Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (22)Книжкові видання та компакт-диски (14)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=СТРІЙ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Довгань П. В. 
Жанрово-стильова динаміка української камерно-інструментальної сюїти XX ст.: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / П. В. Довгань ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В. Лисенка. — Л., 2010. — 16 с. — укp.

Досліджено проблему жанрово-стильової динаміки української камерно-інструментальної сюїти XX ст. Атуалізовано систему світоглядних принципів, які стоять біля витоків формування жанру в добу Відродження й його розвою у межах епох бароко, класицизму, романтизму. Визначено культуротворчий потенціал європейського музичного мистецтва XX ст. в аспекті його впливу на концептуальний стрій та композиційно-драматургічні принципи даного жанру. Розглянуто специфічні риси становлення та розвитку української камерно-інструментальної сюїти, запропоновано його періодизацію. Висвітлено новітні взірці жанру у межах кожної з даних типологічних груп. Констатовано свідоме подолання іманентних ознак композиційно-семантичного інваріанта інструментальної сюїти за рахунок синтезу з елементами інших жанрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.23-0-73(4УКР)6 + Щ315.043
Шифр НБУВ: РА376448 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Стрій В. В. 
Морфогенез скелета при імплантації до великогомілкової кістки біогенного гідроксилапатиту, насиченого міддю (анатомо-експериментальне дослідження): автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.03.01 / В. В. Стрій ; ДУ "Луган. держ. мед. ун-т". — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Вивчено морфогенез кісток скелета статевозрілих білих щурів за умов імплантації до проксимальних відділів діафізів великогомілкових кісток біогенного гідроксилапатитного матеріалу ОК-015, насиченого міддю. За допомогою комплексу сучасних морфологічних методів дослідження (остеометричного, гістоморфометричного, біохімічного, фазового рентгеноструктурного, біомеханічного, статистичного) одержано нові відомості про особливості змін росту, будови, хімічного та фазового складу кісткового мінералу, міцнісних властивостей кісток після імплантації до проксимальних відділів діафізу великогомілкових кісток біогенного гідроксилапатиту, насиченого міддю в різних концентраціях. Вперше описано зміни у фазовому складі мінерального компонента кісток скелета, що виникають після такої імплантації. Доведено доцільність насичення імплантованого матеріалу міддю в концентрації 0,25 % з метою корекції несприятливих змін морфогенезу кісток у разі пластики дефектів великогомілкових кісток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.286.54
Шифр НБУВ: РА386180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Стрій Л.О. 
Ринково-орієнтована система управління економічною діяльністю в галузі зв'язку: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.07.04 / Л.О. Стрій ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2003. — 36 с.: рис. — укp.

Досліджено теоретичні, методологічні та практичні аспекти та знайдено нове розв'язання актуальної науково-прикладної проблеми галузі зв'язку - формування в галузі інформаційної системи управління економічною діяльністю, орієнтованої на використання ринкових методів в усіх її ланках. Виконано аналіз стану галузі зв'язку України, порівняно її основні показники з аналогічними в розвинених країнах. Зазначено шляхи підвищення ефективності галузі. Досліджено вплив сучасних економічних процесів на розвиток зв'язку, формування всесвітньої інфраструктури зв'язку на зміну структури та суті ринку, еволюцію теорії та практики маркетингу. З'ясовано нову роль зв'язку у світовій економіці. Розроблено економіко-кібернетичний підхід до дослідження інформаційних економічних систем, побудовано моделі економічної діяльності підприємства, орієнтованого на ринок. Виконано синтез системи управління економічною діяльністю даної галузі в Україні. Розроблено технологію оцінки ефективності орієнтації підприємства зв'язку на ринкові методи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)380-21 +
Шифр НБУВ: РА325436

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Шорошева Л. О. 
Феномен кобзи в системі академічного народно-інструментального мистецтва України: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Л. О. Шорошева ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше розглянуто процес генези й еволюції, стагнації та ренесансу ладкової кобзи як цілісного художньо-естетичного явища української культури. На численних прикладах показано шляхи історичної міграції української кобзи й її перетворення в російську домру, а також сучасний ренесанс інструмента та повернення його з небуття. З'ясовано вплив кобзи на розвиток історичного інструментознавства в його українській ментальності. Надано дефініцію та визначено наукову концепцію класичної кобзи як сольного, тембрового, народного інструмента, що має квінтовий стрій, який відповідає ладовим особливостям української народної музики та дозволяє інтерпретувати фольклорні, академічні та сучасні авторські опуси. Здійснено методичні узагальнення процесу кобзового конструювання та виконавсько-педагогічного досвіду на кафедрі народних інструментів Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського. Доведено, що класична кобза, порівняно з чотириструнною домрою, має свою виконавську та педагогічну специфіку, не дивлячись на загальні методичні підходи, які допомагають у формуванні академічного статусу обох інструментів. Представлено взаємну підпорядкованість всіх супутніх даному феномену елементів у єдиному комплексі, що надає даному явищу особливої, символічної значущості й унікальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.696-73(4УКР)
Шифр НБУВ: РА380321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Гавловський О. Д. 
Медико-соціальне обґрунтування системи реабілітації постраждалих унаслідок збройного конфлікту зі стрес-асоційованими розладами: автореферат дис. ... д. мед. н. : 14.02.03 / О. Д. Гавловський. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню важливої науково-практичної проблеми охорони здоров’я – науковому обгрунтуванню системи реабілітації постраждалих унаслідок збройного конфлікту зі стрес-асоційованими розладами, головною метою якої є покращення здоров’я учасників АТО, за рахунок оптимізації системи реабілітації та якнайшвидшого повернення їх в стрій. Виконання завдань дослідження забезпечило досягнення мети дослідження, яке проводилося у вісім взаємопов’язаних організаційних етапів із отриманням достовірних результатів. В ході дослідження було встановлено комплекс проблем організації охорони здоров’я реабілітації учасників АТО.В роботі доведено, що в наслідок проведення АТО, число кількість ветеранів війни й учасників бойових дій зростає, що потребує удосконалення надання медичної допомоги, в тому числі, і реабілітаційних послуг.Базуючись на отриманих результатах обґрунтована та розроблена система реабілітації постраждалих унаслідок збройного конфлікту зі стрес-асоційованими розладами. В основу запропонованої нами системи реабілітації постраждалих унаслідок збройного конфлікту зі стрес- асоційованими розладами покладено чинники, виявлені в процесі дослідження: інформаційні, соціальні, організаційні. Методологією створення системи реабілітації послужила модель SADT (абревіатура виразу StructuralanalysisandDesignTechnique – методологія структурного аналізу і проєктування). Центральним елементом системи виступає учасник АТО. Принцип холістичності в реабілітації постраждалих унаслідок збройного конфлікту здійснюється через поєднання медичної, психологічної, фізичної, соціальної реабілітації. У процесі дослідження відбувалася імплементація окремих елементів системи, а саме: проводили фізичну і психологічну реабілітацію, завдяки якій зменшився ріень тривожності. Запропонована модель системи позитивно оцінена незалежними експертамиКлючові слова: антитерористична операція, стрес-асоційовані розлади, система реабілітації, фактори ризику, ветерани.^UThe dissertation is devoted to the solution of an important scientific and practical problem of health care - the scientific justification of the rehabilitation system for victims of armed conflict with stress-related disorders, the main goal of which is to improve the health of the participants of the anti-terrorist operation, due to the optimization of the rehabilitation system and their return to the ranks as soon as possible. Completion of the research tasks ensured the achievement of the goal of the research, which was conducted in eight interrelated organizational stages with reliable results. In the course of the study, a set of problems of the organization of health care and rehabilitation of ATO participants was identified.The work proves that as a result of the anti-terrorist operation, the number of war veterans and combatants is increasing, which requires improvement in the provision of medical care, including rehabilitation services.Based on the obtained results, a justified and developed system of rehabilitation of victims of armed conflict with stress-related disorders was developed. The basis of our proposed system of rehabilitation of victims of armed conflict with stress-related disorders is based on the factors identified during the research: informational, social, and organizational. The SADT model (abbreviation of the expression StructuralanalysisandDesignTechnique – methodology of structural analysis and design) served as the methodology for creating the rehabilitation system. The central element of the system is the ATO participant. The principle of holistic in the rehabilitation of victims of armed conflict is implemented through a combination of medical, psychological, physical, and social rehabilitation. In the process of research, implementation of individual elements of the system took place, namely: physical and psychological rehabilitation was carried out, thanks to which the level of anxiety decreased. The proposed system model was positively evaluated by independent experts.Key words: anti-terrorist operation, stress-related disorders, rehabilitation system, risk factors, veterans. 


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Паламарчук В. А. 
Українська гітарна творчість та виконавство середини XIX – початку XX ст.: історико-генетичний та творчо-особистісний аналіз.: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / В. А. Паламарчук. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим в українському музикознавстві системним дослідженням, що присвячене професійному становленню української гітарної традиції середини XIX – початку XX століття. Особлива увага зосереджена на феномені особистості митця, його визначальній ролі у історичному процесі формування традиції професійного гітарного мистецтва.Йдеться про історико-феноменологічну концепцію професійного становлення української національної гітарної традиції як складової культурно-мистецьких процесів середини ХІХ – початку ХХ століть. Надано історико-ґенетичний аналіз розвитку гітарної творчості та виконавства на українських теренах зазначеного періоду; обґрунтовано актуальну переоцінку ролі українських композиторів-гітаристів у становленні національної гітарної традиції; висвітлено історико-культурний контекст зародження гітарного мистецтва в Україні XIX ст. на прикладі життєдіяльності окремих видатних постатей музикантів М. Вербицького, І. Хандошка, Г. Рачинського, О. Петрова, М. Соколовського.На джерелознавчому ґрунті запропоновано матеріали (певний «компендіум»), що розкривають роль провідних представників української традиції гітарного виконавства (М. Вербицький, Д. Лобода, З. Кіпченко, В. Крихацький, О. Немеровський, М. Полупаєнко, М. Соколовський) та музикантів, які мали значний вплив на нього (Я.-Н. Бобровіч, І. Деккер-Шенк, В. Русанов, С. Щепановський та ін.); їхню діяльність структуровано за часом, регіоном; впорядковано їхні біографічні дані. До наукового обігу залучено першоджерела (зокрема, рукописи Р. Вілуана, С. Галіна, В. Машкевича, М. Папченка), які раніше ніколи не були дослідженими, а також журнали і першодруки творів українських гітаристів (З. Кіпченка, О. Немеровського, М. Полупаєнка, М. Соколовського).Специфіку творчості українських гітаристів середини XIX – початку XX століття розкрито через структурний алгоритм аналізу, а саме: • органологія інструменту: конструкція гітар, струни, стрій; • техніка гри: постава, звуковидобування, застосування нігтів, аплікатура, специфічні прийоми; • авторська версійність позначень у нотному тексті; • жанрово-стильові пріоритети у репертуарі; • транскрипція як інтерпретація першоджерела; • методи навчання (на які посібники спиралися); • позаукраїнські впливи на становлення української гітарної традиції.В процесі дослідження віднайдено рукописи композицій українських гітаристів, місце зберігання яких було невідоме, першодруки творів, які навіть не фігурували у списках композицій автора. Виявлено, що у репертуарі гітаристів XIX – поч. XX століть, й тих, які не мешкали на українських теренах, вельми поширеними були обробки українських пісень і танців: перелік розміщено у додатках. Додатки містять також фотографії гітаристів досліджуваного періоду, фрагменти рукописів, концертні програми і переліки гітарних композицій українських гітаристів, ноти деяких творів.^UThe dissertation is the first systematic study in Ukrainian musicology devoted to the professional formation of the Ukrainian guitar tradition of the mid-19th – early 20th centuries. Special attention is focused on the phenomenon of the artist's personality and his defining role in the historical process of forming the tradition of professional guitar.It is about the historical and phenomenological concept of the professional formation of the Ukrainian national guitar tradition as a component of the cultural and artistic processes of the mid-19th – early 20th centuries. A systematic analysis of the development of guitar creativity and performance in the Ukrainian territories of this period is provided. The actual reassessment of the role of Ukrainian composers-guitarists in the formation of the national guitar tradition is substantiated. The historical and cultural context of the origin of guitar art in Ukraine in the 19th century is illustrated by the example of the life activities of some outstanding musicians M. Verbytskyi, I. Khandoshko, G. Rachynskyi, O. Petrov, M. Sokolovskyi. Based on source studies, materials (a specific "compendium") are offered that reveal the role of leading representatives of the Ukrainian guitar playing tradition (M. Verbytskyi, D. Loboda, Z. Kipchenko, V. Krykhatskyi, O. Nemerovskyi, M. Polupaienko, M. Sokolovskyi) and musicians, who had a significant influence on it (J. N. Bobrowicz, J. Decker-Schenk, V. Rusanov, S. Szczepanowski, etc.). Their activities are structured by time and region; their biographical data is organized. The primary sources (in particular, the manuscripts of R. Villuan, S. Galin, V. Mashkevich, M. Papchenko), which had never been studied before, as well as magazines and first editions of works by Ukrainian guitarists (Z. Kipchenko, O. Nemerovskyi, M. Polupaienko, M. Sokolovskyi) are involved in the scientific circulation. Сreation specifics of Ukrainian guitarists of the mid-19th – early 20th centuries are revealed through a structural algorithm of analysis, namely: • Organology of the instrument: construction of guitars, strings, tuning; • Playing technique: posture, sound production, nail usage, fingering, specific techniques; • Author's versioning of notations in the musical text; • Genre and style priorities in the repertoire; • Transcription as an interpretation of the primary source; • Teaching methods (on which the manuals were based); • Non-Ukrainian influences on the formation of the Ukrainian guitar tradition.In the research process, manuscripts of compositions by Ukrainian guitarists were found, the storage place of which was unknown, as well as first editions of works that did not even appear in the author's lists of compositions. It was found that in the repertoire of guitarists of the 19th – early 20th centuries, including those who did not live on Ukrainian territory, arrangements of Ukrainian songs and dances were very common: the list is included in the appendices. The appendices also contain photographs of guitarists of the period under study, fragments of manuscripts, concert programs and lists of guitar compositions by Ukrainian guitarists, and some pieces' sheet music.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського