Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (15)Книжкові видання та компакт-диски (36)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ315.696$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Савчук О. О. 
Українське традиційне співоцтво як світоглядна система (на матеріалі кобзарсько-лірницької традиції Слобідської України): автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.12 / О. О. Савчук ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Проведено філософський аналіз світоглядної системи носіїв співоцької традиції Слобідської України (кобзарів, лірників, стихівничих). Визначено основні чинники формування світогляду слобідських традиційних співців (сліпота, старцівська субкультура, культура українського бароко, козацтво). Запропоновано структуру та визначення світогляду кобзарів та лірників Слобідської України. Проаналізовано сакральний та профанний модуси буття українського традиційного співця. Досліджено аксіологічну складову співоцького світогляду, запропоновано поняття співоцького етосу. Визначено соціокультурні функції кобзарів і лірників в українському традиційному суспільстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.14 + Щ315.696(4УКР-9СЛО)-83
Шифр НБУВ: РА380530 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Шорошева Л. О. 
Феномен кобзи в системі академічного народно-інструментального мистецтва України: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Л. О. Шорошева ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше розглянуто процес генези й еволюції, стагнації та ренесансу ладкової кобзи як цілісного художньо-естетичного явища української культури. На численних прикладах показано шляхи історичної міграції української кобзи й її перетворення в російську домру, а також сучасний ренесанс інструмента та повернення його з небуття. З'ясовано вплив кобзи на розвиток історичного інструментознавства в його українській ментальності. Надано дефініцію та визначено наукову концепцію класичної кобзи як сольного, тембрового, народного інструмента, що має квінтовий стрій, який відповідає ладовим особливостям української народної музики та дозволяє інтерпретувати фольклорні, академічні та сучасні авторські опуси. Здійснено методичні узагальнення процесу кобзового конструювання та виконавсько-педагогічного досвіду на кафедрі народних інструментів Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського. Доведено, що класична кобза, порівняно з чотириструнною домрою, має свою виконавську та педагогічну специфіку, не дивлячись на загальні методичні підходи, які допомагають у формуванні академічного статусу обох інструментів. Представлено взаємну підпорядкованість всіх супутніх даному феномену елементів у єдиному комплексі, що надає даному явищу особливої, символічної значущості й унікальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.696-73(4УКР)
Шифр НБУВ: РА380321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського