Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (130)Книжкові видання та компакт-диски (119)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ПОМІЧНИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Чванкін С.А. 
Добровільне представництво у цивільному процесі України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / С.А. Чванкін ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2005. — 22 с. — укp.

Комплексно досліджено теоретичні та практичні питання правового регулювання добровільного представництва у цивільному процесі України. Проаналізовано основні ознаки та цілі представництва у цивільному процесі. Визначено поняття й удосконалено класифікацію видів цього представництва. Виокремлено характерні ознаки добровільного представництва, розглянуто порядок оформлення повноважень добробільного представника. Здійснено розмежування інституту представництва у цивільному процесі з іншими суміжними цивільно-процесуальними та цивільними інститутами, зокрема, з представництвом у цивільному праві; за участі органів і осіб, яким законом надано право захищати інтереси інших осіб; за участі у процесі особи, що надає правову допомогу відповідно до ст. 56 ЦПК України; за участі у процесі помічника особи, яка обирається відповідно до ст. 78 ЦК України. Проаналізовано особливості здійснення окремих видів добровільного представництва у цивільному процесі. Визначено основні напрямки удосконалення цивільно-процесуального законодавства щодо регулювання даного представництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х892.19(4УКР)117 +
Шифр НБУВ: РА341484

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Казаков В.Є. 
Невротичні розлади у членів локомотивних бригад (клініка, діагностика, профілактика та терапія): Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.16 / В.Є. Казаков ; АМН України. Ін-т неврології, психіатрії і наркології. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Установлено, що невротичні розлади у членів локомотивних бригад виникають у вигляді астено-вегетативних тривожно-фобічних обсесивно-фобічних, іпохондричних та істеричних реакцій доклінічного рівня. Як патогенні фактори, що провокують ці розлади визначено професійні шкідливі умови, переважно високе психо-емоційне напруження та суб'єктивне ставлення до нього, побутові психотравмувальні обставини, преморбідно скомпроментований грунт. Уточнено особистісний профіль і тип міжособистісної поведінки машиністів та їх помічників, що дозволяє прогнозувати дії в аварійній ситуації. Для профілактики невротичних розладів у членів локомотивних бригад слід обмежено приймати на роботу осіб з преморбідно скомпрометованим грунтом. Розроблено психокорекційну програму, яка містить заходи з нормалізації міжособистісних взаємодій машиніста та його помічника та дозволяє їм погасити небажані негативні емоції та негативні реакції за умов загрози аварійних ситуацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р64-32 + Р124.522 +
Шифр НБУВ: РА345142

Рубрики:

      
3.

Марченко О.А. 
Технологія вивчення теоретичного матеріалу з механіки у класах фізико-математичного профілю: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Марченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Запропоновано варіант технології вивчення теоретичного матеріалу з механіки у класах фізико-математичного профілю, яка грунтується на закономірностях і особливостях розвитку в учнів мислення та логічної пам'яті, передбачає врахування вимог до технологізації навчального процесу (наявності діагностично поставлених цілей навчання, дотримання принципу завершеності навчання, налагодження зворотного зв'язку), містить варіант вирішення проблеми математичної підтримки курсу фізики, базується на створенні та використанні "комп'ютерного помічника", за допомогою якого учні значною мірою самостійно вивчають теоретичний матеріал. Експериментально доведено, що створена технологія, яка передбачає інтеграцію в одному навчальному курсі механіки та відповідних розділів математики, за умов належного методичного забезпечення й адекватного використання можливостей сучасних комп'ютерних технологій дозволяє школярам одержувати дієві систематизовані знання з механіки та самостійно засвоювати та використовувати теоретичний матеріал з фізики на якісно новому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В2р(4УКР)2-3,021 + В2р(4УКР)2-3,021
Шифр НБУВ: РА364432

Географічні рубрики:

      
4.

Рудакова Н.І. 
Художня трансформація образу козака в українській народній прозі: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.07 / Н.І. Рудакова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розглянуто системну модель образу козака в українській народній прозі (легендах, переказах, казках) у порівнянні з іншими жанрами українського фольклору (думами, історичними піснями, прислів'ями та приказками). Досліджено український народний історичний епос як генетично неоднорідну систему, яка склалася шляхом відтворення історичних подій і фактів, а також внаслідок зміни ставлення етнічних українців до більш архаїчного - міфологічного та фольклорного матеріалу, що спричинило становлення та утвердження національного українського менталітету. Детально описано історичний і культурний контексти виникнення, формування та розвитку феномену козаччини. Починаючи від індоєвропейського базису мілітарної традиції в українців простежено динаміку образу епічного героя-козака на підгрунті основних характеристик (виховання, побратимства, ставлення до жінки, козацької чоловічої родини) та художніх деталей атрибутивного типу (кінь/чарівний помічник, шабля/зброя, червоний колір).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(4УКР)-694 +
Шифр НБУВ: РА356500

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Йилдирим А. Ф. 
Формування лідерської компетентності в майбутніх керівників-жінок загальноосвітніх закладів Туреччини / А. Ф. Йилдирим. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і практичне розв'язання проблеми формування лідерської компетентності майбутніх керівниць загальноосвітніх закладів Туреччини. Подано характеристику феномену лідерства в управлінській діяльності у системі освіти з урахуванням гендерних стереотипів та особливостей розвитку лідерських якостей керівників загальноосвітніх закладів Туреччини.На основі аналізу організаційно-правовового забезпечення освіти на сучасному етапі соціокультурного розвитку та сучасних трендів підготовки жінок до управлінської діяльності в закладах освіти Туреччини, теоретичних джерел, наукових досліджень лідерську компетентність майбутніх керівниць закладів освіти схарактеризовано з урахуванням її багатоаспектної природи і потрактовано як здатність керівника/керівниці розпоряджатися наявною владою, направляти діяльність підлеглих у певне русло, надавати їм підтримку, наділяти їх повноваженнями. Крім цього, лідерська компетентність передбачає наявність у керівника здатності генерувати у працівників/працівниць стан націленості на розв'язання загального завдання, уміння взаємодіяти з різнорідним колективом, підтримувати творчу активність підлеглих, формувати в них корпоративний дух, почуття спільності, створювати команду.Доведено, що змістове наповнення досліджуваного явища охоплює сукупність взаємообумовлених та взаємопов'язаних компонентів: функціонального, когнітивного та ціннісно-етичного, їх змістове наповнення яких забезпечується знаннями, уміннями й навичками, досвідом управлінської діяльності та ставленням до управлінського професіоналізму. Формування лідерської компетентності майбутніх керівників/керівниць загальноосвітніх закладів визначено як динамічний поетапний процес формування функціонального, когнітивного та ціннісно-етичного компонентів управлінської діяльності. У ретроспективному й сучасному контексті проаналізовано розвиток поняття лідерства в науковій теорії сучасного менеджменту та управлінській практиці. Відзначено, що на теоретичному рівні дослідженню гендерного аспекту формування й розвитку лідерської компетентності керівників-жінок загальноосвітніх закладів Туреччини не приділялося належної уваги. Досвід управлінської діяльності освітніх закладів, зокрема загальноосвітніх закладів, свідчить, що в практику діяльності керівників/керівниць різного рівня повільно впроваджуються засади управлінського лідерства. Це обумовлює появу певних проблем в організаційно-педагогічній діяльності та позначається на освітніх результатах і репутаційних здобутках загальноосвітніх закладів. Своєю чергою цей факт впливає в цілому на якість управління загальноосвітніми закладами (школами) й вимагає впровадження доцільних заходів. Педагогічне моделювання передбачало побудову структурно-змістової моделі розвитку лідерської компетентності майбутніх керівниць загальноосвітніх закладів (шкіл) та дозволило вивчити процес формування досліджуваної якості як складової управлінського професіоналізму, зважаючи на програмні орієнтири професійного управління школою і засоби формування та оцінки лідерських якостей. Моделювання уможливило управлінську інтерпретацію основних положень дослідження, а також проектування організаційно-педагогічних засобів формування лідерської компетентності потенційних керівниць загальноосвітніх закладів Туреччини.У процесі дослідження науково обґрунтовано структуру лідерської компетентності керівниць загальноосвітніх закладів, в основі якої містяться когнітивний, функціональний, ціннісно-етичний компоненти; розроблено систему організаційно-педагогічних заходів, спрямованих на формування лідерської компетентності учительок – майбутніх керівниць загальноосвітніх закладів Туреччини.Схарактеризовано діяльнісні характеристики компонентів лідерської компетентності керівників/керівниць загальноосвітніх закладів Туреччини у гендерному контексті; сутність лідерських якостей керівниць загальноосвітніх закладів Туреччини та інструменти розвитку цих якостей; зміст підготовки потенційних керівниць до управління організаційно-педагогічними процесами, притаманними загальноосвітнім закладам Туреччини. Доповнено засоби оцінки лідерських якостей потенційних керівниць загальноосвітніх закладів Туреччини.Запропоновано шляхи формування лідерських якостей у педагогічних працівників, які готуються до управлінської діяльності як потенційні помічникки керівників загальноосвітніх закладів. Для реалізації цієї мети в межах наукового дослідження конкретизовано зміст спеціальної асист-підготовки для помічників/помічниць керівників шкіл, а також розроблено і апробовано спеціальний курс «Навчання та шкільне лідерство», зорієнтований на жінок-учителів, схильних до менеджерської діяльності.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and a practical solution to the problem of fostering the leadership competence of future women-directors of secondary schools in Turkey. In the focus of attention is the phenomenon of leadership in management in the educational system, which takes into account gender stereotypes and specific features of developing leadership qualities of women-directors of secondary schools in Turkey.In the paper it has been revealed that leadership competence in terms of its content and purpose reflects the common features of the principal of an educational institution and the leader in education. It is also noted that within the framework of the culturological approach leadership competence is a manifestation of both general and professional culture and professionalism of the manager. At the same time, the realization of job opportunities is not limited to professional competence, as it is important for the directors of secondary schools to possess not only managerial but also leadership competence.Based on the analysis of theoretical sources, organizational and legal support of education at the present stage of socio-cultural development, and current trends in training women for management in educational institutions in Turkey, it has been concluded that leadership competence of future directors of educational institutions is definite multifaceted phenomenon. Consequently director-trainees have a prerogative to direct the activities of their subordinates in a definite direction, to provide them with a necessary and encourage them in their activities. In addition, leadership competence also implies the ability of the leader to focus the subordinates on solving common issues, the ability to interact with a diverse team, support their creative activity, form their sense of community and so on.It has been proved that the content of the studied phenomenon covers a set of interdependent and interconnected components: functional, cognitive and value-ethical, which are ensured by obtained knowledge, skills, management experience, and the attitude to the professional management.Advancing leadership competence of future directors of secondary schools is defined as a dynamic step-by-step process of promoting of functional, cognitive and value-ethical components of management.The experience of management of secondary educational institutions demonstrates that the principles of management leadership are slowly being introduced into the practice of managers at different levels. This causes certain problems in organizational and pedagogical activities and affects the educational results and reputational achievements of secondary schools. In turn, this has an inverse effect on the overall quality of management of secondary schools and requires the implementation of appropriate measures.Pedagogical modeling has involved constructing a structural semantic model of enhancing leadership competence director-trainees of secondary schools and allowed studying the process of developing the sought for quality as a component of managerial professionalism. For this purpose the program guidelines of professional school management and leadership skills have been introduced. The modeling has ensured the managerial interpretation of the main provisions of the study, as well as the design of organizational and pedagogical tools for fostering leadership competence of potential leaders of secondary schools in Turkey.In the process of research the structure of leadership competence of directors of secondary schools has been scholarly substantiated (which is based on cognitive, functional, value-ethical components. İt has set the ground for a system of organizational and pedagogical activities aimed at enhancing leadership competence of teachers as future directors of secondary schools in Turkey.The activity characteristics of the components of leadership competence of the directors of secondary schools in Turkey in the gender context have also been exposed; the essence of respective leadership qualities and tools of developing these qualities have been revealed; the content of training potential leaders to manage the organizational and pedagogical processes inherent in secondary schools in Turkey has been identified. The tools for assessing the leadership qualities of potential heads of secondary schools in Turkey have been devised.The ways of developing leadership qualities in pedagogical workers trained for managerial activity as potential assistants of directors of general educational institutions have been introduced. To achieve this goal, the research has specified the content of special training for assistant school directors, as well as developed and tested a special course "Teaching and School Leadership", targeted at women-teachers, who are inclined to managerial activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Прохоров П. А. 
Порядок ухвалення судових рішень у цивільному процесі України / П. А. Прохоров. — Б.м., 2021 — укp.

Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 081 – Право. – Національний університет «Одеська юридична академія», Одеса, 2021.Дисертація є першим у вітчизняній науці цивільного процесуального права спеціальним комплексним дослідженням теоретичних та практичних особливостей порядку ухвалення судового рішення.У дисертації виокремлено структурні елементи механізму ухвалення судового рішення у цивільному судочинстві як особливого виду правозастосовчої діяльності, до яких варто віднести: суб'єкта діяльності з ухвалення рішень, що володіє певним колом повноважень; об'єкт судового рішення; мета ухвалення судового рішення; підстави ухвалення судового рішення; етапи ухвалення судового рішення.Визначено основні функції інституту присяжних, серед яких: 1) політична, яка спрямована на додержання вимог Конституції України, щодо участі народу при здійсненні правосуддя; 2) правотворча – за участі присяжних народ шляхом винесення судового рішення створює прецедент (у країнах англо-американської системи права) чи формує певну судову практику; 3) сприяння примиренню сторін, яка наявна в англо-американській системі, суть якої полягає в можливості сторін вирішити спір, до передачі справи на розгляд присяжним, знаючи як зазвичай такого роду справи вирішуються присяжними; 4) підвищення рівня довіри до судової влади внаслідок участі у вирішення справи непрофесійних суддів – представників народу; 5) підвищення правосвідомості громадян, у разі якщо присяжні беруть участь у справі, то будуть значно краще розуміти норми матеріального та процесуального права, що діють у такій державі; 6) легітимація судових рішень.Запропоновано забезпечити одноособовий розгляд окремих категорій справ в суді апеляційної інстанції, зокрема: апеляційних скарг на ухвали, на які можуть бути подані скарги окремо від рішення суду.Обґрунтовано необхідність забезпечення таємниці наради суддів замість таємниці нарадчої кімнати, тобто тих обговорень, які відбуваються і поза межами нарадчої кімнати, і під час підготовки проектів судових рішень, окремих думок. Наявність інституту окремої думки вказує на можливість паралельного обговорення декількох проектів судових рішень, декількох альтернативних варіантів окремих думок: такі обговорення можуть відбуватися і поза межами нарадчої кімнати, якщо суд оголосив вступну та резолютивну частину. Слід забезпечити можливість обговорення тексту судового рішення не тільки всередині колегіального складу суду, а й між суддею-доповідачем та його помічником. Очевидно, що під час підготовки проекту судового рішення помічник судді отримує певні вказівки від судді щодо його бачення обґрунтування судового рішення, а тому фактично такі дії можуть бути розцінені як вимушене порушення таємниці нарадчої кімнати, адже суд не може дати належну вказівку, не виказуючи ходу обговорення чи аргументів, які були виказані іншими суддями. Під час складання окремих думок суддя, що доручає складення її проекту помічникові, так само не може дати повноцінної настанови без виказування тих положень судового рішення, що були підтримані більшістю.Визначено випадки коли ухвалення окремої думки судді є обов'язковим для учасника колегії, який незгідний з основним текстом рішення по цивільній справі.Вдосконалено наукові положення про те, що судові рішення, зокрема ухвали поділяться на усні (вербальні/протокольні) та письмові. Уточнено, що протокольні ухвали не набувають письмової форми у зв'язку із їх внесенням до протоколу судового засідання, адже секретар судового засідання не може точно відобразити мотиви суду з прийняття відповідної ухвали, висновки суду та інший важливий зміст судового рішення, викладеного в усній формі.^UQualifying scientific paper based on rights of a manuscript. PhD dissertation in specialty 081–Law. – National University “Odesa Law Academy”, Odesa, 2021.The dissertation is the first in the domestic science of civil procedural law special complex research of theoretical and practical features of the order of court decision making.The dissertation highlights structural elements of the mechanism of court decision-making in civil proceedings as a special type of law enforcement activity, which include: the subject of decision-making activity, which has a certain range of powers; object of court decision; the purpose of the court decision; grounds for court decision; stages of court decision-making.Main functions of the jury institute are determined, among which are: 1) political ones, which is aimed at complying with requirements of the Constitution of Ukraine regarding participation of people in administration of justice; 2) law-making – under participation of juries, people create a precedent (in countries of the Anglo- American legal system) or form a certain judicial practice by passing a court decision; 3) promoting conciliation, which is present in the Anglo-American system, the essence of which is the ability of the parties to resolve the dispute before referring the case to a jury, knowing how such cases are usually decided by a jury; 4) increasing the level of trust in the judiciary as a result of participation in the case of non-professional judges – representatives of people; 5) raising the legal awareness of citizens, if the jury is involved in the case; they will have a much better understanding of the rules of substantive and procedural law in force in such a state; 6) legitimacy of court decisions.It is proposed to provide individual consideration of certain categories of cases in the court of appeal, in particular: appeals against decisions that may be appealed separately from the court decision.The need to ensure the secrecy of the meeting of judges instead of the secrecy of the deliberation room, i. e. those discussions that take place outside the deliberation room and during preparation of draft court decisions, individual opinions. The presence of the institution of a dissenting opinion indicates the possibility of parallel discussion of several draft court decisions, several alternative versions of dissenting opinions: such discussions may take place outside thedeliberation room if the court has announced the introductory and the operative parts. It should be possible to discuss the text of the judgment not only within the board, but also between the Judge-Rapporteur and his assistant. It is obvious that during preparation of the draft court decision, the assistant judge receives certain instructions from the judge regarding his vision of reasoning for the court decision, and therefore, in fact, such actions can be regarded as a forced violation of the secrecy of the deliberation room or arguments made by other judges. When drafting dissenting opinions, the judge who entrusts the drafting of his/her draft to the assistant may not give full guidance without stating provisions of the judgment that were supported by the majority.There are cases when adoption of a dissenting opinion of a judge is mandatory for a member of the board who disagrees with the main text of the decision in a civil case.Scientific provisions, that court decisions, in particular rulings, will be divided into oral (verbal/protocol) and written ones, have been improved. It is clarified that the protocol rulings are not in writing due to their inclusion in the minutes of the court session, as the secretary of the court session cannot accurately reflect the court's motives for the decision, court conclusions and other important content of the court decision.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Чорна В. В. 
Адміністративно-правове регулювання патронатної служби державних органів / В. В. Чорна. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертації досліджено адміністративно-правове регулювання патронатної служби державних органів. Здійснено теоретико-правову характеристику поняття та особливостей патронатної служби державних органів. Запропоновано під патронатною службою розуміти різновид публічної служби, діяльність якої спрямована на покращення роботи політичного діяча, забезпечення його потреб під час діяльності в межах посадових положень та інструкцій, що визначаються відповідною посадовою особою. На підстав аналізу національного законодавства виокремлено права та обов'язки патронатної служби державних органів. Розкрито поняття, види та особливості юридичної відповідальності патронатної служби державних органів.Особливу увагу приділено визначенню завдань та функцій патронатних служб Верховної Ради України; Президента України, Офісу Президента України; Прем`єр-міністра України та інших членів Кабінету Міністрів України.Визначено специфіку діяльності патронатних служб керівників територіальних державних органів.Розкрито особливості діяльності патронатних служб Вищої ради правосуддя, Конституційного Суду України, Верховного Суду, вищихспеціалізованих судів, Кваліфікаційної комісії суддів України.Окреслено задання, функції, права та обов'язки помічника судді, прессекретаря, референта, радника судді як суб'єктів патронатної служби судів. Визначено, що помічник судді – це структурна штатна одиниця апарату суду, яка виконує свої функціональні обов'язки із забезпечення діяльності судді в процесі здійснення ним правосуддя.^UThe dissertation analyses the administrative and legal regulation of the patronage service of state bodies. The theoretical and legal characteristics of the concept and features of the patronage service of state bodies are fulfilled. It is proposed to understand the patronage service as a type of public service, which activities are aimed at improving the work of a politician, meeting the needs of his/her activities within the job descriptions and instructions defined by this official. Based on the analysis of national legislation, the rights and responsibilities of the patronage service of state bodies are singled out. The concepts, types and features of legal responsibility of the patronage service of state bodies are revealed.The author pays special attention to disclosure of tasks and functions of patronage services of the Verkhovna Rada of Ukraine; patronage services of the President of Ukraine, the Office of the President of Ukraine; patronage services of the Prime Minister of Ukraine and other members of the Cabinet of Ministers of Ukraine.The specifics of the activity of patronage services of heads of territorial state bodies are determined.Particular attention is paid to disclosure of the patronage services of the High Council of Justice, the Constitutional Court of Ukraine, the Supreme Court, higher specialized courts, the Qualification Commission of Judges of Ukraine. The tasks, functions, rights and responsibilities of the assistant judge, press secretary, clerk, adviser to judges as subjects of the patronage service of courts are revealed. It is defined that an assistant judge is a structural staff unit of the court staff that performs his/her functional duties to ensure the activities of a judge in the process of administering justice.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Курандо К. В. 
Захист прав та законних інтересів іноземних осіб у господарському процесі України / К. В. Курандо. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню захисту прав та законних інтересів іноземних осіб у господарському процесі України. Уточнено поняття господарської компетенції іноземних суб'єктів господарювання, процесуальної правосуб'єктності, іноземців, іноземних суб'єктів господарювання. Конкретизовано, що господарська процесуальна дієздатність іноземної особи має певну темпоральну визначеність. Дістала подальшого розвитку класифікація нормативно-правового матеріалу щодо участі іноземного елементу у господарському судочинстві за критерієм походження: на міжнародні та внутрішні. Запропоновано класифікацію учасників процесу за критерієм можливості іноземної особи бути певним учасником господарського процесу. Аргументована доцільність залучення іноземних осіб в якості суддів, помічника судді, секретаря судового засідання та судового розпорядника. Обґрунтовано деталізувати у ГПК України правила визначення юрисдикції (підсудності) з огляду на набрання чинності Конвенції про угоди про вибір суду. Конкретизовано дефініцію процесуально-правових гарантій доступу іноземних осіб до правосуддя. Аргументовано встановити граничний строк зупинення провадження по справі. Обґрунтовано закріпити в ГПК України таку процесуальну дію, як визнання рішення іноземного суду в Україні, та конкретизовано юридичні ознаки (складові) такого визнання. Запропоновано концепцію щодо надання дозволу на виконання рішення іноземного суду в Україні, у випадках, коли їх визнання та виконання не передбачено міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України. Обґрунтовано доцільність виділення у справах з іноземним елементом в якості учасників процесу (представників) консулів та дипломатичних представників. Запропоновано класифікувати учасників господарського процесу – іноземців залежно від необхідності отримання згоди на дачу пояснень. Обґрунтовано можливість об'єднання повноважень адвоката та перекладача. Запропоновано класифікацію прав та обов'язків іноземних осіб у господарському судочинстві України на загальні та спеціальні. Аргументовано основні засади (принципи), на яких ґрунтуються загальні права та обов'язки іноземних осіб у господарському судочинстві України. Аргументовано закріпити можливість допуску до розгляду господарської справи адвоката в іноземній державі. Запропоновано закріпити можливість іншим учасникам господарського процесу за їх заявою користуватися послугами перекладача; встановити, що судові рішення та інші процесуальні документи вручаються у перекладі на мову, якою володіють особи, що беруть участь у процесі, за їх клопотанням.^UThe thesis is devoted to the research of protection of the rights and legitimate interests of foreign persons in the commercial procedure of Ukraine. The concept of commercial competence of foreign business entities, procedural legal personality, foreigners, foreign business entities has been clarified. It is specified that the commercial procedural capacity of a foreign person has a certain temporal certainty. The classification of normative and legal material on the participation of a foreign element in commercial litigation according to the criterion of origin: international and domestic has been further developed. The classification of participants in the commercial procedure according to the criterion of the possibility of a foreign person to be a certain participant in the commercial procedure is proposed. The expediency of involving foreign persons as judges, assistant judges, court clerks and court administrators is argued. It is reasonable to detail in the Commercial Procedural Code of Ukraine the rules for determining jurisdiction (jurisdiction) in view of the entry into force of the Convention on Choice of Court Agreements.The definition of procedural and legal guarantees of access of foreigners to justice is specified. It is argued to set a deadline for suspension of proceedings. It is justified to enshrine in the Commercial Procedural Code of Ukraine such a procedural action as the recognition of a foreign court decision in Ukraine and specify the legal features (components) of such recognition. The concept of granting permission to execute a decision of a foreign court in Ukraine is proposed, in cases when their recognition and execution is not provided by an international agreement, the binding nature of which has been approved by the Verkhovna Rada of Ukraine. The expediency of allocating consuls and diplomatic representatives in cases with a foreign element as participants in the commercial procedure is substantiated. It is proposed to classify participants in the commercial procedure - foreigners, depending on the need to obtain consent to give explanations. The possibility of combining the powers of a lawyer and an interpreter is substantiated. The classification of rights and obligations of foreign persons in commercial litigation of Ukraine into general and special is proposed. The basic principles on which the general rights and obligations of foreign persons in commercial litigation of Ukraine are based are argued. It is argued to consolidate the possibility of admission to a commercial case of a lawyer in a foreign country. It is proposed in the Commercial Procedural Code of Ukraine to consolidate the possibility for other participants in the commercial procedure to use the services of an interpreter upon their application; to establish that court decisions and other procedural documents are served in translation into the language of the persons participating in the commercial procedure, at their request.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Піканова Н. В. 
ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛІЗОВАНОСТІ У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ГРУПИ / Н. В. Піканова. — Б.м., 2022 — укp.

Піканова Н.В. Формування соціалізованості у старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення в умовах інклюзивної групи. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 016 спеціальна освіта. – Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, Київ 2022.У дисертації вперше здійснено теоретичне узагальнення та наукове вирішення проблеми соціалізованості дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти.Натепер в Україні традиційна освіта і практика проходять стан свого переформатування, розгортається організація навчально-виховного процесу в інклюзивному середовищі на засадах дитиноцентризму та особистісно орієнтованого навчання і виховання, використання педагогічних технологій, вироблення стратегії взаємодії всіх дорослих (педагогів, батьків) з орієнтацією на потреби дітей в інклюзивних закладах освіти.Провідним завданням сучасної педагогічної науки стала підготовка особистості до життя в соціумі, орієнтована на створення повноцінної взаємодії дітей з особливими освітніми потребами з соціальним оточенням.Відтак, на сучасному етапі розвитку інклюзивної освіти набувають усе більшого поширення інноваційні технології, спрямовані не лише на підвищення ефективності навчально-виховного процесу, алей підготовку дитини до повноцінного життя в соціумі, її соціалізацію та інтеграцію.Спираючись на результати теоретичного аналізу, зокрема педагогічних, психологічних, соціологічних підходів, вікових особливостей соціального розвитку дитини, з'ясовано структуру феномену «соціалізованість особистості» стосовно дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення, визначено в його структурі рефлексійний та ресурсний компоненти.Визначено сутність педагогічного впливу, який представлено нами у вигляді педагогічної технології прямого та опосередкованого впливу на формування соціалізованості у старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення в умовах інклюзивної групи.Наукова новизна одержаних результатів полягає у тому, що вперше: – обґрунтовано та розроблено теоретичну модель соціалізованості у старших дошкільників із ЗНМ;– виділено показники й рівні сформованості соціалізованості в означеної категорії дітей;– обґрунтовано потенціал педагогічної компетентності фахівців інклюзивних груп закладів дошкільної освіти;– науково обґрунтовано теоретико-методичні основи формування соціалізованості у старших дошкільників із ЗНМ;– визначено зміст та методи реалізації педагогічного впливу на дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ;– обґрунтовано та розроблено технологію прямого та опосередкованого впливу на формування соціалізованості у старших дошкільників із ЗНМ в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти;поглиблено та уточнено:– сутність понять «соціалізація» і «соціалізованість», поняття «педагогічна компетентність»;подальшого розвитку набули:– положення спеціальної освіти про те, що сформованість соціалізованості є результатом успішної соціалізації, соціальної адаптації та, в кінцевому результаті, соціальної інтеграції дитини у соціум; удосконалено:– зміст, прийоми та засоби формування соціалізованості у старших дошкільників із ЗНМ.Практичне значення дисертаційного дослідження полягає у:– розробленні діагностичного комплексу, який може бути використаний педагогами у закладах дошкільної освіти або спеціалістами реабілітаційних центрів в системі корекційно-виховної роботи зі старшими дошкільниками з ООП;– розробленні, апробації та впровадженні у практику роботи інклюзивних груп закладів дошкільної освіти та реабілітаційних центрів педагогічної технології прямого та опосередкованого впливу на формування соціалізованості у старших дошкільників із ЗНМ, яка може використовуватись як цілісно, так і окремо в якості самодостатніх технологій;– розроблені зміст, прийоми та засоби методичного забезпечення прямого впливу на формування навичок соціалізованості можуть бути використані дефектологами, вихователями, помічниками вихователів в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти, а також у реабілітаційних центрах;– можливості використання матеріалів дисертаційного дослідження у процесі проведення курсів перепідготовки педагогів, підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, дефектологів, укладанні навчально-методичних посібників.Ключові слова: інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами, старші дошкільники із загальним недорозвитком мовлення, соціалізованість, педагогічна компетентність, педагогічний вплив, педагогічна технологія прямого та опосередкованого впливу, інклюзивна група.^UPikanova N.V. Formation of socialization in older preschoolers with general speech underdevelopment in an inclusive group. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript.The dissertation on competition of a scientific degree of the doctor of philosophy on a specialty 016 special education. - Mykola Yarmachenko Institute of Special Pedagogy and Psychology, Kyiv 2022.In the dissertation for the first time the theoretical generalization and the scientific decision of a problem of socialization of children of senior preschool age with the general underdevelopment of speech (ZNM) in inclusive groups of establishments of preschool education is carried out.At present, traditional education and practice in Ukraine are undergoing a state of reformatting, the organization of the educational process in an inclusive environment on the basis of child-centeredness and personality-oriented learning and education, the use of pedagogical technologies, developing a strategy of interaction of all adults (teachers, parents) in inclusive educational institutions.The leading task of modern pedagogical science has been the preparation of the individual for life in society, focused on creating full interaction of children with special educational needs with the social environment.Thus, at the present stage of development of inclusive education, innovative technologies are becoming more widespread, aimed not only at improving the efficiency of the educational process, but also preparing the child for a full life in society, its socialization and integration.Based on the results of theoretical analysis, including pedagogical, psychological, sociological approaches, age features of social development of the child, the structure of the phenomenon of "socialization of personality" in relation to older preschool children with general speech underdevelopment, identified in its structure reflective and resource components.The essence of pedagogical influence is defined, which we present in the form of pedagogical technology of direct and indirect influence on the formation of socialization in older preschoolers with general speech underdevelopment in an inclusive group.The scientific novelty of the results is that for the first time- substantiated and developed a theoretical model of socialization in older preschoolers with ASD;- indicators and levels of formation of socialization in the specified category of children are allocated;- the potential of pedagogical competence of specialists of inclusive groups of preschool education institutions is substantiated;- scientifically substantiated theoretical and methodological foundations of socialization in older preschoolers with ASD;- the content and methods of realization of pedagogical influence on children of senior preschool age with ZNM are defined;- substantiated and developed the technology of direct and indirect influence on the formation of socialization in senior preschoolers with ASD in inclusive groups of preschool education institutions;in-depth and clarified:- the essence of the concept of "pedagogical competence", the concept of "socialization" and "socialization";further development were:- the provision of special education that the formation of socialization is the result of successful, social adaptation and, ultimately, the social integration of the child into society;improved:- content and methods of formation of socialization in older preschoolers with general speech underdevelopment.The practical significance of the dissertation research is:- development of a diagnostic complex that can be used by teachers in preschool education institutions or specialists of rehabilitation centers in the system of correctional and educational work with senior preschoolers with PDO;- development, testing and implementation of inclusive groups of preschool education institutions and rehabilitation centers of pedagogical technology of direct and indirect influence on the formation of socialization in older preschoolers with ASD, which can be used as a whole or separately as self-sufficient technologies;- developed content, techniques and tools for methodological support of direct influence on the formation of socialization skills can be used by special educators, educators, assistant educators in inclusive groups of preschool education institutions, as well as in rehabilitation centers;- the possibility of using the materials of dissertation research in the process of retraining courses for teachers, advanced training of teachers, speech pathologists, compiling teaching aids.Key words: inclusive education, children with special needs, senior preschoolers with general speech underdevelopment, socialization, pedagogical competence, pedagogical influence, pedagogical technology of direct and indirect influence, inclusive group.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського