Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (5)Книжкові видання та компакт-диски (27)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ317.413(4НІМ)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Наумова О.А. 
Містеріальний театр Ріхарда Вагнера: "Парсифаль" та його сакральна драматургія: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.А. Наумова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему сакральної драматургії опери Р.Вагнера "Парсифаль". Запропоновано концепцію, яка базується на висвітленні принципів оперної реформи композитора у аспекті їх реалізації у сакральному тексті драми-містерії. Розглянуто питання, взаємопов'язані зі специфікою релігійного міфу, ритуалу та символу, з урахуванням окремих положень глибинної психології К.Г.Юнга і С.Грофа обгрунтовано дану концепцію. Сформульовано новий погляд на трактування музичних образів драми, структуру лібрето, принципи інтонаційно-тематичної, композиційної та часової організації оперного цілого. Проаналізовано драматургічні особливості "Парсифаля", обумовлені музично-сценічним втіленням сакрального сюжету, зроблено висновок про новаторське переосмислення Р.Вагнером виразових можливостей оперного жанру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4НІМ)5-81 Вагнер Р. + Щ335.017 +
Шифр НБУВ: РА345975

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Казарінова О.В. 
Опера малої форми в австро-німецькій музиці першої третини XX століття (на матеріалі ранніх оперних триптихів П. Хіндеміта і Е. Кренека): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О.В. Казарінова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Зазначено, що опера стала віддзеркаленням загально-філософської проблеми зміни концепції людини, що спричинила появу нового оперного героя та зумовила специфіку ідейного, сюжетно-змістовного наповнення опери. Проаналізовано, що іманентні для мистецтва даного періоду поліфонічність мислення, культурний діалог і вплив "досвіду минулого" багато в чому визначили не лише стан оперного жанру перших десятиліть ХХ ст., а й перспективу його майбутнього розвитку. Розглянуто "діалог з традицією" як одну з найважливіших рушійних сил розвитку опери, зроблено спробу жанрової типології опери малої форми, що грунтується на жанрово-стильовому синтезі. Доведено, що започаткований Дж. Пучінні та продовжений у творчості П. Хіндеміта й Е. Кренека оперний триптих став новітньою формою оперного жанру ХХ ст. Розглянуто ефект "сенсації", яким супроводжувалися нові мистецькі явища початку ХХ ст. розглянуто як мистецький феномен.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4АВС)61-81 Кренек Е. + Щ317.413(4НІМ)61-81 Хіндеміт П.
Шифр НБУВ: РА371922 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Ганзбург Г. І. 
Пісенний театр Роберта Шумана: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Г. І. Ганзбург ; Харк. нац. ун-т мистец. ім. І.П. Котляревського. — Х., 2011. — 18 с. — укp.

Вивчено пізню камерну вокальну музику Р. Шумана в її зв'язках з поезією та театром. Досліджено процеси театралізації та драматизації жанрів, що відбилися на всіх елементах музичної композиції та на виконавських засобах. Надано визначення театралізації, описано нові жанрові різновиди, проміжні між вокальним циклом, кантатою й оперою. На матеріалі вокальних циклів (ор. 104, 117, 135) і лідершпілей (ор. 74, 138) досліджено оригінальне явище пісенного театру, що сформувався в пізній творчості Р. Шумана. У зв'язку з явищем "театр поза театром" виявлено феномен несценічної театральності як самостійну проблема музикознавства та лібретології. Введено до наукового обігу архівні документи, що стосуються передісторії та прототипів творів Р. Шумана. Переглянуто сталі уявлення про значення пізнього періоду творчості композитора, уточнено загальну картину еволюції музичних жанрів в XIX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-03(4НІМ)5-81 Шуман Р. + Щ317.413(4НІМ)5-81 Шуман Р.
Шифр НБУВ: РА380187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського