5. |
Малець Д. О. Організаційно-педагогічне забезпечення фізичного розвитку учнів приватних шкіл Кувейту (на прикладі американської системи навчання): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Д. О. Малець. — Б.м., 2023 — укp.Дисертаційну роботу присвячено проблемі творчого використання організаційно-педагогічного забезпечення фізичного розвитку учнів приватних шкіл Кувейту (на прикладі американської системи навчання) у реалізації реформ фізичного виховання учнів в Україні. З᾽ясовано загальну структуру, зміст і структурні компоненти організаційно-педагогічного забезпечення учнів приватних шкіл Кувейту. З метою освітніх запозичень узагальнено теоретичний контент і практичний досвід фізичного виховання здобувачів освіти приватних шкіл Кувейту за американською системою навчання. Проведено порівняльний аналіз, на основі якого встановлено, що освітній процес у приватних школах Кувейту характеризується низкою особливостей, які є важливими для організації фізичного виховання учнівської молоді в Україні. Конкретизовано, що в основу фізичного розвитку учнів приватних шкіл Кувейту за американською системою освіти закладено не лише окремі блоки рухової діяльності, а й надається перевага ігровим методам проведення занять, так як і на уроках фізичної культури, і в гуртковій роботі переважають командні види спорту. Виявлено, що при складанні плану навчальної діяльності, вчитель фізичної культури повинен провести ретельний аналіз програм, рекомендацій і стандартів, визначених Міністерством освіти США, рекомендацій, наданих Міністерством освіти Кувейту, та загальних вимог, затверджених на рівні приватної школи, в якій він працює. Разом з тим, педагог має можливість вносити поточні корективи, які зумовлені кількістю учнів, з урахуванням їх3інтересів і, особливо, статі, так як в арабських країнах даний фактор відіграє особливу роль в організації освітнього процесу.Визначено, що проблема рухової активності школярів Кувейту і України належить до завдань першочергового значення і контролюється на державному рівні. З’ясовано, що гіподинамія у досліджуваних країнах підвищується, особливо серед школярів, і є однією з проблем світового значення. Встановлено, що причиною такого стану є малорухомий спосіб життя учнів і незначна їх зацікавленість в активній фізкультурно-спортивній діяльності. Досліджено, що важливим показником піклування держави Кувейт про фізичний розвиток учнів є визначення на демократичних засадах видів спорту, які найбільш популярні серед дітей, і їх активне впровадження в шкільні навчальні програми.З’ясовано, що рухова активність школярів України та Кувейту перебуває наближено на одному рівні. Аналіз вітчизняних освітніх програм свідчить, що в закладах загальної середньої освіти України тижневе навантаження школярів встановлено на державному рівні, в той час як в школах за американською системою навчання, тижневе навантаження визначається в межах навчального закладу. Встановлено, що освітній процес у приватних школах Кувейту передбачає такі національні стандарти: у молодшій школі всі навчальні заклади використовують програму PYP, яка визначає 6 освітніх блоків, спрямованих на загальний розвиток дитини; у освітній програмі початкової школи окремий блок присвячується питанням фізичного виховання та формування бережливого ставлення особистості до власного здоров’я, а ступінь фізичного навантаження та форми роботи зі школярами визначаються освітньою програмою PYP; в навчальних закладах учням пропонується відвідування гуртків та спортивних секцій залежно від основного профілю, за яким реалізується освітній процес; фізичний розвиток дитини, відповідно до програми MYР, є невід’ємною складовою частиною загальної освіти і здійснюється згідно визначеного навантаження та за чинною програмою;4обов’язковим компонентом в навчальних програмах приватних шкіл Кувейту за американською системою освіти повинно бути вивчення арабської мови; для корінного населення воно є обов’язковим впродовж всього процесу навчання, а представники інших національностей зобов’язані вивчати арабську мову на факультативних заняттях, або ж, як другу іноземну мову у старшій школі; з урахуванням територіальних ознак, в рамках програми вводяться основи релігії, які є обов’язковими для корінних мешканців, та можуть бути курсом за вибором для представників інших національностей; одним із релігійних факторів фізичного розвитку учнів стає проведення уроків й секційних занять у хлопців і дівчат в різний час, в різних спортивних залах та тренувальних майданчиках.Охарактеризовано розвиток фізичної культури як складової частини загальної культури особистості. У приватних школах Кувейту і закладах загальної середньої освіти України результатом вирішення цього завдання має стати не просто сформована фізична культура, а й звички здорового способу життя.Встановлено, що сучасна дистанційна освіта ґрунтується на використанні наступних дидактичних компонентів: дистанційні курси; веб-сторінки та сайти; електронна пошта тощо. Ключовим стає інтерактивна робота учнів із спеціально створеними навчальними матеріалами, що співвіднесені з базовим навчальним планом, який встановлює шкільний предмет «Фізична культура» невід'ємною складовою основної освіти.^UThe dissertation addresses the issue of creatively utilizing organizational and pedagogical support for the physical development of students in Kuwait private schools, following by American education system as an example, within the context of implementing physical education reforms for students in Ukraine. The study clarifies the general structure, content, and structural components of organizational and pedagogical support for students in Kuwait private schools. To extract educational insights, the theoretical content, and practical experiences of the physical education for the Kuwait private school students, following the American education system, have been summarized. A comparative analysis reveals distinctive features characterizing the educational process in the Kuwait private schools, essential for organizing the physical education of students in Ukraine.The dissertation specifies that the physical development of students in Kuwaiti private schools following the American education system is based not only7on individual blocks of physical activity but also gives preference to game-based methods in both physical education lessons and extracurricular activities, where team sports prevail.The dissertation emphasizes that when planning educational activities, physical education teachers should conduct a thorough analysis of programs, recommendations, and standards set by the U.S. Department of Education, recommendations provided by the Kuwait Ministry of Education, and general requirements approved at the private school level where they work. Educators have the flexibility to make current adjustments influenced by the number of students, considering their interests, and particularly gender, as this factor significantly influences the organization of the educational process in Arab countries.The dissertation determines that the issue of the physical activity among learners in Kuwait and Ukraine is of paramount importance and is regulated at the state level. It clarifies that hypokinesia is increasing in the studied countries, especially among schoolchildren, and is a global issue. The cause of this condition is identified as the sedentary lifestyle of the students and their limited interest in active physical and sports activities.The dissertation indicates that Kuwait's state actively integrates the most popular sports among children into school curricula, demonstrating concern for the physical development of the students.The dissertation reveals that the physical activity of the learners in Ukraine and Kuwait is approximately at the same level. An analysis of local educational programs indicates that in Ukrainian general secondary education institutions, the weekly workload for students is set by the state, while in American-style schools, the weekly workload is determined by the educational institution.It is established that the educational process in private schools in Kuwait includes the following national standards: in primary school, all educational institutions use the PYP program, which defines 6 educational blocks for the overall8development of the child. A separate block in the primary school curriculum is dedicated to physical education and the formation of a careful attitude towards personal health, with the degree of physical activity and forms of work with students determined by the PYP educational program. Students are offered clubs and sports sections based on the main profile, and the physical development of the child, according to the MYP program, is an integral part of general education. A mandatory component in the educational programs of private schools in Kuwait under the American education system is the study of the Arabic language. For the native population, it is mandatory throughout the entire educational process, and representatives of other nationalities are required to study Arabic as an elective subject or as a second foreign language in high school. Considering territorial features, the program introduces the basics of religion, mandatory for indigenous residents and elective for representatives of other nationalities. One of the religious factors in the physical development of students is the scheduling of lessons and sectional classes for boys and girls at different times, in different sports halls, and on training spots.The development of physical culture as an integral part of personal culture is outlined. In private schools in Kuwait and general secondary education institutions in Ukraine, the result of addressing this task should not only involve the formation of physical culture but also the instillation of habits for a healthy lifestyle. Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ
|