Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (40)Реферативна база даних (419)Книжкові видання та компакт-диски (119)Журнали та продовжувані видання (54)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНСАЛТИНГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 50
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шипоша В. А. 
Механізм управління розвитком бізнес-інтегрованих структур промислових регіонів / В. А. Шипоша. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретичних положень, науково-методичних підходів і розробленню практичних рекомендацій щодо вдосконалення механізму формування та управління розвитком бізнес-інтегрованих структур промислових регіонів України.Уточнено суть і зміст термінів «бізнес-інтегрована структура», «розвиток бізнес-інтегрованої структури», «механізм управління розвитком бізнес-інтегрованої структури». Проаналізовано й узагальнено міжнародний досвід розвитку кластерних структур і надано пропозиції щодо його можливого застосування у промислових регіонах України. На підставі узагальнення здійснених досліджень, аналітичних матеріалів дослідницьких і консалтингових компаній, агентств регіонального розвитку, аналізу статистичних даних виявлено основні перешкоди, які стримують ефективний економічний розвиток східних регіонів України. Проаналізовано стратегічні документи щодо соціально-економічного розвитку Донецької та Луганської областей у частині створення кластерних об'єднань. Визначено методичні засади логістичного забезпечення управління розвитком бізнес-інтегрованих структур. Запропоновано та апробовано комплексний підхід до оцінювання ефективності кластерних утворень.Надано пропозиції щодо нормативно-правового регулювання розвитку кластерних структур в економіці України. Обґрунтовано концептуальний підхід до формування кластера як елемента інноваційної інфраструктури промислових регіонів на засадах смарт-спеціалізації. Удосконалено організаційно-економічний механізм функціонування бізнес-інтегрованих структур і запропоновано алгоритм його реалізації на прикладі східних регіонів України.Ключові слова: національна економіка, регіональна економіка, бізнес-інтегрована структура, кластер, показники оцінювання, прогнозування, стратегії регіонального розвитку, правові засади, логістичне забезпечення, концептуальний підхід, організаційно-економічний механізм, алгоритм реалізації механізму, синергетичний ефект.^UThe dissertation is devoted to substantiation of theoretical positions, scientific and methodical approaches and development of practical recommendations on improvement of the mechanism of formation and management of development of business integrated structures of industrial regions of Ukraine.The essence and content of the terms "business integrated structure", "development of business integrated structure", "mechanism for managing the development of business integrated structure" are specified. The international experience of development of cluster structures is analyzed and generalized and offers concerning its possible application in industrial regions of Ukraine are given.Based on the generalization of research, analytical materials of research and consulting companies, regional development agencies, statistical analysis, the main barriers that hinder the effective economic development of the eastern regions of Ukraine.Strategic documents concerning the socio-economic development of Donetsk and Luhansk oblasts in terms of creating cluster associations were analyzed. Methodical bases of logistical support of management of development of business integrated structures are defined. A comprehensive approach to evaluating the effectiveness of cluster formations is proposed and tested.Proposals on normative-legal regulation of cluster structures development in the national economy of Ukraine are given. The conceptual approach to the formation of the cluster as an element of the innovation infrastructure of industrial regions on the basis of smart specialization is substantiated. The organizational and economic mechanism of functioning of business integrated structures is improved and the algorithm of its realization on the example of the eastern regions of Ukraine is offered.It is proved that the development and implementation of the proposed algorithm for implementing the organizational and economic mechanism of business integrated structures (clusters) will create appropriate conditions for increasing the volume and quality of transport services, intensifying innovative development, as well as implementing a qualitatively new regional model of sustainable sustainability. development that will meet modern management requirements.Implementation of the developed recommendations for improving the mechanism of formation and management of the development of business integrated structures in Donetsk and Luhansk regions will help to obtain a synergistic effect, the components of which are:economic effect ‒ increasing the level of investment attractiveness of territories; increase of receipts to budgets (regional, local) due to formation of qualitatively new model of regional economy, strengthening of competitive advantages of area and increase of economic capacity of territorial communities in the conditions of decentralization; increase in the volume of cargo transportation and cargo turnover of different types of transport; reduction of costs for the organization of logistics activities by reducing the transport component in the cost of services, reducing the time to perform customs procedures for clearance of goods; ensuring favorable institutional conditions for the functioning of the transport services market;social ‒ job creation and employment growth;ecological ‒ reduction of greenhouse gas emissions from transport due to optimization of transport flows; increasing the level of environmental safety.Keywords: national economy, regional economy, business integrated structure, cluster, evaluation indicators, forecasting, regional development strategies, legal bases, logistical support, conceptual approach, organizational and economic mechanism, algorithm of mechanism realization, synergetic effect.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шаркова Г. Ю. 
Договір консалтингу: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Г. Ю. Шаркова ; НДІ приват. права і підприємництва НАПрН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження договору консалтингу за цивільним законодавством України. Розглянуто еволюцію становлення та розвиток консалтингових відносин (КВ), проаналізовано становлення консалтингу у США, країнах ЄС, Російській Федерації та Україні. Приділено увагу поняттю договору консалтингу, а також визначено правовий аспект договору та його місце в системі договорів. Надано характеристику сторін даного договору, їх правам і обов'язкам у зобов'язаннях, що виникають з договору консалтингу, а також відповідальності за цим договором. Зроблено теоретичні висновки та наведено практичні рекомендації з удосконалення чинного цивільного законодавства та практики його застосування щодо договорів консалтингу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.8 +
Шифр НБУВ: РА380751 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Чуприна Л.В. 
Організаційно-економічні передумови розвитку процесів роздержавлення та приватизації промислових підприємств в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Л.В. Чуприна ; Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено проблеми роздержавлення та приватизації. Надано методичні рекомендації щодо формування механізму приватизації промислових підприємств України. Уточнено поняття "приватизація", яке характеризує процес переходу від державної власності до приватної за вітчизняних умов на основі виявлення рушійних сил процесу, а також визначено необхідні умови для його протікання. Розглянуто необхідність радикальних заходів щодо зміни форм, методів та стилю управління підприємством у післяприватизаційний період. Проаналізовано розвиток оренди державних підприємств та акціонерної форми господарювання. Розглянуто позитивні та негативні риси вказаних форм підприємництва, визначено фактори, які сприяють їх розвитку в економіці України. Обгрунтовано необхідність післяприватизаційної підтримки підприємств через відповідні ринкові структури з залученням банків, страхових і консалтингових фірм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)300-4
Шифр НБУВ: РА310171 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Хміль Л.М. 
Формування механізму менеджменту в корпоративному секторі банківської системи: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / Л.М. Хміль ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено теоретичні проблеми та практику становлення механізму банківського менеджменту в корпоративному секторі банківської системи України. Викладено нові теоретичні узагальнення та нові методологічні підходи до стратегічного й оперативного менеджменту корпоративних банків. Обгрунтовано положення, згідно з яким механізм банківського менеджменту є системою, яка складається з взаємопов'язаних ланок (підсистем), що об'єднують, у свою чергу, множину елементів і блоків. Визначено основні принципи формування механізму менеджменту банків, заснованих на корпоративній власності: системний характер, взаємозв'язок із зовнішніми та внутрішніми чинниками середовища функціонування менеджменту; цілеспрямованість; блочність побудови; взаємозв'язок функцій, методів та інструментів менеджменту. Теоретично доведено, що однією з функцій банків у постсоціалістичній економіці є сприяння формуванню прошарку приватних власників у суспільстві (залучення коштів фізичних осіб, надання громадянам трастових, консалтингових та інших послуг, що сприяє ефективному розміщенню і вкладенню коштів та є одним із нових джерел формування доходів населення, а також формує ринкове мислення громадян).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10-212.1
Шифр НБУВ: РА313418 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Тютенко Н.В. 
Розвиток селянських (фермерських) господарств і формування ефективного економічного механізму їх функціонування: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Н.В. Тютенко ; Миколаїв. держ. аграр. ун-т. — Миколаїв, 2004. — 20 с. — укp.

Висвітлено зміст селянського (фермерського) господарства та науково-обгрунтовано ефективність даної форми господарювання. Визначено роль фермерства на сучасному етапі розвитку аграрної реформи. Визначено особливості розрахунку показників економічної ефективності фермерських господарств. Проаналізовано показники їх розвитку та стан сучасного механізму функціонування. Доведено вплив розміру господарства на його рентабельність за допомогою методу статистичного групування. Обгрунтовано галузеву структуру виробництва, що підвищує прибутковість господарства. Запропоновано зміни у механізмі орендних, кредитних і податкових відносин. Удосконалено процес утворення та функціонування обслуговуючих кооперативів зі спільного використання технічних засобів і реалізації готової продукції на підставі розробки відповідних бізнес-планів. Запропоновано конкретні напрямки щодо удосконалення консалтингових послуг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321.4-07 +
Шифр НБУВ: РА332720

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Трубіцин Д. В. 
Відсторонення працівника від роботи: теорія та практика: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05 / Д. В. Трубіцин ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Вперше охарактеризовано систему принципів відсторонення працівника від роботи, яка охоплює поєднання інтересів роботодавця, працівника й держави, диференціацію підстав цього явища, попереджувально-профілактичний характер відсторонення від роботи, безоплатність часу відсторонення працівника від роботи та всесторонню захищеність відстороненого працівника. Висвітлено недоліки рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням товариства з обмеженою відповідальністю лМіжнародний фінансово-правовий консалтинг» про офіційне тлумачення ч. 3 ст. 99 Цивільного кодексу України. Для створення ефективного механізму підтримання трудової дисципліни ст. 43 Основ законодавства України про охорону здоров'я запропоновано доповнити реченням такого змісту: лНа вимогу роботодавця працівник, щодо якого є підозра стосовно появи на роботі у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, зобов'язаний пройти медичний, наркологічний або психіатричний огляд». З метою належної реалізації конституційного принципу рівності й відсутності дискримінації висловлено міркування закріпити у ст. 22 Закону України лПро державну службу» положення, за яким на час службового розслідування зберігається заробітна плата, якщо з державного службовця було знято безпідставне звинувачення або підозра. Акцентовано увагу на доцільності законодавчого закріплення права працівника відмовитися від виконання роботи, передбаченої трудовим договором, у випадку ненадання йому роботодавцем можливості пройти обов'язкове навчання, інструктаж чи перевірку знань з охорони праці та протипожежної охорони.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)1
Шифр НБУВ: РА382818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Трофимова О.К. 
Методи забезпечення ефективності консалтингової діяльності на підприємствах промисловості: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.01 / О.К. Трофимова ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — К., 2002. — 17 с. — укp.

Наведено класифікацію консалтингової діяльності завдяки розробці комплексної предметної та суб'єктної класифікації та класифікатора за 15 ознаками консалтингових послуг. Розроблено концептуальну модель консалтингової діяльності на підставі принципів Тотальної якості та стандартів ISO. Удосконалено методику фінансової діагностики підприємств промисловості з урахуванням комплексної оцінки фінансового стану підприємств промисловості. Запропоновано багатокрокову комплексну систему аналізу ефективності консалтингової діяльності з боку консультанта та підприємств промисловості з урахуванням якісних і кількісних показників консалтингу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)301в611
Шифр НБУВ: РА317792 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Співак С. М. 
Управління конкурентоспроможністю промислових підприємств за умов ринкових трансформацій / С. М. Співак. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено теоретично-методологічному обґрунтуванню аспектів формування системи управління конкурентоспроможністю промислових підприємств і нове вирішення наукової проблеми щодо розроблення та впровадження організаційно-економічного механізму підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств за умов ринкових трансформацій. У роботі обґрунтовано, що конкурентоспроможність підприємств та фінансова стабільність є визначальними умовами соціального, економічного й екологічного розвитку країни та запропоновано організаційно-економічний механізм взаємодії підприємств з органами місцевого самоврядування.Запропоновано інтерпретацію поняття «конкурентоспроможність підприємства», яке функціонує в умовах ринкових трансформацій та характеризує його потенційні можливості з відповідним ресурсними обґрунтуваннями, наявністю засобів, що забезпечують високі якісні характеристики продукції, робіт та послуг, які відповідають найвищим вимогам і стандартам та досягаються виваженими і досконалими управлінськими рішеннями, злагодженою взаємодією з функціональними підрозділами та органами місцевого самоврядування.Проведено систематизацію механізмів підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств, які включають: організаційні механізми (надання державних гарантій; створення інноваційної інфраструктури, надання консалтингових, інформаційних, лізингових та інших послуг промисловим підприємствам; посилення правової та інституційної відповідальності держави перед суб'єктами господарювання тощо), механізми бюджетної підтримки (надання субвенції на реалізацію інвестиційних та інноваційних проектів; дотації виробників тощо), а також фінансові механізми (фіскальні та тарифні пільги для наукомістких виробництв, державні гарантії і поручительства для отримання кредитних ресурсів та ін.), які відображають роль держави та органів місцевого самоврядування у соціально-економічному розвитку підприємств з урахуванням територіальних особливостей.Побудовано концептуальну схему організаційно-економічного механізму підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств в умовах ринкових трансформацій, яка відображає взаємозв'язки державних та територіальних органів влади з суб'єктами господарювання через механізми ефективного територіального розподілу коштів державного бюджету, супроводу господарської діяльності підприємств та організацій, враховуючи основні фактори сталого розвитку – створення сприятливого інвестиційного клімату; раціонального використання природніх ресурсів; використання досягнень НТП та інновацій; забезпечення зростання якості продукції, робіт та послуг; використання кадрового потенціалу.^UThe dissertation is devoted to the theoretical and methodological substantiation of aspects of formation of management system of competitiveness of industrial enterprises and the new decision of a scientific problem concerning development and introduction of the organizational and economic mechanism of increase of competitiveness of industrial enterprises in the conditions of market transformations.The paper substantiates that the competitiveness of enterprises and financial stability are the defining conditions of social, economic and environmental development of the country and proposes the organizational and economic mechanism of interaction of enterprises with local governments.An interpretation of the concept of "enterprise competitiveness", which operates in a market transformation and characterizes its potential with appropriate resource rationale, the availability of tools that provide high quality characteristics of products, works and services that meet the highest requirements and standards and are achieved by prudent and perfect management. decisions, coordinated interaction with functional subdivisions and local self-government bodies.Systematization of mechanisms to increase the competitiveness of industrial enterprises, which include: organizational mechanisms (state guarantees; creation of innovation infrastructure, provision of consulting, information, leasing and other services to industrial enterprises; strengthening legal and institutional responsibility of the state to business entities, etc.), budget mechanisms support (subvention for the implementation of investment and innovation projects; subsidies to producers, etc.), as well as financial mechanisms (fiscal and tariff benefits for knowledge-intensive industries, state guarantees and sureties for credit resources, etc.), which reflect the role of the state and local governments in the socio-economic development of enterprises, taking into account territorial features.The precondition of the organization of effective functioning of the enterprise within the territorial association and organizational bases of definition of economic prospect of increase of economic efficiency of the enterprise in the conditions of market transformations are substantiated. At the same time, the strategy of increasing economic and financial stability must meet the requirements of crisis management not only by the company's finances, but also provide for the rationalization of fixed assets and working capital, optimization of funding sources; ensuring timely renewal of non-current assets and high efficiency of their use; selection and implementation of the most effective ways to expand the volume of assets to ensure the main directions of development, ensuring the necessary level of self-financing of its production development through profits, optimization of tax payments, effective depreciation policy; providing the most effective conditions and forms of borrowing in accordance with the needs of the enterprise.The main areas of use of levers to stabilize the economic and financial activities of the enterprise in market transformations that significantly affect the competitiveness of economic entities are factors of technological nature, saving of resource, quality of products, works and services, and investment planning and efficient use of labor.Summarizing foreign experience and the experience of industrial enterprises in the conditions of market transformations, the paper proposes a conceptual scheme of organizational and economic mechanism to increase the competitiveness of industrial enterprises and its implementation in the practice of functioning.This scheme reflects the relationship of state and local authorities with businesses through the mechanisms of effective territorial distribution of state budget funds, support of economic activities of enterprises, taking into account the main factors of sustainable development - creating a favorable investment climate; rational use of natural resources; use of achievements of STP and innovations; ensuring the growth of quality of products, works and services; use of human resources. At the same time, territorial authorities must independently consider the conditions of operation of enterprises, solve problems of priority areas of development depending on resource, social and other factors, determine the costs of solving problems of landscaping and other social projects. All this requires the adoption of sound management decisions, which should be based on a coordinated system of coordination of strategic planning processes at the central, regional and local levels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Семерак О.С. 
Цивільно-правові аспекти регулювання та взаємного захисту іноземних інвестицій на практиці України, Угорщини, Польщі та Словаччини: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / О.С. Семерак ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Проводиться порівняльно-правовий аналіз правового режиму іноземних інвестицій за законодавством України, Угорщини, Польщі та Словаччини. Досліджуються цивільно-правові аспекти регулювання іноземних інвестицій та проблеми взаємного захисту майнових прав інвесторів. Аналізуються система допуску іноземних інвестицій, правовий статус іноземних інвесторів, правовий режим іноземних інвестицій, особливості правового регулювання іноземних інвестицій у спеціальних (вільних) економічних зонах. Розкриваються види та форми здійснення іноземних інвестицій, правовий статус підприємств з іноземними інвестиціями, дочірніх підприємств, специфіка спільної інвестиційної діяльності на підставі договорів (контактів). Розглядаються такі неакціонерні форми залучення іноземного капіталу, як лізинг, франчайзинг, консалтинг, концесійні договори та угоди про розподіл продукції. Досліджуються зміст цивільно-правових гарантій і способи захисту іноземних інвестицій та майнових прав іноземних інвесторів. Визначаються основні правові категорії у цій сфері - іноземні інвестиції, суб'єкти і об'єкти інвестиційної діяльності, інвестиційні спори. Аналізується зміст двосторонніх міждержавних Угод України про заохочення та взаємний захист іноземних інвестицій. Обгрунтовуються пропозиції і рекомендації по вдосконаленню чинного законодавства про іноземні інвестиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)212.306 + Х839(45)212.306 + Х932.211.13

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Січкаренко В.О. 
Розробка інтерфейсу користувача локалізованих розподілених застосувань: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / В.О. Січкаренко ; НАН України. Ін-т кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Запропоновано методику реалізації інтерфейсу користувача розподілених застосувань, що враховує механізми інтернаціоналізації та національно-української локалізації на різних етапах проектування програмних систем та відповідає вимогам загальних інтерфейсів відкритих систем за Еталонною моделлю POSIX-сумісних середовищ (POSIX-OSE) для підтримки інформаційних технологій. Формалізовано вимоги до інтерфейсу користувача як стандартного ресурсу прикладної платформи. Уточнено принцип мобільності прикладної програмної системи у контексті її еволюційного розвитку. Перевірено у реалізації Web-консалтинг-вузла триланкової клієнт-серверної архітектури: запропонований принцип мобільності та розроблену методику національно-української локалізації; підсистеми еколого-економічної оцінки варіантів утилізації вугільного метану в інтелектуальній оболонці РТС-МЕТАН для проектування еколого-безпечних схем утилізації вугільного метану; програмної системи ведення повнотекстової бази для поповнення віртуальної лексичної картотеки Інституту української мови НАН України та дослідження змін сучасної лексики української мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.110 +
Шифр НБУВ: РА329475

Рубрики:

      
11.

Рябов Д. С. 
Юридичне обслуговування суб’єктів господарювання: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Д. С. Рябов. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено дослідженню теоретичних та практичних аспектів здійснення юридичного обслуговування суб’єктів господарювання. В першому розділі дисератційного дослідження визначено співвідношення поняття «юридичне обслуговування» із суміжними поняттями, такими як «правова робота», «правова (правнича) допомога», «юридичний аутсорсинг» та «юридичний консалтинг». Також в роботі уточнено поняття юридичного обслуговування суб’єктів господарювання – комплекс засобів правового характеру, що містить юридичний супровід (надання послуг та виконання робіт з юридичного обслуговування господарської діяльності), реалізація яких спрямована на здійснення суб’єктом господарювання своєї господарської діяльності з дотриманням положень чинного законодавства. Конкретизовано форми, основні напрями роботи та засоби юридичного обслуговування суб’єктів господарювання. Завдяки встановленню сутності професій та правового статусу адвоката та юрисконсульта, розмежуванню інституту представництва в господарському, адміністративному та цивільному судочинствах з інститутом захисту в кримінальному провадженні та в справах про адміністративні правопорушення, а також враховуючи досвід Республіки Польща, де правнича допомога надається двома професійними інститутами (інститут адвокатури та інститут правових радників, відмінність між якими полягає в тому, що правовий радник не має права брати участі як захисник у кримінальних справах та в справах про фіскальні правопорушення), зроблено висновок, що адвокат та юрисконсульт мають різний правовий статус та запропоновано запровадити в Україні два юридичні інститути, які будуть надавати правову (правничу) допомогу, серед яких перебувають і суб’єкти господарювання, на професійній основі (інститут адвокатури та інститут правових радників), разом із прийняттям спеціального нормативно-правового акту для врегулювання на рівні закону питання юридичного обслуговування в якому будуть визначені, зокрема, напрями роботи з юридичного обслуговування, зокрема, і суб’єктів господарювання, незалежно від форми власності, з метою унеможливлення покладання на виконавців роботи з юридичного обслуговування тих завдань, які за своєю правовою природою не належать до юридичного обслуговування. В другому розділі дисератційного дослідження проаналізовано та доопрацьовано такі напрями роботи з юридичного обслуговування суб’єктів господарювання: юридичне обслуговування реєстраційних дій, юридичне обслуговування договірної роботи, контроль над організацією правової роботи на підприємстві, відшкодування судових витрат при здійсненні претензійно-позовної роботи, забезпечення виконання судових рішень та судовий контроль. З’ясування практичних аспектів здійснення реєстраційних дій дало змогу уточнити напрями роботи з юридичного обслуговування реєстраційних дій щодо ТОВ. Аналіз змісту договірної роботи суб’єктів господарювання дав підстави конкретизувати основні засоби, які використовуються при юридичному обслуговуванні договірної роботи суб’єктів господарювання. Дослідження випадків неоднозначності та суперечності висновків Верховного Суду, зокрема. щодо обрання належного (ефективного) способу захисту, які виникають навіть з договірних правовідносин, дало підстави надати пропозиції щодо встановлення додаткової підстави касаційного оскарження рішень суду першої інстанції та постанов суду апеляційної інстанції, які були винесені в порядку господарського, цивільного та адміністративного судочинств як наявність двох протилежних висновків Верховного Суду щодо застосування норми права до спірних правовідносин. Досліджено й розмежовано завдання суб’єктів юридичного обслуговування при здійсненні контролю над організацією правової роботи на підприємстві, які спрямовані на забезпечення її відповідності до положень чинного законодавства та локальних актів підприємства. Також в роботі задля вдосконалення принципу «відшкодування судових витрат сторони, на користь якої ухвалене судове рішення» як одного із основних принципів господарського, цивільного та адміністративного судочинств, запропоновано внести певні зміни до даних кодексів та запропоновано розширити повноваження судів при його здійсненні шляхом надання адміністративному суду повноважень на розгляд заяв про встановлення судового контролю, які подаються в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства судом тієї інстанції, яким було винесено остаточне рішення по судовій справі, задля більш повної реалізації принципу «обов’язковості судового рішення» як одного з основних принципів судочинства.^UThe dissertation study is devoted to the study of theoretical and practical aspects of providing legal services to business entities.In the first chapter of the dissertation research, the relationship between the concept of "legal service" and related concepts, such as "legal work", "legal (legal) assistance", "legal outsourcing" and "legal consulting" is defined. The work also clarified the concept of legal services for business entities - a complex of legal means that includes legal support (providing services and performing work on legal services for business activities), the implementation of which is aimed at the business entity's implementation of its business activities in compliance with the provisions of the current legislation. Forms, main areas of work and means of legal service for business entities are specified.Due to the establishment of the essence of the professions and the legal status of a lawyer and legal adviser, the separation of the institution of representation in economic, administrative and civil proceedings from the institution of protection in criminal proceedings and cases of administrative offenses, as well as taking into account the experience of the Republic of Poland, where legal aid is provided by two professional institutions (institute bar associations and the institute of legal advisers, the difference between which is that a legal adviser does not have the right to participate as a defender in criminal cases and in cases of fiscal offenses), it was concluded that a lawyer and a legal adviser have different legal status and it was proposed to introduce in Ukraine two legal institutes, which will provide legal (legal) assistance, including business entities, on a professional basis (institute of advocacy and institute of legal advisers), together with the adoption of a special normative legal act to regulate the issue of legal services at the legal level which will define, in particular, the directions of work on legal services, in particular, and economic entities, regardless of the form of ownership, with the aim of making it impossible to rely on the performers of work on legal services those tasks that by their legal nature do not belong to legal services.In the second section of the dissertation study, the following areas of legal service for business entities were analyzed and elaborated: legal service of registration actions, legal service of contractual work, control over the organization of legal work at the enterprise, reimbursement of legal costs in the implementation of claim and lawsuit work, ensuring the execution of court orders decisions and judicial control. Clarification of the practical aspects of the implementation of registration actions made it possible to clarify the directions of work on legal service of registration actions in relation to LLCs. The analysis of the content of the contractual work of business entities gave reasons to specify the main means used in the legal service of the contractual work of business entities. Study of cases of ambiguity and contradiction of the conclusions of the Supreme Court, in particular. regarding the selection of an appropriate (effective) method of protection, which arise even from contractual legal relations, gave grounds to submit proposals for establishing an additional ground for cassation appeal of decisions of the court of first instance and decisions of the court of appeal, which were issued in the order of economic, civil and administrative proceedings, as the presence of two contrary conclusions of the Supreme Court regarding the application of the rule of law to disputed legal relations. The tasks of legal service entities in the exercise of control over the organization of legal work at the enterprise, which are aimed at ensuring its compliance with the provisions of current legislation and local acts of the enterprise, have been researched and delimited.Also, in order to improve the principle of "reimbursement of court costs of the party in whose favor the court decision has been passed" as one of the main principles of economic, civil and administrative proceedings, it is proposed to make certain changes to these codes and it is proposed to expand the powers of courts in its implementation by giving the administrative court powers to consider applications for establishing judicial control, which are submitted in accordance with Article 383 of the Code of Administrative Procedure by the court of that instance, which issued the final decision on the court case, for the sake of more complete implementation of the principle of "compulsory judicial decision" as one of the main principles of judicial procedure.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Рибакова Т.О. 
Консалтингове супроводження зовнішньоекономічної діяльності машинобудівного підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Т.О. Рибакова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретичні положення та розроблено практичні рекомендації щодо консалтингового супроводження зовнішньоекономічної діяльності машинобудівних підприємств України. Визначено склад і особливості її виробничо-господарських, організаційно-економічних і оперативно-комерційних функцій. Розкрито суть консалтингу. Визначено тенденції його застосування у зовнішньоекономічній діяльності підприємств. Виявлено проблеми даної діяльності, здійснено їх класифікацію за функціями зовнішньоекономічної діяльності. Розроблено процедуру пріоритетності вирішення таких проблем. Доведено, що консалтингове супроводження є комплексною системою, спрямованою на вирішення проблем зовнішньоекономічної діяльності машинобудівного підприємства. Проведено розрахунок інтегрального показника привабливості консультаційної пропозиції, що здійснюється за розробленою системою категорій і параметрів її оцінки для вирішення проблем зовнішньоекономічної діяльності. Здійснено вибір консультанта з застосуванням нечітких оцінок. Розроблено організаційний інструментарій консалтингового супроводження зазначеної діяльності підприємства, а саме: матриці вибору організаційної структури управління консалтинговим проектом і розподілу відповідності структурних підрозділів машинобудівного підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)830.585.11 +
Шифр НБУВ: РА356839

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Решетняк Т.І. 
Управління розвитком підприємства: інформаціологічний контекст (теоретико-методичні аспекти): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Т.І. Решетняк ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Виявлено методологічні вади наявних концепцій розвитку й управління розвитком підприємства, сформованих у межах сучасних теорій фірми та менеджменту. Запропоновано конструктивний шлях до усунення даних вад: переосмислення феномену підприємства та його розвитку в інформаціологічному контексті. Базуючись на засадах інформаціологічного підходу розроблено концепцію та методологію управління розвитком підприємства, які мають переваги, а саме: побудовані згідно з вимогами теоретичної універсальності; дозволяють вирішити проблему вибору загального критерію розвиненості підприємства, яким визнається його надійність; надають дієвий управлінський інструментарій оцінки рівня розвиненості підприємства та визначення способу його підвищення. Наведено результати наукового експерименту з застосування запропонованої концепції інформаціологічного управління розвитком підприємства. Розроблено модель інформаціологічного управління розвитком консалтингового підприємства, для побудови якої здійснено структурування його надійності, визначено зміст відмови, запропоновано спосіб визначення достатніх і надмірних здатностей підприємства та управлінські заходи щодо їх гармонізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.354 +
Шифр НБУВ: РА340043

Рубрики:

      
14.

Путінцева Т. В. 
Ліквідність комерційних банків України у забезпеченні їхньої фінансової безпеки / Т. В. Путінцева. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації вирішено важливе наукове завдання з поглиблення теоретико-методологічних засад, удосконалення методичних підходів і розробки практичних рекомендацій з дотримання ліквідності комерційних банків (КБ) у забезпеченні їхньої фінансової безпеки (ФБ). Поглиблено обґрунтування теоретико-методологічних засад визначення впливу ліквідності КБ на його ФБ. Дістало подальшого розвитку тлумачення поняття «ліквідність комерційних банків». Удосконалено класифікацію різновидів ліквідності КБ. Обґрунтовано перелік чинників банківської ліквідності. Обґрунтований взаємозв'язок і взаємозумовленість ризиків неліквідності / порушення / втрати / зниження / незбалансованості / недостатності / надлишковості ліквідності КБ / втрати доходу / збитків й інших ризиків, що супроводжують банківську діяльність, завдяки виокремленню, поряд із загальновідомими, ризику двостороннього партнерства (можливості часткової неплатоспроможності/ банкрутства однієї із сторін банківських угод). Удосконалено визначення ФБКБ унаслідок її тлумачення, на відміну від загальновживаних поглядів, як об'єкта управління, зумовленого за наявного його ресурсоакумулюючого потенціалу фінансовим станом КБ, і результату управлінських впливів на здійснення банківських операцій, реалізацію банківських продуктів і надання банківських послуг, а також стану захищеності фінансових інтересів / майнових прав власників, акціонерів, топ-менеджменту, персоналу КБ, його клієнтів / контрагентів. Уперше визначено й обґрунтовано значущість, виокремлено серед структурних елементів ФБКБ безпеку ліквідності, під якою слід розуміти такий стан ліквідності КБ, що характеризується її достатністю, збалансованістю та стійкістю / стабільністю. Дістало подальшого розвитку з'ясування місця і ролі ліквідності КБ у забезпеченні їхньої ФБ й її окремих різновидів з огляду на розгляд ліквідності, як: відмінного від ліквідності інших господарюючих суб'єктів явища; одну з основних цілей, умов і якісних характеристик діяльності КБ; спроможність залучати додаткові ліквідні кошти на фінансових ринках; чинник функціонування БС і грошово-кредитної системи загалом; засіб задоволення клієнтського попиту на кредитні ресурси і грошового попиту клієнтів, а також вимог вкладників у разі своєчасного і дострокового вилучення ними депозитів; збереження коштів за рахунок беззбиткового продажу активів і обмеження вартості залучених ресурсів; оптимізацію сукупного прибутку КБ; запобіжник відтоку коштів клієнтів з КБ, продажу активів і залучення ресурсів за невигідними цінами; обмеження (за надмірного рівня) банківської активності; дефіцит (за недостатнього рівня) вільних ресурсів, нездатність КБ надавати в затребуваному обсязі кредити й обслуговувати клієнтські платежі та випущені ним ЦП, відповідати за майбутніми зобов'язаннями; зростання ризиків втрати КБ платоспроможності; передумову потенційного банкрутства КБ; інструмент сек'юритизації і зниження банківських ризиків. Це уможливлює підвищення ролі ліквідності у забезпеченні ФБКБ. Здійснено комплексну оцінку дотримання ліквідності КБ України для забезпечення їхньої ФБ. Охарактеризовано підсистеми системи управління ліквідністю у забезпеченні ФБ вітчизняних КБ, оцінено стан такого управління, порівняно вітчизняну й зарубіжну практику у цій сфері, виявлено проблеми, недоліки й невирішені питання у вітчизняній практиці. Комплексно проаналізовано стан ліквідності КБ України, тенденції зміни цього показника. З'ясовано вплив ліквідності вітчизняних КБ на їхню ФБ. Доведено, що підвищенню ролі ліквідності у забезпеченні ФБКБ сприяє організація управління ліквідністю у вітчизняних КБ, визначення індикаторів виміру ризиків, методи і якість управління ризиками, пов'язаними з формуванням і використанням ліквідності, структури управління й характер здійснюваного ризик-менеджменту, складові управління ліквідністю, джерела фінансування в управлінні ризиками, закономірності й специфічні особливості у цій сфері. Визначено основні напрями досягнення оптимального рівня ліквідності КБ у забезпеченні їхньої ФБ. Обґрунтовано, що для досягнення оптимального рівня ліквідності КБ у забезпеченні їхньої ФБ необхідно здійснити комплекс заходів у частині: наукового, нормативно-правового, регуляторного, методичного, організаційного, управлінського, інформаційно-аналітичного, кадрового, фінансового забезпечення, а також обліку, звітності, аудиту і консалтингу. Наголошено, що для підвищення ролі ліквідності банківських установ у забезпеченні ФБКБ НБУ, НАБУ, АУБ із залученням провідних науковців і експертів необхідно розробити Комплексну програму забезпечення ФБКБ України. Представлено складові цієї програми. Удосконалено оцінку ліквідності КБ для забезпечення їхньої ФБ. Наведено авторську схему оцінки ліквідності, визначено індикатори оцінки ліквідності і забезпечення безпеки ліквідності КБ.^UThe thesis highlights important scientific objectives regarding the deepening the theoretical and methodological foundations, improving methodological approaches and developing practical recommendations for maintaining the liquidity of commercial banks (CB) in ensuring their financial security (FS). Impact of liquidity of commercial banks on financial security are determined. Definition of «liquidity of commercial bank» was further developed. Liquidity classification are improved. The relationship and interdependence of insufficient (negative) / excess / unbalanced liquidity / loss of income, and other risks, including the risk  of bilateral partnerships are revealed. Definition of financial security of commercial bank is enhanced through interpretation as a subject to management, related to the financial situation of the bank, management impacts on banking operations, sales of banking products and banking services, as well as protection of property rights of owners, shareholders, top management, bank staff, customers / counterparties. For the first time, the significance was determined and substantiated, liquidity security was singled out among the structural elements of the FSCB, which should be understood as such a state of liquidity of the CB, which is characterized by its sufficiency, balance and stability. It was further developed to clarify the place and role of liquidity of the CB in providing their FS and its individual varieties in view of the consideration of liquidity, as: different from the liquidity of other economic entities of the phenomenon; one of the main goals, conditions and qualitative characteristics of the CB; ability to attract additional liquid funds in financial markets; factor in the functioning of the BS and the monetary system in general; a means of meeting customer demand for credit resources and cash demand of customers, as well as the requirements of depositors in the case of timely and early withdrawal of deposits; saving funds through break-even sales of assets and limiting the value of borrowed resources; optimization of the total CB profit; fuse of outflow of clients' funds from the CB, sale of assets and attraction of resources at unfavorable prices; restrictions (in case of excessive level) of banking activity; deficit (at insufficient level) of free resources, inability of the CB to provide loans in the required amount and to provide service to customer payments issued by its securities, to be responsible for future obligations; increasing risks of loss of CB solvency; a precondition for potential bankruptcy of the CB; instrument of securitization and reduction of banking risks. It makes be possible to increase the role of liquidity in providing the FSCB. A comprehensive assessment of compliance of Ukrainian CB liquidity for providing their FS was done. The subsystems of the liquidity management system in providing FS of local CB are characterized, the state of such management is assessed, domestic and foreign practice in this area has been compared, problems, shortcomings and unresolved issues in domestic practice are revealed. The state of liquidity of Ukrainian CB, tendencies of change of this indicator is comprehensively analyzed. The influence of liquidity of local CB on their FS has been clarified. It is proved that the organization of liquidity management in local CB helps to increase the role of liquidity in providing FSCB, definition of risk measurement indicators, methods and quality of risk management related to the formation and use of liquidity, management structure and nature of risk management, components of liquidity management, sources of funding in risk management, patterns and specific features in this area. The main directions of achieving the optimal level of liquidity of CB in providing their FS are determined. It is substantiated that in order to achieve the optimal level of liquidity of CB in providing their FS it is necessary to take a set of measures in terms of: scientific, regulatory, methodological, organizational, managerial, information-analytical, personnel, financial support, as well as accounting, reporting, auditing and consulting. It is emphasized that in order to increase the role of liquidity of banking institutions in providing FSCB of the NBU, IABU, AUB with the involvement of leading scientists and experts, it is necessary to develop a comprehensive program to provide Ukrainian FSCB. The components of this program are presented. The liquidity assessment of CB for providing the FSCB is improved. The author's scheme of liquidity assessment is given, the indicators of liquidity assessment and providing liquidity security of CB are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Пономаренко Н.Ш. 
Удосконалення управління діяльністю інформаційних підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Н.Ш. Пономаренко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 19 с. — укp.

Узагальнено тоеретичні підходи до визначення понять "інформація" та "інформаційний ринок". Визначено місце інформації й інформаційного ринку у сучасній економіці. Наведено загальну характеристику інформаційних підприємств, що надають консалтингові послуги, науково-технічну та статистичну інформацію, інтернет-послуги. Виявлено вплив інформаційного ринку на діяльність інформаційних підприємств. Досліджено форми та методи державного регулювання даною діяльністю. З'ясовано особливості функціонування зазначених підприємств, які полягають у вирішальному значенні інтелектуального капіталу у порівнянні з матеріально-речовим, відсутності жорсткого закріплення працівників за місцезнаходженням підприємства, підвищеній мобільності структури послуг, що надаються, відсутності жорсткої адміністративної ієрархії, творчій свободі працівників. Відзначено, що виконання завдань, які виникають в управлінській діяльності інформаційних підприємств, залежить від його цілей, задач і функцій. Розроблено процедуру, яка дає змогу реалізувати цільові настанови й напрямок дії факторів внутрішнього та зовнішнього середовищ інформаційного підприємства як управлінський вплив. Обгрунтовано, що процедура має визначати мету й напрями комерційної діяльності, стратегічного маркетингу, інноваційної стратегії, основні маркетингові заходи та терміни їх виконання, вимоги до якості, форми та способи надання інформаційних продуктів і послуг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)293.2-21 + У9(4УКР)391-21 +
Шифр НБУВ: РА337285

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Помінчук М. В. 
Розвиток та функції консалтингу у сучасному архітектурному проектуванні / М. В. Помінчук. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: діяльність консалтингу в системі забезпечення сучасного архітектурно-містобудівного проектування; мета: простежити становлення і розвиток архітектурного-містобудівного консалтингу і визначити його функції в системі методологічного забезпечення сучасного проектування; методи: історико-генетичний і порівняльно-історичний в поєднанні із типологічним і функціональним методами, доповнени експертними опитуваннями та інтерв'ю; новизна: вперше запропоновано теоретичну модель архітектурно-містобудівного консалтингу як спеціалізованої системи діяльності і мислення; за рахунок включеного аналізу низки експериментально-проектних циклів набула подальшого розвитку теоретична картина базових змістових компонентів сучасного архітектурно-містобудівного проектування (маркетинг, брендінг, зонінг, технологія функціонування, інжиніринг та процесуальний супровід; уточнено місце і роль консалтингових взаємодій в організації та протіканні низки унікальних проектних циклів; результати: включення практикуючими архітекторами консалтингових компонентів в структуру методичної організації своєї професійної роботи; удосконалення навчальних курсів, які висвітлюють методику проектування і організацію професійної діяльності архітектора; ступінь впровадження: архітектурне проектування; галузь: архітектура.^UObject: consulting activity in the system of providing modern architectural and urban planning; goal: to trace the formation and development of architectural-urban planning consulting and to determine its functions in the systematic methodological support of modern design; methods: historical-genetic and comparative-historical in combination with typological and functional methods, supplemented by expert surveys and interviews; novelty: theoretical model of architectural and urban planning consulting, which is a specialized system of activity and thinking proposed was at first; the theoretical picture of the basic content components of modern architectural and urban planning (marketing, branding, zoning, technology of functioning, engineering and organization of design) has been further developed; the place and role of consulting interactions in the organization and the flow of a number of unique project cycles have been specified; results: inclusion of consulting components by practicing architects in the structure of methodical organization of their professional work; improvement of training courses that cover the design methodology and organization of professional activity of the architect; the degree of implementation: architectural design; branch: architecture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Полюхович М. В. 
Формування конкурентної стратегії розвитку підприємства в умовах глобалізації.: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / М. В. Полюхович. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню, удосконаленню та розвитку теоретичних положень, методичних підходів та розробленню практичних рекомендацій щодо формування конкурентної стратегії розвитку підприємства в умовах глобалізації.У першому розділі дисертації уточнено категорійний апарат предметної галузі формування конкурентної стратегії розвитку підприємства в умовах глобалізації. Узагальнено основні підходи до визначення понять стратегії, розвитку, конкурентної стратегії та глобалізації за допомогою історичного методу, методів морфологічного та контент-аналізу. Це дозволило уточнити сутність конкурентної стратегії розвитку та обґрунтувати її роль у процесі досягнення стратегічних цілей підприємства при формуванні його конкурентної стратегії розвитку.Узагальнено та систематизовано основні наукові підходи до формування стратегії, зокрема, конкурентної стратегії та стратегії розвитку. З використанням методів аналізу та синтезу, методу графічного аналізу було сформовано класифікацію підходів до формування конкурентної стратегії розвитку підприємства. Це дозволить при використанні у практичній діяльності підприємства коригувати процес формування конкурентної стратегії розвитку з глибшим розумінням її сутності.Досліджено сутність феномену глобалізації та узагальнено інформацію щодо її основних чинників впливу на підприємство на його середовище, в результаті чого за використання абстрактно-логічного методу та методів аналізу і синтезу було виділено шість основних чинників глобалізації та вісім обмежуючих факторів, оцінка та урахування яких, зокрема, чинника інформаційних технологій як одного з широко застосовуваних прикладів впливу технлогічного чинника глобалізації, в сучасних умовах дозволяє зробити стратегію розвитку підприємства конкурентною. Це стало основою для оцінки впливу глобалізації на формування конкурентної стратегії розвитку підприємства.У другому розділі дисертації в результаті використання методів аналізу та синтезу, методу головних компонент було доведено, що в різних країнах розподіл підприємств за видами діяльності, розміром, обсягами реалізації є типовим, а також встановлено, що підприємства сфери консалтингу мають найвищий рівень галузевої конкуренції, тому мають більше фокусувати свою увагу та ресурси на розробці конкурентної стратегії розвитку у порівнянні з підприємствами інших галузей.На основі аналізу звітності консалтингових компаній та наукових досліджень було встановлено, що існує досить велика кількість розрізнених показників, які можна було б застосовувати для оцінки ефективності реалізації конкурентної стратегії розвитку підприємства. Відповідно було зроблено висновок, що існуючі системи показників потребують уточнення переліку та оцінки ступеню вагомості кожного показника із врахуванням експертних думок фахівців консалтингової сфери. З використанням методів експертного опитування та кластерного аналізу, зокрема, ієрархічно-агломеративному методу, було сформовано систему показників оцінки ефективності реалізації конкурентної стратегії розвитку підприємства. Вона включає сім показників: обсяги витрат на розвиток підприємства, обсяги витрат на сучасні інформаційні технології, обсяги витрат на дослідження та інновації, кількість постійних клієнтів, наявність рекомендацій клієнтів, виручка від реалізації та чистий прибуток. Це надало можливість отримати об′єктивні аналітичні дані для оцінки як результатів реалізації стратегії.У третьому розділі дисертації в межах різних етапів технології було визначено як ефективний та адаптовано для використання підприємствами сфери консалтингу управлінський методичний інструментарій: SWOT-аналіз, MMC EFAS, MMC IFAS, MMC SFAS, побудова карти конкурентів з використанням бульбашкової діаграми, побудова карти стейкхолдерів, метод дерева рішень, модель вартісної оцінки бізнесу, статистична модель, що дозволило покращити якість аналізу вихідної інформації при виборі оптимальної стратегії розвитку підприємства при формуванні його конкурентної стратегії розвитку в умовах глобалізації. Для цього використано методи стохастичного факторного аналізу, метод дисконтування грошових потоків, методи теорії імовірностей. На підставі цього було удосконалено технологію формування конкурентної стратегії розвитку підприємства, яка дозволяє її формування з урахуванням специфіки діяльності та потреби в оцінці різних сценаріїв розвитку і визначенням можливого впливу чинників глобалізації на ефективність її реалізації.Розроблено рекомендації щодо підвищення ефективності стратегічного управління розвитком підприємства шляхом можливої реалізації пропозицій, що ґрунтуються на об’єктивних оцінках інформації, отриманої на кожному з етапів формування конкурентної стратегії розвитку підприємства.Практична цінність розробок підтверджується їхнім впровадженням у діяльність підприємств ТОВ «НЕО «Експерт» (довідка № 28-07/2/21 від 28.07.2021 р.), ТОВ «Бізнес ассіст» (довідка № 377/07-21 від 27.07.2021 р.).^UThe dissertation is devoted to the theoretical substantiation, improvement and development of theoretical positions, methodical approaches and development of practical recommendations on Forming a competitive enterprise development strategy in the context of globalization.The first section of the dissertation clarifies the theoretical principles and categorical apparatus of the subject area of formation of the enterprise competitive strategy of development in the context of globalization. The main approaches to the definition of the concepts of strategy, development, competitive strategy and globalization are summarized using the historical method, methods of morphological and content analysis. This allowed to clarify the essence of competitive strategy for enterprise’s development and its place in the process of reaching the enterprise’s strategic objectives while forming its competitive strategy for development.The main scientific approaches to strategy formation, in particular, competitive strategy and strategy of development, are generalized and systematized. Using methods of analysis and synthesis, the method of graphical analysis, the classification of approaches to formation of the enterprise competitive strategy of development was created. This will allow when used in the enterprise’s practice to adjust the process of formation of the enterprise competitive strategy of development with a deeper understanding of its essence.The essence of the phenomenon of globalisation is researched and information on its main factors of influence on the enterprise and its environment is summarised, as a result of which, using the abstract-logical method and methods of analysis and synthesis, six main factors of globalization and eight limiting factors were identified, which are assessed and taken into account, in particular, the factor of information technology as one of the widely used examples of the impact of the technological factor of globalisation, in modern economic policy.In the second section of the dissertation as a result of using analysis and synthesis methods, the method of main components, it was found that consulting companies have the highest level of industry competition and should concentrate their resources for creation a competitive enterprise strategy of development more than enterprises of other industries.Based on the analysis of the reports of consulting companies and scientific research, it was found that there is a fairly large number of disparate indicators that could be used to assess the effectiveness of the implementation of the competitive strategy of enterprise development. Accordingly, it was concluded that the existing systems of indicators need to be refined and the weight of each indicator assessed, taking into account expert opinions of consulting specialists. Using the methods of expert survey and cluster analysis, in particular, the hierarchical agglomerative method, a system of indicators for assessing the performance of the competitive enterprise strategy of development was formed. It includes seven indicators: the amount of expenditure on enterprise development, the amount of expenditure on modern information technology, the amount of expenditure on research and innovation, the number of regular customers, customer recommendations, sales revenue and net profit.In the third section of the dissertation within various stages of technology the effective management methodical tools were defined and adapted for using by consulting enterprises: SWOT-analysis, MMC EFAS, MMC IFAS, MMC SFAS, making the competitors’ map using a bubble chart, making a stakeholders’ map, decision tree method, business valuation model, statistical model. This allowed to improve the quality of analysis of the initial information when choosing the optimal development strategy of the enterprise in the formation of its competitive development strategy in the context of globalisation. Based on this, the technology of forming a competitive enterprise development strategy was improved, which allows to form a competitive enterprise development strategy, taking into account the specifics of its activities and the need to assess different development scenarios and assess the possible impact of globalization on the competitive development strategy.Recommendations for improving the effectiveness of strategic management of enterprise development through the possible implementation of the proposed improvements in the enterprise strategic management, which are based on objective assessments of information of each stage of the competitive enterprise development strategy formation.The practical value of developments is confirmed by their introduction into the activities of enterprises, institutions and organizations, namely: LLC “NEO “Expert” (reference 28-07/2/21 from 28.07.2021), LLC "Business Assist" (reference № 377/07-21 from 27.07.2021).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Поліщук О. О. 
Виборчі технології в Україні: специфіка застосування та головні тенденції розвитку / О. О. Поліщук. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – виборчі технології. Мета – виявлення специфіки застосування та головних тенденцій розвитку виборчих технологій в Україні на прикладі загальнонаціональних виборчих кампаній. Методи – структурно-функціональний, системний, метод «case study», інституціональний, компаративний та ін. Теоретичні і практичні результати – виявлено специфіку застосування виборчих технологій та головні тенденції їхнього розвитку в Україні. Новизна – запропоновано концептуалізацію виборчих технологій як базової категорії електорального процесу; аргументовано, що професіоналізація сфери політичного консалтингу в Україні виступає запорукою демократизації транзитивного політичного режиму; удосконалено вивчення прикладних аспектів застосування базових виборчих технологій у контексті компаративістського підходу; удосконалено типологізацію виборчих технологій на основі критерію орієнтованості на тип цільової аудиторії згідно з віком її членів; набули подальшого розвитку твердження, що реальний виборчий процес передбачає проходження двох мегаетапів: перший – підготовчий, другий – офіційна виборча кампанія; набули подальшого розвитку положення щодо особливостей програм українських політичних партій і стратегій позиціонування, а також рекомендації щодо підвищення ефективності використання та рівня демократичності виборчих технологій за умов реальних електоральних кампаній в Україні. Ступінь упровадження – розробка рекомендацій щодо вироблення оптимальної виборчої системи, яка б забезпечувала представництво найбільшої кількості суспільних груп і гарантувала відповідальність за прийняття політичних рішень. Сфера використання – діяльність владних структур, політичних партій, громадських організацій.^UObject – the election technology. The objective – is identify the specifics of application and the main trends in the development of electoral technologies in Ukraine on the example of nationwide election campaigns. Methods – the structural-functional, systemic, case study, institutional, comparative, etc. The theoretical and practical results – the specifics of the use of electoral technologies and the main tendencies of their development in Ukraine are revealed. The novelty – the conceptualization of electoral technologies as the basic category of the electoral process is proposed; it is argued that the professionalization of the sphere of political consulting in Ukraine serves as a guarantee of democratization of the transitive political regime; the study of applied aspects of the application of basic electoral technologies in the context of the comparative approach has been improved; the typology of electoral technologies has been improved on the basis of the criterion of targeting the type of target audience according to the age of its members; the further assertion that the actual electoral process involves the passage of two mega-stages: the first - preparatory, the second - the official election campaign; further developed the situation regarding the features of programs of Ukrainian political parties and positioning strategies, as well as recommendations for improving the efficiency of use and the level of democracy in electoral technologies under conditions of real electoral campaigns in Ukraine. The rate of implementation – the development of recommendations for the development of an optimal electoral system that would ensure the representation of the largest number of social groups and guaranteed responsibility for policy decisions. The scope of application – the activity of power structures, the political parties, the public organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Пізняк Т.І. 
Організаційно-економічні основи формування системи екологічного аудиту сільськогосподарського землекористування: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.06 / Т.І. Пізняк ; Сум. держ. ун-т. — Суми, 2008. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблеми розвитку теоретичних і науково-методичних підходів до формування системи екологічного аудиту сільськогосподарського землекористування. Поглиблено поняття "екологічний аудит сільськогосподарського землекористування", удосконалено його класифікаційні ознаки. Розроблено організаційно-економічний механізм даного аудиту. На підставі системного аналізу удосконалено методичні підходи до його проведення на підставі інтегрального показника екологічного стану земельних ресурсів. Запропоновано методику, що сприяє впровадженню інвестиційного "фільтру" у процесі екологічно відповідального інвестування. Обгрунтовано формування маркетингового екологічного аудиту сільськогосподарського землекористування. Наведено рекомендації щодо організаційно-функціональної структури консалтингових агроекоаудиторських фірм, визначено методичні підходи щодо оцінки вартості їх послуг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-511.2-280-218 +
Шифр НБУВ: РА358583

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Огінська А. Ю. 
Оптимізація видатків бюджету на соціальний захист та соціальне забезпечення / А. Ю. Огінська. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – видатки бюджету на соціальний захист та соціальне забезпечення. Мета – поглиблення теоретико-методичних засад та проведення аналізу діючої практики бюджетного фінансування соціального захисту та соціального забезпечення з метою оцінки його ефективності, а також розробка науково-практичних рекомендацій щодо оптимізації видатків бюджету на соціальний захист і соціальне забезпечення. Результати дослідження полягають у поглибленні теоретико-організаційних засад фінансового забезпечення соціального захисту населення в контексті побудови держави суспільного добробуту, визначенні стратегічних напрямів вдосконалення організації та інструментарію здійснення видатків бюджету на соціальний захист і соціальне забезпечення з метою зростання добробуту громадян. Новизна полягає у поглибленні теоретичних підходів до трактування сутності системи соціального захисту населення; доповненні класифікації напрямів фінансування соціального захисту населення; удосконаленні методичних підходів до застосування матриці Бостонської консалтингової групи; поглибленні наукових підходів до розуміння сутності оптимізації видатків бюджету на соціальний захист та соціальне забезпечення; доповненні класифікації принципів здійснення видатків бюджету на соціальний захист; удосконаленні підходів до оптимізації видатків бюджету на соціальний захист та соціальне забезпечення в частині побудови трьохскладового алгоритму. Впроваджено у діяльності: Департаменту соціального захисту населення Тернопільської обласної державної адміністрації, Фінансового управління Тернопільської районної державної адміністрації, Департаменту соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації, Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – Міністерство фінансів України, Міністерство соціальної політики України, Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення^UThe object is budget expenditures on social protection and social security. The aim is to deepen the theoretical and methodological foundations and to analyze the current practice of budget financing of social protection and social security in order to assess its effectiveness, as well as to develop scientific and practical recommendations for optimizing budget expenditures on social protection and social security. The results of the study consist in extending the theoretical and organizational foundations of financial support on social protection of the population in the context of building a country of social welfare, defining strategic directions for improving the organization and tools for implementing budget expenditures on social protection and social security in order to increase citizens' well-being. The novelty consists in deepening theoretical approaches to the interpretation of the essence of the system of social protection of the population, completing the classification of the areas of financing social protection of the population, improving methodological approaches to the application of the matrix of the Boston Consulting Group, deepening scientific approaches to understanding the essence of optimizing budget expenditures on social protection and social security, supplementing the classification principles of implementation of budget expenditures on social protection, improvement of approaches to optimization of budget expenditures on social protection and social security in terms of building threefold algorithm.It was implemented in the activities of the Department of Social Protection of the Ternopil Regional State Administration, the financial management of the Ternopil Regional State Administration, the Department of Social Protection of the Population of the Lviv Regional State Administration, and the Ternopil National Economic University. Sphere of use –Ministry of Finance of Ukraine, Ministry of Social Policy of Ukraine, Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Social Policy, Employment and Pensions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського