Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (162)Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>K=ФОРСУНК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
1.

Юссеф К. 
Вогнева утилізація відходів виробництва біодизеля в складі композиційних палив: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.14.06 / К. Юссеф ; НАН України, Ін-т пробл. машинобуд. ім. А.М.Підгорного. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено експериментальне та теоретичне дослідження процесів спалювання відходів виробництва біодизеля (гліцеринового залишку - G-фази) у складі композиційних палив на предмет подальшого використання палив у теплоенергетичних установках, що дозволяє з користю утилізувати відходи та зекономити традиційні палива. Описано процес прогріву краплі палива багатокомпонентного складу. Досліджено вплив різних речовин-активаторів на передполуменеві процеси у краплі палива, експериментально доведено активаційний вплив пічного палива на інтенсивність передполуменевих процесів композиційних палив на основі відходів виробництва біодизельного палива. Удосконалено технологію виробництва композиційних палив з використанням гідрокавітаційної обробки. На підставі експериментальних даних обгрунтовано доцільність застосування гідрокавітаційної обробки для композиційних палив з низькою плинністю безпосередньо у форсунках-змішувачах. Експерименально визначено видаткові характеристики форсунки-змішувача. Встановлено вплив речовин-активаторів на процеси подачі, розпилу та спалювання газоподібних речовин-активаторів (G-КП) у модельній камері згоряння. Проведено термогравіметричний і термометричний аналіз досліджуваних комбінованих палив на основі G-фази з додаванням речовин-активаторів. Запропоновано фізичну двовимірну модель, що описує поводження краплі композиційного піноподібного палива на основі G-фази з газоподібними речовинами активаторами у високотемпературному окисному середовищі. Розроблено математичну модель процесу. На підставі комплексних розрахунково-теоретичних досліджень, а також вогневих випробувань визначено діапазони найбільш доцільних співвідношень G-КП і речовин-активаторів, що забезпечують стійкий процес спалювання з мінімальним підсвічуванням, визначено його енергетичну корисність. Оцінено ефективність використання G-КП з визначеними експериментально мінімальними домішками речовин-активаторів, наведено рекомендації щодо їх промислового застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З65
Шифр НБУВ: РА372788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
2.

Матвієнко А.М. 
Дослідження робочих процесів транспортування штукатурних розчинів трубопроводами та їх механізованого нанесення на будівельні конструкції: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.02 / А.М. Матвієнко ; Полтав. нац. техн. ун-т ім. Ю.Кондратюка. — Полтава, 2005. — 24 с.: рис. — укp.

Уперше розкрито механізм взаємодії перекачуваного розчину та напірної магістралі з урахуванням пружних властивостей стінок транспортного трубопроводу. Розроблено та впроваджено методику визначення величини стабілізувальної складової швидкості зазначеного просування на виході з напірної магістралі з урахуванням пружних властивостей гумовотканинних напірних рукавів. Запропоновано та впроваджено нову конструкцію діафрагмового компенсатора пульсації тиску, установленого на виході з розчинопроводу з метою покращення умов соплування. Створено математичну модель робочого процесу розробленого компенсатора. Визначено оптимальні параметри механізованого соплування безкомпресорною прямоточною форсункою на підставі багатофакторного математичного аналізу взаємодії частинок розчину з оброблюваною поверхнею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н639.103.5 +
Шифр НБУВ: РА336935

      
3.

Федоров Д.М. 
Енерготехнологічне дослідження та вдосконалення виробництва залізного порошку: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.06 / Д.М. Федоров ; НАН України. Ін-т газу. — К., 2002. — 24 с.: рис. — укp.

Проведено енерготехнологічне дослідження виробництва залізного порошку з використанням методу диспергування та відновлення. Виконано аналітичні та експериментальні дослідження процесів використання кінетичної енергії струменів стисненого повітря за умов диспергування залізовуглецевого стопу, вивчено процеси масообміну за вуглецем у ході відпалу-декарбонізації. Розраховано тепловий баланс та визначено показники енергетичної ефективності вертикальної та тунельної печей карботермічного відновлення. Експериментально досліджено кінетику відновлення плоского дисперсного шару гематитового концентрату з індійської залізної руди "Blue Dust". За результатами проведених досліджень розроблено технологічні заходи щодо зниження питомих енергетичних витрат у ході виробництва залізного порошку. Модернізовано форсунку диспергування, запропоновано новий спосіб відпалу-декарбонізації розпиленого порошку-сирцю, модернізовано піч для цього процесу. Розроблено та впроваджено альтернативний карботермічному спосіб відновлення гематитового концентрату в атмосфері дисоційованого аміаку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К390.1 +
Шифр НБУВ: РА322165

Рубрики:

      
4.

Миронов Д.В. 
Ефективне очищення газів, які відходять, теплоенергетичних систем від діоксиду сірки: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.04 / Д.В. Миронов ; Одес. держ. політехн. ун-т. — О., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена актуальним питанням захисту навколишнього середовища. Встановлено раціональні умови очищення газів від сірчаних сполук в порожнистих форсункових абсорберах (ПФА), а також виявлено існування резерву підвищення якості роботи таких апаратів. Здобуті дані, які характеризують фізико-хімічні та кінетичні параметри ефективного поглинання діоксиду сірки у різних абсорбційних системах. Розроблені теоретичні основи створення високоефективних систем очищення газів від сполук сірки, визначені раціональні параметри реалізації у них процесів газоочищення, оцінки рівня технологічності та ефективності її роботи. Запропонована система очищення газів від діоксиду сірки, що викидають у атмосферу підприємства теплоенергетичного комплексу, хімії, нафтохімії, чорної та кольорової металургії, забезпечує санітарні норми на викид діоксиду сірки та утилізацію продуктів, що утворюються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З370.2-526

Рубрики:

      
5.

Круглякова О.В. 
Математичне моделювання процесів тепло- та масообміну в конденсаторі змішуючого типу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.06 / О.В. Круглякова ; НАН України. Ін-т пробл. машинобуд. ім. А.М.Підгорного. — Х., 2002. — 18 с. — укp.

Розроблено методику розрахунку форсункових конденсаторів змішуючого типу за довільних геометричних і режимних характеристик апарата. Наведено опис математичної моделі, яка включає рівняння тепломасообміну, гідродинаміки та теплового балансу під час взаємодії пари з полідисперсною поверхнею краплин, а також плівок і тих частинок прикореневих ділянок факелу розпилювачів, що не розпалися. Сформовано математичну модель трансформації дисперсного складу краплин під час взаємодії факелу розпилювача з сітковими насадками. Проведено перевірку адекватності математичної моделі реальним процесам тепломасообміну в контактному конденсаторі Угорської фірми EGL. На основі методики планування числового експерименту з використанням методу Бокса та Бенкена одержано узагальнююче кореляційне рівняння для визначення робочої висоти конденсатора залежно від режимних і геометричних характеристик апарата. Висвітлено результати числових досліджень інтенсивності теплообміну із застосуванням запропонованої математичної моделі та проведено розрахунки локальних і середніх об'ємних коефіцієнтів теплообміну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З363-049.3-01с116
Шифр НБУВ: РА318705 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Кропачек О.Ю. 
Методи і пристрій контролю віброприскорень стінок паливопроводу високого тиску дизельних агрегатів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.13 / О.Ю. Кропачек ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2004. — 19 с. — укp.

Розроблено та досліджено методику визначення й обробки інформаційного сигналу, який характеризує поточний функціональний стан паливної системи дизельних агрегатів (ДА). Синтезовано та перевірено оригінальний алгоритм компенсації гармонічних складових інформаційного сигналу у разі впливу на корисний сигнал перехресних зв'язків. Установлено функціональну залежність зміни залишкового ресурсу предмету контролю за умов кількісної зміни амплітули вібросигналу у момент відкривання форсунки ДА.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З365.4-044.2-7 с +
Шифр НБУВ: РА333475

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Врублевський О. М. 
Наукові основи вибору параметрів акумуляторної паливної апаратури з електронним керуванням для високообертового дизеля: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.05.03 / О. М. Врублевський ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2011. — 36 с. — укp.

Висвітлено проблему створення акумуляторної паливної апаратури високообертового дизеля. Розроблено математичну модель процесу паливоподачі акумуляторої паливної системи з електронним керуванням з урахуванням деформацій рухомих елементів форсунки, ефектів приєднання маси рідини до деталей, що рухаються, співударяння деталей, а також електродинамічних і електромагнітних ефектів у системі керування паливоподачею. Запропоновано метод верифікації математичної моделі процесу паливоподачі, який дозволить урахувати похибки визначення експериментальних критеріїв адекватності, конструктивних і регулювальних параметрів паливної апаратури. Визначено вплив конструктивних і регулювальних параметрів акумуляторної паливної апаратури на процес паливоподачі. Наведено методику експериментального дослідження акумуляторної паливної апаратури з електронним керуванням на безмоторних і моторних стендах. Проведено оптимізацію параметрів акумуляторної паливної апаратури з електронним керуванням для високообертового дизеля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О354-044.2
Шифр НБУВ: РА379774 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Самойчук К.О. 
Обгрунтування параметрів та режимів роботи протитечійно-струменевого гомогенізатора молока: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.12 / К.О. Самойчук ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. — Донецьк, 2008. — 20 с. — укp.

Вирішено наукове завдання зниження витрат енергії на процес гомогенізації молока. Оптимізовано технологічні та конструктивні параметри та режими роботи малодослідженого протитечійно-струменевого гомогенізатора молока. За результатами теоретичних і експериментальних досліджень одержано залежності, які взаємопов'язують основні геометричні та режимні параметри роботи протитечійно-струменевого гомогенізатора. Одержано значення характеристичних чисел Вебера як базового критерію, що пов'язує тиск і температуру молока перед форсунками, тип форсунок, діаметр їх сопел, відстань і кут між ними. Знайдено залежності між продуктивністю гомогенізатора, питомими витратами енергії та ступенем гомогенізації молока. Удосконалено методи визначення якості гомогенізації молока. Розроблено методику розрахунку параметрів протитечійно-струменевого гомогенізатора молока.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л950.5-5-01 +
Шифр НБУВ: РА359645

Рубрики:

      
9.

Суртаєв В.В. 
Підвищення ефективності утилізації теплоти при мокрому гасінні коксу: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.06 / В.В. Суртаєв ; Нац. металург. акад. України. — Кривий Ріг, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено питання підвищення ефективності утилізації теплоти з метою створення нових енергоефективних і екологічно безпечних тепломеханічних схем утилізації теплоти та знешкодження шкідливих викидів під час мокрого гасіння коксу. Розроблено нові тепломеханічні схеми, методику й алгоритм визначення параметрів систем утилізації теплоти та знешкодження шкідливих викидів за зазначених умов. Створено математичну модель і проведено експериментальні дослідження тепломасообміну у характеристичному елементі контактного апарата, виконаного на базі форсункової камери. Одержано експериментальні залежності, необхідні для визначення параметрів тепломасообміну в раніше невивченому діапазоні режимів роботи характеристичного елемента форсункової камери з заданою тепловою ефективністю. Розроблено практичні рекомендації щодо проектування теплоутилізаційних установок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З391.9-52 +
Шифр НБУВ: РА360006

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Мешков Д. В. 
Розробка системи паливоподачі з електронним керуванням автотракторного дизеля з лінійним п'єзоелектричним перетворювачем: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / Д. В. Мешков ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано оригінальну конструкцію швидкодіючого виконавчого механізму паливної форсунки акумуляторної паливної апаратури на базі лінійного п'єзоелектричного перетворювача. Наведено метод багатокритеріальної оптимізації розробленої конструкції паливної форсунки, який заснований на оптимальному виборі всіх визначальних параметрів з використанням методу дослідження простору параметрів. Запропоновано методику визначення базової характеристики керування паливоподачею дизеля, який оснащений дослідною акумуляторною паливною системою з електронним керуванням. Встановлено, що запропонована методика використана для визначення матриць керування автотракторного дизеля 4ЧН12/14 у разі обладнання його дослідною акумуляторною паливною системою з лінійним п'єзоелектричним перетворювачем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О354-044.2
Шифр НБУВ: РА376165 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Маулевич В. О. 
Визначення основних діагностичних параметрів робочого процесу транспортних дизелів в експлуатації / В. О. Маулевич. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена актуальній проблемі розробки наукових методів визначення основних, найбільш значущих для діагностики технічного стану параметрів робочого процесу транспортних дизелів в експлуатації. Проведений аналіз показав, що існуючі методи потребують доопрацювання і вдосконалення. Для визначення основних параметрів робочого процесу використовується тільки аналіз визначених під час експлуатації індикаторних діаграм і вібродіаграм паливної апаратури високого тиску. Розроблено метод розрахунку фази початку згоряння в циліндрі транспортного дизеля шляхом уточнення розрахунку максимуму другої похідної індикаторної діаграми. Аналіз отриманих шляхом чисельного диференціювання першої і другої похідних діаграм тиску газів у робочому циліндрі став можливий після застосування фільтра Butterworth на базі дискретного перетворення Фур'є. Розроблено метод визначення затримки самозаймання палива в робочому циліндрі, що використовує фазу початку згоряння в циліндрі і фазу переднього фронту вібродіаграми форсунки, визначену за максимумом її першої похідної. Використано різнорідні діаграми – індикаторна і вібродіаграма. Фаза підйому голки визначена по максимуму першої похідної відповідного фронту вібродіаграми. Метод дає відносну похибку у визначенні затримки займання не більше 3%. Удосконалено метод розрахунку частоти обертання колінчастого валу шляхом визначення періоду робочого циклу між центрами інтервалів фази закриття впускних клапанів і фази початку згоряння. Метод дозволяє з відносною похибкою менше 1% визначати частоту обертання на кожному циклі двигуна і здійснювати оцінку циклової нерівномірності обертання колінчастого валу. Удосконалено розрахунок середнього індикаторного тиску шляхом визначення площ елементарних ділянок індикаторної діаграми для розрахунку середніх тисків на них. Метод розрахунку індикаторної потужності базується на використанні модифікованих розрахунків середнього індикаторного тиску і частоти обертання колінчастого валу. Сумарна відносна похибка визначення індикаторної потужності не перевищує 2,5%, що робить можливим подальший аналіз витрати палива дизелем, як засобом транспорту, і підвищує достовірність і якість діагностичних висновків.Розроблені методи впроваджені в програмне забезпечення системи моніторингу морських дизелів DEPAS D4.0H, яка широко використовується в практиці експлуатації морських суден різного типу, в системі «Укрзалізниці» та на берегових дизельних електростанціях. Вирішення цього актуального науково-практичного завдання підвищує якість експлуатації і ефективність ремонту транспортних дизелів.^UThe thesis is devoted to the actual problem of developing scientific methods for determining the main, most significant for diagnosing the technical state of the parameters of the working process of transport diesel engines in operation. The analysis showed that the existing methods need to be refined and improved. To determine the main parameters of the workflow, only analysis of indicator diagrams and vibration diagrams of high-pressure fuel equipment determined during operation is used. A method has been developed for calculating the phase of the onset of combustion in the cylinder of a transport diesel engine by refining the calculation of the maximum of the second derivative of the indicator diagram. An analysis obtained by numerically differentiating the first and second derivatives of the gas pressure diagrams in the working cylinder became possible after applying the Butterworth filter based on the discrete Fourier transform. A method has been developed for determining the delay of self-ignition of fuel in the working cylinder, using the phase of the onset of combustion in the cylinder and the phase of the leading edge of the nozzle vibrodiagram determined by the maximum of its first derivative. Heterogeneous diagrams were used – indicator and vibrodiagram. The needle lifting phase is determined by the maximum of the first derivative of the corresponding front of the vibrodiagram. The method gives a relative error in determining the ignition delay of not more than 3%. The method for calculating the speed of the crankshaft by determining the period of the working cycle between the midpoints of the intervals of the closing phase of the intake valves and the phase of the start of combustion is improved. The method allows with a relative error of less than 1% to determine the frequency of rotation on each engine cycle and to evaluate the cyclic unevenness of rotation of the crankshaft. The calculation of the average indicator pressure has been improved by determining the areas of elementary sections of the indicator diagram for calculating the average pressure on them. The indicator power calculation method is based on the use of modified calculations of the average indicator pressure and crankshaft speed. The total relative error in determining the indicator power does not exceed 2.5%, which makes it possible to further analyze the fuel consumption of a diesel engine as a means of transport, and increases thereliability and quality of diagnostic conclusions. The developed methods are implemented in the software for the monitoring of marine diesel engines DEPAS D4.0H, which is widely used in the practice of operating marine vessels of various types, in the «Ukrzaliznytsia» and in stationary diesel power plants. The solution of this scientific and practical problem improves the quality of operation and the efficiency of repair of transport diesel engines.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Толочина О. В. 
Технологічні засади створення порошкових матеріалів на основі інтерметаліду системи Fe-Al / О. В. Толочина. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена вирішенню актуальної науково-технічної задачі розробки технологічних процесів виготовлення алюмініду заліза з використанням методів порошкової металургії. Реалізовано комплексний підхід до вирішення проблеми структуроутворення та формування механічних властивостей в порошковому алюмініді заліза, який полягає в послідовному аналізі та оптимізації складу та структури на кожному технологічному етапі. Досліджено синтез інтерметалідних фаз із суміші порошків заліза та алюмінію при нагріванні. Вивчено процес ущільнення отриманого алюмініду заліза при консолідації традиційним спіканням, імпульсним гарячим пресуванням та гарячим штампуванням. Показано, що порошкові матеріали, які отримані за розробленими технологіями перевершують литі аналоги, як за високотемпературною міцністю, так і за параметрами, що характеризують опір повзучості. Відпрацьовані на двокомпонентних системах технологічні режими штампування були використані для отримання дисперсно-зміцнених композитів на основі алюмінідів заліза. Розроблені матеріали та технологічний процес їх виготовлення пройшли успішну дослідно-промислову апробацію та прийняті до впровадження для виготовлення проставки форсунки дизельного двигуна. Ключові слова: залізо, алюміній, інтерметалід, механоактивація, термічний синтез, спікання, імпульсне гаряче пресування, гаряче штампування, відпал, структура, твердість, міцність, тріщиностійкість, опір повзучості.^UThe work is devoted to the solution of the actual scientific and technical problem of development of technological processes of production of intermetallide of iron aluminide with use of methods of powder metallurgy. A comprehensive approach to solving the problem of structure formation and formation of mechanical properties in iron powder aluminide is implemented, which consists in sequential analysis and optimization of the composition and structure at each technological stage The synthesis of intermetallic phases from mixtures of iron and aluminum powders during heating is investigated. The process of compaction of the obtained iron aluminide during consolidation by traditional sintering, pulsed hot pressing and hot stamping has been studied. It is shown that the powder materials obtained by the developed technologies are superior to cast analogues, both in high-temperature strength and parameters characterizing the resistance of creep. The technological modes of stamping developed on two-component systems were used to obtain disperse-strengthened composites based on iron aluminides. The developed materials and technological process of their production have passed successful experimental and industrial approbation and are accepted for introduction for production of a spacer of a nozzle of the diesel engine. Key words: Iron, aluminum, intermetallic, mechanical activation, thermal synthesis, sintering, impact sintering, hot forging, annealing, structure, hardness, strength, fracture toughness, creep resistance.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Слободянюк М. В. 
Вдосконалення процесів вприску палива суднового дизеля / М. В. Слободянюк. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено вирішенню питань теоретичного обґрунтування та розроблення прикладних рекомендацій щодо збереження надійності та працездатності елементів високого тиску паливної системи суднового дизельного двигуна шляхом визначення перепадів на кожному з елементів тиску робочої речовини у робочому діапазоні частоти обертів.Запропонована методика ймовірності (регресивної) побудови характеристик системи паливоподачі суднових дизелів за результатами експериментальних випробувань паливного насосу високого тиску, ділянки трубопроводу та форсунки паливної системи дизеля.Удосконалено математичну модель механічних процесів в паливній системі високого тиску регресивним методом з додаванням компонентів перехідних процесів у паливній апаратурі.Методику побудови характеристик систем подачі палива суднових дизельних двигунів шляхом динамічних випробувань з отриманням швидкісної та навантажувальної характеристик.Подальшого розвитку набула методика дослідження паливних систем високого тиску суднових дизельних двигунів.Ключові слова: паливна система, судновий дизель, характеристики подачі палива, технологія дослідження, параметри паливної системи, режими роботи паливної системи, імітаційне моделювання, програмно-апаратний комплекс, регресійні рівняння, спосіб контролю.^UThe dissertation is devoted to the solution of theoretical substantiation and development of applied recommendations for maintaining the reliability and efficiency of high pressure elements of the fuel system of a marine diesel engine by determining the differences in each of the pressure elements of the working substance in the operating speed range.The method of probability (regressive) construction of the characteristics of the fuel supply system of marine diesel engines based on the results of experimental tests of the high-pressure fuel pump, the pipeline section and the injector of the diesel fuel system has been proposed.The mathematical model of mechanical processes in high pressure fuel systems has been improved by the regression method with the addition of transient components in fuel equipment.Methods for constructing the characteristics of fuel supply systems for marine diesel engines, by dynamic tests to obtain speed and load characteristics.The method of research of high-pressure fuel systems of marine diesel engines has been further developed.Key words: fuel system, marine diesel, fuel supply characteristics, research technology, fuel system parameters, fuel system operation modes, simulation modeling, software and hardware complex, regression equations, control method


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Василів С. С. 
Розробка детонаційних пристроїв для підвищення ефективності ракетних двигунів. / С. С. Василів. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробці та обґрунтуванню схемних рішень ракетного двигуна з використанням детонаційного процесу для підвищення енергомасових характеристик установки в цілому. Визначено структуру поля течії компонентів палива в кільцевій детонаційній камері згоряння біля форсуночної головки, яка також впливає на ефективність проходження детонаційного фронту. Проведено комп'ютерне моделювання течії суміші через форсунки різних схем з метою оптимізації за критерієм мінімального масштабу турбулентності, що в свою чергу веде до зменшення часу дифузійного вирівнювання. На основі отриманих даних було зроблено висновок про не можливість забезпечення оптимального для детонації сумішоутворення в існуючих схемах, та запропоновано перехід до форкамери. Розроблено схему детонаційного ракетного двигуна з ініціацією імпульсів ротаційною детонацією. На її основі розроблено пристрій допалювання відпрацьованого турбінного газу в детонаційному режимі для двигуна типу РД861К. Проведено експериментальні випробування на моделях елементів цього пристрою для верифікації технічних рішень.Розроблено твердопаливний шнуровий детонаційний двигун для відведення стулок головного обтікача, що відділяється від ракети при польоті в приземних щільних шарах атмосфери з надзвуковою швидкістю. В результаті комп'ютерного моделювання виявлено особливості обтікання стулок набігаючим потоком, що сприяють процесу їх розділення і відведення. Проведено експериментальні дослідження паливних композицій на основі нітрату гідроксиламонію, що можуть використовуватись для детонаційних пристроїв в ракетній техніці.^UThe thesis is devoted to development and substantiation of rocket engine circuit decisions with use of detonation process for increase of energy and mass characteristics of installation as a whole. The structure of the fuel component flow field in the annular detonation chamber of the combustion near the injector head is determined, which also affects the detonation front moving efficiency. Computer simulation of the mixture flow through the nozzles of different schemes for optimizing according the criterion of the turbulence minimum scale was conducted which in turn leads to decrease in the diffusion equalization time. Based on the obtained data, it was concluded that it is not possible to provide the optimal mixture for detonation in the existing schemes. The transition to the prechamber was proposed. The scheme of the detonation rocket engine with initiation of impulses by rotational detonation is developed. Based on it, a device for combustion of exhaust turbine gas in the detonation mode for the engine of type RD861K was developed. Experimental tests on this device element models for verification of technical decisions are carried out.A solid-fuel cord detonation engine has been developed to divert the wings of the main fairing separated from the rocket during flight in the surface dense layers of the atmosphere with supersonic speed. As a result of computer simulation of the wing flow by the oncoming flow, the effects contributed to the process of their separation and removal are revealed.Experimental studies of fuel compositions based on hydroxyl ammonium nitrate, which can be used for detonation devices in rocket technology, have been carried out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Василів С. С. 
Розробка детонаційних пристроїв для підвищення ефективності ракетних двигунів / С. С. Василів. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробці та обґрунтуванню схемних рішень ракетного двигуна з використанням детонаційного процесу для підвищення енергомасових характеристик установки в цілому. Визначено структуру поля течії компонентів палива в кільцевій детонаційній камері згоряння біля форсуночної головки, яка також впливає на ефективність проходження детонаційного фронту. Проведено комп'ютерне моделювання течії суміші через форсунки різних схем з метою оптимізації за критерієм мінімального масштабу турбулентності, що в свою чергу веде до зменшення часу дифузійного вирівнювання. На основі отриманих даних було зроблено висновок про не можливість забезпечення оптимального для детонації сумішоутворення в існуючих схемах, та запропоновано перехід до форкамери. Розроблено схему детонаційного ракетного двигуна з ініціацією імпульсів ротаційною детонацією. На її основі розроблено пристрій допалювання відпрацьованого турбінного газу в детонаційному режимі для двигуна типу РД861К. Проведено експериментальні випробування на моделях елементів цього пристрою для верифікації технічних рішень. Розроблено твердопаливний шнуровий детонаційний двигун для відведення стулок головного обтікача, що відділяється від ракети при польоті в приземних щільних шарах атмосфери з надзвуковою швидкістю. В результаті комп'ютерного моделювання виявлено особливості обтікання стулок набігаючим потоком, що сприяють процесу їх розділення і відведення. Проведено експериментальні дослідження паливних композицій на основі нітрату гідроксиламонію, що можуть використовуватись для детонаційних пристроїв в ракетній техніці.^UThe thesis is devoted to development and substantiation of rocket engine circuit decisions with use of detonation process for increase of energy and mass characteristics of installation as a whole. The structure of the fuel component flow field in the annular detonation chamber of the combustion near the injector head is determined, which also affects the detonation front moving efficiency. Computer simulation of the mixture flow through the nozzles of different schemes for optimizing according the criterion of the turbulence minimum scale was conducted which in turn leads to decrease in the diffusion equalization time. Based on the obtained data, it was concluded that it is not possible to provide the optimal mixture for detonation in the existing schemes. The transition to the prechamber was proposed. The scheme of the detonation rocket engine with initiation of impulses by rotational detonation is developed. Based on it, a device for combustion of exhaust turbine gas in the detonation mode for the engine of type RD861K was developed. Experimental tests on this device element models for verification of technical decisions are carried out.A solid-fuel cord detonation engine has been developed to divert the wings of the main fairing separated from the rocket during flight in the surface dense layers of the atmosphere with supersonic speed. As a result of computer simulation of the wing flow by the oncoming flow, the effects contributed to the process of their separation and removal are revealed.Experimental studies of fuel compositions based on hydroxyl ammonium nitrate, which can be used for detonation devices in rocket technology, have been carried out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Козій І. С. 
Наукові основи системного підходу до зниження техногенного навантаження від промислових викидів на довкілля: автореферат дис. ... д. т. н. : 21.06.01 / І. С. Козій. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розв’язанню наукової проблеми зниження рівня техногенного навантаження на довкілля від промислових викидів, які містять дрібнодисперсні зважені речовини, що супроводжується комплексним негативним впливом на всі складові природні компоненти та спричинює порушення екологічної рівноваги довкілля. Розроблено науково-методологічні основи системного підходу до зниження впливу техногенних викидів промислових виробництв, що містять дрібнодисперсні зважені речовини (РМ2.5). Здійснено обґрунтування розроблення математичної моделі поширення забруднюючих речовин, методики вибору природоохоронного обладнання та дослідження високоефективних конструкцій пилоочисного обладнання.З метою прогнозування й попередження наслідків техногенного навантаження від пилових викидів розроблено алгоритм та програмну реалізацію математичної моделі розрахунку поширення РМ2.5 у приземному шарі атмосфери. Розроблено Web-додаток розрахунку поширення забруднюючих речовин, що може використовуватися в системах моніторингу для оцінки й контролю техногенного впливу промислових підприємств на навколишнє природне середовище та інформування громадськості на різних рівнях.Розроблено методики вибору пилогазоочисного обладнання з використанням теорії графів та методу послідовної ієрархічної кластеризації. Програмно реалізовано механізм вибору пилогазоочисного обладнання за допомогою online-сервісу електронних таблиць на основі зіставленні параметрів трьох баз даних: характеристик забруднюючих речовин, технологічних умов середовища та параметрів пилогазоочисного обладнання.На основі лабораторних досліджень запропоновано конструкції апаратів із регулярною пульсаційною насадкою (форсунковий та ежекційний типи), що забезпечують створення організованих вихрових зон у робочій зоні апарата й мають широкий діапазон стійкої роботи. Проведено дослідження та математичний опис механізмів осадження РМ2.5, що дозволяє проєктувати конструкції апаратів для уловлення дрібнодисперсного пилу.Практична значущість роботи підтверджена актами впровадження у виробничий процес високоефективних конструкцій апаратів та методик аргументованого вибору ефективного природозахисного обладнання, прогнозування й розрахунку зони забруднення приземного шару атмосфери, а також використанням результатів досліджень у навчальному процесі.^UThe dissertation is devoted to solving the scientific problem of reducing the artificial load on the environment from industrial emissions that contain finely dispersed suspended substances. These emissions have a complex negative impact on all-natural components of the environment and disrupt its ecological balance.Work has developed the scientific and methodological foundations for a systematic approach to reducing the impact of artificial emissions from industrial productions containing finely dispersed suspended substances, specifically PM2.5. Carried out the substantiation of developing a mathematical model of the spread of pollutants, the result of a methodology for selecting environmental protection equipment, and the study of highly efficient constructions of dust cleaning equipment.To forecast and prevent the consequences of technogenic load from dust emissions, an algorithm and software implementation of a mathematical model for calculating the distribution of PM2.5 in the surface layer of the atmosphere was developed. Created a web application for calculating the spread of pollutants, which can be used in monitoring systems to assess and control the artificial impact of industrial enterprises on the surrounding natural environment and to inform the public at various levels.Developed methods for selecting dust and gas cleaning equipment using graph theory and the technique of sequential hierarchical clustering. The mechanism for choosing dust and gas cleaning equipment using the online service of electronic spreadsheets based on comparing parameters of three databases: characteristics of pollutants, technological conditions of the environment, and parameters of dust and gas cleaning equipment, was implemented in software.Based on laboratory studies, designs of devices with a regular pulsation nozzle (nozzle and ejection type) are proposed, which ensure the creation of organized vortex zones in the working area of the device and have a wide range of stable operations. Carried out a study and mathematical description of PM2.5 deposition mechanisms, which allows for designing devices for capturing fine dust.Confirmed the practical significance of the work by the acts of introducing into the production process highly efficient designs of devices and methods of reasoned selection of effective environmental protection equipment, forecasting and calculation of the pollution zone of the surface layer of the atmosphere, as well as the introduction of research results into the educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського