Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (62)Реферативна база даних (239)Книжкові видання та компакт-диски (326)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНСТИТУЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Діке Ученна Кеннет 
Міжнародні договори у Конституціях федеративних держав: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / Діке Ученна Кеннет ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т міжнар. відносин. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація містить комплекс теоретичних та практичних питань, пов'язаних із міжнародними договорами в конституціях федеративних держав і, зокрема, внутрішньодержавним і міжнародно-правовим регулюванням договірних зв'язків членів федерації. В роботі проведено порівняльний аналіз конституційного законодавства різних федеративних держав в області зовнішніх зносин, специфіки взаємовідносин міжнародного і внутрішньодержавного права з точки зору дії міжнародного права на території федеративної держави, і виконання договірних зобов'язань федеративною державою і її суб'єктами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х91-383.1

Рубрики:

      
2.

Присташ Л.Т. 
Апарат управління Західною Україною в складі Польщі (1921-1939 рр.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Л.Т. Присташ ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню процесу захоплення західноукраїнських земель Польщею, соціально-економічного становища Західної України в складі Польщі, організації і діяльності центральних органів державної влади та управління за конституціями 1921 р. і 1935 р., місцевих органів управління, включаючи органи самоврядування, та органів правосуддя. Зроблено висновок про фактичне усунення національних меншин Польщі від участі в роботі органів державного апарату і, насамперед, в парламенті держави. Спроба урядових кіл нормалізувати відносини з українською меншістю була вимушеною поступкою, яка не впливала в цілому на антидемократичний характер встановленого режиму. Певний доступ українського населення до участі в органах місцевого самоврядування не змінював його колоніального становища і фактичного безправ'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР33)-5

Рубрики:

      
3.

Колодій А.М. 
Конституція і розвиток принципів права України (методологічні питання): Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.01;12.00.02 / А.М. Колодій ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню конституційних засад розвитку принципів права в умовах формування правової держави і громадянського суспільства в Україні. А через призму цього вивчається їх генеза, поняття і ознаки, види, структура, яка визначає структуру права загалом, вплив принципів на правову систему, процеси правоутворення, правореалізації, правоохорони. Стверджується, що принципи правової держави і громадянського суспільства є визначальними і зумовлюють виникнення і розвиток принципів права в Україні. Виникнення останніх є об'єктивним процесом, який відбувається за схемою: суспільні відносини правоположення юридичної практики - норми-принципи. Принципи, що виникли, набувають певних ознак, а відтак можуть бути класифіковані за відповідними критеріями диференціації. Сучасні процеси, що відбуваються в українському суспільстві і державі, зумовлюють необхідність виділення і осмислення загальносоціальних і юридичних принципів. Останні, з точки зору системноструктурної організації права, можуть поділятись на принципи публічного і приватного, регулятивного і охоронного, матеріального і процесуального, об'єктивного і суб'єктивного права, модифікуючись разом із принципами системи права у керівні ідеї правоутворення, правореалізації і правоохорони.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х8(4УКР)-2

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Романишин І.М. 
Формування моральних відносин підлітків в умовах мікросоціуму: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.М. Романишин ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню процесу формування моральних відносин підлітків в умовах мікросоціуму - сім'ї, школи, мікрогрупах у процесі організації дозвілля. Визначено структурні компоненти (інтегровані суб'єкти виховної взаємодії, інтелектуальні джерела виховного впливу, Конституція, події та факти сучасної дійсності), фактори (приклад поведінки, моральне ставлення, власні дії суб'єкта взаємин, коректуючі впливи середовища на суб'єкт), етапи (поведінкове уявлення про суспільні відносини, дія (вчинок - звичка - поведінка) як наслідок усвідомлення суспільних відносин, усвідомлення результатів власних дій - моральне переконання, створення суб'єктивної моделі відносин: самостійний намір наслідувати її), засоби та механізми реалізації процесу. Проаналізовано вплив мікросоціуму на даний процес та експериментально обгрунтовано педагогічні умови його оптимізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352

Рубрики:

      
5.

Чжан Шуйбао 
Організаційно-правові основи підприємницької діяльності в Китайській Народній Республіці та в Україні (порівняльно-правовий аналіз): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Чжан Шуйбао ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Проведено порівняльно-правове дослідження організаційно-правових основ підприємництва в Україні та КНР, зроблено висновок про їх істотну відмінність. У КНР ці основи встановлюються нормами економічного права, в Україні - нормами адміністративного права. Підприємець у КНР розглядається як суб'єкт соціалістичних ринкових економічних відносин, тому державне регулювання підприємництва в КНР більш жорстке, ніж в Україні, але більш стабільне, що забезпечено законодавством КНР, яке регламентує зовнішньоекономічну діяльність підприємця. Особливу увагу приділено проблемам захисту прав підприємців у цих країнах, зазначено, що в Україні цей захист має конституційну основу. Конституція КНР не містить норм, які на це вказують. На підставі аналізу зарубіжної літератури зроблено висновок про можливу відповідальність уряду (Президента, парламенту) за неефективне управління економікою країни. Розглянуто основи та процедуру правової відповідальності підприємців в Україні та КНР, особливу увагу акцентовано на адміністративній та економічній відповідальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)014 + Х839(5КИТ)014
Шифр НБУВ: РА311779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Юхимюк О.М. 
Правовий статус органів місцевого самоврядування на території Західної України у складі Польщі (1918 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.М. Юхимюк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 17 с. — укp.

Зауважено, що територія Західної України після Першої світової війни стала частиною Польщі; Конституція Польщі 1921 р. закріплювала демократичний характер органів місцевого самоврядування, а Конституція 1935 р. його звузила. За результатами дослідження визначено, що правовий статус органів місцевого самоврядування на території Західної України в складі Польщі формувався поетапно. На першому етапі (1918 - 1933 рр.) існували в Польщі три різні системи самоврядування (російська, австрійська та пруська). На наступному етапі був прийнятий Закон "Про часткову зміну устрою територіального самоврядування" від 23 березня 1933 р., за яким на всю територію Польщі поширилась єдина система самоврядування, яка була підконтрольною органам урядової адміністрації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР33)61-523.7/8 +
Шифр НБУВ: РА329693

Рубрики:

      
7.

Дутка Г.І. 
Закон у системі нормативно-правових актів України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Г.І. Дутка ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Теоретично досліджено роль закону в системі нормативно-правових актів незалежної України в контексті положень чинної Конституції України, тенденцій розвитку законотворчості в європейских, зокрема постсоціалістичних, країнах та формування правової держави. Зазначено щодо необхідності відрізняти "Закон" від суміжних понять "законодавчий акт", "законодавство". Виявлено, що найбільш суттєвим критерієм правового закону є невідчужувані та невід'ємні права людини. Досліджено проблему предмета закону. Зазначено, що у процесі будівництва незалежної правової людини в Україні відбулися зміни у сферах і напрямках законодавчого регулювання. На підставі їх аналізу констатовано, що предмет регулювання закону не є безмежним, він визначається сферою правового регулювання та має певні межі, обумовлені принципом розподілу влади. Розглянуто проблему співвідношення принципів верховенства права та верховенства закону. На підставі аналізу Конституції стверджено, що вона, закріплюючи принцип верховенства права, послідовно проводить принцип верховенства закону в системі нормативних актів. Принцип верховенства закону відображає корінний принцип демократизму - належність влади та її здійснення безпосередньо народом та через представницькі органи влади. Підкреслено, що підвищенню ефективності законодавчого регулювання та укріпленню принципу верховенства закону в системі нормативних актів сприяє більш чітка ієрархія законів. Запропоновано внести зміни до Конституції України та визначити статус видів законів за їх юридичною силою: Конституція, конституційні закони, органічні закони, звичайні закони. Розглянуто питання про колізії в законах. Надано їх поняття, визначено причини колізій законів, розглянуто шляхи і способи їх розв'язання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.31 + Х8(4УКР)-31 +
Шифр НБУВ: РА325749

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Чуб О.О. 
Конституційне право громадян України на участь в управлінні державними справами: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.О. Чуб ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2004. — 21 с. — укp.

Досліджено конституційно-правові засади права громадян України на участь в управлінні державними справами, визначено історико-правові передумови його конституційної регламентації. Обгрунтовано зміст поняття участі громадян України в управлінні державними справами, проаналізовано особливості конституційно-правового регулювання даного права та міжнародно-правові стандарти у сфері політичних прав громадян, висвітлено дослід їх втілення у конституціях зарубіжних країн. Встановлено структуру конституційно-правового механізму реалізації права громадян України на участь в управлінні державними справами, виявлено чинники, що впливають на його здійснення за сучасних умов. Розглянуто існуючі форми реалізації права громадян України на участь в управлінні державними справами, зокрема вибори та референдуми. Визначено систему конституційно-правових гарантій досліджуваного права та наведено пропозиції щодо подальшого удосконалення способів його реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)32 +
Шифр НБУВ: РА333884

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Шильман М.Є. 
Історична ритміка: філософсько-методологічний аспект: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / М.Є. Шильман ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 17 с. — укp.

Виявлено, що конституція історичного поля опосередкована до-концептуальним полем становлення минулого і являє собою складну ритмічну пульсацію - минуле як віртуальну річ. Визначено роль концептів, які накладаються на ритмічний лабіринт віртуального минулого - операторів спільності та встановлюють метрику фактичної основи історичного поля, чим визначають середовище історичного минулого. Розкрито механізм поетизації історичних даних як завершальний акт конституювання історичного поля, який полягає у підведенні ритмів історичних джерел під ритмічну фігуру тропа як під категорію. Запропоновано тезу, що суттю створення метафоричного історичного дискурсу є підпорядкування текстури історичного поля, аналогічної структурі ідеї минулого, - ритму нормативного сюжету, що обумовлює прийнятність створюваної історії як наратива. Обгрунтовано можливість передачі констатувальним історичним дискурсом ритму безлічі висловлень про минуле без надання цій безлічі художньої цілісності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:ТО + Ю6*32 + Т019.1 +
Шифр НБУВ: РА339460

Рубрики:

      
10.

Оніщенко О.В. 
Конституція України як основне джерело конституційного права України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.В. Оніщенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено систему джерел конституційного права та охарактеризовано загальні та спеціальні риси її складових елементів. Запропоновано визначення поняття Конституції України як єдиного нормативно-правового акту, який є Основним Законом України і законодавчою базою, має найвищу юридичну силу, приймається і змінюється в особливому порядку, відрізняється специфічним змістом і структурою та чинний на всій території України. Доведено доцільність розмежування змісту понять "основні риси" та "формально-юридичні властивості" Конституції України. З'ясовано специфіку впливу Конституції України на чинне законодавство. Уточнено зміст понять "найвища юридична сила" і "верховенство" Конституції, виявлено їх відмінність і спорідненість. Досліджено особливості правової природи законів про внесення змін до Конституції України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)104 + Х809(4УКР)-3 +
Шифр НБУВ: РА335512

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Паславська О.Я. 
Становлення та конституційний розвиток Польської Республіки (1918-1939 рр.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.Я. Паславська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2006. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу наукової літератури, архівних документів, а також нормативно-правових актів досліджено проблеми становлення та конституційного розвитку Польської Республіки (1918 - 1939 рр.). Проаналізовано політико-правові передумови її відродження в роки Першої світової війни. Досліджено процес юридичного оформлення відновленої країни, який завершився проголошенням 11 листопада 1918 р. Регентською Радою декрету щодо передачі всієї влади Ю.Пілсудському. Розкрито соціально-економічні та політичні передумови прийняття Конституції Польщі в 1921 р., охарактеризовано її основі принципи, права та свободи громадян: конституційно-правове становище органів державної влади. З'ясовано причини та суть конституційної кризи 1921 - 1926-го рр., а також її санаційні наслідки. Доведено: Квітнева Конституція 1935 р. завершила процес перебудови устрою Польщі та заклала базу для запровадження в країні тоталітарної системи, що звело нанівець основні демократичні принципи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4ПОЛ)61-5 + Т3(4ПОЛ)61-5 +
Шифр НБУВ: РА344660

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Дунас Т.О. 
Участь прокурора у цивільному судочинстві України: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Т.О. Дунас ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано правовий статус прокурора у цивільному судочинстві України як реалізації принципу публічності у цивільному процесі. Розглянуто питання юридичної природи представництва прокурором, а також його процесуальноі форми, на підставі цього зроблено висновок про самостійність цього інституту цивільного процесуального права. Проаналізовано діючі норми чинного законодавства та наведено перелік прав і обов'язків прокурора у цивільному судочинстві. Досліджено питання приводів і підстав представництва прокурором, а також форм і методів реалізації прокурором представницьких повноважень, допустимість його участі в цивільному процесі в межах вимог правової держави та процесуального статусу, передбаченого Конституцією України та чинним законодавством. Відзначено, що Конституція (Основний Закон) держави є правовою підставою участі прокурора у цивільному процесі. Зауважено, що важливим напрямом розвитку представництва прокурора є пряме надання його права ініціювати в суді першої інстанції процес у разі порушення прав і законних інтересів необмеженого кола осіб, порушення масового інтересу. Досліджено мету та завдання представництва прокурора у цивільному процесі, грунтуючись на тому, що метою є захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав чи інтересів фізичних осіб, інтересів держави, а завданням - вжиття у цивільно-судовому порядку заходів щодо поновлення порушених прав і законних інтересів громадянина та держави, усунення причин і умов, що призвели до їх порушення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х892.19(4УКР)114 +
Шифр НБУВ: РА363842

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Боровська Г.С. 
Правниче вчення у рефлексії Памфіла Юркевича: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.12 / Г.С. Боровська ; Львів. держ. ун-т внутр. справ. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Комплексно узагальнено спадщину українського мислителя, філософа права П. Юркевича. Сформульовано дефініціії та проаналізовано його праці, досліджено поняття, принципи, функції, методи та категорії філософсько-правового вчення мислителя. Доведено, що філософсько-правова концепція вченого є цілісною. Сисематизовано вчення П. Юркевича на підгрунті "ідеї права". З'ясовано, що змістом даного вчення є правовий універсалізм, який розглянуто у системі рефлексії понять "правильна людина", "всесвітнє громадянство", "всезагальна правомірна конституція", "досконалий юридичний лад", "закони права". Відзначено, що результати проведеного дослідження мають практичне значення для творення вітчизняної школи філософії права, розробки доктрини становлення правосвідомої особистості, громадянського суспільства, правової держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4УКР)506 Юркевич + Х002в +
Шифр НБУВ: РА366820

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Релігія   
14.

Небожук Р. А. 
Державна політика щодо релігії та церкви: порівняльний аналіз українського і російського досвіду: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 / Р. А. Небожук ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтувано основні напрями оптимізації організуючого та регулювального впливу держави у процесі реалізації конституційного принципу свободи совісті та відносин з релігійними організаціями. Розглянуто історичні та сучасні моделі державно-церковних відносин, спільне та відмінне у специфіці релігійно-інституційного та суспільно-релігійного розвитку України та Росії. Проведено порівняльний аналіз основоположних принципів забезпечення свободи совісті, релігійних прав людини та вільного розвитку релігійних організацій у конституціях і профільних законах. Запропоновано концептуальне обгрунтування основних засад гармонізації державно-церковних відносин і оптимізації системи державного управління у сфері забезпечення свободи совісті та відносин з релігійними організаціями шляхом ухвалення "Концепції державно-конфесійних відносин в Україні".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.53
Шифр НБУВ: РА376097 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Плахотнік О. В. 
Конституційне право громадян брати участь у всеукраїнських та місцевих референдумах і його забезпечення в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.02 / О. В. Плахотнік ; Нац. акад. внутр. справ. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Досліджено конституційне право громадян брати участь у всеукраїнських і місцевих референдумах та його забезпечення в Україні. Розглянуто наукові та нормативні джерела щодо виникнення та розвитку даного права та його забезпечення. Здійснено порівняльний аналіз закріплення даного права в міжнародних документах, конституціях зарубіжних країн і в Україні. Запропоновано визначення, ознаки, зміст і види конституційного права громадян України брати участь у всеукраїнських і місцевих референдумах. Визначено поняття забезпечення даного конституційного права, його ознаки й елементи змісту. Розкрито забезпечення конституційного права громадян України на участь у всеукраїнських і місцевих референдумах державними органами та суб'єктами громадянського суспільства. Розроблено практичні рекомендації щодо вдосконалення чинного законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)53
Шифр НБУВ: РА377964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Гайова О. В. 
Закон як джерело сучасного континентального права (загальнотеоретичні та порівняльно-правові аспекти): автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / О. В. Гайова ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено загальнотеоретичний та порівняльно-правовий аналіз законів у континентальному праві, зокрема, і в Україні. Здійснено класифікацію законів континентального права, виявлено їх подібні та відмінні ознаки. Встановлено основні типи взаємодії законів, законів і підзаконних актів, законів і міжнародних договорів, виявлено місце законів у системі джерел континентального права та тенденції розвитку. Розмежовано поняття "закон" і "законодавчий акт" та уточнено поняття "система законодавства". Проаналізовано основні види законів України: конституція, конституційні закони, кодекси, основи законодавства, виявлено їх місце у системі джерел права України та взаємозв 'язки з іншими джерелами права. Визначено основні деформації у системі законодавства України й їх причини, а також сформовано пропозиції щодо його вдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.31 + Х002.61 + Х999.8
Шифр НБУВ: РА382880 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Голіков О. С. 
Фабрикація порядку. Знання в конституюванні соціального. / О. С. Голіков. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: знаннєва конституція соціального. Мета: концептуалізація знаннєвих засад, вимірів та структур соціального як упорядкованості режимно здійснюваних дій. Методи дослідження: аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, аналогія, індукція, дедукція та системний аналіз, порівняльний аналіз, кількісні соціологічні опитування, факторний аналіз, фокусовані групові інтерв'ю, аналіз документів. Теоретичні та практичні результати: обґрунтовано інтерпретацію соціального на основі концепції знання як універсуму суджень; розроблено та дослідницьки випробувано категоріальний апарат інтернального дослідження знання як конституєнта соціального; запропоновано визначення понять для дослідження екстернального дизайну та системної розбудованості знання; виокремлено біофізіологічне як специфічний знаннєвий модус позасоціальних аспектів людського тіла; обґрунтовано розгляд знання з практичної точки зору крізь призму концепту протоколу соціального; доведено, що хронотоп фабрикації знання є нероздільною єдністю часу та місця; розроблено інтерпретацію порядку соціального та режимів реалізації порядків; розроблено інтерпретацію структур знання в різних формах суспільної свідомості; розвинуто соціологічне розуміння опосередкованості та безпосередньості як знаннєвих конструктів та практичних епіфеноменів; здійснено дослідження зв'язку знання та влади з точки зору порядків соціального і режимів їхньої реалізації; здійснено інтерпретацію феномену комунікації як субстрату виробництва знання; досліджено диференціацію режимів, порядків, упорядкувань і практичних реалізацій. Новизна: вирішено важливу наукову проблему соціології знання – розробка соціологічної концепції знаннєвих засад, вимірів та структур соціального. Ступінь впровадження: результати дослідження пройшли апробацію й впроваджені в діяльність соціологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна МОН України.^UObject: leisure practices of rural teenagers. Aim: conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. Research methods: analysis, compartmentalizing, comparative analysis, questionnaires, semi-structured interviews, focus group interviews, document analysis, factor analysis, cluster analysis, correlation analysis. Theoretical and practical results: the concepts of N. Elias figurative sociology are applied to the study of the leisure practices of rural adolescent youth; the concept of «polyfigurative leisure culture» is implemented into the scientific cycle; a basic model of values which play the most significant role in choosing of the leisure practices for rural adolescents, namely the values of social status, reference community, family, affair, communication, carefree life, freedom, is characterized; the connection of creative leisure practices with such characteristics of social subjectivity of rural adolescents as academic success, real and potential social mobility, additional employment, volunteering, is discovered. Novelty: the conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. The degree of implementation: the results of the research were tested and introduced into the activity of the sociological faculty of MES of Ukraine V.N. Karazin Kharkiv National University named after.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Боксгорн А. В. 
Адміністрування місцевих податків і зборів як об'єкт правового регулювання. / А. В. Боксгорн. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є одним із перших в Україні комплексним монографічним до-слідженням теоретичних, правових та організаційних питань правового регулю-вання адміністрування місцевих податків і зборів.За результатами дослідження з'ясовано сутність низки елементів понятійно-категоріального апарату, що забезпечує правове функціонування відносин адміністрування місцевих податків і зборів та правового регулювання цієї діяль-ності, щодо окремих з них розроблено авторські визначення: «адміністрування місцевих податків і зборів», «муніципальний нормативно-правовий акт у сфері адміністрування місцевих податків і зборів», «єдиний податок», «туристичний збір», «збір за місця для паркування транспортних засобів», «місцеві збори», які відображають основні ознаки таких складних, багатобічних і динамічних явищ, як адміністрування місцевих податків і зборів та забезпечення його правового регулювання та інше.Унаслідок дослідження правової природи адміністрування місцевих податків і зборів було встановлено, що це явище слід розглядати як сукупність норм, правил, методів, прийомів і засобів, рішень та процедур, за допомогою яких органи, що здійснюють реалізацію державної податкової політики, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи та податкові агенти здійснюють управлінську діяльність у податковій сфері, спрямовану на встановлення місцевих податків і зборів, організацію ідентифікації, облік платників місцевих податків і зборів та об'єктів оподаткування, забезпечення сервісного обслуговування платників місцевих податків і зборів, організацію та контроль за сплатою місцевих податків і зборів та за їхнім надходженням до місцевих бюджетів відповідно до порядку, встановленого законом.За наслідками дослідження історії становлення та розвитку інституту місце-вих податків і зборів зроблено висновок, що історичний досвід застосування інституту місцевих податків і зборів можна охарактеризувати як процес еволюції системи спеціальних інструментів отримання фінансових доходів для забезпечення соціальних, політичних, економічних та життєдіяльнісних потреб інститутів місцевої влади, який об'єктивно виражає розвиток управлінського механізму держави, що обумовлювався особливостями публічного адміністрування на кожному історичному етапі.Унаслідок дослідження системи нормативно-правових актів, які становлять основу правового регулювання адміністрування місцевих податків та зборів проведено класифікацію актів на два рівні: загальнодержавний (Конституція України, закони України, постанови Кабінету Міністрів України, накази Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України) та місцевий (рішення сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад). Здійснено класифікацію нормативно-правових актів, що забезпечують регулювання місцевих податків і зборів, за ознакою предметної направленості: направлені на регулювання функціонування інституційної структури, що забезпечує адміністрування місцевих податків та зборів; процедур адміністрування місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку платників місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку об'єктів місцевого оподаткування; організації приймання й обробки податкової звітності платників місцевих податків та зборів; забезпечення сервісного обслуговування платників податків, організації та проведення контролю за дотриманням повноти та вчасності сплати місцевих податків та зборів; організації адміністрування податкового боргу по місцевих податках і зборах; застосування заходів адміністративного примусу за порушення податкового законодавства.За наслідками дослідження адміністрування плати за землю встановлено, що «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок. Земельний податок інтегрований у плату за землю як обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється з фізичних та юридичних осіб – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, за ставкою, встановленою органом місцевого самоврядування у рамках, визначених законом, надходження від якого зараховуються до місцевого бюджету за місцем знаходження земельної ділянки; зроблено висновок, що категорії «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок.За наслідками дослідження адміністрування єдиного податку запропоновано удосконалити адміністративні процедури при його стягуванні у напрямку: інформаційної відкритості; чіткого, зрозумілого для платника податку процесу адміністрування; балансу економічних інтересів платників податків та територіальних громад, до бюджетів яких він стягується, а відтак – стимулювання підприємницької ініціативи.^UThe dissertation is one of the first in Ukraine complex monographic research of theoretical, legal and organizational questions of legal regulation of administration of taxes and fees.According to the results of the research has been clarified the essence of a number of elements of the conceptual and categorical apparatus, which ensures the legal functioning of the administration relations of local taxes and fees and legal regulation of this activity, for some of them were made author's definitions: "Administration of local taxes and fees", "municipal legal act in the field of administration of local taxes and fees", "single tax", "tourist tax", "fee for parking spaces for vehicles", "local fees", which reflect the main features of such complex, multifaceted and dynamic phenomena as the administration of local taxes and fees and ensuring its legal regulation еtc.As a result of studying the legal nature of the administration of local taxes and fees, this phenomenon should be considered as a set of norms, rules, methods, techniques and tools, decisions and procedures by which bodies implementing state tax policy, local governments, their officials and tax agents execute management activities in the tax sphere aimed at establishing local taxes and fees, organization of identification, accounting of payers of local taxes and fees and objects of taxation, providing service to taxpayers of local taxes and fees, organization and control over the payment of local taxes and fees and their receipt in local budgets, respectively to the established law.Based on the results of the study of the history of formation and development of the institute of local taxes and fees, it is concluded that the historical experience of the institute of local taxes and fees can be characterized as a process of evolution of special instruments of financial income to meet social, political, economic and vital needs of the local government institutions, which objectively expresses the development of the administrative mechanism of the state, due to the peculiarities of public administration at each historical stage.The study of the system of normative legal acts that form the basis of legal regulation of local taxes and fees classification of acts at two levels: state (Constitution of Ukraine, laws of Ukraine, resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine, orders of the Ministry of Finance of Ukraine and the State Tax Service of Ukraine) and local (decisions of village, settlement, city councils and councils of united territorial communities).The classification of normative-legal acts providing regulation of local taxes and fees is completed on the basis of subject orientation: aimed at regulating: the functioning of the institutional structure that ensures the administration of local taxes and fees; procedures for the administration of local taxes and fees; identification and accounting of payers of local taxes and fees; identification and accounting of objects of local taxation; organization of acceptance and processing of tax reporting of taxpayers of local taxes and tax collections; providing service to taxpayers, organizing and monitoring compliance with the completeness and timeliness of payment of local taxes and fees; organization of tax debt administration for local taxes and fees; application of measures of administrative coercion for violation of tax legislation.According to the results of the study the administration of the land fee, it was established that the “land fee” and the “land tax” are different in their content, as the land fee is a broader category covering the land tax. Land tax is integrated into the land tax as a mandatory payment as part of the property tax levied on individuals and legal entities - owners of land and land shares (units), as well as permanent land users, at a rate set by the local government within determined by law, the proceeds of which are credited to the local budget at the location of the land; concluded on the category.According to the results of the studying the administration of the single tax, it is proposed to improve the administrative procedures for its collection in the direction of: information openness; a clear, understandable for the taxpayer administration process; the balance of economic interests of taxpayers and territorial communities, to the budgets of which it manages, and thus - to stimulate entrepreneurial initiative.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Лю Ш. -. 
Стильові парадигми сучасної оперної творчості: вокально-виконавський підхід / Ш. -. Лю. — Б.м., 2021 — укp.

У дослідженні доводиться, що сучасна оперна творчість є складним художньо-інституціональним та семантичним явищем, що корегується багатьма мистецькими та соціокультурними чинниками, тобто й з середини, від іманентної природи жанру, й ззовні, від соціоісторичних вимог. Виявляється, що провідною стороною діяльності сучасного оперного театру постає режисерсько-постановочна, яка постає головним способом стильового осучаснення оперного змісту, тому актуалізуються функціональні зв'язки режисерської та музично-виконавської інтерпретації – у контексті цілісної художньої конструкції опери.Відзначається, що основна жанрово-стильова конституція опери передбачає домінування музичної мови, музичного осмислення подієво-персонажного змісту, а це вимагає особливого вивчення творчості вокаліста-виконавця як осередку усіх музичних зусиль, усієї музично-художньої енергії (синергії) оперного твору. Тому важливим завданням музикознавчого дослідження постає доведення стильової парадигматичності вокального інтонування та вокально-виконавської інтерпретації в опері.Хронологічні межі дослідження визначаються, з одного боку, історією оперного жанру, що охоплює значний часовий період, тобто передбачає певну часову ретроспекцію, з іншого – зосередження уваги на сучасному етапі існування оперної творчості, тобто на кінці ХХ-го – початку XXI століття. Матеріалом дослідження послужили, по-перше, сучасні дослідження оперної творчості, як музикознавчі, так і естетико-культурологічні; оперні твори провідних європейських композиторів (від доби класицизму до ХХ століття) та їх сучасні сценічні постановки, зокрема опер В. Моцарта, М. Глінки, П. Чайковського, Д. Верді, деяких інших.^UThe study proves that modern opera work is a complex artistic, institutional and semantic phenomenon that is corrected by many artistic and socio-cultural factors, it means both from the inside, from the immanent nature of the genre, and from the outside, from socio-historical requirements. It turns out that the leading aspect of modern opera theater is directing, which is the main way of style modernization of opera content, so, in the context of the integral artistic construction of opera, the functional connections of directorial and musical and performing interpretation are actualized.It is noted that the main genre and style constitution of opera provides the dominance of musical language, musical understanding of event and character content, and this requires a special study of the vocalist-performer as the center of all musical efforts, all musical and artistic energy (synergy) of the opera composition. Therefore, an important task of musicological research is to prove the style paradigmaticalness of vocal intonation and vocal and performing interpretation in opera.The chronological boundaries of the study are determined, on the one hand, by the history of the opera genre, covering a significant period of time; it means, it provides a certain time retrospection. On the other hand – focus on the current stage of opera, in the late XX – early XXI century. The material of the research was, first of all, modern studies of opera work, both musicological and aesthetic and cultural; opera compositions by leading European composers (from the era of classicism to the twentieth century) and their modern stage productions, including operas by W. Mozart, M. Glinka, P. Tchaikovsky, G. Verdi, and some others.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Баран А. В. 
Межі буття і дії позитивного права: теоретико-правовий аспект / А. В. Баран. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації вперше у вітчизняній юридичній науці досліджено практичне значення верхньої і нижньої межі позитивного права при формуванні правовихнорм і їх реалізації. Розкрито такі важливі атрибути ментального права, як стабільність права і ступінь вмісту природних норм у позитивному праві.Доведено позитивну роль консервативності ментального права та імплементації природних норм у позитивне право, що підвищує якість та зменшує вплив на встановлені межі. Визначено компоненти методологічної історії, які впливають на встановлення меж буття і дії позитивного права: методологічні установки, корекція методів і методик, методологічні уроки, методологічні висновки.Удосконалено наукові дослідження попередників з питань наукового значення теорії верховенства права у правовій державі для встановлення межпозитивного права. Розвинуто положення щодо позитивного права. Наголошено, що конкретні межі буття та дії позитивного права визначає конституція, вона встановлюєсубординацію та ієрархію у праві, які впорядковують правову систему.Дисертація має практичне значення для розв'язання проблем теорії держави і права та інших теоретико-правових наук.^UIn the dissertation for the first time in the domestic legal science the practical significance of the upper and lower limits of positive law in the formation of legalnorms and their implementation is investigated. The following important attributes of mental law are revealed as the stability of law and the degree of content of natural norms in positive law. The positive role of the conservatism of mental law and the implementation of naturalistic norms in positive law have been proved, which increases the quality and less effect on the established limits. The components of the methodological history that influence the establishment of the limits of being and the actions of positive law are determined. These components are: methodological installations, correction of methods and techniques, methodological lessons, methodological conclusions.Scientific researches of predecessors on the issues of scientific significance of the theory of the rule of law in the state of law have been improved to establish the limits of positive law. The rule of law is the spirit of the constitution and positive law, the spirit of social norms.Positive law is developed. Positive law is a compulsory, legally compulsory, formally determined rule of general conduct, which is the creativity of the stateregulating social relations, established or authorized by the state authorities in a certain manner and protected by its means of influence. It is stressed that the concrete limits of being and the action of positive law are determined by the constitution, it establishes the subordination and hierarchy in law, which regulate the legal system.It is substantiated that the limits of being and the actions of positive law can change. Such a change is either indisputable or contradictory, which corresponds toobjectivity and subjectivity.The theoretical provisions on norm-setting and law-making principles are supplemented. It is recognized that such basic principles are democracy, legality,humanism, openness, subordinationism, collegiality, scientific validity, professionalism, efficiency, systematic, consistency, continuity, timeliness, planning, forecasting, use of legal experience, legal and technical perfection. These principles specify the directions of the formation of boundaries of positive law.The thesis is of practical importance for the theory of state and law, problems of the theory of state and law and other theoretical and legal sciences.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського