Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (26)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (169)Реферативна база даних (1775)Книжкові видання та компакт-диски (503)Журнали та продовжувані видання (44)
Пошуковий запит: (<.>K=ОПТОВ$<.>+<.>K=ТОРГІВЛЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 115
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іксарова Н. О. 
Зовнішня торгівля послугами у системі економічної безпеки держави: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / Н. О. Іксарова ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2010. — 23 с. — укp.

Досліджено специфіку послуги як об'єкта експортно-імпортних операцій, визначено сутність економічної безпеки держави. Удосконалено концептуальні засади формування її системи й оцінено наднаціональні механізми регулювання міжнародної торгівлі послугами з позицій вимог економічної безпеки держави. Проведено аналіз зовнішньої торгівлі послугами України на сучасному етапі, визначено рівень її географічної диверсифікованості й основні загрози економічній безпеці України з боку її структурних диспропорцій. Оцінено місце інфраструктури сфери послуг у системі економічної безпеки України та визначено напрями невілювання негативного впливу її кризового стану на рівень захищеності національної економіки. Проаналізовано зміни в інституційно-правовому середовищі зовнішньої торгівлі послугами після підписання ГАТС і виявлено основні загрози економічній безпеці України. Запропоновано напрями диверсифікації видової та географічної структури зовнішньої торгівлі на підставі розрахунку компаративних переваг України в цій сфері, визначено вектори реалізації експортного потенціалу інфраструктурних галузей сфери послуг у контексті вимог економічної безпеки та на основі кореляційно-регресійної моделі виокремлено пріоритетні напрями експорту послуг України за критерієм способу його проведення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)843
Шифр НБУВ: РА375949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іщенко М.І. 
Удосконалення економічних відносин як шлях підвищення прибутку підприємств, що взаємодіють у гірничо-збагачувальному комплексі (на прикладі ПВП "Кривбасвибухпром"): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / М.І. Іщенко ; Нац. гірн. ун-т. — Д., 2004. — 19 с. — укp.

Розглянуто умови функціонування принципових моделей взаємодії Кривбасвибухпрому з гірничо-збагачувальними підприємствами на основі стабільності та сталості їх спільної діяльності. Досліджено економічні відносини між виробництвами-учасниками технологічного комплексу видобутку та переробки рудної сировини. Проаналізовано собівартість процесу руйнування гірської маси з метою визначення напрямів підвищення прибутку Кривбасвибухпрому та підпорядкованих комбінатів. З використанням методу формування норми прибутку досліджено організаційні умови взаємодії підприємств. Обгрунтовано принципово новий підхід щодо визначення оптової ціни гірської маси залежно від якості її вибухової підготовки. З метою підвищення мотивації інноваційної активності підприємств розроблено метод розподілу між ними економічного ефекту, одержаного в результаті впровадження новітніх технологічних рішень з урахуванням коефіцієнта участі кожного підприємства у даному процесі. Запропоновано оцінку ефективності взаємодії підприємств за нормою її рентабельності. Сформульовано принцип зворотного ефекту в результаті утворення сприятливих умов для виробничо-господарської діяльності підприємств спільного функціонування. Встановлено доцільність підвищення економічної ефективності взаємодії шляхом передачі цеху бурових робіт від гірничо-збагачувальних комбінатів до спеціалізованого підприємства Кривбасвибухпром.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.451-864 +
Шифр НБУВ: РА334866

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Алямкін В.В. 
Договір поставки за законодавством України: цивільно-правовий аспект: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / В.В. Алямкін ; НДІ приват. права і підприємництва Акад. прав. наук України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено сутність, правову природу й особливості конструкції договору поставки, описано механізм його регулювання за умов ринкової економіки. Досліджено дуалізм приватного права в Україні, виникнення якого обумовлено прийняттям Господарського кодексу України. З'ясовано, що договір поставки за умов ринкової економіки не втрачає своєї цінності, набуває нового значення та сприяє формуванню системи господарювання, що базується на довгострокових прогнозах і внутрішніх планах діяльності господарюючих суб'єктів, договорах, замовленнях, яка не потребує адміністративного впливу. Доведено, що конструкція договору поставки розвивається за сучасних умов на підставі положень законодавства про оптову купівлю-продаж, проте відзначається специфічними особливостями. Проаналізовано недоліки та суперечності положень чинного законодавства України, що регулюють відносини з поставки. Наведено пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинного законодавства про регулювання договору поставки. Обгрунтовано рекомендації щодо використання новітніх технологій укладання договору поставки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.121.4 +
Шифр НБУВ: РА368008

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Апопій І.В. 
Цивільно-правові аспекти договорів купівлі-продажу в оптовій торгівлі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / І.В. Апопій ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2004. — 16 с. — укp.

Досліджено доктринальне поняття договору купівлі-продажу, проаналізовано його правову суть та місце в системі цивільних договорів. Проведено систематизацію договорів оптової купівлі-продажу за нормотвірними ознаками та визначено специфіку окремих видів. Наведено характеристику договірних відносин в оптовій торгівлі та з'ясовано ступінь досконалості їх правового регулювання в ринковому середовищі. Досліджено основні умови договору оптової купівлі-продажу та обов'язки сторін. Проаналізовано процес його укладання. Досліджено договірну відповідальність та її форми, визначено функції захисту прав та інтересів суб'єктів оптового ринку. Сформульовано пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства, зокрема, внесення змін та доповнень до Цивільного кодексу України, усунення протиріч та дублювань між Цивільним та Господарським кодексами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.12 +
Шифр НБУВ: РА330270

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Апопій В.В. 
Внутрішня торгівля та АПК України: теорія і практика економічної взаємодії: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.03 / В.В. Апопій ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2008. — 40 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні та науково-прикладні засади розвитку міжгалузевої економічної взаємодії внутрішньої торгівлі й АПК України, а також механізми їх ефективного функціонування у ринковому середовищі. Досліджено взаємозв'язок агропромислового виробництва та товарно-грошового обміну. Доведено об'єктивність характеру їх взаємозалежності та, відповідно, економічної взаємодії торгівлі й АПК. Обгрунтовано функції торгівлі щодо АПК, детермінанти та фактори економічної взаємодії. Розвинуто теоретико-методологічні основи дослідження процесу міжгалузевої економічної взаємодії. Розкрито систему економічних відносин і міжгалузевих зв'язків торгівлі й АПК. Виявлено суттєві протиріччя їх економічних інтересів, диспропорції розвитку та низьку ефективність функціонування. Запропоновано механізм економічної взаємодії торгівлі й АПК. Обгрунтовано стратегічні пріоритети та шляхи їх реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-434 + У9(4УКР)421 +
Шифр НБУВ: РА361891

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Артус М. М. 
Державна політика та фінансовий механізм ціноутворення на сільськогосподарську продукцію: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.03 / М. М. Артус ; Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки". — К., 2011. — 38 с. — укp.

Обгрунтовано концепцію державної політики та фінансового механізму ціноутворення на сільськогосподарську продукцію, спрямовану на забезпечення узгодженості економічних інтересів суб'єктів ринкових відносин. Здійснено комплексне дослідження теорії, практики та методології функціонування фінансового механізму ціноутворення, формування оптово-відпускних цін і визначено основні засади сучасної парадигми ціноутворення на сільськогосподарську продукцію. Розроблено та сформульовано організаційно-економічний механізм регулювання цін галузі, обгрунтовано необхідність розвитку індикативного планування та вдосконалення адміністрування ПДВ. Доведено необхідність ціноутворення на сільськогосподарську продукцію шляхом поєднання критеріїв класичної економічної теорії про визначальну роль вартості, витрат виробництва, попиту та пропозиції у формуванні цін і корисності товарів, що відображають умови виробництва й умови споживання. Обгрунтовано методологічні засади формування відпускних цін на сільськогосподарську продукцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-861-21,01
Шифр НБУВ: РА380952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Бєліченко А.В. 
Державне регулювання забезпечення населення лікарськими засобами: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / А.В. Бєліченко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Удосконалено теоретико-методичні засади та розроблено комплексний механізм і методи державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами, впровадження яких дозволить підвищити доступність фармацевтичної допомоги. Розкрито сутність поняття "механізм державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами" як сукупності соціально-економічних, адміністративних, організаційних і правових засобів впливу держави, спрямованих на підвищення доступності, забезпечення якості та раціонального використання ліків. Проаналізовано сучасні напрямки реформування вітчизняної системи охорони здоров'я та фармації й обгрунтовано необхідність впровадження комплексу пріоритетних методів державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами, зокрема, соціально-економічних. Наведено пропозиції щодо удосконалення механізму ціноутворення на ліки та компенсації (реімбурсації) їх вартості з урахуванням протиріч, що склалися у чинному фармацевтичному законодавстві та результатів експертного опитування фахівців. Доведено, що впровадження запропонованої процедури державної експертизи та реєстрації межових оптових цін виробників (митної вартості) на основні лікарські засоби сприятиме створенню збалансованої та прозорої системи цін на лікарські засоби, здійсненню ефективного моніторингу цін реалізації та контролю за ціновою дисципліною у фармацевтичній галузі. За результатами аналізу впровадження референтного ціноутворення у світовій практиці за умов обов'язкового медичного страхування та реімбурсації вартості фармацевтичної допомоги населенню визначено основні підходи, відмінні та спільні методологічні принципи, функції, об'єкти та суб'єкти системи референтних цін, введення якої дозволить суттєво підвищити доступність ліків в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)26 к + Х819(4УКР)148 +
Шифр НБУВ: РА370797 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Бібіков Д. В. 
Вишгород та його округа в Х–ХІІІ ст. / Д. В. Бібіков. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена всебічному аналізу розвитку давньоруського Вишгорода та його округи, заснованому на залученні значної джерельної бази. Археологічні та писемні дані вказують на те, що Вишгород був заснований в першій половині Х ст. Популярна версія про виникнення міста в результаті природнього розвитку слов'янського поселення не знайшла підтверджень. Територія давньоруського Вишгорода складалася з укріплених дитинця і окольного граду, а також – відкритого посада. Їх загальна площа становила не менше 31 га. В ХІ ст. навколо міста формується сільськогосподарська округа, до якої зараховано понад два десятки пам'яток. Еталонними можуть вважатися матеріали великих ремісничих осередків, що спеціалізувалися на гончарстві, металургії, металообробці. Робиться висновок про належність вишгородських майстрів до числа вотчинних ремісників, що напряму підпорядковувалися князівському двору. Масштабні обсяги виробництва, в першу чергу, були орієнтовані на потреби населення Києва. Значного розвитку набули торгівля, військова справа, домашні ремесла, промисли. Дані поховального обряду та знахідки предметів культу дозволяються простежити поступову зміну світоглядних уявлень від язичництва до християнства.^UThe research is devoted to the comprehensive analysis of the development of ancient Vyshgorod and its periphery, based on the involvement of an extensive source base. Archaeological and written evidence indicates that Vyshgorod was founded in the first half of the Xth century. The popular version of the city's establishment as a result of the natural development of the Slavic settlement didn't find confirmation. The territory of Old Rus Vyshgorod consisted of fortified citadel and district castle, as well as an open posad. Their total area was at least 31 hectares. In the XIth century the city was surrounded by an agricultural suburb, which has more than two dozen of monuments. Materials coming from the large craft centers specialized in pottery, metallurgy, metalworking can be regarded as standard. The conclusion made is that the the Vyshgorod masters belonged to the patrimonial artisans, who directly obeyed to the prince's court. Large-scale volumes of production, in the first place, were oriented on the needs of the population of Kyiv. Trade, warefare, home craft, crafts made a major step in their development. Data of the funeral rite and the findings of the objects of the cult allowe to trace the gradual change of ideological notions from paganism to Christianity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Бабаджанян Г. Б. 
Правове забезпечення саморегулювання господарсько-торговельної діяльності: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Г. Б. Бабаджанян. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням питань правого забезпечення саморегулювання господарсько-торговельної діяльності, враховуючи активізацію євроінтеграційного вектору та пов’язані з цим фактори економічної діяльності. Актуальність та наукова новизна дослідження зумовлена тим, що після проголошення незалежності України не було прийнято системного законодавства, яке врегулювало би суспільні відносини, пов’язані із саморегулюванням, саморегулюванням господарсько-торговельної діяльності, сфери оптової та роздрібної торгівлі, а також порядком утворення, реєстрації, діяльності та припинення саморегулівних організацій. Дослідження показало, що для суб’єктів господарювання, споживачів та громадяського суспільства саморегулювання є корисним та ефективним способом регулювання відносин у господарсько-торговельній діяльності. Досліджено теоретичні засади саморегулювання господарсько-торговельної діяльності, зокрема поняття, ознаки, види, засоби. Встановлено, що саморегулювання господарсько-торговельної діяльності (далі – ГТД) – це унікальна, складна система відносин, в якій сторони самостійно створюють, обирають для себе правила поведінки та виконують їх, покладаючись на взаємну добросовісність та доброчесність. Саморегулювання господарсько-торговельної діяльності має свої особливості виходячи із виду торгівлі (оптова, роздрібна, внутрішня, зовнішня), місця її здійснення, товарної спеціалізації, відповідно до якої здійснює діяльність суб’єкт господарювання, сторони договору тощо.Значна увага присвячується взаємодії саморегулювання ГТД з державним регулюванням, співрегулюванням. Запропоновано внесення змін до Господарського кодексу України, які закріпили би засади саморегулювання господарсько-торговельної діяльності.До нормативних засобів саморегулювання ГТД віднесено: господарський договір, типовий договір, меморандум, звичай ділового обороту (торгівлі), установчі документи підприємств, локальні акти СРО, етичні кодекси, кодекси практик, тощо. До організаційних або інституційних засобів саморегулювання – саморегулівні організації, громадські об’єднання, господарські об’єднання, біржі (товарні біржі), торгово-промислові палати, котрі представляють відповідних учасників ГТД. В Україні на сьогодні діють організації у сфері ГТД, які мають певні саморегулівні функції, однак не визнанні державою як СРО, наприклад: Асоціація Рітейлерів України (діє як професійне об’єднання у сфері роздрібної торгівлі), Асоціація виробників сільськогосподарської продукції (діє як громадське об’єднання у сфері виробництва сільськогосподарської продукції), тощо. Виокремлено АМВР (переговори, медіацію, міжнародний комерційний арбітраж) як засоби саморегулювання з огляду на важливість їх застосування для врегулювання спорів у ГТД. Досліджено види обмежень саморегулювання ГТД, до яких віднесено: 1) залежно від форми здійснення господарсько-торговельної діяльності (обмеження в оптовій, роздрібній торгівлі, громадського харчування тощо); 2) залежно від засобів саморегулювання господарсько-торговельної діяльності (обмеження щодо договорів купівлі-продажу, поставки, контрактації сільськогосподарської продукції, оренди, міни (бартеру), лізингу тощо; обмеження щодо створення та діяльності громадських об’єднань, господарських об’єднань, бірж, торгово-промислових палат); 3) обмеження у діяльності СРО залежно від галузі господарсько-торговельної діяльності.^UThe dissertation is a comprehensive study of the issues of legal support for self-regulation of economic and commercial activities, taking into account the intensification of the European integration vector, the military aggression of the Russian Federation and related factors of economic activity. The relevance and scientific novelty of the study is due to the fact that after the declaration of Ukraine's independence, no systemic legislation was adopted which would regulate social relations related to self-regulation, self-regulation of economic and commercial activities, wholesale and retail trade, as well as the procedure for the formation, registration, operation and termination of self-regulatory organizations. The study has shown that for business entities, consumers and civil society, self-regulation is a useful and effective way to regulate relations in economic and commercial activities. The theoretical foundations of self-regulation of economic and commercial activity, in particular, the concept, features, types, and means are investigated. It is established that self-regulation of economic and commercial activity is a unique, complex system of relations in which the parties independently create, choose for themselves the rules of conduct and fulfill them, relying on mutual good faith and integrity. Self-regulation of economic and commercial activities has its own peculiarities based on the type of trade (wholesale, retail, internal, external), the place of its implementation, commodity specialization in accordance with which the business entity operates, the parties to the contract, etc.Considerable attention is paid to the interaction of self-regulation of the CTD with state regulation and co-regulation. The author proposes amendments to the Commercial Code of Ukraine which would consolidate the principles of self-regulation of economic and commercial activities. The regulatory means of self-regulation of the CTD include: civil contract, commercial contract, model contract, memorandum, customary business practices, constituent documents of enterprises, local acts of self-regulatory organizations, codes of ethics, codes of practice, etc. Organizational or institutional means of self-regulation include self-regulatory organizations, public associations, business associations, exchanges (commodity exchanges), chambers of commerce and industry that represent the relevant participants in the SCA. In Ukraine, there are currently organizations in the SCA sector that have certain self-regulatory functions, but are not recognized by the state as SROs, for example: Association of Retailers of Ukraine (acts as a professional association in the retail trade), Association of Agricultural Producers (acts as a public association in the field of agricultural production), etc. The author singles out ADR (negotiation, mediation, international commercial arbitration) as a means of self-regulation, given the importance of their use for dispute resolution in the SCA. The author studies the types of restrictions on self-regulation of the CTC, which include: 1) depending on the form of economic and trade activities (restrictions in wholesale, retail trade, public catering, etc.); 2) depending on the means of self-regulation of economic and trade activities (restrictions on contracts of sale, supply, contracting of agricultural products, lease, barter, leasing, etc; restrictions on the establishment and operation of public associations, business associations, exchanges, chambers of commerce and industry); 3) restrictions on the activities of SROs depending on the sector of economic and commercial activity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Балабан М.П. 
Ефективність функціонування та стратегія розвитку оптової торгівлі споживчої кооперації: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.05 / М.П. Балабан ; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. — Х., 2004. — 18 с.: рис., табл. — укp.

Здійснено комплексне дослідження теоретичних аспектів, проблем і тенденцій розвитку кооперативної оптової торгівлі в перехідний до ринку період, визначено вплив окремих галузей господарської діяльності системи на розвиток її оптової ланки, проаналізовано стан і ефективність функціонування оптової торгівлі за умов економічних трансформацій у перехідній економіці. Розроблено нові підходи до визначення стратегії розвитку оптової торгівлі на підставі стратегічного аналізу ринкової ситуації та визначення стратегічно вигідних зон діяльності на ринку з використанням елементів ситуаційного аналізу - матриці БКГ та моделі М.Портера, адаптованих до умов діяльності оптової торгівлі та інших. Запропоновано та аргументовано необхідність трансформації організаційних форм управління оптовою та роздрібною торгівлею шляхом створення міжрайонних багатогалузевих комплексів, наведено модель організаційної структури управління ними. Обгрунтовано основні напрями виходу з кризи, необхідність введення до організаціних структур управління служб маркетингу та логістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.80 +
Шифр НБУВ: РА329919

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Батигіна О.М. 
Організаційно-правові питання оптового ринку сільськогосподарської продукції в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.06 / О.М. Батигіна ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено історичні засади, поняття, ознаки та суб'єкти оптового ринку сільськогосподарської продукції. Проаналізовано питання щодо функціонування організаторів даного ринку, виділено їх види та характерні ознаки. Розглянуто види договорів, що використовуються на оптовому ринку сільськогосподарської продукції. Сформульовано пропозиції щодо вдосконалення законодавства України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.121.2 + Х839(4УКР)901.414 +
Шифр НБУВ: РА350073

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Берсуцька О.А. 
Моделювання комунікаційно-розподільчих процесів у маркетинговому управлінні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / О.А. Берсуцька ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну задачу удосконалення управління комунікаційно-розподільчими процесами на підприємстві, що за сучасних умов сприяє підвищенню конкурентоспроможності продукції та її споживчої цінності. Обгрунтовано, що сучасні комунікції є не тільки засобом зв'язку підприємства з зовнішнім середовищем, а фактичним засобом його існування та життєдіяльності на ринку. Запропоновано концепцію побудови комунікаційно-розподільчої системи в маркетингу. Розглянуто моделі комунікаційних зусиль у динаміці, а також моделі оптимізації управління маркетинговими каналами розподілу та процесів оптово-розподільчих закупівель. Наведено методи управління комунікацйно-розподільчими процесами: корпоративний портфель маркетингових комунікацій, а також побудову інтегрованої системи управління споживчою цінністю. Здійснено практичну реалізацію методів управління комунікаційно-розподільчими процесами та розглянуто їх ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 в611 +
Шифр НБУВ: РА343309

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Близнюк О.П. 
Економіко-організаційний механізм функціонування оптової торгівлі: Автореф. дис... канд. екон.: 08.07.05 / О.П. Близнюк ; Харк. держ. акад. технології та організації харчування. — Х., 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Визначено роль і місце оптової торгівлі у сфері товарного обігу, особливості її функціонування на сучасному етапі реформування економіки. Уточнено зміст поняття "оптова торгівля". Розроблено класифікацію функцій оптової торгівлі та основних організаційних форм оптових посередників у каналах товаропросування. Визначено основні тенденції розвитку економіко-організаційного механізму функціонування оптової торгівлі в Україні, запропоновано основні стратегічні напрямки її реформування в системі розвитку ринкової інфраструктури, розроблено комплекс заходів щодо розвитку оптових продовольчих ринків. Визначено основні напрямки інтеграції оптової ланки торгівлі для удосконалення організації системи товаропросування з використанням логістичного підходу. Подано методичні рекомендації щодо удосконалення комерційно-посередницької діяльності підприємств оптової торгівлі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.30
Шифр НБУВ: РА313676 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Богатко Н. М. 
Теоретичне та експериментальне обгрунтування застосування експресних методик виявлення хімічних небезпечних факторів м'яса забійних тварин / Н. М. Богатко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження спрямовано на теоретичне та експериментальне обгрунтування застосування експресних методик виявлення хімічних небезпечних факторів м'яса забійних тварин для оцінки його безпечності та якості, а також мікробіологічних критеріїв безпечності м'яса забійних тварин за їх виробництва та обігу у разі виявлення бактерій роду Salmonella, видів Listeria monocytogenes, Sthaphylococcus aureus, мікробіологічних критеріїв гігієни технологічних процесів м'яса, встановлення видової належності, вікової відповідності й придатності до споживання м'яса. Під час дослідження м'яса забійних на потужностях з виробництва та обігу з метою виявлення хімічних небезпечних факторів, зокрема, розчинів формальдегіду, хлормістких засобів, гідрогену пероксиду, оцтової кислоти,калію перманганату, натрію гідрокарбонату, мийно-дезінфікуючих засобів із лужними властивостями за допомогою експресних методик, які мають достовірність у випробуваннях 99,4 – 99,9 % та чутливість виявлення 0,025 − 5,1 %, було встановлено відсоток оброблення м'яса у супермаркетах – 47,1%, на агропродовольчих ринках – 31,5 %, на оптових базах – 12,8 % та потужностях з виробництва – 8,6 % від загальної кількості досліджуваних зразків. Розробленим експресним методом встановлено фальсифікацію м'ясних фаршів крохмалем – 27,27−50,00 % порівняно до загальної кількості досліджуваних проб. Ідентифіковано свіжість м'ясних фаршів фотометричним методом за використання реактиву Неслера: свіжі: із яловичини – 1,262±0,001 Б, телятини – 1,253±0,003, свинини нежирної – 0,718±0,002, свинини жирної – 0,667±0,001, баранини – 1,051±0,001 Б; сумнівної свіжості із: яловичини – 1,320±0,007, телятини – 1,287±0,003, свинини нежирної – 0,821±0,002, свинини жирної – 0,705±0,004, баранини – 1,186±0,001 Б. Оптимізованo методики виявлення м'яса, отриманого відздорових тварин, за виявлення ферменту пероксидази та формольної реакції; мікроструктурного та бактеріоскопічного визначення бактерій у м'ясі. Нами була розроблена комплексна система ризик-орієнтованого контролю безпечності та якості м'яса забійних тварин за виявлення хімічних небезпечних факторів за допомогою експресних методик, встановлення критеріїв оцінювання безпечності та якості м'яса забійних тварин, жирів, мікробіологічних критеріїв безпечності та гігієни технологічних процесів м'яса, встановлення м'яса за видовою належністю, віковою відповідністю й придатністю до споживання на потужностях з виробництва та обігу на основі системних підходів простежуваності, VACCP і ТАССР.^UThe dissertation research is directed on theoretical and experimental substantiation of application of express methods of detection of chemical dangerous factors of meat of slaughter animals for an estimation of its safety and quality, and also microbiological criteria of safety of meat of slaughter animals at their production and circulation in case of detection of bacteria of the genus Salmonella, species of Listeria monocytogenes, Sthaphylococcus aureu, microbiological criteria for the hygiene technological process оf meat, establishment of species affiliation, age suitability and suitability for meat consumption. During the study of slaughter meat at production and circulation facilities in order to identify chemical hazards, in particular, solutions of formaldehyde, chlorine-containing substances, hydrogen peroxide, acetic acid, potassium permanganate, sodium bicarbonate, detergents and disinfectants with alkaline properties using , which have a reliability in tests of 99.4−99.9 % and a detectionsensitivity of 0.025−5.1%, the percentage of meat processing in supermarkets − 47.1%, in agri-food markets − 31.5 %, in wholesale bases − 12.8 % and production facilities − 8.6 % of the total number of tested samples. The developed express method revealed falsification of minced meat with starch − 27.27−50.00 % compared to the total number of tested samples. The freshness of minced meat was identified by photometric method using Nesler's reagent: fresh: beef − 1,262±0,001 B, veal − 1,253±0,003, lean pork − 0,718±0,002, fatty pork − 0,667±0,001, lamb − 1,051±0,001 B; of dubious freshness from: beef − 1,320±0,007, veal − 1,287±0,003, lean pork − 0,821±0,002, fatty pork − 0,705±0,004, lamb − 1,186±0,001 B. Optimized methods of detection of the meat received from healthy animals, for detection of peroxidase enzyme and formal reaction; microstructural and bacterioscopic determination of bacteria in meat. We have developed a comprehensive system of risk-oriented control of safety and quality of slaughter meat for the detection of chemical hazards using express methods, establishing criteria for assessing the safety and quality of slaughter meat, fats, microbiological safety criteria and hygiene of technological processes. meat, establishment of meat by species, age and suitability for consumption at production and circulation facilities on the basis of systemic approaches to traceability, VACCP and TACCP.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Богославська О. Ю. 
Моделювання та розробка цінових стратегій теплових електростанцій на оптовому ринку електроенергії України: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.11 / О. Ю. Богославська ; Ін-т економіки та прогнозування НАН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто різні аспекти комплексного розвитку й ефективного функціонування ринку електроенергії на сучасному етапі. Описано чотири варіанти організації ринкових відносин в електроенергетиці та надано економічну характеристику кожного з них. Висвітлено перспективи розвитку ринку електроенергії України. Побудовано комплекс математичних моделей вітчизняного енергоринку, структура яких базується на різних припущеннях щодо взаємодії суб'єктів ОРЕ України. Обгрунтовано необхідність оптимальних економічних стратегій для всіх учасників ОРЕ України. Визначено рівноважний стан системи, досліджено оптимальні стратегії для агентів системи ДП "Енергоринок" - ГК ТЕС за умов невизначеності зовнішніх факторів, розроблено пакет прикладних програм і проведено числову апробацію побудованих математичних моделей, визначено множину ефективних за Парето точок економічної рівноваги агентів даної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.73 + У9(4УКР)421.524.5
Шифр НБУВ: РА376583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Бочко О.Ю. 
Маркетингове забезпечення функціонування сільськогосподарських підприємств: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.Ю. Бочко ; Львів. нац. аграр. ун-т. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади маркетингового забезпечення функціонування сільськогосподарських підприємств і наведено практичні рекомендації щодо удосконалення оптимального планування й управління маркетинговою діяльністю з метою підвищення ефективності процесу реалізації продукції й одержання прибутку для виробників маркетингових послуг, задоволення вимог і потреб споживачів. Уточнено зміст поняття "маркетинг" як соціально-економічної категорії, визначено основні функції маркетингової діяльності й особливості агромаркетингу за сучасних умов, розглянуто чинники його формування. Запропоновано визначення поняття агромаркетингу. Виділено етапи проведення дослідження маркетингового забезпечення функціонування сільськогосподарських підприємств, проведено оцінювання рівня розвитку їх маркетингової діяльності. Проаналізовано актуальні проблеми агромаркетингу та запропоновано шляхи їх вирішення. Обгрунтовано необхідність планування маркетингового забезпечення функціонування сільськогосподарських підприємств. Запропоновано модель створення корпорацій сільськогосподарських підприємств з оптової торгівлі на міжрегіональному рівні та модель збільшення реалізації продукції сільськогосподарських підприємств на регіональному рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-211.1 +
Шифр НБУВ: РА362748

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Вініченко С. А. 
Формування маркетингових стратегій розвитку підприємств на ринку продукції бджільництва / С. А. Вініченко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації досліджено зміст понять «стратегія» та «маркетингова стратегія», їх значення в діяльності підприємств галузі бджільництва. Узагальнено наукові підходи та запропоновано уточнення сутності категорії «маркетингова стратегія» як складової загальної стратегії підприємства, що визначає головний напрям ринкового руху і описує послідовність дій, за допомогою яких підприємство має задіяти наявні обмежені ресурси, щоб забезпечити зростання обсягів продажів і прибутковості на довготривалу перспективу, досягнення задоволеності і лояльності споживачів.Розглянуто особливості формування маркетингових стратегій на ринку продукції бджільництва. Доведено, що формування маркетингової стратегії підприємств на ринку продукції бджільництва знаходиться під впливом чинників: насиченість ринку, високий рівень конкуренції турбулентність бізнес-середовища; зміни смаків і поведінки споживача. Детально охарактеризовано етапи вибору маркетингової стратегії галузі бджільництва. Обґрунтовано, що для поглибленого аналізу і розробки ефективної маркетингової стратегії розвитку необхідно використовувати комплекс методів. Визначено вхідні і вихідні елементи маркетингової стратегії: цілі і фактори маркетингу, навколишнє середовище, 4Р.Розглянуто умови та напрями ведення бджільництва в Україні у контексті наявних змін природно-кліматичних умов і селекційно-племінної роботи. Виявлено позитивну динаміку зростання обсягу та вартості експорту вітчизняної продукції бджільництва на світовий ринок в останнє десятиліття, значний експортний потенціал галузі. Ринкові позиції компаній-лідерів за обсягом експортованого меду у досліджуваний період змінювались. Встановлено, що основними чинниками рекордного обсягу експорту меду у 2020 році стало розширення посівних площ під соняшник, світова пандемія COVID-19 та реалізація перехідних залишків, що залишалася в тіньовому обороті. Розглянуто основні перешкоди на шляху досягнення високої конкурентоспроможності та ефективності функціонування підприємств-виробників меду, до яких віднесено переважання у структурі експорту меду як сировини; відсутність державної підтримки до 2020 року; смертність бджіл.Визначено маркетингові параметри асортименту досліджуваних підприємств галузі бджільництва. Динаміка оптових закупівельних цін на соняшниковий мед та роздрібна ціна інших видів медів по досліджуваних підприємствах залежить як від кон'юнктури світового ринку, так і від внутрішніх показників функціонування галузі. Виявлено позитивну динаміку показників ефективності маркетингової діяльності досліджуваних підприємств на ринку продукції бджільництва.Проведено SWOT- і PEST-аналіз. Оцінювання стратегічного набору підприємства-виробника та підприємства-експортера показало слабкі місця діючих маркетингових стратегій, особливо в частині стратегічного планування та реалізації цінової стратегії.Сформовано схему формування маркетингових стратегій підприємств на ринку продукції бджільництва враховуючи особливості галузі. Загальну стратегію для більшості аналізованих підприємств з урахуванням перспектив розвитку ринків визначено як стратегію зростання.Прогноз обсягів виробництва та експорту меду за допомогою адаптивного моделювання показує подальше зростання обсягів експорту, поступове зниження частки с/г підприємств. Розроблено механізм реалізації маркетингових стратегій на ринку продукції бджільництва за допомогою створення і функціонування маркетингового кооперативу у бджільництві з визначеною структурою і функціями. Виявлено відмінності маркетингових стратегій просування продуктів бджільництва на зовнішні і внутрішній ринок, що є суттєвим при формуванні функціональних стратегій у межах маркетинг-міксу. Визначено, що позиціонування на ринку торгової марки продукту має демонструвати його унікальність, створюючи при цьому виняткову споживчу цінність товару.Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що теоретичні і методичні положення, зазначені у дисертаційній роботі, можуть бути використані підприємствами галузі бджільництва для формування і впровадження маркетингових стратегій розвитку.Наукові результати дисертації впроваджено у діяльність Української асоціації маркетингу (акт впровадження №25 від 20.05.2021 р.), ФГ «Таврійський пасічник» (акт впровадження № 1 від 14.04.2021 р.), ГО «Всеукраїнське об'єднання громадських організацій «Спілка пасічників України» (акт впровадження №39 від 02.02.2021 р.), відділу економіки, туризму, агропромислового розвитку Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області (акт впровадження №04-02/34 від 04.11.2021 р.). Результати дисертації використано у навчальному процесі Національного університету біоресурсів і природокористування України при викладанні дисциплін «Маркетинг», «Стратегічний маркетинг» (акт впровадження №б/н від 13.05.2021 р.).Ключові слова: стратегія, маркетингова стратегія, ринок, бджільництво, продукція бджільництва, місія, стратегічні цілі, маркетинговий кооператив, експорт, прогнозування.^UThe dissertation investigates the content of the concepts "strategy" and "marketing strategy", their importance in the activities of enterprises in the beekeeping industry. Scientific approaches are generalized and the essence of the "marketing strategy" category is proposed as a component of the general strategy of the enterprise, which determines the main direction of market movement and describes the sequence of actions by which the enterprise should use available limited resources achieving customer satisfaction and loyalty.Features of formation of marketing strategies in the market of beekeeping products are considered. It is proved that the formation of marketing strategy of enterprises in the market of beekeeping products is influenced by factors: market saturation, high level of competition, turbulence of the business environment; changes in tastes and consumer behavior.The stages of choosing the marketing strategy of the beekeeping industry are described in detail. It is substantiated that for in-depth analysis and development of an effective marketing development strategy it is necessary to use a set of methods. The input and output elements of the marketing strategy are determined: goals and factors of marketing, environment, 4P.The conditions and directions of beekeeping in Ukraine in the context of existing changes in natural and climatic conditions and the current state of selection and breeding work are considered. Positive dynamics of growth in the volume and value of exports of domestic beekeeping products to the world market in the last decade, significant export potential of the industry.The market positions of the leading companies in the volume of exported honey in the research period were changed. It is established that the main factors in the record volume of honey exports in 2020 were the expansion of sown areas for sunflower, the global pandemic COVID-19 and the implementation of transitional residues, which remained in the shadows.The main obstacles to achieving high competitiveness and efficiency of honey-producing enterprises are considered, which in particular include the predominance in the structure of honey exports as raw materials; lack of state support until 2020; bee mortality.The marketing parameters of the range of researched enterprises of the beekeeping industry are determined. The dynamics of wholesale purchase prices for sunflower honey and the retail price of other types of honey in the studied enterprises depends on both the world market situation and the internal performance of the industry.SWOT and PEST analysis was conducted. The evaluation of the strategic set of the manufacturing enterprise and the exporting enterprise showed the weaknesses of the current marketing strategies, especially in terms of strategic planning and implementation of the pricing strategy.The scheme of marketing strategies formation of enterprises in the beekeeping market products taking into account the peculiarities of the industry is formed. The general strategy for most of the analyzed enterprises, taking into account the prospects of market development, is defined as a growth strategy.The mechanism of realization of marketing strategies in the market of beekeeping products by means of creation and functioning of marketing cooperative in beekeeping with a certain structure is developed.The differences of marketing strategies of promotion of beekeeping products on the foreign and domestic markets are revealed, which is essential in the formation of functional strategies within the marketing mix. It is determined that the positioning of the product on the market should demonstrate its uniqueness, while creating exceptional consumer value of the product.The practical significance of the obtained results is that the theoretical and methodological provisions of the dissertation can be used by beekeeping enterprises for the formation and implementation of marketing strategies.The scientific results of the dissertation are implemented in the activities of the Ukrainian Marketing Association (implementation act № 25 from 20.05.2021), FG "Tavria beekeeper" (implementation act № 1 from 14.04.2021), NGO "All-Ukrainian Association of Public Organizations" Union of Beekeepers of Ukraine" (implementation act № 39 from 02.02.2021), Department of Economy, Tourism, Agro-Industrial Development of Skadovsk District State Administration of Kherson Region (implementation act №04-02/34 from 04.11.2021). The results of the dissertation were used in the educational process of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine in teaching the disciplines "Marketing", "Strategic Marketing" (implementation act from 13.05.2021 р.). Keywords: strategy, marketing strategy, market, beekeeping, beekeeping products, mission, strategic goals, marketing cooperative, export, forecast.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Вірт М.Я. 
Організаційно-економічний механізм функціонування оптової торгівлі в ринковому середовищі: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / М.Я. Вірт ; УКООПСПІЛКА, Львів. комерц. акад. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретико-методичні та науково-прикладні засади розвитку організаційно-економічного механізму оптової торгівлі, а також ефективності його функціонування в ринковому середовищі. Обгрунтовано та розкрито взаємодію структурних елементів механізму. Досліджено взаємозв'язок видів і форм оптової торгівлі. Розраховано та систематизовано показники стану та розвитку діяльності підприємств оптової ланки в державі та регіоні. Проведено комплексне оцінювання ефективності функціонування організаційно-економічного механізму даних підприємств. Розроблено рекомендації щодо його вдосконалення й обгрунтовано основні напрями розвитку підприємств оптової торгівлі на державному та регіональному рівнях. Запропоновано методичний інструментарій побудови прогнозної моделі з урахуванням змін середовища функціонування оптових підприємств і стратегію розвитку та функціонування організаційно-економічного механізму даних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.30 +
Шифр НБУВ: РА365486

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Васюткіна Н.В. 
Організація маркетингових досліджень підприємствами на ринку продуктів харчування: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Н.В. Васюткіна ; Європ. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості організації маркетингових досліджень на підприємствах, що є суб'єктами ринку продовольчих товарів в Україні. Розроблено методичні підходи щодо удосконалення організації та методів проведення маркетингових досліджень. Визначено місце і роль маркетингових досліджень у діяльності суб'єктів господарювання. Здійснено класифікацію сучасних методів маркетингових досліджень. Уточнено принципи та механізми функціонування маркетингових інформаційних систем. Проаналізовано рівень організації маркетингових досліджень на підприємствах у системі "виробництво сільськогосподарської продукції - переробка та виробництво продовольчих товарів - оптова - роздрібна торгівля", виявлено недоліки в їх організації. Доведено, що незбалансованість між попитом на продукти харчування та їх пропозицією зумовлена відсутністю ефективного механізму маркетиногових досліджень щодо визначення рівня попиту споживачів на окремі продукти харчування. Запропоновано ефективний механізм організації та проведення маркетингових досліджень на підприємствах, розроблено й апробовано удосконалену модель функціонування маркетингової інформаційної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.71-211.1 + У9(4УКР)421.51 +
Шифр НБУВ: РА337728

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Вишар Г.М. 
Наукове обгрунтування адаптивного управління належним асортиментом лікарських засобів різних номенклатурно-правових груп: автореф. дис... канд. фармац. наук: 15.00.01 / Г.М. Вишар ; Нац. фармац. ун-т. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Розроблено модель регіональної системи адаптивного управління належним асортиментом лікарських засобів у аспекті причинних взаємозв'язків стану медико-фармацевтичної допомоги з урахуванням регіональної захворюваності та рівня відповідного лікарського забезпечення населення. Розроблено та затверджено на регіональному рівні формуляри лікарського забезпечення адиктивних розладів здоров'я. Наведено програму та методологію досліджень, сформульовано суть належного асортименту лікарських засобів і запропоновано технологію його розробки на регіональному рівні. Розроблено модуль VSHR алгоритму розрахунку бюджетних асигнувань для регіонального забезпечення лікувально-профілактичних закладів належним асортиментом лікарських засобів. Запропоновано заходи з метою вдосконалення організаційно-правової процедури проведення регіональних тендерів на закупівлю лікарських засобів за таким асортиментом, а також життєво необхідних. Відокремлено кваліфікаційні ознаки та розроблено технічні вимоги до постачальників належного асортименту лікарських засобів, які беруть участь у регіональних тендерах і повинні гарантувати відповідні якість, ефективність, безпеку та доступність. Досліджено структуру регіональної системи адаптивного управління належним асортиментом лікарських засобів на рівні оптової мережі. Розроблено модулі контрольно-дозвільної системи регулювання постачання належного асортименту лікарських засобів у аспекті правовідносин між юридичними особами за схемою виробник - лікарня - аптека та правовідносин між фізичними особами, відповідно, лікар - споживач лікарських засобів - провізор. Опрацьовано технологію нормотвірного процесу для вдосконалення контрольно-дозвільної системи адаптивного управління належним асортиментом лікарських засобів. Розроблено алгоритм віднесення цих засобів до відповідних номенклатурно-правових груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)26 к +
Шифр НБУВ: РА353775

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського