Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (1771)Книжкові видання та компакт-диски (1854)Журнали та продовжувані видання (1012)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч43$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 160
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ардобацька 
Корекційна спрямованість дидактичних ігор у формуванні кількісних уявлень в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Катерина Володимирівна Ардобацька ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221
Шифр НБУВ: РА310808

Рубрики:

      
2.

Карабанов А.Г. 
Корекція фізичних недоліків глухих школярів у процесі фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.Г. Карабанов ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 1999. — 16 с. — укp.

Розроблено дозування фізичних вправ для глухих школярів 11-15 років. Оптимальна кількість повторень вправ на гнучкість хребта становить 25-35 разів, кульшового суглоба - 20-30 разів, плечового суглоба - 15-25 разів, вправ на швидкість - 4-5 разів, силу - 2-3 рази і швидкісно-силових якостей - 6-8 разів. Запропоновано програму з фізичного виховання для глухих школярів 5-9 класів, яка містить гігієнічно обгрунтований фізкультурно-оздоровчий режим школи, що передбачає вирішення оздоровчих, корекційних, освітніх і виховних завдань. Розділи навчальної програми включають гімнастику, легку атлетику, лижну підготовку, плавання, рухливі ігри, баскетбол, ковзани, кросову підготовку і марш-кидок. Кожен розділ має теоретичні відомості, практичний матеріал, словник, фразеологію і нормативні вимоги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6

Рубрики:

      
3.

Тютюнник М.І. 
Соціально-педагогічна реабілітація дітей в спеціальних дошкільних закладах освіти засобами творчої гри: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.І. Тютюнник ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі соціально-педагогічної реабілітації дітей старшого дошкільного віку з вадами у фізичному розвитку засобами творчої гри. Пропонується дидактично-корекційна модель використання творчої гри-комплексу, адаптація якої передбачає активізацію фізичних та особистісних якостей, різних сфер життєдіяльності дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6

Рубрики:

      
4.

Куненко 
Корекційна спрямованість музично- естетичної діяльності сліпих молодших школярів у позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Людмила Олександрівна Куненко ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.355 + Ч433.385.3 + Ю984.544 + Ю948.23-734-82
Шифр НБУВ: РА311610

Рубрики:

      
5.

Татьянчикова І.В. 
Особливості формування життєвих орієнтацій в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Татьянчикова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування у розумово відсталих учнів життєвих орієнтацій. З'ясовано психологічний зміст життєвих орієнтацій, визначено їх види, складові і механізми становлення, показники сформованості; виявлено особливості життєвих орієнтацій у розумово відсталих школярів стосовно професійної діяльності, матеріально-побутового добробуту, міжособистісних стосунків, непрофесійної сфери життєдіяльності; розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування вміння планувати життєві перспективи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241

Рубрики:

      
6.

Малюхова 
Особливості конкретизації уявлень слабозорих розумово відсталих учнів про оточуючий світ (на основі їх предметно- практичної діяльності): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Наталія Іванівна Малюхова ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.25 + Ч435.25
Шифр НБУВ: РА311434

Рубрики:

      
7.

Мамічева О.В. 
Психологічні особливості формування навичок самообслуговування в учнів молодших класів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / О.В. Мамічева ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему психологічної особливості формування у розумово відсталих учнів навичок самообслуговування. З'ясовано психологічний зміст навичок самообслуговування, визначено механізми їх становлення, показники сформованості у молодших розумово відсталих учнів. Розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування в учнів допоміжної школи навичок самообслуговування, з урахуванням психологічних особливостей цього процесу, а також обгрунтовано умови їх формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.4-734-355 + Ч435.266
Шифр НБУВ: РА310961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Михайлова О.Ю. 
Психологічні особливості морального виховання глухих і слабочуючих дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / О.Ю. Михайлова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Уточнено особливості формування та розвитку взаємин дітей із вадами слуху, які полягають у способах невербальної діагностики зовнішніх інформативно обмежених проявів на основі зорового сприймання та тлумачення ситуації, а також симтоматичних проявів поведінки людини. Розроблено компенсаторні засоби формування гуманістичних взаємин через гру шляхом включення дитини у рольові функцію та перспективу. Виявлено динаміку становлення гуманістичних відносин глухих, туговухих дітей, а також виділено критерії, рівні розвитку та типи взаємин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.1 + Ю948.22-734-3
Шифр НБУВ: РА310340 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Томенко О.А. 
Навчання плаванню дітей-інвалідів з ушкодженнями опорно-рухового апарату з використанням методів контролю: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.А. Томенко ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2000. — 19 с. — укp.

Розроблено і експериментально обгрунтовано методику навчання плаванню та програму педагогічного і біомеханічного контролю для відповідних занять дітей-інвалідів з ушкодженнями опорно-рухового апарату. Під впливом занять за запропонованою методикою в експериментальних групах рівень оволодіння навичками плавання, показники основних рухових якостей були вищими за контрольні. Відзначено позитивні зміни біомеханічних властивостей тестованих м'язових груп, а також окремих показників серцево-судинної і дихальної систем. У цілому підвищився рівень мотивації дітей-інвалідів до занять плаванням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р733.418-54
Шифр НБУВ: РА308861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Бартєнєва Л.І. 
Підготовка дітей із загальним недорозвитком мовлення старшого дошкільного віку до оволодіння орфографією: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.І. Бартєнєва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі діагностики та корекції вад мовленнєвого розвитку дітей з нерізко вираженим загальним недорозвитком мовлення (НЗНМ) 7-го року життя у зв'язку з підготовкою їх до оволодіння нормами орфографії. Аналіз науково-теоретичної літератури свідчить, що засвоєння дитиною морфологічного принципу письма забезпечується сформованістю так званої орфографічної навички - складного психологічного утворення, що є сукупністю автоматизованих компонентів орфографічних дій. Формування складових орфографічної навички передбачає певний рівень володіння дітьми усіма системами, а також діями та операціями з мовними знаками на мимовільному та довільному рівнях. Аналіз відповідної літератури дозволив встановити, що окремі передумови, які зумовлюють формування орфографічної навички можуть бути сформованими вже в дошкільному віці. На основі спеціально розробленої методики дослідження мовленнєвого розвитку дитини старшого дошкільного віку було проведено порівняльне експериментальне дослідження дітей з нормою розвитку та НЗНМ, визначено стан їх готовності до засвоєння норм орфографії. З урахуванням виявлених вад розроблено адекватний структурі дефекту зміст корекційно-розвивального та попереджувального навчання дітей з НЗНМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.91 + Ш12-910.32
Шифр НБУВ: РА310960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Крет Я.В. 
Корекція психофізичного розвитку глухих дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Я.В. Крет ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Узагальнено теоретичні положення з проблем діагностики та корекції психофізичного розвитку глухих дітей старшого шкільного віку. Встановлено особливості та потенційні можливості фізичного розвитку, психомоторних функцій та пізнавальної діяльності глухих дітей та дітей із нормальним слухом старшого шкільного віку. Розроблено методику корекції психофізичного розвитку глухих дошкільників засобами артикуляційної та пальцевої гімнастики у поєднанні з мовленнєвими та рухливими іграми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.91 + Р733.683.024.2-57 + Ю948.22-734-82
Шифр НБУВ: РА310425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Грицюк В.І. 
Активізація корекційно-виховної роботи в допоміжній школі засобами рухливих ігор: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.І. Грицюк ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено вплив рухливих ігор на розвиток дитячого організму розумово відсталих школярів. Доведено, що на відміну від нормально розвинутих, аномальні діти потребують серйозного вдосконалення мотиваційної, інтелектуальної, зокрема, рухової сфер у зв'язку з наявними у їх статусі незворотними хворобливими процесами, що призводить до зниження навчально-корекційних потенцій розвитку. Особливо сприятливими для таких кумулятивних педагогічних впливів є молодший шкільний вік. На підставі результатів даних досліджень розроблено модель уроків фізичного виховання, загальноосвітнього циклу, позакласних та позашкільних заходів з активним використанням ігрової діяльності розумово відсталих школярів як засобу розвитку та соціалізації за умов сучасного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6
Шифр НБУВ: РА309310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Дичко В.В. 
Формування рухових дій у молодших школярів з порушеннями зору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.В. Дичко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено новий напрямок корекційної педагогіки щодо роботи з учнями 1 - 3 класів - інвалідами зору, зокрема, формування в них оцінно-контрольних дій у процесі корекційно-реабілітаційного навчання рухів на уроках фізичної культури. Розроблено проективну експериментальну модель корекційного навчання молодших школярів з вадами зору рухових дій та формування в них оцінно-контрольних дій за виконанням рухів, яка передбачає корекцію, реабілітацію та компенсацію фізичного і психічного стану даних школярів, а також виявлено рівні сформованості оцінно-контрольних дій. Визначено педагогічні умови корекційного навчання рухових дій сліпих учнів початкових класів, а також стадії формування оцінно-контрольних дій означеної категорії інвалідів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6
Шифр НБУВ: РА310531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Хохліна О.П. 
Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.08 / О.П. Хохліна ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 41 с. — укp.

З'ясовано системну сутність корекційно-розвивальної роботи у процесі спеціальної освіти та сформульовано концептуальну модель дослідження даного психолого-педагогічного феномена. Теоретично обгрунтовано психологічний зміст формування усвідомленого навчання як передумови корекційно-розвивальної роботи у спеціальному освітньому закладі для дітей з обмеженими розумовими можливостями. Визначено сутність предмета корекційно-розвивального впливу на учнів з обмеженими розумовими можливостями у процесі трудового навчання. Досліджено психологічні особливості прояву розумової сфери у дітей з різним рівнем інтелектуального розвитку як предмета корекційно-розвивального впливу у процесі трудового навчання. Виявлено й експериментально апробовано змістові лінії та особливості формування компонентів розумової сфери у дітей з обмеженими розумовими можливостями. Розроблено дидактично-методичне, змістове та організаційне забезпечення формування в учнів розумової сфери як цілісну педагогічну технологію корекційно-розвивальної роботи засобами трудового навчання. Розглянуто систему психолого-педагогічних умов забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25-355 + Ч435.266
Шифр НБУВ: РА311331 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Пічугіна Т.В. 
Педагогічна корекція дисграфії у слабозорих молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Т.В. Пічугіна ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему диференційованого вивчення, попередження та корекції вад писемного мовлення в учнів початкових класів зі слабким зором. З використанням нейропсихологічного та психолінгвістичного підходів досліджено стан невербальних форм психічних процесів у таких учнів початкових класів: зорово-просторові уявлення, зорову пам'ять, увагу та контроль, оптико-моторну координацію. Виявлено особливості впливу міжпівкульних зв'язків на формування просторового сприймання і просторових уявлень. Визначено психологічні механізми порушень даних психічних процесів, залежність темпів становлення процесів письма від ступеня їх сформованості. На підставі аналізу й узагальнення отриманих результатів розроблено систему спеціальної підготовки дітей зі слабким зором до навчання в школі, яка передбачає ранню діагностику, корекцію та розвиток психічних функцій, що забезпечили засвоєння шкільних знань і полегшили процес опанування письма.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.03 + Ш12-917
Шифр НБУВ: РА312551 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Силантьєв Д.О. 
Корекція фізичного розвитку слабозорих дітей засобами плавання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Д.О. Силантьєв ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальну для теорії та практики тифлопедагогіки проблему корекції фізичного розвитку засобами плавання дітей з слабким зором. Результати теоретичних досліджень присвячені аналізу проблеми ранньої корекції фізичного розвитку таких дітей з частковою втратою зору під впливом занять плавання. На базі проведеного дослідження розроблено й адаптовано комплекс, що нараховує 37 тестових методик і який дозволив виявити особливості фізичного розвитку, фізичної підготовленості, функціонального стану організму слабозорих дітей під впливом систематичних занять плавання. Розроблено початкову методику навчання та спортивних тренувань з плавання з дітьми молодшого шкільного віку, які мають поганий зір. На підставі експериментального матеріалу, одержаного завдяки різнобічному та комплексному дослідженню, виявлено позитивний вплив плавання на функціональні показники центральної нервової системи, кардіо-респіраторної системи, варіаційної пульсометрії дітей з слабким зором. Для проведення цілеспрямованої корекції фізичного розвитку та функціонального стану організму дітей з зазначеними вадами розроблено спеціальну систему методичних прийомів і засобів початкового навчання та спортивних тренувань з плавання, що базується на використанні комплексу збережених аналізаторів. На заключному етапі дослідження - під час апробації розробленої системи початкового навчання та спортивних тренувань з плавання з дітьми, які мають вади зору, доведено її ефективність для корекції фізичного розвитку, рухових якостей і функціонального стану організму дітей молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6
Шифр НБУВ: РА313102 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Легкий О.М. 
Організаційно-педагогічні умови використання комп'ютера в спеціальній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Легкий ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто актуальну проблему комп'ютеризації спеціальної шкільної освіти дітей з особливими потребами, їх розвиток шляхом використання в системі корекційного навчання комп'ютера та нових інформаційних технологій навчання. За результатами констатуючого дослідження визначено загальну тенденцію до розгортання процесу комп'ютеризації у спеціальних школах різних типів. Однак відсутність загальних закономірностей, невизначеність організаційно-педагогічних умов використання комп'ютерної техніки призвели до хаотичності даного процесу. Доведено можливість використання комп'ютера та фрагментів навчальних комп'ютерних програм у процесі вивчення учнями спеціальних шкіл предметів природничого циклу (біології, фізики, географії), їх вплив на підвищення якості знань і психічний розвиток учнів. Науково обгрунтовано й апробовано в корекційному навчанні організаційно-педагогічні умови використання комп'ютера в системі роботи спеціальних шкіл-інтернатів різних типів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.253
Шифр НБУВ: РА312536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Марченко І.С. 
Формування творчого зв'язного мовлення у дошкільників із затримкою психічного розвитку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.С. Марченко ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано педагогічну доцільність та експериментально доведено можливість використання методики навчання творчого зв'язного мовлення у дошкільників із затримкою психічного розвитку (ЗПР). Конкретизовано зміст навчального процесу, взначено оптимальні методи та прийоми педагогічного впливу в навчанні. Розроблено методику формування навичок творчого зв'язного мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.91
Шифр НБУВ: РА316583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
  

      
19.

Сойко І.М. 
Педагогічна діяльність Івана Стешенка: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.М. Сойко ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичну спадщину І.Стешенка у галузі педагогіки. Виявлено соціально-історичні фактори впливу на формування педагогічних принципів і громадської позиції науковця, висвітлено основні етапи його просвітницької та педагогічної діяльності. Узагальнено базові положення освітянської діяльності вченого стосовно розбудови системи освіти та виховання. Охарактеризовано педагогічну систему І.Стешенка та з'ясовано її провідну ідею. Досліджено творчий внесок вченого щодо розробки напрямів, змісту та методики навчання та виховання. Розглянуто провідні ідеї визначного діяча у галузі розвитку національної освіти, обгрунтовано перспективні шляхи використання його досвіду у сучасній вітчизняній педагогічній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433(4Укр)52-8 Стешенко І.М.
Шифр НБУВ: РА315588 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Шевченко О.В. 
Фізичний розвиток учнів допоміжної школи засобами художньої гімнастики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.В. Шевченко ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Проаналізовано результати теоретичного й експериментального дослідження фізичного розвитку учнів допоміжної школи засобами художньої гімнастики. Висвітлено специфічні особливості розвитку дітей з психофізичними вадами. Зазначено, що художня гімнастика відповідає особливостям жіночої моторики, здатності до виконання м'яких, гнучких рухів, широкий діапазон яких дозволяє застосовувати їх у роботі з дітьми. На підставі проведеного обстеження фізичного розвитку дівчаток допоміжної школи здійснено їх відбір для занять з художньої гімнастики. Доведено високу ефективність запропонованої педагогічної системи формування гімнастичних дій у позакласній гуртковій роботі. Розроблено методичні рекомендації щодо організації та запровадження цього виду діяльності у допоміжній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6
Шифр НБУВ: РА315549 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського