подальшихнаукових розвідок у напрямі дизайну дитячих книжок.Хронологічні межі дослідження – кінець ХХ століття – початокХХІ століття; окремі аспекти дослідження спираються на різні історичніперіоди від 3000 років до н. е.Методи дослідження. Методологічну основу дослідження становитькомплексний науковий підхід, відповідно до якого завдання з вивченняматеріалів дослідження, особливостей дизайну та історії розвиткуінтерактивної паперової книги вирішено на підґрунті методів порівняльно-історичного та ретроспективного аналізу. Метод синхронного аналізузастосовано для встановлення тенденцій розвитку інтерактивної книгиі взаємозв'язку цієї галузі дизайну із загальною історією людства.Ретроспективний аналіз сприяв дослідженню ступеня вивченості питання.Мистецтвознавчий (образно-стилістичний) і порівняльний аналізвикористано для виявлення особливостей інтерактивних видань. Длявивчення мiждисциплiнарних зв'язків дизайну книги та під час розглядумicця книги у сучасному інформаційному просторі використанозагальнонаукові методи аналізу та синтезу.^UThe thesis is a complex research of features of interactivity usage as a meansof formation of utilitarian and aesthetic aspects of the design of children's printedbooks. In recent years, against the background of the development of electronicmeans of communication, the book is no longer perceived as the only possibleuniversal means of transmitting information. This is primarily due to the fact that auser gets used to daily interaction with media space, to receive feedback on theiractions, rather than a static perception of information. A reader seeks activefeedback, not just reading large amounts of text information.The object of research is the design of children's printed books withinteractive elements.The subject of research is interactivity as a factor in forming the design ofchildren's books.Theoretical and methodological grounds of the study are the works ofUkrainian and foreign researchers. In particular, studies on the topic were conducted by:I. Rosenson, I. Nikitina, V. Lyashenko, T. Bitachevskaya, V. Danilyak,V. Munipov, P. Baluta, who studied the evolution of design in the modern world;M. Dovhykh, O. Shustrova, A. Drozdova, O. Shved, N. Bryzhachenko,V. Severin, W. Mitchell, R. Kluszynski, N. Carr, E. Rowley-Jolivet,R. Lengler, Martin J. Eppler, Qi Li, James de Vries, who focused on thestudy of interactivity and visuality in the context of design;M. Yanovsky, M. Kufaev, E. Rostovtsev, T. Brueva, K. Zagarov, E. Ogar,O. Kuzmenko, who analyzed the book as a cultural phenomenon;D. Zolotarev, O. Koritov, G. Oreshina, A. Grebenyuk, O. Kharchenko,N. Korzhik, A. R. Montanaro, C. Jr. R. Ruiz, S. N. Le, Jinze Yu, K. Low,who studied book design in the modern world;O. Murgina, I. Tikhomirova, M. Tokar, O. Podobedova, A. Mayovets,O. Polevina, M. Taranov, K. Kasyanenko, O. Melnyk, D. Popova,A. Smirnova, M. Yefimova, O. Poznyakova, J. Qi, L. Buechley, whoanalyzed changes in the minds of the modern child and the design ofchildren's books.The connection of the thesis with scientific programs, plans, topics of theuniversity and the department. The research was performed in accordance withthe plan of training highly qualified scientific staff of the Department of GraphicDesign of the Kharkiv State Academy of Design and Arts.The purpose of the study is to conduct a comprehensive art analysis ofinteractive means of the design of printed children's books, to identify thefunctional purpose of such publications and the typical means of organizinginteraction.This purpose defines the following research objectives:1. to study the state of research on the design of children's printed publicationswith interactive elements on the basis of the analysis of literary and otherinformational sources;2. give definition to the concept of "children's interactive printed book";3. identify the patterns of development of interactive printed books from itsinception to the present day, and determine the features of the design of suchpublications;4. to analyze the current state of interactive printed children's books in Ukraineand rest of world, and to identify the main trends in the development of suchpublications;5. substantiate the feasibility of using interactive elements in the design ofchildren's books and the need to take into account the requirements ofpedagogy and age of the reader during development of their design;6. systematize and classify the means of organizing interaction in the design ofchildren's books;7. provide practical recommendations and identify prospects for furtherresearch in the field of children's book design.Chronological boundaries of the study – from the end of the XX centuryto the beginning of the XXI century; some aspects of the study are based ondifferent historical periods since 3000 BC.The methods of research. The methodological basis of the research is acomprehensive scientific approach, according to which the task of studyingresearch materials, design features and history of interactive paper book is solvedbased on methods of comparative historical and retrospective analysis. The methodof synchronous analysis is used to identify trends in the development of interactivebooks and the relation of this field of design with the general history of mankind.Retrospective analysis contributed to the study of the degree of knowledge in thisfield. Art history (image-stylistic) and comparative analysis was used to identifythe features of interactive publications. General scientific methods of analysis andsynthesis were used to study the interdisciplinary connections of book design andto consider the place of the book in the modern information space.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Артамонова І.М. 
Інтернет-журналістика в Україні: еволюція, соціоінформаційний контекст, системні характеристики: автореф. дис... д-ра наук із соц. комунікацій / І.М. Артамонова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т журналістики. — К., 2009. — 31 с. — укp.

Доведено наявність стратегічної необхідності у проведенні досліджень інтернет-засобів масової інформації (ЗМІ) як нового виду засобів масової комунікації, а також аналізу розвитку традиційних ЗМІ у новому комунікаційно-технологічному контексті та практиці їх адаптації до мультимедійних творчих умінь. Вирішено комплекс теоретичних і практичних завдань, пов'язаних з виділенням мережевих ЗМІ з усіх ресурсів Інтернету та пошуком їх місця в системі ЗМІ. Проведено комплексне вивчення інтернет-ЗМІ українського сектора мережі інтернет як особливої типологічної групи з певними типологозначущими ознаками, притаманними цій групі ЗМІ. На цій базі визначено платформи для внутрішньогрупової диференціації та наведено прогноз подальшого розвитку нових ЗМІ. Розроблено принципи системного, змістового, дискурсивного, тематичного, дизайнерського подання інформації кожним видом інтернет-медіа з урахуванням його унікальних інтерактивних, гіпертекстуальних і мультимедійних особливостей на базі конвергенції та дигіталізації засобів масової комунікації. Вперше розглянуто трансформацію теоретичних і практичних підходів до поняття "професіоналізм" стосовно журналістики та сфери соціальних комунікацій у зв'язку з розвитком інтернет-медіа та визначено нові сучасні професійні орієнтири.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62с51
Шифр НБУВ: РА366762

      
18.

Січевська О. І. 
Інформаційні технології формування якості планування та художньо-технічного оформлення книжкових видань / О. І. Січевська. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробленню інформаційних технологій формування і прогностичного оцінювання якості планування та художньо-технічного оформлення книжкових видань. Охарактеризовано процеси додрукарської підготовки книжкових видань – планування та художньо-технічне оформлення. Виокремлено фактори, як компоненти ієрархічних моделей. Побудовано та оптимізовано моделі пріоритетного впливу факторів. Розвязано задачі проектування альтернативних та розрахунку оптимальних варіантів процесів. Виконано прогностичне оцінювання якості засобами нечіткої логіки. Розроблено структурно-функціональні моделі інформаційних технологій формування якості досліджуваних процесів.^UThe dissertation is devoted to the development of information technology formation and predictive evaluation of the quality of planning and artistic and technical design of book editions. The processes of pre-school preparation of book editions - planning and artistic and technical designing are characterized. The factors, as components of hierarchical models, are singled out. Models of priority influence of factors are constructed and optimized. Problems of designing alternative and calculation of optimal variants of processes are solved. Predictive quality assessment is performed by means of fuzzy logic. Structural-functional models of information technologies for the formulation of the quality of the investigated processes are developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Петріашвілі Г.Г. 
Інформаційна технологія ієрархічних систем створення книжково-журнальних видань з селективною підбіркою: автореф. дис. ... д-ра техн. наук: 05.13.06 / Г.Г. Петріашвілі ; Укр. акад. друкарства. — Л., 2010. — 40 с. — укp.

Вирішено проблему розробки інформаційної технології створення ієрархічних систем (ІС) функціонування (проектування, виробництва й експлуатації) книжково-журнальних видань (КЖВ) з селективною підбіркою. Розроблено структурно-ієрархічну схему системи функціонування книжково-журнальної продукції (SFK), цикл функціонування КЖВ з оновленням його інформаційного наповнення. Обгрунтовано методи побудови логіко-математичних моделей процесів функціонування КЖВ. Описано структурну схему системи управління SFK і логічні формули базових схем реалізації процесів у даній системі. Визначено базові інформаційні компоненти, зокрема, інформаційні моделі наочної області (НО), семантичну енциклопедію, систему правил перетворення інформаційних складових (ІС) НО, засоби породження текстових фрагментів системи, та систему засобів аналізу ІС компонент. Проведено комплексні дослідження процесів різання блоків, на підставі яких оптимізовано параметри коливань віброножів і висвітлено ефективність їх застосування. Визначено стійкість клейових з'єднань КЖВ до змін температурних умов зовнішнього середовища. Розроблено інформаційну технологію ІС створення КЖВ з селективною підбіркою, нові способи реалізації спеціалізованих технологічних процесів, ІС управління процесів виробництва і функціонування КЖВ зі змінним інформаційним наповненням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М8 +
Шифр НБУВ: РА370305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Литовченко О. В. 
Інформаційна технологія автоматизованого підготування зображень просторових моделей молекул: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / О. В. Литовченко ; Укр. акад. друкарства. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

На підставі методології IDEF функціонального моделювання створено інформаційну модель процесу підготовки зображень просторових моделей молекул для КВС. Розроблено модель пріоритетності впливу параметрів складних книжкових видань на процес верстання зображень просторових моделей молекул. Розроблено імітаційну модель розрахунку ієрархічного графу. Проведено оптимізацію методу візуалізації поверхонь просторових моделей молекул із використанням текстур та сферичної параметризації. Розроблено предметно-орієнтовану мову моделювання для просторового моделювання молекул (МПММ) та метод моделювання 3D-сцени молекули засобами МПММ. Запроектовано систему автоматизованої підготовки зображень просторових моделей молекул РгоМоl, використання якої забезпечить скорочення часу верстання видання та підвищення його якості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.62-01
Шифр НБУВ: РА376597 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського