Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (62)Реферативна база даних (237)Книжкові видання та компакт-диски (322)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНСТИТУЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Присташ Л.Т. 
Апарат управління Західною Україною в складі Польщі (1921-1939 рр.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Л.Т. Присташ ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню процесу захоплення західноукраїнських земель Польщею, соціально-економічного становища Західної України в складі Польщі, організації і діяльності центральних органів державної влади та управління за конституціями 1921 р. і 1935 р., місцевих органів управління, включаючи органи самоврядування, та органів правосуддя. Зроблено висновок про фактичне усунення національних меншин Польщі від участі в роботі органів державного апарату і, насамперед, в парламенті держави. Спроба урядових кіл нормалізувати відносини з українською меншістю була вимушеною поступкою, яка не впливала в цілому на антидемократичний характер встановленого режиму. Певний доступ українського населення до участі в органах місцевого самоврядування не змінював його колоніального становища і фактичного безправ'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР33)-5

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
2.

Небожук Р. А. 
Державна політика щодо релігії та церкви: порівняльний аналіз українського і російського досвіду: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 / Р. А. Небожук ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтувано основні напрями оптимізації організуючого та регулювального впливу держави у процесі реалізації конституційного принципу свободи совісті та відносин з релігійними організаціями. Розглянуто історичні та сучасні моделі державно-церковних відносин, спільне та відмінне у специфіці релігійно-інституційного та суспільно-релігійного розвитку України та Росії. Проведено порівняльний аналіз основоположних принципів забезпечення свободи совісті, релігійних прав людини та вільного розвитку релігійних організацій у конституціях і профільних законах. Запропоновано концептуальне обгрунтування основних засад гармонізації державно-церковних відносин і оптимізації системи державного управління у сфері забезпечення свободи совісті та відносин з релігійними організаціями шляхом ухвалення "Концепції державно-конфесійних відносин в Україні".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.53
Шифр НБУВ: РА376097 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Дутка Г.І. 
Закон у системі нормативно-правових актів України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Г.І. Дутка ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Теоретично досліджено роль закону в системі нормативно-правових актів незалежної України в контексті положень чинної Конституції України, тенденцій розвитку законотворчості в європейских, зокрема постсоціалістичних, країнах та формування правової держави. Зазначено щодо необхідності відрізняти "Закон" від суміжних понять "законодавчий акт", "законодавство". Виявлено, що найбільш суттєвим критерієм правового закону є невідчужувані та невід'ємні права людини. Досліджено проблему предмета закону. Зазначено, що у процесі будівництва незалежної правової людини в Україні відбулися зміни у сферах і напрямках законодавчого регулювання. На підставі їх аналізу констатовано, що предмет регулювання закону не є безмежним, він визначається сферою правового регулювання та має певні межі, обумовлені принципом розподілу влади. Розглянуто проблему співвідношення принципів верховенства права та верховенства закону. На підставі аналізу Конституції стверджено, що вона, закріплюючи принцип верховенства права, послідовно проводить принцип верховенства закону в системі нормативних актів. Принцип верховенства закону відображає корінний принцип демократизму - належність влади та її здійснення безпосередньо народом та через представницькі органи влади. Підкреслено, що підвищенню ефективності законодавчого регулювання та укріпленню принципу верховенства закону в системі нормативних актів сприяє більш чітка ієрархія законів. Запропоновано внести зміни до Конституції України та визначити статус видів законів за їх юридичною силою: Конституція, конституційні закони, органічні закони, звичайні закони. Розглянуто питання про колізії в законах. Надано їх поняття, визначено причини колізій законів, розглянуто шляхи і способи їх розв'язання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.31 + Х8(4УКР)-31 +
Шифр НБУВ: РА325749

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Гайова О. В. 
Закон як джерело сучасного континентального права (загальнотеоретичні та порівняльно-правові аспекти): автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / О. В. Гайова ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено загальнотеоретичний та порівняльно-правовий аналіз законів у континентальному праві, зокрема, і в Україні. Здійснено класифікацію законів континентального права, виявлено їх подібні та відмінні ознаки. Встановлено основні типи взаємодії законів, законів і підзаконних актів, законів і міжнародних договорів, виявлено місце законів у системі джерел континентального права та тенденції розвитку. Розмежовано поняття "закон" і "законодавчий акт" та уточнено поняття "система законодавства". Проаналізовано основні види законів України: конституція, конституційні закони, кодекси, основи законодавства, виявлено їх місце у системі джерел права України та взаємозв 'язки з іншими джерелами права. Визначено основні деформації у системі законодавства України й їх причини, а також сформовано пропозиції щодо його вдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.31 + Х002.61 + Х999.8
Шифр НБУВ: РА382880 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Шильман М.Є. 
Історична ритміка: філософсько-методологічний аспект: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / М.Є. Шильман ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 17 с. — укp.

Виявлено, що конституція історичного поля опосередкована до-концептуальним полем становлення минулого і являє собою складну ритмічну пульсацію - минуле як віртуальну річ. Визначено роль концептів, які накладаються на ритмічний лабіринт віртуального минулого - операторів спільності та встановлюють метрику фактичної основи історичного поля, чим визначають середовище історичного минулого. Розкрито механізм поетизації історичних даних як завершальний акт конституювання історичного поля, який полягає у підведенні ритмів історичних джерел під ритмічну фігуру тропа як під категорію. Запропоновано тезу, що суттю створення метафоричного історичного дискурсу є підпорядкування текстури історичного поля, аналогічної структурі ідеї минулого, - ритму нормативного сюжету, що обумовлює прийнятність створюваної історії як наратива. Обгрунтовано можливість передачі констатувальним історичним дискурсом ритму безлічі висловлень про минуле без надання цій безлічі художньої цілісності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:ТО + Ю6*32 + Т019.1 +
Шифр НБУВ: РА339460

Рубрики:

      
6.

Плахотнік О. В. 
Конституційне право громадян брати участь у всеукраїнських та місцевих референдумах і його забезпечення в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.02 / О. В. Плахотнік ; Нац. акад. внутр. справ. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Досліджено конституційне право громадян брати участь у всеукраїнських і місцевих референдумах та його забезпечення в Україні. Розглянуто наукові та нормативні джерела щодо виникнення та розвитку даного права та його забезпечення. Здійснено порівняльний аналіз закріплення даного права в міжнародних документах, конституціях зарубіжних країн і в Україні. Запропоновано визначення, ознаки, зміст і види конституційного права громадян України брати участь у всеукраїнських і місцевих референдумах. Визначено поняття забезпечення даного конституційного права, його ознаки й елементи змісту. Розкрито забезпечення конституційного права громадян України на участь у всеукраїнських і місцевих референдумах державними органами та суб'єктами громадянського суспільства. Розроблено практичні рекомендації щодо вдосконалення чинного законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)53
Шифр НБУВ: РА377964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Чуб О.О. 
Конституційне право громадян України на участь в управлінні державними справами: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.О. Чуб ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2004. — 21 с. — укp.

Досліджено конституційно-правові засади права громадян України на участь в управлінні державними справами, визначено історико-правові передумови його конституційної регламентації. Обгрунтовано зміст поняття участі громадян України в управлінні державними справами, проаналізовано особливості конституційно-правового регулювання даного права та міжнародно-правові стандарти у сфері політичних прав громадян, висвітлено дослід їх втілення у конституціях зарубіжних країн. Встановлено структуру конституційно-правового механізму реалізації права громадян України на участь в управлінні державними справами, виявлено чинники, що впливають на його здійснення за сучасних умов. Розглянуто існуючі форми реалізації права громадян України на участь в управлінні державними справами, зокрема вибори та референдуми. Визначено систему конституційно-правових гарантій досліджуваного права та наведено пропозиції щодо подальшого удосконалення способів його реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)32 +
Шифр НБУВ: РА333884

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Колодій А.М. 
Конституція і розвиток принципів права України (методологічні питання): Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.01;12.00.02 / А.М. Колодій ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню конституційних засад розвитку принципів права в умовах формування правової держави і громадянського суспільства в Україні. А через призму цього вивчається їх генеза, поняття і ознаки, види, структура, яка визначає структуру права загалом, вплив принципів на правову систему, процеси правоутворення, правореалізації, правоохорони. Стверджується, що принципи правової держави і громадянського суспільства є визначальними і зумовлюють виникнення і розвиток принципів права в Україні. Виникнення останніх є об'єктивним процесом, який відбувається за схемою: суспільні відносини правоположення юридичної практики - норми-принципи. Принципи, що виникли, набувають певних ознак, а відтак можуть бути класифіковані за відповідними критеріями диференціації. Сучасні процеси, що відбуваються в українському суспільстві і державі, зумовлюють необхідність виділення і осмислення загальносоціальних і юридичних принципів. Останні, з точки зору системноструктурної організації права, можуть поділятись на принципи публічного і приватного, регулятивного і охоронного, матеріального і процесуального, об'єктивного і суб'єктивного права, модифікуючись разом із принципами системи права у керівні ідеї правоутворення, правореалізації і правоохорони.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х8(4УКР)-2

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Оніщенко О.В. 
Конституція України як основне джерело конституційного права України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.В. Оніщенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено систему джерел конституційного права та охарактеризовано загальні та спеціальні риси її складових елементів. Запропоновано визначення поняття Конституції України як єдиного нормативно-правового акту, який є Основним Законом України і законодавчою базою, має найвищу юридичну силу, приймається і змінюється в особливому порядку, відрізняється специфічним змістом і структурою та чинний на всій території України. Доведено доцільність розмежування змісту понять "основні риси" та "формально-юридичні властивості" Конституції України. З'ясовано специфіку впливу Конституції України на чинне законодавство. Уточнено зміст понять "найвища юридична сила" і "верховенство" Конституції, виявлено їх відмінність і спорідненість. Досліджено особливості правової природи законів про внесення змін до Конституції України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)104 + Х809(4УКР)-3 +
Шифр НБУВ: РА335512

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Діке Ученна Кеннет 
Міжнародні договори у Конституціях федеративних держав: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / Діке Ученна Кеннет ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т міжнар. відносин. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація містить комплекс теоретичних та практичних питань, пов'язаних із міжнародними договорами в конституціях федеративних держав і, зокрема, внутрішньодержавним і міжнародно-правовим регулюванням договірних зв'язків членів федерації. В роботі проведено порівняльний аналіз конституційного законодавства різних федеративних держав в області зовнішніх зносин, специфіки взаємовідносин міжнародного і внутрішньодержавного права з точки зору дії міжнародного права на території федеративної держави, і виконання договірних зобов'язань федеративною державою і її суб'єктами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х91-383.1

Рубрики:

      
11.

Чжан Шуйбао 
Організаційно-правові основи підприємницької діяльності в Китайській Народній Республіці та в Україні (порівняльно-правовий аналіз): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Чжан Шуйбао ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Проведено порівняльно-правове дослідження організаційно-правових основ підприємництва в Україні та КНР, зроблено висновок про їх істотну відмінність. У КНР ці основи встановлюються нормами економічного права, в Україні - нормами адміністративного права. Підприємець у КНР розглядається як суб'єкт соціалістичних ринкових економічних відносин, тому державне регулювання підприємництва в КНР більш жорстке, ніж в Україні, але більш стабільне, що забезпечено законодавством КНР, яке регламентує зовнішньоекономічну діяльність підприємця. Особливу увагу приділено проблемам захисту прав підприємців у цих країнах, зазначено, що в Україні цей захист має конституційну основу. Конституція КНР не містить норм, які на це вказують. На підставі аналізу зарубіжної літератури зроблено висновок про можливу відповідальність уряду (Президента, парламенту) за неефективне управління економікою країни. Розглянуто основи та процедуру правової відповідальності підприємців в Україні та КНР, особливу увагу акцентовано на адміністративній та економічній відповідальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)014 + Х839(5КИТ)014
Шифр НБУВ: РА311779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Боровська Г.С. 
Правниче вчення у рефлексії Памфіла Юркевича: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.12 / Г.С. Боровська ; Львів. держ. ун-т внутр. справ. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Комплексно узагальнено спадщину українського мислителя, філософа права П. Юркевича. Сформульовано дефініціії та проаналізовано його праці, досліджено поняття, принципи, функції, методи та категорії філософсько-правового вчення мислителя. Доведено, що філософсько-правова концепція вченого є цілісною. Сисематизовано вчення П. Юркевича на підгрунті "ідеї права". З'ясовано, що змістом даного вчення є правовий універсалізм, який розглянуто у системі рефлексії понять "правильна людина", "всесвітнє громадянство", "всезагальна правомірна конституція", "досконалий юридичний лад", "закони права". Відзначено, що результати проведеного дослідження мають практичне значення для творення вітчизняної школи філософії права, розробки доктрини становлення правосвідомої особистості, громадянського суспільства, правової держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4УКР)506 Юркевич + Х002в +
Шифр НБУВ: РА366820

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Юхимюк О.М. 
Правовий статус органів місцевого самоврядування на території Західної України у складі Польщі (1918 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.М. Юхимюк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 17 с. — укp.

Зауважено, що територія Західної України після Першої світової війни стала частиною Польщі; Конституція Польщі 1921 р. закріплювала демократичний характер органів місцевого самоврядування, а Конституція 1935 р. його звузила. За результатами дослідження визначено, що правовий статус органів місцевого самоврядування на території Західної України в складі Польщі формувався поетапно. На першому етапі (1918 - 1933 рр.) існували в Польщі три різні системи самоврядування (російська, австрійська та пруська). На наступному етапі був прийнятий Закон "Про часткову зміну устрою територіального самоврядування" від 23 березня 1933 р., за яким на всю територію Польщі поширилась єдина система самоврядування, яка була підконтрольною органам урядової адміністрації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР33)61-523.7/8 +
Шифр НБУВ: РА329693

Рубрики:

      
14.

Паславська О.Я. 
Становлення та конституційний розвиток Польської Республіки (1918-1939 рр.): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.Я. Паславська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2006. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу наукової літератури, архівних документів, а також нормативно-правових актів досліджено проблеми становлення та конституційного розвитку Польської Республіки (1918 - 1939 рр.). Проаналізовано політико-правові передумови її відродження в роки Першої світової війни. Досліджено процес юридичного оформлення відновленої країни, який завершився проголошенням 11 листопада 1918 р. Регентською Радою декрету щодо передачі всієї влади Ю.Пілсудському. Розкрито соціально-економічні та політичні передумови прийняття Конституції Польщі в 1921 р., охарактеризовано її основі принципи, права та свободи громадян: конституційно-правове становище органів державної влади. З'ясовано причини та суть конституційної кризи 1921 - 1926-го рр., а також її санаційні наслідки. Доведено: Квітнева Конституція 1935 р. завершила процес перебудови устрою Польщі та заклала базу для запровадження в країні тоталітарної системи, що звело нанівець основні демократичні принципи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4ПОЛ)61-5 + Т3(4ПОЛ)61-5 +
Шифр НБУВ: РА344660

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Дунас Т.О. 
Участь прокурора у цивільному судочинстві України: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Т.О. Дунас ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано правовий статус прокурора у цивільному судочинстві України як реалізації принципу публічності у цивільному процесі. Розглянуто питання юридичної природи представництва прокурором, а також його процесуальноі форми, на підставі цього зроблено висновок про самостійність цього інституту цивільного процесуального права. Проаналізовано діючі норми чинного законодавства та наведено перелік прав і обов'язків прокурора у цивільному судочинстві. Досліджено питання приводів і підстав представництва прокурором, а також форм і методів реалізації прокурором представницьких повноважень, допустимість його участі в цивільному процесі в межах вимог правової держави та процесуального статусу, передбаченого Конституцією України та чинним законодавством. Відзначено, що Конституція (Основний Закон) держави є правовою підставою участі прокурора у цивільному процесі. Зауважено, що важливим напрямом розвитку представництва прокурора є пряме надання його права ініціювати в суді першої інстанції процес у разі порушення прав і законних інтересів необмеженого кола осіб, порушення масового інтересу. Досліджено мету та завдання представництва прокурора у цивільному процесі, грунтуючись на тому, що метою є захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав чи інтересів фізичних осіб, інтересів держави, а завданням - вжиття у цивільно-судовому порядку заходів щодо поновлення порушених прав і законних інтересів громадянина та держави, усунення причин і умов, що призвели до їх порушення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х892.19(4УКР)114 +
Шифр НБУВ: РА363842

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Романишин І.М. 
Формування моральних відносин підлітків в умовах мікросоціуму: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.М. Романишин ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню процесу формування моральних відносин підлітків в умовах мікросоціуму - сім'ї, школи, мікрогрупах у процесі організації дозвілля. Визначено структурні компоненти (інтегровані суб'єкти виховної взаємодії, інтелектуальні джерела виховного впливу, Конституція, події та факти сучасної дійсності), фактори (приклад поведінки, моральне ставлення, власні дії суб'єкта взаємин, коректуючі впливи середовища на суб'єкт), етапи (поведінкове уявлення про суспільні відносини, дія (вчинок - звичка - поведінка) як наслідок усвідомлення суспільних відносин, усвідомлення результатів власних дій - моральне переконання, створення суб'єктивної моделі відносин: самостійний намір наслідувати її), засоби та механізми реалізації процесу. Проаналізовано вплив мікросоціуму на даний процес та експериментально обгрунтовано педагогічні умови його оптимізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352

Рубрики:

      
17.

Голіков О. С. 
Фабрикація порядку. Знання в конституюванні соціального. / О. С. Голіков. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: знаннєва конституція соціального. Мета: концептуалізація знаннєвих засад, вимірів та структур соціального як упорядкованості режимно здійснюваних дій. Методи дослідження: аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, аналогія, індукція, дедукція та системний аналіз, порівняльний аналіз, кількісні соціологічні опитування, факторний аналіз, фокусовані групові інтерв'ю, аналіз документів. Теоретичні та практичні результати: обґрунтовано інтерпретацію соціального на основі концепції знання як універсуму суджень; розроблено та дослідницьки випробувано категоріальний апарат інтернального дослідження знання як конституєнта соціального; запропоновано визначення понять для дослідження екстернального дизайну та системної розбудованості знання; виокремлено біофізіологічне як специфічний знаннєвий модус позасоціальних аспектів людського тіла; обґрунтовано розгляд знання з практичної точки зору крізь призму концепту протоколу соціального; доведено, що хронотоп фабрикації знання є нероздільною єдністю часу та місця; розроблено інтерпретацію порядку соціального та режимів реалізації порядків; розроблено інтерпретацію структур знання в різних формах суспільної свідомості; розвинуто соціологічне розуміння опосередкованості та безпосередньості як знаннєвих конструктів та практичних епіфеноменів; здійснено дослідження зв'язку знання та влади з точки зору порядків соціального і режимів їхньої реалізації; здійснено інтерпретацію феномену комунікації як субстрату виробництва знання; досліджено диференціацію режимів, порядків, упорядкувань і практичних реалізацій. Новизна: вирішено важливу наукову проблему соціології знання – розробка соціологічної концепції знаннєвих засад, вимірів та структур соціального. Ступінь впровадження: результати дослідження пройшли апробацію й впроваджені в діяльність соціологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна МОН України.^UObject: leisure practices of rural teenagers. Aim: conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. Research methods: analysis, compartmentalizing, comparative analysis, questionnaires, semi-structured interviews, focus group interviews, document analysis, factor analysis, cluster analysis, correlation analysis. Theoretical and practical results: the concepts of N. Elias figurative sociology are applied to the study of the leisure practices of rural adolescent youth; the concept of «polyfigurative leisure culture» is implemented into the scientific cycle; a basic model of values which play the most significant role in choosing of the leisure practices for rural adolescents, namely the values of social status, reference community, family, affair, communication, carefree life, freedom, is characterized; the connection of creative leisure practices with such characteristics of social subjectivity of rural adolescents as academic success, real and potential social mobility, additional employment, volunteering, is discovered. Novelty: the conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. The degree of implementation: the results of the research were tested and introduced into the activity of the sociological faculty of MES of Ukraine V.N. Karazin Kharkiv National University named after.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Верительник С. М. 
Удосконалення фінансового забезпечення сталогорозвитку територіальних громад в умовах децентралізації / С. М. Верительник. — Б.м., 2021 — укp.

Метою дисертаційної роботи є обґрунтування науково-теоретичних підходів та розроблення практичних рекомендацій з удосконалення фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації влади в Україні. Об'єктом дослідження є система відносин в сфері фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад, що виникають внаслідок децентралізації влади в Україні. Предметом дослідження визначено процеси реформування державного управління фінансовим забезпеченням сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації влади на сучасному етапі в Україні. У вступі розкрито сутність і стан розробленості наукової проблеми, що досліджується та обґрунтовано вибір і актуальність обраної теми, визначено об'єкт, предмет, мету, методи дослідження, розкрито наукову новизну отриманих результатів, їх теоретичне і практичне значення та особистий внесок здобувачки, наведено дані про впровадження і апробацію результатів дослідження на наукових конференціях та у публікаціях за темою дисертації. Однією з суттєвих складових реформи децентралізації в Україні є фінансове забезпечення розвитку спроможних територіальних громад. Основною проблемою фінансової підтримки територіальних громад на сучасному етапі впровадження реформи децентралізації в Українізалишається недосконала організація пов'язаних процесів в існуючій системі фінансової підтримки сталого розвитку в країні, яка не задовольняє соціально-економічні потреби територіальних громад, що визначає актуальність обраної теми дослідження. Для досягнення мети та вирішення поставлених завдань у дисертації використано сукупність науково-теоретичних методів дослідження: методу узагальнення - для систематизації теоретико-методологічних засад в сфері фінансового забезпечення територіального розвитку в Україні в умовах децентралізації; діалектичного та абстрактно-логічного аналізу - для здійснення теоретико-методичних узагальнень та формулювання висновків, що випливають з результатів дослідження; наочного відображення фактичних даних - для ідентифікації проблем державного управління в сфері фінансового забезпечення громад; логічного моделювання - для обґрунтування імперативів стратегії реформування місцевого самоврядування; порівняльно- правового методу для дослідження особливостей законодавчого врегулювання неузгодженостей у системі державного управління в системі фінансового забезпечення, упорядкування законодавчих документів. Інформаційною базою дослідження є Конституція України, Закони України, нормативноправові акти Кабінету Міністрів України, офіційні дані Державної служби статистики України, матеріали інформаційно-аналітичних бюлетенів Асоціації міст України, монографічні дослідження вітчизняних і зарубіжних фахівців, Інтернет-ресурси. У першому розділі «Основні теоретичні та методологічні положення стосовно організації фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад» визначено сутність та елементи системи фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації; проаналізовано нормативно-правові засади фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації в Україні; узагальнено концептуальні складові фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад. Задля комплексного розуміння процесів взаємодії в системі фінансового забезпечення сталого розвитку територіальних громад розширено понятійнокатегоріальний апарат в сфері публічного управління та адміністрування щодо визначення терміну «фінансова спроможність територіальних громад» як здатність територіальних громад залучати, накопичувати та ефективно використовувати фінансові ресурси з різних джерел для вирішення нагальних місцевих проблем. Поняття «фінансове забезпечення сталого розвитку територіальних громад в умовах децентралізації» запропоновано розуміти як систему залучення, акумулювання, розподілу та використання публічних і приватних коштів, інвестованих із зовнішніх та внутрішніх джерел для задоволення потреб мешканців, що поєднує сукупність усіх джерел надходження фінансових ресурсів і фаз організації діяльності у фінансовій сфері. Встановлено, що фінансове забезпечення сталого розвитку територіальних громад є багатогранною системою, загальна мета функціонування якої в умовах децентралізації полягає у забезпеченні поступового соціально-економічного розвитку відповідних територій, самодостатності та задоволення законних соціально-економічних інтересів та потреб життєдіяльності їх мешканців і бізнесу, яка передбачає врахування фактору упорядкованості елементів та взаємозв'язків між ними.^UThe thesis research is devoted to substantiating scientific and theoretical approaches and developing practical recommendations for improving the financial security of territorial communities' sustainable development in the context of power decentralization in Ukraine. The thesis research object is the system of relations in the field of financial support for territorial communities' sustainable development as a consequence of the power decentralization in Ukraine. The subject of the research thesis determines the processes of reforming the state administration of the financial provision of territorial communities sustainable development in conditions of power decentralization at the present stage in Ukraine. The introduction reveals the essence and status of the scientific problem under study and substantiates the choice and relevance of the investigated topic, defines the object, subject, purpose, research methods, reveals the scientific novelty of the results, their theoretical and practical significance, and author's contribution on the implementation and approbation of research results at scientific conferences and publications on the topic of thesis research. One of the essential components of decentralization reform in Ukraine is financial support for the affluent territorial communities' development. The main problem of financial support of territorial communities at the current stage of decentralization reform in Ukraine is the flawed organization of related processes in the existing financial support system of sustainable development in the country, which does not meet the socio-economic needs of territorial communities. To achieve the goal and objectives of the thesis research, a set of scientific and theoretical research methods are used: generalization method - to systematize the theoretical and methodological foundations in the field of financial support of territorial development in Ukraine in a decentralized environment; dialectical and abstract-logical analysis - for the implementation of theoretical and methodological generalizations and formulation of conclusions arising from the results of the study; visual display of factual data - to identify problems of public administration in the field of community financial support; logical modelling - to substantiate the imperatives of the local government reform strategy; comparative legal method - for studying the features of the legislative settlement of inconsistencies in the system of public administration financial support, streamlining of legislative documents. The information base of the study includes the Constitution of Ukraine, Laws of Ukraine, regulations of the Cabinet of Ministers of Ukraine, official data of the State Statistics Service of Ukraine, materials and analytical bulletins of the Association of Ukrainian Cities, monographic studies of domestic and foreign experts, Internet resources. The first chapter "Basic theoretical and methodological provisions on the financial support organization for the sustainable development of territorial communities" defines the essence and elements of the financial support system for sustainable development of territorial communities in the context of decentralization. The normative-legal bases of financial provision of sustainable development of territorial communities in the conditions of decentralization in Ukraine have been analyzed; the conceptual components of financial support of sustainable development of territorial communities have been generalized. In order to comprehensively understand the interaction processes in thesystem of financial support for sustainable development of territorial communities, the conceptual and categorical apparatus in the field of public administration has been expanded to define the term "financial capacity of territorial communities" as the ability of territorial communities to attract, accumulate and effectively use financial resources. The concept of "financial support for sustainable development of local communities in decentralization" is proposed to be understood as a system of attracting, accumulating, distributing, and using public and private funds invested from external and internal sources to meet the needs of residents, combining all sources of financial resources and activities in the financial sector. The research established that the financial support of sustainable development of territorial communities is a multifaceted system that aims to ensure the gradual socio-economic development of the territories, self-sufficiency, and legitimate socio-economic interests and needs of residents and businesses, which takes into account the factor of the order of the elements and the relationships between them.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Незамай М. І. 
Формування готовності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до педагогічної взаємодії з сім'ями дітей внутрішньо переміщених осіб. / М. І. Незамай. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації порушено проблему формування готовності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до педагогічної взаємодії з сім'ями дітей внутрішньо переміщених осіб в умовах ЗДО.Актуальність дослідження соціально детермінована, оскільки, унаслідок вимушеної міграції загострюється низка соціальних, педагогічних, психологічних проблем. Зокрема, саме діти із таких сімей є особливо вразливою категорією, адже їхня емоційна сфера лабільна, що викликає інтенсивні реакції. Кризові процеси в соціумі негативно впливають на психічний стан дошкільників, породжують тривожність, напруженість, почуття невпевненості в завтрашньому дні, стомленість від нестабільності, а, інколи, й жорстокість. Таким чином, перед педагогічними колективами ЗДО постають складні завдання і щодо сімей, і щодо дітей. А саме: допомогти адаптуватися до нових умов; створювати сприятливе середовище для всебічного особистісного розвитку дітей, задоволення їхніх соціокультурних потреб та інтересів у різних видах діяльності в ЗДО; систематично надавати допомогу родинам у складних життєвих ситуаціях задля успішного вирішення внутрішніх сімейних проблем.У контексті, зазначеному вище, особливе методологічне значення має низка законодавчих та нормативних документів. Зокрема, до правових належить: Конституція України (2014), Загальна декларація прав людини (1948), Декларація про права дитини (1959), Конвенція ООН про права дитини (2014), Національна стратегія у сфері прав людини на період до 2020 року (2021), Закон України «Про охорону дитинства» (2021), «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (2014), «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» (2021); Факультативний протокол до Конвенції про права дитини щодо участі дітей у збройних конфліктах (2004); Конвенція про заборону та негайні заходи щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці (2000); Сімейний кодекс України (2021); Постанови Кабінету Міністрів України «Про облік внутрішньо переміщених осіб» (2020), «Про затвердження Комплексної державної програми щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року» (2017), «Про затвердження Порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів» (2021), «Про поліпшення матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (1998), «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (2003); освітньої сфер: Закон України «Про освіту» (2017), «Про дошкільну освіту» (2001), «Про вищу освіту» (2014), Постанови Кабінету Міністрів України «Про державну національну програму «Освіта» («Україна XXI століття»)» (1996), «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад» (2003), Державний стандарт дошкільної освіти України «Базовий компонент дошкільної освіти в Україні» (2021), Національна доктрина розвитку освіти (2002), Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (2013), Лист Міністерства освіти і науки «Щодо прийому до дошкільних навчальних закладів дітей, які прибули з Донецької та Луганської областей на постійне або тимчасове проживання до інших населених пунктів України» (2014).^UThe dissertation raises the issue of forming the readiness of future educators of preschool institutions for pedagogical interaction with the families of children of internally displaced persons in the conditions of PEI. The relevance of the study is socially determined, because, as a result of forced migration, several social, pedagogical, psychological problems are exacerbated. In particular, children from such families are a particularly vulnerable category, because their emotional sphere is labile, which causes intense reactions. Crisis processes in society negatively affect the mental state of preschoolers, cause anxiety, tension, feelings of insecurity in the future, fatigue from instability, and sometimes cruelty. Thus, the pedagogical teams of PEI face difficult tasks both for families and for children. Namely: to help adapt to new conditions; to create a favorable environment for the comprehensive personal development of children, meeting their socio-cultural needs and interests in various activities in the child; systematically provide assistance to families in difficult life situations to successfully solve internal family problems. In the context mentioned above, many legislative and regulatory documents are of particular methodological importance. In particular, the legal ones include: the Constitution of Ukraine (2014), the Universal Declaration of Human Rights (1948), the Declaration of the Rights of the Child (1959), the UN Convention on the Rights of the Child (2014), the National Strategy for Human Rights until 2020 (2021 ), The Law of Ukraine “On Child Protection” (2021), “On Ensuring the Rights and Freedoms of Internally Displaced Persons” (2014), “On Ensuring Organizational and Legal Conditions for Social Protection of Orphans and Children Deprived of Parental Care” (2021); Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on the Involvement of Children in Armed Conflict (2004); Convention on the Prohibition and Immediate Action for the Elimination of the Worst Forms of Child Labor (2000); Family Code of Ukraine (2021); Resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On Registration of Internally Displaced Persons” (2020), “On Approval of the Comprehensive State Program on Support, Social Adaptation and Reintegration of Citizens of Ukraine Relocated from the Temporarily Occupied Territory of Ukraine and Areas of Anti-Terrorist Operation to Other Regions of Ukraine to 2017” (2017), On approval of the Procedure for granting the status of a child affected by hostilities and armed conflicts (2021), On improving the material security of orphans and children deprived of parental care (1998), On improving the upbringing, education, social protection and material security of orphans and children deprived of parental care” (2003); Educational Spheres: Law of Ukraine “On Education” (2017), “On Preschool Education” (2001), “On Higher Education” (2014), Resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On the State National Program“ Education ” (“ Ukraine of the XXI Century ”) (1996), On approval of the Regulations on preschool education (2003), State standard of preschool education of Ukraine “Basic component of preschool education in Ukraine ” (2021), National Doctrine of Education Development (2002), National Strategy for Education Development in Ukraine period until 2021 (2013), Letter of the Ministry of Education and Science “On admission to preschool educational institutions of children who came from Donetsk and Luhansk regions for permanent or temporary residence in other settlements of Ukraine” (2014).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Баран А. В. 
Межі буття і дії позитивного права: теоретико-правовий аспект / А. В. Баран. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації вперше у вітчизняній юридичній науці досліджено практичне значення верхньої і нижньої межі позитивного права при формуванні правовихнорм і їх реалізації. Розкрито такі важливі атрибути ментального права, як стабільність права і ступінь вмісту природних норм у позитивному праві.Доведено позитивну роль консервативності ментального права та імплементації природних норм у позитивне право, що підвищує якість та зменшує вплив на встановлені межі. Визначено компоненти методологічної історії, які впливають на встановлення меж буття і дії позитивного права: методологічні установки, корекція методів і методик, методологічні уроки, методологічні висновки.Удосконалено наукові дослідження попередників з питань наукового значення теорії верховенства права у правовій державі для встановлення межпозитивного права. Розвинуто положення щодо позитивного права. Наголошено, що конкретні межі буття та дії позитивного права визначає конституція, вона встановлюєсубординацію та ієрархію у праві, які впорядковують правову систему.Дисертація має практичне значення для розв'язання проблем теорії держави і права та інших теоретико-правових наук.^UIn the dissertation for the first time in the domestic legal science the practical significance of the upper and lower limits of positive law in the formation of legalnorms and their implementation is investigated. The following important attributes of mental law are revealed as the stability of law and the degree of content of natural norms in positive law. The positive role of the conservatism of mental law and the implementation of naturalistic norms in positive law have been proved, which increases the quality and less effect on the established limits. The components of the methodological history that influence the establishment of the limits of being and the actions of positive law are determined. These components are: methodological installations, correction of methods and techniques, methodological lessons, methodological conclusions.Scientific researches of predecessors on the issues of scientific significance of the theory of the rule of law in the state of law have been improved to establish the limits of positive law. The rule of law is the spirit of the constitution and positive law, the spirit of social norms.Positive law is developed. Positive law is a compulsory, legally compulsory, formally determined rule of general conduct, which is the creativity of the stateregulating social relations, established or authorized by the state authorities in a certain manner and protected by its means of influence. It is stressed that the concrete limits of being and the action of positive law are determined by the constitution, it establishes the subordination and hierarchy in law, which regulate the legal system.It is substantiated that the limits of being and the actions of positive law can change. Such a change is either indisputable or contradictory, which corresponds toobjectivity and subjectivity.The theoretical provisions on norm-setting and law-making principles are supplemented. It is recognized that such basic principles are democracy, legality,humanism, openness, subordinationism, collegiality, scientific validity, professionalism, efficiency, systematic, consistency, continuity, timeliness, planning, forecasting, use of legal experience, legal and technical perfection. These principles specify the directions of the formation of boundaries of positive law.The thesis is of practical importance for the theory of state and law, problems of the theory of state and law and other theoretical and legal sciences.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського