Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (76)Реферативна база даних (8176)Книжкові видання та компакт-диски (896)Журнали та продовжувані видання (283)
Пошуковий запит: (<.>K=EDUCATION<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1489
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Вінниченко Д. В. 
Високовольтні системи електророзрядної обробки вуглецевмісних газів. / Д. В. Вінниченко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження: високовольтні системи електророзрядного отримання вуглецевих наноматеріалів з вуглецевмісних газів. Мета роботи: розробка нових принципів побудови високовольтних систем електророзрядної обробки вуглецевмісних газів у міжелектродному проміжку змінної довжини на основі параметричного регулювання біполярної напруги його електропробою та формування в газах регульованих високочастотних біполярних електророзрядних струмів. Методи дослідження теоретичні і експериментальні дослідження, фізичне моделювання, методи математичного аналізу, комп'ютерне моделювання . Теоретичні та практичні результати і новизна: вирішено важливу наукову задачу створення нових принців побудови високовольтних електророзрядних систем обробки вуглецевмісних газів. Визначено взаємозв'язок характеристик високовольтного джерела електроживлення систем електророзрядної обробки вуглецевмісних газів з продуктивністю та питомими енерговитратами електротехнологічного процесу виробництва нановуглецю. Розроблено нові способи, експериментальні високовольтні електротехнічні системи і електророзрядні реактори для синтезу нановуглецю, на які отримано патенти України. Створено ряд високовольтних систем електророзрядної обробки вуглецевмісних газів. Предмет і ступінь впровадження: основні результати роботи впроваджені в ТОВ "Компанія СВІТ". Наукові результати використовуються в навчальному процесі при підготовці фахівців за спеціальністю 151 «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології» кафедрою комп'ютеризованих систем управління Навчально-наукового інституту автоматики та електротехніки НУК імені адм. Макарова (м. Миколаїв). Ефективність впровадження: отримано значний техніко-економічний ефект, що полягає в підвищенні показників якості та продуктивності установок електророзрядного отримання вуглецевих наноматеріалів, з унікальними властивостями, з вуглецевмсних газів. Сфера використання: виробництво вуглецевих наноматеріалів.^UThe оbject of research: High-voltage systems of electrodischarge obtaining carbon nanomaterials from carbon-containing gases. The aim of research:is the development new principles of construction high-voltage systems of electrodischarge processing carbon-containing gases in inter-electrode gap with variable length, based on parametric regulation of bipolar voltage of it breakdown and forming regulated high-frequency discharge currents in gases . Methods of research: theoretical and experimental research, physical modeling, mathematical methods, computer modeling. Theoretical and practical results and innovations: the important scientific task of creating new principles for the construction of high-voltage electrodischarge systems for processing carbon-containing gases was solved. The interconnection of the characteristics of the high-voltage power supply of electrodischarge processing of carbon-containing gases with the productivity and specific energy consumption of the electrotechnological process of the production of carbon nanmaterials is determined. New methods, experimental high-voltage electrotechnical systems and electrodischarge reactors for the synthesis of nanocarbon, for which patents of Ukraine have been obtained, are developed. A number of high-voltage systems for electrodischarge processing of carbon-containing gases have been developed. A subject degree of introduction: are used in LLC "Компанія СВІТ". Scientific results are used in the educational process in the education of specialists in the specialty 151 "Automation and Computer-Integrated Technologies" by the Department of Computerized Control Systems of the Institute of Automation and Electrical Engineering of the NUOS named after S. Makarov (Mykolaiv). Effectiveness of implantation: a significant technical and economical effect has been obtained, which is to increase the quality and productivity of the units of electrodischarge synthesis of nanocarbon with the unique properties, from carbon-containing gases. Sphere of use: production of carbon nanomaterials.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Боярчук А. В. 
«Православне духовенство Волинської губернії: формування, матеріальне забезпечення, громадська та душпастирська діяльність» / А. В. Боярчук. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації проведене комплексне дослідження стану православного духовенства на Волині наприкінці ХVIII – на початку ХХ ст. Показано шляхи формування кліру Волинської губернії як соціальної групи, проаналізовано священно- та церковнослужителів за віковим і освітнім критеріями. Встановлено джерела доходів духовних осіб, їхні матеріальні статки. Охарактеризовано службу парафіяльних священиків в органах єпархіального управління, розкрито участь волинського духовенства в діяльності партії «Союза русского народа». Досліджено душпастирську діяльність кліру.^UIn dissertation a complex study of the state of Orthodox clergy is undertaken on Volyn at the end of the XVIIIth at the beginning of the XXth century. The ways of forming to the clergy of the Volyn province are shown as the task force, it is analyzed clergyman of by age-old and education criteria. The sources of acuestss of clericals, their material states are set. Service of parochial priests is described in the organs of diocese management, participating of the Volyn clergy is exposed in the activity of party of «Union of the Russin people». The pastoral activity of the clergy is investigational.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Тімченко І. С. 
Кулонова сума та кулонова енергія ядра 7Li / І. С. Тімченко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження: інклюзивне розсіяння електронів на ядрі 7Li. Мета: експериментальне дослідження у широкому діапазоні переданих імпульсів q експериментальних значень поздовжньої функції відгуку RL(q,w), кулонової суми SL(q) та кулонової енергії Еcoul ядра 7Li. Методи: метод числового моделювання проходження електронів крізь речовину (GEANT-3); метод найменших квадратів; метод Розенблюта. Теоретичні і практичні результати, наукова новизна: уперше здобуто експериментальні значення поздовжньої функції відгуку, кулонової суми та кулонової енергії ядра 7Li; виявлено аномалію в поведінці від переданого імпульсу кулонової суми ядра 7Li, як і раніше у випадку ядра 6Li; розроблено алгоритм моделювання процесу фотонародження е+,е- -пар у речовині мішені, який дає змогу істотно скоротити час моделювання; запропоновано методику аналізу поведінки поздовжньої функції відгуку при великих переданих енергіях і знайдено значення показника степеневої функції, яка використовується для екстраполяції функції відгуку в область переданих енергій до нескінченності; проведено ревізію даних формфактора основного стану ядра 12С, що вважаються еталонними, і знайдено в них 3%-ву систематичну похибку. Практичне значення: здобуті експериментальні значення RL(qc,w) та SL(q) ядра 7Li можуть бути використані для тестування сучасних моделей нуклон-нуклонної взаємодії в ядрі; виявлена залежність значення переданого імпульсу виходу на плато кулонової суми від параметра х ступеня кластеризації ядра може бути використана для експериментального визначення величини х; знайдені експериментальні величини кулонової енергії Еcoul та її складових I1, I2 ядра 7Li разом з такими ж даними для 4Не та 6Li мають важливе значення для дослідження кластеризації легких ядер. Сфера використання: у теоретичних та експериментальних дослідженнях з вивчення механізму ядерної взаємодії та структури атомних ядер, які проводяться у таких наукових центрах як Національний науковий центр "Харківський фізико-технічний інститут" НАН України, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна МОН України, Київський національний університет імені Тараса Шевченка МОН України, Інститут ядерних досліджень НАН України, м. Київ, Інститут теоретичної фізики НАН України, м. Київ, Jefferson LAB (США), Departament of Physics University of Trento (Італія) та інших; міжнародні наукометричні бази даних.^UObject of the study: the inclusive scattering of electrons by the 7Li nucleus. Objective: the experimental investigation of the longitudinal response function RL(q,w), the Coulomb sum SL(q) in a wide range of momentum transferred q and the Coulomb energy Ecoul of the 7Li nucleus. Methods: the numerical simulation method of electrons passing through a substance (GEANT-3); the least squares method; the Rosenblut method. Theoretical and practical results, scientific novelty: for the first time, the experimental values of the longitudinal response function, the Coulomb sum and the Coulomb energy of the 7Li nucleus have been obtained; the behavior of the 7Li Coulomb sum from momentum transferred manifested an anomaly as before observable in the case of the 6Li nucleus; the algorithm for modeling the photoproduction process e+, e- - pairs in the target substance, which allows to significantly reduce simulation time, has been developed; a method for analyzing the behavior of the longitudinal response function at large transferred energies is proposed and the exponent of the power function used to extrapolate the response function into the region transferred energies to infinity has been obtained; a revision of the values of ground state form factor of the 12C nucleus, considered to be reference, has been performed , and the 3% systematic error has been found in them. Practical significance: the obtained experimental values of longitudinal response function RL(q,w) and Coulomb sum SL(q) of the 7Li nucleus can be used for testing of modern models of nucleon-nucleon interaction in nucleus; the observed dependence of the transferred momentum value, above which the Coulomb sum becomes constant, from the parameter x, which characterizes the degree of nuclear clusterization, can be used for the experimental determination of the x value; the calculated values of the Coulomb energy Ecoul and its components I1, I2 of the 7Li nucleus, together with the same data for 4He and 6Li, are important for the investigation of clustering of light nuclei. Scope of application: for theoretical and experimental researches aimed at studying of the nuclear interaction mechanism and atomic nuclei structure, which are held at such scientific centers as the National Science Center "Kharkiv Physical and Technical Institute" of the National Academy of Sciences of Ukraine, VN Karazin Kharkiv National University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Taras Shevchenko National University of Kyiv of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Institute of Nuclear Research of the National Academy of Sciences of Ukraine (Kyiv), Institute of Theoretical Physics of the National Academy of Sciences of Ukraine (Kyiv), Jefferson LAB (USA), Department of Physics University of Trento (Italy) and others; international science-metric databases.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Мельников Е. О. 
Здійснення військових реформ на території України (друга половина ХІХ–початок ХХ ст.) / Е. О. Мельников. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: реформування імперських збройних сил та системи військового управління на території підросійської України в другій половині XIX–на початку XX століть; мета: проаналізувати напрями здійснення військових реформ на українських землях у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; методи: загальнонаукові (аналізу та синтезу, індукції та дедукції), загальноісторичні (хронологічний та історико-порівняльний), міждисциплінарні (цитування, контент-аналізу, інтерпретативного аналізу); принципи історизму та неупередженості; у роботі використано комплексний, системний, ціннісний підходи. Наукова новизна дослідження зумовлена самою постановкою проблеми, в якій здійснення військових реформ на українських землях у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. вперше в українській історіографії стали предметом спеціального дослідження. Вперше: визначено теоретико-методологічні засади дослідження військових реформ на території України в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; здійснено комплексне дослідження реформування військово-окружної системи на території України в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. як складової частини розвитку української військової справи та розбудови національних збройних сил; запропоновано періодизацію реформування військових округів на території України у досліджуваний період; охарактеризовано якісні та кількісні показники їх діяльності; відтворено цілісну картину реформування військово-окружної системи на території підросійської України; уведено до наукового обігу документальні матеріали з фондів Центрального державного історичного архіву України (м. Київ), Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України, Державного архіву Одеської області, Державного архіву Харківської області, що дозволило виявити новий фактичний матеріал з теми дослідження про здійснення військових реформ на території України в другій половині ХІХ–початку ХХ ст. Уточнено: місце українських земель у здійсненні військових реформ в Російській імперії в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; відомості щодо нормативно-правового забезпечення реформування військових округів на території України; роль військових навчань у посиленні боєздатності збройних підрозділів Російської імперії на українських землях. Набули подальшого дослідження: вивчення регіональної специфіки розвитку військово-окружної системи на території України; вивчення діяльності військово-навчальних закладів на українських землях; питання щодо значення військового реформування округів на території України для створення національних українських військових формувань. Практичне значення роботи полягає у можливості використання отриманих результатів для подальших наукових розробок Матеріали дослідження можуть бути використаними викладачами ЗВО у викладанні курсу історії України та тематичних спецкурсів, при підготовці уроків з історії України у закладах освіти та в поширенні історичних знань у середовищі шкільної молоді. Отримані у дослідженні теоретичні положення та результати можуть стати підґрунтям для підготовки матеріалів для енциклопедичних видань, методичних посібників.^UObject: reforming the imperial armed forces and the system of military control in the territory of sub-Russian Ukraine in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries; purpose: to analyze the directions of military reforms in the Ukrainian lands in the second half of the nineteenth - early twentieth centuries; methods: general scientific (analysis and synthesis, induction and deduction), general historical (chronological and historical-comparative), interdisciplinary (citation, content analysis, interpretive analysis); the principles of historicism and impartiality; the work uses complex, systematic, value approaches. The scientific novelty of the research is conditioned by the very statement of the problem, in which the implementation of military reforms on the Ukrainian lands in the second half of the 19th - beginning of the 20th century. for the first time in Ukrainian historiography have become the subject of special study. For the first time: the theoretical and methodological foundations of the study of military reforms on the territory of Ukraine in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries were determined; a comprehensive study of the reform of the military-district system in Ukraine in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries was carried out. as an integral part of the development of Ukrainian military affairs and the development of national armed forces; periodic reformation of military districts on the territory of Ukraine in the studied period is proposed; characterized by qualitative and quantitative indicators of their activity; a complete picture of the reform of the military-district system in the territory of sub-Russian Ukraine has been reproduced; the materials from the funds of the Central State Historical Archives of Ukraine (Kyiv), the Central State Archives of Higher Authorities and Administration of Ukraine, the State Archives of Odessa Oblast, and the State Archives of Kharkiv Oblast were introduced into scientific circulation. military reforms in the territory of Ukraine in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries. Specified: the place of Ukrainian lands in the implementation of military reforms in the Russian Empire in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries; information on the legal support for the reform of military districts in Ukraine; the role of military exercises in enhancing the combat capability of the armed forces of the Russian Empire on Ukrainian lands. Received further research: вивчення регіональної специфіки розвитку військово-окружний системи на території України; вивчення діяльності військових навчальних закладів на українських землях; питання про важливість військової реформи округів в Україні для створення українських національних військових частин. The practical significance of the work lies in the possibility of using the results obtained for further scientific development. The materials of the research can be used by teachers of higher education institutions in teaching the course of history of Ukraine and thematic special courses, in the preparation of lessons on the history of Ukraine in educational institutions and in the dissemination of historical knowledge in the environment of school youth. The theoretical findings and results obtained in the study can be the basis for the preparation of materials for encyclopedic publications, manuals.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Стоянова Т. В. 
Особливості перекладу юридичних документів ЮНЕСКО із захисту прав на освіту / Т. В. Стоянова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено особливостям перекладу англомовних юридичних документів ЮНЕСКО з захисту прав на освіту китайською мовою. Надано жанрово-стилістичну характеристику досліджуваних документів; схарактеризовано їхні лексичні та граматичні особливості; розглянуто особливості термінів на матеріалі дослідження, а також висвітлено теоретичні та практичні перекладознавчі аспекти роботи з англомовними юридичними документами. Запропоновано узагальнені класифікації термінів. Зроблено інвентаризацію та кодифікацію наявних у сучасному перекладознавстві стратегій, тактик та операцій перекладу, що використовуються в процесі відтворення юридичних документів іншою мовою. У дослідженні вивчено специфіку використання різноманітних стратегій, тактик та операцій із наведенням кількісних показників для адекватного перекладу описаних лексичних та граматичних особливостей англомовних документів ЮНЕСКО з захисту прав на освіту китайською мовою з урахуванням лінгвокультурних особливостей обох мов.^UThe presented thesis is dedicated to the problem of translation of UNESCO legal documents protecting the right to education (from English into Chinese). The genre and stylistic peculiarities of these documents are examined, the system of legal terms is presented, the principal aspects of translation theory and practice that deal with legal documents are stated. Generalized classifications of terms are suggested. The strategies, tactics, and operations present in the realm of contemporary translation theory studies of legal documents are enumerated and codified. The peculiarities and quantitative data concerning the usage of the above-mentioned strategies, tactics, and operations in the process of adequate translation of the enumerated lexical and grammatical features of UNESCO legal documents protecting rights to education (from English into Chinese) are presented, special attention is paid to linguacultural specificity of these two languages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Прокопчук В. Ю. 
Формування професійно-особистісної ідентиності фахівців сестринської справи у процесі навчання в медичному коледжі / В. Ю. Прокопчук. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – професійна підготовка майбутніх фахівців сестринської справи у медичних коледжах. Мета – науково обґрунтувати та експериментально перевірити дієвість організаційно-педагогічних умов формування професійно-особистісної ідентичності майбутніх фахівців сестринської справи у процесі навчання в медичному коледжі. Методи: теоретичні , емпіричні , математичної статистики для кількісного та якісного аналізу результатів дослідження й підтвердження достовірності емпіричних даних, їх математичної і графічної обробки. Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає у розробці та впровадженні навчально-методичних комплексів із дисциплін медичного та психологічного спрямування «Основи медсестринства», «Основи психології та міжособове спілкування», «Медсестринська етика та деонтологія»; підготовці навчального посібника-практикуму «Проблема особистості у загальній та медичній психології» та навчального посібника «Збірник ситуаційних задач з основ медсестринства», розробці методичних вказівок до виконання практичних занять з дисципліни «Основи медсестринства».^UThe object is the professional training of future specialists in nursing in medical colleges. The purpose is to scientifically substantiate and experimentally test the effectiveness of organizational and pedagogical conditions for the formation of professional and personal identity of future specialists in nursing in the process of education in medical college. Methods: theoretical, empirical, mathematical statistics for the quantitative and qualitative analysis of the results of the study and confirmation of the validity of the empirical data, their mathematical and graphical processing. The practical importance of the obtained research results is the development and implementation of educational and methodological complexes in the disciplines of medical and psychological direction "Fundamentals of Nursing", "Fundamentals of Psychology and Interpersonal Communication", "Nursing Ethics and Deontology"; preparation of a training manual on "Problem of personality in general and medical psychology" and training manual "Collection of situational tasks on the basics of nursing", development of methodological instructions for the implementation of practical classes in the discipline "Fundamentals of nursing".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Столбовий М. І. 
Технологія відеореферування на основі кластеризації для інформаційного пошуку / М. І. Столбовий. — Б.м., 2019 — укp.

Предметом дослідження є методи часової сегментації і кластеризації видеопослідовностей для відеореферування і інформаційного пошуку з запитами «за зразком». Об'єктом дослідження є процеси обробки і аналізу відеопотоків в інформаційних технологіях пошуку візуальної інформації. Методи дослідження: при розробці та дослідженні методів і моделей нечіткої сегментації і кластеризації відеопотоків використані основні положення математичного апарату розпізнавання образів і обробки зображень, методи обчислювального інтелекту, аналізу часових рядів, а також елементи математичної статистики при проведенні і аналізі результатів експериментальних досліджень. Метою дисертаційної роботи є розробка інструментарію інтелектуальних інформаційних технологій реферування відео на основі кластеризації.Результати та їх новизна: Введено методи і моделі виявлення змін властивостей векторних і матричних нестаціонарних зашумлених сигналів на основі ансамблю адаптивних моделей з власними алгоритмами ідентифікації з різною глибиною пам'яті, on-line процедури нечіткої кластеризації, що забезпечують часову сегментацію як для повільних, так і стрибкоподібних змін змісту відео. На основі гібридизації ієрархічного агломеративного і нечіткого, заснованого на центрах ваги, підходів для динамічного відеореферуровання запропоновано метод кластеризації багатовимірних часових рядів різної довжини в умовах невідомої кількості класів і можливості їх взаємного перетину. Для відеореферування запропонована кластеризація послідовностей відеоданих, яка заснована на використанні модифікованої ітеративної динамічної часової деформації і подальшої кластеризації редукованих часових рядів на основі матричної нечіткої кластеризації на базі гармонійних -середніх.Результати теоретико-експериментальних досліджень реалізовані і впроваджені у вигляді прикладних програм для екологічного моніторингу, в наукових дослідженнях та освітньому процесі Харківського національного університету радіоелектроніки.^UThe subject of the research is the methods of temporal segmentation and video sequences clustering for video summarizing and information retrieval with queries ad exemplum. The object of the research is the video streams processing and analyzing in information technology for the visual information search. Methods of research: in the development and research of methods and models of fuzzy segmentation and video streams clustering, the main fundamentals of the pattern recognition and image processing theory, computing intelligence methods, time series analysis, as well as elements of mathematical statistics during conducting and analyzing the results of experimental research are used. The purpose of the thesis is to develop tools for intelligent information technology for video retrieval based on clustering.Results and their novelty: The methods and models for changes detection in the vector and matrix nonstationary noisy signals properties based on the adaptive models ensembles with own identification algorithms with different depth of memory, on-line procedures of fuzzy clustering, providing time segmentation for both slow and fast changes in the video content. On the basis of hybridization of hierarchical agglomeration and fuzzy clustering based on centers of weight approaches for dynamic video summarization, the multidimensional time series with different lengths clustering method with an unknown number of classes and the possibility of their mutual overlapping is proposed. For video summarization, the video data sequences clustering is proposed, which is based on the use of modified iterative dynamic time warping and sequential clustering of reduced time series based on matrix fuzzy clustering based on harmonic-means.The results of theoretical and experimental research are implemented in the form of ecology monitoring application, research and education in Kharkiv National University of Radio Electronics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Максимова А. Б. 
Розвиток проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків у професійній підготовці / А. Б. Максимова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фахівців із графічного дизайну.Предмет дослідження – педагогічні умови розвитку проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків у професійній підготовці в мистецьких закладах вищої освіти.У дисертації визначено й експериментально перевірено педагогічні умови розвитку проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків: індивідуалізація і диференціація професійної підготовки фахівців із дизайну; стимулювання професійного інтересу до здійснення проектної діяльності; реалізація механізмів педагогічної рефлексії; розроблення і комплексне впровадження до освітнього процесу мистецьких закладів вищої освіти інтегративного навчально-методичного комплексу (авторські програми із спецдисципліни «Проектування», навчальні посібники тощо). Розроблено модель розвитку проектної культури майбутніх фахівців із графічного дизайну в мистецьких закладах вищої освіти, що структурно охоплює цільовий, теоретико-методологічний, технологічний та оцінно-результативний блоки. Розкрито суть і структуру проектної культури. Уточнено зміст поняття «проектна культура майбутніх дизайнерів-графіків» як складного соціокультурного і психолого-педагогічного феномену, що полягає у вищому прояві проектного мислення, яке реалізується в дизайнерській проектній діяльності.^UThe object of research – the training of future specialists in graphic design.The subject of the research – the pedagogical conditions for the development of project culture of future graphic designers in vocational training in art institutions of higher education.In the dissertation the pedagogical conditions of development of the project culture of future designers-graphic artists (individualization and differentiation of professional training of design specialists, stimulation of professional interest in the implementation of project activities, implementation of mechanisms of pedagogical reflection, development and introduction of the author's integrative teaching-methodical complex) are determined and experimentally tested.The conceptual basis for providing the pedagogical conditions for the development of the project culture of future graphic designers is the culturological, personal-oriented, competency, systemic, acmeological and activity approaches. The model of development of the project culture of future graphic designers is presented, which visualizes the integrity of the goal, tasks, approaches, principles, structure, stages, organizational forms, methods, means, pedagogical conditions, criteria, indicators and levels of development of the project culture, structured in the target, theoretical-methodological, technological, evaluation-result blocks; performs illustrative, explanatory functions and enables to identify possible ways and means of improving the quality of design education. The technology of stage-by-stage development of project culture combining three stages (propaedeutic, preparatory, professional identification, creative self-realization in the project activity) and actualizes the development of artistic and aesthetic qualities, associative-figurative thinking, promotes deepening of theoretical knowledge, improvement of practical abilities in creating integral harmonic images, perspective image projects, forecasting trends in the formation of graphic design.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Янін В. А. 
Науковий доробок інженера-конструктора Л.С. Лебедянського (1898–1968) в галузі локомотивобудування / В. А. Янін. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації подається аналіз практичної, організаційної, наукової та педагогічної діяльності видатного вітчизняного інженера локомотивобудівельника, головного конструктора Коломенського заводу Л.С. Лебедянського. Описується цілий ряд локомотивів автором або безпосереднім учасником проектів яких був Л.С. Лебедянський. Систематизовано різноманітні джерельний матеріал і проаналізовано внесок вченого у розвиток локомотивобудування колишнього Радянського Союзу першої половини ХХ ст. Показано, що конструктор Л.С. Лебедянський був спеціалістом широкого профілю працюючи над проектами паровозів, тепловозів та газотурбовозів. Подається хронологічно систематизований опис життєвого та творчого шляху конструктора, висвітлюються досі невідомі факти з життя Л.С. Лебедянського.^UThe dissertation is a complex research of the life path, scientific contribution, organizational and education activity of the designer and engineer L.S. Lebedyanski (1898–1968) – the great designer of the various types of locomotives, such as steam locomotives, diesel locomotives, and the founder of the new type of locomotives – gas turbine locomotives. He was the designer of the variety of locomotive`s projects, mentor for the generation of new locomotive designers, laureate of the domestic and foreign rewards. The work consists of an introduction, three chapters, conclusions to each chapter, general conclusion, list of used sources and appendices. In the first chapter of the dissertation the historiography, source base and methodological base of the research are described. The analysis and systematization of the relevant scientific literature and archival sources has shown that articles, monographs, and biographical essays often have features of fragmentation of the study and limitations while reviewing the scientific views and engineering approaches of L.S. Lebedyanski. Those sources focus mainly on some episodes of designer`s activities and observe his projects separately. Quite often in those sources the information is not completely accurate and has differences in evaluation of the designer`s contribution in development of the domestic and world locomotive industry. Highlighting of the L.S. Lebedyanski role is not always appear to be scientifically balanced and made at the appropriate methodological level, and therefore, shows insufficient study of the problem analyzed in the dissertation. As the matter of fact, we may conclude that the research of the scientific contribution, organizer`s and educational activities of L.S. Lebedyanski has not yet been completed.In the second chapter of the dissertational research the historical reconstruction of the scientific contribution, educational and organizational activities of the designer L.S. Lebedyanski is described. The process of the formation of designer`s views and the reasons that influenced L.S. Lebedyanski and made him such a formidable engineer and organizer are observed in this chapter. We are showing the facts from the childhood of the designer L.S. Lebedyanski that started to form his willing to become a part of the locomotive industry in general and be a locomotive designer in particular. The information about the education of L.S. Lebedyanski is also observed in this chapter. We tracked his educational path from the first lessons with the private teacher in the childhood till the education at school and later at the Politechnical institute in Petrograd. In addition, we mentioned the first steps of L.S. Lebedyanski in locomotive industry meaning his first experience of work at the railways, when he was the assistant of the steam locomotive driver in town Tihvin. We separated the period of the designer`s life mention above as the period of his childhood, education, first practical and theoretical experience, and formation of his personality. In the third chapter of the dissertation we represent the modern vision of the designer L.S. Lebedyanski`s legacy in context of the development of the locomotive industry. Creation of the new types of locomotives, work with the new types of engines (diesel engines, gas turbine engines), educating of the young engineers and organization of the designer`s dedicated groups, contribution to the renovation of the former Soviet Union industry during the after war period – this is only the short list of designer`s L.S. Lebedyanski activities. Due to the solving of those issues he became the widely known specialist in the former Soviet Union and the founder of the gas turbine locomotive industry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Шугай Я. М. 
Розвиток початкової освіти у вітчизняній педагогічній теорії і практиці (1932–1958 рр.). / Я. М. Шугай. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-методологічним дослідженням проблеми розвитку початкової освіти в Україні протягом 1932 – 1958 рр.Об'єкт дослідження – генеза початкової освіти в Україні.Предмет дослідження – теоретичні аспекти та практика організації початкової освіти в Україні (1932–1958 рр.).Мета дослідження – на основі ретроспективного аналізу теоретико-методичних основ розвитку початкової освіти в Україні у 1932–1958 рр. виявити особливості її генези та окреслити перспективи впровадження ідей конструктивного історико-педагогічного досвіду в сучасній початковій школі.Методи дослідження. Для розв'язання завдань дослідження використовувався комплекс таких взаємопов'язаних методів: історико-логічний аналіз, систематизація наукової літератури, архівних джерел, що уможливило узагальнення та систематизацію поглядів учених на проблему, яка вивчається; хронологічно-системний, проблемно-пошуковий методи, які дали змогу простежити розвиток початкових шкіл у 1932–1958 рр. у динаміці, у часовому просторі й послідовності; структурно-порівняльний аналіз документальних, науково-літературних джерел з метою зіставлення архівних, друкованих матеріалів із досліджуваної проблеми; ретроспективний логіко-системний аналіз для порівняння подій, фактів, поглядів щодо означеної проблеми, характеристики питань організації навчання учнів початкових шкіл у досліджуваний період.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в дисертаційній роботі вперше: комплексно досліджено процес розвитку початкової освіти в Україні в 1932–1958 рр. та визначено його особливості (організація шкільної освіти на основі використання новітніх досягнень психології, фізіології, педагогіки; трансформація змісту, форм і методів початкової освіти відповідно до суспільно-політичних чинників та педагогічних ідей; надмірна заідеологізованість навчально-виховного процесу початкової школи; стратегічне спрямування державної політики на охоплення обов'язковою початковою освітою всіх дітей шкільного віку); виокремлено етапи розвитку початкової освіти в Україні аналізованої доби та їхні провідні тенденції: І-й (1932–1938 рр.) – стандартизаційно-уніфікаційний; ІІ-й (1939–1945 рр.) – реформаційно-авторитарний; ІІІ-й (1946–1953 рр.) – відновлювально-організаційний; ІV-й (1954–1958 рр.) – практико зорієнтований; схарактеризовано зміст та організацію навчання в початкових школах України в 1932–1958 рр.; виділено позитивні ідеї початкової освіти минулого (дитиноцентризм; зменшення відриву навчання від життя та підготовка учнів до практичної діяльності; організація змістовного дозвілля дітей; концентрація уваги на виховній та позакласній роботі зі школярами та роботі з їхніми батьками) та окреслено перспективи їхньої творчої реалізації в сучасній школі;уточнено квінтесенції основних понять дослідження («дитинство», «розвиток», «розвиток початкової освіти») та визначено сутність поняття «розвиток початкової освіти у вітчизняній теорії та практиці».Практичне значення дослідження полягає в тому, що його результати відображені в методичних рекомендаціях «Розвиток початкової освіти в Україні (1932–1958 рр.)». Основні положення, фактичний матеріал, висновки дослідження можуть бути використані: для визначення стратегії розвитку початкової освіти в Україні, оновлення і збагачення змісту навчальних курсів із загальної педагогіки, історії України, історії освіти, історії розвитку національних шкіл; у процесі розробки спецкурсів і проведення спецсемінарів, написання праць із проблем історії освіти. Отримані наукові результати можуть бути корисними для менеджерів освітньої галузі, викладачів, студентів, наукових працівників, педагогів-практиків.^UThe object of the study is the genesis of primary education in Ukraine. The theoretical aspects and practice of organization of primary education in Ukraine (1932-1958) are the subject of the study. The purpose of the study is to identify on the basis of a retrospective analysis of the theoretical and methodological foundations of the development of primary education in Ukraine in 1932-1958, the features of its genesis and to outline the prospects of implementing ideas of constructive historical and pedagogical experience in a modern primary school.Research methods. To solve the problems of the research, a set of such interrelated methods as historical and logical analysis, systematization of scientific literature, archival sources which made it possible to summarize and systematize scientists' views on the problem under the study; chronological and systematic, problem and search methods that made it possible to trace the development of elementary schools in 1932-1958 in dynamics, time space and sequence; structural and comparative analysis of documentary, scientific and literary sources in order to compare archival and printed materials on the problem under the study; retrospective logic and system analysis for comparison of events, facts, views on a particular problem, characteristics of issues of organization of education of elementary school pupils in the studied period, was used. The scientific novelty of the research is that for the first time in the thesis: the process of development of primary education in Ukraine in 1932–1958 has been holistically investigated; its features (organization of school education based on the use of the latest achievements of psychology, physiology, pedagogy; transformation of the content, forms and methods of primary education in accordance with socio-political factors and pedagogical ideas; excessive ideologization of the educational-bringing-up process of primary school; strategic orientation of public policy to basic primary education for all school-aged children) have been defined;the stages of development of primary education in Ukraine of the analysed period and their leading tendencies have been distinguished: the first stage (1932–1938) is the stage of standardization and unification; the second stage (1939–1945) is the reformation-authoritarian stage; the third stage (1946–1953) is the restoration-organizational stage; the fourth stage (1954–1958) is the practically oriented stage.the content and organization of education in primary schools of Ukraine in 1932-1958 have been characterized;the positive ideas of primary education of the past (child-centrism; reducing the gap between learning and preparing pupils for practical work; organization of meaningful leisure for children; focusing on educational and extracurricular work with schoolchildren and work with their parents) have been highlighted and the perspectives of their creative realization have been outlined in the New Ukrainian School.the quintessence of the basic concepts of the research («childhood», «development», «development of primary education») have been clarified and the essence of the concept of «development of primary education in domestic theory and practice» has been defined.The practical significance of the study is that its results have been represented in the methodological recommendations (guidelines) «Development of Primary Education in Ukraine (1932–1958)». The main provisions, factual material and conclusions of the study can be used to determine the strategy of development of primary education in Ukraine, updating and enriching the content of such training courses as General Pedagogy, History of Ukraine, History of Education, History of Development of National Schools; in the process of developing special courses and holding special seminars, writing works on the problems of history of education.The obtained scientific results can be useful for educational managers, organizers of educational-bringing-up institutions, teachers, students, researchers, teacher practitioners.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Кондратенко Т. В. 
Формування економічної компетентності майбутніх учителів технологій у процесі фахової підготовки / Т. В. Кондратенко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Глухів, 2019.У дисертації здійснено теоретичне обґрунтування та практичне розв'язання важливого наукового завдання щодо формування економічної компетентності майбутніх учителів технологій у процесі фахової підготовки. Досліджено стан розробленості проблеми формування означеної якості майбутніх фахівців у педагогічній теорії та практиці. Уточнено сутність та структуру економічної компетентності вчителя технологій, визначено критерії, показники та рівні її сформованості. Розроблено модель формування дослідженої якості в майбутніх фахівців у процесі фахової підготовки, що складається з трьох блоків: методологічно-цільового (мета, завдання, методологічні підходи, принципи), змістово-діяльнісного (компоненти економічної компетентності, зміст підготовки, форми організації навчальної діяльності, методи, засоби навчання) та діагностично-результативного (критерії, показники, рівні та результат). Розроблено навчально-методичний супровід формування означеної компетентності в закладі вищої педагогічної освіти. Теоретично обґрунтовано, експериментально перевірено педагогічні умови формування економічної компетентності майбутніх учителів технологій у процесі фахової підготовки.^UThesis for Pedagogical Sciences Candidate Degree in Speciality 13.00.04 – Theory and Methods of Professional Education. – Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv national pedagogical university, Hlukhiv, 2019.The theses is devoted to theoretical substantiation and practical solution of important scientific task concerning forming future Technologies teachers' economic competence in the process of their professional training. The state of researching the problem in educational theory and practice is analyzed. The essence and structure of Technologies teacher's economic competence is specified, the criteria, indicators and levels of measuring it are determined. The model of forming future Technologies teachers' economic competence in the process of their professional training is worked out. It consists of three blocks: methodological-target (purpose, tasks, methodological approaches, and principles), content-activity (components of economic competence, content of training, forms of organizing educational activities, educational methods and means) and diagnostic-productive (criteria, indicators, levels and result). The educational-methodical support of forming the researched competence at higher educational establishment is worked out. The pedagogical conditions of forming future Technologies teachers' economic competence in the process of their professional training are theoretically grounded and experimentally checked.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Тацієнко Н. Л. 
Селянство Правобережної України в імперський період (1793-1917 рр.) : на матеріалах Уманського повіту / Н. Л. Тацієнко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена комплексному дослідженню становища правобережного селянства наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст. У роботі відображено динаміку чисельності, рівень освіченості, соціально-економічне становище, суспільну активність селянства Уманського повіту. Визначено, що однією з головних причин зубожіння найчисельнішої верстви населення було малоземелля, яке в пореформені роки ще більше зростало. Зазначається, що хліборобство було основним способом забезпечення селянина, проте успішне ведення сільського господарства, попри родючість ґрунтів, залежало ще й від забезпеченості тягловою силою. Встановлено, що посилення кріпосницької експлуатації селянства Уманського повіту призвело до загострення протестних настроїв основної маси населення та поширення селянських заворушень, а проведення селянської реформи 1861 р. не вирішило очікуваного селянами питання про наділення землею. Визначено, що найбільш масовим селянський рух другої половини ХІХ - початку ХХ ст. був саме на Правобережжі.^UThe thesis is devoted to a comprehensive study of Right-bank Ukraine's peasantry in late 18th – early 20th centuries. The general characteristics of Ukrainian rural population were shown on the example of Uman district in Kyiv province. The regional peculiarities of conditions the largest social stratum lived in during the studied period were also elucidated.The presented research describes the peasantry's way of life, social and economic status, population dynamics, educational level and social activities in Uman district in late 18th – early 20th centuries. It has been proved that the dynamics of the peasantry population in both Kyiv province and Uman district had a wave-like character. During the studied period Uman district, as one of the largest areas in terms of its territories and number of inhabitants, was agricultural region; the vast majority of its population lived in rural zones and was not properly educated. The Orthodox Church contributed greatly to the involvement of broad masses of the peasantry into school education. As a result, since the 1860s the church and parish education had become widespread. The thesis proves that, despite the noticeable changes in the issue of public education, peasantry education even in early 20th century can be stated as insufficient one. At that time the percentage of literate rural population was 10.6 per cent of the entire number of peasants in Uman district. In addition, the level of female education was much lower than male one.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Нестеренко О. В. 
Залучення інвестицій інноваційно-активним підприємством на засадах управління ризиками / О. В. Нестеренко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт - процес залучення інвестицій інноваційно-активним підприємством; мета - розробка та обґрунтування теоретичних положень, методичних підходів і рекомендацій щодо комплексного залучення інвестицій інноваційно-активним підприємством для здійснення інноваційної діяльності на основі управління ризиками; методи – систематизації та емпіричного дослідження, класифікаційно-аналітичний, статистичного та порівняльного аналізу, експертних оцінок, інструментів аналізу Microsoft Excel, логічний, діалектичного аналізу, економіко-статистичний; новизна - полягає в розробці теоретико-методичних основ та рекомендацій щодо комплексної реалізації процесу залучення інвестицій інноваційно-активним підприємством на засадах управління ризиками за етапами життєвого циклу інновації; результати - науково обґрунтовані та методично завершені рекомендацій стосовно залучення інвестицій інноваційно-активним підприємством на засадах управління ризиками; впроваджено - ТОВ «Сінжиніринг» (довідка № 26 від 14.06.2018 р.), ЗАТ «Одесакондитер» (довідка №1/15/05 від 15.05.2018 р.), ТОВ НВО «Харчопромавтоматика» (довідка №11806 від 18.06.2018 р.), ТОВ «Телекарт-Прилад» (довідка № 546 від 18.06.2018 р.), ТОВ «ЕЛМАР» (довідка № 22/05/18-08 від 22.05.2018 р.).в навчальному процесі Одеського національного політехнічного університету МОН України (акт впровадження № 1548/81-06 від 06.07.2018 р.).^UObject - process of attracting investment by an innovative-active enterprise; the purpose is to develop and substantiate the theoretical positions, methodological approaches and recommendations for integrated investment attraction by the innovative-active enterprise for carrying out innovative activity on the basis of risk management; methods - systematization and empirical research, classification-analytical, statistical and comparative analysis, expert evaluations, tools for analysis of Microsoft Excel, logical, dialectical analysis, economic and statistical; novelty - is to develop theoretical and methodological foundations and recommendations for the integrated implementation of the process of attracting investment to an innovative-active enterprise on the basis of risk management in the stages of the life cycle of innovation; results - scientifically substantiated and methodically completed recommendations on attracting investments to an innovative-active enterprise on the basis of risk management; was introduced - LLC "S-Engineering" (certificate number 26 from June 14, 2018), CJSC "Odessaconditer" (certificate number 1/15/05 dated May 15, 2018), LLC "Ukrpromavtomatika" (reference number 11806 dated 18.06. 2018), LLC "Telecard-Device" (certificate number 546 dated June 18, 2018), LLC "ELMAR" (certificate number 22/05 / 18-08 from 05/22/2018) in the educational process of the Odessa national Polytechnic University of the Ministry of Education and Science of Ukraine (Act No. 1548 / 81-06 dated 06.07.2018).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Бугаєнко Т. В. 
Формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі педагогічної практики / Т. В. Бугаєнко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури у педагогічних закладах вищої освіти.Предмет дослідження – педагогічні умови формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі педагогічної практики.У дисертації розкрито суть і конкретизовано структуру індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови, вдосконалено діагностичний інструментарій для дослідження сформованості індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі педагогічної практики. Спроектовано модель, розроблено та впроваджено в освітній процес підготовки майбутніх учителів фізичної культури методику формування їхнього індивідуального стилю професійної діяльності та навчально-методичне забезпечення означеного процесу.^UThe object of research is the professional training of future teachers of physical education in pedagogical institutions of higher education.The subject of research is the pedagogical conditions for the formation of an individual style of professional activity of future teachers of physical culture in the process of teaching.In the thesis the essence of the concept «an individual style of professional activity of teachers of physical culture» is substantiated as a stable integral personally-professional formation, which contains a complex of intellectual, motivational, mental qualities and conditioned by an individual-unique approach to the organization of sports and recreation, sport-mass, health and development process in educational institutions as well as to continuous professional development and self-realization. The structure of the individual style of professional activity is specified by the integrity of the content elements integrated within the framework of motivational-value, cognitive-procedural, subjective-activity, reflexive-correctional components.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Попов Р. А. 
Теоретико-методологічні засади розвитку автономності студентів в освітньому процесі вищого навчального закладу / Р. А. Попов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній праці досліджуються питання розвитку автономності студентів вищих навчальних закладів (закладів вищої освіти). Поняттєво-категорійний апарат дослідження розроблено шляхом зіставлення здобутків у галузі загальної методології та методології педагогіки й аналізу особливостей освітньої діяльності студентів вищих навчальних закладів. У якості методологічної платформи використано синергетичний та компетентнісний методологічні підходи: розроблено валентно-фрактальну структуру автономності студентів, яка об'єднує чотири фрактали (полікогнітивний, інструментальний, світоглядний, кригувально-рефлексійний), що утворюються шляхом ітерації, напрям розвитку та формування елементів-складників кожного фрактала зумовлюється гносеологічною, аксіологічною та праксеолгічною валентністю. На основі висвітлення механізмів інтеріоризації знань в освітній і самоосвітній діяльності студентів розроблено концепцію розвитку автономності студентів. Концепція постає як сукупність п'яти концептуальних ідей: ідея системного комунітаризму; ідея контекстно-предметного навчання; ідея конструктивізму; ідея оптимізації й інтенсифікації навчального (освітнього) процесу; ідея неперервності та функційної повноти розвитку автономності студента. Об'єкт дослідження: освітній процес у вищій школі.Предмет дослідження: система розвитку автономності студентів вищої школи в середовищі інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності.Мета дослідження: обґрунтувати теоретико-методологічні засади та модель системи розвитку автономності студентів вищої школи в середовищі інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності.Методи дослідження: теоретичні – системний і порівняльний аналіз і синтез, класифікація й узагальнення; педагогічне (дидактичне) проєктування, моделювання та прогнозування для розроблення ефективної методики проведення формувального експерименту відповідно до предмета дослідження; емпіричні – педагогічне спостереження навчальних занять, організації самостійної роботи, проведення консультацій, організації роботи наукових і науково-методичних семінарів, бесіди й опитування, анкетування, тестування, збір незалежних експертних оцінок та характеристик, метод діагностувальних контрольних, самостійних та індивідуальних робіт, вивчення навчально-методичної документації; математичної статистики для оброблення експериментальних даних. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше:системно обґрунтовано теоретичні та методологічні засади розвитку автономності студентів в освітньому процесі вищого навчального закладу (закладу вищої освіти); модель дидактичної системи розвитку автономності студентів на основі визначення змістово-сутнісного розуміння та створення сукупності організаційно-дидактичних умов; визначено валентно-фрактальне розуміння процесу розвитку автономності студентів на засадах реалізації положень синергетичного та компетентнісного підходів у їхній контамінаційній єдності; розроблено валентно-фрактальну структуру автономності студентів як єдність конструктів-фракталів (полікогнітивний, інструментальний, світоглядний, коригувально-рефлексійний фрактал); закономірності (змістово-процесуальні; гносеологічні; психологічні; організаційно-управлінські; суспільні) і принципи: загальні і спеціальні; принципи інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності студентів; інноваційні технології, форми, методи, прийоми та засоби організації освітньої й самоосвітньої діяльності студентів як основи розвитку їхньої автономності. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що: обґрунтовано засоби психолого-дидактичної підтримки організації та здійснення цих видів діяльності, котрі представлено як дидактико-методичний кейс для студентів; авторський факультатив «Інтеграція освітньої й самоосвітньої діяльності студентів у вищій школі»; підготовлено навчальні посібники до навчальної дисципліни «Практичний курс основної іноземної мови (англійська)» для самостійної й індивідуальної роботи над домашнім читанням оригінальної англомовної художньої літератури; оновлені й удосконалені освітні програми (для спеціальності «035 Філологія») на засадах професійно-фахової спрямованості й самостійності студентів, навчальні й навчально-методичні матеріали до них.^UThe thesis paper researches the issues of students' autonomy development at higher educational institutions. Conceptual and categorical apparatus of the research was elaborated by correlating the achievements in the field of general methodology and the pedagogic methodology with the analysis of the peculiarities of educational activities of higher educational institutions' students. As the methodological platform were used the synergetic and competence-oriented methodological approaches: students' autonomy valence and fractural structure was developed, which unites four fractals (polycognitive, instrumental, worldview, correctional-reflexive), which emerge through the iteration of the development tendencies and formation of the composing elements of each fractal, determined by the gnoseological, axiological and praxeological valencies.Students' autonomy development concept was elaborated based on the exposure of the mechanisms of knowledge interiorization in students' educational and self-educational activities. The concept arises as the outcome of five conceptual ideas: the idea of systematic communitarianism; the idea of context-objective training; the idea of constructivism; the idea of the educational process optimization and intensification; the idea of the continuousness and functional integrity of students' autonomy development. Object of the research: educational process of a higher educational institution.Scope of the research: system of higher educational institution students' autonomy development in the environment of the educational and self-educational activities' integration.Aim of the research: to justify the theoretically-methodological patterns and model of the system of higher educational institution students' autonomy development in the environment of the educational and self-educational activities' integration.Methods of the research: theoretical – systematic and comparative analysis and synthesis, classification and generalization; pedagogical (didactic) projection, modeling and forecasting for the elaboration of an efficient technique of conducting a framework experiment in accordance with the scope of the research; empirical – pedagogical monitoring of the educational classes, organization of individual work, consulting, arrangement of scientific, research and methodological seminars, discussions and inquiries, questionnaire surveys, testing, aggregation of independent expert responses and characteristics, method of diagnostic tests, independent and individual work, research of the academic documentation; mathematical statistics for the processing of the experimental data.Academic novelty of the gained results is that this is the first time when:the theoretical and methodological grounds of students' autonomy development within the educational process of a higher educational institution (institutions offering higher education) have been systematically justified; as well as the model of the didactic system of the development of students' autonomy basing upon the determination of the content and essence understanding and creation of the conjunction of the organizationally-didactic conditions; has been defined the valence- and fractal-based understanding of the process of students' autonomy development on the principles of the implementation of the provisions of the synergy- and competencies-based approaches in their contamination unity; has been developed the valence- and fractal-based structure of students' autonomy as the unity of construct-fractals (polycognitive, instrumental, worldview, correctional-reflective fractal); regular patterns (content-procedural; gnoseological; psychological; organizationally-managerial; social) and principles: general and specific; principles of the integration of students' educational and self-educational activities; innovative technologies, forms, methods, know-hows and organizational measures for the educational and self-educational activities of students as the basis of their autonomy development.Practical significance of the gained results is that we have justified, elaborated ways of psychologically-didactic support for the organization and implementation of these kinds of activities, which have been presented as a didactic-methodic case for students; author's proper optional course “Integration of students' educational and self-educational activities at a higher school”; we have prepared textbooks for the educational subject “Practical course of the primary foreign language (English)” for independent and individual work over the home reading of the original English language fiction literature; we have renewed and upgraded educational programs (for the specialty “035 Philology”) upon the basis of the professional and specialized orientation and autonomy of students as well as the academic materials for the mentioned programs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Мартинчук О. В. 
Теорія та практика підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі / О. В. Мартинчук. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації розглянуто проблему підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі. Уперше теоретично обґрунтовано та розроблено науково-методичні засади модернізації професійної підготовки студентів зі спеціальності 016 Спеціальна освіта у закладах вищої освіти України за актуальною та затребуваною у сучасному українському освітньому просторі професійною кваліфікацією – спеціальний педагог закладів освіти з інклюзивним навчанням; розроблено концепцію підготовки майбутнього спеціального педагога закладу загальної середньої освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому просторі на основі студентоцентрованого та компетентнісного підходів; розроблено й апробовано систему підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі. Доведено, що практична реалізація рекомендованих положень щодо підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі сприяє формуванню їхньої професійної компетентності й зумовлює підвищення ефективності підготовки студентів у закладах вищої освіти.^UIt is for the first time theoretically substantiated and developed the scientific and methodological principles of modernization of professional training of students majoring in specialty 016 Special Education in higher education institutions of Ukraine.During the pedagogical experiment the content-methodical and organizational-technological provision of training specialists majoring in special education to professional activities in the inclusive educational environment has been developed: symbolic-context learning as a way of solving set tasks within the framework of the concept's implementation, pedagogical conditions for provision of symbolic-context learning, directions of implementation of competence-context technology in the educational space of professional training of special teachers of institutions of general secondary education with inclusive classes. It has been determined the components of readiness of future specialists in special education for work in educational inclusiveness: professional-personal, theoretical-cognitive and practical-activity. The present state of formation of components of readiness of students majoring in specialty 016 Special education for professional activity in the inclusive educational space is analyzed. It has been empirically proved that the actual conditions of higher education without specially organized work on the development of competence in the field of inclusive education of children with special educational needs provide for the majority of graduates a low and satisfactory level of readiness for professional activity in an inclusive educational space that is insufficient to meet a social request on training specialists for work in new professional conditions of inclusive education. The model of training of future specialists in the field of special education for professional activity in the inclusive educational space has been experimentally tested. This was confirmed by the results of the forming phase of the experiment which involved three experimental groups. Quantitative and qualitative analysis of the results of the control and analytical research and the statistical material obtained on their basis has made it possible to conclude that the practical implementation of the recommended provisions concerning the training of specialists in special education for professional activities in the inclusive educational space contributes to the formation of their professional competence and increases the efficiency of training students in higher education institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Петренко Ю. І. 
Формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у процесі їх професійної підготовки / Ю. І. Петренко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка моделі формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у процесі їх професійної підготовки. Наукова новизна полягає у тому, що вперше розроблено та теоретично обґрунтовано модель формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у процесі їх професійної підготовки, яка ґрунтується на комплексі методологічних підходів та сукупності загальнодидактичних і специфічних принципів та принципів врахування основ кінезіології у процесі професійної діяльності фахівців з фізичної культури і спорту; уточнено змістові характеристики понять «кінезіологічна компетентність майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту», «формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту»; описано структуру кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у єдності гносеологічного, праксеологічного та поведінкового компонентів; розроблено діагностичний інструментарій для оцінювання рівнів сформованості кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту, який містить комплекс діагностичних методик, критерії та показники; удосконалено зміст, форми і методи професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у закладах вищої освіти, що спрямовані на формування кінезіологічної компетентності.^UThe object of the study is the process of training future specialists in physical culture and sports. The purpose of the research is theoretical substantiation, development and experimental verification of the model of forming the kinesiological competence of future specialists in physical education and sports in the process of their professional training. The scientific novelty is that for the first time a model of forming the kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports in the process of their professional training was developed and theoretically grounded, which is based on a set of methodological approaches and a set of general-didactic and specific principles and principles of taking into account the basics of kinesiology in the process of professional activity of specialists in physical culture and sports; the content characteristics of the concepts "kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports", "formation of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports" are specified; describes the structure of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports in the unity of epistemological, praxeological and behavioral components; a diagnostic toolkit for assessing the levels of the formation of the kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports is developed, which contains: a set of diagnostic techniques, criteria and indicators; the content, forms and methods of professional training of future specialists in physical culture and sports in institutions of higher education, aimed at forming kinesiological competence, have been improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Желєзнова Т. П. 
Розвиток здоров'язбережувальної компетентності вчителів основної школи у системі післядипломної освіти / Т. П. Желєзнова. — Б.м., 2019 — укp.

У роботі досліджено основні тенденції й особливості теорії і практики післядипломної освіти вчителів основної школи у напрямі розвитку здоров'язбережувальної компетентності. З'ясовано особливості здоров'язбережної діяльності вчителів основної школи, що дозволило виокремити основні напрями діяльності закладів післядипломної освіти. Проаналізовано зміст категоріально-понятійного апарату, визначено сутність понять «здоров'язбережувальне освітнє середовище», «здоров'язбережувальна компетентність учителя основної школи», запропоновано авторське тлумачення провідних дефініцій дослідження в контексті розвитку неперервної професійної освіти. Обґрунтовано структурно-компонентний склад (мотиваційно-ціннісний, когнітивний та технологічно-діяльнісний компоненти) здоров'язбережувальної компетентності учителя основної школи та основні види її прояву, сформульовано критеріально-рівневі характеристики досліджуваної якості. На підставі комплексності та багаторівневості задекларованої проблеми виокремлено, обґрунтовано й апробовано організаційно-педагогічні умови розвитку здоров'язбережувальної компетентності учителя основної школи в системі післядипломної освіти: формування стійкої мотивації до професійного самовдосконалення, розвиток усвідомленої потреби у фізичній активності та актуалізація ціннісного ставлення до здоров'я; забезпечення взаємозв'язку змісту освітнього процесу підвищення кваліфікації з повсякденною професійно-педагогічною діяльністю та стимулювання вчителів до рефлексії; збагачення практичного досвіду зі створення безпечного дружнього до дитини освітнього середовища та впровадження превентивних здоров'язбережних проектів відповідно до запитів і потреб учителів. Розроблено і теоретично обґрунтовано модель розвитку здоров'язбережувальної компетентності учителя основної школи в системі післядипломної освіти шляхом реалізації виокремлених організаційно-педагогічних умов та виконано їх експериментальну перевірку.^UMain tendencies and peculiarities of secondary school teachers' theory and practice of postgraduate education towards health care competence development are explored in the manuscript. A current state of problem of building a health-saving educational environment is analyzed, some of its peculiarities are determined by modern social transformations, European integration processes and Ukrainian school reformation. Peculiarities of health-saving secondary school teachers' activity have been found, which allows distinguishing main directions of postgraduate education institutions' system activity in this area. The content of categorical-conceptual apparatus is analyzed, the essence of concepts "health-saving educational environment", "health-saving competence of secondary school teacher" is determined, author's interpretation of leading definitions of research in the context of continuous professional education development is offered. Structural-component composition (motivational-value, cognitive and technological-activity components) of secondary school teachers' health-saving competence and main types of its manifestation are substantiated, criterion-level characteristics of studied quality are formulated. Organizational and pedagogical conditions of development of secondary school teachers' health-saving competence in the system of postgraduate education were singled out, substantiated and tested on the basis of complexity and multilevel of the declared problem: formation of stable motivation for professional self-improvement and development of conscious awareness; ensuring the link between the content of educational process of refresher training and everyday professional and pedagogical activities and stimulating teachers to reflect; enriching hands-on experience in creating a child-friendly educational environment and implementing preventative health-saving projects to meet teachers' requests and needs. The potential of an individual educational trajectory of a secondary school teacher in postgraduate education is presented as a prerequisite for the effective development of his/her health-saving competence. The author's model of development of health-saving competence of secondary school teacher in postgraduate education system was developed and theoretically substantiated by realization of isolated organizational and pedagogical conditions and their experimental verification was performed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Дудко А. Ф. 
Комп'ютерно орієнтована методика оцінювання якості тестів з вищої математики викладачами закладів вищої освіти / А. Ф. Дудко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.10 – інформаційно-комунікаційні технології в освіті. ‒ Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, 2019. Дисертаційне дослідження присвячено проблемі оцінювання якості тестів з вищої математики викладачами ЗВО. На основі методів класичної теорії тестів та Item Response Theory розроблено авторську систему автоматизованого аналізу якості тестових завдань. Розроблено комп'ютерно орієнтовану методику оцінювання якості тестів з вищої математики. Визначено критерії та рівні розвитку компетентності викладачів щодо оцінювання якості тестів з вищої математики. Розроблено модель та технологію розвитку компетентності викладачів щодо оцінювання якості тестів з вищої математики, навчальну програму «Формування компетентності викладачів щодо оцінювання якості тестів з вищої математики» для підвищення кваліфікації наукових і науково-педагогічних працівників та відповідний дистанційний курс. Експериментально доведено, що педагогічно виважене впровадження комп'ютерно орієнтованої методики оцінювання якості тестів з вищої математики сприятиме розвитку професійного рівня компетентності викладачів ЗВО щодо оцінювання якості тестів з вищої математики та покращенню контролю знань студентів.^UThe thesis for a Candidate Degree in Pedagogical Sciences (Philosophy Doctor), specialty 13.00.10 – information and communication technology in education (011 – Educational, pedagogical science). - National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute", Institute of Information Technologies and Learning Tools NAES of Ukraine, Kyiv, 2019. The thesis is devoted to the problem of assessing the quality of tests in higher mathematics by teachers of higher education establishments. The author's computer-based system of quality analysis of test items is developed based on interaction of the methods of Classical Test Theory and Item Response Theory. The computer-oriented methodology of assessing the quality of tests in higher mathematicsis developed. The criteria of teachers' competence concerning the quality of tests in higher mathematics are defined. The model and technology of teachers' competence concerning the quality of tests in higher mathematics, the curriculum "Development of the teachers' competence concerning the quality of tests in higher mathematics" for the advanced training course of scientific and pedagogical workers and the corresponding distance course are developed. The general results of the pedagogical experiment gives evidences to confirm that the introduction of the computer-oriented methodology for assessing the quality of tests in higher mathematics will promote the development of teachers' competence concerning the quality of tests in higher mathematics and improving controls of students' knowledge.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Асманов А. Р. 
Виховання почуття Батьківщини в старшокласників у процесі вивчення кримськотатарської літератури / А. Р. Асманов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано проблему виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури, що дозволило створити модель формувального процесу, розробити й експериментально перевірити методику та педагогічні умови виховання почуття Батьківщини в старшокласників засобами кримськотатарської літератури.Мета дослідження полягає в теоретичній розробці та обґрунтуванні методичної системи виховання почуття Батьківщини в старшокласників у процесі вивчення творів кримськотатарської літератури, а також експериментальній перевірці її ефективності.Об'єкт дослідження: патріотичне виховання учнів у шкільному курсі кримськотатарської літератури (старша школа).Предмет дослідження: зміст, форми, методи, засоби виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення ліричних творів кримськотатарської літератури. Для виконання завдань використано такі методи дослідження: теоретичні – пошуково-бібліографічний (для систематизації філософських, культурологічних, літературознавчих, психолого-педагогічних, методичних та ін. джерел); аналізу й синтезу, порівняння, узагальнення та конкретизації, систематизації та класифікації (для опрацювання джерел, розробки й обґрунтування методичної системи, формулювання завдань дослідження та висновків за його результатами); історико-ретроспективний (для розгляду етапів розвитку методичної науки з досліджуваної проблеми); проблемно-прогностичний (для визначення та використання в дослідженні надбань методичної науки та шкільної практики); категоріальний (для уточнення педагогічних термінів і понять); емпіричні – спостереження за навчально-виховним процесом на уроках кримськотатарської літератури; усне й письмове опитування вчителів та учнів з досліджуваної проблеми; розробка, проведення, аналіз та оцінювання учнівських контрольних робіт у ході експериментальної роботи; метод статистичної обробки експериментальних даних педагогічного експерименту з метою одержання кількісно-якісних характеристик ефективності пропонованої методичної системиНаукова новизна результатів дослідження: уперше: розроблено й науково обґрунтовано методичну систему виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури, що містить методи, форми, засоби та педагогічні умови і базується на філософських засадах людиноцентризму в освіті, єдності свідомості й почуттів, ціннісної настанови; психологічних теоріях розвитку особистості в навчально-виховному процесі, з урахуваннням особливостей сприймання художнього твору та вікових психо-розумових особливостей старшокласників; педагогічних ідеях духовного розвитку і патріотичного виховання, технологізації освіти в контексті особистісно орієнтованої парадигми та компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання і виховання, операційного підходу до формування почуттів, інтерсуб'єктного навчання та виховання читацької культури; визначено критерії з показниками (літературні знання: обізнаність із програмовими творами та їх авторами; визначення основних образних компонентів виучуваних текстів; читацькі вміння: здатність визначати в тексті художні картини та пояснювати їх значення; вміння аналізувати весь твір; особистісно ціннісні ставлення: здатність до естетичного сприйняття твору; особистісне ставлення до цінностей, виражених митцем) й рівні вихованості почуття Батьківщини в старшокласників унаслідок засвоєння ідейно-особистісного потенціалу вивчених ліричних творів; уточнено і поглиблено поняття «Батьківщина», «патріотизм», «патріотичне виховання», схарактеризовано сутність феномена «виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури»; набули подальшого розвитку педагогічні ідеї особистісно орієнтованого, технологізованого, діяльнісного і компетентнісного навчання та виховання в шкільному курсі кримськотатарської літератури. Практична значущість результатів дослідження полягає в розробці апробованої системи навчально-виховних завдань для виховання почуття Батьківщини в старшокласників засобами кримськотатарської літератури, а також методичних рекомендацій щодо навчально-виховного процесу в шкільному курсі кримськотатарської літератури (старша школа). Ступінь упровадження – висока. Сфера (галузь використання) – педагогічна, загальноосвітні заклади.^UThe thesis presents the theoretical substantiation and practical realization of the problem of raising a sense of the Motherland in high school students during the study of the Crimean Tatar literature, which made it possible to create a model of the formation process, to develop and experimentally test the methodology and pedagogical conditions of raising a sense of the Motherland in high school students by means of Crimean Tatar literature. The purpose of the study is to develop and substantiate the methodical system of raising the feelings of the Motherland in high school students in the process of studying the works of the Crimean Tatar literature, as well as experimentally checking its effectiveness.Object of research: the patriotic education of students in the school course of the Crimean Tatar literature (high school).Subject of research: content, forms, methods, means of educating the sense of Homeland among high school students in the process of studying the lyrical works of the Crimean Tatar literature.To solve the problems, the following research methods were used: theoretical - search and bibliographic (for systematization of philosophical, cultural, literary, psychological, educational, methodical and other sources); analysis and synthesis, comparison, generalization and concretization, systematization and classification (for processing sources, developing and justifying a methodological system, formulating research objectives and conclusions from its results); historical retrospective (to consider the stages of development of methodological science on the studied problem); problem prognostic (to identify and use in the study the achievements of methodical science and school practice); categorical (to clarify pedagogical terms and concepts); empirical - observation of the educational process at the lessons of the Crimean Tatar literature; verbal and written questioning of teachers and students on the problem being studied; development, implementation, analysis and evaluation of student test papers in the course of experimental work; a method of statistical processing of experimental data of a pedagogical experiment in order to obtain quantitative and qualitative characteristics of the effectiveness of the proposed methodological system.The scientific novelty of the results of the research: for the first time: the methodical system of raising a sense of the Motherland in high school students is developed and scientifically substantiated during the study of the Crimean Tatar literature containing methods, forms, means and pedagogical conditions and is based on the philosophical foundations of human-centeredness in education, the unity of consciousness and feelings; psychological theories of personality development in the educational process, taking into account the peculiarities of the perception of the artistic works and the age-old psycho-mental characteristics of high school students; pedagogical ideas of spiritual development and patriotic education, technology education in the context of a personally oriented paradigm and competence-activity approach to education and training, operational approach to the formation of feelings, inter-subject learning and education of the reader's culture; criteria are determined with indicators (literary knowledge: a) awareness with program products and their authors; b) definition of the main figurative components of the learned text; reader skills:а) the ability to define art pictures in the text and explain their meaning; b) the ability to analyze the whole work; personality values relations:а) the ability to aesthetic perception of a work; b) personal attitude to the values expressed by the artist) and the level of education in high school students of patriotic feelings as a result of the assimilation of the ideological and personal potential of the studied lyrical works. The concept of «Fatherland», «patriotism», «patriotic education» is elaborated and deepened; to characterize the essence of the phenomenon of «raising a sense of the Motherland during the study of the Crimean Tatar literature»; acquired the further development of pedagogical ideas of personally oriented, technologized, activity and competence education and education in the school course of the Crimean Tatar literature.Practical value of results of the thesis research is to develop a proven system of teaching and educational objectives of education by means of the Crimean Tatar literature at the high school students the sense of the Motherland, and also methodical recommendations for educational process in the school course of the Crimean Tatar literature (high school). The degree of implementation - high. Scope (the area of use) - educational, educational Institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського