Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (86)Книжкові видання та компакт-диски (25)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ФІНЛЯНДІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Михайлюк Т. С. 
Політико-системний вимір інформаційно-комунікаційних стратегій скандинавських країн (Швеція, Фінляндія, Норвегія): автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.04 / Т. С. Михайлюк ; Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин НАН України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему становлення інформаційного суспільства в реаліях глобалізації. Розглянуто розвиток і формування інформаційного суспільства у скандинавських країнах. Системно досліджено основні чинники, якими обумовлюються процеси вироблення та втілення в життя даних стратегій. З'ясовано національну специфіку формування даних інформаційних суспільств. Зроблено спробу критично осмислити досвід Швеції, Фінляндії та Норвегії у справі використання інформаційно-комунікаційних технологій з метою запозичення його певних компонентів для вироблення інформаційно-комунікаційної стратегії України. Розроблено практичні рекомендації щодо застосування ефективних механізмів розбудови інформаційного суспільства в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф018 + Ч620.4(411)
Шифр НБУВ: РА372866 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Оніщенко І. О. 
Транспарентність як фактор детінізації фінансових потоків України / І. О. Оніщенко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційній роботі вирішено важливе наукове завдання щодопоглиблення теоретико-методичних засад, розвитку методичних підходів тарозробки практичних рекомендацій щодо підвищення рівня транспарентностіфінансових потоків України в контексті їх детінізації.Систематизовано теоретичні положення і сформульовані основніположення, що характеризують «транспарентність фінансових потоків».Запропоновано авторське бачення поняття «транспарентність фінансовихпотоків» на різних рівнях фінансових відносин.Досліджено концептуальну модель транспарентності. Визначено, щотранспарентність будується на трьох взаємопов'язаних принципах: принципрозкриття (кількість представленої інформації та ступінь її доступності длязацікавлених осіб); принцип ясності (обрання засобу масової інформації,контекстна чутливість, лінгвістична узгодженість, презентація, управлінняшумом та релевантність, яка дозволяє зрозуміти, що відбувається) тапринцип точності (ступінь точного сприйняття інформації).Уточнено головні ознаки транспарентної інформації до яких належать:ясність, достовірність, повнота, істотність, актуальність, оперативність,доступність, систематичність, раціональність, перевірюваність.Проаналізовано існуючу нормативно-правову базу в Україні дляформування інституту транспарентності.Охарактеризовано типові інструменти відмивання злочинних доходів,використовувані в Україні. Визначено позитивні та негативні риси тінізаціїфінансових потоків держави.Визначено інституційні фактори тінізації фінансових потоків. Наведеновизначення накопичувального ефекту факторів впливу на рівень тінізаціїфінансових потоків держави як результату взаємодії інституційних факторів,від яких залежить обсяг тінізації фінансових потоків держави, наслідкомякого є зростання або зниження рівня тінізації фінансової діяльності, щопогіршує або навпаки, покращує загальну соціально-економічну ситуацію вдержаві. Накопичувальний ефект може бути позитивним або негативним.Охарактеризовано роль транспарентності фінансових потоків у їхдетінізації. Як свідчить досвід провідних країн світу, саме транспарентністьдозволяє зменшити обсяги тіньових операцій в країні, шляхом впровадженнядієвого механізму антикорупційного законодавства та інститутів, нових формнеупередженого контролю з боку держави, відкритої незалежної судовоїсистеми, транспарентності між учасниками фінансових відносин.Проаналізовано зарубіжний досвід ефективного подолання тіньовихоперацій з фінансовими потоками таких країн як: Данія, Нова Зеландія,Фінляндія, Сінгапур, Швеція, Швейцарія, Норвегія, Нідерланди, Німеччина,Люксембург.Досліджено особливості тінізації фінансових потоків України, якухарактеризують: недієвість та суперечливість роботи антикорупційних таправоохоронних органів; відсутність законодавчих гарантій захистувикривачів корупційних операцій; не зупинений тиск на активістів, якізаймаються дослідженням корупції в країні; незначна роль громадської радидоброчесності в процесі перевірки кваліфікації кандидатів на посаді суддів;несприятливі умови для ведення бізнесу в Україні; нерівномірністькапіталовкладень в регіони України; складне адміністрування податків;проблеми під час отримання банківських кредитів і позик; нестабільнаполітична ситуація в країні; забюрократизованість державних інституцій таінш.Визначено, що фінансові установи почали активно використовуватитехнології блокчейнів для створення нових бізнес-моделей, зменшеннявитрат та збільшення прибутковості і конкурентоспроможності. Основноюсеред причин застосування блокчейну є потенційне скорочення витрат врезультаті оптимізації якості даних, транспарентності та внутрішньогоконтролю. Проте, користуючись новою технологією, потрібно ретельнозабезпечувати процес контролю її впровадження для мінімізації ризиків, якіпов'язані з її розвитком та які можуть бути потенційними загрозами не лишефінансовій безпеці банківського сектору, а й небанківського фінансовогосектору країни.Досліджено вплив тінізації фінансових потоків на складові фінансовоїбезпеки України, який проявляється у вигляді: нецільового використаннякоштів, низького рівня транспарентності монетарної політики НБУ,проведення незаконних валютних операцій, корупційної складовоїінвестиційної сфери, тіньового банкінгу, відсутності належного державногонагляду, криміналізації фінансових відносин підприємств тадомогосподарств.Обґрунтовано доцільність використання Україною міжнародногодосвіду детінізації фінансових потоків, забезпечені фіскальними інститутамизарубіжних країн, що сприятиме підвищенню рівня транспарентностінаціональної фінансової системи. Запропоновано систему заходів щодовпровадження успішного фіскального зарубіжного досвіду детінізаціїфінансових потоків України з метою подолання відмінностей порівняно зпровідними країнами світу.^UAn important scientific task to deepen the theoretical and methodological principles, develop methodological approaches and develop practical recommendations for increasing the level of transparency of financial flows in Ukraine in the context of their de-shadowing is solved in the thesis. Theoretical provisions are systematized and the main provisions characterizing “transparency of financial flows” are formulated. The author's vision of the concept of "transparency" in the economic sphere is offered. The conceptual model of transparency is investigated. It is determined that transparency is based on three interrelated principles: the principle of disclosure (the amount of information provided and the degree of its availability to stakeholders); the principle of clarity (choice of media, context sensitivity, linguistic consistency, presentation, noise management and relevance to understand what is happening) and the principle of accuracy (the degree of accurate perception of information). The main features of transparent information, which include: clarity, reliability, completeness, materiality, relevance, efficiency, accessibility, systematicity, rationality, verifiability, have been clarified. The existing legal framework in Ukraine for the formation of the institution of transparency is analyzed. Typical instruments of money laundering used in Ukraine are described. Positive and negative features of shadowing of financial flows of the country are determined. Institutional factors of shadowing of financial flows are determined. The cumulative effect of factors influencing the level of the country's shadow economy is defined. The cumulative effect can be positive or negative. The role of transparency of financial flows in their de-shadowing is characterized. According to the experience of the world's leading countries, transparency reduces the volume of shadow transactions in the country through the introduction of an effective mechanism of anti-corruption legislation and institutions, new forms of impartial control by the state, open independent judicial system. The foreign experience of effective overcoming of shadow operations with financial flows of such countries as: Denmark, New Zealand, Finland, Singapore, Sweden, Switzerland, Norway, the Netherlands, Germany, Luxembourg is analyzed. The current state of the level of shadowing of Ukraine's financial flows, which is characterized as high due to the following reasons: inefficiency and inconsistency of the work of anti-corruption and law enforcement agencies; lack of legislative guarantees for the protection of whistleblowers; pressure on activists investigating corruption in the country has not stopped; insignificant role of the public integrity council in the process of checking the qualifications of candidates for the position of judges; unfavorable conditions for doing business in Ukraine; uneven investment in the regions of Ukraine; difficult tax administration; problems in obtaining bank loans and borrowings; unstable political situation in the country; over-bureaucratization of state institutions, etc. It is determined that financial institutions have begun to actively use blockchain technologies to create new business models, reduce costs and increase profitability and competitiveness. The main reasons for using the blockchain are potential cost reductions as a result of data quality optimization, transparency and internal control. However, when using new technology, it is necessary to carefully ensure the process of monitoring its implementation to minimize the risks associated with its development and which can be a potential threat not only to the financial security of the banking sector but also the non-banking financial sector. The impact of shadowing of financial flows on the components of financial security of Ukraine, which manifests itself in the form of: misuse of funds, low level of transparency of monetary policy of the NBU, illegal foreign exchange transactions, corrupt investment, shadow banking, lack of proper state supervision, criminalization of financial relations and households. The expediency of Ukraine's use of the international experience of deshadowing of financial flows provided by fiscal institutions of foreign countries, which will help increase the level of transparency of the national financial system, is substantiated. The directions of introduction of successful fiscal foreign experience of de-shadowing of financial flows of Ukraine as overcoming of differences with the leading countries of the world are offered. It is proved that maintaining the transparency of the business entity at a sufficiently high level is its competitive advantage, as it allows to adapt harmoniously to the changing financial situation in the country and the world, reduces the negative effects of systemic effects of financial market destabilization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Янюк С. В. 
Механізми державного регулювання територіальної оборони України / С. В. Янюк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено актуальним проблемам державного регулювання територіальної оборони та його механізмам в Україні. Розкрито основні теорії, які лягли в основу визначень, опису й характеристик категорії «державне регулювання» зарубіжних фахівців, а також виділено теорії державного регулювання, в контексті яких розглядають категорію «державне регулювання територіальної оборони». Показано, що державне регулювання територіальної оборони тлумачать у контексті теорії суспільних інтересів, де особливе місце відведено суспільним благам (моделі США, шведська, австрійська), до яких належить територіальна оборона. Відзначено роль уряду як соціального планувальника при державному регулюванні стандартів безпеки.Виокремлено основні принципи державного регулювання територіальної оборони як підґрунтя формування та реалізації державної політики у сфері оборони, прогнозування й розробка програм з питань територіальної оборони, котрі мають бути визначені на законодавчому рівні.Надано авторську характеристику системи територіальної оборони України, механізмів державного регулювання територіальної оборони України.Згруповано функції відповідних структурних підрозділів обласних державних адміністрацій відповідно до механізмів державного регулювання територіальної оборони. Продемонстровано співвідношення та функції відповідних структурних підрозділів зі змістом низки виокремлених механізмів державного регулювання територіальної оборони України: правового, організаційного, адміністративного, політичного, соціального, економічного, освітньо-культурного, координаційного, інформаційного.Проведено аналіз механізмів державного регулювання територіальної оборони зарубіжних держав (США, Великобританія, Франція, Фінляндія, Швеція, Китай, Ірландія, Польща, Румунія, Литва, Латвія, Естонія).Показано особливості організації територіальної оборони в Україні.Продемонстровано доцільність розроблення й формування системи механізмів державного регулювання територіальної оборони, де кожен з них є елементом загальної системи й виконує свої функції.Виокремлено основні механізми державного регулювання територіальної оборони України. Запропоновано групи методів для формування й запровадження механізмів державного регулювання територіальної оборони. Розроблено концептуальну модель механізмів державного регулювання територіальної оборони України.^UThe dissertation is devoted to actual problems of state regulation of territorial defense and its mechanisms in Ukraine. Author of the dissertation research:– generalized research on territorial defense issues and it is determined that the latter is being studied as a phenomenon and as a process;– highlighted the basic scientific approaches to understanding and characterization of territorial defense as a system, activity, interaction, influences;– the basic theories that underlie the definitions, descriptions and characteristics of the category of «state regulation» of foreign experts are highlighted, as well as theories of state regulation in the context of which the category «state regulation of territorial defense» is considered;– it is shown that state regulation of territorial defense is considered in the context of the theory of public interests, where a special place is given to the public goods (US models, Swedish, Austrian) to which territorial defense belongs. The role of the government as a social planner in state regulation of security standards is outlined;– the basic principles of state regulation of territorial defense as a basis for the formation and implementation of state policy in the field of defense, forecasting and development of programs on issues of territorial defense, which should be defined at the legislative level;– periodization of the dynamics of changes of the territorial defense entities in the legislation of Ukraine was made;– the author's characteristics are given to the system of territorial defense of Ukraine, mechanisms of state regulation of territorial defense of Ukraine;– grouped the functions of the respective structural units of the regional state administrations in accordance with the mechanisms of state regulation of territorial defense;– demonstration of correlation of the Program and functions of the respective structural units with the content of a number of separate mechanisms of state regulation by the territorial defense of Ukraine: legal, organizational, administrative, political, social, economic, educational, cultural, coordination, information;– analysis of mechanisms of state regulation of territorial defense of foreign states (USA, UK, France, Finland, Sweden, China, Ireland, Poland, Romania, Lithuania, Latvia, Estonia);– features of organization of territorial defense in Ukraine are shown;– the expediency of developing and forming a system of state regulation mechanisms for territorial defense has been demonstrated, where each mechanism is an element of the general system and performs its functions;– the main mechanisms of state regulation of the territorial defense of Ukraine, which should be considered as a certain system of purposeful influence of the state, have been identified;– groups of methods for forming and introducing mechanisms of state regulation of territorial defense are proposed; – a conceptual model of mechanisms of state regulation of territorial defense of Ukraine has been developed;– proposals for the development of territorial defense in Ukraine have been formulated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Муха А. П. 
Формування підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики / А. П. Муха. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики. Стрімка індустріальна революція 4.0 пріоритетними проголошує абсолютно нові принципи реальності, поєднуючи віртуальність із дійсністю, глобалізацію з індивідуалізацією. Нестримні економічні метаморфози та "прозорий" цифровий простір стають формотворчими для унікальних особливостей прийдешніх поколінь Z й Альфа. У складній сучасній парадигмі онтологічних цінностей важливим компонентом, за нашими переконаннями, є підприємницька культура. Початок її комплексного формування актуально здійснювати відповідно до психологічної готовності дітей - у 7-9 класах, а життєвовагомі знання, що синтезують теоретичне з емпіричним, апріорне з апостеріорним, можливо якісно опанувати саме на прикладних дисциплінах, однією з яких є фізика. Однак належного наукового підґрунтя вказана методика ще не має. Цими факторами й був зумовлений вибір теми нашого дослідження – «Формування підприємницької культури учнів. Акцентовано увагу на необхідності володіння учнями підприємливістю, що визначається як уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення добробуту та розвитку суспільства, уміння раціонально вести себе як споживач, ефективно використовувати індивідуальні заощадження, приймати доцільні рішення у сфері зайнятості, фінансів тощо. Визначено, що під формуванням підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики розуміємо багатоаспектну педагогічну взаємодію у шкільній парадигмі навчання фізики, яка забезпечує генерування та практичне закріплення системи ціннісних орієнтацій на усвідомлення власних сильних та слабких сторін, знань про існування різних контекстів і можливостей для перетворення ідей в особисту, соціальну або професійну діяльність; розуміння підходів до планування і управління проєктами, розуміння економічних та соціальних можливостей, 4 уміння креативності, стратегічного мислення, критичного аналізу, інновацій, робити висновки, справлятися з невизначеністю та особистісних якостей, що описують підприємливість. Проаналізовано стан підприємницької культури та розглянуто подальші перспективи її розвитку. Досліджено психолого-педагогічні засади формування підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики. Охарактеризовано структуру підприємницької культури, яку слід розглядати у єдності чотирьох компонентів: аксіологічно-особистісний, пізнавальний, праксеологічний, рефлексивний. Розглянуто формування підприємницької культури учнів у школах європейських країн, таких як Фінляндія, Швеція, Нідерланди, де більш широке визнання цінності підприємницького навчання, навчання підприємницьким способам мислення та дії. Здійснено аналіз змісту начальної програми з фізики для 7-9 класів та визначено можливості для формування підприємницької культури учнів основної школи на уроках фізики. Теоретичне опрацювання наукових джерел дає підстави вважати, що підприємницьку культуру учнів можна формувати через зміст фізики та форми та методи роботи, а це потребує залучення ефективних традиційних та інноваційних методів, прийомів і форм навчання в їх доцільній науково-обґрунтованій комбінації основної школи на уроках фізики» Визначено критерії сформованості підприємницької культури на уроках фізики, а саме мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, оцінний. Розроблено методику діагностики рівнів сформованості підприємницької культури учнів, здійснення якої дозволило встановити, що на початку експерименту стан її сформованості в більшості досліджуваних знаходився на середньому та низькому рівнях. На перевірку висунутих припущень і вдосконалення підприємницької культури спрямовувалося три етапи формувального експерименту. Охарактеризовано зміст формувального експерименту та етапи його впровадження: організаційний, експериментальний, рефлексивно-оцінний.^UThe dissertation research is devoted to the problem of forming entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons. The rapid industrial revolution 4.0 prioritizes completely new principles of reality, combining virtuality with reality, globalization with individualization. Unstoppable economic metamorphoses and "transparent" digital space are shaping the unique features of future generations of Z and Alpha. According to our convictions, entrepreneurial culture is an important component in the complex modern paradigm of ontological values. The beginning of its complex formation is relevant to carry out in accordance with the psychological readiness of children – in 7-9 grades, and vital knowledge that synthesizes theoretical with empirical, a priori with a posteriori, can be qualitatively mastered in applied disciplines, one of which is physics. However, this method does not have a proper scientific basis yet. These factors determined the choice of the topic of our research – "Formation of entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons». Attention is focused on the need for students to master entrepreneurship, defined as the ability to generate new ideas and initiatives and implement them in order to improve the well-being and development of society, the ability to behave rationally as a consumer, effectively use individual savings, make appropriate decisions in the field of employment, finance, and so on. It is determined that the formation of entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons is understood as a multidimensional pedagogical interaction in the school paradigm of teaching physics, which provides the generation and practical consolidation of a system of value orientations aimed at awareness of their own strengths and weaknesses, knowledge about the existence of various contexts and opportunities for converting ideas into personal, social or professional activities; understanding approaches to project planning and management, understanding economic and social opportunities, creativity, strategic thinking, critical analysis, innovation, drawing conclusions, coping with uncertainty, and personal qualities that describe entrepreneurship. The state of entrepreneurial culture is analyzed and further prospects for its development are considered. The psychological and pedagogical foundations of the formation of entrepreneurial culture of primary school students in physics lessons are studied. The article describes the structure of entrepreneurial culture, which should be considered in the unity of four components: axiological-personal, cognitive, praxeological, and reflexive. The article considers the formation of entrepreneurial culture of students in schools of European countries, such as Finland, Sweden, and the Netherlands, where there is a wider recognition of the value of entrepreneurial training, teaching entrepreneurial ways of thinking and acting. 13 The contents of the physics component of the educational curriculum for grades 7-9 are analyzed and opportunities for forming entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons are identified. Theoretical study of scientific sources gives grounds to believe that the entrepreneurial culture of students can be formed using the content of physics educational material and forms and methods of work, and this requires the involvement of effective traditional and innovative methods, techniques and forms of teaching in their appropriate scientifically based combination. The methodology of forming the entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons is theoretically justified and implemented. The model of methodology for forming the entrepreneurial culture of primary school students at physics lessons consists of interrelated blocks: methodological-targeted, methodological, diagnostic.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Грузевський О. А. 
Вплив місцевих факторів колонізаційної резистентності, імунного статусу та стану нейрогормональної регуляції на розвиток та прогресування бактеріального вагінозу / О. А. Грузевський. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: зіскрібки слизової оболонки вагіни, вагінальний вміст, кров осіб, які звернулися до гінеколога для профілактичного огляду або з приводу скарг на дискомфорт в області геніталій різного ступеня прояву. Мета дослідження: підвищити ефективність діагностики та прогнозування розвитку бактеріального вагінозу шляхом визначення впливу нейрогормональної регуляції, імунного статусу та місцевих факторів колонізаційної резистентності на біоценоз піхви. Методи дослідження: бібліосемантичний (вивчення сучасної міжнародної літератури з проблеми); загально-клінічні (аналіз скарг хворих, даних анамнезу хвороби, результатів клінічного обстеження та особливостей перебігу хронічних запальних процесів жіночої статевої сфери); мікроскопічні (дослідження морфологічних і тинкторіальних властивостей бактерій в забарвлених препаратах; визначення «ключових клітин» за допомогою світлового мікроскопа); фізико-хімічні: імунотурбідіметричний метод визначення компонентів системи комплементу; вивчення рН вагінального секрету спектрофотометричне визначення та реєстрація результатів ІФА; імунологічні (визначення фагоцитарної активності нейтрофілів крові людини та вагінального секрету, індексу ФАЛ, рівнів імуноглобулінів і лізоциму в крові й вагінальному секреті, вивчення фракцій лімфоцитів; імунобіологічні (вивчення рівнів гормонів в крові, визначення концентрації гамма-інтерферону, інтерлейкінів, інших цитокінів: TNFα, TGF-1β, в крові та вагінальному секреті; молекулярно-генетичні (вивчення видового складу представників вагінального мікробіоценозу, ідентифікація вагінальної мікрофлори та визначення кількості геном-еквівалентів за допомогою Real-time ПЛР); аналітичні та медико-статистичні. Обладнання: вакуумна система типу «Vacutiner», центрифуга К23 (Німеччина), чотирьохканальний ампліфікатор «Терцик» (РФ), флуоресцентний детектор «Джин» (РФ), ПЛР-прилад DTLite (РФ), спектрофотометр SPECORD - 200 (Німеччина), планшетний рідер «Multiscan EX» (Фінляндія), турбідіметр "2100 N IS» («Hach», USA), мікроскоп Granum L20 (Україна). У дисертаційній роботі наведене теоретичне узагальнення та експериментально-клінічне обґрунтування вирішення актуальної наукової проблеми, а саме підвищення ефективності діагностики і точності прогнозування розвитку бактеріального вагінозу шляхом визначення впливу нейрогуморальної регуляції, імунного статусу та місцевих факторів колонізаційної резистентності на вагінальний мікробіоценоз. Рекомендовані лабораторні критерії для клінічної діагностики вагінальних дисбіозів. Ступінь упровадження: 7 актів впровадження, 1 патент. Сфера (галузь) використання: охорона здоров'я (медицина: мікробіологія, лабораторна діагностика, гінекологія).^UThe object of research: scrapings of the vaginal mucosa, vaginal contents, blood of persons who consulted a gynecologist for a preventive examination or complaints of discomfort in the genital area of varying severity. The purpose of research: to increase the effectiveness of diagnosis and prediction of bacterial vaginosis by determining the impact of neurohormonal regulation, immune status, and local factors of colonization resistance on the biocenosis of the vagina. Research methods: bibliosemantic (study of modern literature on the problem); general clinical (analysis of patients' complaints, medical history, results of clinical examination and features of chronic inflammatory processes of the female genital area); microscopic (study of morphological and tinctorial properties of bacteria in stained preparations; determination of "key cells" using a light microscope); physicochemical: immunoturbidimetric determining complement system's components; the vaginal secretions pH studying, spectrophotometric determination and registration of ELISA results; immunological (determination of phagocytic activity of human blood neutrophils and vaginal secretions, FAL index, levels of immunoglobulins and lysozyme in blood and vaginal secretions, study of lymphocyte fractions; immunobiological (study of hormone levels in the blood, determination of the concentration of gamma-interferon, interleukins, other cytokines: TNFα, TGF-1β , in blood and vaginal secretion); molecular genetic (study of the species composition of the vaginal microbiocenosis, identification of vaginal microflora and determination of the number of genome equivalents using Real-time PCR); analytical and medical statistics. Equipment: vacuum system type "Vacutiner", centrifuge K23 (Germany), four-channel amplifier "Terсyk" (RF), fluorescent detector "Gin" RF), PCR device DTLite (RF), spectrophotometer SPECORD - 200 (Germany), tablet reader "Multiscan EX" (Finland), turbidimeter "2100 N IS" (USA), microscope «Granum» (Ukraine). Dissertation includes the theoretical generalization and experimental-clinical substantiation of the decision of actual scientific problems, namely improving the efficiency of diagnosis and accuracy of predicting the development of bacterial vaginosis by determining the impact of neurohumoral regulation, immune status, and local factors of colonization resistance to vaginal microbiocenosis. Laboratory criteria for the clinical diagnosis of vaginal dysbiosis are recommended. The extent of implementation: 7 acts of implementation, 1 patent. The field (industry) of use: healthcare (medicine: microbiology, laboratory diagnostics, and gynecology).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Сисоєв О. В. 
Тенденції професійної підготовки фахівців із циркулярної економіки у Фінляндській Республіці, Республіці Польща і Україні: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.04 / О. В. Сисоєв. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації вперше досліджено тенденції професійної підготовки фахівців із циркулярної економіки у Республіці Фінляндія, Республіці Польща і Україні в контексті досягнення цілей сталого розвитку. З’ясовано стан досліджуваної проблеми у педагогічній теорії та практиці; здійснено економічний аналіз актуальності підготовки фахівців із циркулярної економіки для повоєнного відновлення України; порівняльний аналіз базових понять дослідження у фінському, польському та українському науковому просторі; розкрито методологію дослідження, обґрунтовано критерії порівняння (спонукально-мотиваційний, організаційний, змістовно-процесуальний, прогностично-перспективний) тенденцій професійної підготовки фахівців із циркулярної економіки у Фінляндії, Польщі і Україні. Визначено подібні та специфічні тенденції професійної підготовки фахівців із циркулярної економіки у Фінляндії, Польщі і Україні. Встановлено, що провідною тенденцією для всіх країн, що досліджувалися, є спрямованість професійної підготовки фахівців із циркулярної економіки на досягнення цілей сталого розвитку. Визначено перспективні напрями впровадження в Україні фінського і польського досвіду професійної підготовки фахівців із циркулярної економіки та відповідно до цих напрямів сформовано рекомендації, зокрема: розроблення нормативно-правового забезпечення екологізації економіки засобами освіти; розвиток «циркулярного» ринку праці; розширення класифікатору професій, створення банку «циркулярних» професій; розширення кола суб’єктів, задіяних у підготовці фахівців із циркулярної економіки; розроблення змісту навчання циркулярної економіки відповідно до потреб України та пріоритетних секторів упровадження циркулярної економіки; формування системи навчання циркулярної економіки, починаючи з дошкільного віку; практико-орієнтований характер професійної підготовки фахівців; залучення до організації освітнього процесу замовників фахівців із циркулярної економіки. Важливого значення набуває усвідомлення циркулярної економіки як міжсуспільної економічної моделі повоєнного відновлення України на засадах сталого розвитку.Ключові слова: циркулярна економіка, професійна підготовка, фахівці з циркулярної економіки, тенденції професійної підготовки, порівняльний аналіз, сталий розвиток, цілі сталого розвитку, Фінляндська Республіка, Республіка Польща, Україна.^UIn the thesis, for the first time, the professional training of circular economy specialists in the Republic of Finland, the Republic of Poland and Ukraine in the context of achieving the goals of sustainable development has been investigated. The state of the investigated problem in pedagogical theory and practice has been clarified; the economic analysis regarding the relevance of the training of circular economy specialists for the post-war recovery of Ukraine on the basis of sustainable development has been carried out; the comparative analysis of the basic concepts of research in the Finnish, Polish and Ukrainian scientific space has been carried out; the research methodology has been disclosed, the research concept has been formed, and the criteria for comparison (incentive-motivational, organizational, content-processual, prognostic-perspective) of trends in the professional training of circular economy specialists in Finland, Poland, and Ukraine have been substantiated. The trends of professional training of circular economy specialists in the Republic of Finland, the Republic of Poland and Ukraine have been studied and their comparative analysis has been carried out in accordance with the defined comparison criteria. The leading trend for all the studied countries is the orientation of the professional training of circular economy specialists to achieve the goals of sustainable development. The comparative analysis of the organization, content, forms, and methods of the professional training of circular economy specialists in Finland, Poland, and Ukraine has proven that similar trends in the Republic of Finland, the Republic of Poland, and Ukraine include: creation of a legal framework for the transition to the circular economy, training of specialists in this direction; development and provision of educational programs for the professional training of specialists on circular economy issues in higher education; distribution of the best experience of implementing circular economy models. Among the specific trends, it is appropriate to single out: in the Republic of Finland - the systemic interaction of subjects (the state - educational institutions - participants - the labor market) in the implementation of the goals of sustainable development, the national model of the circular economy and the training of circular economy specialists; existence of the «circular» labor market and «circular» professions; in the Republic of Poland – initiation of professional training of circular economy specialists in higher education institutions; the priority role of the postgraduate education system in the training of circular economy specialists; expansion of circular economy subjects; involvement of representatives of business and science in the educational process; in Ukraine – lack of a comprehensive system of professional training of circular economy specialists; the leading role of higher education institutions in the development of educational and work programs for training students in issues related to the circular economy. Prospective directions for the implementation in Ukraine of the Finnish and Polish experience of the professional training of circular economy specialists have been determined, and recommendations for Ukraine have been formed, in particular: the development of regulatory and legal support for the greening of the economy by means of education; creation of a circular labour market; expansion of the classifier of professions, creation of a bank of «circular» professions; expanding the circle of subjects involved in the training of circular economy specialists; development of the content of circular economy training in accordance with the needs of Ukraine and priority sectors for the implementation of the circular economy; formation of a circular economy education system starting from preschool age; recognition of the priority of the education system (higher, vocational and technical, postgraduate, adult education) in solving the problems of transformation of the economy to a circular one; digitization and practice-oriented character of the vocational training of specialists; involvement in the organization of the educational process of employers, stakeholders, other specialists and institutions that are customers of circular economy specialists. Awareness of the circular economy as an inter-societal economic model of the post-war recovery of Ukraine on the basis of sustainable development is becoming important.Keywords: circular economy, professional training, circular economy specialists, professional training trends, comparative analysis, sustainable development, sustainable development goals, Republic of Finland, Republic of Poland, Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Марченко Г. В. 
Розвиток медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи в університетах України (90-ті роки ХХ ст. – початок ХХІ ст.): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Г. В. Марченко. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність проблеми дослідження обумовлена швидкими темпами розвитку сучасного інформаційного суспільства, появою та широким розповсюдженням глобальної мережі Інтернет як основного джерела інформації, а також глобалізаційними процесами у світі, що призводять до змін у функціонуванні традиційних і нових медіа. Наслідок цих процесів – модернізація системи освіти в Україні (зокрема, початкового та вищого рівнів освіти), виникнення нових професійних вимог до майбутніх учителів початкової школи. Такі зміни передбачають розширення діапазону надання освітніх послуг у педагогічних закладах вищої освіти через упровадження окремої навчальної дисципліни/курсу з медіаосвіти або інтеграції елементів медіаосвіти в чинні навчальні предмети завдяки їхньому оновленню та вдосконаленню.Обґрунтовано методологічні підходи до дослідження окресленої проблеми (акмеологічний, діяльнісний, інформаційний, історико-педагогічний, системний та системно-хронологічний). Описано основні принципи вивчення досліджуваної проблеми (історизму, об'єктивності, науковості, єдності історичного й логічного). Представлено характеристику методів здійсненого історико-педагогічного дослідження (історико-генетичний, історико-хронологічний, історико-ретроспективний). Проаналізовано джерельну базу дослідження та уточнено сутність базових понять дослідження. Здійснено цілісний аналіз особливостей становлення й розвитку медіаосвіти в багатьох країнах світу. Виявлено, що найбільш прогресивними зарубіжними країнами у сфері медіаосвіти є Австралія, Велика Британія, Канада, Німеччина, США, Фінляндія, Франція та ін.Описано дидактичні складники системи медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи. Представлено періодизацію та виокремлено основні етапи розвитку медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи в університетах України (90-ті роки ХХ ст. – початок ХХІ ст.), що включає чотири послідовних етапи: І етап (1991–1999 рр.) – пострадянський (законодавчий), ІІ етап (2000–2009 рр.) – інституційно-організаційний, ІІІ етап (2010–2017 рр.) – концептуально-експериментальний, ІV етап (2018–2022 рр.) – апробаційно-стандартизаційний. Виявлено сучасні тенденції розвитку медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи в Україні. Проаналізовано та визначено сучасний стан розвитку медіаграмотності майбутніх учителів початкової школи в закладах вищої освіти. Розроблено та описано актуальні напрями розвитку медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи в закладах вищої освіти України.^UThe relevance of the research problem is caused by the rapid pace of development of the modern information society, the emergence and wide spread of the global Internet as the main source of information and globalization processes in the world which lead to changes in the functioning of traditional and new media, etc. The consequence of these processes is the modernization of the education system in Ukraine (in particular, the primary and higher levels of education), the emergence of new professional requirements for future primary school teachers. Such changes involve expanding the range of educational services in pedagogical institutions of higher education through the introduction of a separate academic discipline/course in media education or the integration of elements of media education into current educational subjects by updating and improving them.Methodological approaches to the study of the outlined problem (acmeological, activity, informational, historical-pedagogical, systemic and systemic-chronological). The main principles of studying the researched problem (historicism, objectivity, scientificity, unity of historical and logical) are described. The characteristics of the methods of the historical-pedagogical research (historical-genetic, historical-chronological, historical-retrospective) are presented. The source base of the research has been analyzed and the essence of the basic concepts of the research has been clarified. A comprehensive analysis of the peculiarities of the formation and development of the media world in many countries of the world has been carried out. It has been found that the most progressive foreign countries in the field of media education are Australia, Great Britain, Canada, Germany, the USA, Finland, France, etc.The didactic components of the system of media education of future primary school teachers are described. The periodization is presented and the main stages of the development of media education of future primary school teachers in universities of Ukraine (90s of the 20th century – the beginning of the 21st century) are presented which includes four consecutive stages: I stage (1991–1999) – post-Soviet (legislative), Stage II (2000–2009) – institutional and organizational, Stage III (2010–2017) – conceptual and experimental, Stage IV (2018–2022) – testing and standardization. Modern trends in the development of media education for future primary school teachers in Ukraine have been revealed.The current state of development of media literacy of future primary school teachers in institutions of higher education is analyzed and determined. Current trends in the development of media education for future primary school teachers in higher education institutions of Ukraine have been developed and described.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Голєва М. С. 
Формування проєктної компетентності майбутніх менеджерів у процесі професійної підготовки: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / М. С. Голєва. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації здійснено цілісний комплексний аналіз проблеми формування проєктної компетентності майбутніх менеджерів у процесі професійної підготовки. Сформульовано низку теоретичних і практичних висновків, пропозицій щодо формування проєктної компетентності майбутніх менеджерів у процесі професійної підготовки. З'ясовано, що проєктна компетентність зародилася, як метод діяльнісного підходу в навчанні, згодом трансформувавшись у метод проєктів та проєктну технологію, коли й були зроблені спроби описів самого поняття «проєкт» та їхня класифікація. Представлено зарубіжний досвід (Австралія, США, Фінляндія, Франція та Китай) використання проєктної технології та сформульовано висновки, що використання проєктної технології у навчанні здійснюється давно і має як прибічників, так і противників серед вчених і практиків.^UThe dissertation provides a comprehensive analysis of the problem of forming the project competence of future managers in the process of professional training. A number of theoretical and practical conclusions and proposals for the formation of project competence of future managers in the process of professional training are presented. It has been found that project competence originated as a method of an activitybased approach to learning, later transforming into a project method and project technology, when attempts were made to describe the very concept of "project" and their classification. The dissertation analyzes the foreign experience (Australia, USA, Finland, France and China) of using project-based technology. It concludes that the use of projectbased technology in education has been carried out for a long time and has both supporters and opponents among scientists and educators.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Хорошко О. В. 
Удосконалення механізму регулювання виробничо-господарської діяльності підприємств лісової галузі України: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / О. В. Хорошко. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено визначенню основних сучасних тенденцій адміністрування підприємств лісової галузі України. В ході аналізу було визначено, що в Україні існує досить багата лісова галузь, не лише за кількістю лісів, що покривають 16% території країни, а й за різноманіттям порід дерев, які ростуть на території України. Ліси України за своїм призначенням і розташуванням виконують переважно захисні, оздоровчі, водоохоронні, санітарно-гігієнічні та інші функції та забезпечують потреби суспільства в лісових ресурсах. В ході дослідження також було виявлено, що корисним європейським досвідом ведення лісового господарства, який може застосовувати Україна є приклади господарювання таких країн як Словаччина, Фінляндія та Польща. Особливо Польща, як спільно з Україною має в своєму користування карпатський лісовий масив, найбільш близька за своєю моделлю до України. В цілому України, інтегруючись у європейську заходи щодо відтворення, використання та охорони лісів активно бере участь у Смарагдовій мережі. Узагальнена нормативна база регулювання виробничо-господарської діяльності підприємств лісової галузі України показала, що в сфері нормативно-правового регулювання діяльності лісової галузі України існує досить багато суперечностей та невизначеностей, які в значній мірі впливають на загальну ефективність роботи та розвиток галузі. Зокрема були визначені як суперечливі питання у різних основних нормативних документах, як то Лісовий кодекс України, Земельний кодекс України, Земельний кадастр України тощо, так і суперечності між функціональними обов’язками та правами різних міністерств та інших виконавчих органів. Зокрема в дослідженні було виділено чотири основні органи державної влади, які наділені засадами державної політики у сфері лісових відносин та їх наявні суперечності між собою. Проведення аналізу існуючих проблем в діяльності підприємств лісової галузі дало можливість виділити основні проблеми й зазначити ступінь їх впливу на ефективність діяльності лісового господарства. До основних проблем в діяльності підприємств лісової галузі можна віднести фінансування лісової галузі України, особливо регіональний дисбаланс. Було проведено визначення особливостей функціонування підприємств лісової галузі України в умовах мінливого середовища за допомогою основних методів стратегічного аналізу SWOT і PEST аналізу. Аналіз показав ступінь впливу зовнішнього середовища на діяльність лісової галузі в розмірі 17,5%. Отримані результати SWOT аналізу свідчать про те, що пріоритетним стратегічним напрямом розвитку лісової галузі є інтеграція в спільні підприємства, що дозволить галузі забезпечувати високу якість продукції, залучати висококваліфікований персонал, оновити матеріально-технічну базу, ефективно вирішувати проблеми правового характеру. Надання актуальної економічної оцінки інвестиційної привабливості лісопромислового комплексу України дозволило виділити декілька альтернативних сценаріїв розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності в лісовому господарстві виходячи з існуючого інституційного середовища розвитку лісового сектору та враховуючи специфіку функціонування кожної ланки лісопродуктового ланцюга. Визначення основних напрямів розвитку інноваційної діяльності у лісовій галузі України показало, що оскільки український лісовий сектор має працювати відповідно до сучасних реалій, інноваційні напрямки політики переважно базуються на міжнародному досвіді. Виробляти інноваційну продукцію, яка є безпечною для довкілля та здоров’я, безумовно економічно вигідно та доцільно. Створення нових виробництв, розвиток глибокої переробки деревини та розробка інноваційних продуктів з деревної сировини є одними з першочергових пріоритетів. У сфері лісогосподарського землекористування етапи процесу державно-приватного партнерства включають узгодження інтересів держави та компаній у використанні та управлінні лісовими ресурсами (еколого-економічне обґрунтування), визначення пріоритетних напрямів лісокористування через програмні документи, розробку та прийняття рішень щодо лісогосподарських заходів. В результаті дослідження було визначено, що державно-приватне партнерство може бути реалізовано в Україні за двома альтернативними схемами, які в результаті різними шляхами призведуть до більш ефективного управління лісокористуванням в Україні. Проведене дослідження дало можливість на основі існуючих теоретичних положень функціонування лісової галузі та аналізу статистичних даних щодо стану лісів в Україні, розглянути та проаналізувати існуючі в Україні методики управління та господарювання. Дані методики були порівняні з принципами розвитку лісового господарства провідних країн ЄС, що дало можливість визначити пріоритетні напрямки вдосконалення адміністративного управління лісовою галуззю в Україні.^UThe dissertation is devoted to the definition of the main modern trends in the administration of enterprises in the forest industry of Ukraine. During the analysis, it was determined that there is a fairly rich forest sector in Ukraine, not only in terms of the number of forests covering 16% of the country's territory, but also in terms of the variety of tree species that grow on the territory of Ukraine. The forests of Ukraine, according to their purpose and location, mainly perform protective, health, water protection, sanitary and hygienic and other functions and provide the needs of society in forest resources. In the course of the study, it was also found that the examples of the management of countries such as Slovakia, Finland and Poland are useful European experience in forestry management that Ukraine can apply. Especially Poland, as together with Ukraine it has the use of the Carpathian forest massif, which is closest in its model to Ukraine. As a whole, Ukraine, integrating into European measures for the reproduction, use and protection of forests, actively participates in the Emerald Network. The generalized regulatory framework for the regulation of the production and economic activity of the enterprises of the forest industry of Ukraine showed that in the field of regulatory and legal regulation of the activity of the forest industry of Ukraine there are quite a lot of contradictions and uncertainties that significantly affect the overall efficiency of work and the development of the industry. In particular, conflicting issues in various main regulatory documents, such as the Forest Code of Ukraine, the Land Code of Ukraine, the Land Cadastre of Ukraine, etc., as well as contradictions between the functional duties and rights of various ministries and other executive bodies, were identified. In particular, the study identified four main bodies of state power, which are endowed with the foundations of state policy in the field of forest relations and their existing contradictions among themselves. Conducting an analysis of existing problems in the activities of forestry enterprises made it possible to identify the main problems and to note the degree of their influence on the efficiency of forestry activities. Financing of the forest industry of Ukraine, especially the regional imbalance, can be attributed to the main problems in the activity of forestry enterprises. The features of the functioning of enterprises of the forest industry of Ukraine in the changing environment were determined using the main methods of strategic SWOT analysis and PEST analysis. The obtained results of the SWOT analysis indicate that the priority strategic direction of the development of the forest industry is integration into joint enterprises, which will allow the industry to ensure high quality products, attract highly qualified personnel, update the material and technical base, and effectively solve legal problems. Providing an up-to-date economic assessment of the investment attractiveness of the forestry complex of Ukraine made it possible to identify several alternative scenarios for the development of investment and innovation activities in forestry based on the existing institutional environment for the development of the forest sector and taking into account the specifics of the functioning of each link of the forest product chain. The determination of the main directions of development of innovative activity in the forest industry of Ukraine showed that since the Ukrainian forest sector must work in accordance with modern realities, the innovative directions of the policy are mainly based on international experience. It is definitely economically profitable and expedient to produce innovative products that are safe for the environment and health. The creation of new industries, the development of deep wood processing and the development of innovative products from wood raw materials are among the top priorities. In the field of forestry land use, the stages of the public-private partnership process include coordination of the interests of the state and companies in the use and management of forest resources (ecological and economic justification), determination of priority areas of forest use through program documents, development and decision-making regarding forestry measures. As a result of the research, it was determined that the public-private partnership can be implemented in Ukraine according to two alternative schemes, which as a result, in different ways, will lead to more effective management of forest use in Ukraine. The conducted research made it possible, on the basis of the existing theoretical provisions of the functioning of the forest industry and the analysis of statistical data on the state of forests in Ukraine, to consider and analyze the management and management methods existing in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського