Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (38)Реферативна база даних (3645)Книжкові видання та компакт-диски (3597)Журнали та продовжувані видання (241)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 493
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Велемець О.В. 
Розвиток освіти і педагогічної думки на західноукраїнських землях в XVI - XVII століттях: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Велемець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Комплексно досліджуються і аналізуються фактори, які зумовили активізацію розвитку педагогічної думки на західноукраїнських землях в ХVI - XVII століттях. Дослідженням встановлено, що саме братства і їх школи виступили як осередки національної самоорганізації і української національної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)4

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Агафонова Н.В. 
Становлення національної системи освіти в Україні: 1917-1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.В. Агафонова ; Одес. держ. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 1998. — 16 с. — укp.

Предметом дослідження є система освіти, її концептуальне вирішення і неоднозначний (у контексті революційних подій) процес практичного втілення. Розглянуто пропозиції щодо реформування освітньої галузі, ініційовані всіма урядовими структурами, що змагались за владу в Україні упродовж 1917-1920 рр. Було відтворено в історичній послідовності процес становлення національної системи освіти в Україні у 1917-1920 рр. Розкрито методологічні аспекти вибору і історичну обумовленість пропагованих в означений період перспектив розвитку освітньої галузі. Визначено рівень узгодженості ініційованих різними владами реформ освітньої системи з реальним економічним і політичним статусом, потенціалом України, конкурентоспроможність системи освіти на світовому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Вдович С.М. 
Розвиток ідей гуманної педагогіки в Західній Україні (кінець ХІХ-початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.М. Вдович ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Проведено дослідження становлення і розвитку ідей гуманної педагогіки Західної України кінця ХІХ - початку ХХ ст. Визначено сутність понять, які поглиблюють розуміння змісту ідей гуманноїпедагогіки, виявлено основні передумови, досліджено тенденції й особливості розвитку ідей гуманної педагогіки регіону означеної доби. Зроблено висновки про можливість використання досвіду та провідних ідей гуманної педагогіки Західної України кінця ХІХ - початку ХХ ст. в процесі реформування сучасної вищої педагогічної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Сабат М.В. 
Національне виховання учнівської молоді Галичини (1869-1914 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.В. Сабат ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 1998. — 16 с. — укp.

Проведено дослідження національного виховання учнівської молоді Галичини кінця ХІХ-початку ХХ ст. у контексті суспільно-політичного, соціально-економічного та культурно-освітнього розвитку краю. Виявлено і узагальнено внесок українських галицьких педагогів у розробку і втілення в навчально-виховний процес ідеї національного виховання. Позитивні аспекти виховання галицької молоді можуть бути використані для розробки концептуальних положень національного виховання молодого покоління України на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)5

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Кухта М.І. 
Виховний національний ідеал у шкільництві Закарпаття 20-30-х років XX століття (на матеріалах української педагогічної преси): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.І. Кухта ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 20 с. — укp.

На основі аналізу архівних документів та української педагогічної преси Закарпаття відображено тенденції розвитку шкільництва краю у 20-30-і роки ХХ ст. і визначено вплив педагогічної преси на формування національного ідеалу учнівської молоді. Досліджено становлення української національної школи, що відбувалося в умовах демократичного ладу Чехословаччини, розкрито тенденцію еволюції поглядів на національну школу і, зокрема, на мету національного виховання - від необхідності навчання рідною мовою народності виховання у XIX ст. до вимоги націоналізації шкільництва на початку ХХ ст. Встановлено, що в періодичній пресі досліджуваного періоду були окреслені концептуальні підходи до формування основ рідної школи, визначені зміст, засоби і методи освітньо-виховної роботи, сформульована мета виховання, розроблені його принципи. Зроблено висновки про можливості використання передового педагогічного досвіду 20-30-х років ХХ ст. в умовах становлення та розбудови Української незалежної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Чернишенко І.А. 
Педагогічна діяльність та спадщина М.Р.Завадського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.А. Чернишенко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 15 с. — укp.

Дисертація присвячена опису раніш недослідженого матеріалу про педагогічну діяльність М.Р.Завадського. Подана повна біографія педагога, розкриті філософські, естетичні, релігійні основи його світогляду. У дисертації проаналізовано погляди М.Р.Завадського на загальні й окремі питання теорії навчання і виховання, описуються положення концепції педагога про розвиток початкової та середньої освіти. Показана роль М.Р.Завадського як просвітителя, оригінального мислителя, популяризатора педагогічних ідей і реформатора системи освіти. У роботі проаналізовано статті, підручники, циркуляри і законопроекти, написані педагогом, а також подана бібліографія його праць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Завадський М.Р.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Кіндрат В.К. 
Проблема патріотичного виховання підлітків у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.К. Кіндрат ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 1998. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Джаман Т.В. 
Розвиток народної освіти на Волині (XVIII-XIX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.В. Джаман ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена історично-педагогічному аналізу процесу розвитку народної освіти на Волині в XVIII-XIX століттях на тлі особливостей соціально-політичного життя краю, що спочатку був складовою частиною Польщі, а пізніше - Російської імперії. Відтворено цілісну картину, досліджено соціально-політичні умови, педагогічні аспекти еволюції народного шкільництва на Волині.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бєлкіна Н.І. 
Освітня діяльність і педагогічні погляди М.І.Демкова (1859-1939): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.І. Бєлкіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 21 с. — укp.

Дисертацію присвячено цілісному аналізу педагогічних поглядів М.І.Демкова. Обгрунтовано особливості підходу педагога до сутності процесу навчання і виховання; виявлено структурні компоненти педагогічної системи М.Демкова. Розкрито педагогічні вимоги вченого до підготовки педагогічних кадрів. В дисертації здійснено систематизацію і критичний аналіз історико-педагогічних праць М.Демкова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Демков М.І.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Мищишин І.Я. 
Моральне виховання української молоді в процесі співпраці школи, греко- католицької Церкви і громадськості (Галичина, кін. ХІХ- 30-і роки ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.Я. Мищишин ; Тернопільський держ. педагогічний ун-т ім. Володимира Гнатюка. — Т., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3) + Ч421.350.4 + Ч421.53 + Э377.109(4УКР)-36-026.8

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Качмар 
Проблема українського університету у Львові в кінці XIX ст.: суспільно- політичний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Володимир Михайлович Качмар ; Львівський держ. ун-т ім. Івана Франка. — Л., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)52 + Т3(4УКР-4ЛВО)52-7
Шифр НБУВ: РА306335

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Марушкевич А.А. 
Науково-педагогічна спадщина Івана Огієнка: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / А.А. Марушкевич ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Аналізується науково-педагогічна спадщина Івана Огієнка, розглядається суть його педагогічних ідей. На основі монографій, підручників, посібників, довідників, а також матеріалів епістолярних джерел обгрунтовуються питання науково-педагогічної діяльності вченого, методології його наукової праці, розкриваються основні напрямки науково-педагогічної творчості Івана Огієнка. Висвітлюється аналіз Іваном Огієнком особистості вчителя рідномовної школи, значення дидактико-методичного забезпечення для підвищення рівня викладання в ній, значення змісту підручників і навчальних посібників у процесі навчання. Розглядається створена вченим концепція рідномовних обов'язків. Розкриваються засоби формування та морального самовдосконалення особистості як основи діяльності педагога за І.Огієнком. Узагальнюються зміст і форми управління освітнім закладом, критерії добору викладачів і стимулювання їхньої роботи у практичній діяльності вченого. Теоретично обгрунтовуються можливості використання науково-педагогічної спадщини професора в курсах історії вітчизняної педагогіки, історії української літературної мови, основ культури мови, історії України, релігієзнавства у вузах, в практиці родинного та соціального виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Огієнко, І.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Кравченко 
Розвиток початкової освіти на Харківщині в другій половині XIX- на початку XX ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Тетяна Миколаївна Кравченко ; Харківський держ. ун-т. — Х., 1999. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР5)52
Шифр НБУВ: РА308887

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Тадіян В.В. 
Розвиток початкової освіти в Бессарабії (1918-1944 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Тадіян ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація містить дослідження розвитку початкової освіти в Бессарабії (український Придунайський край) у період перебування краю у складі королівської Румунії. На основі аналізу архівних матеріалів, опублікованих джерел та літератури виявлені основні фактори, що детермінують розвиток початкової освіти і кожного її компонента, які розглядались з позиції системного підходу, створена і перевірена гіпотетична схема динаміки розвитку початкової освіти у визначений період, розкриті особливості організації навчально-виховного процесу і формування змісту освіти у початкових класах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4МОЛ)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Туляков О.О. 
Античні ідеї освіти та виховання у творчій спадщині Г. С. Сковороди: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Туляков ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Суми, 1999. — 16 с. — укp.

У дисертації доведена спорідненість світоглядних основ античних сковородинівських педагогичних ідей, охарактеризовано процес творчого опрацювання Г.С. Сковородою античних епістолярних та драматургічних методів виховання, калокагатії, сократівського діалогу, психагогії. У дисертації розробляється елліно-сковородинівська концепція освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)4-8 Сковорода Г.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Груць Г.М. 
С.Русова і просвітительський рух в Україні: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.М. Груць ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми виникнення і розвитку просвітительського руху в Україні та діяльність С.Русової у контексті цього руху. Теоретично обгрунтовано, що не дивлячись на важкі соціально-економічні, політичні та культурні умови, український просвітницький рух став важливою складовою національно-визвольного руху, а просвітницька діяльність і творчість С. Русової - феноменом у розвитку просвітительської думки в Україні кінця ХІХ - початку ХХ століття. Прогресивні педагогічні ідеї С. Русової можуть бути використані для розробки концептуальних основ системи освіти та виховання в сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Русова С. + Ч710.3(4УКР)5-8 Русова, С.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Бондаренко Г.Л. 
Формування творчої особистості молодшого школяра в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.Л. Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертаційна робота присвячена розкриттю специфіки сучасного психолого-педагогічного знання про творчість, творчу діяльність молодшого школяра та формування творчої особистості учня молодшого шкільного віку у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського. Аналізуються погляди В.О. Сухомлинського на процес, умови та шляхи формування творчої особистості молодшого школяра. Доведено можливість творчого застосування ідей В.О. Сухомлинського щодо визначеної проблеми на сучасному етапі. Розроблено і експериментально перевірено систему педагогічних технологій, спрямованих на формування творчої особистості молодшого школяра на основі педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Сворак С.Д. 
Загальноосвітня школа західноукраїнського регіону в контексті суспільно-політичного життя другої половини 40-х - першої половини 60-х років ХХ століття: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / С.Д. Сворак ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 1999. — 34 с. — укp.

У контексті суспільно-політичного життя регіону досліджено процес становлення та розвитку загальноосвітньої школи, який відбувся в умовах зламу традиційно усталеної в краї системи освіти та зумовленого цим протистояння націоналістичного підпілля Організації українських націоналістів, Української повстанської армії і органів радянської влади. За таких умов учительські колективи шкіл упродовж тривалого часу, принаймні в перше повоєнне десятиріччя, були заручниками супротивних сил, змушені були рахуватись з їхніми вимогами щодо змісту і спрямованості навчання. Аналізується політика органів партійно-радянської влади щодо вирішення проблем матеріально-технічної бази шкіл, форм, змісту і методики навчання і виховання, кадрового забезпечення системи освіти, її реорганізації та науково-педагогічного обгрунтування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)6 + Т3(4УКР)63-7

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Сейко Н.А. 
Педагогічні та етносоціологічні засади розвитку польського шкільництва на Волині-Житомирщині у 1905-1938 рр.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.А. Сейко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена історико-педагогічному структурно-змістовому та етносоціологічному аналізу функціонування системи польського шкільництва на Волині-Житомирщині, результатом чого стала побудова варіантів типових моделей освіти етнонаціональних меншин у поліетнічному організмі. Проаналізовано шляхи становлення, розвитку та занепаду освіти польських етнонаціональних меншин в регіоні, сформульовано і введено в науковий обіг терміни "освітня деформація" та "квазінституційна система освіти", що характеризують розвиток польського шкільництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР1)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Новаківська Л.В. 
Просвітницька діяльність і педагогічні погляди Олени Пчілки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Новаківська ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз просвітницької діяльності і педагогічних поглядів української письменниці, вченого, педагога Олени Пчілки. Показано формування її світогляду, визначено основні напрями і розкрито зміст її просвітництва в контексті громадсько-педагогічного руху української інтелігенції за відродження національної освіти, науки, культури, самосвідомості народу; проаналізовано практичний досвід педагога у становленні основ української материнської школи, родинного виховання; розкрито сутність поглядів Олени Пчілки на проблеми рідної мови як основи національної освіти, на народного вчителя, дитяче читання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-2

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського