Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (20)Наукова електронна бібліотека (176)Реферативна база даних (980)Книжкові видання та компакт-диски (447)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>K=ТЕХНОЛОГІЧНА$<.>+<.>K=РЕВОЛЮЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 129
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іоргачов Д.В. 
Технологічні можливості підвищення довговічності інструменту для виробництва волокно-оптичних кабелів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.08 / Д.В. Іоргачов ; Одес. держ. політехн. ун-т. — О., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням забезпечення необхідних якостей робочих поверхонь фільєр та дорн-пресформ завдяки раціональним технологічним параметрам, особливо на фінішних операціях, що сприяє підвищенню довговічності цих інструментів та якості волоконно-оптичної продукції, що виробляється. Розроблена модель для вивчення термомеханічних процесів, що супроводжують операцію шліфування робочих поверхонь інструментів, дозволяє одержати критеріальні співвідношення, технологічна реалізація яких дозволить запобігти дефектоутворенню на оброблюваних поверхнях, тим самим сприяти підвищенню їх довговічності. Дослідження впливу шорсткості робочих поверхонь інструментів на відшарування покриття від оптичного волокна дозволили установити межу величини шорсткості, нижче якої можна запобігти явищу відшарування і тим самим забезпечити необхідну якість оптично-волоконної продукції. За встановленими критеріями визначені фізико-механічні властивості інструментального матеріалу, технологічні заходи для одержання якісних заготовок. Алмазна обробка робочих поверхонь фільєр та дорн-пресформ кругами, параметри яких та режими шліфування чітко детерміновані властивостями твердих сплавів, дозволила підвищити довговічність інструменту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З861.1

Рубрики:

      
2.

Алі Мабхут Саад Мулкат 
Роль центральної преси Ємену в інформаційному забезпеченні громадсько-політичних перетворень суспільства: проблеми та перспективи (1994 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / Алі Мабхут Саад Мулкат ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історичний процес розвитку та сьогоднішній стан єменських засобів масової інформації, перш за все, центральної преси. Розкрито особливості впливу соціально-економічних змін на єменську центральну пресу та її роль в інформаційному забезпеченні суспільно-політичних перетворень 1994 - 2000 рр. Визначено роль та завдання центральної преси за сучасних умов і шляхи підвищення ефективності її функціонування. Показано соціально-демографічні, соціально-професійні та соціально-психологічні особливості читацької аудиторії як об'єкта впливу центральної преси. Осмислено основні позитивні та негативні тенденції розвитку та функціонування центральної преси Ємену, перш за все, газет "Аль-Саура" ("Революція") і "Аль-Джумухурія" ("Республіка"). З'ясовано сучасний стан, перспективи подальшого розвитку єменського газетного ринку, систему підготовки та перепідготовки журналістських кадрів. Розроблено практичні рекомендації щодо подальшого вдосконалення центральної преси Ємену.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(5Єме) +
Шифр НБУВ: РА322192

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Андрощук І.П. 
Методика технологічної підготовки учнів старших класів сільських загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.П. Андрощук ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

З використанням лекційно-практичної, інтерактивної та проектної систем навчання розроблено й апробовано методику технологічної підготовки учнів старших класів сільських загальноосвітніх навчальних закладів за умов профільного навчання. Досліджено вплив агропромислового виробництва на технологічну підготовку старшокласників навчальних закладів сільської місцевості. Розкрито зміст поняття "технологічна підготовка", охарактеризовано її сучасний стан. Визначено компоненти, критерії та рівні сформованості готовності старшокласників до сільськогосподарської діяльності. Обгрунтовано доцільність та ефективність використання модульного підходу для розробки програми з основ сільськогосподарського виробництва для учнів старших класів сільських загальноосвітніх навчальних закладів. Створено й експериментально апробовано моделі організації профільної технологічної підготовки старшокласників сільських загальноосвітніх навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.203.3 + Ч421.204 +
Шифр НБУВ: РА353687

Рубрики:

      
4.

Анохін П.Г. 
Установка та процес регенерації відпрацьованих машинних масел: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.13 / П.Г. Анохін ; Харк. держ. політехн. ун-т. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці нового типу роторного апарату (зі спеціальною конструкцією плівкоутворюючого елементу), який дозволяє здійснити регенерацію машинних масел на малотонажних установках. З використанням методів фізичного та математичного моделювання процесів гідродинаміки та теплообміну, які відбуваються в роторних тонкоплівкових апаратах, було досліджено ефективність різноманітних конструкцій плівкоутворюючих елементів і показано високу ефективність запропонованої конструкції. Запропонований метод розрахунку розмірів апарата, який дозволяє перейти від дослідної установки до промислової, розроблена апаратурно-технологічна схема процесу регенерації відпрацьованих масел.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л543.91/98-5-02

Рубрики:

      
5.

Асоян Е. Ш. 
Формування державної економічної політики в умовах глобалізації: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / Е. Ш. Асоян. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації наведено вирішення важливого наукового завдання, що полягає в розвитку теоретико-методологічних засад, методичних і науково-практичних рекомендацій щодо формування державної економічної політики в умовах глобалізації. Розроблено підходи до осмислення глобалізаційних та деглобалізаційних ефектів на формування стратегій державної економічної політики, що містять наступні складові, а саме: передумови, структуру, фази розвитку, тренди розвитку. Розвинуто підходи до визначення тенденцій трансформації державної економічної політики та державних стратегій на глобальному рівні на тлі еволюції глобального фінансового капіталу, а саме: до виникнення процесу глобалізації виявлено циклічність «лібералізм – протекціонізм»; після еволюціонування глобалізації виявлено зміну концепції державної економічної політики у циклі «ліберальна-дирижистська». Визначено сутність економічної політики як комплексу дій держави, що реалізується на міжнародному, макроекономічному, галузевому та регіональному рівнях і спрямований на вибір та забезпечення оптимальної інституційної моделі національної економіки та досягнення максимально ефективного функціонування національної економіки у світовій системі поділу праці в інтересах досягнення та підтримки високого рівня добробуту та якості життя населення в довгостроковій перспективі. Удосконалено класифікацію завдань державної економічної політики, що на відміну від існуючого переліку розмежовує завдання і принципи, відповідно до сучасних викликів розвитку національної економіки. Ґрунтуючись на структурно-функціональних особливостях процесу глобалізації виділено властивості фінансового капіталу, ризики глобалізації та відповідні заходи держави в економічній політиці (макропруденційний підхід та макропруденційні інструменти, інституційні зміни регулюючих органів, законодавче регулювання учасників ринку, заходи щодо деофшоризації економіки, дії держави щодо проблеми розмивання бази оподаткування та виведення прибутку з під оподаткування, національна податкова політика). Розвинуто підходи до виділення взаємозв'язків за рівнями державної економічної політики, що передбачають: розвиток та впровадження інструментарію формування та управління горизонтальними зв'язками в національній економіці та стимулювання розвитку таких зв'язків; інституційну орієнтацію регіонів, що дозволяє класифікувати їх з погляду цілей та моделей участі у світовій системі поділу та кооперації праці. Сформовано підходи до реалізації державної економічної політики на засадах платформенної моделі, що предбачає технологічну і організаційну складові, які відрізняються від раніше існуючих цілями створення умов для ефективного використання державних і приватних ресурсів шляхом їх гнучкого оптимального комбінування та інструментами платформенної інфраструктури для взаємодії стейкхолдерів державної економічної політики. Розроблено комплекс функцій цифрової платформи державної економічної політики за сервісною та регулюючою компонентами, а саме: нормативно-правовий супровід діяльності; сприяння у підборі оптимального контрагента; надання інструментарію для вибудовування взаємодії між контрагентами; надання інструментарію для узгодження інтересів; підготовка рекомендацій щодо формування економічної політики. Удосконалено систему обліку трансформації світової економіки у державній економічній політиці за напрямами, а саме: технологічна трансформація; організаційна трансформація; вжиття заходів щодо адаптації національної економіки до організаційної трансформації; ціннісна трансформація. Ключові слова: глобалізація, деглобалізаційні ефекти, державна економічна політика, державні стратегії, державно-приватне партнерство, когнітивні інструменти, платформенна модель, трансформація.^UThe dissertation has the culmination of an important scientific task, which is used to develop theoretical and methodological ambushes, methodical and scientific and practical recommendations on how to form state economic policy in the minds of globalization. It has been disassembled to understand the globalization and deglobalization effects on the formation of the strategic state economic policy in order to avenge the advancing warehouses, and itself: change your mind, structure, development phase, development trends. Resolutely approach the trend of transformation of the state economic policy and state strategies on a global level on the revolution of global financial capital, and itself: before the end of the process of globalization, the cyclical nature of "liberalization" was revealed. m - protectionism "; After the evolution of globalization, a change in the concept of state economic policy was revealed in the “liberal-conductor” cycle. The significance of the economic policy as a complex of the state power, which is implemented on the international, macroeconomic, Galuze and regional levels and directs for the selection of the optimal institutional model of the national economy and achievement of the most efficient functioning of the national economy in the light system under the law in the interests of reaching that support of the high level dobrobutu and the quality of life of the population in the pre-stroke perspective. The classification of the head of the state economic policy has been improved, which is on the basis of the main change of the border task and principles, leading to the current development of the national economy. Based on the structural and functional features of the process of globalization, it was seen the power of financial capital, the risks of globalization and the emergence of powers in the economic policy (macroprudence and macroprudence tools) , institutional changes of regulatory bodies, legislator regulation of participants in the market, go to deoffshorization of the economy, to the powers that be taxation and withdrawal of income from the payment of taxation, national taxation policy). Resolutely come to see the mutual relations with the equals of the state economic policy, which convey: the development and promotion of tools for the formation and management of horizontal links in the national economy and stimulation of the development of such links kiv; the institutional orientation of the regions, which allows classifying them at a glance, the goals and models of participation in the light system under and cooperation of practice. Formed approach to the implementation of the state economic policy on the ambush of the platform model, which provides for technological and organizational warehouses, which are conceived in the past due to the existing goals for the efficient selection of state and private their resources in the way of their flexible optimal combination and platform infrastructure tools for the interaction of stakeholders of the state economic policy. The complex of functions of the digital platform of the state economic policy for the service and regulatory components has been disassembled, as well as: regulatory and legal support of activity; matching with the selection of the optimal counterparty; providing tools for vibudovuvannya vzaєmodії between contractors; providing tools to satisfy interests; preparation of recommendations on how to shape the economic policy. Improved the system for the appearance of the transformation of the world economy in the state economic policy for direct, and itself: technological transformation; organizational transformation; living in the way of adaptation of the national economy to organizational transformation; valuable transformation.Key words: globalization, deglobalization effects, state economic policy, state strategies, state-private partnership, cognitive tools, platform model, transformation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Ачкан В. В. 
Формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення дисциплін методичної підготовки / В. В. Ачкан. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації здійснено теоретико-методологічне узагальнення і запропоновано нове вирішення наукової проблеми формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності. У роботі науково обґрунтовано і побудовано концепцію формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення дисциплін методичної підготовки та розроблено відповідну методичну систему. На основі визначених концептуальних засад побудовано модель формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення дисциплін методичної підготовки, яка містить чотири складові. Цільова складова включає в себе тенденції у підготовці вчителя математики в Україні в контексті інноваційних процесів в освіті, на основі яких виокремлено основні завдання вдосконалення процесу підготовки майбутнього вчителя математики та сформульовано мету побудови моделі. Теоретико-методологічна складова визначає закономірності та принципи формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності, містить провідні ідеї Концепції та відображає компоненти готовності до інноваційної педагогічної діяльності (мотиваційно-ціннісний, емоційно-вольовий, когнітивний, операційно-діяльнісний та оцінювально-рефлексивний). Змістово-технологічна складова відображає три основні етапи, зміст, методи, форми та засоби навчання, форми діяльності студентів у процесі формування готовності до інноваційної педагогічної діяльності. Оцінювально-результатна складова визначає критерії, показники та рівні сформованості кожного із компонентів готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності. Експериментальне впровадження розробленої методичної системи у навчальний процес підтверджує можливість створення за її допомогою сприятливих умов для формування усіх компонентів готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності.^UThe dissertation is devoted to the theoretical and methodological generalization and proposes a new solution to the scientific problem of forming the readiness of future teachers of mathematics for innovative pedagogical activities. The concept of forming the readiness of future mathematics teachers to innovate pedagogical activity in the process of teaching disciplines of the methodical training is scientifically substantiated and constructed. Based on certain conceptual foundations, a model for forming the readiness of future mathematics teachers to innovate pedagogical activity in the process of teaching disciplines is constructed, containing four components. The target component includes trends in the training of mathematics teacher in Ukraine in the context of innovative processes in education, on the basis of which the main tasks of improving the process of preparing the future teacher of mathematics are formulated and the purpose of the model is formulated. The theoretical and methodological component defines the regularities and principles of formation of the readiness of the future teacher of mathematics for innovative pedagogical activity, contains the main ideas of the Concept and reflects the components of readiness for innovative pedagogical activity (motivational-value, emotional-volitional, cognitive, operational-activity and evaluation-reflexive). Content-technological component reflects three main stages, content, methods, forms and means of training, forms of students' activity in the process of formation of readiness for innovation pedagogical activity. The evaluative-productive component defines the criteria, indicators and levels of formation of each of the components of the readiness of future mathematics teachers for innovative pedagogical activities. Experimental implementation of the developed methodical system into the educational process confirms the possibility of creating favorable conditions for it to form all components of the readiness of future mathematics teachers to innovate pedagogical activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бабчук Ю. М. 
Підготовка майбутніх учителів технологій до організації дизайнерської діяльності у старшій школі / Ю. М. Бабчук. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації на основі аналізу наукових досліджень і практики констатовано, що технологічна освіта старшокласників покликаназабезпечувати ґрунтовне оволодіння ними знань про закономірності творчої діяльності (проєктної, техніко-технологічної, проєктно-конструкторської), тобто дизайнерської діяльності. З урахуванням передового вітчизняного та зарубіжного досвіду наша держава поставила перед сучасною технологічною освітою учнів старшої школи такі завдання: індивідуальний розвиток особистості, розкриття її творчого потенціалу завдяки реалізації особистісно орієнтованої парадигми навчання; розвиток у старшокласників критичногомислення як засобу саморозвитку; оволодіння вміннями практичного використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) загального й спеціального призначення; формування системи компетентностей про перетворювальну діяльність людини; розширення та систематизація знань про технології та дизайн як основний засіб перетворювальної діяльності людини; виховання свідомої та активної життєвої позиції, готовності до співпраці в групі тощо (Закони України «Про загальну середню освіту», «Про вищу освіту», «Про освіту»). Розв'язувати такі завдання покликаний учитель технологій.^UOn the basis of the scientific researches and practical experience analysis it has been stated that technological education of schoolchildren is supposed to provide their thorough mastering of knowledge concerning the main laws of creative activity (designing, technical-technological, project-designing), i.e. design activity. Taking into account the advanced domestic and foreign experience, Ukraine has set the following tasks for modern technological education of schoolchildren: individual personality development, disclosure of its creative potential through the implementation of personality-oriented learning paradigm; development of the students' critical thinking as a means of self-development; mastering the skills of practical use of information and communication technologies (ICT) for general and special purpose; formation of a system of competencies on human transformational activity; expansion and systematization of knowledge concerning technology and design as the main means of human transformation; upbringing of a conscious and active life position, readiness for cooperative group work, etc. (Laws of Ukraine «On General Secondary Education», «On Higher Education», «On Education»). The technology teacher is called upon to solve such tasks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Бандур Б. О. 
Формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Б. О. Бандур. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації представлено сучасне бачення проблеми формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів засобами імітаційних технологій навчання із урахуванням тенденцій вищої школи (цілісного проєктування, відкритості і безперервності освіти, стратегічного інвестування, інноваційності освітнього середовища, випереджаючого розвитку), що потребує якісних змін у професійній підготовці студентів у закладах вищої освіти. Організація ефективного впровадження інновацій в практику роботи вишу залежить від викладача та його індивідуальності, самосвідомості, професіоналізму, що розглядаються у ЗВО через призму використання різних методів і тактик навчання, таких як імітаційні технології. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: –?вперше сформульовано визначення поняття «готовність до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання»; теоретично обгрунтована й реалізована в практиці навчання структурно-функціональна модель формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання (теоретико-методологічний, організаційно-практичний, критеріально-результативний блоки), що встановлюють взаємозв’язки між методологічними підходами, принципами, функціями діяльності викладача ЗВО, метою, педагогічними умовами, інноваційними технологіями, етапами розвивальної програми, структурними компонентами, показниками, критеріями і рівнями досліджуваного феномена; теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання;–?уточнено розуміння основних дефініцій дослідження (імітаційні технології; імітаційне навчання у вищій школі), структурні компоненти, критерії, рівні готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання;–?подальшого розвитку набула характеристика імітаційних технологій навчання (ігрових і неігрових), визначення різновидів означених технологій із метою використання їх на різних етапах інноваційної професійної підготовки студентів ЗВО. Практичне значення отриманих результатів полягає в апробації структурно-функціональної моделі й педагогічних умов формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання; реалізації розвивальної програми формування досліджуваного феномена; розробці авторської методики експертизи і оцінки інноваційних вмінь використання майбутніми викладачами імітаційних технологій та методичних рекомендацій організації імітаційного навчання у ЗВО.У процесі дослідження доведено, що майбутній викладач закладу вищої освіти повинен досконало володіти імітаційними технологіями навчання, осучаснювати процес професійної підготовки студентів, наближати його до практичної реальності. З’ясовано, що аналогами поняття «імітаційні технології» є такі дефініції як технології імітаційного моделювання, технології активного навчання, ігрові технології, бо вони мають ряд спільних характеристик (активна участь студентів у освітньому процесі, можливість моделювання у процесі навчання різних взаємовідносин та певних умов діяльності). Розглянуто класифікацію імітаційних технологій навчання за наявністю ролей і їх поділ на ігрові – розігрування ролей (інсценування), ігрове проєктування, дидактична гра, ділова гра, рольова гра, стажування із виконанням посадової ролі, імітаційний тренінг, навчання дією («Learning by doing»), комп’ютерні (машинні) симуляції та неігрові – методи конкретних ситуацій (ситуація-проблема, ситуація-оцінка, ситуація-ілюстрація, ситуація-вправа). Доведено, що неігрові імітаційні технології відрізняються від ігрових ступенем імітаційно-ігрового моделювання й відтворення в системі підготовки майбутніх фахівців у вищій школі реальних процесів виробничої діяльності з тією чи іншою мірою адекватності.У дослідженні визначена сутність поняття «готовність до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання» як інтеґративної якості особистості, котра формується у результаті підготовки в ЗВО та передбачає ефективне застосування імітаційного моделювання у процесі майбутньої професійної діяльності з метою розвитку в студентів позитивного мотиваційно-ціннісного ставлення до інновацій, здатностей до творчості й рефлексії. Визначено критерії готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів ЗВО – сформованість в них мотиваційно-ціннісного ставлення до професійної діяльності й інформованість про новітні педагогічні технології, технологічна грамотність, здатність до творчості та рефлексії. У структурі цієї дефініції виокремлено ряд компонентів: мотиваційно-ціннісний, інформаційно-когнітивний, діяльнісно-творчий, рефлексивно-аналітичний.^UThe dissertation presents a modern vision of the problem of forming the readiness for innovative activity of future teachers by means of simulative learning technologies, taking into account the trends of higher education (holistic design, openness and continuity of education, strategic investment, innovativeness of the educational environment, anticipatory development), which requires qualitative changes in the professional training of students in institutions of higher education. The organizing of the effective implementation of innovations in the practice of higher education depends on the teacher and their individuality, self-awareness, professionalism, which are considered in higher education institutions through the prism of the use of various teaching methods and tactics, such as simulative technologies.The scientific novelty of the obtained results is that:–?for the first time, the definition of the concept «readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies» has been formulated; theoretically justified and implemented in the practice of education, a structural-functional model of formation of readiness for innovative activity of future teachers of higher education institutions by means of learning technologies simulation (theoretical-methodological, organizational-practical, criterion-resultative blocks), establishing relationships between methodological approaches, principles, the functions of the teacher of higher education institutions, the purpose, pedagogical conditions, innovative technologies, stages of the development program, structural components, indicators, criteria and levels of the studied phenomenon; theoretically substantiated and experimentally verified pedagogical conditions for the formation of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies;–?the understanding of the main definitions of research (simulation technologies; simulation learning in higher education), structural components, criteria, levels of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies was clarified;–?the characteristics of imitation learning technologies (gaming and non-gaming), the identification of the varieties of the mentioned technologies with the aim of using them at various stages of innovative professional training of students of higher education institutions, were further developed.The practical significance of the obtained results lies in the approbation of the structural-functional model and pedagogical conditions for the formation of readiness for innovative activities of future teachers of higher education institutions by means of simulative learning technologies; implementation of the development program of formation of the studied phenomenon; the development of the author's methodology of examination and assessment of innovative skills in the use of simulative technologies by future teachers and methodological recommendations for the organization of simulation training in higher education institutions.In the research process, it has been proved that the future teacher of the institution of higher education must perfectly master simulative learning technologies, modernize the process of professional training of students, bring it closer to practical reality. It has been found out that analogues of the concept of «simulation technologies» are such definitions as simulative modelling technologies, active learning technologies, game technologies, because they have a number of common characteristics (active participation of students in the educational process, the possibility of modeling in the learning process various relationships and certain conditions activities). The classification of simulative learning technologies based on the presence of roles and their division into game-playing (enactment), game design, didactic game, business game, role-playing, internship with the performance of a position role, simulation training, learning by doing («Learning by doing») is considered, computer (machine) simulations and non-game methods of specific situations (situation-problem, situation-assessment, situation-illustration, situation-exercise). It has been proved that non-game simulation technologies differ from game ones by the degree of simulation-game modelling and reproduction in the system of training future specialists in higher education of real processes of production activity with one or another degree of adequacy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Науки про Землю   
9.

Беспояско Е.О. 
Технологічна мінералогія гіпергенно змінених залізних руд Інгулецького родовища Криворізького басейну: Автореф. дис... канд. геол. наук: 04.00.20 / Е.О. Беспояско ; Криворіз. техн. ун-т. — Кривий Ріг, 2005. — 20 с.: табл. — укp.

Розглянуто особливості геологічної будови зони гіпергенних змін порід залізисто-кременистої формації родовища. За потужністю кори вивітрювання визначено основною сировинною базою бідних гематитових руд товщу п'ятого та шостого залізистих горизонтів. Охарактеризовано вертикальну та горизонтальну мінералогічну зональність кори вивітрювання цих стратиграфічних горизонтів. Показано, що за основними мінералогічними характеристиками гіпергенна зональність наслідує аутогенно-метаморфогенну мінералогічну зональність залізистих і сланцевих горизонтів. Наведено дані про мінеральний склад, структуру і текстуру гематитових кварцитів як характеристики, які визначають їх фізичні, технічні показники та збагачуваність як бідних гематитових руд. Показано, що з підвищенням інтенсивності гіпергенних змін спостерігається зростання середніх значень пористості руд і питомої продуктивності млину за новоутвореним класом, а також поступове зменшення дійсної та об'ємної щільності та міцності порід. За результатами вивчення збагачуваності бідних залізних руд визначено, що їх мінералогічні показники обумовлюють більшу ефективність гравітаційної технології збагачення (якість концентрату 67 мас. %) у порівнянні з магнітною (60 - 62 %).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д452(45УКР4-4ДНІ)326 + Д59(45УКР4-4ДНІ)452 +
Шифр НБУВ: РА335187

Рубрики:

      
10.

Боковець С. П. 
Удосконалення технології батончиків желейних з використанням меду та кунжутного борошна: автореферат дис. ... д.філософ : 181 / С. П. Боковець. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії галузі знань 18 – «Виробництво та технології» за спеціальністю 181 – «Харчові технології». Сумський національний аграрний університет Міністерства освіти і науки України, Суми, 2023.Дисертацію присвячено науковому обґрунтуванню та удосконаленню технології батончиків желейних з використанням меду та кунжутного борошна.Удосконалення продуктів харчування є постійним завданням у галузі харчової промисловості, спрямованим на задоволення зростаючих потреб споживачів щодо якості, смакових властивостей та корисності продуктів. Одним з популярних напрямків удосконалення є розробка нових рецептур та технологій виробництва солодких снеків, зокрема таких як батончики.Метою дисертаційної роботи є удосконалення технології батончиків желейних з використанням меду та борошна кунжутного для отримання нового готового продукту, який не вимагає додавання цукру та може зберігатись протягом тривалого періоду. Водночас, покращується якість продукту, його поживна цінність та ціна, що задовольняє потреби різноманітної аудиторії споживачів, включаючи тих, хто приділяє особливу увагу здоровому способу харчування.У розділі 1 наведено результати аналізу сучасних технологій та перспективи розвитку виробництва батончиків. Розглянуто теоретичні аспекти використання структуроутворювачів в технології корпусів батончиків. Аналіз сучасних технологій та перспектив розвитку виробництва батончиків, підтверджує важливість дослідження полісахаридів як потенційних структуроутворювачів у технології виготовлення батончиків. Також окреслено перспективи використання злаків та фруктів у поєднанні зі структуроутворювачами полісахаридної природи у технології батончиків.У розділі 2 розроблено детальний план аналітичних та експериментальних досліджень, спрямований на розробку та наукове обґрунтування технології виробництва батончиків желейних з використанням меду та борошна кунжутного. В цьому плані були визначені взаємопов'язані етапи аналізу наукових даних, обґрунтування рецептурного складу та технологічного процесу. Визначено предмети та матеріали дослідження. Для оцінки фізико-хімічних, реологічних, органолептичних та мікробіологічних показників було проведено підбір відповідних методів дослідження.У розділі 3 шляхом теоретичних та експериментальних досліджень визначено інноваційні підходи розробки нового продукту, проведено дослідження міцності гідрогелів полісахаридної природи при додаванні гліцерину.Проведено дослідження динамічної в’язкості начинки для виробництва батончиків желейних. Виявлено, що додавання 0,3% гліцерину до розчину на основі агару збільшує його в'язкість шляхом сприяння утворенню більшої кількості міжмолекулярних водневих зв'язків, які взаємодіють з агаром.Крім того, проведено дослідження гідрогелів агару у поєднанні з медом та кунжутним борошном методом диференціально-скануючої калориметрії для виробництва батончиків, а також термогравіметричний аналіз цих гідрогелів.Досліджено ІЧ спектри компонентів батончика желейного з використанням меду та порошку кунжутного Аналіз ІЧ-спектрів під час процесу гелеутворення в бінарному розчиннику вода-гліцерин підтвердив наявність додаткових взаємодій між структуроутворювачем на основі агару та запропонованими рецептурними компонентами, такими як мед і кунжутне борошно.Розділ 4 присвячений детальному обґрунтуванню та розробці рецептурного складу та технологічної схеми для виробництва желейних батончиків з використанням меду та кунжутного борошна, а також вивченню змін показників їх якості під час зберігання. Було проведено аналіз властивостей соняшникового меду та кунжутного борошна з метою визначення їх впливу на характеристики готового продукту. В описі подані особливості технологічного процесу виготовлення желейних батончиків з використанням меду та кунжутного борошна. Результатом є розроблена рецептура та технологічна схема для нового виробу. Також проведений розрахунок харчової, біологічної цінності та показників безпечності нового желейного батончика.У Розділі 5 наведено регресійний аналіз і оптимізація фізико- хімічних властивостей гелевої системи на основі агару для виробництва желейних батончиків.^UThe dissertation on competition of a scientific degree of the doctor of philosophy of branch of knowledge 18 - "Production and technologies" on a specialty 181 - "Food technologies". Sumy National Agrarian University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Sumy, 2023.The dissertation is devoted to the scientific substantiation and improvement of the technology of jelly bars using honey and sesame flour.Improving food products is a constant task in the food industry, aimed at meeting the growing needs of consumers regarding the quality, taste properties and usefulness of products. One of the popular areas of improvement is the development of new recipes and technologies for the production of sweet snacks, in particular such as bars.The purpose of the dissertation is to improve the technology of jelly bars using honey and sesame flour to obtain a new finished product that does not require the addition of sugar and can be stored for a long time. At the same time, the quality of the product, its nutritional value and the price are improving, which satisfies the needs of a diverse audience of consumers, including those who pay special attention to a healthy way of eating.In the first section, the results of the analysis of modern technologies and the prospects for the development of the production of bars are presented. The theoretical aspects of the use of structure formers in the technology of bar housings are considered. The analysis of modern technologies and prospects for the development of bar production confirms the importance of researching polysaccharides as potential structure formers in bar production technology. The prospects of using cereals and fruits in combination with structure-forming polysaccharides in the technology of bars are also outlined.In the second chapter, a detailed plan of analytical and experimental research is developed, aimed at the development and scientific substantiation of the technology for the production of jelly bars using honey and sesame flour. In this plan, the interrelated stages of the analysis of scientific data, justification of the recipe composition and technological process were defined. The subjects and materials of the research are defined. For the assessment of physicochemical, rheological, organoleptic and microbiological indicators, a selection of appropriate research methods was carried out.In the third chapter, through theoretical and experimental research, innovative approaches to the development of a new product were determined, and a study of the strength of polysaccharide hydrogels with the addition of schlycerin was conducted. A study of the dynamic viscosity of the filling for the production of jelly bars was conducted. It was found that the addition of 0.3% glycerol to the agar-based solution increases its viscosity by promoting the formation of more intermolecular hydrogen bonds that interact with the agar. In addition, a study of agar hydrogels in combination with honey and sesame flour was carried out by the method of differential scanning calorimetry for the production of bars, as well as thermogravimetric analysis of these hydrogels.The IR spectra of the components of the jelly bar using honey and sesame powder were studied. The analysis of IR spectra during the gelation process in the binary solvent water-glycerin confirmed the presence of additional interactions between the agar-based structuring agent and the proposed recipe components, such as honey and sesame flour.The fourth chapter is devoted to the detailed substantiation and development of the recipe composition and technological scheme for the production of jelly bars using honey and sesame flour, as well as the study of changes in their quality indicators during storage. An analysis of the properties of sunflower honey and sesame flour was carried out in order to determine their influence on the characteristics of the finished product. The description presents the features of the technological process of manufacturing jelly bars using honey and sesame flour. The result is a developed recipe and technological scheme for a new product. The nutritional, biological value and safety indicators of the new jelly bar were also calculated.In the fifth chapter, the regression analysis and optimization of the physicochemical properties of the agar-based gel system for the production of jelly bars are presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Бордюк В.М. 
Формування життєтворчих цінностей старшокласників у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.М. Бордюк ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально перевірено соціально-педагогічні умови ефективного формування життєтворчих цінностей старшокласників педагогічного ліцею, основними з яких є: діалогічність процесів педагогічної взаємодії учителів і учнів, урахування вікових та індивідуальних особливостей старшокласників, організація діяльності з урахуванням реалізації практики свободи, мотивація творчої активності та професійного самовизначення ліцеїстів, підвищення компетентності педагога у питаннях формування життєтворчих цінностей, забезпечення адекватності виховних впливів навчально-виховного процесу педагогічного ліцею на особистість учня. Визначено, що технологію створення соціально-педагогічних умов формування життєтворчих цінностей старшокласників у навчально-виховному процесі педагогічного ліцею представлено функціональною моделлю, яка включає мету, зміст, принципи, методи, форми, засоби, соціально-педагогічні умови формування життєтворчих цінностей старшокласників педагогічного ліцею. Доведено, що технологічна організація навчально-виховного процесу з урахуванням визначених соціально-педагогічних умов, дала можливість прослідкувати динаміку формування життєтворчих цінностей учнів педагогічного ліцею, а також встановити рівні їх сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Ч421.351.6 + Ю983.723.2 +
Шифр НБУВ: РА367926

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Борса В. В. 
Регулювання ринку інтелектуальної власності при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / В. В. Борса. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню теоретичних і практичних аспектів регулювання ринку інтелектуальної власності при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності в Україні. Встановлено місце інтелектуальної власності в сфері зовнішньоторговельних послуг України.Конкретизовано категорію «ринок прав інтелектуальної власності», який розглядається як сегмент світового ринку. Дію акторів світового ринку забезпечує загальноприйнята нормативно-правова, інституціональна, економічна, організаційна, фінансово-технологічна інфраструктура, яка слугує основою функціонування та реалізації прав інтелектуальної власності.Узагальнено окремі сутнісні риси інтелектуальної власності як економічної категорії. Інтелектуальна власність є органічною складовою загальноекономічної категорії – «власність», що знаходить свій прояв у системі економічних відносин, притаманних цивілізаційному розвитку людства. Останні діють між суб’єктами суспільного матеріального і нематеріального виробництва на національному і міжнародному рівні з приводу забезпечення руху між ними товарів, капіталів, послуг, робочої сили, тощо. Змістовне наповнення інтелектуальної власності доцільно розглянути як відносини між фізичними, юридичними особами з приводу створення умов для безпечного існування та руху продукції інтелектуальної діяльності. Відношення суб’єкта до свого інтелектуального продукту, як власного, можливо розглядати лише у контексті відношення до нього інших суб’єктів, які не причетні, або частково причетні до його виготовлення та існування. Здійснено аналіз основних характеристик об’єктів прав інтелектуальної власності.Визначено пріоритетні функції, структуру та методи державного регулювання даного ринку на митній території України. З’ясовано особливості функціонування інтелектуальної власності, об’єктів права інтелектуальної власності та механізму захисту прав інтелектуальної власності на митному кордоні України. Визначено основні завдання охорони та сприяння захисту об’єктів прав інтелектуальної власності, економічно-правова частина якого на митному кордоні набуває першочергового значення в умовах посилення світової глобалізації економічних процесів. Обґрунтовано, що прийняття рішення та якісного аналізу щодо захисту прав інтелектуальної власності на митному кордоні, вимагає розробки цільового спектру аналітичних показників діяльності вітчизняних митних органів.Розроблено та обґрунтовано теоретичні і методологічні положення, практичні рекомендації, щодо нового вирішення науково-прикладного завдання пов’язаного з митним регулюванням прав інтелектуальної активізації в Україні. Теоретичне значення отриманих результатів полягає у систематизації, щодо становлення та розвитку захисту прав інтелектуальної власності та вжиття заходів щодо запобігання переміщенню через митний кордон України товарів з порушеннями охоронюваних законом прав інтелектуальної власності.Сфокусовано увагу на ролі митного реєстру при захисті прав інтелектуальної власності на митному кордоні. Обґрунтовано, значення раціонального використання митного реєстру, як механізму захисту прав інтелектуальної власності та попереджувального характеру впливу на підприємства і громадян, що працюють на ринку інтелектуальної власності при здійснені зовнішньоекономічної діяльності, забезпечення оперативного виявлення товарів, які порушують права інтелектуальної власності, в тому числі контрафактних та піратських товарів, потенційних порушень і порушників при переміщення товарів через митний кордон України, які містять об’єкти прав інтелектуальної власності.Практичне значення дослідження полягає в аналізі всіх аспектів діяльності митних органів країни в напрямку сприяння захисту прав інтелектуальної власності на момент переміщення товарів через митний кордон України в тому числі з урахуванням змін до митного законодавства відповідно європейського досвіду. На основі поглибленого аналізу діяльності митних органів запропоновано застосування системи показників роботи митниці при захисті прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України.^UThe dissertation is devoted to the study of theoretical and practical aspects of the regulation of the intellectual property market in the implementation of foreign economic activity in Ukraine. The place of intellectual property in the field of foreign trade services of Ukraine has been established.The category «intellectual property rights market», which is considered as a segment of the global market, has been specified. The action of world market actors is ensured by the generally accepted normative legal, institutional, economic, economic, organizational, financial and technological infrastructure, which serves as the basis for the functioning and implementation of intellectual property rights.Some essential features of intellectual property as an economic category are summarized. Intellectual property is an organic component of the general economic category - "property", which finds its manifestation in the system of economic relations inherent in the civilizational development of mankind. The latter act between subjects of social material and immaterial production at the national and international level to ensure the movement of goods, capital, services, labor, etc. between them. It is advisable to consider the meaningful content of intellectual property as a relationship between physical and legal entities regarding the creation of conditions for the safe existence and movement of products of intellectual activity. The subject's relationship to his intellectual product as his own can only be considered in the context of the relationship to it of other subjects who are not involved, or are partially involved in its production and existence. An analysis of the main characteristics of objects of intellectual property rights was carried out.The priority functions, structure and methods of state regulation of this market in the customs territory of Ukraine have been determined. The peculiarities of the functioning of intellectual property, objects of intellectual property rights and the mechanism of protection of intellectual property rights at the customs border of Ukraine have been clarified. The main tasks of protection and promotion of the protection of objects of intellectual property rights, the economic and legal part of which at the customs border acquires primary importance in the conditions of increased global globalization of economic processes, are defined. It is substantiated that decision-making and qualitative analysis regarding the protection of intellectual property rights at the customs border requires the development of a target range of analytical indicators of the activities of domestic customs authorities.Theoretical and methodological provisions, practical recommendations, regarding a new solution to the scientific and applied task related to the customs regulation of intellectual activation rights in Ukraine have been developed and substantiated. The theoretical significance of the obtained results lies in systematization, regarding the formation and development of the protection of intellectual property rights and taking measures to prevent the movement of goods through the customs border of Ukraine with violations of intellectual property rights protected by law.Attention is focused on the role of the customs registry in the protection of intellectual property rights at the customs border. The importance of the rational use of the customs register as a mechanism for the protection of intellectual property rights and the preventive nature of the influence on enterprises and citizens working on the intellectual property market during foreign economic activity, ensuring the prompt detection of goods that violate intellectual property rights, including counterfeit and pirated goods, potential violations and violators when moving goods across the customs border of Ukraine, which contain objects of intellectual property rights.The practical significance of the study consists in the analysis of all aspects of the activities of the country's customs authorities in the direction of promoting the protection of intellectual property rights at the time of movement of goods across the customs border of Ukraine, including taking into account changes to customs legislation in accordance with European experience. On the basis of an in-depth analysis of the activities of customs authorities, it is proposed to apply a system of customs performance indicators in the protection of intellectual property rights during the movement of goods across the customs border of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Бражнік І. Д. 
Поліпшення процесів в системі інертних газів на танкерахпри перевезенні нафти / І. Д. Бражнік. — Б.м., 2021 — укp.

В роботі вирішена науково-технічна проблема, що пов'язана з вдосконаленням системи подання інертних газів на танкерах. Об'єктом дослідження є процес прискореної інертизації вантажних приміщень танкеру за рахунок використання примусового подання інертних газів. Предметом дослідження є технологічна система видобування і подання інертних газів в вантажні приміщення танкеру.В роботі приведено опис відтворення повного процесу інертизації вантажних приміщень на танкерах. На першому етапі виділений та детально розглянутий процес диспергування важкого палива, що йде на генерування інертних газів. Розглянутий вплив ступеня закрутки потоку на якість кавітаційної обробки важкого палива з використанням процесу кавітації. В кінцевому результаті отримані залежності, що відображають вплив геометрії каналу та початкової кінематики потоку на загальні показники кавітаційної каверни всередині робочої камери циліндричного каналу. Встановлено, що збільшення швидкості потоку палива на вході в робочу камеру призводить до збільшення поперечних розмірів зони кавітації. Ступінь перекриття потоку в каналі доходить до 96 %. В якості робочого діапазону швидкостей запропоновано використовувати значення від 17 до 26 м/с. Для робочого діапазону чисел кавітації Ω=0,02–0,5 розрахункові значення довжини зони кавітації повинні відповідати діапазону від 5,434 до 0,896 її ширини.В основній частині дисертаційної роботи також розглянутий процес примусового подання інертних газів безпосередньо в робочий обсяг вантажного приміщення. Теоретичним шляхом на основі розробленої математичної моделі досліджена зміна загальних показників інертизації танкеру. Встановлено, що за рахунок впровадження примусової вентиляції: кінцеве значення висоти стабілізації температури всередині вантажного приміщення танкера обмежено значеннями від 67 % (для малих висот вантажного приміщення, тобто менш 4,5 м) до 58 % для (високих вантажних приміщень, тобто більш 4,5 м); примусове подання інертних газів суттєво підвищує якісні показники процесу оскільки для довільного розміру вантажного приміщення танкеру при усіх ідентичних умовах розрахунковий час процесу інертизації зменшується на 62 %; розподіл кисню по висоті вантажного приміщення не є однорідним оскільки він змінюється в межах від 0.43 до 1,14 % і залежить від висоти наповнення інертними газами робочого простору вантажного приміщення танкера.В основній частині дисертаційної роботи наведені результати експериментальних досліджень. На їх підставі з середньоквадратичною похибкою менше ніж 2,8 % встановлено, що за рахунок кавітаційної обробки потоку палива його загальне споживання при ідентичних обсягах генерування інертних газів зменшується до 23,1 %. Також з середньоквадратичною похибкою менше ніж 2,5 % встановлено, що скорочення часу інертизації танкера за рахунок переходу від стандартної до примусової вентиляції може перевищувати 50 %.Для поліпшення процесу інертизації танкера розроблена та детально описана методика розташування вимірювальних створів та соплових насадок для примусового подання інертних газів всередину робочого простору вантажного приміщення. Методика складена з урахуванням особливостей та головних характеристик процесу інертизації, що були отримані під час проведення досліджень. В роботі визначена практична цінність отриманих результатів. На підставі отриманих залежностей у часі швидкості зміни концентрації кисню та температури двофазної суміші повітря з інертними газами можливе впровадження практичних рекомендацій в: роботу судноплавних компаній та суднобудівних та ремонтних підприємств під час побудови або модернізації танкерів; в навчально-освітній процес для підвищення кваліфікації суднових механіків.Усі результати виконаних наукових досліджень, а також розроблені методики і програми розрахунків впроваджені в навчальний процес НУ "ОМА". Розроблена система примусової вентиляції інертних газів впроваджена в робочий процес на під час роботи танкера. Рівень споживання палива у порівнянні з роботою системи у звичайному технологічному виконанні було знижено на 2,96 %. Застосування примусової вентиляції призвело до економії часу інертизації танкера на 34 %, а зниження концентрації кисню у порівнянні з стандартною технологією інертизації склало значення 7,8 %. Впровадження підтверджено відповідними актами.Ключові слова: вантажне приміщення танкера, інертні гази, примусова вентиляція, тиск утворення кавітації в паливі, концентрація кисню, температура багатофазного потоку, вимірювальні створи, технологія та насадка для подання інертних газів.^UTo solve the scientific and technical problem related to the improvement of the inert gas supply system on tankers, the analysis of the main ways to increase the efficiency of production in ship generators of inert gases of their total volumes was performed and a new method of forced ventilation of tanker cargo spaces was developed.The object of the study is the process of accelerated inertization of the cargo space of the tanker through the use of inert gases forced supply.The subject of the study is a technological system of extraction and supply of inert gases into cargo space of tanker.The main volume of the dissertation describes the reproduction of the complete process of inertization of cargo spaces on tankers. At the first stage the process of dispersion of heavy fuel, which goes to the generation of inert gases, is selected and considered. The influence of the degree of flow twist on the quality of cavitation treatment of heavy fuel using the cavitation process is considered. In the end, the dependences reflecting the influence of the channel geometry and the initial flow kinematics on the general indicators of the cavitation cavity inside the working chamber of the cylindrical channel are obtained. It is established that increasing the flow rate of fuel at the entrance to the working chamber leads to an increase in the transverse dimensions of the cavity zone. The degree of flow overlap in the channel reaches 96%. It is proposed to use values ​​from 17 to 26 m / s as the speed range. For the range of cavitation numbers Ω = 0.02–0.5, the calculated values ​​of the length of the cavitation zone should correspond to the range from 5.434 to 0.896 of its width.The main part of the dissertation also considers the process of forced supply of inert gases directly into the working volume of the cargo space. The change of the general indicators of inertization of the tanker is theoretically investigated on the basis of the developed mathematical model. It is established that due to the introduction of forced ventilation: the final value of the height of temperature stabilization inside the cargo space of the tanker is limited to values ​​from 67% to 58%; forced supply of inert gases increases the quality of the process because for any size of the cargo space of the tanker under all identical conditions, the estimated time of the inertization process is reduced by 62%; the distribution of oxygen along the height of the cargo space is not homogeneous because it varies from 0.43 to 1.14% and depends on the height of the inert gases filling the working space of the cargo space of the tanker.The main part of the dissertation presents the results of experimental research. Based on them, with a standard error of less than 2.8%, it was found that due to the cavitation treatment of the fuel flow, its total consumption at identical volumes of inert gas generation decreases to 23.1%. Also, it was found that the reduction of the inertization time of the tanker due to the transition from standard to forced ventilation can exceed 50%.To improve the process of tanker inertization, a method of location of measuring sights and nozzles for supply of inert gases into the working space of the cargo space has been developed and described. The method is made taking into account the features and main characteristics of the inertization process, which were obtained during the research.The practical value of the obtained results is determined in the work. Based on the obtained dependences in time of the rate of change of oxygen concentration and temperature of two-phase mixture of air with inert gases, it is possible to implement practical recommendations in: operation of shipping companies and shipbuilding and repair enterprises during construction or modernization of tankers; in the educational process to improve the skills of ship mechanics.All the results of the performed scientific researches, as well as the developed methods and programs of calculations are introduced into the educational process of NU "OMA". The developed system of forced ventilation of inert gases is implemented on the ship type tanker. Level of fuel consumption compared to the standard operation of the system was reduced by 2.96%. The use of forced ventilation cut inertization time by 34%, and the reduction of oxygen concentration was 7.8%. Implementation is confirmed by relevant acts.Key words: tanker cargo space, inert gases, forced ventilation, cavitation pressure in fuel, oxygen concentration, multiphase flow temperature, measuring sights, technology and nozzle for inert gas supply.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Бутиріна М. В. 
Розвиток технологічної культури учнів основної школи у процесі трудового навчання (друга половина XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. В. Бутиріна ; Крим. гуманіт. ун-т. — Ялта, 2010. — 20 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз ідей розвитку технологічної культури учнів, розкрито сутність понять "культура", "технологічна культура". Досліджено генезис означених понять. Охарактеризовано етапи розвитку технологічної культури учнів у процесі трудового навчання у другій половині XX ст. Розкрито особливості зміни змісту, форм і методів формування технологічної культури у процесі трудового навчання в історії педагогіки другої половини XX ст. Обгрунтовано перспективи розвитку технологічної культури учнів основної школи на сучасному етапі та спроектовано модель формування технологічної культури учня основної школи у процесі трудової підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63/64 + Ч421.266
Шифр НБУВ: РА377083 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Вакуленко А. К. 
Зниження екологічних ризиків засолення поверхневих вод концентрованими сольовими відходами: автореферат дис. ... д.філософ : 101 / А. К. Вакуленко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена визначенню рівня впливу промисловості та природних факторів на мінералізацію води у поверхневих водоймах, створенню комплексної технології знесолення води з використанням баромембранних процесів. Проаналізовано вплив шахтних вод на стан природних водних об`єктів, показані екологічні ризики засолення поверхневих вод концентрованими сольовими відходами, представлені результати досліджень при застосуванні зворотнього осмосу в процесах водопідготовки, виведено рівняння, за рахунок якого можна визначити необхідний тиск в системі, приведена принципова технологічна схема опріснення слабомінералізованихх вод зворотнім осмосом.^UThe dissertation is devoted to determining the level of influence of industry and natural factors on water mineralization in surface reservoirs, creating a complex water desalination technology using baromembrane processes. The influence of mine waters on the state of natural water bodies is analyzed, the ecological risks of salinization of surface waters by concentrated salt waste are shown, the results of research on the application of reverse osmosis in water treatment processes are presented, an equation is derived, due to which the necessary pressure in the system can be determined, a basic technological scheme is given desalination of weakly mineralized waters by reverse osmosis.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Василенко Н.В. 
Підготовка керівників загальноосвітніх навчальних закладів до інноваційної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Василенко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

На підставі теоретичного аналізу інноваційної діяльності та її нормативно-правового забезпечення розроблено та теоретично обгрунтовано систему підготовки керівників загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) до інноваційної діяльності на курсах підвищення кваліфікації в інститутах післядипломної педагогічної освіти (ІППО). Розроблена система містить взаємозалежні та взаємозумовлені складові, а саме: концептуальну, змістову, технологічну, рефлексивну, прогностичну. Концептуальна складова відображає наукові засади підготовки керівників ЗНЗ до інноваційної діяльності в ІППО, змістова розкриває оновлений навчально-тематичний план, форму організації навчання, що відповідають сучасним вимогам до вищих навчальних закладів, технологічна містить сучасні технології (форми та методи) навчання дорослих, рефлексивна розкриває методику визначення рівня підготовки керівників ЗНЗ до інноваційної діяльності, прогностична - технологію фахового зростання керівників ЗНЗ у системі післядипломної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411 + Ч311,01 +
Шифр НБУВ: РА353493

Рубрики:

      
17.

Вербицька Г. А. 
Соціальні мережі в арабському світі та їх вплив на трансформацію еліт / Г. А. Вербицька. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню соціальних мереж як інструменту впливу на трансформацію еліт в арабському світі. Встановлено, що соціальні мережі та сучасні засоби комунікацій використовуються дедалі частіше при мобілізації широких мас населення. Досліджено, що інтернет відіграє роль ефективного інструменту для створення та руйнування соціальних суб'єктів, як це спостерігалося під час хвилі демократичних революцій у країнах Близького Сходу і Північної Африки. Виявлено, що соціально-комунікаційні технології в соціальних мережах були основним засобом популяризації рухів і публічного контакту із зовнішнім світом під час подій «Арабської весни». Розкрито, що за допомогою соціальних мереж раніше розрізнені спільноти швидко об'єднувалися через Інтернет у групи із загальною метою, планували й організовували спільні акції протесту. Ключові слова: соціальні мережі, арабський світ, «Арабська весна», еліти, революція.^UThe dissertation is devoted to the social networks study as a tool of influence on the Arab world elite's transformation. The modern Arab world is one of the most complex social systems in the global world. Firstly, it is a separate civilizational phenomenon, with the core being quite firmly entrenched in the framework of two continents – Asia and Africa, – having its own quite powerful branches to other content, Europe and America in particular. Secondly, this world consists of various subsystems, sometimes contradicting each other – up to mutual destruction. The reason for this is a different level of social, political, cultural, and economic development destabilizing the Arab world. The most consolidating element of the Arab world is Islam – one of the largest world religions. In fact, the Arab world was formed as a single social system only in virtue of the Islamic religion, resulting in it still remains an influential international factor, despite various internal contradictions and shocks. The need for a thorough theoretical analysis of the features and level of the social networks influence on both the process of social development and the Arab world elite's transformation in the process of revolutionary events at beginning of the XXth century makes this study significance. The study focuses on events that changed political life in a vast space and entered the scientific discourse as the «Arab Spring» and the Twitter/Facebook revolution. The latter identified the main scenarios of the Middle East protests in the form of an unprecedentedly active involvement of participants in the process of using information and communication technologies in most social networks, which influenced the elite's transformation. The chronological framework covers the 2010–2015 periods. The lower chronological border is associated with the beginning of the protests deployment in social networks in Tunisia, which led to revolutionary events in several Arab countries. The upper border is associated with the final cessation of active protests in the Arab countries, in particular in Bahrain, Egypt and Yemen, with the civil war beginning in the latter one. The geographical scope of the study covers the countries of the Arab world, primarily such as Tunisia, Egypt, Libya, Yemen, Syria and other territories of the Middle East. The paper studies the level of Internet accessibility in the Arab world. Thus, the information and communication technologies made it possible to use mobile TVsystems and various gadgets connected to the Internet and resulted in growing the number of its social networks users. Just on the eve of the Arab Spring, in 2010, the media began to create an information space and lay down the ideological basis of the protest. Social networks have provided Arab citizens with the opportunity to speak out about their choice and to attract a large number of citizens both within the country and abroad through sharing personal thoughts and observations of what is happening. Media channels also provided citizens with the opportunity to get news from not «censored» sources. And it helped to perceive news programs from various sources, and not just those highlighted by their own state-controlled media. Therefore, social networks during the «Arab Spring», been originally created as virtual communication zones, unexpectedly turned out to be a serious alternative to the traditional media, been under severe pressure from censorship in individual countries. Based on this, it is established that the people's virtual solidarity, as a new phenomenon, had an important place in the course of those events. As a result, some countries' authorities drew their attention to this phenomenon and made significant efforts (blocking social networks) to take them under their control. Most of the popular communities created in the Arabic-language segment of social networks used materials of a similar orientation, the main characteristics of which should be pointed out: emotional colouring; brevity and simplicity of theses; a high-quality audio-visual realization. Horizontal connections between users played a significant role of the social networks gaining its popularity as the main information source; that is, the very nature of the network with all participants been connected and able to freely share information. Social networks and modern means of communication are increasingly being used to mobilize the masses. The Internet plays the role of an effective tool for creating and destroying social actors, as it was observed during the wave of democratic revolutions in the countries of the Middle East and North Africa. Social communication technologies in social networks were the main means of popularizing movements and public contact with the outside world during the events of the Arab Spring. Key words: social networks, the Arab world, «Arab Spring», elites, revolution.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
18.

Волобаєв І.В. 
Збагачуваність та технологічна типізація золотовмісних руд України: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.15.08 / І.В. Волобаєв ; Криворіз. техн. ун-т. — Кривий Ріг, 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні особливості речовинного складу золотовмісних руд України, що впливають на їх збагачуваність, описано технологічні властивості золотих руд. Наведено визначення системи технологічної класифікації золотовмісних руд країни, технологічну оцінку класу руди залежно від відносної цінності золота в ній, технологічного типу, різновиду на підставі визначення характеру форм упорності для упорних руд і технологією вилучення золота для легкозбагачуваних руд.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И41,334 +
Шифр НБУВ: РА328058

Рубрики:

      
19.

Гірняк А.Н. 
Психологічне обгрунтування змісту і структури модульно-розвивального підручника для середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.Н. Гірняк ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Висвітлено ідею психологічних передумов створення новітнього типу підручника та процесу її поетапної реалізації, складовими якого є теоретична, методологічна та технологічна розробка, а також методика і процедура експертування та експериментальне впровадження. Здійснено критичний аналіз системи психолого-педагогічного проектування традиційних підручників та побудовано категорійну матрицю інноваційної навчальної книжки. Наведено визначення модульно-розвивального підручника та його структурну ієрархічну модель. На підставі результатів комплексної експертизи якості й експериментального підтвердження ефективності модульно-розвивального підручника доведено його вищий розвивальний потенціал у порівнянні з традиційною навчальною книжкою, що досягається внаслідок налагодження паритетної розвивальної взаємодії у системі вчитель - інноваційний підручник - учні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-9 + Ч421.215.1 +
Шифр НБУВ: РА349127

Рубрики:

      
20.

Газука Т. А. 
Підготовка майбутнього вчителя трудового навчання до проектної діяльності у процесі вивчення спеціальних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. А. Газука ; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні підходи до визначення поняття "проектна діяльність" (ПД), уточнено сутність поняття ПД студентів та її етапи. Уточнено зміст поняття ПД майбутніх вчителів трудового навчання. Перевірено сучасний стан підготовки вчителів трудового навчання до ПД. Розкрито можливості спеціальних дисциплін у підготовці майбутніх вчителів трудового навчання до ПД . Розроблено зміст підготовки таких вчителів до ПД у процесі вивчення спеціальних дисциплін. Обгрунтовано педагогічні умови формування у студентів спеціальності "Технологічна освіта" знань, умінь і навичок з ПД, розроблено й експериментально перевірено модель такої підготовки у процесі вивчення спеціальних дисциплін. Визначено критерії та рівні готовності майбутніх вчителів трудового навчання до ПД. Розроблено і експериментально перевірено програму курсу "Практикум у навчальних майстернях", особливістю якої є відображення поетапного виконання ПД з виготовлення швейних виробів. Розроблено методичні рекомендації до даного курсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.511.29 + Ж.р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА376137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського