Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (140)Реферативна база даних (5255)Книжкові видання та компакт-диски (542)Журнали та продовжувані видання (141)
Пошуковий запит: (<.>K=HUB$<.>+<.>K=SCHOOL$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 582
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Висоцька І.І. 
Управління витратами авіакомпаній при здійсненні регулярних внутрішніх пасажирських перевезень: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / І.І. Висоцька ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2009. — 20 с. — укp.

У ході дослідження виявлено, що попит на внутрішні регулярні перевезення України має яскраво виражену радіальну структуру з центром у Києві. Розроблено метод прогнозування розподілу попиту на внутрішні пасажирські перевезення України - метод hub-системи. Розроблено та реалізовано методичні положення щодо управління витратами авіакампанії за умови здійснення регулярних внутрішніх пасажирських перевезень, які забезпечують системну організацію оптимального управління витратами, безперервний аналіз попиту на авіалініях і рейсах, раціональний рівень рентабельності, формування пакетів методичних матеріалів і вихідних даних для усіх авіаліній та типів повітряних суден, своєчасне прийняття обгрунтованих рішень, стимулювання попиту шляхом встановлення цільових тарифів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)375.1-814-862-21 +
Шифр НБУВ: РА367200

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Хомич О. Л. 
Формування просоціальної поведінки учнів основної школи засобами інформаційно-комунікаційних технологій. / О. Л. Хомич. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі формування просоціальної поведінки учнів основної школи засобами інформаційно-комунікаційних технологій. На основі аналізу психолого-педагогічних джерел уточнено сутність понять «формування просоціальної поведінки учнів основної школи засобами інформаційно-комунікаційних технологій», «готовність педагогів до формування просоціальної поведінки учнів основної школи». Визначено компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісно-практичний), критерії (пізнавальний, емоційно-мотиваційний, діяльнісно-праксичний) з відповідними показниками та рівні сформованості просоціальної поведінки учнів основної школи (продуктивний, вибірковий, пасивний). У роботі схарактеризовано потенціал інформаційно-комунікаційних технологій щодо формування просоціальної поведінки учнів основної школи, вперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови формування просоціальної поведінки учнів основної школи засобами інформаційно-комунікаційних технологій (науково-методичне забезпечення формування просоціальної поведінки учнів основної школи з використанням інформаційно-комунікаційних технологій; підготовка педагогів-координаторів до впровадження проекту «Вчимося жити разом» шляхом тренінгової та дистанційної форми навчання; створення науково-методичного супроводу формування просоціальної поведінки за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій).^UThe dissertation is devoted to the urgent problem of formation of prosocial behaviour of students of the basic school by means of information and communication technologies. Based on analysis of psychological and pedagogical sources, the essence of the concepts has been clarified «formation of prosocial behaviour of students of the basic school by means of information and communication technologies», «readiness of teachers to form prosocial behaviour of students of the basic school».The structure (cognitive, emotional-value, activity-practical components), criteria (cognitive, emotional-motivational, activity-praxis) with the corresponding indicators and levels of formation of the prosocial behaviour of students of the basic school (productive, selective, passive) have been clarified. The educational potential of information and communication technologies in prosocial behaviour of students of the basic school has been revealed. For the first time, the organizational and pedagogical conditions of prosocial behaviour of students of the basic school by means of information and communication technologies (scientific and methodological support for prosocial behaviour of students of the basic school using information and communication technologies; training of teachers-coordinators for implementing the project «Learning to Live together» using training and distance learning, developing scientific and methodological support for the formation prosocial behaviour of students of the basic school by means of information and communication technologies).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Мельников Е. О. 
Здійснення військових реформ на території України (друга половина ХІХ–початок ХХ ст.) / Е. О. Мельников. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: реформування імперських збройних сил та системи військового управління на території підросійської України в другій половині XIX–на початку XX століть; мета: проаналізувати напрями здійснення військових реформ на українських землях у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; методи: загальнонаукові (аналізу та синтезу, індукції та дедукції), загальноісторичні (хронологічний та історико-порівняльний), міждисциплінарні (цитування, контент-аналізу, інтерпретативного аналізу); принципи історизму та неупередженості; у роботі використано комплексний, системний, ціннісний підходи. Наукова новизна дослідження зумовлена самою постановкою проблеми, в якій здійснення військових реформ на українських землях у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. вперше в українській історіографії стали предметом спеціального дослідження. Вперше: визначено теоретико-методологічні засади дослідження військових реформ на території України в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; здійснено комплексне дослідження реформування військово-окружної системи на території України в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. як складової частини розвитку української військової справи та розбудови національних збройних сил; запропоновано періодизацію реформування військових округів на території України у досліджуваний період; охарактеризовано якісні та кількісні показники їх діяльності; відтворено цілісну картину реформування військово-окружної системи на території підросійської України; уведено до наукового обігу документальні матеріали з фондів Центрального державного історичного архіву України (м. Київ), Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України, Державного архіву Одеської області, Державного архіву Харківської області, що дозволило виявити новий фактичний матеріал з теми дослідження про здійснення військових реформ на території України в другій половині ХІХ–початку ХХ ст. Уточнено: місце українських земель у здійсненні військових реформ в Російській імперії в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; відомості щодо нормативно-правового забезпечення реформування військових округів на території України; роль військових навчань у посиленні боєздатності збройних підрозділів Російської імперії на українських землях. Набули подальшого дослідження: вивчення регіональної специфіки розвитку військово-окружної системи на території України; вивчення діяльності військово-навчальних закладів на українських землях; питання щодо значення військового реформування округів на території України для створення національних українських військових формувань. Практичне значення роботи полягає у можливості використання отриманих результатів для подальших наукових розробок Матеріали дослідження можуть бути використаними викладачами ЗВО у викладанні курсу історії України та тематичних спецкурсів, при підготовці уроків з історії України у закладах освіти та в поширенні історичних знань у середовищі шкільної молоді. Отримані у дослідженні теоретичні положення та результати можуть стати підґрунтям для підготовки матеріалів для енциклопедичних видань, методичних посібників.^UObject: reforming the imperial armed forces and the system of military control in the territory of sub-Russian Ukraine in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries; purpose: to analyze the directions of military reforms in the Ukrainian lands in the second half of the nineteenth - early twentieth centuries; methods: general scientific (analysis and synthesis, induction and deduction), general historical (chronological and historical-comparative), interdisciplinary (citation, content analysis, interpretive analysis); the principles of historicism and impartiality; the work uses complex, systematic, value approaches. The scientific novelty of the research is conditioned by the very statement of the problem, in which the implementation of military reforms on the Ukrainian lands in the second half of the 19th - beginning of the 20th century. for the first time in Ukrainian historiography have become the subject of special study. For the first time: the theoretical and methodological foundations of the study of military reforms on the territory of Ukraine in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries were determined; a comprehensive study of the reform of the military-district system in Ukraine in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries was carried out. as an integral part of the development of Ukrainian military affairs and the development of national armed forces; periodic reformation of military districts on the territory of Ukraine in the studied period is proposed; characterized by qualitative and quantitative indicators of their activity; a complete picture of the reform of the military-district system in the territory of sub-Russian Ukraine has been reproduced; the materials from the funds of the Central State Historical Archives of Ukraine (Kyiv), the Central State Archives of Higher Authorities and Administration of Ukraine, the State Archives of Odessa Oblast, and the State Archives of Kharkiv Oblast were introduced into scientific circulation. military reforms in the territory of Ukraine in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries. Specified: the place of Ukrainian lands in the implementation of military reforms in the Russian Empire in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries; information on the legal support for the reform of military districts in Ukraine; the role of military exercises in enhancing the combat capability of the armed forces of the Russian Empire on Ukrainian lands. Received further research: вивчення регіональної специфіки розвитку військово-окружний системи на території України; вивчення діяльності військових навчальних закладів на українських землях; питання про важливість військової реформи округів в Україні для створення українських національних військових частин. The practical significance of the work lies in the possibility of using the results obtained for further scientific development. The materials of the research can be used by teachers of higher education institutions in teaching the course of history of Ukraine and thematic special courses, in the preparation of lessons on the history of Ukraine in educational institutions and in the dissemination of historical knowledge in the environment of school youth. The theoretical findings and results obtained in the study can be the basis for the preparation of materials for encyclopedic publications, manuals.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Янін В. А. 
Науковий доробок інженера-конструктора Л.С. Лебедянського (1898–1968) в галузі локомотивобудування / В. А. Янін. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації подається аналіз практичної, організаційної, наукової та педагогічної діяльності видатного вітчизняного інженера локомотивобудівельника, головного конструктора Коломенського заводу Л.С. Лебедянського. Описується цілий ряд локомотивів автором або безпосереднім учасником проектів яких був Л.С. Лебедянський. Систематизовано різноманітні джерельний матеріал і проаналізовано внесок вченого у розвиток локомотивобудування колишнього Радянського Союзу першої половини ХХ ст. Показано, що конструктор Л.С. Лебедянський був спеціалістом широкого профілю працюючи над проектами паровозів, тепловозів та газотурбовозів. Подається хронологічно систематизований опис життєвого та творчого шляху конструктора, висвітлюються досі невідомі факти з життя Л.С. Лебедянського.^UThe dissertation is a complex research of the life path, scientific contribution, organizational and education activity of the designer and engineer L.S. Lebedyanski (1898–1968) – the great designer of the various types of locomotives, such as steam locomotives, diesel locomotives, and the founder of the new type of locomotives – gas turbine locomotives. He was the designer of the variety of locomotive`s projects, mentor for the generation of new locomotive designers, laureate of the domestic and foreign rewards. The work consists of an introduction, three chapters, conclusions to each chapter, general conclusion, list of used sources and appendices. In the first chapter of the dissertation the historiography, source base and methodological base of the research are described. The analysis and systematization of the relevant scientific literature and archival sources has shown that articles, monographs, and biographical essays often have features of fragmentation of the study and limitations while reviewing the scientific views and engineering approaches of L.S. Lebedyanski. Those sources focus mainly on some episodes of designer`s activities and observe his projects separately. Quite often in those sources the information is not completely accurate and has differences in evaluation of the designer`s contribution in development of the domestic and world locomotive industry. Highlighting of the L.S. Lebedyanski role is not always appear to be scientifically balanced and made at the appropriate methodological level, and therefore, shows insufficient study of the problem analyzed in the dissertation. As the matter of fact, we may conclude that the research of the scientific contribution, organizer`s and educational activities of L.S. Lebedyanski has not yet been completed.In the second chapter of the dissertational research the historical reconstruction of the scientific contribution, educational and organizational activities of the designer L.S. Lebedyanski is described. The process of the formation of designer`s views and the reasons that influenced L.S. Lebedyanski and made him such a formidable engineer and organizer are observed in this chapter. We are showing the facts from the childhood of the designer L.S. Lebedyanski that started to form his willing to become a part of the locomotive industry in general and be a locomotive designer in particular. The information about the education of L.S. Lebedyanski is also observed in this chapter. We tracked his educational path from the first lessons with the private teacher in the childhood till the education at school and later at the Politechnical institute in Petrograd. In addition, we mentioned the first steps of L.S. Lebedyanski in locomotive industry meaning his first experience of work at the railways, when he was the assistant of the steam locomotive driver in town Tihvin. We separated the period of the designer`s life mention above as the period of his childhood, education, first practical and theoretical experience, and formation of his personality. In the third chapter of the dissertation we represent the modern vision of the designer L.S. Lebedyanski`s legacy in context of the development of the locomotive industry. Creation of the new types of locomotives, work with the new types of engines (diesel engines, gas turbine engines), educating of the young engineers and organization of the designer`s dedicated groups, contribution to the renovation of the former Soviet Union industry during the after war period – this is only the short list of designer`s L.S. Lebedyanski activities. Due to the solving of those issues he became the widely known specialist in the former Soviet Union and the founder of the gas turbine locomotive industry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Шугай Я. М. 
Розвиток початкової освіти у вітчизняній педагогічній теорії і практиці (1932–1958 рр.). / Я. М. Шугай. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-методологічним дослідженням проблеми розвитку початкової освіти в Україні протягом 1932 – 1958 рр.Об'єкт дослідження – генеза початкової освіти в Україні.Предмет дослідження – теоретичні аспекти та практика організації початкової освіти в Україні (1932–1958 рр.).Мета дослідження – на основі ретроспективного аналізу теоретико-методичних основ розвитку початкової освіти в Україні у 1932–1958 рр. виявити особливості її генези та окреслити перспективи впровадження ідей конструктивного історико-педагогічного досвіду в сучасній початковій школі.Методи дослідження. Для розв'язання завдань дослідження використовувався комплекс таких взаємопов'язаних методів: історико-логічний аналіз, систематизація наукової літератури, архівних джерел, що уможливило узагальнення та систематизацію поглядів учених на проблему, яка вивчається; хронологічно-системний, проблемно-пошуковий методи, які дали змогу простежити розвиток початкових шкіл у 1932–1958 рр. у динаміці, у часовому просторі й послідовності; структурно-порівняльний аналіз документальних, науково-літературних джерел з метою зіставлення архівних, друкованих матеріалів із досліджуваної проблеми; ретроспективний логіко-системний аналіз для порівняння подій, фактів, поглядів щодо означеної проблеми, характеристики питань організації навчання учнів початкових шкіл у досліджуваний період.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в дисертаційній роботі вперше: комплексно досліджено процес розвитку початкової освіти в Україні в 1932–1958 рр. та визначено його особливості (організація шкільної освіти на основі використання новітніх досягнень психології, фізіології, педагогіки; трансформація змісту, форм і методів початкової освіти відповідно до суспільно-політичних чинників та педагогічних ідей; надмірна заідеологізованість навчально-виховного процесу початкової школи; стратегічне спрямування державної політики на охоплення обов'язковою початковою освітою всіх дітей шкільного віку); виокремлено етапи розвитку початкової освіти в Україні аналізованої доби та їхні провідні тенденції: І-й (1932–1938 рр.) – стандартизаційно-уніфікаційний; ІІ-й (1939–1945 рр.) – реформаційно-авторитарний; ІІІ-й (1946–1953 рр.) – відновлювально-організаційний; ІV-й (1954–1958 рр.) – практико зорієнтований; схарактеризовано зміст та організацію навчання в початкових школах України в 1932–1958 рр.; виділено позитивні ідеї початкової освіти минулого (дитиноцентризм; зменшення відриву навчання від життя та підготовка учнів до практичної діяльності; організація змістовного дозвілля дітей; концентрація уваги на виховній та позакласній роботі зі школярами та роботі з їхніми батьками) та окреслено перспективи їхньої творчої реалізації в сучасній школі;уточнено квінтесенції основних понять дослідження («дитинство», «розвиток», «розвиток початкової освіти») та визначено сутність поняття «розвиток початкової освіти у вітчизняній теорії та практиці».Практичне значення дослідження полягає в тому, що його результати відображені в методичних рекомендаціях «Розвиток початкової освіти в Україні (1932–1958 рр.)». Основні положення, фактичний матеріал, висновки дослідження можуть бути використані: для визначення стратегії розвитку початкової освіти в Україні, оновлення і збагачення змісту навчальних курсів із загальної педагогіки, історії України, історії освіти, історії розвитку національних шкіл; у процесі розробки спецкурсів і проведення спецсемінарів, написання праць із проблем історії освіти. Отримані наукові результати можуть бути корисними для менеджерів освітньої галузі, викладачів, студентів, наукових працівників, педагогів-практиків.^UThe object of the study is the genesis of primary education in Ukraine. The theoretical aspects and practice of organization of primary education in Ukraine (1932-1958) are the subject of the study. The purpose of the study is to identify on the basis of a retrospective analysis of the theoretical and methodological foundations of the development of primary education in Ukraine in 1932-1958, the features of its genesis and to outline the prospects of implementing ideas of constructive historical and pedagogical experience in a modern primary school.Research methods. To solve the problems of the research, a set of such interrelated methods as historical and logical analysis, systematization of scientific literature, archival sources which made it possible to summarize and systematize scientists' views on the problem under the study; chronological and systematic, problem and search methods that made it possible to trace the development of elementary schools in 1932-1958 in dynamics, time space and sequence; structural and comparative analysis of documentary, scientific and literary sources in order to compare archival and printed materials on the problem under the study; retrospective logic and system analysis for comparison of events, facts, views on a particular problem, characteristics of issues of organization of education of elementary school pupils in the studied period, was used. The scientific novelty of the research is that for the first time in the thesis: the process of development of primary education in Ukraine in 1932–1958 has been holistically investigated; its features (organization of school education based on the use of the latest achievements of psychology, physiology, pedagogy; transformation of the content, forms and methods of primary education in accordance with socio-political factors and pedagogical ideas; excessive ideologization of the educational-bringing-up process of primary school; strategic orientation of public policy to basic primary education for all school-aged children) have been defined;the stages of development of primary education in Ukraine of the analysed period and their leading tendencies have been distinguished: the first stage (1932–1938) is the stage of standardization and unification; the second stage (1939–1945) is the reformation-authoritarian stage; the third stage (1946–1953) is the restoration-organizational stage; the fourth stage (1954–1958) is the practically oriented stage.the content and organization of education in primary schools of Ukraine in 1932-1958 have been characterized;the positive ideas of primary education of the past (child-centrism; reducing the gap between learning and preparing pupils for practical work; organization of meaningful leisure for children; focusing on educational and extracurricular work with schoolchildren and work with their parents) have been highlighted and the perspectives of their creative realization have been outlined in the New Ukrainian School.the quintessence of the basic concepts of the research («childhood», «development», «development of primary education») have been clarified and the essence of the concept of «development of primary education in domestic theory and practice» has been defined.The practical significance of the study is that its results have been represented in the methodological recommendations (guidelines) «Development of Primary Education in Ukraine (1932–1958)». The main provisions, factual material and conclusions of the study can be used to determine the strategy of development of primary education in Ukraine, updating and enriching the content of such training courses as General Pedagogy, History of Ukraine, History of Education, History of Development of National Schools; in the process of developing special courses and holding special seminars, writing works on the problems of history of education.The obtained scientific results can be useful for educational managers, organizers of educational-bringing-up institutions, teachers, students, researchers, teacher practitioners.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Тацієнко Н. Л. 
Селянство Правобережної України в імперський період (1793-1917 рр.) : на матеріалах Уманського повіту / Н. Л. Тацієнко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена комплексному дослідженню становища правобережного селянства наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст. У роботі відображено динаміку чисельності, рівень освіченості, соціально-економічне становище, суспільну активність селянства Уманського повіту. Визначено, що однією з головних причин зубожіння найчисельнішої верстви населення було малоземелля, яке в пореформені роки ще більше зростало. Зазначається, що хліборобство було основним способом забезпечення селянина, проте успішне ведення сільського господарства, попри родючість ґрунтів, залежало ще й від забезпеченості тягловою силою. Встановлено, що посилення кріпосницької експлуатації селянства Уманського повіту призвело до загострення протестних настроїв основної маси населення та поширення селянських заворушень, а проведення селянської реформи 1861 р. не вирішило очікуваного селянами питання про наділення землею. Визначено, що найбільш масовим селянський рух другої половини ХІХ - початку ХХ ст. був саме на Правобережжі.^UThe thesis is devoted to a comprehensive study of Right-bank Ukraine's peasantry in late 18th – early 20th centuries. The general characteristics of Ukrainian rural population were shown on the example of Uman district in Kyiv province. The regional peculiarities of conditions the largest social stratum lived in during the studied period were also elucidated.The presented research describes the peasantry's way of life, social and economic status, population dynamics, educational level and social activities in Uman district in late 18th – early 20th centuries. It has been proved that the dynamics of the peasantry population in both Kyiv province and Uman district had a wave-like character. During the studied period Uman district, as one of the largest areas in terms of its territories and number of inhabitants, was agricultural region; the vast majority of its population lived in rural zones and was not properly educated. The Orthodox Church contributed greatly to the involvement of broad masses of the peasantry into school education. As a result, since the 1860s the church and parish education had become widespread. The thesis proves that, despite the noticeable changes in the issue of public education, peasantry education even in early 20th century can be stated as insufficient one. At that time the percentage of literate rural population was 10.6 per cent of the entire number of peasants in Uman district. In addition, the level of female education was much lower than male one.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Кузьміна О. А. 
Жанрова своєрідність дитячої опери в композиторській практиці XX – початку XXI століття / О. А. Кузьміна. — Б.м., 2019 — укp.

Робота присвячена дослідженню жанрової своєрідності дитячої опери XX – початку XXI століття. Розширено відомості про передумови появи цього феномену. Узагальнено результати наукових досліджень щодо широкого кола питань стосовно жанру, що вивчається. Виявлено термінологічні розбіжності у працях вчених різних національних шкіл, внаслідок чого запропоновано «дитячу оперу» вважати «зонтичним терміном» (В. Руф), що об'єднує два жанрових різновиди – оперу для дітей-виконавців та оперу для дітей-слухачів, кожна з яких отримує визначення.^UThe research is aimed at revealing genre distinctiveness of children's opera in composer's practice of 20th – early 21st century. Researchers and audience are today facing this phenomenon in all its diversity. For the first time this genre declared its existence in the first third of the 19th century. It is determined that children's opera takes its roots in the tradition of Hausmusik and its varieties – home and school theater. In addition, folklore elements (in particular songs and games with active and dramatic elements) and church plays with a musical component involving children (is common among the western countries) directly influenced the formation of the children's opera.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Попов Р. А. 
Теоретико-методологічні засади розвитку автономності студентів в освітньому процесі вищого навчального закладу / Р. А. Попов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній праці досліджуються питання розвитку автономності студентів вищих навчальних закладів (закладів вищої освіти). Поняттєво-категорійний апарат дослідження розроблено шляхом зіставлення здобутків у галузі загальної методології та методології педагогіки й аналізу особливостей освітньої діяльності студентів вищих навчальних закладів. У якості методологічної платформи використано синергетичний та компетентнісний методологічні підходи: розроблено валентно-фрактальну структуру автономності студентів, яка об'єднує чотири фрактали (полікогнітивний, інструментальний, світоглядний, кригувально-рефлексійний), що утворюються шляхом ітерації, напрям розвитку та формування елементів-складників кожного фрактала зумовлюється гносеологічною, аксіологічною та праксеолгічною валентністю. На основі висвітлення механізмів інтеріоризації знань в освітній і самоосвітній діяльності студентів розроблено концепцію розвитку автономності студентів. Концепція постає як сукупність п'яти концептуальних ідей: ідея системного комунітаризму; ідея контекстно-предметного навчання; ідея конструктивізму; ідея оптимізації й інтенсифікації навчального (освітнього) процесу; ідея неперервності та функційної повноти розвитку автономності студента. Об'єкт дослідження: освітній процес у вищій школі.Предмет дослідження: система розвитку автономності студентів вищої школи в середовищі інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності.Мета дослідження: обґрунтувати теоретико-методологічні засади та модель системи розвитку автономності студентів вищої школи в середовищі інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності.Методи дослідження: теоретичні – системний і порівняльний аналіз і синтез, класифікація й узагальнення; педагогічне (дидактичне) проєктування, моделювання та прогнозування для розроблення ефективної методики проведення формувального експерименту відповідно до предмета дослідження; емпіричні – педагогічне спостереження навчальних занять, організації самостійної роботи, проведення консультацій, організації роботи наукових і науково-методичних семінарів, бесіди й опитування, анкетування, тестування, збір незалежних експертних оцінок та характеристик, метод діагностувальних контрольних, самостійних та індивідуальних робіт, вивчення навчально-методичної документації; математичної статистики для оброблення експериментальних даних. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше:системно обґрунтовано теоретичні та методологічні засади розвитку автономності студентів в освітньому процесі вищого навчального закладу (закладу вищої освіти); модель дидактичної системи розвитку автономності студентів на основі визначення змістово-сутнісного розуміння та створення сукупності організаційно-дидактичних умов; визначено валентно-фрактальне розуміння процесу розвитку автономності студентів на засадах реалізації положень синергетичного та компетентнісного підходів у їхній контамінаційній єдності; розроблено валентно-фрактальну структуру автономності студентів як єдність конструктів-фракталів (полікогнітивний, інструментальний, світоглядний, коригувально-рефлексійний фрактал); закономірності (змістово-процесуальні; гносеологічні; психологічні; організаційно-управлінські; суспільні) і принципи: загальні і спеціальні; принципи інтеграції освітньої й самоосвітньої діяльності студентів; інноваційні технології, форми, методи, прийоми та засоби організації освітньої й самоосвітньої діяльності студентів як основи розвитку їхньої автономності. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що: обґрунтовано засоби психолого-дидактичної підтримки організації та здійснення цих видів діяльності, котрі представлено як дидактико-методичний кейс для студентів; авторський факультатив «Інтеграція освітньої й самоосвітньої діяльності студентів у вищій школі»; підготовлено навчальні посібники до навчальної дисципліни «Практичний курс основної іноземної мови (англійська)» для самостійної й індивідуальної роботи над домашнім читанням оригінальної англомовної художньої літератури; оновлені й удосконалені освітні програми (для спеціальності «035 Філологія») на засадах професійно-фахової спрямованості й самостійності студентів, навчальні й навчально-методичні матеріали до них.^UThe thesis paper researches the issues of students' autonomy development at higher educational institutions. Conceptual and categorical apparatus of the research was elaborated by correlating the achievements in the field of general methodology and the pedagogic methodology with the analysis of the peculiarities of educational activities of higher educational institutions' students. As the methodological platform were used the synergetic and competence-oriented methodological approaches: students' autonomy valence and fractural structure was developed, which unites four fractals (polycognitive, instrumental, worldview, correctional-reflexive), which emerge through the iteration of the development tendencies and formation of the composing elements of each fractal, determined by the gnoseological, axiological and praxeological valencies.Students' autonomy development concept was elaborated based on the exposure of the mechanisms of knowledge interiorization in students' educational and self-educational activities. The concept arises as the outcome of five conceptual ideas: the idea of systematic communitarianism; the idea of context-objective training; the idea of constructivism; the idea of the educational process optimization and intensification; the idea of the continuousness and functional integrity of students' autonomy development. Object of the research: educational process of a higher educational institution.Scope of the research: system of higher educational institution students' autonomy development in the environment of the educational and self-educational activities' integration.Aim of the research: to justify the theoretically-methodological patterns and model of the system of higher educational institution students' autonomy development in the environment of the educational and self-educational activities' integration.Methods of the research: theoretical – systematic and comparative analysis and synthesis, classification and generalization; pedagogical (didactic) projection, modeling and forecasting for the elaboration of an efficient technique of conducting a framework experiment in accordance with the scope of the research; empirical – pedagogical monitoring of the educational classes, organization of individual work, consulting, arrangement of scientific, research and methodological seminars, discussions and inquiries, questionnaire surveys, testing, aggregation of independent expert responses and characteristics, method of diagnostic tests, independent and individual work, research of the academic documentation; mathematical statistics for the processing of the experimental data.Academic novelty of the gained results is that this is the first time when:the theoretical and methodological grounds of students' autonomy development within the educational process of a higher educational institution (institutions offering higher education) have been systematically justified; as well as the model of the didactic system of the development of students' autonomy basing upon the determination of the content and essence understanding and creation of the conjunction of the organizationally-didactic conditions; has been defined the valence- and fractal-based understanding of the process of students' autonomy development on the principles of the implementation of the provisions of the synergy- and competencies-based approaches in their contamination unity; has been developed the valence- and fractal-based structure of students' autonomy as the unity of construct-fractals (polycognitive, instrumental, worldview, correctional-reflective fractal); regular patterns (content-procedural; gnoseological; psychological; organizationally-managerial; social) and principles: general and specific; principles of the integration of students' educational and self-educational activities; innovative technologies, forms, methods, know-hows and organizational measures for the educational and self-educational activities of students as the basis of their autonomy development.Practical significance of the gained results is that we have justified, elaborated ways of psychologically-didactic support for the organization and implementation of these kinds of activities, which have been presented as a didactic-methodic case for students; author's proper optional course “Integration of students' educational and self-educational activities at a higher school”; we have prepared textbooks for the educational subject “Practical course of the primary foreign language (English)” for independent and individual work over the home reading of the original English language fiction literature; we have renewed and upgraded educational programs (for the specialty “035 Philology”) upon the basis of the professional and specialized orientation and autonomy of students as well as the academic materials for the mentioned programs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Резга К. .. 
Національна ідентичність і зовнішні впливи в архітектурі мечетей Алжиру (ХІ ст. – 1830 рр.) / К. .. Резга. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації виявлено і аргументовано, як під впливом зовнішніх чинників, давньої спадщини Римської імперії, місцевих природно-кліматичних умов і архітектурно-будівельних традицій сформувались ознаки національної ідентичності ісламської архітектурної школи Алжиру, визначено прояви національної ідентичності і запозичених традицій в архітектурі мечетей, розроблено рекомендації для проектування нових мечетей в національних формах.Уперше визначено архітектурну періодизацію мечетей Алжиру з характеристикою кожного періоду (1 період – поєднання арабських, берберських, перських впливів, поширення колонного типу мечеті, 2 період – вплив андалузької архітектури, поява більшого декорування, 3 період – перевага функціональності в побудові мечетей, остаточне формування мечеті магрибського типу, 4 період відіграв не таку важливу роль в періодизації мечетей Алжиру, однак саме цей період позначився активним будівництвом медресе, 5 період – вплив іспано-португальських будівельних традицій, декорування, 6 період – період еклектизму і змішування традицій під час османського панування).На основі методології системно-структурного аналізу визначено принципи розташування мечетей в міському середовищі, планувальні схеми, пропорційну побудову, проаналізовано і систематизовано основні елементи, досліджено конструктивні схеми та декор.За методом системно-структурного аналізу сформульовано визначальні ознаки національної самобутності (колонний тип безкупольної мечеті з призматичним кількаярусним мінаретом або з звуженим догори мінаретом з гострокутними елементами завершення) і зовнішні впливи (арабські, давньоримські, перські, андалузькі, візантійські, османські) в архітектурі мечетей Алжиру ХІ ст.– 1830 р., визначено регіони з виявленням ознак національної самобутності в архітектурі на кордоні з Марокко і в долині р. Мзаб та регіони з поєднанням мультикультуралізму в архітектурі на узбережжі Середземномор'я та на кордоні з Тунісом.На основі проведеного дослідження сформульовано практичні рекомендації для проектування мечетей в національних формах.^UThe thesis has revealed and has put forward the arguments how, under the influence of external factors, the ancient heritage of the Roman Empire, local natural climatic conditions and architectural and construction traditions, the signs of the national identity of the Algerian Islamic School of Architecture were formed. It has specified the manifestations of national identity and borrowed traditions in the architecture of mosques, and has developed recommendations for designing of new mosques in the national forms.The Islamic Architecture School of Algeria was formed on the background of historical changes, a constant change of ruling dynasties, as well as under the influence of specific climatic conditions and ethnic features.For the first time, the architectural periodization of Algerian mosques with the characteristics of each period was determined (the first period - a combination of Arab, Berber, Persian influences, distribution of a mosques of hypostyle type; the second period - the influence of the Andalusian architecture, the occurrence of large decoration; the third period - the preference for greater functionality in the construction of mosques, the final formation of a Maghreb type mosque; the fourth period did not play a significant role in the periodization of Algerian mosques, but this period was marked by the active construction of madrassahs; the fifth period – the influence of the Spanish and Portuguese architecture and construction traditions, decoration; the sixth period - a period of eclecticism and mixing of traditions under the Ottoman rule).On the basis of the methodology of the system-structural analysis, the principles of location of mosques in the urban environment, planning schemes and proportional construction are determined; the basic elements are analyzed and systematized; the structural layouts and decoration are studied. Mosques are analyzed from the enlarged urban-planning level (location in the urban environment) to the object level (planning, compositional construction) and element-by-element level (component elements of the superstructure of the mosque, structural systems, decorative finishing of facades and interiors). Then, the peculiarities of different hierarchical levels of mosques are compared with the architectural periodization and geography of location, which enables identifying national signs and external influences in the Algerian Islamic architectural school.It has been proved that the national forms of the mosques of Algeria are expressed as follows: in the domeless Maghreb and Kharijites mosques; in the prismatic minaret with several tiers or the tapered upward minaret with acute-angle elements of crowning, taking into account seismic activity; in the use of a hypostyle type mosque with crowning of each nave with a double sloping roof; and in the use of lightweight wooden roof structures.According to the method of system-structural analysis, the thesis has formulated the determining features of national identity and external influences in the architecture of Algerian Mosques since 11th century till 1830; it has been determined the regions with manifestation of signs of national identity in the architecture on the border with Morocco and in the valley of the M'zab river and regions with a combination of multiculturalism in architecture on the Mediterranean coast and on the border with Tunisia.The practical recommendations for the planning of mosques in national forms are formulated - separately for the mosques of the Maghreb type and for the Kharijites mosques. It has been proved that the process of construction of new mosques should be in parallel with the development of the protection of monuments and restoration activities by expanding the list of objects under state protection and are included in the State or World Monuments Registry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Желєзнова Т. П. 
Розвиток здоров'язбережувальної компетентності вчителів основної школи у системі післядипломної освіти / Т. П. Желєзнова. — Б.м., 2019 — укp.

У роботі досліджено основні тенденції й особливості теорії і практики післядипломної освіти вчителів основної школи у напрямі розвитку здоров'язбережувальної компетентності. З'ясовано особливості здоров'язбережної діяльності вчителів основної школи, що дозволило виокремити основні напрями діяльності закладів післядипломної освіти. Проаналізовано зміст категоріально-понятійного апарату, визначено сутність понять «здоров'язбережувальне освітнє середовище», «здоров'язбережувальна компетентність учителя основної школи», запропоновано авторське тлумачення провідних дефініцій дослідження в контексті розвитку неперервної професійної освіти. Обґрунтовано структурно-компонентний склад (мотиваційно-ціннісний, когнітивний та технологічно-діяльнісний компоненти) здоров'язбережувальної компетентності учителя основної школи та основні види її прояву, сформульовано критеріально-рівневі характеристики досліджуваної якості. На підставі комплексності та багаторівневості задекларованої проблеми виокремлено, обґрунтовано й апробовано організаційно-педагогічні умови розвитку здоров'язбережувальної компетентності учителя основної школи в системі післядипломної освіти: формування стійкої мотивації до професійного самовдосконалення, розвиток усвідомленої потреби у фізичній активності та актуалізація ціннісного ставлення до здоров'я; забезпечення взаємозв'язку змісту освітнього процесу підвищення кваліфікації з повсякденною професійно-педагогічною діяльністю та стимулювання вчителів до рефлексії; збагачення практичного досвіду зі створення безпечного дружнього до дитини освітнього середовища та впровадження превентивних здоров'язбережних проектів відповідно до запитів і потреб учителів. Розроблено і теоретично обґрунтовано модель розвитку здоров'язбережувальної компетентності учителя основної школи в системі післядипломної освіти шляхом реалізації виокремлених організаційно-педагогічних умов та виконано їх експериментальну перевірку.^UMain tendencies and peculiarities of secondary school teachers' theory and practice of postgraduate education towards health care competence development are explored in the manuscript. A current state of problem of building a health-saving educational environment is analyzed, some of its peculiarities are determined by modern social transformations, European integration processes and Ukrainian school reformation. Peculiarities of health-saving secondary school teachers' activity have been found, which allows distinguishing main directions of postgraduate education institutions' system activity in this area. The content of categorical-conceptual apparatus is analyzed, the essence of concepts "health-saving educational environment", "health-saving competence of secondary school teacher" is determined, author's interpretation of leading definitions of research in the context of continuous professional education development is offered. Structural-component composition (motivational-value, cognitive and technological-activity components) of secondary school teachers' health-saving competence and main types of its manifestation are substantiated, criterion-level characteristics of studied quality are formulated. Organizational and pedagogical conditions of development of secondary school teachers' health-saving competence in the system of postgraduate education were singled out, substantiated and tested on the basis of complexity and multilevel of the declared problem: formation of stable motivation for professional self-improvement and development of conscious awareness; ensuring the link between the content of educational process of refresher training and everyday professional and pedagogical activities and stimulating teachers to reflect; enriching hands-on experience in creating a child-friendly educational environment and implementing preventative health-saving projects to meet teachers' requests and needs. The potential of an individual educational trajectory of a secondary school teacher in postgraduate education is presented as a prerequisite for the effective development of his/her health-saving competence. The author's model of development of health-saving competence of secondary school teacher in postgraduate education system was developed and theoretically substantiated by realization of isolated organizational and pedagogical conditions and their experimental verification was performed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Жукова О. А. 
Дидактична система формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій. / О. А. Жукова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій.Обґрунтовано концептуальні засади формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій. Визначено критерії та показники рівнів сформованості соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів, розроблено відповідний діагностичний інструментарій. Створено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дидактичну систему формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій.Об'єкт дослідження – процес навчання студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів.Предмет дослідження – формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій.Мета дослідження – розробити, обґрунтувати й експериментально перевірити дидактичну систему формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій.Методи дослідження: теоретичні - аналіз і узагальнення сучасної літератури для розробки й упровадження в освітній процес авторської дидактичної системи формування соціальної компетентності; синтез, моделювання для систематизації та узагальнення інформації про об'єкт дослідження; емпіричні - анкетування, тестування, психолого-педагогічне спостереження для діагностики рівня сформованості соціальної компетентності; бесіди, опитування, педагогічне тестування, експертне оцінювання для з'ясування найбільш важливих показників сформованості соціальної компетентності в здобувачів освіти; педагогічний експеримент, що проводився з метою перевірки гіпотези; математичної статистики для опрацьовування експериментальних даних.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше обґрунтовано концептуальні засади формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів засобами ігрових технологій (концептуальні ідеї, наукові підходи й принципи, які стали підґрунтям для розробки й забезпечення результативності дидактичної системи). Створено на теоретичному рівні та перевірено шляхом проведення педагогічного експерименту дидактичну систему, що є поєднанням цільового (загальна мета та система супідрядних їй цілей), концептуального (основні положення системного, особистісного, особистісно-зорієнтованого, компетентнісного підходів, загальнодидактичних і специфічних принципів досліджуваного процесу), змістовно-технологічного (описує та формує компоненти соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей: мотиваційно-світоглядний, когнітивний, діяльнісно-операційний, особистісно-рефлексійний; визначає найефективніші ігрові технології; дидактико-методичне забезпечення та поетапне формування соціальної компетентності, що визначається програмою та змістом навчальних дисциплін, а також розкриває дидактичні умови її результативності), контрольно-оцінного (критерії, показники, рівні сформованості соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей та результат дослідження) блоків.Практичне значення одержаних результатів полягає в розробленні та впровадженні в освітній процес студентів гуманітарних спеціальностей класичних університетів: дидактико-методичного забезпечення процесу формування соціальної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей засобами ігрових технологій під час вивчення предметів психолого-педагогічного спрямування, презентованого у вигляді робочих програм навчальних дисциплін, дидактичних засобів навчання, методичних рекомендацій до спецкурсів (внесено зміни у варіативну частину навчального плану підготовки студентів гуманітарних спеціальностей із галузей знань 03 – гуманітарні науки: 035 – філологія; 032 – історія та археологія, 033 – філософія, 034 – культурологія; модифіковано навчально-методичні комплекси дисциплін: «Педагогіка», «Основи педагогіки», «Педагогіка та методика виховної роботи» й «Основи педагогіки та методики виховної роботи», «Культура педагогічного спілкування», «Педагогіка вищої школи», «Педагогіка і психологія вищої школи»; видано монографію з теми роботи; розроблено й упроваджено авторський спецкурс «Педагогічна інноватика»).^UThe dissertation is a theoretical and experimental research on the formation of social competencess of humanitarian students at classical universities by means of game technologies.The paper contains a conceptual bases for the formation of social competences of students by means of game technologies. It determines the criteria and indicators of the levels of social competence formation of students and develops appropriate diagnostic tools.Object of the research: the process of educating humanitarian students of classical universities.Scope of the research: the formation of their social competences through game technologies.Aim of the research: to develop, substantiate and experimentally test the didactic system of forming social competences of humanitarian students of classical universities by means of game technologies.Methods of the research: the theoretical - analysis and summarization of modern literature to develop and apply in the educational process the author's didactic system of formation of social competences; synthesis and modelling to summarise information about the object of study; the empirical - questionnaires, testing, psychological and pedagogical observation to diagnose the level of formation of social competences; interviews, surveys, pedagogical testing and expert assessment to determine the most important indicators of the formation of students' social competences. The pedagogical experiment was conducted to test the hypothesis, while the mathematical statistics methods were used to process the experimental data.Academic novelty of the gained results is that this is the first time when:the author grounded for the first time a conceptual bases for the formation of social competences of students by means of game technologies (incl. conceptual ideas, scientific approaches and principles which became the basis for development and maintenance of the efficiency of didactic system). The didactic system was created at the theoretical level and tested by means of a pedagogical experiment, which is a combination of the following sections:- the target (the purpose is the formation of students' social competences by means of game technologies and the system of subordinate goals), conceptual (basic provisions of the system, personality, personality and personality), general didactic and specific principles of the study process);- the content-technological (describes and forms the components of social competences of students of humanities: motivational-outlook, cognitive, activity-operational, personality-reflection; determines the most effective game technologies;- the control and evaluation (criteria, indicators, social competence level of students of humanities and the result of the research it) blocks.The paper also does the following:- develops a modified variant of combining the types of activities of humanitarian students of classical universities (the educational, self-educational, scientific-research, practical);- specifies the motivational, semantic, procedural, personality-evaluation criteria, indicators and diagnostic apparatus necessary for determining the levels of social competence of humanitarian students by means of game technologies.The practical significance of the obtained results is in the development and implementation in the educational process of humanitarian students of classical universities of the didactic and methodological support of the process of formation of their social competences by means of game technologies in the study of subjects of psychological and pedagogical direction, represented by work plans for courses taught, teaching aids, and methodological recommendations for special courses (changes were made to the variational part of the syllabus for the preparation of humanitarian students of the following specialties in specialization 03 (humanities): 035 - philology, 032 - history and archeology, 033 - philosophy, 034 - cultural studies). The author modified work plans of the following study disciplines: “Pedagogy”, “Basics of Pedagogy”, “Pedagogy and Methodology of Educational Work”, “Fundamentals of Pedagogy and Methods of Educational Work”, “Culture of Educational Communication”, “Pedagogy of Higher School”, “Pedagogy and Psychology of Higher School”. The author published the monograph and developed and implemented the special course “Pedagogical Innovation”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Дідур Н. А. 
Формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки / Н. А. Дідур. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі висвітлено окремі аспекти проблеми формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки: виявлено й теоретично обґрунтовано педагогічні умови, що мають вплив на формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки (поступове доповнення навчальних планів окремими темами та навчальними дисциплінами (варіативна складова) циклу професійної та практичної підготовки студентів; упровадження інтерактивних методів навчання з урахуванням контексту професійної діяльності вчителя початкової школи; освітнє середовище (традиції, норми, правила поведінки, соціальна ситуація); забезпечення мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до виявлення і прояву соціокультурної компетентності у процесі фахової підготовки та модель її реалізації, що містить такі складники: мета, завдання, підходи, принципи, форми, методи, стадії формування, критерії, показники, рівні сформованості соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Визначено, що структуру соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи становлять когнітивний, аксіологічний комунікативний та прогностичний компоненти. Сформованість соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи визначається високим, середнім та низьким рівнями за певними показниками. У процесі експериментального дослідження доведено ефективність створеної організаційно-педагогічної моделі формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки.^UThe Dissertation is devoted to the problem of formation of sociocultural competence of elementary school future teachers in the process of professional training. The pedagogical conditions for forming the sociocultural competence of future elementary school teachers in the process of professional training (phased supplementation of the curriculum by separate subjects and educational disciplines (variational component) of the cycle of professional and practical training of students are revealed and theoretically substantiated; implementation of interactive teaching methods taking into account the context of the professional activity of the elementary school teacher; educational environment (traditions, norms, rules of conduct, social situation); provision of the attitude of motives and values towards the identification and manifestation of socio-cultural competence in the process of professional training and the model of its implementation, containing the following components: purpose, tasks, approaches, principles, forms, methods, stages of formation, criteria, indicators, levels of formation of sociocultural competence of elementary school future teachers. It is determined that the structure of sociocultural competence of future primary school teachers is cognitive, motivational, reflexive and communicative components. The formation of sociocultural competence of future primary school teachers is determined by high, medium and low levels according to certain indicators. In the process of experimental research the efficiency of the developed organizational and pedagogical model of formation of socio-cultural competence of elementary school future teachers in the process of professional training has been proved


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Асманов А. Р. 
Виховання почуття Батьківщини в старшокласників у процесі вивчення кримськотатарської літератури / А. Р. Асманов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано проблему виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури, що дозволило створити модель формувального процесу, розробити й експериментально перевірити методику та педагогічні умови виховання почуття Батьківщини в старшокласників засобами кримськотатарської літератури.Мета дослідження полягає в теоретичній розробці та обґрунтуванні методичної системи виховання почуття Батьківщини в старшокласників у процесі вивчення творів кримськотатарської літератури, а також експериментальній перевірці її ефективності.Об'єкт дослідження: патріотичне виховання учнів у шкільному курсі кримськотатарської літератури (старша школа).Предмет дослідження: зміст, форми, методи, засоби виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення ліричних творів кримськотатарської літератури. Для виконання завдань використано такі методи дослідження: теоретичні – пошуково-бібліографічний (для систематизації філософських, культурологічних, літературознавчих, психолого-педагогічних, методичних та ін. джерел); аналізу й синтезу, порівняння, узагальнення та конкретизації, систематизації та класифікації (для опрацювання джерел, розробки й обґрунтування методичної системи, формулювання завдань дослідження та висновків за його результатами); історико-ретроспективний (для розгляду етапів розвитку методичної науки з досліджуваної проблеми); проблемно-прогностичний (для визначення та використання в дослідженні надбань методичної науки та шкільної практики); категоріальний (для уточнення педагогічних термінів і понять); емпіричні – спостереження за навчально-виховним процесом на уроках кримськотатарської літератури; усне й письмове опитування вчителів та учнів з досліджуваної проблеми; розробка, проведення, аналіз та оцінювання учнівських контрольних робіт у ході експериментальної роботи; метод статистичної обробки експериментальних даних педагогічного експерименту з метою одержання кількісно-якісних характеристик ефективності пропонованої методичної системиНаукова новизна результатів дослідження: уперше: розроблено й науково обґрунтовано методичну систему виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури, що містить методи, форми, засоби та педагогічні умови і базується на філософських засадах людиноцентризму в освіті, єдності свідомості й почуттів, ціннісної настанови; психологічних теоріях розвитку особистості в навчально-виховному процесі, з урахуваннням особливостей сприймання художнього твору та вікових психо-розумових особливостей старшокласників; педагогічних ідеях духовного розвитку і патріотичного виховання, технологізації освіти в контексті особистісно орієнтованої парадигми та компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання і виховання, операційного підходу до формування почуттів, інтерсуб'єктного навчання та виховання читацької культури; визначено критерії з показниками (літературні знання: обізнаність із програмовими творами та їх авторами; визначення основних образних компонентів виучуваних текстів; читацькі вміння: здатність визначати в тексті художні картини та пояснювати їх значення; вміння аналізувати весь твір; особистісно ціннісні ставлення: здатність до естетичного сприйняття твору; особистісне ставлення до цінностей, виражених митцем) й рівні вихованості почуття Батьківщини в старшокласників унаслідок засвоєння ідейно-особистісного потенціалу вивчених ліричних творів; уточнено і поглиблено поняття «Батьківщина», «патріотизм», «патріотичне виховання», схарактеризовано сутність феномена «виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури»; набули подальшого розвитку педагогічні ідеї особистісно орієнтованого, технологізованого, діяльнісного і компетентнісного навчання та виховання в шкільному курсі кримськотатарської літератури. Практична значущість результатів дослідження полягає в розробці апробованої системи навчально-виховних завдань для виховання почуття Батьківщини в старшокласників засобами кримськотатарської літератури, а також методичних рекомендацій щодо навчально-виховного процесу в шкільному курсі кримськотатарської літератури (старша школа). Ступінь упровадження – висока. Сфера (галузь використання) – педагогічна, загальноосвітні заклади.^UThe thesis presents the theoretical substantiation and practical realization of the problem of raising a sense of the Motherland in high school students during the study of the Crimean Tatar literature, which made it possible to create a model of the formation process, to develop and experimentally test the methodology and pedagogical conditions of raising a sense of the Motherland in high school students by means of Crimean Tatar literature. The purpose of the study is to develop and substantiate the methodical system of raising the feelings of the Motherland in high school students in the process of studying the works of the Crimean Tatar literature, as well as experimentally checking its effectiveness.Object of research: the patriotic education of students in the school course of the Crimean Tatar literature (high school).Subject of research: content, forms, methods, means of educating the sense of Homeland among high school students in the process of studying the lyrical works of the Crimean Tatar literature.To solve the problems, the following research methods were used: theoretical - search and bibliographic (for systematization of philosophical, cultural, literary, psychological, educational, methodical and other sources); analysis and synthesis, comparison, generalization and concretization, systematization and classification (for processing sources, developing and justifying a methodological system, formulating research objectives and conclusions from its results); historical retrospective (to consider the stages of development of methodological science on the studied problem); problem prognostic (to identify and use in the study the achievements of methodical science and school practice); categorical (to clarify pedagogical terms and concepts); empirical - observation of the educational process at the lessons of the Crimean Tatar literature; verbal and written questioning of teachers and students on the problem being studied; development, implementation, analysis and evaluation of student test papers in the course of experimental work; a method of statistical processing of experimental data of a pedagogical experiment in order to obtain quantitative and qualitative characteristics of the effectiveness of the proposed methodological system.The scientific novelty of the results of the research: for the first time: the methodical system of raising a sense of the Motherland in high school students is developed and scientifically substantiated during the study of the Crimean Tatar literature containing methods, forms, means and pedagogical conditions and is based on the philosophical foundations of human-centeredness in education, the unity of consciousness and feelings; psychological theories of personality development in the educational process, taking into account the peculiarities of the perception of the artistic works and the age-old psycho-mental characteristics of high school students; pedagogical ideas of spiritual development and patriotic education, technology education in the context of a personally oriented paradigm and competence-activity approach to education and training, operational approach to the formation of feelings, inter-subject learning and education of the reader's culture; criteria are determined with indicators (literary knowledge: a) awareness with program products and their authors; b) definition of the main figurative components of the learned text; reader skills:а) the ability to define art pictures in the text and explain their meaning; b) the ability to analyze the whole work; personality values relations:а) the ability to aesthetic perception of a work; b) personal attitude to the values expressed by the artist) and the level of education in high school students of patriotic feelings as a result of the assimilation of the ideological and personal potential of the studied lyrical works. The concept of «Fatherland», «patriotism», «patriotic education» is elaborated and deepened; to characterize the essence of the phenomenon of «raising a sense of the Motherland during the study of the Crimean Tatar literature»; acquired the further development of pedagogical ideas of personally oriented, technologized, activity and competence education and education in the school course of the Crimean Tatar literature.Practical value of results of the thesis research is to develop a proven system of teaching and educational objectives of education by means of the Crimean Tatar literature at the high school students the sense of the Motherland, and also methodical recommendations for educational process in the school course of the Crimean Tatar literature (high school). The degree of implementation - high. Scope (the area of use) - educational, educational Institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Мазуренко В. В. 
Міжнародно-правова спадщина П. Є. Казанського / В. В. Мазуренко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню міжнародно-правової спадщини професора П. Є. Казанського, її впливу на розвиток доктрини міжнародного права. У роботі висвітлено основні етапи становлення міжнародно-правових поглядів П. Є. Казанського, методологію дослідження міжнародно-правових явищ, вплив на розвиток теоретичних поглядів щодо окремих інститутів міжнародного права. Розглянуто прогностичний потенціал міжнародно-правових ідей та концепцій П. Є. Казанського. Виявлено методологічні підходи та принципи П. Є. Казанського щодо міжнародно-правових досліджень. Надана характеристика поглядів Казанського на систему, джерела і суб'єктів міжнародного права. Зроблено висновок про прихильність П. Є. Казанського широкому підходу щодо розуміння міжнародного права, у відповідності до якого міжнародне публічне і міжнародне цивільне (приватне) право складає єдину систему права. Висвітлено ідеї П. Є. Казанського щодо ролі міжнародної правосвідомості у функціонуванні міжнародного права, її віднесення до джерел міжнародного права. Розглянуто концепції П. Є. Казанського щодо інституціоналізації міжнародного права, міжнародного адміністративного права та права міжнародного управління, надана оцінка прогнозу П. Є. Казанського щодо розвитку адміністративних союзів держав. Розкрито значення концепції П. Є. Казанського відносно змісту міжнародного цивільного (приватного) права та його місця в системі міжнародного права, прогнозу щодо розвитку та кодифікації міжнародного приватного права, виникнення всесвітньо-цивільного права.Доведено, що П. Є. Казанському притаманна авторська система методологічних підходів, принципів і методів. Важливим методологічним принципом П. Є. Казанського, який він запроваджує у всіх своїх працях, – це перевага аналізу нормативного матеріалу, на відміну доктрині міжнародного права, яка на той час була важливим джерелом та основою системи міжнародного права. Особливо це виявляється у працях з адміністративних союзів держав. Тобто можна охарактеризувати П. Є. Казанського як послідовного позитивіста. Виявлено, що внесок П. Є. Казанського в розвиток міжнародного права є найбільш значним у галузі міжнародного адміністративного права та складається у формуванні концепції інституціоналізації міжнародного права, виокремленні та характеристиці права міжнародного управління. Концепція міжнародного управління дозволяє по-новому оцінити прогностичні думки П. Є. Казанського щодо розвитку міжнародного права. Зростання кількості адміністративних союзів держав, утворених після першої світової війни, – Ліги Націй і Міжнародної організації праці, а також створення після другої світової війни ООН і системи її спеціалізованих установ, повністю підтвердило наукову обґрунтованість ідей П. Є. Казанського щодо подальшого розвитку міжнародного права та його інституалізації.Встановлено, що П. Є. Казанський запровадив ідею щодо міжнародної правосуб'єктності людства. Під людством він розуміє всесвітнє суспільство, в яке входять і окремі особи, і групи осіб, і держави. Тобто, це широкий підхід до людства, яке складається із усіх соціальних компонентів. За П. Є. Казанським, людство реалізовує свою правосуб'єктність шляхом вільного союзу. Саме ця ідея фактично є включенням людства до суб'єктів міжнародного права в якості окремого суб'єкта, який володіє унікальними характеристиками. Вона випереджає сучасні уявлення про міжнародне співтовариство, тісно пов'язані з концепцію міжнародної правосуб'єктності людства. З цього випливає висновок, що визнання міжнародної правосуб'єктності людства не є виключно відображенням змін сучасного міжнародного права, її причини значно глибше, і можливо, сучасні тенденції тільки актуалізують їх.^UThe thesis is devoted to the study of the international legal heritage of Professor P.E. Kazanskyi, its influence on the development of the doctrine of international law. The main stages of the formation of international legal views of P. E. Kazanskyi, the methodology of the study of international legal phenomena, the impact on the development of theoretical views on certain institutions of international law are considered. The prognostic potential of international legal ideas and concepts of Kazanskyi is considered. The methodological approaches and principles used by P.E. Kazanskyi in international legal research are revealed. The characteristic of Kazanskyi's views on the system, sources and subjects of international law is given. It is concluded that P.E. Kazanskyi is committed to a broad approach to understanding international law, according to which international public and international civil (private) law constitutes a unified system of law. The ideas of P.E. Kazanskyi on the role of international justice in the functioning of international law, its attribution to the sources of international law are highlighted. The views of P.E. Kazanskyi on the place and content of international river law in the system of international law at the end of the 19th century are analyzed. The concepts of P.E. Kazanskyi on the institutionalization of international law, international administrative law and the law of international governance are examined; the forecast of P.E. Kazanskyi regarding the development of international unions of states is evaluated. The significance of P.E. Kazanskyi's ideas regarding the content of international civil (private) law and its place in the system of international law, a forecast regarding the development and codification of private international law, the emergence of world civil law is disclosed. It is proved that P.E. Kazanskyi is the most famous representative of the Odesa school of international law at the end of the 19th - beginning of the 20th centuries, who made the greatest contribution to the development of the science of international law.It is proved that Peter Kazanskyi has an inherent authorial system of methodological approaches, principles and methods. An important methodological principle of Peter Kazanskyi, which he introduces in all his works, is the advantage of the analysis of normative material, in contrast to the doctrine of international law, which at that time was an important source and basis of the system of international law. This is especially evident in the writings on administrative unions of states. That is, one can characterize Peter Kazanskyi as a consistent positivist.It is revealed that Peter Kazanskyi's contribution to the development of international law is the most significant in the field of international administrative law and consists in the formation of the concept of institutionalization of international law, the separation and characterization of the law of international management. The concept of international governance allows us to re-evaluate the predictive opinions of Peter Kazanskyi on the development of international law. The growing number of administrative unions of states formed after the World War I, the League of Nations and the International Labour Organization, as well as the creation after the World War II of the United Nations and the system of its specialized institutions, fully confirmed the scientific validity of the ideas of Peter Kazanskyi on the further development of international law and its institutionalization.It is established that Peter Kazanskyi introduced the idea of the international legal personality of mankind. Under humanity, he understands a global society that includes both individuals and groups of individuals and states. That is, it is a broad approach to humanity, consisting of all social components. According to Peter Kazanskyi, humanity realizes its legal personality through a free union. In fact, this idea is actually the inclusion of humanity in the subjects of international law as a separate entity that possesses unique characteristics. It is ahead of current ideas about the international community, closely related to the concept of the international legal personality of mankind. From this it follows that the recognition of humanity's international legal personality is not solely a reflection of changes in modern international law, its causes are much deeper, and perhaps current trends only actualize them.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Депчинська І. А. 
Розвиток змісту шкільної гуманітарної освіти на Закарпатті в період 1919–1939 рр / І. А. Депчинська. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації висвітлено чинники розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти в школах Підкарпатської Русі періоду 1919–1939 рр. Схарактеризовано періоди розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти, розкрито напрями, методи, форми, обґрунтовано сутність поняття «розвиток змісту гуманітарної освіти» на основі системно-структурного аналізу, який уможливив виокремлення складників і найважливіших принципів розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти Підкарпатської Русі. Висвітлено організаційні засади розвитку шкільної гуманітарної освіти на Закарпатті в 1919–1939 рр.Подальшого розвитку набула оцінка внеску культурно-освітніх діячів, письменників, педагогів Закарпаття у процес розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти, а також ролі педагогічних товариств, педагогічної періодики в розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти. До наукового обігу введено нові документи, факти, що базовані на виявлених архівних матеріалах. Розкрито основні положення глобального методу та доведено його ефективне використання у процесі вивчення іноземних мов. Констатовано, що творчі надбання педагогів минулого на Закарпатті є актуальними та можуть бути використані в сучасному навчально-виховному процесі загальноосвітніх і вищих навчальних закладів, у діяльності вчителів, педагогів.^UIn the thesis were firstly investigated the stages (four stages: formation, development, establishment, contradictions), as well as the preconditions (historical, socio-political, cultural and educational, material and economic) factors, peculiarities of the development of the content of school humanitarian education of the Transcarpathian region during the interwar period were disclosed.In the process of analysis of the historical and social peculiarities of the development of the content of school humanitarian education in Transcarpathia in the interwar period, it was discovered that during this period, the schooling of the region developed on the basis of priority ideas: democratic, the idea of the unity of Slavs, the national idea, the idea of multiculturalism in education.The development of the content of the school humanitarian education in Transcarpathia during the studied period is disclosed in the contexts of: dynamic, specific and factorial.The system-structural analysis of the concept of «the development of the content of school humanitarian education», which is carried out in two directions (or, measurements: transverse (or vertical) and longitudinal (or horizontal)) is substantiated.To implement the above told, a manual for studying Czech and Hungarian languages in the Ukrainian (primary) schools of the polyethnic region of Transcarpathia was offered. The use of the method of globalization can become productive in the process of studying foreign (regional) languages by students – future foreign philologists.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Кунінець О. О. 
Корекція рухової сфери глухих дітей молодшого шкільного віку засобами оздоровчого туризму / О. О. Кунінець. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації досліджується проблема корекції рухової сфери глухих дітей молодшого шкільного віку засобами оздоровчого туризму. Теоретично обґрунтовано проблему особливостей рухового розвитку глухих дітей молодшого шкільного віку та з'ясовано засоби його корекції. Визначено показники розвитку рухових здібностей глухих дітей молодшого шкільного віку та їхніх однолітків, які чують, і здійснено порівняння отриманих результатів контрольних та експериментальної груп. Проведено оцінку рівнів розвитку базових рухових здібностей: початкового, середнього, достатнього і високого. Теоретично обґрунтовано методику корекції рухової сфери глухих дітей, на її основі розроблено та експериментально апробовано навчально-методичний інструментарій «Програма позакласних занять з оздоровчого туризму для глухих дітей 1–4 класів». Перевірено ефективність розробленої програми з оздоровчого туризму, що спрямована на корекцію та розвиток рухової сфери глухих дітей молодшого шкільного віку. Результати дослідження можуть бути використані в корекційно-розвивальному процесі в спеціальних загальноосвітніх школах-інтернатах для глухих дітей, у загальноосвітніх школах, в яких впроваджено інклюзивне навчання, в центрах інвалідного спорту, а також у процесі підготовки фахівців з корекційної педагогіки, ерготерапевтів, студентів факультетів фізичного виховання, вчителів, тренерів з інвалідного спорту, вихователів молодших класів; можуть слугувати основою для розробки психолого-педагогічних рекомендацій, а також для вдосконалення чинних програм.^UThe thesis deals with the problem of correction of motor sphere of deaf children of junior school age by means of health tourism. In this study the issue concerning peculiarities of motor development of deaf children of junior school age is theoretically analyzed and the means of its correction are elicited. Indicators of physical preparedness of deaf children of junior school age and their hearing peers were determined and a comparison of the results of the control and experimental groups was made. The following levels of development of basic motor abilities were determined: low, lower than average, average, above average and high. The health tourism program for deaf pupils of grades 1-4, who participate in extra-curricular education groups of touristic-linguistic direction of was elaborated, theoretically grounded and experimentally tested. The program is aimed at deaf children and allows them to acquire tourism skills and generally improve their health condition. Its goals also include development of physical abilities, moral and educational qualities in this category of children, disclosure of the individuality of each child, facilitating the speech and emotional development. The basis of the proposed training program is mobile games, relay race, general development exercises resulting in the acquisition of special knowledge, skills and habits of health tourism. The program introduces the speech material presented for each year of study from the 1st to the 4th grades. It is designed taking into account the psychophysical features of the development of deaf children and focuses on them acquiring the special vocabulary and phraseology. The knowledge which they got will allow the group members to adapt to the conditions of the natural environment easier, expand their scope significantly and deepen their knowledge and understanding of the surrounding world. The expected result also supposes the maximum development of pupils' abilities, the consolidation of their knowledge at school and their connection with life. The foot activities will help to develop the skills of proper walking, coordination of movements; develop basic physical qualities: speed-power, speed, power, flexibility, endurance, moral-volitional qualities: balance, self-confidence, activity, initiative, decisiveness, courage, perseverance. The results obtained in the study can be used in the correction-development process in special boarding schools for deaf children and centers for the disabled, while training specialists in correctional pedagogy, PE department students, teachers, coaches for disabled sports, tutors of the junior classes. The study can also serve as the basis for the development of psychological and pedagogical recommendations and requirements for special education, as well as for the improvement of the current program of special education and training in specialized schools.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Пак І. В. 
Академічна культура українського студентства: фактори формування та особливості прояву / І. В. Пак. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: академічна культура українського студентства. Мета: розробка концептуальних засад соціологічного вивчення феномену академічної культури студентства, особливостей прояву та факторів її формування в умовах українського суспільства. Методи дослідження: аналіз та синтез, метод узагальнення та порівняння, історико-генетичний метод, метод аналізу документів, метод масового анкетного опитування, метод фокусованого групового інтерв'ю, метод глибинного інтерв'ю, методи групування, класифікації, кореляційного та факторного аналізу. Теоретичні та практичні результати: застосовано ідеї практичної парадигми, зокрема положення про «фоновий» характер і «розкриваючу» природу повсякденних практик; виділено та схарактеризовано функції академічної культури; сформульовано соціологічне визначення поняття «академічна культура студентства»; визначено емпіричні індикатори академічної культури студентів; представлено соціологічну інтерпретацію структури академічної культури на різних рівнях її прояву. Новизна: розробка концептуальних засад дослідження академічної культури студентства, її факторної зумовленості та особливостей прояву. Ступінь впровадження: отримані результати сприяли вдосконаленню навчальних курсів «Соціологія культури», «Соціологія освіти» та «Методика викладання соціально-політичних дисциплін», які викладаються на соціологічному факультеті Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.^UObject: Academic Culture of Ukrainian Students. Aim: a sociological study conceptualization of the students' academic culture phenomenon, features of manifestation and factors of its formation in Ukrainian society. Research methods: analysis and synthesis, generalization and comparison, historical-genetic method, document analysis, questionnaires, focus group interviews, in-depth interviews, grouping and classification, correlation and factor analysis. Theoretical and practical results: the practical paradigm is applied, particularly the statement about the "background" nature and the "revealing" nature of everyday practices; the functions of academic culture are highlighted and characterized; the sociological definition of the concept "academic culture of students" is formulated; the empirical indicators of students' academic culture are determined; a sociological interpretation of the academic culture structure at different levels of its manifestation is presented. Novelty: conceptualization of studying of students' academic culture, its factor conditionality and features of manifestation. The degree of implementation: results contributed to the improvement of courses "Sociology of Culture", "Sociology of Education" and "Methodology of Teaching Socio-Political Disciplines" at the School of Sociology V. N. Karazin Kharkiv National University.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Шелег Т. В. 
Психологічні чинники життєтворчості у молодшому шкільному віці. / Т. В. Шелег. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню психологічних чинників життєтворчості у молодшому шкільному віці. У роботі узагальнено теоретичні положення про життєтворчість особистості у екзистенційній, гуманістичній, індивідуальній психології та суб'єктно-діяльнісному підході вітчизняної психології; виокремлено основні психологічні чинники життєтворчості та досліджено особливості їх проявів у молодшому шкільному віці; з'ясовано типи молодших школярів за проявами чинників життєтворчості; встановлено залежність психологічних чинників життєтворчості від середовища розвитку дитини молодшого шкільного віку. Молодший шкільний вік є сензитивним періодом для формування чинників життєтворчості: відбувається трансформування незрілих психологічних захистів у зрілі по мірі когнітивного та емоційного розвитку, набуває динаміки креативність, та починає розвиватися рефлексія, зокрема її емоційний компонент. З'ясовано, що життєтворчість у молодшому шкільному віці проявляється у креативності, самостійності, наполегливості та обережності. Зміст життєтворчості визначається креативністю та психологічними захистами, якими користується дитина, а також рівнем її самооцінки та тривожності. Середовище розвитку, зокрема батьківська позиція та освітнє середовище, визначають особливості психологічних чинників життєтворчості та зміст життєтворчості загалом.Доведено ефективність розробленої розвивальної програми «Життєтворчість», що спрямована на оптимізацію чинників життєтворчості у молодшому шкільному віці.^UThe dissertation is devoted to research of psychological factors of life-creativity at primary school age. The paper summarizes the theoretical concepts related to life creativity which are studied in existential, humanistic, individual psychology and subject-activity approach of psychology; the main psychological factors of life-creativity are singled out and peculiarities of their manifestations in the midchildhood are researched; the types of primary school children according to the manifestations of life-creativity factors are determined; the dependence of psychological life-creativity factors on the child's development environment is demonstrated.The midchildhood is a sensitive period for the formation of life-creativity factors: the transformation of immature psychological defenses in the mature ones takes place at this period due to the cognitive and emotional development; creativity elements are dynamic; reflection development is on the initial stage, in particular, its emotional component.The research paper reveals that life-creativity at midchildhood manifests itself in creativity, independence, diligence and caution. The content of life-creativity is determined by the creativity and adaptive mechanisms used by the children, as well as the level of self-esteem and anxiety. The development conditions, parental position in particular, determine the peculiarities of life-creativity content and its psychological factors.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Житницький А. О. 
Формування здорового способу життя старших підлітків у процесі занять пауерліфтингом / А. О. Житницький. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – навчально-тренувальний процес з пауерліфтингу у дитячо-юнацькій спортивній школі. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити методику формування здорового способу життя старших підлітків у процесі занять пауерліфтингом. Методи дослідження: теоретичні; емпіричні; методи математичної статистики. Встановлені рівні фізичної, функціональної, технічної та психологічної підготовленості старших підлітків. Розроблено трьохрівневу структурно-логічну і поетапну моделі формування здорового способу життя старших підлітків у процесі занять з пауерліфтингу у дитячо-юнацькій спортивній школі; виявлено параметри позитивних зрушень у показниках фізичної, технічної, психологічної підготовленості та функціонального стану старших підлітків. Визначено кількісні характеристики показників фізичної, технічної, психологічної підготовленості та функціонального стану старших підлітків, які дозволяють контролювати процес занять з пауерліфтингу на кожному році навчання. Обґрунтовано навчальну програму занять з пауерліфтингу «Штанга» для старших підлітків першого року навчання. Розроблено та впроваджено методику формування здорового способу життя старших підлітків у процесі занять пауерліфтингом. Доповнено дані про особливості впливу систематичних занять фізичною культурою на системи організму старших підлітків. Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає у тому, що розроблену методику та результати дослідження впроваджено у навчально-тренувальний процесс низки навчальних закладів України.^UThe object of the study is the training of the powerlifting process in the junior sports school. The purpose of the study is to theoretically substantiate, develop, and experimentally test a method for forming a healthy way of life for older teenagers in the process of powerlifting. Research methods: theoretical, empirical, methods of mathematical statistics. Levels of physical, functional, technical and psychological readiness of older adolescents are determined in the research. The research revealed the parameters of positive changes in indicators of physical, technical and psychological preparedness and functional state of older teenagers under the influence of powerlifting classes. The quantitative characteristics of indicators of physical, technical and psychological preparedness and functional state of senior teenagers are determined, which gives opportunity to control the process of powerlifting exercising at each of two years of studying. The training program for powerlifting classes “The bar” for the senior teenagers of the first year of study at the children's and youth sport school is substantiated. The method of formation of a healthy lifestyle of senior teenagers in the process of powerlifting trainings is developed and implemented. Analysis of the problem's study state of forming a healthy lifestyle of older teens in the process of powerlifting training in the domestic scientific and methodological and practical developments, as well as the results of their own studies, indicates that this problem has not yet found its full disclosure, which confirms its relevance. The practical significance of the results of the research is that the developed methodology and the results of the research have been introduced into the training process of a number of educational institutions in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Ляшуга І. Ю. 
Науково-організаційні засади розвитку метрологічного забезпечення в Україні (1901 р. – початок XXI ст.) / І. Ю. Ляшуга. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота є комплексним науково-історичним дослідженням, де на основі використання репрезентативної джерельної бази проаналізовано особливості розвитку науково-організаційних засад метрологічного забезпечення України. Досліджено, що передумовами формування метрології в Україні була діяльність Д.І. Менделєєва з упровадження заходів прикладної та законодавчої метрології. Створення на базі харківської повірочної палатки першої державної устави України в галузі метрології – Української Головної палати мір і ваг – сприяло формуванню державної метрологічної служби та розробленню еталонів. Проаналізовано характерні ознаки розвитку метрологічного забезпечення України. Доведено, що основним метрологічним центром залишався Харківський державний інститут мір та вимірювальний приладів, де було створено вісім еталонів СРСР. Досліджено розвиток метрологічного забезпечення упродовж 1991 р. – початок ХХІ ст. та систематизовано напрями науково-дослідної роботи провідних метрологічних установ України та ННЦ «Інститут метрології». Обґрунтовано, що за цей період було створено унікальну еталонну базу (69 державних первинних еталонів і 71 вторинний еталон), що дало змогу Україні стати метрологічно незалежною державою. Узагальнено здобутки наукових колективів у галузі метрології та окреслено напрями розвитку наукової метрологічної школи України.^UThe dissertation work is a complex scientific-historical research, based on the use of a representative source base; the peculiarities of the development of scientific and organizational principles of metrological supervision of Ukraine were analyzed. It is investigated that the precondition for the formation of metrology in Ukraine was the activity of Mendeleyev D.I. on applied and legislative metrology introduction and creation of the first metrological centers. The creation on the basis of the Kharkov Testing Chamber as the first state statute of Ukraine in the field of metrology - the Ukrainian Main Chamber of Measures and Weights contributed to the formation of the state metrological service and the development of standards. The characteristic features of the metrological supervision of the Ukrainian SSR are analyzed. It was proved that the main metrological center was the Kharkiv State Research Institute of Metrology, where in the Soviet era eight standards of the USSR were created. During 1991 - the beginning of the XXI century the development of metrological supervision was explored and the directions of research work of leading metrological establishments of Ukraine and NSC "Institute of Metrology" were systematized. It is substantiated that during this period a unique reference base (69 state primary standards and 71 secondary standards) was created that made it possible for Ukraine to become a metrological independent state. The achievements of scientific collectives in the field of metrology are generalized and directions of development of the scientific metrological school of Ukraine are outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського