Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (22)Реферативна база даних (977)Книжкові видання та компакт-диски (82)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНФІГУРАЦІЯ$<.>+<.>K=ЛІТАКА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 113
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Хребтенко М. С. 
Іконопис Лівобережної України та Київщини другої половини XVII – першої половини XVIII ст. Особливості техніки, технології та реставрації / М. С. Хребтенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена професійному українському іконопису, створеному на теренах Лівобережної України і Київщини у другій половині XVII – першій половині XVIII століть. Мета роботи – виявити нові відомості і систематизувати уже наявну інформацію про матеріальну структуру іконопису, способи створення зображення, послідовність накладання фарбових шарів, а також поширені види пошкоджень та методики реставрації.Методика дослідження включала безпосереднє візуальне обстеження творів неозброєним оком та із застосуванням портативного USB-мікроскопа, огляд і фотографування в ультрафіолетових та інфрачервоних променях. Отриману інформацію було співставлено з даними із опублікованих та архівних джерел. Було застосовано методи порівняльного аналізу для встановлення іноземних впливів на техніко-технологічному рівні.Основу джерельної бази склали ікони з колекції Національного художнього музею України, ікони з іконостасів Спасо-Преображенської церкви с.Великі Сорочинці, Троїцької Надбрамної церкви Києво-Печерської Лаври, Софійського собору у Києві, ікона Богоматері Єлецької, що зберігається у Свято-Успенському Єлецькому монастирі м. Чернігів, ікони з колекції НАІЗ «Чернігів стародавній» та інші. З архівних матеріалів – паспорти реставрації творів іконопису, що зберігаються у Національному художньому музеї України, Національному науково-дослідному реставраційному центрі України, на кафедрі техніки та реставрації творів мистецтва Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури.Наукова новизна полягає у тому, що вперше у центрі спеціального дослідження постала матеріальна будова й техніка іконопису Лівобережної України та Київщини у другій половині ХVII – першій половині XVIII століття. Виявлено низку варіацій створення живописного зображення, встановлено хронологічні межі застосування окремих матеріалів, прийомів живопису і декорування на іконах означеного регіону й періоду. Введено у науковий обіг ряд архівних джерел, що містять інформацію про проведені фізико-хімічні дослідження ікон та процес їхньої реставрації. Доповнено й узагальнено відомості щодо пігментного складу живопису. Уточнено особливості структури ікон Лівобережжя, такі як: матеріали, конфігурація, форма, товщина, спосіб обробки основ, вид паволоки та її локалізація, склад, товщина і обробка ґрунтового шару; уточнено інструменти, які використовувались для обробки основ та створення рельєфних візерунків на поверхні ґрунту. Проаналізовано методики і матеріали, застосовані для реставрації ікон Лівобережної України. Подальшого розвитку набули дослідження стану збереженості іконописної спадщини України, його співвідношення з реставраційними втручаннями у минулому, а також аналіз наслідків цих втручань для візуального сприйняття творів глядачем і доступності автентичних частин для подальших досліджень.Дисертація складається зі вступу, чотирьох розділів з висновками до кожного, загальних висновків, списку використаних джерел. Окремий том становлять додатки з ілюстраціями.Перший розділ присвячений історіографії, розкриттю основних методологічних засад проведеного дослідження, означенню джерельної бази й з'ясуванню значень спеціальних термінів.У другому розділі пошарово розглянуто структуру ікон Лівобережної України та Київщини у другій половині ХVII – першій половині XVIII століття. З'ясовано матеріали й інструменти, які використовувались для підготовки основ і обробки ґрунту;різновиди основ і їхнє поширення на Лівобережжі; види й особливості застосування паволоки; склад ґрунту, фарбового і покривного шару; уточнено перелік пігментів, застосованих українськими іконописцями.Третій розділ присвячено виконанню зображення: нанесенню підготовчого малюнка і процесам роботи з фарбами. Розглянуто матеріали й способи виконання малюнка, виявлено основні варіанти створення живописного шару, з'ясовано ознаки впливу на український іконопис технік живопису країн Західної і Східної Європи. З'ясовано значення, роль і способи виконання золочення.У четвертому розділі проаналізовано основні методики консервації, розкриття та естетичної реінтеграції, які застосовувались до іконопису досліджуваного періоду на різних історичних етапах. Підкреслено важливе значення збереження усіх елементів будови ікони, які розкривають технологію її створення.Ключові слова: український іконопис, бароко, техніка, технологія, інкарнат, золочення, пігменти, в'язиво, реставрація іконопису, Лівобережна Україна.^UThe thesis is devoted to professional Ukrainian iconography created in the territory of Left-bank Ukraine and Kyiv Region during the second half of the 17th - first half of the 18th centuries. The purpose of the work is to reveal new information and systematise the already-existing information about the material structure of iconography, ways of creating an image, the sequence of applying paint layers, as well as common types of damage and restoration techniques.The research methodology included direct visual examination of the works with the naked eye and with the use of a portable USB microscope, as well as examination and photography under ultraviolet and infrared rays. The information obtained was compared with data from published and archival sources. In addition, comparative analysis methods were used to establish foreign influences on technical and technological levels.The core of the source base are icons from the collection of the National Art Museum of Ukraine, from the iconostasis of the Church of the Savior Transfiguration in the village of VelykiSorochyntsi, Trinity Gate Church of the Kiev-PecherskLavra, St. Sophia Cathedral in Kyiv, the icon of Our Lady of Yelets stored in the Holy Dormition Yelets Monastery in Chernihiv, icons from the collection of National Architectural and Historical Reserve "Ancient Chernihiv" and others. Among archival materials - passports of restoration of works of iconography stored in the National Art Museum of Ukraine, the National Scientific and Research Restoration Centre of Ukraine, the National Academy of Fine Arts and Architecture.The scientific novelty is that for the first time the material structure and technique of iconography in Left-bank Ukraine and Kyiv Region in the second half of the 17th - first half of the 18th centuries is at the centre of special research. A number of options for the creation of picturesque images are revealed, and chronological limits are established on the application of certain materials, methods of painting and decoration on icons of the specified region and period. For the first time, a number of archival sources have been introduced into scientific circles, which contain information about the physico-chemical studies of icons and the process of their restoration. Information concerning the pigment composition of the painting has been supplemented and generalised. The peculiarities of the structure of the Left-bank icons are specified, such as: materials, configuration, shape, thickness, method of processing the bases, type of canvas and its localisation, composition, thickness and processing of the primer layer; the tools used for processing the bases and creating relief patterns on the primer surface have been specified. The methods and materials used for the restoration of the icons in Left-bank Ukraine have been analysed. Further development was achieved through research into the state of preservation of the iconographic heritage of Ukraine and its correlation with restoration interventions in the past, as well as analysis of the consequences of these interventions for visual perception of works by the audience and the availability of authentic pieces for further research.The thesis consists of an introduction, four chapters with conclusions to each, general conclusions, a list of references and appendices with illustrations. The first chapter is devoted to historiography, the basic methodological principles of the study, listing of references and clarification of the meanings of special terms.The second section considers the structure of the icons in Left-bank Ukraine and Kyiv Region in the second half of the 17th - first half of the 18th centuries in layers. The materials and tools which were used to prepare the bases and refine the primer have been clarified: varieties of bases and their distribution in the Left Bank, types and peculiarities of canvas application, composition of the primer, paint and coating layers; the list of pigments used by Ukrainian icon painters has been specified.The third chapter is devoted to the execution of the image on the primer surface: the application of a preparatory drawing and the processes of working with paints. Materials and methods of drawing are considered, the main options for creating a paint layer are identified, and the signs of the influence of painting techniques of Western and Eastern Europe on Ukrainian iconography are clarified. The meaning, role and methods of gilding are clarified.The fourth section analyses the main methods of preservation, disclosure and aesthetic reintegration, which were applied to the iconography of the period at different historical stages. The importance of preserving of all the structural elements of the icon, which reveal the technology of its creation, is emphasised.Keywords: Ukrainian iconography, Baroque, technique, technology, incarnat, gilding, pigments, binder, restoration of iconography, Left-bank Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Ясній О.П. 
Імовірнісний аналіз поширення втомних тріщин і граничного стану елементів конструкцій: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.02.04 / О.П. Ясній ; Луц. нац. техн. ун-т. — Луцьк, 2008. — 19 с. — укp.

Виялено основні закономірності впливу асиметрії циклу навантажування на швидкість підростання втомних тріщин у матеріалах осей колісних пар локомотивів і визначено статистичні розподіли характеристик циклічної тріщиностійкості для сталей і алюмінієвих сплавів, які використовуються в літаках, осях колісних пар залізничного транспорту, корпусах атомних реакторів. Розроблено методику моделювання підростання втомних тіщин в елементах конструкцій за регулярного та випадкового навантажування з урахуванням статистичних характеристик параметрів навантаження, механічних властивостей і геометрій, яка дає можливість одержати статистичний розподіл скінченних довжин тріщин за заданої кількості циклів навантаження та розподіл довговічності для наперед заданої критичної довжини тріщини. Запропоновано методику оцінювання ймовірності руйнування елементів конструкцій на основі числового моделювання рівноважного стану тіла з тріщиною з використанням диспараметричного критерію руйнування та врахуванням статистичних характеристик параметрів навантаження, механічних властивостей і геометрії конструкції та тріщин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.604,022 + Ж4-028.4 +
Шифр НБУВ: РА361253

Рубрики:

      
3.

Андреєва І.В. 
Індивідуальна анатомічна мінливість диплоїчних вен і товщини кісток склепіння черепа: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.01 / І.В. Андреєва ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження індивідуальної анатомічної мінливості, вікових і статевих особливостей диплоїчних вен склепіння черепа людини та їх взаємозв'язку з товщиною кісток у прикладному аспекті. Виявлено крайні форми та діапазон індивідуальної анатомічної мінливості диплоїчних вен склепіння черепа людини. Вони представлені сітьовидно-анастомозуючою і магістральною малоанастомозуючою формами, а також проміжними варіантами лівого та правого діапазонів. Встановлено, що кількість, положення, морфометричні параметри і характер анастомозування між басейнами диплоїчних вен корелюють з формою черепа, віком і статтю людини. Доведено, що диплоїчні вени та притоки 1-го порядку проходять у тонких дільницях кісток склепіння черепа та формують одноплощинну внутрішньокісткову судинну мережу. З'ясовано, що притоки 2 - 3 порядків формують двох- і/або трьохплощинну судинну мережу та проходять у товстих та тонких дільницях кісток склепіння черепа. Встановлено, що каркас склепіння черепа утворюється дільницями кісток із більшою товщиною, що мають вигляд арок, зорієнтованих у сигнальній та фронтальній площинах. Зазначено, що конфігурація та поширеність елементів каркаса склепіння черепа зумовлені формою черепа, віком та статю людини. Визначено сумарну площу поперечного перетину внутрішньокісткових венозних колекторів, кількісні показники калібру диплоїчних вен та їх приток. Проаналізовано ці показники відповідно до форми черепа, віку та статі людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р634.477
Шифр НБУВ: РА308730 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Гуменний А.М. 
Інтегроване проектування високоресурсних розтягнутих панелей крила транспортного літака: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.02 / А.М. Гуменний ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Вперше розроблено метод інтегрованого проектування високресурсних розтягнених панелей крила транспортних літаків на базі їх параметричного моделювання за допомогою комп'ютерних систем. Даний метод передбачає створення майстер-геометрії та моделі розподілу простору крила, аналітичних еталонів елементів конструкції, аналіз впливу конструктивно-технологічних особливостей на характеристики загального та локального напружено-деформованого стану конструктивно-силових елементів, прогнозування їх довговічності у регулярній зоні, розробку конструктивно-технологічних методів для досягнення регламентованої довговічності розглянених панелей крила у зоні отворів для перетікання палива. Удосконалено методику визначення ступеня завантаженості кріпильних елементів, які з'єднують фрезеровану обшивку та стрингери розтягнених панелей крила. Розроблено комбінований спосіб послідовного застосування дорнування та бар'єрного обтиснення стрингерів розтягнених панелей крила у зоні системи отворів для перетікання палива, що забезпечує надійність досягнення заданих ресурсних характерстик панелей крила.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О535.1-042-02 +
Шифр НБУВ: РА362811

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Добржанський О.О. 
Інтегруючий гіроскопічний гравіметр авіаційної гравіметричної системи: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.01 / О.О. Добржанський ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2008. — 17 с. — укp.

Досліджено можливості та доцільність використання як гравіметра авіаційної гравіметричної системи інтегрувального гіроскопічного гравіметра з метою підвищення точності та швидкодії вимірювань величини гравітаційного прискорення. Досліджено особливості роботи інтегрувального гірогравіметра за статичного та динамічного режимів у разі гармонійної дії збурення з допомогою ЕОМ. Уточнено рівняння руху авіаційної гравіметричної системи з урахуванням місця встановлення приладу та вібрацій літака під час польоту. Визначено аналітичні та кількісні оцінки складових похибки гірогравіметра. Запропоновано методи зменшення його похибки. Розроблено систему реєстрації сигналу гірогравірометра. Проведено експериментальні дослідження інтегрувального гірогравірометра з метою підтвердження вірогідності одержаних теоретичних положень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О571-521.06 +
Шифр НБУВ: РА361051

Рубрики:

      
6.

Волков О. Є. 
ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДИНАМІЧНИМИ КОНФЛІКТНИМИ СИТУАЦІЯМИ ПОВІТРЯНИХ КОРАБЛІВ У МАСШТАБІ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ / О. Є. Волков. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертаційній роботі запропоновано інформаційну технологію управління динамічними конфліктними ситуаціями повітряних кораблів, яка заснована на мережецентричних, інваріантних і адаптивних технологіях та теоріях. Основним призначенням є якісне розв'язання і запобігання можливих конфліктних ситуацій повітряних кораблів. Система в автоматичному режимі визначає місце розташування повітряних кораблів, отримує дані про їх курс, висоту і швидкість, оцінює ймовірність перетину траєкторій руху і, в разі загрози можливого зіткнення, оперативно видає коригувальні сигнали для параметрів руху повітряних кораблів. Оцінка ймовірностей, робота коригувальних алгоритмів та визначення літака рух якого необхідно корегувати може відбуватися на борту повітряного корабля. В дисертаційній роботі розв'язано важливу науково-технічну задачу підвищення безпеки польотів в авіації шляхом забезпечення гарантованого рівня безпеки під час попередження зіткнень повітряних кораблів на базі розробки нової технології розв'язання динамічних конфліктних ситуацій повітряних кораблів у масштабі реального часу.^UThe thesis proposes an information technology for real-time control of aircraft dynamic conflict situations, which is based on network-centric, invariant and adaptive technologies and theories. The main application is a high-quality solution and prevention of possible conflict situations of aircraft. The system automatically determines the location of aircraft, receives data on their course, altitude and speed, estimates the probability of crossing flight paths and, in the case of a possible collision, promptly issues corrective signals for the flight parameters of aircraft. Evaluation of probabilities, the execution of corrective algorithms and determination of the aircraft, the movement of which needs to be corrected, can be done onboard the aircraft.In the dissertation work, an important scientific and technical problem of improving flight safety in aviation was solved by ensuring a guaranteed level of safety during the prevention of aircraft collisions based on the development of new technology for solving dynamic aircraft conflict situations in real-time.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Крючкова П.Г. 
Авторитарний дискурс (на матеріалі сучасної англійської мови): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / П.Г. Крючкова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Визначено основні лінгвальні та позалінгвальні компоненти авторитарного дискурсу, проаналізовано комунікативні риси авторитарних особистостей, їх комунікативні стратегії та ідіолекти. Обгрунтовано, що основними критеріями авторитарності є особлива адресантно-адресатна конфігурація комунікативної ситуації, ілокутивна мета комуніканта здійснити авторитарний тиск чи домінувати у комунікації, порушення комунікативних максим, принципів кооперації та ввічливості, авторитетність. Досліджено мовну реалізацію авторитарної поведінки, ефективний і неефективний вплив авторитарного дискурсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70 +
Шифр НБУВ: РА325785

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Українець Є.О. 
Аеродинамічні характеристики несучих систем літальних апаратів з співосними гвинтовими рушіями: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / Є.О. Українець ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці методики та розрахунку аеродинамічних характеристик несучих систем літальних апаратів з співосними гвинтовими рушіями. В роботі знаходить свій подальший розвиток метод дискретних вихорів з замкнутою вихровою рамкою як дискретною особливістю. Досліджено поля швидкостей, індуковані гвинтовими рушіями, вплив струменів від гвинтових рушіїв на аеродинамічні характеристики крила, мотогондоли, оперення в сліді. Досліджено вплив на моментні характеристики літака зміни режиму роботи гвинтових рушіїв, відхилення механізації крила, наближення до поверхні розділу, наявності ковзання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О533.5-02

Рубрики:

      
9.

Велика О.Т. 
Алгебро-графові моделі синтезу числових кодів з кільцевою структурою: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / О.Т. Велика ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження числових кодів з кільцевою структурою. Розроблено методику побудови математичних моделей монолітних кодів на базі деяких властвостей розширених полів Галуа та геометрій над ними. Створено алгебро-графову модель монолітного кільцевого коду, на підставі якої уточнено уявлення про теоретичні зв'язки між ідеальними кільцевими в'язанками, комбінаторними конфігураціями та розширеними полями Галуа. Досліджено алгоритми синтезу монолітних кодів з кільцевою структурою. Розроблено пакет програм для синтезу ідеальних монолітних кодів з кільцевою структурою й сформульовано рекомендації щодо використання запропонованих методик для проектування систем і пристроїв інформаційно-обчислювальної техніки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З811.4 +
Шифр НБУВ: РА342638

Рубрики:

      
10.

Капітанова Л. В. 
Аналіз та синтез злітно-посадкових характеристик модифікацій літаків транспортної категорії / Л. В. Капітанова. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – злітно-посадкові характеристики модифікацій літаків транспортної категорії; мета дослідження – створення методу удосконалення ЗПХ модифікацій літаків транспортної категорії до їх значень, заявлених для базової моделі; методи дослідження – базуються на вимогах FAR-25, IKAO за нормованими параметрами для зльоту і посадки, а також на підставі нового методу формування тягооснащеності більш важкої модифікації та використання принципово нових локальних конструктивів у крилі ЩІЗ (щілинні інтерцептори в закрилках) і в шасі з ДЕК (додаткові енергетичні камери); оцінка ефективності ДЕК зроблена на основі розрахункових моделей і експериментально (копрові випробування); оцінка ефективності ЩІЗ зроблена шляхом продувки високомеханізованого крила в аеродинамічній трубі; результати – використання нового методу формування тягооснащеності більш важкої модифікації та ДЕК і ЩІЗ дозволило скоротити довжини розбігу при зльоті на 26…28 %, пробігу при посадці на 35…38 %; новизна – уперше запропоновано й реалізовано пакет нових концептуально-структурних положень формування ЗПХ, що забезпечує використання більш продуктивних модифікацій на аеродромах, заявлених для базового літака; уперше розроблено новий метод формування основних параметрів модифікацій (стартової маси і тягооснащеності); уперше запропоновано застосовування інтерцепторів у щілинах висувних закрилків (ЩІЗ), удосконалено амортизаційні системи стояків шасі шляхом уведення ДЕК; встановлено вплив незрівноваженості посадкової маси модифікації піднімальною силою крила, в момент приземлення літака, на переміщення центра мас на наземних ділянках негальмівного пробігу при посадці, що забезпечує більш раннє включення гальмівних пристроїв і скорочення ділянки негальмівного пробігу; що дало можливість забезпечити базування більш важкої модифікації літака Ан-140-200 на ЗПС, заявленої для базового літака; ступінь впровадження – результати досліджень використані і упроваджено на АТ «ФЕД», ТОВ «Прогрестех-Україна», НДІ ПФМ, ДП «Антонов» і в навчальному процесі Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»; галузь використання – проектування авіаційної техніки.^UObject of research take-off and landing performance (TLP) of transport category aircraft modifications; goal of research creation of method of TLP improvement of transport category aircraft modifications to the values assigned for base model; methods of research are based on the requirements of FAR-25, ICAO as per standardized parameters for takeoff and landing, and on the basis of a new method of forming thrust-to-weight ratio of heavier modification and use of fundamentally new local structures in the wing (slotted spoilers in flaps (FSS)) and in the landing gear (with additional energetic chambers (AEC)), evaluation of effectiveness of the FSS is based on computational models and experiments (copra tests), the FSS efficiency is evaluated by blowing a highly mechanized wing in the wind tunnel; the results the use of a new method of forming thrust-to-weight ratio of heavier modification, and of FSS and AEC allowed to reduce the takeoff run length by 26…28 %, landing run length by 35…38 %; novelty for the first time a package of new conceptual and structural provisions for TLP formation has been proposed and implemented, which ensures the use of more productive modifications at aerodromes assigned for base aircraft; for the first time a new method of forming the basic parameters of modifications (starting weight and thrust-to-weight ratio) has been developed; for the first time the use of spoilers in the slotted retractable flaps (FSS) has been proposed, the damping systems of landing gear struts have been improved by applying AEC; the influence of imbalance of landing mass of modification by lifting force of a wing (at the moment of landing of the plane) on CG shift on ground sites of non-braking landing run has been set that provides earlier application of brake devices and reduction of a site of non-braking run which provides basing the heavier modification of the An-140-200 on a runway; the degree of implementation research results have been used and implemented at "FED" JSC, "Progrestech-Ukraine" LLC, PFM Research Institute, Antonov Company and in the educational process of the National Aerospace University "Kharkiv Aviation Institute"; field of application designing of aircraft.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
11.

Краснопольський А.О. 
Аналіз та синтез систем автоматичного керування заходом на посадку літаків цивільної авіації на основі сучасної нестаціонарної теорії керування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.09 / А.О. Краснопольський ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2003. — 16 с. — укp.

З застосуванням параметричного критерію стійкості, а також критерію за показниками якості перехідного процесу нестаціонарної системи одержано області допустимих значень параметрів системи траєкторного керування, вибір яких гарантовано забезпечить якість автоматичного керування траєкторним рухом повітряного судна в режимі заходу на посадку в бічній та поздовжній площині. Узагальнено метод синтезу структур стаціонарних систем автоматичного керування з великим коефіцієнтом підсилення, запропонований М.В.Меєровим за методами стаціонарної теорії. Розроблено метод синтезу структур нестаціонарних систем автоматичного керування за методами нестаціонарної течії. Завдяки цьому одержано структурні схеми нестаціонарної системи автоматичного керування заходом літака на посадку, що дають змогу виконати якісне автоматичне керування посадкою, не змінюючи коефіцієнти підсилення в блоках формування заданих величин системи траєкторного керування та зберігаючи їх оптимальними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.022-05 +
Шифр НБУВ: РА327607

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Глазок О.М. 
Аналітичне конструювання нелінійних систем керування літальними апаратами з урахуванням вимог до якості перехідних процесів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.03 / О.М. Глазок ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Запропоновано нове розв'язання задачі синтезу нелінійних регуляторів, що забезпечують виконання вимог до якості руху керованого об'єкта, для систем стабілізації літальних апаратів. Синтез регуляторів проведено для нелінійних динамічних керованих систем, описаних системами звичайних диференціальних рівнянь з поліноміальними правими частинами за модифікованим методом аналітичного конструювання. До підінтегрального виразу функціоналу якості введено частини функції Белмана з числовими коефіцієнтами, що відображають вимоги до якості руху. Досліджено рух керованих систем з нелінійними якісними регуляторами. Розв'язано задачу синтезу нелінійних регуляторів, одержаних з урахуванням вимог до якості руху, для стабілізації поздовжнього кутового руху літака. На підставі результатів застосування одержаних регуляторів у системі стабілізації поздовжнього кутового руху високоманевреного та транспортного літаків у процесі розв'язання задачі стабілізації горизонтального польоту та за умов виконання маневру у поздовжній площині показано переваги запропонованих регуляторів у порівнянні з відомими.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О52-047 +
Шифр НБУВ: РА355573

      
Категорія: Біологічні науки   
13.

Землянський І.Л. 
Анатомічна мінливість і морфометрична характеристика турецького сідла для тривимірного комп'ютерного моделювання: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.01 / І.Л. Землянський ; Харк. нац. мед. ун-т. — Х., 2009. — 17 с. — укp.

Уперше проведено комплексне вивчення анатомічної мінливості форми та розмірів турецького сідла (ТС) та його елементів у взаємозв'язку з формою черепа та статтю. Виявлено крайні умови та діапазон анатомічної мінливості конфігураці ТС і клиноподібної пазухи (КП) у людей з брахі-, мезо- та доліхоцефалічною формою черепа. Виділено рентгенометричі показники ТС, обчислено передньозадній, поперечний і глибинний розмір ТС, які зіставлено з морфометричними даними, що дозволило обчислити коефіцієнт проекційного збільшення. Встановлено, що форма та довжина передніх, середніх і задніх нахилених відростків зумовлені формою черепа людини. У брахіцефалів дані відростки не з'єднуються. У мезоцефалів вони не формують цілісних арок, як це має місце у доліхоцефалів. Установлено, що конфігурація та співвідношення елементів ТС, а також КП знаходяться у прямій залежності від форми черепа, а морфометричні параметри більшою мірою залежать від статі людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*698.131.1 в661.2 + Р634 +
Шифр НБУВ: РА363852

Рубрики:

      
Категорія:    
14.

Яцевич С.Є. 
Взаємозв'язок характеристик розсіяного сигналу з параметрами поверхні при багаточастотних методах дистанційного зондування: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.03 / С.Є. Яцевич ; НАН України. Ін-т радіофізики та електрон. ім. О.Я.Усикова. — Х., 2001. — 16 с. — укp.

Експериментально досліджено характеристики розсіяного сигналу за умов багаточастотного зондування параметрів грунтів і рослинного покриву. Експерименти проведено за допомогою дистанційних методів у широкому діапазоні частот з борта літака-лабораторії ІЛ-18. Для обробки результатів експериментів використано дані радіолокаторів бічного огляду 3-х см, 23-х см і 180-ти см діапазонів, а також дані скануючого радіометра 8-ми мм діапазону. Використано дані контактних вимірів. Показано переваги багаточастотного радіолокаційного зондування над одноканальними методами для оцінки параметрів грунтів і рослинного покриву. Установлено зв'язки відбитого сигналу з гранулометричним складом грунтів, щільністю та вологістю. Показано можливості багатоканальної ідентифікації агрокультур і визначення ряду їх біометричних параметрів. Наведено результати застосування космічної інформації РБО ШСЗ "Січ-1" для оцінки агрометеорологічної ситуації в осінньо-зимовий період року.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з841.2 + Д23с141.25
Шифр НБУВ: РА315315 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Тучапський Р.І. 
Визначення напружено-деформованого стану структурно-неоднорідних пластин і оболонок на основі уточненої теорії: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.02.04 / Р.І. Тучапський ; Ін-т приклад. пробл. механіки і математики ім. Я.С.Підстригача НАН України. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

До нових класів задач адаптовано методи побудови теорій тонких і пологих пружних оболонок, у яких розвинуто функції у ряди за поліномами Лежандра. Побудовано теорії багатошарових анізотропних пластин і оболонок з однаковими та відмінними конфігураціями серединних поверхонь шарів на основі єдиних і окремих кінематичних і статичних гіпотез для шарів, податливих до деформації поперечних зсувів і стиснення. Для кожної теорії на базі її гіпотез побудовано білінійний прямокутний скінченний елемент багатошарової структури з аналітично заданою базою параметризації з подвійною апроксимацією деформацій, який як вузлові невідомі використовує моменти фізичних компонент вектора переміщень. Наведено приклади розрахунку серединних і шаруватих конструкцій, а саме: оболонок зі складними конфігураціями серединних поверхонь, пластин з накладками, циліндричних оболонок з накладками та бандажами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.6,022 +
Шифр НБУВ: РА364868

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Годованюк Г.В. 
Визначення параметрів руху літального апарату під час розслідування авіаційних подій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.09 / Г.В. Годованюк ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розроблено методику та алгоритми достовірної оцінки кінематичних параметрів у просторовому русі повітряних суден. Задача оцінки параметрів зведена до розв'язання задачі послідовної умовної параметричної оптимізації. На прикладі аналізу авіаційної пригоди, що відбулась при посадці літака, була підтверджена працездатність і ефективність розробленого алгоритму. Запропоновано модифікацію нелінійного фільтра Калмана, що дозволяє визначити оцінки як вхідних, так і вихідних перемінних при наявності у вимірах аддитивних похибок у вигляді нормальних випадкових процесів. Розроблено метод і алгоритм оцінки посадочної маси і центрування літака при посадці на основі даних засобів об'єктивного контролю і використання процедур математичного моделювання. Працездатність підтверджується на прикладі аналізу конкретної авіаційної події.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-015

Рубрики:

      
17.

Осташко 
Властивості легких ядер, зумовлені [альфа]-кластерними конфігураціями: автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.04.16 / Володимир Васильович Осташко ; Харківський національний ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 36 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В383.32,022 + В383.15,022
Шифр НБУВ: РА353350

Рубрики:

      
18.

Оршуляк О.О. 
Вольтамперометрія іонів Zr(IV) та Hf(IV) в присутності азобарвників: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.02 / О.О. Оршуляк ; Ужгород. нац. ун-т. — Ужгород, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено питання стосовно вольтамперометрії іонів Zr (IV) та Hf (IV) за присутності азобарвників (еріохрому червоного B, калькону, кальцесу, торону, арсеназо I і кислотного хром синього T). Досліджено вольтамперометричну активність торону та кислотного хром синього T. Внаслідок нечіткості піків відновлення комплексних сполук і поганої відтворюваності результатів показано недоцільність використання торону, кислотного хром синього T та арсеназо I за умови дослідження їх взаємодії з Zr(IV) та Hf(IV). Установлено оптимальні умови комплексоутворення Zr(IV) та Hf(IV) з еріохром червоним B, кальконом та кальцесом. Досліджено, що Zr(IV) та Hf(IV) взаємодіють з кальконом і кальцесом за співвідношення компонентів M:R = 1:2, а з еріохром червоним B - M:R = 1:1. Розраховано константи стійкості комплексних сполук і форми існування іонів Zr(IV) та Hf(IV) у розчині. Досліджено вплив сторонніх іонів на їх вольтамперометричне визначення. Розроблені методики визначення апробовано для визначення гафнію у сплаві Tb - Hf - Al; цирконію у сплаві Tb - Zr - Si, у барабанах коліс літака та в об'єктах довкілля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г124.4-5 + Г461.135 +
Шифр НБУВ: РА349221

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Новіков А.О. 
Вплив гвинтових рушаїв на аеродинамічні характеристики несучої системи літака: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / А.О. Новіков ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Розроблено метод розрахунку та одержано закономірності зміни аеродинамічних характеристик літаків з гвинтовими рушіями. Удосконалено метод дискретних вихорів з замкнутою вихровою рамкою як дискретною особливістю та панельний метод Моріно. Досліджено вплив струменів від гвинтових рушіїв на розподілені та сумарні аеродинамічні характеристики крила, а також дію на моментні характеристики літака зміни режиму роботи гвинтових рушіїв і відхилення механізації крила. Запропонований метод розрахунку рекомендовано використовувати у більш широкій області відхилень механізації крила та взаємного розташування крила й оперіння. Результати наукового дослідження впроваджено у Державному Авіаційному Науково-випробувальному Центрі (ДАНВЦ) та учбовий процес Харківського університету Повітряних Сил.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О553.21-01 +
Шифр НБУВ: РА335210

Рубрики:

      
20.

Міщенко Л.А. 
Вплив домішки ванадію на дефектоутворення в телуриді кадмію: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.07 / Л.А. Міщенко ; НАН України. Ін-т фізики напівпровідників. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню дефектів ванадію у телуриді кадмію. Визначена конфігурація, енергія іонізації дефектів ванадію та їх вплив на електричні, фотоелектричні, оптичні та магнітні властивості CdTe. Досліджено концентраційний вплив ванадію у розплаві на властивості CdTe. Встановлено існування критичної концентрації ванадію у розплаві CdTe, при якій починається утворення комплексних дефектів з участю ванадію. Досліджено вплив різних обробок, таких як термічна та ультразвукова, на електричні та фотоелектричні властивості кристалів CdTe:V. Показано, що значний вклад у формування електричних та фотоелектричних властивостей кристалів після ультразвукової обробки вносить тонкий приповерхневий шар, збагачений електронами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.222,022

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського