Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (13)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (67)Реферативна база даних (3306)Книжкові видання та компакт-диски (1020)Журнали та продовжувані видання (37)
Пошуковий запит: (<.>K=ОПОДАТКУВАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 456
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Слепець В.М. 
Європейське право у галузі оподаткування (загальнотеоретичні та історико-правові аспекти): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / В.М. Слепець ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз теоретичних та історико-правових аспектів передумов, джерел та перебігу формування європейського права взагалі й у галузі оподаткування зокрема. Обгрунтовано тезу про те, що процес формування та сучасний стан європейського права у галузі оподаткування відображають дію принципу наступності права. Висвітлено концепцію, зміст норм і характер джерел права. Розкрито зміст Європейського права та Європейського інтеграційного податкового права, зокрема, встановлено їх характерні ознаки та структуру. Досліджено особливості джерел європейського права у галузі оподаткування, наведено їх класифікацію, розглянуто зміст та процес формування та вдосконалення кожного з даних джерел.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4)2 + Х915.232.5
Шифр НБУВ: РА319926 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Прокопенко І.А. 
Інвестиційна діяльність нерезидентів в умовах інтеграційних процесів: фіскальний аспект: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03 / І.А. Прокопенко ; Держ. податк. адмін. України, Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2009. — 20 с. — укp.

Наведено теоретичне обгрунтування можливостей фіскального регулювання діяльності інвесторів-нерезидентів за умов інтеграційних процесів. Показано значення прямих іноземних інвестицій (ПІІ) для зростання економіки та підвищення її конкурентоспроможності. Проаналізовано надходження ПІІ в Україну з різних інтеграційних угруповань і розроблено пропозиції щодо залучення капіталів нерезидентів у контексті економічного прагматизму. Розкрито значення фіскального регулювання як складової державного механізму управління інвестиційною діяльністю нерезидентів в Україні. Виявлено тенденції залучення ПІІ в економіку України за ознаками нерезидентства. Визначено масштаби, специфіку та проблеми інвестиційної діяльності нерезидентів в Україні. Проаналізовано особливості функціонування спільних підприємств, підприємств зі стовідсотковими іноземними інвестиціями (іноземних підприємств), транснаціональних корпорацій, спеціальних економічних зон, територій пріоритетного розвитку. Запропоновано селективні регулятивні механізми оподаткування з метою стимулювання інвестиційно-інноваційної діяльності нерезидентів. З'ясовано, що найбільш вагомими для підвищення конкурентоспроможності, реструктуризації та зростання економіки є пільги, що надаються з податку на прибуток і мають інноваційний характер. Рекомендовано терміни надання податкових пільг встановлювати відповідно до тривалості інноваційних циклів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-56 + У9(4УКР)261.413 +
Шифр НБУВ: РА362302

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Коршик Л. В. 
Інвестиційний розвиток аграрних підприємств в умовах забезпечення економічної безпеки регіонів: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Л. В. Коршик ; Луган. нац. аграр. ун-т. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено сутність інвестиційної діяльності в аграрному секторі економіки й основні чинники, що її визначають. Здійснено аналіз формування власних фінансових ресурсів аграрних підприємств за рахунок прибутку. Визначено стан системи кредитного забезпечення і оподаткування аграрних підприємств України. Виявлено вплив інвестиційних процесів на зростання обсягів сільськогосподарської продукції в регіонах України. Розроблено організаційний механізм формування та координації використання інвестицій аграрними підприємствами за умов ринку. Запропоновано системно-аналітичну модель оцінки інвестиційної привабливості аграрних підприємств і використання матричного аналізу стратегії їх інвестиційного розвитку. Обгрунтовано необхідність підвищення ролі інвестування в забезпеченні економічної безпеки України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-56
Шифр НБУВ: РА376476 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Комарова К.В. 
Іноземні інвестиції в системі становлення ринкової економіки України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / К.В. Комарова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто теорію іноземного інвестування. У системі економічних відносин розкрито місце іноземних інвестицій та суть економічного механізму їх залучення в трансформаційній економіці. Визначено напрями іноземного інвестування, розглянуто процес залучення цих інвестицій до економіки України як суттєвий чинник структурних зрушень. Обгрунтовано стратегічні підходи до формування інвестиційного середовища у контексті національного розвитку країни та з використанням окремих положень зарубіжного досвіду. Розкрито суть державної економічної політики в процесі іноземного інвестування, яка перебуває на початковій стадії становлення. Акцентовано увагу на інструментарії державного регулювання, особливо на ефективності регулювальної та стимулювальної функції оподаткування. Удосконалено економіко-математичну модель визначення критеріїв для прийняття позитивних інвестиційних рішень, а також обгрунтовано регіональні особливості на підставі аналізу формування та використання іноземних інвестицій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-56
Шифр НБУВ: РА321194

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Чинчик А. А. 
Інституціональний механізм формування і реалізації податкової політики в умовах трансформації національної економіки / А. А. Чинчик. — Б.м., 2023 — укp.

В дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні, методичні та прикладні засади інституціонального механізму формування і реалізації податкової політики в умовах трансформації національної економіки. Систематизовано теоретичні положення, актуальні для наукового обґрунтування формування податкової політики. З’ясовано основні концепції податкової політики, які країни можуть застосовувати з огляду на практичну ретроспективу: дискреційну і недискреційну; виважених, максимальних, мінімальних і збалансованих податків. У рамках обґрунтування впливу податкової політики на соціальні та економіці процеси узагальнено показники такої оцінки для держави (регіону), бізнесу і населення. Використання інституціональної теорії для дослідження проблем податкової політики здійснювалося на основі характерних особливостей її інститутів, інституціонального середовища її формування та реалізації.На основі проведеного аналізу та систематизації наукових поглядів багатьох вчених узагальнено і конкретизовано характерологічні риси механізму в економічній науці. Запропоновано класифікацію механізмів, що дозволило розкрити специфіку інституціонального механізму. Визначено зміст інституціонального механізму формування і реалізації податкової політики як системи інститутів-суб’єктів, яка здійснює прямий вплив на регулятори у сфері оподаткування та керується принципами організації ринково-регулюючого середовища – режимом оподаткування як формальної інституції та податковою культурою, відповідальністю і довірою як неформальних інституцій. Обґрунтована сутність та особливості інституціональної архітектоніки податкової політики, що надало можливість розглядати її, як діяльність профільних органів державної влади спрямованої на врегулювання податкових відносин з приводу мобілізації, перерозподілу фінансових ресурсів у формі обов’язкових платежів та фінансового забезпечення виконання функцій держави з балансуванням інтересів бізнесу і населення.Акцентовано увагу та визначено зміст податкового інструментарію з інноваційним функціоналом, цілями реалізації якого є формування конкурентного середовища з передумовами і спрямованістю на інновації, підтримку інноваційної діяльності, міжсекторального і державно-приватного співробітництва в інноваційній сфері, державного гарантування інвестицій в інноваційні проекти. Обґрунтовано та охарактеризовано актуалітети податкової політики в розрізі основних напрямів трансформації і модернізації національної економіки - сталості її розвитку, провідної вагомості малого і середнього бізнесу, детінізації системи оплати праці, фінансового забезпечення розвитку регіонів та громад, інноваційного розвитку бізнес-середовища, інноваційного розвитку економіки з переходом на наступний технологічний уклад. Досліджено основні глобалізаційні виклики і можливості формування податкової політики держави у взаємозв'язку з податковою стратегією. Узагальнено особливості формування національної податкової політики та проаналізовано виклики породжені глобалізаційними процесами.Визначено роль податкової політики в системі концептуальних напрямків розвитку бізнесу країн ЄС. Узагальнення основних практик і податкових тенденцій у країнах ЄС дозволило виокремити пріоритети для впровадження в Україні за блоками обов’язкового і результативного характеру.Запропоновано Концепцію удосконалення стратегічних пріоритетів податкового стимулювання трансформації економіки, для чого обґрунтовано і систематизовано основні підходи (галузевий, просторовий, кадровий, інноваційний); сформульовано рекомендації стосовно удосконалення податкового стимулювання та акцентовано увагу на векторності розвитку економіки України на інноваційних засадах у взаємозв’язку з реформуванням податкової системи в умовах трансформації, фінансової децентралізації та воєнного і повоєнного часу.Комплексна оцінка ефективності податкової політики у системі національної економіки дозволила виявити проблеми, окреслити шляхи їх мінімізації та акцентувати увагу на тому, що воєнна економіка є певним переломним етапом щодо виходу економіки України з ресурсоорієнтованої з переважанням тіньового бізнесу і зайнятості, а відновлення економіки та розбудова регіонів після військової агресії має передбачати не лише нові інфраструктурні рішення, але й способи ведення бізнесу, формування конкурентного середовища та забезпечення високопродуктивної інноваційної діяльності в Україні на засадах міжгалузевої, міжтериторіальної та міжнародної кооперації.^UThe thesis substantiates theoretical and methodological, methodological and practical foundations of the institutional mechanism of formation and implementation of tax policy in the conditions of transformation of national economy.The theoretical positions relevant for scientific substantiation of tax policy making are systematized. The main concepts of tax policy that countries can apply, taking into account the practical retrospective: discretionary and non-discretionary; weighted, maximum, minimum and balanced taxes are clarified. As part of the rationale for the impact of tax policy on social and economic processes, indicators for the state (region), business and population are summarized.The use of institutional theory to investigate the problems of tax policy was based on the characteristics of its institutions, the institutional environment of its formation and implementation.Based on the analysis and systematization of scientific views of many scientists, the characteristic features of the mechanism in economic science are generalized and specified. The classification of mechanisms is proposed, which allowed to reveal the specifics of the institutional mechanism. The content of the institutional mechanism for the formation and implementation of tax policy as a system of institutions-subjects, which has a direct impact on regulators in the field of taxation and is guided by the principles of the organization of the market-regulatory environment - the tax regime as a formal institution and tax culture, responsibility and trust as informal institutions, is determined. The essence and peculiarities of the institutional architecture of tax policy are substantiated, which made it possible to consider it as the activity of the relevant public authorities aimed at regulating tax relations regarding the mobilization, redistribution of financial resources in the form of mandatory payments and financial support for the performance of state functions with balancing the interests of business and the population.The attention is focused on and the content of tax instruments with innovative functionality is defined, the goals of which are the formation of a competitive environment with the prerequisites and focus on innovation, support for innovation, intersectoral and public-private cooperation in the innovation sphere, state guarantee of investments in innovative projects. The article substantiates and characterizes the actualities of tax policy in the context of the main directions of transformation and modernization of the national economy - the sustainability of its development, the leading importance of small and medium-sized businesses, the de-shadowing of the labor remuneration system, financial support for the development of regions and communities, innovative development of the business environment, innovative development of the economy with the transition to the next technological mode. The main globalization challenges and opportunities for the formation of the state tax policy in relation to the tax strategy are investigated. The features of the formation of national tax policy are summarized and the challenges caused by globalization processes are analyzed.The role of tax policy in the system of conceptual directions of business development in the EU countries is determined. Generalization of the main practices and tax trends in the EU countries allowed to identify priorities for implementation in Ukraine by blocks of mandatory and effective nature.The concept of improving the strategic priorities of tax incentives for economic transformation is proposed, for which the main approaches (sectoral, spatial, personnel, innovative) are substantiated and systematized; recommendations for improving tax incentives are formulated and attention is focused on the vector of development of the Ukrainian economy on an innovative basis in connection with the reform of the tax system in the context of transformation, financial decentralization and wartime and post-war time.A comprehensive assessment of the effectiveness of tax policy in the system of the national economy made it possible to identify problems, outline ways to minimize them and focus on the fact that the war economy is a turning point in the exit of the Ukrainian economy from the resource-oriented with the predominance of shadow business and employment, and economic recovery and development of regions after military aggression should include not only new infrastructure solutions, but also ways of doing business, creating a competitive environment and ensuring a highly productive innovation system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Демиденко Л.М. 
Інтеграція податкової системи України до європейського економічного простору: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Л.М. Демиденко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні питання інтеграції податкової системи України до європейського економічного простору. Розкрито економічну суть податків за умов сучасних інтеграційних процесів, що відбуваються в світогосподарських зв'язках, яка полягає в посиленні впливу податків на темпи і пропорції економічного розвитку. Досліджено організаційно-економічні основи гармонізації податкових систем у розвинутих країнах - учасницях Європейського Союзу з метою забезпечення захисту національних економік і добробуту громадян окремих країн від необгрунтованого міждержавного перерозподілу ВВП. Обгрунтовано необхідність розширення бази оподаткування, зниження податкового навантаження, урахування сучасних тенденцій розвитку податкових систем зарубіжних країн. Доведено доцільність збереження єдиної ставки податку на додану вартість та скорочення пільг з одночасним широким застосуванням адресних компенсацій окремим категоріям населення. Сформульовано вихідні позиції щодо трансформації прямого і непрямого оподаткування в Ураїні, визначено її етапи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413
Шифр НБУВ: РА310783 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Семир'янов Д.Я. 
Інформаційно-аналітичне забезпечення управління підрозділами податкової міліції України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Д.Я. Семир'янов ; Держ. податк. адмін. України, Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2004. — 18 с. — укp.

Проаналізовано організаційно-правові основи інформаційно-аналітичного забезпечення управління в підрозділах податкової міліції та їх відповідність сучасним вимогам, обумовленим економічною ситуацією в країні та криміногенною обстановкою у сфері оподаткування. Визначено основні напрямки інформаційно-аналітичної роботи у підрозділах податкової міліції. Розглянуто методи інформаційно-аналітичної роботи щодо забезпечення управління підрозділами податкової міліції, наведено їх стислу характеристику та приклади застосування в практичній діяльності податкової міліції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.203ф +
Шифр НБУВ: РА329659

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Отрішко О.В. 
Автоматизовані системи обліку і контролю використання інтелектуальної власності: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / О.В. Отрішко ; НАН України. Ін-т пробл. мат. машин і систем. — К., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Розроблено концептуальну модель, яка пов'язує організаційну структуру та правові її засади, інформаційні та управлінські потоки у системі органів регулювання сфери інтелектуальної власності в Україні. Запропоновано моделі та алгоритми керування розподіленим інформаційно-аналітичним середовищем опису, аналізу та експертного оцінювання об'єктів даної власності. Наведено та проаналізовано комплексну модель інвестиційно-інноваційної та податкової політики, яка висвітлює регуляторні фактори взаємодії даних сфер за умов розвитку сучасного ринку інтелектуальної власності. У межах даної моделі розв'язано задачу пошуку такого оптимального значення ставки оподаткування, що дозволяє за умов ринкової економіки максимізувати інвестиції для регіону або галузі виробництва на засадах інноваційної діяльності. Запроваджено методологічні засади розробки та впровадження у практичну діяльність банку даних об'єктів інтелектуальної власності у межах інформаційно-аналітичних систем обліку та контролю її використання, який є невід'ємною складовою частиною інфраструктури сучасного ринку інтелектуальної власності в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.41 + Х839(4УКР)3с51 +
Шифр НБУВ: РА324299

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Мацелик М.О. 
Адміністративна відповідальність за ухилення від оподаткування: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / М.О. Мацелик ; Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2005. — 19 с. — укp.

Розкрито суть адміністративної відповідальності за порушення податкового законодавства. Проаналізовано поняття адміністративної відповідальності взагалі та адміністративної відповідальності у податковому праві зокрема, досліджено її ознаки й особливості. Всебічно проаналізовано загальнотеоретичні проблеми перетворення адміністративної відповідальності у податковому законодавстві. Розкрито поняття та правові засади перетворення даної відповідальності альтернативним та імеративним шляхами. Розглянуто існуючі класифікації ухилень у сфері оподаткування й обгрунтовано та запропоновано нову. Здійснено порівняльний аналіз адміністративного та податкового законодавства та виявлено певні суперечності та прогалини. Запропоновано напрями удосконалення податкової системи, яка має сприяти сплаті податку, збору. Сформульовано відповідні висновки, пропозиції та рекомендації з метою удосконалання організаційно-правових засад застосування адміністративної відповідальності за порушення податкового законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)207 + Х819(4УКР)072.8 +
Шифр НБУВ: РА337290

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Мацелик Т.О. 
Адміністративний примус в діяльності органів державної податкової служби України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Т.О. Мацелик ; Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2005. — 17 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади та питання правового регулювання процесу застосування заходів адміністративного примусу у діяльності органів державної податкової служби України. Показано місце адміністративного примусу у податковому праві. Визначено повноваження органів державної податкової служби України щодо застосування адміністративно-примусових заходів у сфері оподаткування. Проаналізовано різні концептуальні підходи щодо розуміння сутності засобів адміністративного примусу, досліджено специфіку їх застосування та здійснено класифікацію. Розглянуто особливості оскарження дій та бездіяльності посадових і службових осіб органів державної податкової служби України. Обгрунтовано процесуально-процедурні засади застосування заходів адміністративного примусу у сфері оподаткування та сформульовано рекомендації щодо їх удосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)201 + Х819(4УКР)112.031 +
Шифр НБУВ: РА340173

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Єфремов А. О. 
Адміністративно-правові засади реалізації державної податкової політики в Україні: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.07 / А. О. Єфремов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад реалізації державної податкової політики в Україні.У роботі під державною податковою політикою запропоновано розуміти обраний державою політичний курс, що складається з комплексу науково обґрунтованих та системних рішень, що закріплені в положеннях адміністративного законодавства та мають стратегічно важливе значення для держави та її громадян, в яких містяться заходи правового, організаційного, економічного, фінансового, податкового, управлінського характеру, що спрямовані на упорядкування правовідносин, які виникають у сфері оподаткування між державою та іншими суб’єктами. Доведено, що державна податкова політика має бути орієнтована на досягнення балансу між фінансовими ресурсами держави та обсягом її видатків, що залежать від потреб держави в конкретний період. Виокремлено ознаки, що характеризують державну податкову політику як об’єкт адміністративно-правового регулювання. Обґрунтовано доцільність визначення мети державної податкової політики як систему, що складається з тріади елементів: наповнення Державного бюджету України та місцевих бюджетів; стимулювання розвитку підприємництва в державі, збільшення автономності муніципальних утворень; систематичне підвищення якості життя населення. Встановлено, що завдання державної податкової політики необхідно згрупувати таким чином: 1) вирішення питань, пов’язаних з наповненням Державного бюджету України; 2) завдання економічного характеру; 3) завдання, що стосуються соціальної сфери.^UThe thesis is devoted to the analysis of the administrative and legal principles of the state tax policy implementation in Ukraine.In the work under the state tax policy, it is proposed to understand the political course chosen by the state, which consists of a complex of scientifically based and systematic decisions, which are fixed in the provisions of administrative legislation and have strategic importance for the state and its citizens, which contain measures of legal, organizational, economic, of a financial, tax, and administrative nature aimed at streamlining legal relations that arise in the field of taxation between the state and other entities. It is proven that the state tax policy should be oriented towards achieving a balance between the financial resources of the state and the volume of its expenditures, which depend on the needs of the state in a specific period. Features characterizing state tax policy as an object of administrative and legal regulation are singled out.The expediency of defining the goal of the state tax policy as a system consisting of a triad of elements is substantiated: filling the State Budget of Ukraine and local budgets; stimulating the development of entrepreneurship in the state, increasing the autonomy of municipal entities; systematic improvement of the quality of life of the population. It is established that the tasks of the state tax policy should be grouped as follows: 1) solving issues related to the filling of the State Budget of Ukraine; 2) tasks of an economic nature; 3) tasks related to the social sphere.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Яковенко О.О. 
Адміністративно-правові засади реалізації контролю у сфері оподаткування як функції управління: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.О. Яковенко ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Розглянуто теоретичні, методичні та практичні питання організації контрольної діяльності у сфері оподаткування. Досліджено особливості формування та функціонування контролюючих органів України та зарубіжних країн у сфері оподаткування. Наведено рекомендації щодо використання позитивного зарубіжного досвіду в Україні, розроблено організаційно-правовий механізм контрольної діяльності у сфері оподаткування, охарактеризовано його складові. Обгрунтовано шляхи вирішення актуальних проблем, що виникають в процесі діяльності контролюючих органів у сфері оподаткування. Розроблено рекомендації щодо удосконалення положень чинного законодавства щодо регулювання функціонування системи контролюючих органів у сфері оподаткування, визначено напрямки її подальшого розвитку з урахуванням зовнішньополітичних орієнтирів держави та загальносвітових тенденцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)201 + Х819(4УКР)290.1 +
Шифр НБУВ: РА335191

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Дмитренко С. О. 
Адміністративно-правове забезпечення реалізації правоохоронної функції держави у сфері оподаткування в Україні / С. О. Дмитренко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають, змінюються та припиняються під час реалізації правоохоронної функції держави у сфері оподаткування в Україні. Мета дисертації роботи полягає в тому, щоб на підставі комплексного аналізу міжнародного та національного законодавства, правозастосовної практики, здобутків вітчизняних і зарубіжних учених розкрити проблеми здійснення правоохоронної функції держави у сфері оподаткування в Україні та визначити шляхи вдосконалення її адміністративно-правового забезпечення. Методологічною основою дисертації є сукупність загальнонаукових і спеціальних методів та прийомів наукового пізнання: діалектичний, лінгвістичний, логіко-семантичний, системно-структурний, формально-юридичний та порівняльно-правовий методи, а також методи аналізу, синтезу, класифікації, групування і прогнозування. Теоретичні і практичні результати, новизна: сформульовано авторське визначення поняття «правоохоронна функція держави у сфері оподаткування» як комплексного соціально-правового явища; розроблено комплексну структурно-функціональну модель адміністративно-правового забезпечення реалізації правоохоронної функції держави у сфері оподаткування; обґрунтовано необхідність удосконалення концепції створення єдиного органу фінансових розслідувань стосовно запровадження ефективного механізму звітування та контролю під час створення цього органу із застосуванням якісного критерію для оцінки його роботи; запропоновано ввести до чинного законодавства України принцип побудови податкової політики та здійснення діяльності суб'єктів владних повноважень. Ступінь упровадження: у науково-дослідній сфері – як основа для подальших досліджень теоретико-правових питань, пов'язаних з удосконаленням правового забезпечення реалізації правоохоронної функції держави у сфері оподаткування; правозастосовній сфері – під час розробки змін і доповнень до нормативно-правових актів, якими врегульовано діяльність суб'єктів реалізації правоохоронної функції держави у сфері оподаткування. Сфера використання: в освітньому процесі – під час підготовки підручників, навчальних посібників та проведення лекційних і семінарських занять із дисциплін «Адміністративне право» та «Податкове право».^UThe object of the study is the social relations that arise, change and cease during the implementation of the law enforcement function of the state in the field of taxation in Ukraine. The purpose of the dissertation is to reveal the problems of law enforcement function of the state in the field of taxation in Ukraine and to identify ways to improve its administrative and legal support on the basis of a comprehensive analysis of international and national legislation, law enforcement practice, achievements of domestic and foreign scientists. The methodological basis of the dissertation is a set of general and special methods and techniques of scientific knowledge: dialectical, linguistic, logical-semantic, system-structural, formal-legal and comparative-legal methods, as well as methods of analysis, synthesis, classification, grouping and forecasting. Theoretical and practical results, novelty: the author's definition of the concept "law enforcement function of the state in the field of taxation" as a complex socio-legal phenomenon is formulated; developed a comprehensive structural and functional model of administrative and legal support for the implementation of the law enforcement function of the state in the field of taxation; substantiated the need to improve the concept of creating a single body of financial investigations in relation to the introduction of an effective mechanism of reporting and control during the establishment of this body using a qualitative criterion for evaluating its work; it is proposed to introduce into the current legislation of Ukraine the principle of building tax policy and carrying out the activities of subjects of power. Degree of implementation: in the research sphere - as a basis for further research of theoretical and legal issues related to the improvement of legal support for the implementation of the law enforcement function of the state in the field of taxation; law enforcement sphere - during the development of changes and additions to regulations, which regulate the activities of the subjects of the law enforcement function of the state in the field of taxation. Scope: in the educational process - during the preparation of textbooks, manuals and lectures and seminars in the disciplines of "Administrative Law" and "Tax Law".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Слаблюк Н. С. 
Адміністративно-правовий статус та особливості трансформації діяльності Державної податкової служби України.: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Н. С. Слаблюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню адміністративно-правового статусу та особливостей трансформації діяльності Державної податкової служби України.Виокремлено п’ять основних історичних етапів діяльності Державної податкової служби України, на яких відбулося езпосереднє становлення служби, її розвиток, модернізація та сучасна трансформація правового статусу установи, зокрема: 1) етап становлення податкової інституції з відповідними профільними повноваженнями у вигляді Головної державної податкової інспекції України (1990–1996 рр.); 2) етап формування прототипних правових засад діяльності Державної податкової адміністрації України (1996–2000 рр.); 3) етап модернізації окремих елементів адміністративно-правового статусу профільної податкової інституції – Державної податкової служби України (2000–2010 рр.); 4) етап декларативного формування уніфікованого митно-податкового органу та його інституційного підпорядкування (2011–2018 рр.); 5) етап трансформації в межах ідеї втілення принципів належного урядування в діяльності Державної податкової служби країни (з 2018 р. й дотепер).Доведено, що у своєму історичному розвитку Державна податкова служба України проходить не лише етап власне становлення, а й окремі стадії модернізації та сучасної еволюційної трансформації свого адміністративно-правового статусу. Обґрунтовано, що більшість змін у діяльності Державної податкової служби України не мали системного й комплексного характеру, відбувалися досить стрімко, хаотично, неповною мірою сплановано, що загалом негативно позначалося на результатах і показниках роботи податкових органів, мало наслідком значний відтік кадрів, нестабільність функціонування податкової системи, додаткові бюджетні витрати, посилення контрольної функції та інші негативні чинники.Зазначено, що створення Державної податкової служби України як спеціального окремого контролюючого органу у сфері оподаткування є найбільш прийнятною моделлю для України (зокрема, за організаційно-управлінською структурою, функціональним призначенням, формою управління) та дає можливість зосередити увагу й зусилля на розробленні та впровадженні необхідних для досягнення основних показників методів.Визначено поняття «трансформація діяльності Державної податкової служби України» як комплексний і поступовий процес становлення, розвитку, модернізації та перетворення організаційно-правових форм податкових органів, зміни їх назв, підпорядкування, функціонального призначення, шляхів взаємодії, чисельності працівників, фінансування, матеріально-технічного забезпечення тощо.Розкрито стан наукових розробок щодо адміністративно-правового статусу та особливостей трансформації діяльності Державної податкової служби України. Доведено відсутність єдиного підходу серед науковців до визначення адміністративно-правового статусу державного органу загалом та Державної податкової служби України зокрема. Виокремлено основні напрями наукових досліджень за предметно-тематичним критерієм. Досліджено правову основу діяльності Державної податкової служби України. Проведено чотирирівневу градацію правової основи діяльності Державної податкової служби України. Охарактеризовано кожний рівень правової основи діяльності Державної податкової служби України, виокремлено характерні особливості. Обґрунтовано, що правова основа діяльності Державної податкової служби України є цілісною системою, елементи якої перебувають в ієрархічній підпорядкованості.Доведено важливість ролі Державної податкової служби України в системі органів державної влади як центрального органу виконавчої влади, що наділений владними повноваженнями та реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Проаналізовано повноваження Кабінету Міністрів України та міністра фінансів у процесі трансформації діяльності Державної податкової служби України. Доведено необхідність розроблення системи заходів, спрямованих на підвищення рівня податкової культури в державі.Досліджено функціональне призначення та основні завдання Державної податкової служби України. Зазначено, що функціональне призначення Державної податкової служби України варто розглядати крізь призму закріплених на нормативному рівні функцій, які належать до компетенції Державної податкової служби України.Доведено, що методи в діяльності податкових органів відіграють важливу роль, оскільки являють собою різноманітні способи, засоби, прийоми та інструменти, завдяки яким відбувається безпосередній вплив суб’єктів управління і їх посадових осіб на об’єкти управління задля виконання покладених на Державну податкову службу України та її органи завдань і функцій. Наголошено на тому, що від правильного вибору й ефективного застосування методів значною мірою залежить рівень досягнення організаційних та управлінських цілей у діяльності Державної податкової служби України.^UThe dissertation is devoted to a comprehensive study of the administrative and legal status and features of the transformation of the State Tax Service of Ukraine.Five main historical stages of the activity of the State Tax Service of Ukraine were distinguished, during which the service was directly formed, its development, modernization and modern transformation of the legal status of the institution took place, in particular: 1) the stage of formation of a tax institution with relevant profile powers in the form of the Main State Tax Inspectorate of Ukraine (1990–1996); 2) the stage of formation of prototypical legal foundations of the State Tax Administration of Ukraine (1996–2000); 3) the stage of modernization of certain elements of the administrative and legal status of the specialized tax institution - the State Tax Service of Ukraine (2000–2010); 4) the stage of declarative formation of the unified customs and tax authority and its institutional subordination (2011–2018); 5) the stage of transformation within the framework of the idea of implementing the principles of good governance in the activities of the State Tax Service of Ukraine (from 2018 to the present).It has been proven that in its historical development, the State Tax Service of Ukraine goes through not only the stage of its own formation, but also separate stages of modernization and modern evolutionary transformation of its administrative and legal status. It is substantiated that most of the changes in the activities of the State Tax Service of Ukraine did not have a systematic and complex nature, they happened rather quickly, chaotically, incompletely planned, which in general negatively affected the results and indicators of the work of tax authorities, resulted in a significant outflow of personnel, instability of the functioning of the tax system , additional budget costs, strengthening of the control function and other negative factors.It is noted that the creation of the State Tax Service of Ukraine as a special separate control body in the field of taxation is the most appropriate model for Ukraine (in particular, in terms of organizational and management structure, functional purpose, form of management) and provides an opportunity to focus attention and efforts on the development and implementation of the necessary achieving the main indicators of the methods.The concept of "transformation of the activity of the State Tax Service of Ukraine" is defined as a complex and gradual process of formation, development, modernization and transformation of organizational and legal forms of tax authorities, changes in their names, subordination, functional purpose, ways of interaction, number of employees, financing, material and technical support etc.The state of scientific intelligence regarding the administrative and legal status and features of the transformation of the State Tax Service of Ukraine has been revealed. The absence of a unified approach among scientists to determining the administrative and legal status of a state body in general and the State Tax Service of Ukraine in particular is proven. The main areas of scientific research are highlighted according to the subject-thematic criterion. The legal basis of the activity of the State Tax Service of Ukraine was studied. A four-level gradation of the legal basis of the activity of the State Tax Service of Ukraine was carried out. Each level of the legal basis of the activity of the State Tax Service of Ukraine is characterized, and characteristic features are highlighted. It is substantiated that the legal basis of the activity of the State Tax Service of Ukraine is a complete system, the elements of which are in hierarchical subordination.The importance of the role of the State Tax Service of Ukraine in the system of state authorities as a central body of executive power, which is empowered and implements state tax policy, state policy on the administration of a single contribution to mandatory state social insurance, has been proven. The powers of the Cabinet of Ministers of Ukraine and the Minister of Finance in the process of transformation of the State Tax Service of Ukraine were analyzed. The need to develop a system of measures aimed at raising the level of tax culture in the state has been proven.The functional purpose and main tasks of the State Tax Service of Ukraine were studied. It is noted that the functional purpose of the State Tax Service of Ukraine should be considered through the prism of the functions fixed at the regulatory level, which belong to the competence of the State Tax Service of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Боксгорн А. В. 
Адміністрування місцевих податків і зборів як об'єкт правового регулювання. / А. В. Боксгорн. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є одним із перших в Україні комплексним монографічним до-слідженням теоретичних, правових та організаційних питань правового регулю-вання адміністрування місцевих податків і зборів.За результатами дослідження з'ясовано сутність низки елементів понятійно-категоріального апарату, що забезпечує правове функціонування відносин адміністрування місцевих податків і зборів та правового регулювання цієї діяль-ності, щодо окремих з них розроблено авторські визначення: «адміністрування місцевих податків і зборів», «муніципальний нормативно-правовий акт у сфері адміністрування місцевих податків і зборів», «єдиний податок», «туристичний збір», «збір за місця для паркування транспортних засобів», «місцеві збори», які відображають основні ознаки таких складних, багатобічних і динамічних явищ, як адміністрування місцевих податків і зборів та забезпечення його правового регулювання та інше.Унаслідок дослідження правової природи адміністрування місцевих податків і зборів було встановлено, що це явище слід розглядати як сукупність норм, правил, методів, прийомів і засобів, рішень та процедур, за допомогою яких органи, що здійснюють реалізацію державної податкової політики, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи та податкові агенти здійснюють управлінську діяльність у податковій сфері, спрямовану на встановлення місцевих податків і зборів, організацію ідентифікації, облік платників місцевих податків і зборів та об'єктів оподаткування, забезпечення сервісного обслуговування платників місцевих податків і зборів, організацію та контроль за сплатою місцевих податків і зборів та за їхнім надходженням до місцевих бюджетів відповідно до порядку, встановленого законом.За наслідками дослідження історії становлення та розвитку інституту місце-вих податків і зборів зроблено висновок, що історичний досвід застосування інституту місцевих податків і зборів можна охарактеризувати як процес еволюції системи спеціальних інструментів отримання фінансових доходів для забезпечення соціальних, політичних, економічних та життєдіяльнісних потреб інститутів місцевої влади, який об'єктивно виражає розвиток управлінського механізму держави, що обумовлювався особливостями публічного адміністрування на кожному історичному етапі.Унаслідок дослідження системи нормативно-правових актів, які становлять основу правового регулювання адміністрування місцевих податків та зборів проведено класифікацію актів на два рівні: загальнодержавний (Конституція України, закони України, постанови Кабінету Міністрів України, накази Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України) та місцевий (рішення сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад). Здійснено класифікацію нормативно-правових актів, що забезпечують регулювання місцевих податків і зборів, за ознакою предметної направленості: направлені на регулювання функціонування інституційної структури, що забезпечує адміністрування місцевих податків та зборів; процедур адміністрування місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку платників місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку об'єктів місцевого оподаткування; організації приймання й обробки податкової звітності платників місцевих податків та зборів; забезпечення сервісного обслуговування платників податків, організації та проведення контролю за дотриманням повноти та вчасності сплати місцевих податків та зборів; організації адміністрування податкового боргу по місцевих податках і зборах; застосування заходів адміністративного примусу за порушення податкового законодавства.За наслідками дослідження адміністрування плати за землю встановлено, що «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок. Земельний податок інтегрований у плату за землю як обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється з фізичних та юридичних осіб – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, за ставкою, встановленою органом місцевого самоврядування у рамках, визначених законом, надходження від якого зараховуються до місцевого бюджету за місцем знаходження земельної ділянки; зроблено висновок, що категорії «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок.За наслідками дослідження адміністрування єдиного податку запропоновано удосконалити адміністративні процедури при його стягуванні у напрямку: інформаційної відкритості; чіткого, зрозумілого для платника податку процесу адміністрування; балансу економічних інтересів платників податків та територіальних громад, до бюджетів яких він стягується, а відтак – стимулювання підприємницької ініціативи.^UThe dissertation is one of the first in Ukraine complex monographic research of theoretical, legal and organizational questions of legal regulation of administration of taxes and fees.According to the results of the research has been clarified the essence of a number of elements of the conceptual and categorical apparatus, which ensures the legal functioning of the administration relations of local taxes and fees and legal regulation of this activity, for some of them were made author's definitions: "Administration of local taxes and fees", "municipal legal act in the field of administration of local taxes and fees", "single tax", "tourist tax", "fee for parking spaces for vehicles", "local fees", which reflect the main features of such complex, multifaceted and dynamic phenomena as the administration of local taxes and fees and ensuring its legal regulation еtc.As a result of studying the legal nature of the administration of local taxes and fees, this phenomenon should be considered as a set of norms, rules, methods, techniques and tools, decisions and procedures by which bodies implementing state tax policy, local governments, their officials and tax agents execute management activities in the tax sphere aimed at establishing local taxes and fees, organization of identification, accounting of payers of local taxes and fees and objects of taxation, providing service to taxpayers of local taxes and fees, organization and control over the payment of local taxes and fees and their receipt in local budgets, respectively to the established law.Based on the results of the study of the history of formation and development of the institute of local taxes and fees, it is concluded that the historical experience of the institute of local taxes and fees can be characterized as a process of evolution of special instruments of financial income to meet social, political, economic and vital needs of the local government institutions, which objectively expresses the development of the administrative mechanism of the state, due to the peculiarities of public administration at each historical stage.The study of the system of normative legal acts that form the basis of legal regulation of local taxes and fees classification of acts at two levels: state (Constitution of Ukraine, laws of Ukraine, resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine, orders of the Ministry of Finance of Ukraine and the State Tax Service of Ukraine) and local (decisions of village, settlement, city councils and councils of united territorial communities).The classification of normative-legal acts providing regulation of local taxes and fees is completed on the basis of subject orientation: aimed at regulating: the functioning of the institutional structure that ensures the administration of local taxes and fees; procedures for the administration of local taxes and fees; identification and accounting of payers of local taxes and fees; identification and accounting of objects of local taxation; organization of acceptance and processing of tax reporting of taxpayers of local taxes and tax collections; providing service to taxpayers, organizing and monitoring compliance with the completeness and timeliness of payment of local taxes and fees; organization of tax debt administration for local taxes and fees; application of measures of administrative coercion for violation of tax legislation.According to the results of the study the administration of the land fee, it was established that the “land fee” and the “land tax” are different in their content, as the land fee is a broader category covering the land tax. Land tax is integrated into the land tax as a mandatory payment as part of the property tax levied on individuals and legal entities - owners of land and land shares (units), as well as permanent land users, at a rate set by the local government within determined by law, the proceeds of which are credited to the local budget at the location of the land; concluded on the category.According to the results of the studying the administration of the single tax, it is proposed to improve the administrative procedures for its collection in the direction of: information openness; a clear, understandable for the taxpayer administration process; the balance of economic interests of taxpayers and territorial communities, to the budgets of which it manages, and thus - to stimulate entrepreneurial initiative.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Томнюк Т.Л. 
Адміністрування податків в Україні: організація та напрямки розбудови: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / Т.Л. Томнюк ; Терноп. нац. екон. ун-т. — Т., 2009. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження теорії та практики адміністрування податків. Запропоновано визначення терміна "адміністрування податків". Розкрито сутність понять "управління оподаткуванням" і "податковий менеджмент", зроблено їх розмежування з дефініцією "адміністрування податків". Визначено принциип і функціональні елементи адміністрування податків. Проведено критичий аналіз вітчизняного досвіду адміністрування податків органами податкової служби України. Визначено чинники, які негативно впливають на стягнення податків, зборів та обов'язкових платежів. Обгрунтовано основні напрямки інституціонально-економічних перетворень у контексті підвищення ефективності адміністрування податків. Розроблено економіко-математичні моделі стратегічного та тактичного впливу на зниження рівня податкового навантаження за одночасного недопущення втрат зведеного бюджету від зниження рівня оподаткування економіки. Визначено вектори підвищення ефективності адміністрування окремих податків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413 +
Шифр НБУВ: РА367491

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Слатвінська М. О. 
Альтернативні системи оподаткування суб'єктів малого підприємництва: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / М. О. Слатвінська ; Одес. держ. екон. ун-т. — О., 2011. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Доведено необхідність збереження альтернативних систем оподаткування суб'єктів малого підприємництва, проведено оцінювання ефективності застосування цих систем і розроблено концепції удосконалення спрощеної системи оподаткування суб'єктів малого підприємництва. Досліджено стан і розвиток суб'єктів малого підприємництва в Україні, проаналізовано особливості оподаткування малого бізнесу за альтернативними системами, удосконалено понятійний апарат теорії оподаткування. За результатами проведеного дослідження запропоновано концепцію спрощеної системи оподаткування суб'єктів малого підприємництва та розроблено методичні підходи до оцінювання її ефективності, які складаються з чотирьох етапів. Доведено значну соціально-економічну ефективність від застосування такої альтернативи, як спрощена система оподаткування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413.3
Шифр НБУВ: РА382834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Шиш А.М. 
Аналіз розвитку податкових відносин: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / А.М. Шиш ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Створено методологію та рекомендації щодо удосконалення аналізу податкових відносин. Запропоновано визначення категорії податкових відносин, обгрунтовано трансформацію існуючих принципів формування структури податкової системи, необхідність переорієнтації пріоритетів діяльності податкової служби. Розроблено систему заходів, спрямованих на формування та поліпшення партнерських стосунків у ланцюзі держава (податкові органи) - платники податків, а також вміщено пропозиції стосовно зменшення непрямих витрат, пов'язаних з оподаткуванням. Аргументовано, що запровадження результатів дослідження сприятиме стабілізації фінансової стійкості сільськогосподарських підприємств та гармонізації інтересів учасників податкового процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У0(4Укр)261.413
Шифр НБУВ: РА318853 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
19.

Овчарик Р.Ю. 
Аудиторський ризик в АПК: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.04 / Р.Ю. Овчарик ; Ін-т аграр. економіки УААН. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Уточнено теоретичну суть аудиторського ризику, його зміст, об'єкти та суб'єкти. Вперше запропоновано методику визначення кількісного впливу властивого ризику на підставі кореляційного аналізу, яка дає можливість концентрувати увагу на суттєві зони ризику під час планування аудиту, більш об'єктивно й обгрунтовано визначати основні об'єкти та напрями аудиту економічної діяльності сільськогосподарських підприємств і підвищувати його ефективність. Удосконалено методику визначення вартості аудиторських послуг, з урахуванням витрат аудиторської фірми на проведення аудиту, розмір валюти балансу, попиту і пропозиції на аудиторські послуги, фінансового стану підприємства та рівня аудиторського ризику, що забезпечує об'єктивне формування вартості даних послуг. Наведено методику визначення суттєвих зон ризику у разі проведення аудиту з використанням методів економічного аналізу (горизонтального, вертикального, аналізу взаємопов'язаних показників статей балансу з іншими показниками фінансової звітності), зокрема, аудиту балансу на базі комп'ютерних технологій, що дає можливість скоротити витрату часу на проведення підготовчої стадії аудиту. Запропоновано ввести в Національний норматив аудиту N 12 новий параграф, суть якого полягає у методиці проведення паспортизації підприємств, що підлягають зовнішньому аудиту. Це забезпечить аудитора інформацією про рівень аудиторського ризику та його складових під час попереднього аудиту та дозволить знизити рівень невиявлення помилок у випадку проведення аудиту. Визначено шляхи зниженння аудиторського ризику та його компонентів на сільськогосподарських підприємствах Тернопільщини, основними з яких є: розширення номенклатури аудиторських послуг за рахунок консалтингу з питань обліку та оподаткування, обслуговування сільськогосподарських підприємств із складання фінансової та податкової звітності, інформаційне, методичне та нормативне забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4Укр)232.0-218
Шифр НБУВ: РА319521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Фтомова О. С. 
Бідність та нерівність: можливості зниження засобами фіскальної політики / О. С. Фтомова. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт – бідність та нерівність в Україні та європейських країнах; мета – обґрунтування напрямів реформування фіскальної системи України для зниження бідності та нерівності, удосконалення науково-методологічних підходів до визначення найефективніших фіскальних заходів в сучасних умовах; методи – аналізу і синтезу, аналогій, системного аналізу, індукції та дедукції, системно-структурного аналізу; абстрактно-логічний, статистичний, кореляційного аналізу; векторної авторегресії; сценарного моделювання; новизна – запропоновано цілісний науковий підхід до формування засад державної фіскальної політики з метою зниження рівня бідності та нерівності; керуючись концепцією інклюзивного зростання, сформовано триєдиний макроекономічний підхід до дослідження бідності, нерівності та економічного зростання; на основі застосування економетричного моделювання визначено найбільш чутливі інструменти фіскальної політики, сформовано ефективний дизайн фіскальної політики у середньостроковій перспективі за умов сучасної України; теоретичні і практичні результати – cформовано науково-методичні підходи до сценарного моделювання рівня бідності та нерівності залежно від варіювання фіскальних реформ за чотирма сценаріями у середньостроковій перспективі; розроблено науково-методичні підходи до моделювання на основі VAR процесів взаємозв'язку бідності, нерівності, економічного зростання, досліджено цей взаємозв'язок з погляду імпульсної відповіді на позитивні фіскальні шоки; удосконалено науково-методичні підходи до дослідження впливу фіскальних інструментів на динаміку рівня бідності, нерівності через моделювання цих процесів методами кореляційного аналізу; розвинено науковий підхід, згідно з яким доцільно диференціювати три канали (розвиток людського капіталу, ринок праці, інвестування та оподаткування) прямого впливу фіскальної політики на бідність та нерівність; розвинено розгляд інклюзивності як макроекономічної категорії, яка впливає на ефективність фіскальної політики щодо зниження рівня бідності, нерівності; результати дослідження впроваджено в економічну практику.^UObject – poverty and inequality in Ukraine and European countries; goal – substantiation of directions of reforming the fiscal system of Ukraine to reduce poverty and inequality, improvement of scientific and methodological approaches to determining the most effective fiscal measures in current conditions; methods – analysis and synthesis, analogies, system analysis, induction and deduction, system-structural analysis; abstract-logical, statistical, correlation analysis; vector autoregression; scenario modeling; novelty – a holistic scientific approach to the formation of the principles of state fiscal policy in order to reduce poverty and inequality; guided by the concept of inclusive growth, a tripartite macroeconomic approach to the study of poverty, inequality and economic growth has been presented; based on the application of econometric modeling, the most sensitive instruments of fiscal policy are identified, an effective design of fiscal policy in the medium term under the conditions of modern Ukraine is formed; theoretical and practical results – formed scientific and methodological approaches to scenario modeling of poverty and inequality depending on the variation of fiscal reforms in four scenarios in the medium term; developed scientific and methodological approaches to modeling on the basis of VAR processes of the relationship between poverty, inequality, economic growth and studied this relationship in terms of impulse response to positive fiscal shocks; improved scientific and methodological approaches to the study of the impact of fiscal instruments on the dynamics of poverty, inequality through modeling of these processes by methods of correlation analysis; a scientific approach is developed, according to which it is expedient to differentiate three channels (human capital development, labor market, investment and taxation) of the direct impact of fiscal policy on poverty and inequality; developed consideration of inclusiveness as a macroeconomic category that affects the effectiveness of fiscal policy to reduce poverty and inequality; the results of the study are implemented in economic practice.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського