Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (92)Реферативна база даних (1665)Книжкові видання та компакт-диски (8730)Журнали та продовжувані видання (621)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш141.14-9$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 54
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5 - 8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано педагогічні умови виховання в учнів підліткового віку культури спілкування засобами мовного етикету. Визначено критерії та показники рівнів вихованості комунікативної культури. Розроблено організаційно-педагогічну модель виховання культури спілкування підлітків засобами мовного етикету. Встановлено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів вихованості школярів. Розглянуто, що матеріали дослідження впроваджено в даному й апробованому факультативному курсі "Морально-духовні скарби українського й англійського мовного етикету", який запроваджено в межах організаційно-педагогічної моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Засименко В. В. 
Виховання в учнів 5-8 класів культури спілкування засобами мовного етикету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. В. Засименко ; Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с.: a-рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373433 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Колова А.Г. 
Дидактичні засади формування вмінь ділового спілкування учнів у навчальному процесі старшої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / А.Г. Колова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Уточнено суть понять "ділове спілкування", "уміння ділового спілкування старшокласників". Обгрунтовано дидактичні засади формування вмінь ділового спілкування (ФВДС) учнів у навчальному процесі старшої школи, до яких віднесено мету ФВДС, вимоги до ФВДС, відбір змісту навчального матеріалу, методи навчання, організаційні форми навчання, моніторинг процесу ФВДС. Розроблено технологію забезпечення дидактичних засад ФВДС старшокласників у навчальному процесі, що передбачає установчо-підготовчий або пропедевтичний, інформаційно-когнітивний, процесуально-діяльнісний, оцінно-корекційний етапи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.37
Шифр НБУВ: РА373831 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Боть Л. П. 
Директиви в усному мовленні дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Л. П. Боть ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Розглянуто теоретичні засади, поняття та категорії прагмалінгвістики, теорії мовленнєвих актів. Проаналізовано комунікативну поведінку та прагматичні особливості мовлення дітей, описано частотність використання різних видів мовленнєвих актів. Досліджено прагмасемантичні типи директивів, які висловлюють молодші школярі в різних ситуаціях спілкування (сімейне спілкування, навчальна й ігрова діяльність), досліджено імпліцитні та експліцитні засоби їх вираження. Проведено ситуативно-прагматичний аналіз діалогів між дитиною та дорослим і між двома дітьми з метою встановлення місця директивів в усному спонтанному мовленні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.52 + Ш141.14-911.33
Шифр НБУВ: РА379270 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Лобанчук О.А. 
Інтеграція видів художньої діяльності як засіб розвитку мовлення молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Лобанчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції видів художньої діяльності засобом розвитку мовлення молодших школярів. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти методики розвитку мовлення учнів початкових класів засобом інтегрованої художньої діяльності на базі діяльнісного, комунікативного, соціокультурного підходів до організації особистісно орієнтованого навчання. Створено модель мовленнєвого розвитку учнів за умов застосування даного засобу у процесі вивчення української мови, зокрема, визначено лінгводидактичні умови, за яких можна поглибити потенційний розвиток мовленнєвих умінь і навичок учнів за допомогою мистецької спрямованості навчання. Запропоновані зміст, методи та форми навчання орієнтовані на провідні види діяльності дитини (ігрову, художню, дослідницьку) та метод узагальнених предметних структур і узагальнених способів мовленнєвої та пізнавальної діяльності. Як структурні блоки інноваційної технології визначено підсистему текстів і мистецьких творів, під систему комплексних вправ, завдань (за мірою допомоги, рівнем творчості, способами інтегрованої художньої діяльності) стосовно структури навчально-виховного процесу, компонентами якої є розширення кругозору, збагачення словника та граматичної структури мовлення учнів як передумови, що формує здатність особистості займати активну позицію у житті та пізнанні, а також підсистему проектної, інтерактивної діяльності учнів і підсистему управління сприйманням, мисленням, уявою, словесною творчістю у структурі інтегрованого уроку рідної мови та мовлення. Визначено та досліджено процес формування українського усного та писемного мовлення молодших школярів загальноосвітніх шкіл, спеціалізованих навчальних закладів мистецького спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА361922

Рубрики:

      
6.

Кратасюк Л. М. 
Інтерактивні методи в навчанні учнів 5 - 6 класів створювати тексти різних типів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. М. Кратасюк ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему інтерактивних методів у навчанні учнів V - VI класів створювати тексти різних типів. Розглянуто психолого-педагогічні, психолінгвістичні та лінгводидактичні засади формування в учнів V - VI класів умінь створювати тексти різних типів, стилів і жанрів. Проаналізовано основні категорії лінгвістики тексту, з'ясовано поняття "текстотворча діяльність", "текстотворча компетентність", "текстотворчі вміння". Охарактеризовано зміст понять "інтерактивне навчання в системі особистісно зорієнтованої освіти", "інтеріактивні методи, прийоми та форми навчання". Розкрито теоретичні основи формування вмінь створювати тексти за допомогою інтерактивних методів, прийомів і форм навчання на уроках української мови в V - VI класах. Визначено специфіку інтерактивних методів (когнітивних, креативних, релаксаційних, оргдіяльнісних) для формування в учнів V - VI класів умінь створювати тексти різних типів. Розроблено критерії та детерміновано рівні сформованості текстотворчих умінь в учнів V- VI класів. Теоретично обгрунтовано, створено й експериментально перевірено методику формування в учнів V- VI класів умінь створювати тексти різних типів за допомогою інтерактивних методів, прийомів і форм навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.370
Шифр НБУВ: РА384496 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Бадьоріна Л.М. 
Інформаційна технологія природномовного контролю знань: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Л.М. Бадьоріна ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2009. — 15 с. — укp.

Запропоновано розв'язання задачі підвищення об'єктивності контролю та достовірності оцінювання знань термінології предметної галузі на основі сучасних інформаційних технологій. Розроблено багатофункціональну лінгвістичну модель подання та контролю знань на основі синонімії термінів предметної галузі, яка дозволяє вирішити завдання обчислення релевантності двох речень природною мовою, поданих у вигляді тексту з довільної кількості слів. Запропоновано метод обробки текстових визначень на основі словника синонімів, який дозволяє встановити відповідність між термінами еталонного визначення та відповіді. Розроблено методику розрахунку синонімічної близькості текстових висловлень на основі словників синонімів. Запропоновано метод обчислення показника релевантності відповідей до завдання відкритого типу й еталонних відповідей на основі кількісних показників синонімії термінів предметної галузі. Розроблено експериментальну систему контролю й оцінювання знань з метою автоматизації процесів тестування студентів ВНЗ з термінології предметної галузі на основі сучасних інформаційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 + Ч311.28 + Ш141.14-913.2 +
Шифр НБУВ: РА363094

Рубрики:

      
8.

Нізевич О.В. 
Корекція мислення розумово відсталих учнів молодших класів на уроках української мови: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О.В. Нізевич ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено корекційний вплив системи розвивального навчання Д.Б. Ельконіна - В.В. Давидова на подолання вад і подальший розвиток мислення розумово відсталих учнів молодших уласів. Доведено можливість викладення теоретичних знань способом від абстрактного до конкретного, навчання за принципами провідної ролі теоретичних знань, проходження матеріалу швидким темпом. Обгрунтовано методику впровадження розвивального навчання за системою Д.Б. Ельконіна - В.В. Давидова на уроках української мови за умов допоміжної школи та доведено її ефективну роль у корекції мислення розумово відсталих учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 + Ш141.14-917
Шифр НБУВ: РА374871 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Єрмоленко 
Лінгводидактичні засади вивчення простого ускладненого речення на філологічних факультетах у педагогічних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Світлана Іванівна Єрмоленко ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.322
Шифр НБУВ: РА365284

Рубрики:

      
10.

Солодюк Н.В. 
Лінгводидактичні засади функціонування інтерактивних методів на уроках української мови в старших класах: автореф. дис...канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Солодюк ; Херсон. нац. ун-т. — Херсон, 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано лінгводидактичні засади функціонування інтерактивних методів навчання на уроках української мови в старших класах з метою формування мовної, мовленнєвої, комунікативної, соціокультурної компетенцій старшокласників, визначено критерії їх відбору й ефективність функціонування інтерактивних методів навчання на уроках. Значну увагу приділено питанням реалізації комунікативно-діяльнісного, когнітивного, функціонально-стилістичного, соціокультурного підходів за допомогою інтерактивних методів навчання. Описано аспекти впровадження комунікативно-ситуативних вправ - важливих складових інтерактивних методів навчання - з метою формування комунікативної компетенції старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912 +
Шифр НБУВ: РА367269

Рубрики:

      
11.

Джонг Й. 
Лінгвопрагматичні засади створення словника української мови для іноземців: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Й. Джонг ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Аргументовано нову для української лексикографії тезу про відмінність структурно-функціональних особливостей вітчизняних навчальних словників від зорієнтованої на користувача західноєвропейської традиції. З'ясовано, що така різниця часто ігнорується лексикографами, тому виникають суперечності в методології та практиці словникової роботи. Розгорнуто наукову аргументацію щодо нових принципів лексикографічного опрацювання матеріалу в Українсько-корейському словнику. Уперше в лексикографічній практиці з дидактичною метою використано метод аналогії, згідно з яким дієслова української мови, незалежно від поділу на дієвідміни, диференційовано за типами закінчень на три групи, що зменшить труднощі у разі вивчення відмінювання дієслів корейцями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-916.334
Шифр НБУВ: РА383904 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Антончук О.М. 
Метод вправ у навчанні орфографії учнів 6 - 7 класів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Антончук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему формування в учнів орфографічних умінь і навичок як умови досконалого оволодіння письмовою формою українського мовлення. Розглянуто основні етапи розвитку методики вивчення орфографії, розкрито її особливості. Проаналізовано теорію та практику застосування методу орфографічних вправ у VI - VII класах загальноосвітньої школи. Обгрунтовано й експериментально перевірено систему орфографічних вправ, побудовану за принципом поступового ускладнення навчального матеріалу. Доведено ефективність урахування у процесі навчання лінгвістичних принципів, що стосуються орфографії, її основних положень; психологічних умов, що функціонують у тісному взаємозв'язку мови та мовлення; вікових та індивідуальних особливостей учнів. Нову методику вивчення орфорграфії розроблено на базі використання загальнодидактичних і специфічних принципів навчання, логічних законів мислення школярів і чіткої системи орфографічних вправ. Встановлено, що використання запропонованої методики формування орфографічних умінь і навичок в учнів VI - XVII класів сприяє істотному підвищенню рівня грамотності школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.38 + Ш141.14-912.38
Шифр НБУВ: РА362986

Рубрики:

      
13.

Луценко В.І. 
Методика вивчення повнозначних частин мови на функціонально-стилістичних засадах в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.І. Луценко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2009. — 21 с. — укp.

У ході дослідження розкрито сутність вивчення повнозначних частин мови у функціонально-стилістичному аспекті та їх семантико-стилістичних функцій у текстах різних стилів, з'ясовано психолого-педагогічні умови формування комунікативної компетенції учнів V - VII класів стилістичними засобами повнозначних частин мови, визначено критерії та рівні сформованості граматико-стилістичних умінь і навичок учнів основної школи. Обгрунтовано й експериментально перевірено модель і методику формування в учнів основної школи комунікативної компетенції стилістичними засобами повнозначних частин мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.321 +
Шифр НБУВ: РА367182

Рубрики:

      
14.

Луценко В.І. 
Методика вивчення повнозначних частин мови на функціонально-стилістичних засадах в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.І. Луценко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2009. — 21 с. — укp.

У ході дослідження розкрито сутність вивчення повнозначних частин мови у функціонально-стилістичному аспекті та їх семантико-стилістичних функцій у текстах різних стилів, з'ясовано психолого-педагогічні умови формування комунікативної компетенції учнів V - VII класів стилістичними засобами повнозначних частин мови, визначено критерії та рівні сформованості граматико-стилістичних умінь і навичок учнів основної школи. Обгрунтовано й експериментально перевірено модель і методику формування в учнів основної школи комунікативної компетенції стилістичними засобами повнозначних частин мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.321 +
Шифр НБУВ: РА367182

Рубрики:

      
15.

Ясак Т. М. 
Методика навчання синтаксису із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій у 8 - 9 класах гімназій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. М. Ясак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на уроках української мови у 8 - 9 класах гімназій. Обгрунтовано сутнісні характеристики базових понять дослідження, психолого-дидактичні та санітарно-гігієнічні умови застосування ІКТ у навчально-виховному процесі гімназій. Розроблено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику навчання синтаксису у 8 - 9 класах гімназій засобами ІКТ. Розкрито сучасні підходи до створення комп'ютерних програм дидактичного призначення, інтерпретовано у практичне русло доцільність використання запропонованих комп'ютерно зорієнтованих засобів навчання у процесі поглибленого вивчення синтаксису. Висвітлено методичні аспекти використання технології SMART Board та Інтернет-ресурсу для оптимізації навчальної діяльності учнів 8 - 9 класів гімназій, створення сприятливих умов для саморозвитку та самореалізації здібних учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.322
Шифр НБУВ: РА382724 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Яновицька Н. І. 
Методика навчання української морфології учнів початкових класів шкіл з польською мовою викладання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. І. Яновицька ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше розглянуто проблему формування граматичних навичок у процесі засвоєння морфології української мови учнями IV класів шкіл з польською мовою навчання. Проведено компаративний аналіз морфологічного матеріалу польської й української мов на рівні вимог початкової школи та з'ясовано спільне та розбіжності в ньому. Науково обгрунтовано та визначено зміст морфологічного матеріалу, що вивчається у початкових класах. Теоретично обгрунтовано та розроблено принципи, методи та прийоми формування граматичних навичок у процесі вивчення української морфології у початкових класах шкіл з польською мовою викладання. Вдосконалено розвиток теорії та практики навчання української мови як державної. Висвітлено шляхи розвитку методики навчання української мови у школах з національними мовами викладання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-916.113.21
Шифр НБУВ: РА382352 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Мунтян С. В. 
Методика розвитку діалогічного мовлення у процесі реалізації соціокультурної змістової лінії в 6 - 7 класах: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. В. Мунтян ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2011. — 23 с.: табл., рис. — укp.

З'ясовано філософсько-лінгвістичні, психологічні та лінгводидактичні передумови навчання. Уточнено терміни "діалог", "діалогічне мовлення", "соціокультура", "соціокультурна компетентність" у шкільній лінгводидактиці, зміст навчання діалогічного мовлення та розвитку соціокультурної компетентності. Визначено критерії та рівні сформованості діалогічного мовлення на соціокультурній основі учнів VI, VII класів. Розроблено систему вправ, спрямовану на формування та вдосконалення відповідних умінь і навичок у продуктивних видах мовленнєвої діяльності. Побудовано лінгводидактичну модель розвитку діалогічного мовлення учнів середніх класів у процесі реалізації соціокультурної змістової лінії на когнітивній, комунікативно-діяльнісній і функціонально-стилістичній основі, що охоплює принципи, методи, прийоми та засоби навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33
Шифр НБУВ: РА385084 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Вітюк В. В. 
Методика удосконалення орфографічної грамотності учнів 5 - 7 класів у процесі роботи над зв'язними висловлюваннями: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. В. Вітюк ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше в українській лінгводидактиці обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність спеціально розробленої методики вдосконалення орфографічних умінь і навичок школярів під час роботи над зв'язними висловлюваннями з урахуванням комунікативно-діяльнісного й особистісно орієнтованого підходів до навчання української мови. Уточнено зміст поняття "зв'язні висловлювання". Висвітлено шляхи покращання вивчення орфографії у зв'язку з розвитком зв'язного мовлення школярів методом вправ. Окреслено шляхи використання методів і прийомів навчання орфографії у процесі роботи над зв'язними висловлюваннями в основній школі. Розвинуто методичні ідеї щодо підвищення правописної вправності учнів у зв'язку з розвитком зв'язного мовлення з урахуванням соціокультурного та функціонально-стилістичного підходів до навчання української мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.38
Шифр НБУВ: РА380192 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Лавренова М. В. 
Методика формування фонетико-орфоепічних умінь українського літературного мовлення у першокласників в умовах верхньонадборжавських говорів Закарпаття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. В. Лавренова ; НАПН України, Ін-т педагогіки. — К., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше проведено зіставний аналіз фонетичних та орфоепічних явищ української літературної мови та верхньонадборжавських говорів з лінгводидактичною метою, обгрунтовано необхідність будувати процес навчання мови з урахуванням міжмовних зіставлень усіх мов. Визначено зміст орфоепічної роботи в перших класах, а також підібрано методи та прийоми формування фонетико-орфоепічних навичок у процесі опанування першокласниками грамоти за умов діалективного середовища. Наведено систему вправ, спрямованих на вироблення в учнів початкових класів правильної літературної мови звуків, слів, словосполучень, речень, текстів за умов закарпатських говорів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.31
Шифр НБУВ: РА381306 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Чемоніна Л.В. 
Наступність і перспективність вивчення словотвору української мови в початкових і середніх класах загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.В. Чемоніна ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему реалізації у процесі навчання рідної мови загальнодидактичних принципів наступності та перспективності (на прикладі морфеміки та словотвору). На підставі аналізу теоретичних джерел визначено психолого-педагогічні та лінгводидактичні основи забезпечення наступності та перспективності в опрацюванні програмованого матеріалу з розділів "Будова слова" та "Словотвір" на різних етапах мовної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Теоретично обгрунтовано та створено методичну систему, спрямовану на вивчення морфеміки та словотвору та побудовану на засадах комунікативно-діяльнісного та функціонально-стилістичного підходів. Наведено критерії оцінювання навчальних досягнень школярів на базі компетентнісного підходу. Визначено умови успішності реалізації досліджених принципів у формуванні в учнів початкових V - VII класів мовних умінь і навичок з морфеміки та словотвору. Експериментально доведено, що вивчення розділів "Будова слова" та "Словотвір" з урахуванням принципів наступності та перспективності сприяє підвищенню рівня сформованості навчально-мовних умінь і навичок школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.32 + Ш141.14-912.32 +
Шифр НБУВ: РА362082

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського