Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (28)Реферативна база даних (41)Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>K=ЛІТАКОБУДУВАННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Харук А. І. 
Авіаційна промисловість України як складова військово-промислового комплексу у 1910-ті - 1980-ті роки: автореф. дис. ... д-ра іст. наук : 20.02.22 / А. І. Харук ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2011. — 32 с. — укp.

Вперше цілісно реконструйовано картину тенденцій становлення та розвитку промислового виробництва авіаційної техніки в Україні для військових потреб. Вперше проведено дослідження розвитку авіаційної промисловості на теренах України, що має комплексний, міждисциплінарний характер. Вперше виділено періоди становлення галузі та проаналізовано їх особливості для сфер українського виробництва. Досліджено наслідки впровадження науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт у літакобудування, що забезпечувало високі тактико-технічні характеристики авіаційної техніки. Введено до наукового обігу нові факти, призабуті відомості про вчених і виробників, діяльність яких сприяла стрімкій динаміці прогресивних змін у створенні літаків. Висвітлено вплив імперського (союзного) центру на розвиток авіабудування в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)6-24 + Ц651(4УКР)1:6
Шифр НБУВ: РА381408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Сляднєв О.В. 
Управління проектами створення модифікацій пасажирських і транспортних літаків в умовах ринкової економіки: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.В. Сляднєв ; ВАТ "Укр. НДІ авіац. технології" (УкрНДІАТ). — К., 2004. — 18 с.: іл. — укp.

Запропоновано загальну концепцію управління проектами авіаційного бізнесу України за умов переходу до ринкової економіки та її реалізації. Проаналізовано стан та визначено перспективи розвитку літакобудування в Україні. Розроблено теоретичні засади модифікацій пасажирських та транспортних літаків, створено їх класифікацію. Синтезовано основні типові форми та проекти розвитку виробництва та поставки на ринок модифікацій літаків у сучасних схемах авіаційного бізнесу. Результати дослідження впроваджено у виробництво у формі розробки ексклюзивних проектів авіаційного бізнесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.5-21
Шифр НБУВ: РА330547

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Комбаров В. В. 
Підвищення кінематичної точності механічної обробки на верстатах з ЧПК монолітних вузлів силової конструкції планера літака / В. В. Комбаров. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – технологічний процес виготовлення монолітних вузлів силової конструкції планера літака на металорізальних верстатах з системою числового програмного керування; методи дослідження – використано експериментальні методи технології літакобудування, планування експерименту, теорії інформаційних систем, теоретичні висновки підтверджуються багатьма експериментами; результати – показано вплив математичних параметрів подання траєкторій у вигляді В-сплайнів на плавність змінення кінематичних параметрів осьових переміщень виконавчих органів технологічних систем виробництва деталей літальних апаратів та обґрунтовано, що для забезпечення плавності змінення швидкості, прискорення й ривка траєкторію необхідно подавати сплайнами не нижче п'ятого порядку, удосконалено структуру системи ЧПК для забезпечення високошвидкісного оброблення монолітних вузлів силової конструкції планера й експериментально доведено підвищення точності траєкторних переміщень робочих органів металорізального верстата при застосуванні запропонованої моделі, удосконалено інтерполятор системи ЧПК для забезпечення крім інтерполяції положення розрахунку швидкості руху робочих органів технологічних систем виробництва деталей літальних апаратів, забезпечено збільшення технологічних подач у 1,5–2 рази одночасно з підвищенням точності на 20…50 % завдяки застосуванню розробленого методу підвищення точності при модернізації наявного на авіапідприємствах обладнання, забезпечено скорочення в 1,8 раза машинного часу виготовлення деталі «Кришка люка» шляхом застосування розробленого методу підвищення кінематичної точності при модернізації обладнання на ХДАВП, експериментально показано, що похибка формоутворюючих рухів як за характером, так і за величиною визначається систематичною складовою похибки, що свідчить про можливість подальшого підвищення точності оброблення шляхом виключення систематичної складової похибки; новизна – уперше сформульовано й експериментально підтверджено гіпотезу гладкості кінематичних параметрів руху, яка полягає в такому: якщо будь-яка диференціальна характеристика переміщень уздовж траєкторії оброблення впливає на точність руху виконавчих органів технологічних систем виробництва деталей літальних апаратів, то вона має змінюватися плавно з урахуванням обмеження її максимальної величини, удосконалено теорію стабілізації технологічної подачі в системах ЧПК високошвидкісного оброблення деталей літальних апаратів шляхом класифікації методів стабілізації подачі й розроблення трьох числових методів, що забезпечують необхідний рівень точності технологічних систем виробництва деталей літальних апаратів, уперше запропоновано методику визначення технологічно обґрунтованої частоти циклу керування за точністю апроксимації траєкторії з урахуванням обмежень максимальної подачі, прискорення й ривка робочих органів верстатів і вдосконалено вимоги до стабільності задання інтерполяційної швидкості руху робочих органів до рівня не гірше ± 0,01…0,001 %, набула подальшого розвитку модель керування робочими органами технологічних систем виробництва деталей літальних апаратів з роздільним заданням величин переміщення і швидкості, яка характеризується більшою розрядністю задання величини швидкості порівняно із заданням положення як мінімум на 3–4 порядки, що забезпечує організацію керування з урахуванням диференціальних кінематичних характеристик, таких як швидкість, прискорення й ривок, уперше на основі експериментального дослідження впливу схеми організації циклу керування на точність траєкторних переміщень показано, що при високошвидкісному обробленні авіаційних деталей необхідно стабілізувати цикл за подією вимірювання положення; ступінь впровадження – результати впроваджені на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві, у ТОВ «Схід-ЛіЗ», ТОВ «Виробниче підприємство Пластар» і використовуються в навчальному процесі кафедрі технології виробництва літальних апаратів Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «ХАІ»; галузь використання – оброблення силових і складно фасонних деталей в авіаційно-космічної промисловості та загальному машинобудуванні.^UObject of research – technological process of manufacturing monolithic units of the power structure of an airplane glider on metal-cutting machines with a numerical program control system; research methods – used experimental methods of aircraft technology, experimental planning, information systems theory, theoretical conclusions are confirmed by many experiments; results – the influence of mathematical parameters of representation of trajectories in the B-splines form on smoothness of kinematic parameters change of axial movements of executive bodies of production technological systems of details of aircraft is shown and it is substantiated that to ensure the smoothness of the change of speed, acceleration and jerk the trajectory must be submitted by splines not lower than the fifth order, the structure of the CNC system was improved to ensure high-speed processing of monolithic units of the power structure of the glider and the increase of the accuracy of trajectory movements of the working bodies of the metal-cutting machine was experimentally proved when applying the proposed model, improved interpolator of the CNC system to provide in addition to interpolation the position of the calculation of the velocity of the working bodies of the technological systems of production of aircraft parts, the increase of technological feeds in 1,5–2 times simultaneously with increase of accuracy by 20… 50% thanks to application of the developed method of increase of accuracy at modernization of the equipment available at the aviation enterprises is achieved, 1.8 times reduction of machine time of manufacturing of a detail "Hatch cover" by application of the developed method of increase of kinematic accuracy at modernization of the equipment on KSAMC is provided, it is experimentally shown that the error of shape-forming movements both in nature and in magnitude is determined by the systematic component of the error, which indicates the possibility of further improving the accuracy of processing by eliminating the systematic component of the error; novelty – for the first time the hypothesis of smoothness of kinematic parameters of motion is formulated and experimentally confirmed, which consists in the following: if any differential characteristic of movements along the trajectory of processing affects the accuracy of movement of the executive bodies of technological systems for the production of aircraft parts, it must change smoothly, taking into account the limitation of its maximum value, the theory of stabilization of technological feedrate in CNC systems of high-speed processing of aircraft parts by classification of methods of stabilization of feedrate and development of three numerical methods providing necessary level of accuracy of technological systems of production of aircraft parts is improved, for the first time the method of determination of technologically substantiated control cycle frequency on accuracy of trajectory approximation taking into account limitations of maximum feedrate, acceleration and jerk of working bodies of machines is offered and substantiated requirements for the stability of the interpolation velocity of the working bodies to a level not worse than ± 0.01… 0.001%, the model of control of working bodies of technological systems of production of details of aircrafts with the separate task of position and velocity is proposed which is characterized by bigger resolution of value of velocity in comparison with the position at least on 3-4 orders that provides the possibility of control organization into account differential kinematic characteristics, such as speed, acceleration and jerk, for the first time on the basis of experimental research of influence of the scheme of the control cycle organization on accuracy of trajectory movements it is shown that at high-speed processing of aviation parts it is necessary to stabilize a cycle on event of measurement of position; degree of implementation – The results were implemented at the Kharkiv state aircraft manufacturing company, JSC «SkhidLiz», LLC «Production enterprise Plastar» and are used in educational process by the Department of Aircraft Production Technology of the National Aerospace University named after M. E. Zhukovsky "KhAI"; field of application – processing of primary monolithic elements and complex shaped parts in the aerospace industry and general mechanical engineering.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Нечепорук Я. С. 
Іншомовна підготовка в історії розвитку вітчизняної професійної освіти у льотних навчальних закладах України (друга половина ХХ ‒ початок ХХІ століття): автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.01 / Я. С. Нечепорук. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні засади іншомовної підготовки у льотних навчальних закладах України другої половини ХХ ‒ початку ХХІ ст.. Проаналізовано історіографію та джерельну базу обраної проблеми. Досліджено особливості реорганізації іншомовної професійної підготовки майбутніх авіаційних фахівців у льотних закладах освіти України середини ХХ ‒ початку ХХІ ст.. В результаті здійснення та обґрунтування періодизації розвитку іншомовної професійної льотної підготовки України було виокремлено наступні історичні періоди: іншомовна підготовка у процесі зародження льотної освітньої системи цивільної авіації в умовах технічного переозброєння (1961‒1970 рр.); міжнародне співробітництво та роль іншомовної підготовки майбутніх авіафахівців в освітній системі цивільної авіації (1971‒1984 рр.); іншомовна підготовка під час трансформації мереж і структур загальної і вищої освіти, зокрема авіаційної (1985‒1992 рр.); перехід до загальноприйнятих міжнародних стандартів і вимог до іншомовної професійної льотної підготовки за часів незалежності України (1993‒2007 рр.). Аналіз питання історико-педагогічних передумов зародження системи підготовки авіаційних кадрів здійснено відповідно до: 1) розвитку науково-технічного прогресу у сфері літакобудування та авіаційного пасажироперевезення на початку ХХ ст.; 2) виникнення і становлення льотної іншомовної професійної підготовки у контексті історичних умов та факторів, що обумовили необхідність володіння авіаційними фахівцями іноземною мовою, до яких віднесено, насамперед, міжнародне авіаційне співробітництво та вступ країни до організації цивільної авіації (ІКАО); 3) розвиток нормативно-правового забезпечення функціонування вищих льотних закладів освіти цивільної авіації та здійснення льотної іншомовної професійної підготовки. Доведено, що у досліджуваний період відбувається пошук місця іншомовної підготовки як складової системи освіти авіаційних фахівців: від повного її заперечення (на той час авіаційні фахівці не послуговувалися іноземною мовою як професійною, що обумовлювалося відсутністю міжнародних пасажироперевезень) до визнання її обов’язковості.Досліджено зміст, форми, методи організації іншомовної підготовки льотних навчальних закладів у визначених періодах. Окреслено характерні особливості кожного періоду: І ‒ державне визнання необхідності поліпшення стану вивчення та викладання іноземної мови; ІІ ‒ активізація роботи науково-педагогічного складу льотних закладів освіти у процесі складання навчальних програм та видання навчальних посібників з іноземної мови, що спираються на вимоги ІКАО; ІІІ ‒ здійснення професійно орієнтованого навчання авіаційній англійській мові, враховуючи п’ять видів мовленнєвої діяльності; ІV ‒ загальна стандартизація процесу вивчення авіаційної англійської мови згідно з вимогами ІКАО. Актуалізовано перспективні можливості творчого використання результатів дослідження, що ефективно впливатимуть на стан професійної іншомовної підготовки у льотних закладах України та на рівень володіння іноземною мовою майбутніх авіафахівців.Доведено, що, відповідно до кожного із зазначених періодів, відбувається: 1) зміна ставлення до іноземної мови, починаючи від усвідомлення необхідності спільної мови комунікації міжнародної цивільної авіації, введення законодавчо закріпленої стандартної фразеології, а також підвищення вимог до мовленнєвих навичок та вмінь пілотів до визнання необхідності віднесення її до мови, що забезпечує безпечну професійну діяльність авіаційних фахівців; 2) зміна методичних підходів до навчання іноземній мові – свідомо-практичний, інтенсивний, комунікативний, компетентнісний; 3) реалізація компетентнісного підходу – від формування навичок іншомовного спілкування до формування комунікативної компетентності як складової системи професійних компетентностей авіаційних фахівців; 4) встановлення державних стандартів іншомовної підготовки авіаційних фахівців; 5) зміна вимог до професійної підготовки викладачів іноземної мови.Унікальність роботи полягає в тому, що вперше: в історико-педагогічному дослідженні цілісно та всебічно охарактеризовано теорію і практику розвитку іншомовної підготовки в історії розвитку вітчизняної професійної освіти у льотних навчальних закладах України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття), з’ясовано теоретичні, організаційні та змістові засади її розвитку. Уточнено провідні аспекти, положення, що складають теоретичні основи професійної іншомовної підготовки в авіаційній галузі; поняттєвий апарат дослідження через характеристику поняття «система підготовки» в галузі професійної авіаційної освіти та іншомовної підготовки як її складової. Ключові слова: професійна підготовка, іншомовна підготовка, авіаційна англійська мова, авіаційний фахівець.^UThe dissertation substantiates the theoretical and methodological principles of foreign language training in flight training institutions of the second half of the 20th ‒ beginning of the 21st century. The historiography and source base of the selected problem are analyzed. There were studied the peculiarities of the reorganization of professional foreign language training of future aviation specialists in aviation educational institutions of Ukraine in the middle of the 20th ‒ beginning of the 21st centuries. As a result of the implementation and justification of the periodization of the foreign language professional flight training development in Ukraine, the following historical periods were distinguished: foreign language training in the process of civil aviation flight education system development in the conditions of technical rearmament (1961‒1970); international cooperation and the role of foreign language training of future aviation specialists in the educational system of civil aviation (1971‒1984); foreign language training during the transformation of networks and structures of general and higher education, in particular aviation (1985‒1992); transition to generally accepted international standards and requirements for foreign language professional flight training during the independence of Ukraine (1993‒2007). The analysis of the issue of historical and pedagogical prerequisites for the birth of the aviation personnel training system was carried out in accordance with: 1) the development of scientific and technical progress in the field of aircraft construction and air passenger transportation at the beginning of the 20th century; 2) the emergence and formation of flight foreign language professional training in the context of historical conditions and factors that determined the need for aviation specialists to speak a foreign language, which include, first of all, international aviation cooperation and the country's entry into the Civil Aviation Organization (ICAO); 3) the development of regulatory and legal support for the functioning of higher flying institutions of civil aviation education and the implementation of flight foreign language professional training. It is proved that in the period under study, a search for a place for foreign language training as a component of the education system of aviation specialists is taking place: from its complete denial (at that time, aviation specialists did not use a foreign language as a professional language, which was due to the lack of international passenger transportation) to recognition of its obligation.The organizational content, forms, and methods of foreign language training at flight schools in certain periods have been studied. The characteristic features of each period are outlined: I ‒ state recognition of the need to improve the state of learning and teaching a foreign language; ІІ ‒ intensification of the work of the scientific and pedagogical staff of flight education institutions in the process of drawing up training programs and publishing foreign language training manuals based on ICAO requirements; ІІІ ‒ implementation of professionally oriented training in aviation English, taking into account five types of speech activity; IV ‒ general standardization of the aviation English language learning process in accordance with ICAO requirements. Prospective opportunities for creative use of research results have been updated, which will effectively influence the state of professional foreign language training in aviation institutions of Ukraine and the level of foreign language proficiency of future aviation specialists.It has been proven that, in accordance with each of the specified periods, there is: 1) a change in the attitude towards a foreign language, starting from the awareness of the need for a common language of communication in international civil aviation, the introduction of a legally established standard phraseology, as well as an increase in the requirements for the speaking skills and abilities of pilots to the recognition the need to refer it to the language that ensures the safe professional activity of aviation specialists; 2) change in methodical approaches to learning a foreign language ‒ conscious-practical, intensive, communicative, competence-based; 3) implementation of the competence approach - from the formation of foreign language communication skills to the formation of communicative competence as a component of the professional competence system of aviation specialists; 4) establishment of state standards for foreign language training of aviation specialists; 5) changing the requirements for the professional training of foreign language teachers.Key words: vocational training, foreign language training, aviation English, aviation specialist.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського