Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (32)Наукова електронна бібліотека (52)Реферативна база даних (4752)Книжкові видання та компакт-диски (433)Журнали та продовжувані видання (121)
Пошуковий запит: (<.>K=ОБІГОВІ$<.>+<.>K=КОШТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 746
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Юркевич І. І. 
«Адміністративно-правові засади діяльності юридичних клінік в Україні» / І. І. Юркевич. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація є одним із перших в Україні комплексних досліджень адміністративно-правових засад діяльності юридичних клінік в Україні.У дисертації здійснено дослідження адміністративно - правових аспектів функціонування юридичних клінік в Україні з застосуванням сучасних методів наукового дослідження, що дозволило зробити наступні висновки та пропозиції:Визначено основні етапи формування системи юридичних клінік: 1) створення в Україні перших юридичних клінік за ініціативою студентів, за кошти меценатів та грантодавців та на базі благодійних неурядових правозахисник організацій (протягом 1997 - 1999 pp.); 2) відсутність підтримки їх діяльності з боку профільних міністерств та мінімальна підтримка керівництва закладів вищої освіти (протягом 1999-2001 pp.); 3) визнання органами державного управління та освітніми закладами ролі юридичних клінік у системі підготовки високоваліфікованих юристів (з 2001 р. – по серпень 2006 р.); 4) активне створення системи юридичних клінік у структурі закладів вищої освіти України (серпень 2006 р. – червень 2012 р.); 5) обгрунтування юридичним клінічним рухом правового статусу юридичних клінік як суб'єктів надання безоплатної правової допомоги на законодавчому рівні (з червня 2012 р. – до теперішнього часу).^UThe dissertation is one of the first in Ukraine complex researches on administrative and legal bases of activity of legal clinics in Ukraine.In the dissertation research of administrative-legal aspects of the functioning of legal clinics in Ukraine with the application of modern methods of scientific research is carried out that has allowed drawing the following conclusions and offers:The main stages of formation of the system of legal clinics are determined: 1) creation of the first legal clinics in Ukraine on the initiative of students, at the expense of patrons and donors, and based on charitable non-governmental human rights organizations (during 1997 - 1999 pp.); 2) lack of support for their activities by line ministries and minimal support for the management of higher education institutions (during 1999-2001 pp.); 3) recognition by public administration bodies and educational institutions of the role of legal clinics in the system of training highly qualified lawyers (from 2001 to August 2006); 4) active creation of a system of legal clinics in the structure of higher education institutions of Ukraine (August 2006 -June 2012); 5) substantiation by the legal clinical movement o f the legal status of legal clinics as subjects of free legal aid at the legislative level (from June 2012 to the present).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шестакова Ю. Д. 
Інвестиції в корпоративні права: господарсько-правовий аспект: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. Д. Шестакова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням питань щодо виокремлення й характеристики поняття та ознак інвестицій в корпоративні права, адже саме на сучасному етапі розвитку економіки України, в умовах воєнного стану та руйнувань вкрай важливим є формування господарського законодавства, яке сприяє залученню інвестицій, задля відновлення та підвищення ефективності вітчизняної економіки. Взагалі, інвестування є привабливим різновидом економічної активності, якому притаманне певне розгалужене нормативне спеціальне забезпечення та обʼєктно-субʼєктна характеристика. Воно може стосуватися умов та порядку відчуження майна, коштів, цінних паперів, які є складовими статутного капіталу та виразом корпоративних прав інвестора.Корпоративне інвестування є одним із провідних інструментів у цьому контексті, адже за його допомогою створюються умови для залучення інвестицій у державі, без яких складно розраховувати на капіталовкладення в промисловість, що забезпечує обороноздатність, подолання наслідків війни та подальшого розвитку країни. Як інститут господарського права, саме право на корпоративні права, у тому числі через їхній інвестиційний зміст, складає усталену систему норм, яка потребує всебічного дослідження з метою вироблення дієвих засобів сприяння інвестиційної активності, привабливості та конкурентоздатності.У дослідженні надано визначення права корпоративного інвестування як інституту господарського права, змістом якого є сукупність однорідних правових норм, які регулюють порядок та умови здійснення самостійної та/або спільної діяльності щодо реалізації (виникнення, зміни, припинення)суб’єктивних корпоративних прав шляхом внесення інвестицій. Норми інституту права корпоративного інвестування опосередковують виникнення, зміну та припинення правовідносин обігу корпоративних прав з інвестиційною складовою, які визначають зміст корпоративних інвестиційних правовідносин і характеризують динаміку зазначеного інституту.Уперше виокремлене інвестиційне акціонерне господарювання як набуття та здійснення вирішального впливу на акціонерне товариство, що має на меті покращення економічної спроможності такого товариства та досягнення його прогресивних виробничих результатів шляхом приросту акціонерного капіталу та долучення до бізнесу інвестиційно активних суб’єктів.^UThe dissertation is a comprehensive study of issues related to the identification and characterization of the concepts and features of investments in corporate rights. In the current stage of Ukraine's economic development, amidst a state of war and widespread destruction, it is extremely important to form economic legislation that promotes the attraction of investments, in order to restore and increase the efficiency of the domestic economy. In general, investment is an attractive form of economic activity characterized by specific and extensive regulatory support and object- subject characteristics. It may involve conditions and procedures for the alienation of property, funds, and securities that constitute components of statutory capital and expression of the corporate rights of the investor.Corporate investment is one of the leading instruments in this context, as it creates conditions for attracting investments to the state. Without these conditions, it is challenging to rely on capital investment in industries that ensure defense capability, overcoming the consequences of war, and further development of the country. As an institution of economic law, the law of corporate rights, including through their investment content, constitutes an established system of norms that requires comprehensive research to develop effective means of promoting investment activity, attractiveness, and competitiveness.In the research, the definition of corporate investment law is provided as an institution of economic law, the content of which consists of a set of homogeneous legal norms regulating the procedure and conditions for carrying out independent and/or joint activities related to the realization (emergence, change, termination) of subjective corporate rights through the infusion of investments. The norms of the institution of corporate investment law mediate the emergence, change, and termination of legal relationships involving the circulation of corporate rights with an investment component. These norms define the content of corporate investment legal relationships and characterize the dynamics of the mentioned institution.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Віторт Т.В. 
Інвестиції та економічне зростання: взаємозв'язок у перехідній економіці: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Т.В. Віторт ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 16 с.: мал. — укp.

Доведено, що високий рівень тезаврації коштів спричинив погіршання рівноваги пропозиції та попиту на інвестиційні ресурси. Виявлено, що у процесі приватизації державного майна частина заощаджень перетворюється на непродуктивні вкладення. Запропоновано періодизацію інвестування за умов перехідної економіки. Відзначено, що метою перехідної економіки повинен бути стійкий розвиток у межах сучасного світового погляду на цю концепцію. Доповнено типологізацію економічного зростання такими видами, як експортоорієнтоване та імпортозамінне. Визначено, що на перехідному етапі соціо-інституційні умови стають фактором, який зумовлює дію усіх інших факторів економічного зростання. Наведено систему причин найближчого та віддаленого порядків, які впливають на економічне зростання, інвестиції та взаємозв'язок між ними. З'ясовано можливість існування зворотної залежності між інвестиціями та економічним зростанням за умов ринкової трансформації інверсійного типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-56 + У9(4УКР)0-96 +
Шифр НБУВ: РА321430

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Криворучко О. П. 
Інвестиційні засади модернізації транспортної системи країни / О. П. Криворучко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне обґрунтування та запропоновано розв'язання наукового завдання, що полягає в розробці науково-методичних підходів і практичних рекомендацій стосовно реалізації інвестиційних засад модернізації транспортної системи країни. Враховуючи базові поняття економічної теорії, класичне розуміння суспільного виробництва, дефініції «інституційна інфраструктура», «транспортна система», «транспортна інфраструктура», що характерні для транспортної галузі, виявлено ієрархічність понять та взаємозв'язок між видами транспорту і складовими транспортної інфраструктури. Для розкриття передумов формування прогресивної транспортної системи виявлено особливості інвестування у розвиток транспортної галузі та основні гальмівні чинники здійснення інвестиційної діяльності в Україні. На основі стратегічних пріоритетів державної інвестиційної політики сформовано напрямки державної підтримки при реалізації інвестиційних проєктів. На основі європейських експертних висновків і специфіки функціонування та управління підприємствами в транспортній галузі України досліджено інтеграційні процеси в транс'європейську транспортну мережу. Сформовано умови і перспективи розвитку ринку транспортних послуг; визначено економічні, соціальні та екологічні інтереси усіх суб'єктів такого ринку. З урахуванням чинників конкурентного середовища удосконалено економічні засади управління транспортною галуззю України. Застосування економічних засад управління транспортною галуззю через ефективну державну регуляторну політику, впровадження інноваційних технологій, проведення модернізації існуючих та будівництва нових об'єктів транспортно-логістичної інфраструктури, інформатизацію ринку транспортних послуг тощо створює умови для переходу від мінімального транспортного стандарту країни до транспортного стандарту ЄС. Набули подальшого розвитку підходи до аналізу транспортної галузі, які в доповнення до існуючих базуються на співставленні економічних показників по країні в цілому та за видом діяльності «Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність». Динаміка перевезень та структура вантажообороту і пасажирообороту стали статистичним підґрунтям для встановлення пріоритетності модернізації складових транспортної інфраструктури та розвитку елементів транспортної системи. Динаміка економічних показників, що характеризують організаційний і функціональний вимір стану транспортної галузі країни, дозволила встановити щільність зв'язку за характером залежності між результативним фактором – ВВП та обсягами перевезених вантажів і пасажирів. Із врахуванням результатів аналізу транспортної галузі в системі національної економіки удосконалено методичний підхід обґрунтування модернізації транспортної системи країни. Показники інвестиційного та фінансового забезпечення, а також результати стратегічного оцінювання транспортної галузі України виявили напрями модернізації національної транспортної системи, а також проблеми функціонування кожного сектору та пріоритетні об'єкти інвестування. Здійснення заходів з модернізації транспортної системи країни забезпечує підвищення місця України в міжнародних рейтингах, сприяє інтеграції в Європейську транспортну систему. Вперше запропонована семантична модель впливу інвестиційного забезпечення трансформацій транспортної системи на економічне зростання країни, яка включає теоретичну, аналітичну та результативну складові. В роботі унаочнена послідовність дій щодо розробки інвестиційного інфраструктурного проєкту, подана характеристика компонент такого проєкту, здійснено розподіл функцій та повноважень при його реалізації, подана структурна схема управління впровадженням інвестиційного інфраструктурного проєкту, визначена процедура реалізації за участі різних учасників, ідентифікована процедура руху коштів при реалізації інвестиційного інфраструктурного проєкту. Набула подальшого розвитку формалізація дорожньої карти розбудови транспортно-логістичної системи України. На її основі побудовано модель державного регулювання інвестиційних процесів розвитку транспортно-логістичної системи України. В межах удосконалення діагностичного апарату впливу модернізації транспортної системи на результативність національної економіки побудовані лінійні та квадратичні залежності між обсягом капітальних інвестицій та ВВП за видом діяльності «Транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність» з допомогою методу групового врахування аргументів. На основі моделей лінійних трендів капітальних інвестицій за видами транспорту спрогнозовано загальний обсяг капітальних інвестицій та прогнозне значення ВВП. Практичне значення отриманих результатів полягає в розробці, обґрунтуванні та вдосконаленні науково-прикладного підґрунтя щодо інвестиційних засад модернізації транспортної системи країни.^UThe dissertation provides a theoretical justification and suggests a solution to a scientific problem, which is to develop scientific and methodological approaches and practical recommendations for the implementation of the investment principles of modernization of the country's transport system. Given the basic concepts of economic theory, the traditional understanding of social production, the definitions of «institutional infrastructure», «transport system», «transport infrastructure», which are characteristic of the transport industry, a hierarchy of concepts and relationship between modes of transport and components of the transport infrastructure. To reveal the prerequisites for the formation of a progressive transport system, the specificities of investing in the development of the transport industry and the main hindrances for the implementation of investment activities are identified. Based on the strategic priorities of the state investment policy, directions of state support for the implementation of investment projects are formed. Based on the European expert opinions and the specifics of the functioning and management of enterprises in the transport sector of Ukraine, the integration processes into the Trans-European Transport Network are studied. Conditions and prospects of development of the transport services market are identified; economic, social, and environmental interests of all actors in such market are distinguished. Taking into account the factors of the competitive environment, the economic principles of management of the transport sector of Ukraine are improved. Application of economic principles of transport management through effective state regulatory policy, the introduction of innovative technologies, modernization of existing and construction of new transport and logistics infrastructure, informatization of transport services market, etc. creates conditions for the transition from the minimum transport standard to the EU transport standards. Approaches to the analysis of the transport industry are further developed, which, in addition to the existing ones, are based on the comparison of economic indicators for the country in general and by type of activity «Transport, warehousing, postal and courier activities». The dynamics of economic indicators, which characterize the organizational and functional dimension of the transport sector of the country, have allowed establishing the density of the relationship between the resultant index – GDP and the volume of transported goods and passengers. Taking into account the results of the analysis of the transport sector in the system of the national economy, the methodological approach for substantiation of the modernization of the country's transport system is improved. Indicators of investment and financial support, as well as the results of strategic evaluation of the transport sector of Ukraine have revealed the areas of modernization of the national transport system and the problems of the functioning of each sector and priority investment objects. The implementation of measures to modernize the country's transport system raises Ukraine's position in international rankings, which promotes integration into the European Transport System. For the first time, a semantic model of the impact of investment support for the transport system transformations on the country's economic growth including theoretical, analytical, and performance components is offered. The paper illustrates the sequence of actions for the development of an investment infrastructure project, describes the components of such project, the distribution of functions and powers in its implementation, provides a structural scheme for managing the implementation of investment infrastructure project, defines the implementation procedure with different participants, and identifies the cash flow procedure during the implementation of the investment infrastructure project. The formalization of the roadmap for the development of the transport and logistics system of Ukraine is further developed. Based on the roadmap, a model of state regulation of investment processes in the development of the transport and logistics system of Ukraine is built. As part of improving the diagnostic apparatus of the impact of the transport system modernization on the efficiency of the national economy, linear and quadratic relationships are built between capital investment and GDP by type of activity «Transport, warehousing, postal and courier activities» applying a group method of data handling. Based on the models of linear trends of capital investments by types of transport, it is forecasted that the total amount of capital investments and the forecast value of GDP. The practical significance of the obtained results lies in the development, substantiation, and improvement of the scientific and applied basis for the investment principles of modernization of the country's transport system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Ткаченко Н.В. 
Інвестиційна діяльність страхових компаній: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Н.В. Ткаченко ; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність підвищення значення інвестиційної діяльності в страховому бізнесі. Уточнено визначення інвестиційної функції стахування та запропоновано трактування поняття "інвестиційний потенціал страховика". Встановлено інвестиційні можливості страховиків залежно від їх спеціалізації. Проаналізовано напрямки розміщення коштів страхових компаній. Визначено особливості державного регулювання інвестиційної діяльності вітчизняних страховиків і уточнено принципи розміщення страхових резервів, доведено необхідність врахування чинника підконтрольності інвестицій. Обгрунтовано шляхи удосконалення організації процесу прийняття інвестиційного рішення як основи перспективного управління інвестиційною діяльністю за допомогою наукової методології передбачення її напрямків, адаптації до загальних цілей розвитку страхової компанії та постійно змінюваних умов зовнішнього середовища. Запропоновано алгоритм прийняття інвестиційного рішення з використанням прогнозних моделей діяльності страховика. Розроблено методику визначення мінімально необхідного розміру активів, які можна швидко та легко реалізувати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.7-56 +
Шифр НБУВ: РА332083

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Вовк М. В. 
Інвестиційна привабливість сільськогосподарських підприємств: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / М. В. Вовк ; Львів. нац. аграр. ун-т. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано та розроблено концептуальні основи та практичні рекомендації щодо підвищення інвестиційної привабливості сільськогосподарських підприємств. Проаналізовано діяльність сільськогосподарських підприємств з метою оцінювання прибутковості, термінів повернення інвестованих коштів і мінімізації інвестиційних ризиків. Уточнено етапи здійснення інвестиційного процесу сільськогосподарських підприємств у контексті їх інвестиційної привабливості. Визначено методичні підходи щодо оцінювання рівня інвестиційної привабливості сільськогосподарських підприємств шляхом поєднання основних фінансових показників з рівнем землезабезпеченості підприємств і сумою зовнішніх і внутрішніх інвестицій у конкретні сільськогосподарські підприємства районів та оцінювання даних результатів за бально-рейтинговою шкалою. Встановлено методику оцінювання інвестиційної привабливості сільськогосподарських підприємств, яка показує залежність фінансових результатів від інтенсивності інвестиційних потоків, а також вплив обсягу інвестицій в основний капітал сільського господарства на показники соціальної ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-56
Шифр НБУВ: РА377368 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Панкова М.М. 
Інвестиційне забезпечення стратегічних планів розвитку промислових підприємств: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / М.М. Панкова ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2008. — 20 с. — укp.

Розвинуто теоретичні питання, а також розроблено науково-методичні положення та практичні рекомендації щодо вирішення проблеми обгрунтування та реалізації стратегічних планів розвитку підприємств, базуючись на виборі джерел інвестиційних ресурсів та оптимізації їх структури й обсягів, що забезпечують реалізацію інвестиційних проектів їх розвитку. Визначено особливості стратегічного планування на підприємствах. Систематизовано принципи та методи формування планів їх розвитку. Проаналізовано стан і фінансове забезпечення реалізації інвестиційних проектів на підприємствах України. Обгрунтовано, що під час планування фінансового забезпечення розвитку підприємств внаслідок невідповідності потреб і можливостей необхідно проведення розрахунків щодо вибору найбільш ефективних напрямів капітальних вкладень і оіцнювання ефективності інвестицій. За цього як об'єкт розглянуто окремі альтернативні інвестиційні проекти. Розроблено рекомендації щодо активізації дії найбільш потужних джерел інвестиційних ресурсів: прибутку, амортизації, коштів банківської та фінансової сфери. Обгрунтовано пропозиції щодо оцінювання й управління інвестиційними ризиками, що виникають у процесі реалізації інвестиційного проекту та зумовлені невизначеністю економічної ситуації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-56 +
Шифр НБУВ: РА356936

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Хорошун Ю. В. 
Інвестиційне забезпечення стратегічного розвитку аграрного сектору національної економіки / Ю. В. Хорошун. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено подальшому розвитку теоретичних та методичних засад інвестування аграрного сектору національної економіки та розробці концептуальних підходів і практичних заходів щодо інвестиційного забезпечення агросектору для досягнення стратегічних цілей соціально-економічного розвитку держави. У роботі узагальнено внесок основних наукових шкіл економічної науки у розвиток теоретичних основ інвестиційного забезпечення економіки та її секторів. За результатами вивчення національних особливостей досвіду країн-лідерів в розвитку аграрного сектору конкретизовано заходи інвестиційного забезпечення діяльності аграріїв, які доцільно імплементувати в українську практику стратегічного інвестування агровиробництва. Запропоновано методику параметричного аналізу стану та тенденцій розвитку аграрного сектору економіки України та його інвестиційного забезпечення. Сформований комплекс параметрів (показників) представлено трьома блоками індикаторів, відповідно до визначених етапів аналізу: аналіз тенденцій розвитку аграрного сектору сучасної світової економіки та визначення місця України в стратегічних змінах; аналіз обсягу, структури та джерел капітальних і прямих іноземних інвестицій; аналіз обсягу та структури інвестицій за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, обсягу та структури інвестицій за результатами угод на ринку злиттів і поглинань в аграрній сфері. Визначено стан та тренди розвитку аграрного сектору української економіки у контексті світових тенденцій. Запропоновано технологію комплексного оцінювання регулюючого впливу держави та ринкових сил на інвестиційне забезпечення в агросекторі економіки. У межах запропонованого управлінського підходу до встановлення впливу інвестицій в аграрний сектор на результати його функціонування здійснено оцінювання кількісної міри щільності зв'язку та якісної характеристики сили зв'язку між результатами діяльності та інвестиціями агросектору із застосуванням інструментів кореляційно-регресійного аналізу. Як результативні ознаки обрано обсяг валової доданої вартості виду діяльності «Сільське, лісове та рибне господарство», обсяг продукції сільського господарства у господарствах усіх категорій, зокрема рослинництва та тваринництва. Як факторні величини визначено: капітальні інвестиції, капітальні інвестиції підприємств, капітальні інвестиції у матеріальні активи, капітальні інвестиції у нематеріальні активи, прямі інвестиції, кредити, надані нефінансовим корпораціям, процентні ставки за кредитами нефінансовим корпораціям, касові видатки за функціональною класифікацією видатків та кредитування державного і місцевих бюджетів, касові видатки за програмною класифікацією видатків та кредитування державного бюджету, чистий прибуток підприємств. Застосовано методику сегментування регіонів національної економіки для цілей стратегічного розвитку агросектору. Сегментування проведено за критерієм регіональної подібності-відмінності моделей функціонування економіки агросектору кожного регіону. За результатами оцінювання регіони поділено на чотири групи: із значними обсягами виробництва і значною кількістю зайнятих, із незначними обсягами виробництва та незначною кількістю зайнятих, значними обсягами виробництва та незначною кількістю зайнятих, незначними обсягами виробництва та значною кількістю зайнятих. Для груп регіонів із відповідною моделлю агросектору визначено пріоритети та обґрунтовано орієнтири стратегічного інвестування.Окреслено концептуальні підходи до інвестиційного забезпечення аграрного сектору на засадах міжрегіонального партнерства. Визначена послідовність формування концептуальних підходів до інвестзабезпечення агросектору України.^UThe dissertation is devoted to further development of the theoretical and the methodological bases investment in the national economy the agricultural sector. The development of conceptual approaches and practical measures for investment is supporting the agricultural sector to achieve strategic goals of the socio-economic development at the state.The paper summarizes the contribution of the main scientific economics schools to the development the theoretical foundations of investment support of the economy. According to the studying results the national peculiarities of the experience the leading countries in the development of the agricultural, the measures of investment agrarians support are specified. The method of the parametric analysis the state and the trends of development at the agricultural sector of the economy of Ukraine and its investment support is offered. The formed set of parameters (indicators) is represented by three blocks of indicators, in accordance with the defined stages of analysis: the analysis of trends in the agricultural sector of the modern world economy and determining the place of Ukraine in strategic changes; analysis of the volume, structure and the capital sources and the foreign direct investment; the analysis of the volume and the investments structure at the expense of state and local budgets, the volume and structure of investments as a result of the agreements on the mergers market and the acquisitions in the agricultural sector. The state and trends of the development the Ukrainian economy agricultural sector in the context of world trends are determined. The technology of complex assessment of the regulatory influence of the state and market forces on investment provision in the agricultural sector of the economy is proposed. A managerial approach to establishing the impact of investment in the agricultural sector on the results of its operation is proposed. Regression analysis tools were used to establish the effectiveness of investment support of the agricultural sector of the economy. A rather weak degree of dependence of the indicators of gross value added of the agricultural sector, agricultural products, crop production and animal husbandry on investments from various sources directed to the agricultural sector was revealed. The only exception is bank lending. According to the analysis of the dynamics of the investment attractiveness index of Ukraine in the rating of the European Business Association, it is established that the efficiency of investing in its economy is negatively affected by non-transparency of the judiciary and corruption, as well as other factors. lack of motivation of strategic and insecurity of real investors.Within the proposed management approach to establishing the impact of investment in the agricultural sector on the results of its operation, the quantitative measure of the communication density and the qualitative characteristics of the strong relationship between performance and investment in the agricultural sector using correlation and regression analysis tools. The volume of gross value added of the type of activity "Agriculture, forestry and fisheries", the volume of the agricultural products in farms of all categories, including crop production and animal husbandry, were chosen as effective features. The factor values are capital investment, capital enterprises investment, capital investment intangible assets, capital investment in intangible assets, direct investment, loans to non-financial corporations, interest rates on loans to non-financial corporations, cash expenditures by functional classification of expenditures, and lending to government and local budgets, cash expenditures according to the program classification of the expenditures and crediting of the state budget, net profit of enterprises. The method of the segmentation region of the national economy for the strategic development of the agricultural sector is applied. The segmentation was carried out according to the criterion of the regional models similarity-differences the functioning of the economy the agricultural sector of each region. According to the evaluation, the regions are divided into four groups: with significant production volumes and a significant number of employees, with insignificant production volumes and a small number of employees, significant production volumes and a small number of employees, insignificant production volumes, and a significant number of employees. For groups of regions with the appropriate model of the agricultural sector, priorities have been identified and guidelines for strategic investment have been substantiated.Conceptual approaches to investment support of the agricultural sector based on interregional partnership are outlined. The sequence formation of the conceptual approaches to investment provision of the agricultural sector of Ukraine is determined


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Кузнєцова А.Я. 
Інвестиційно-інноваційна діяльність та система її фінансового забезпечення: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.04.01 / А.Я. Кузнєцова ; Держ. установа "Ін-т економіки та прогнозування НАН України". — К., 2005. — 36 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади, методичні та практичні рекомендації щодо розвитку системи фінансового забезпечення інвестиційно-інноваційної діяльності та її впровадження шляхом реалізації регуляторної політики. Розкрито суть і визначено місце та роль інновацій у теорії економічного зростання. Розглянуто сучасний стан фінансування інвестиційно-інноваційної діяльності, удосконалено методики фінансування інвестиційно-інноваційних проектів за рахунок власних і залучених коштів. Обгрунтовано приципи розвитку національної інноваційної системи. Наведено пропозиції щодо розвитку банківських і небанківських форм фінансування інвестиційно-інноваційної діяльності, а також оцінено вплив міжнародного капіталу на фінансування інвестиційно-інноваційної діяльності. Розкрито багатоаспектність фондового ринку у механізмі фінансування інвестиційно-інноваційної діяльності. Розроблено концептуальні напрями реформування чинної системи її фінансового забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55-56 +
Шифр НБУВ: РА339860

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Погуляйко Ю. М. 
Інвестиційно-інноваційне забезпечення розвитку регіону в умовах децентралізації / Ю. М. Погуляйко. — Б.м., 2021 — укp.

На основі системного аналізу наукових підходів до дослідження інвестиційного та інноваційного забезпечення розвитку регіонів, розроблено концептуальні засади інвестиційно-інноваційного забезпечення розвитку регіону. Визначено й охарактеризовано основні компоненти інвестиційно-інноваційного забезпечення розвитку регіону з точки зору функціональних зв'язків, що формують концептуальні засади досліджуваної проблематики, які визначають його сфери, об'єкти, нормативно-правову базу, інституційне середовище, джерела, принципи, умови та ефекти. У роботі розкрито передумови нарощення інвестиційно-інноваційного забезпечення регіону в умовах децентралізаційних змін. На основі аналізу кращих вітчизняних практик у нарощенні інвестиційно-інноваційного забезпечення розвитку регіону виокремлено умови нарощення регіонами ресурсної бази інвестицій в умовах децентралізації. Зокрема, до глобальних умов віднесено: удосконалення законодавчих норм та юридичну відповідальність за їх порушення; взаємну відповідальність задіяних в інвестиційному процесі суб'єктів; дотримання прав та свобод інвестора, розширення форм змішаного фінансування інвестпроектів тощо. Систематизовано основні елементи інвестування на регіональному рівні, які включають: інвестування фізичними/юридичними особами, заснованими на колективній власності; державне та місцеве інвестування; державна підтримка реалізації місцевих проєктів; іноземне та спільне інвестування. Дослідження інвестиційно-інноваційного забезпечення регіону в умовах децентралізаційних змін дозволило сформувати критерії інвестиційної привабливості регіонів. Зокрема, це: готовність території до інвестиційного процесу; відсутність проблем у питаннях прав власності на об'єкт інвестування; популяризація інвестиційних переваг території, які властиві лише їй; прозорий правовий статус території; демонстрація позитивних економічних змін регіону; узгодженість інвестицій, які залучаються в громаду. Досліджено світовий досвід інвестиційно-інноваційного забезпечення розвитку регіону в умовах децентралізації. На підставі критичного аналізу виділено функції, які виконує держава при регулюванні інвестиційно-інноваційної діяльності, до яких віднесено: регулюючу, стимулюючу, адміністративну. Основними інструментами прийняття інвестиційно-інноваційних рішень у світовій практиці є макроекономічне регулювання, податкова та амортизаційна політики. Розроблено методичний підхід до проведення діагностики інвестиційно-інноваційного забезпечення розвитку регіонів на основі використання методу інтегрального індексного аналізу. Виокремлено три критерії для оцінки інвестиційного забезпечення (концентрація інвестиційних ресурсів, диверсифікованість джерел залучення коштів для інвестування, ефективність інвестування) та чотири критерії для оцінки рівня інноваційного забезпечення розвитку регіонів (науково-дослідна активність наукових організацій, інноваційна активність промислових підприємств, результати інноваційної діяльності промислових підприємств, ефективність інноваційної діяльності промислових підприємств). Встановлено, що регіони України значно відрізняються за рівнем інвестиційного забезпечення розвитку. Результати діагностики рівня інноваційного забезпечення розвитку регіонів показали, що лише м. Київ, Запорізька, Сумська, Харківська області потрапили до групи з порівняно високим рівнем. Найбільш чисельною є група з низьким рівнем інноваційного забезпечення розвитку, що потребує розробки антикризових стратегій інноваційного забезпечення їх розвитку з урахуванням їх регіональних особливостей. Обґрунтовано підхід до формування інноваційно-інвестиційних стратегій розвитку регіонів на основі результатів проведеної комплексної діагностики, що дозволило побудувати поле взаємозв'язків рівнів інвестиційного та інноваційного забезпечення регіонів України за підсумками інтегральних оцінок, на основі чого розроблено стратегічну концепцію інвестиційно-інноваційного забезпечення розвитку регіонів держави та проведено їх позиціонування у матриці вибору типу інноваційно-інвестиційної стратегій. У роботі удосконалено підхід до побудови кореляційно-регресійної моделі залежності валового регіонального продукту Волинської області від інвестиційно-інноваційного забезпечення, що дозволило визначити мультиплікативний ефект впливу витрат на інновації, кількості працівників, задіяних у виконанні наукових досліджень, які мають науковий ступінь, витрат на виконання наукових досліджень і розробок, капітальних і прямих іноземних інвестицій на розвиток економіки регіону. Встановлено, що перспективи соціально-економічного піднесення регіону залежать від поєднання потенціалу публічного сектора та приватного капіталу, що повною мірою забезпечується через реалізацію угод державно-приватного партнерства.^UOn the basis of systematic analysis of scientific approaches to researching investment and innovation maintenance of regions development, conceptual principles of innovation and investment support for region development are developed. The main components of innovation and investment support for region development in terms of functional connections that form the conceptual foundations of the research, which determine its areas, objects, regulatory framework, institutional environment, sources, principles, conditions and effects are identified and characterized. The paper reveals the prerequisites for increasing investment and innovation support in the region in terms of decentralization changes. Based on the analysis of the best domestic practices in increasing the investment and innovation support of region development, the conditions for increasing the regions' resource base of investments in terms of decentralization are singled out. In particular, the global conditions include: the relevance of legislation on investment activities and legal liability for their violation; mutual responsibility of the subjects involved in the investment process; observance of the rights and freedoms of the investor, expansion of mixed financing forms of investment projects, etc. The main elements of investing at the local level are systematized, which include: investing by individuals / legal entities based on collective ownership; state and local investment; state support for the implementation of local projects; foreign and joint investment. The study of investment and innovation support of the region in the terms of decentralization changes allowed to form the criteria of regions investment attractiveness. In particular, they are: the territory readiness for the investment process; no problems with ownership of the object of investment; popularization of investment advantages of the territory, which are peculiar only to it; transparent legal status of the territory; demonstration of positive economic changes in the region; consistency of investments that are attracted to the community. The world experience of investment and innovation support of region development in the terms of decentralization is studied. Based on the critical analysis, the functions performed by the state in regulating investment and innovation activities are highlighted: regulatory, stimulating, administrative. The main tools for making innovative and innovative decisions in world practice are macroeconomic regulation, tax and depreciation policy. The methodical approach to carrying out diagnostics of investment and innovative maintenance of regions development on the basis of using the method of integrated index analysis is developed. There are three criteria for assessing investment support (concentration of investment resources, diversification of sources of investment, investment efficiency), and four criteria for assessing the level of innovative support for regional development (research activity of scientific organizations, innovation activity of industrial enterprises, results of innovative activity of industrial enterprises, efficiency of innovative activity of industrial enterprises). It was found that the regions of Ukraine differ significantly in the level of investment support for development. The results of diagnostics of the level of innovative support of regional development showed that only Kyiv, Zaporizhzhia, Sumy, Kharkiv regions were in the group with a relatively high level. While the most numerous is the group with a low level of innovative development, which requires the development of anti-crisis strategies for innovative development, taking into account their regional characteristics. The approach to the formation of innovation and investment strategies of regions based on a comprehensive diagnosis of levels of investment and innovation support of development was justified, which allowed to build a field of relationships between levels of investment and innovation support of regions development in Ukraine according to integrated assessments, and on this base a strategic concept of investment and innovation support of the state regions development was developed and the positioning the regions of Ukraine in the matrix of choosing the type of innovation and investment strategy was held. The paper improves the approach to building a correlation and regression model of the dependence of Volyn gross regional product on innovation and investment support, which allowed to determine the multiplier effect of the cost of innovation, the number of employees involved in scientific research, the cost of research and development, capital and foreign direct investment in the region's economy. It is proved that the prospects of social and economic growth of the region depend on the combination of public sector potential and private capital, which is fully ensured through the implementation of public-private partnership agreements.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Перепелиця Н.М. 
Інвестування інноваційної діяльності наукових установ у насінництві овочево-баштанних культур: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Н.М. Перепелиця ; Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки" УААН. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Узагальнено суть і теоретичні аспекти інвестування інноваційної діяльності наукових установ аграрної сфери та досліджено зарубіжний досвід щодо інвестування діяльності науково-дослідних установ. Проаналізовано сучасний рівень наукового забезпечення інноваційної діяльності у галузі овочівництва та баштанництва, структури й обсягів інвестування наукової діяльності установ мережі Інституту овочівництва та баштанництва (ІОБ) УААН. Визначено обсяги потреби інвестицій для створення та введення в господарський обіг нових сортів і гібридів овоче-баштанних культур. На підставі рекомендованих цін на наукову продукцію зроблено прогноз надходження власних коштів Київської дослідної станції ІОБ УААН та розроблено схему самовідтворюваного інноваційного процесу в селекції даних культур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)325.153.252-55-93 +
Шифр НБУВ: РА363384

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Олександренко І.В. 
Іноземний капітал в структурі джерел фінансування інвестиційних ресурсів регіону: автореф. дис... канд. екон. наук : 08.00.05 / І.В. Олександренко ; Луц. нац. техн. ун-т. — Луцьк, 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення проблеми формування інвестиційних ресурсів регіону у процесі залучення іноземного капіталу, що дозволить забезпечити збільшення обсягів його інвестиційної діяльності за умов відсутності внутрішніх джерел її фінансування. Розкрито зміст поняття інвестиційних ресурсів регіону, удосконалено їх класифікацію, визначено джерела формування. Проаналізовано вплив іноземного капіталу на соціально-економічний розвиток регіону, в який залучено іноземні інвестиції. З використанням розробленого методичного інструментарію проаналізовано й оцінено стан забезпечення регіонів інвестиційними ресурсами, охарактеризовано джерела фінансування інвестиційного процесу у регіонах України. Сформовано підхід щодо вибору типу стратегії залучення іноземного капіталу у регіони України. Розроблено модель прогнозування та планування обсягів надходжень іноземних коштів на Волинь. Проведено комплексне моделювання впливу залучених прямих іноземних інвестицій на економічний розвиток регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ВОЛ) 60-56 + У9(4УКР-4ВОЛ)0-56 +
Шифр НБУВ: РА367225

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Поляков Р. Б. 
Інститут банкрутства (неспроможності) в Україні та Німеччині: порівняльно-правове дослідження: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Р. Б. Поляков. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 081 «Право». – Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2022. Проведено порівняльно-правове дослідження інституту банкрутства (неспроможності) в Україні та Німеччині, зокрема генезису конкурсного процесу, окремих елементів сучасної процедури банкрутства (неспроможності), особливостей провадження у справах про неплатоспроможність фізичних осіб. У дисертації розроблено нові теоретичні положення щодо генезису інституту банкрутства (неспроможності) в Україні та його сучасного реформування, а також підготовлено на цій основі пропозиції стосовно удосконалення чинного Кодексу України з процедур банкрутства. Запропоновано внести зміни до КзПБ, а саме відійти від «прив’язки» прийняття рішень зборами та комітетом кредиторів до кількості голосів. Вказано на необхідність поєднати кількість голосів із кількістю кредиторів, які голосують (принаймні для прийняття рішення комітетом кредиторів з огляду на можливу численність кредиторів у зборах кредиторів), щодо прийняття рішень із важливих питань, перелік яких потрібно затвердити на законодавчому рівні. Зокрема, до такого переліку слід віднести питання про звернення до суду з метою призначення або звільнення з посади арбітражного керуючого, а також надання згоди на продаж майна боржника та погодження умов такого продажу. Так само запропоновано закріпити на законодавчому рівні положення про недійсність рішення комітету кредиторів у разі неповідомлення всіх його членів належним чином про проведення засідання. Виявлено, що на відміну від КзПБ в Insolvenzordnung закріплене обрання членами комітету кредиторів осіб, які не є кредиторами. Для них передбачені можливість отримання заробітної плати, звільнення та притягнення до відповідальності. Зазначено, що такі положення надають змогу зборам кредиторів призначати членами комітету кредиторів осіб, які володіють певними професійними навичками, за винагороду. Запропоновано удосконалити регулювання правового статусу арбітражного керуючого, зокрема: 1) змінити порядок відсторонення арбітражного керуючого з ініціативи комітету кредиторів без наявності підстав, передбачивши необхідність аналізу судом рівня професійних і ділових якостей арбітражного керуючого; 2) змінити умови оплати шляхом установлення заборони на виплату арбітражному керуючому основної винагороди та понесених витрат за рахунок кредиторів. Виявлено, що законодавство Німеччини передбачає два види конкурсних керуючих: конкурсний керуючий та тимчасовий конкурсний керуючий. Аргументовано, що німецький законодавець стимулює конкурсного керуючого до якісної, оперативної та сумлінної роботи шляхом встановлення окладу конкурсного керуючого і гарантування державою його отримання у випадках, якщо боржникові було надане відстрочення у виплаті судових витрат та штрафу, а також обов’язку відшкодувати збитки, які були завдані кредиторам та боржнику в разі неналежного виконання конкурсним керуючим покладених на нього обов’язків. Встановлено, що визначення неплатоспроможності як за німецьким, так і за українським законодавством є нечітким. Однак на відміну від вітчизняного законодавства в законодавстві Німеччини для ініціювання конкурсного процесу необхідна наявність стійкої неплатоспроможності. Констатовано, що визнавати недійсними правочини боржника у процедурі банкрутства необхідно як у випадку наявності умислу приховати кошти, так і в разі їх збитковості чи квазі-делікту. Запропоновано встановити строк «недовіри», диференціювавши його залежно від ситуації, зокрема: тривалістю в один рік – для оскарження збиткових правочинів, вчинених без злого умислу боржника; три роки – в разі наявності квазі-делікту; від десяти до п’ятнадцяти років – у випадку, якщо в боржника був умисел приховати свої активи. Визначено, що якщо до початку періоду «недовіри» у боржника були ознаки неплатоспроможності, то початком перебігу цього періоду варто вважати саме момент їх настання. Встановлено, що на відміну від України в Німеччині реалізація майна боржника на аукціоні вважається збитковою та невиправдано довготривалою процедурою. Запропоновано скористатися досвідом німецької правової регламентації та відійти від обов’язкової реалізації майна банкрута на аукціоні та уповноважити представницькі органи кредиторів реалізовувати майно у приватноправовому порядку. Обґрунтовано необхідність визначення переліку суб’єктів оскарження результатів аукціону та встановлення місячного присічного строку для оскарження його результатів із метою забезпечення швидкоплинності процедури банкрутства, дотримання встановлених законодавцем строків ліквідаційної процедури, а також захисту прав подальших добросовісних власників майна, яке свого часу було реалізоване на аукціоні...^UDissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 081 "Law". – Zaporizhzhia National University, Zaporizhzhia, 2022. A comparative legal study of the institution of bankruptcy (insolvency) in Ukraine and Germany was conducted, in particular the genesis of the tender process, individual elements of the modern bankruptcy (insolvency) procedure, features of proceedings in cases of insolvency of individuals. The dissertation developed new theoretical provisions regarding the genesis of the institution of bankruptcy (insolvency) in Ukraine and its modern reformation, as well as proposals for improving the current Code of Ukraine on bankruptcy procedures were prepared on this basis. It is proposed to make changes to the KzPB, namely to move away from the "binding" of decision-making by meetings and the creditors' committee to the number of votes. It is pointed out the need to combine the number of votes with the number of creditors who vote (at least for making a decision by the creditors' committee, given the possible number of creditors in the creditors' meeting), regarding decisions on important issues, the list of which must be approved at the legislative level. In particular, such a list should include the issue of applying to the court for the purpose of appointing or dismissing the arbitration administrator, as well as giving consent to the sale of the debtor's property and agreeing on the terms of such sale. It is also proposed to enshrine at the legislative level the provision on the invalidity of the decision of the creditors' committee in the event that all its members are not properly notified of the meeting. It was revealed that, unlike KzPB, the Insolvenzordnung stipulates the election of non-creditors as members of the creditors' committee. For them, the possibility of receiving wages, dismissal and prosecution is provided. It is noted that such provisions enable creditors' meetings to appoint persons with certain professional skills as members of the creditors' committee for a fee. It is proposed to improve the regulation of the legal status of the arbitration manager, in particular: 1) to change the procedure for removing the arbitration manager at the initiative of the creditors' committee without grounds, foreseeing the need for the court to analyze the level of professional and business qualities of the arbitration manager; 2) to change the terms of payment by imposing a ban on the payment to the arbitration administrator of the main remuneration and expenses incurred at the expense of creditors. It was found that the German legislation provides for two types of bankruptcy trustees: a bankruptcy trustee and a temporary bankruptcy trustee. It is argued that the German legislator stimulates the bankruptcy administrator to perform high-quality, efficient and conscientious work by establishing the salary of the bankruptcy administrator and guaranteeing its receipt by the state in cases where the debtor was granted a delay in the payment of court costs and a fine, as well as the obligation to compensate for damages that were caused to the creditors and the debtor in case of improper performance by the bankruptcy administrator of the duties assigned to him. It was established that the definition of insolvency under both German and Ukrainian legislation is unclear. However, in contrast to domestic legislation, German legislation requires persistent insolvency to initiate a tender process. It was established that the debtor's deeds in the bankruptcy procedure should be declared invalid both in the case of intent to hide funds, and in the case of their unprofitability or quasi-delict. It is proposed to establish a period of "distrust", differentiating it depending on the situation, in particular: with a duration of one year - for contesting loss-making transactions committed without malicious intent by the debtor; three years – in case of quasi-delict; from ten to fifteen years - in the event that the debtor had the intention to hide his assets. It was determined that if the debtor had signs of insolvency before the beginning of the "distrust" period, then the beginning of this period should be considered precisely the moment of their onset. It was established that, unlike Ukraine, in Germany, the realization of the debtor's property at auction is considered a loss-making and unreasonably long procedure. It is proposed to use the experience of German legal regulations and move away from the mandatory sale of the bankrupt's property at auction and authorize the representative bodies of creditors to sell the property in a private law manner. The need to define the list of subjects for contesting the results of the auction and to establish a one-month limitation period for contesting its results is substantiated in order to ensure the swiftness of the bankruptcy procedure, compliance with the terms of the liquidation procedure established by the legislator, as well as to protect the...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Ковітіді О.Ф. 
Інститут співучасті у кримінальному праві України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О.Ф. Ковітіді ; Ун-т внутр. справ. — Х., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена розгляду проблем одного із складних, теоретично і практично важливих інститутів кримінального права України - співучасті у злочині. Вперше на базі судової практики Автономної Республіки Крим досліджено: спірні питання, поняття співучасті (запропоновано розширене і уточнене визначення співучасті у новому КК); його розвиток у теорії і законодавстві України та колишнього СРСР; класифікацію форм співучасті, її об'єктивні і суб'єктивні ознаки; види співучасників і значення їх класифікації для кваліфікації злочинів; підстави, межі відповідальності і складні питання співучасників; організована злочинність як окремий вид групової злочинності; корупція та ін. Проаналізовані дві основні групи форм співучасті в злочині; загальні форми - проста і складна, за попереднім зговором і без такого та форми співучасті в злочинах особливого роду (передбачених у конкретних статтях Особливої частини КК). Серед останніх окремо вирізняються ті, що безпосередньо пов'язані з організованою злочинністю - організована злочинна група і злочинне співтовариство (організація). Пропонується передбачити в новому КК кримінальну відповідальність за участь у діяльності злочинних організацій, зокрема, за: керівництво цими організаціями; виконання їх окремих доручень; збір для них матеріальних коштів; відмивання грошей, здобутих злочинним шляхом; використання таких коштів для організації й участі у сходках лідерів злочинного світу, "ворів у законі" та ін. Пропонується також передбачити у проекті нового Кримінально-виконавчого кодексу України утримання позбавлених волі лідерів злочинного світу в спеціально організованих для цього закладах з найсуворішою ізоляцією від інших засуджених. Розглянуто й окреслено підстави та межі кримінальної відповідальності співучасників у залежності від форми співучасті і тієї ролі, яку вони виконували у спільно вчиненому злочині. На підставі аналізу спеціальних питань відповідальності співучасників зроблено висновки щодо необхідності регламентації в новому КК добровільної відмови співучасників, ексцесу виконавця, співучасті у злочині із спеціальним суб'єктом, невдалої співучасті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Якимчук І.М. 
Інтеграція витрат як фактор ефективності інвестицій: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.03 / І.М. Якимчук ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено нову модель управління інтегрованими витратами за умов трансформації економіки. Запропоновано новий науковий підхід до узагальнення та обгрунтування витратного механізму перетворення будівельних інвестиційних затрат на поточні видатки зведення об'єктів, яке надає економічні вигоди, виражені додатковими фізичними інвестиційними спорудами та прибутком протягом життєвого циклу їх експлуатації. Наведено методику й алгоритм калькулювання кошторисних витрат для їх розрахунків, аналізу та контролю у будівельному виробництві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)310-56-862
Шифр НБУВ: РА326832

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Горячова Н. В. 
Інтелектуальні інвестиції в інноваційній діяльності підприємства / Н. В. Горячова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено вдосконаленню теоретико-методичних засад інтелектуальних інвестицій в інноваційній діяльності підприємств та розробці науково-практичних рекомендацій в управлінні, формуванні та реалізації інноваційної стратегії на промислових підприємствах України.У першому розділі «Теоретичні основи управління інтелектуальними інвестиціями в промисловій галузі» проаналізовано теоретичні основи інвестицій із різних точок зору науковців, що визначило багатоаспектність даного поняття та є ключовим фактором розвитку підприємства, регіону, держави, галузі.В процесі дослідження інтелектуальних інвестицій було визначено матеріальні цінності, які забезпечують зростання національної економіки, та включають процес вкладання інвестицій у розвиток підприємства. Інвестиційна діяльність є основою для отримання економічного ефекту та виступає в якості гаранту стійкого економічного розвитку. Приведено авторське визначення цього поняття. Аналіз теоретичних думок науковців дає можливість для побудови моделі інвестиційної поведінки підприємства в інноваційному середовищі на промислових підприємствах.Визначено та систематизовано теоретичні поняття інвестицій, вплив інтелектуальних інвестицій, людського капіталу та інноваційної діяльності на економічну ефективність промислового підприємства та галузі. Проведено дослідження теоретичного поняття «людський капітал», що є стимулом для розвитку підприємства, на який впливають три чинники: минулий період; зміни в економіці підприємства; знання, які стосуються зміни кадрового потенціалу; наукові поняття зарубіжних та вітчизняних дослідників (інвестиція, людський капітал, інтелектуальний капітал). Доведено, що взаємодія людського капіталу та інтелектуального капіталу дає підприємству вагомий економічний ефект завдяки неординарним рішенням, думкам, професійним навичкам та знанням людського капіталу. Визначено теоретичний підхід до оцінки економічного ефекту інтелектуальних інвестицій на промислових підприємствах, типи оцінки вартості, критерії оцінки інтелектуальних інвестицій, методи (надлишкового прибутку, чистого прибутку, ринкова вартість на об'єкт) та підходи оцінки інтелектуальних інвестицій.У другому розділі «Аналіз стану ефективності та оцінки інтелектуальних інвестицій в промисловій галузі» визначено: аналіз інтелектуальних інвестицій світового ринку та України на прикладі країн світу; п'ятірку кращих країн світу за даними індексу глобальної економічної інформації; витрати на інноваційний розвиток та частка ВВП країн світу; динаміку країн у глобальному інноваційному індексі. За даними ВОІВ, що об'єднує такі міжнародні системи, як: РСТ – міжнародна патентна система (винаходи); Мадридська система – міжнародна система товарних знаків; Гаазька система – міжнародна система промислових зразків, досліджена та проаналізована інноваційна діяльність країн світу.Проаналізовано та розкрито аналіз інтелектуальних інвестицій в Україні на винаходи, корисну модель, товарний знак, що впливають на стійкий розвиток промислових підприємств України, виявлено тенденції цих факторів для подальшого визначення шляхів розвитку інноваційної діяльності підприємств.Обґрунтовано, що в Україні інноваційний регіональний потенціал використовується частково. Управління інноваційним розвитком в Україні недостатньо розроблено, як теоретично так і практично, часто не враховуються ресурсні дані регіону, що створює додаткові труднощі для розвитку та функціонування.Проаналізовано конкурентні переваги підприємств вагонобудівної галузі України на прикладах проектно-конструкторських бюро України та вагонобудівних підприємств Європи, структуру подачі заявок на об'єкти права інтелектуальної власності та отриманий економічний ефект від впровадження інноваційної діяльності кошти, які можна зекономити при використанні вагонів поліпшених конструкцій, проведений аналіз сучасного стану інноваційної діяльності вагонобудівної галузі.В третьому розділі «Удосконалення управління інтелектуальними інвестиціями на промислових підприємствах» в моделюванні міжнародного трансферу знань в економіці доведено в рамках економетричної моделі з використанням панельних даних, встановлений зв'язок між залежною зміною ВНП на душу населення і регресорами запропоновано та розраховано в глобальному та регіональному аспектах, згрупованими у 4 інтеграційно-технологічних кластери, в результаті обґрунтовано висновок про часткову достовірність висунутої гіпотези у формуванні міжнародних зв'язків виробництва, трансферу і споживання знань, що в подальшому використано у вагонобудівній галузі.Розроблено механізм управління інтелектуальними інвестиціями на мезорівні, що дає можливість проаналізувати основні чинники внутрішнього і зовнішнього середовища підприємства та проведення аналізу інноваційного потенціалу промислового підприємства, що є головною умовою конкурентоспроможного розвитку та переходу до нової, цифрової економіки.^UThe dissertation is devoted to the improvement of theoretical and methodological intellectual investments in the innovative activity of enterprises and the development of scientific and practical recommendations in the management, formation and implementation of an innovation strategy at industrial enterprises of Ukraine.In the first section, «Theoretical Foundations of Intellectual Investment Management in the Industrial Sector», the theoretical foundations of investment from different perspectives of scientists are analyzed. development of enterprise, region, state, industry.In the process of intellectual investment research, the material values that ensure the growth of the national economy have been identified and include the process of investing in the development of the enterprise. Investment activity is the basis for gaining economic impact and acts as a guarantor of sustainable economic development. The author's definition of this concept is given. The author's definition of this concept is given. The analysis of the theoretical opinions of scientists gives the opportunity to build a model of investment behavior in an innovative environment at industrial enterprises.Theoretical concepts of investment, the impact of intellectual investment, human capital and innovation activity on the economic efficiency of an industrial enterprise and industry are defined and systematized.The theoretical concept of «human capital», which is an incentive for the development of the enterprise and which is influenced by three factors, has been carried out: the past period; changes in the economy of the enterprise; knowledge related to changes in human resources; scientific concepts of foreign and domestic researchers. It is proved that the interaction of human capital and intellectual capital gives the enterprise a significant economic effect due to extraordinary decisions, thoughts, professional skills and knowledge of human capital.The theoretical approach to the estimation of the economic effect of intellectual investment in industrial enterprises, the types of cost estimation, the criteria of the valuation of the intellectual investment, methods and approaches of the estimation of the intellectual investments are determined.In the second section, «Analysis of the state of efficiency and evaluation of intellectual investment in the industrial sector» is defined: analysis of intellectual investment of the global market situation on the example of the countries of the world; the top five countries in the world according to the Global Economic Information Index; expenditures on innovative development and a share of GDP of the countries of the world; country dynamics in the global innovation index. According to WIPO, which integrates such international systems as: PCT - international patent system (inventions); Madrid system - international trademark system; The Hague system is an international system of industrial designs, researched and analyzed innovative activity of the countries of the world.The analysis of intellectual investment in Ukraine for inventions, utility model, trademark influencing the sustainable development of industrial enterprises of Ukraine is analyzed and revealed.It is substantiated that in Ukraine innovative regional potential is partially used. The management of innovative development in Ukraine is underdeveloped, both theoretically and practically, often not taking into account the region's resource data, which creates additional difficulties for development and operation.The competitive advantages of the enterprises of the railway industry of Ukraine on the examples of design bureaus of Ukraine and the railway construction enterprises of Europe, the structure of applying for objects of intellectual property rights and the obtained economic effect from the introduction of innovative activity, the money that can be saved when using the wagons of improved designs, are analyzed. the current state of innovative activity of the railway industry.In the third section «Improving the management of intellectual investment in industrial enterprises» in modeling the international knowledge transfer in the economy with the purpose of verification in the framework of the econometric model using panel data, the relation between the dependent change of GDP per capita and the regressors is proposed and calculated and regional aspects, grouped into 4 integration technology clusters, resulting in partial concluded credibility hypothesis in shaping the international ties of production, transfer and use of knowledge.The mechanism of intellectual investment management strategy at the meso level has been developed, which makes it possible to analyze the main factors of the internal and external environment of the enterprise and to analyze the innovative potential of the industrial enterprise, which is the main condition for competitive development and transition to a new, digital economy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Буфатіна І.В. 
Інформаційні та методологічні засади формування і аналізу фінансових звітів підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / І.В. Буфатіна ; Ін-т аграр. економіки УААН. — К., 2002. — 22 с.: рис. — укp.

Систематизовано концептуальні засади фінансової звітності, обгрунтовано теоретичні аспекти та критерії оцінки змісту та структури фінансової звітності. Визначено критерії та напрями моделювання фінансової звітності в Україні, побудовано моделі фінансових звітів на підставі оптимізації їх структури. Розроблено алгоритм визначення показників звіту про рух грошових коштів у вигляді робочої таблиці, запропоновано системний підхід до організації та методики складання, аналізу фінансової звітності та прогнозування звітних показників в інформаційній системі управління підприємством. Розроблено критерії оцінки фінансових коефіцієнтів і методику їх визначення залежно від видів діяльності підприємств. Наведено комплексну методику аналізу та прогнозування показників фінансової звітності підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)229.0-93-15 + У053.9(4УКР)290-93 +
Шифр НБУВ: РА321423

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Сенченко В.Р. 
Інформаційні технології підтримки процесів контролю виконання державного бюджету: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / В.Р. Сенченко ; Ін-т пробл. моделювання в енергетиці ім. Г.Є.Пухова НАН Укаїни. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Досліджено питання обробки моделей, алгоритмів й інформаційних технологій, які використовуються для реалізації процесів контролю виконання оцінювання ефективності використання бюджетних коштів. Дослідження проведено з використанням комплексного методу побудови інформаційних моделей складної аналітичної системи, який передбачає застосування декомпозиції системи за рівнями та методу параметричної формалізації елементів, що дозволяє охарактеризувати систему в термінах, зрозумілих широкому колу фахівців в області контролю виконання держбюджету. Це дозволяє здійснити опис функцій та інформаційну взаємодію будь-якого рівня, не перевантажуючи описом деталей інших рівнів. Застосування комплексного методу спрощує визначення специфікацій для програмних застосувань та їх подальшу реалізацію. Розроблено інформаційну модель функціональної спеціалізації користувачів складної аналітичної системи, яка передбачає врахування особливостей інформаційних технологій, властивостей особистості, множини функцій і моделей даних. Це дозволяє з достатнім ступенем деталізації визначити архітектуру програмного забезпечення аналітичного ядра складної інформаційно-аналітичної системи й оптимізувати розподіл функцій між різними програмними застосуваннями. Запропоновано та реалізовано технологію агрегації й аналіз багатовимірних даних, яка дозволяє користувачу без використання мови програмування формувати складні запити за будь-якими вимірами й одержувати дані, агреговані у відповідні аналітичні форми, зокрема, відображення одержаних даних на картографічному фоні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 ф121 +
Шифр НБУВ: РА363861

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Піщухіна О.О. 
Інформаційна підтримка управління надходженням позабюджетних коштів вузу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / О.О. Піщухіна ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2002. — 19 с. — укp.

З метою підвищення ефективності управління позабюджетною діяльністю типового вузу, пов'язаної з формуванням вхідних позабюджетних фінансових потоків, з використанням інструментальних засобів прийняття комп'ютерних рішень проведено дослідження інформаційної підтримки управління надходженням позабюджетних коштів вузу. Проаналізовано процеси надходження позабюджетних коштів вузу за допомогою методу простору станів, що відображає його внутрішні динамічні властивості й особливості. Наведено результати розробки математичних моделей надходження позабюджетних коштів вузу, особливістю яких є адаптивні властивості, що забезпечують адекватність моделі у разі зміни зовнішніх умов і впливу, а також прогнозувати динаміку позабюджетного доходу вузу з урахуванням фактичних даних. Сформовану модель реалізовано у формі комп'ютерної підсистеми інформаційної підтримки управління надходженням позабюджетних коштів вузу, що забезпечує надання ретроспективної, оперативної й прогнозованої інформації та вибір найкращих рішень із множини альтернатив за заданим формалізованим критерієм вибору та показником якості рішення з урахуванням суб'єктивних оцінок і переваг особи, що приймає рішення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)49:Ч30/49
Шифр НБУВ: РА319646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Пархоменко В.П. 
Інформаційне забезпечення місцевого самоврядування при наданні послуг населенню: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.04 / В.П. Пархоменко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2009. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано та розроблено теоретико-методологічні підходи, методичний інструментарій та практичні заходи щодо інформатизації діяльності органів місцевого самоврядування з метою надання якісних послуг населенню. Показано роль і місце інститутів інформаційного суспільства у цих процесах. Визначено особливості застосування сучасних інформаційних технологій в управлінні розвитком соціальної сфери на місцевому рівні. Відзначено, що головною передумовою інформатизації органів управління є розвиток інформаційного суспільства щодо певних сфер, а саме: створення на основі геоінформаційних систем потужних арсеналів інформаційних ресурсів, аналізу даних щодо визначення та коригування напрямів державної соціальної політики й удосконалення механізмів управління місцевими справами. Узагальнено зарубіжний досвід використання комплексного підходу до запровадження в управління інформаційних технологій, який грунтується на формуванні балансу інтересів держави, суспільства, виробничих структур і особистості. З'ясовано, що одним з важливих компонентів стратегічного та ситуаційного управління територією є прогнозування наслідків виконання прийнятих управлінських рішень та їх оптимізація. Запропоновано застосовувати економіко-математичні методи аналізу інформації щодо діяльності органів місцевого самоврядування та наведено рекомендації з питань розрахунку обсягів коштів, мобілізованих до місцевих бюджетів. Розглянуто питання адміністративного обслуговування населення територій з використанням масового інформаційного сервісу, зокрема, "єдиних вікон", "електронних приймалень", інформаційно-розрахункових центрів, спеціальних каналів зв'язку органів влади з громадянами. Запропоновано створити електронний варіант дворівневої системи соціального захисту населення, що дозволить налагодити взаємодію автоматизованих систем управління всіх місцевих служб, регіональних і державних відомств на якісно новому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-91ф +
Шифр НБУВ: РА364520

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського