Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (118)Реферативна база даних (979)Книжкові видання та компакт-диски (1214)Журнали та продовжувані видання (103)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 98
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мізрахі В.М. 
Психологічні умови розвитку шкірно- оптичного сприймання кольору у сліпих школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / В.М. Мізрахі ; Інститут дефектології України. — К., 1998. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111.13 + Ю935.111.112 + Ю948.23-734

Рубрики:

      
2.

Студенікін А.А. 
Вплив когнітивного стилю особистості на процес спілкування: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.А. Студенікін ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню природи когнітивного стилю та його впливу на поведінку індивіда у сфері спілкування. Проведене теоретичне та експериментальне дослідження показало, що механізм когнітивного стилю виявляється в характеристиках образу інших людей та самого себе, що дозволило виділити два протилежних особистісних типи, з особливостями їх проявів поведінки у сфері спілкування. Відмінності між ними полягають в різних стратегіях спілкування, а саме в об'ємі, мотивах спілкування, в позитивності оцінки партнерів по спілкуванню. Отримані результати дозволяють підійти до типологізації суб'єктів спілкування і дають змогу в майбутньому будувати прогноз на основі вимірювання когнітивного стилю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.1

Рубрики:

      
3.

Самойлов О.Є. 
Основи логіко-психологічної теорії мисленнєвого прогнозування: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.01 / О.Є. Самойлов ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 28 с. — укp.

Проблема теоретизації уявного заходить в глухий кут традиційно спрощеного уявлення про хід пізнання. В основі цього уявлення лежить орієнтація на звичну для раціонального розуміння логічну інтерпретацію дійсності. Однак, незважаючи на очевидну обмеженість такої інтерпретації, сучасний етап культурно-історичного розвитку суспільства не передбачає іншого способу організації пізнання. З врахуванням цього, автор виходить з ідеї необхідності усвідомлення відносності логічного структурування знання. Це дозволило йому створити гнучку систему організації теоретичних міркувань, в якій логічне конституювання передбачає подальше смислове переструктурування. У результаті ним створена ефективна понятійна система, що дозволяє не тільки усвідомити суть процесу прогнозування і формувати і формулювати його теоретично, тобто без звернення до емпіричного досвіду, а лише на основі сформульованих понять, встановлених правил оперування ними і виведених законів організації висновків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-39

Рубрики:

      
4.

Лаврешина 
Формування логічної культури старшокласників у процесі навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Ганна Юріївна Лаврешина ; Криворізький держ. педагогічний ун-т. — Кривий Ріг, 2000. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ю4р(4Укр)2 + Ю935.131.4
Шифр НБУВ: РА311859

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
5.

Кодлубовська Т.Б. 
Особливості проявів емоційних станів людини під впливом запаху ефірних олій: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Т.Б. Кодлубовська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Теоретично й емпірично досліджено проблеми особливостей проявів емоційних станів людини під впливом запаху. На підставі проведеного дослідження виявлено закономірні особливості динаміки емоційних станів завдяки запахам, залежно від особистісних і статево-вікових характеристик людини. Розроблено схему впливу запахів на психофізіологічний стан людини, схему регуляції емоційних станів під впливом запахів натуральних ефірних олій, проект програми регуляції емоційних станів за допомогою ароматизації, який містить два основних блоки зовнішніх та внутрішніх детермінант, що обумовлюють зміни станів та етапи алгоритму ароматизації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-6 + Ю935.113-3
Шифр НБУВ: РА311806 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Блинов 
Продуктивна роль пам'яті у формуванні колористичної моделі об'єкта сприйняття: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Юрій Іванович Блинов ; Університет внутрішніх справ. — Х., 2000. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113.11
Шифр НБУВ: РА310798

Рубрики:

      
7.

Коваленко А.Б. 
Психологія розуміння творчих задач: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.01 / А.Б. Коваленко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 35 с. — укp.

Розроблено новий підхід до вирішення досліджуваної проблеми шляхом створення моделі процесу розуміння багатосмислових об'єктів на основі застосування системно-структурного підходу щодо аналізу процесу розуміння як такої цілісності, що складається з окремих, щільно пов'язаних між собою компонентів. Використано новий клас задач, які є універсальною моделлю розуміння творчих об'єктів. Визначено концептуальні засади дослідження процесу розуміння у ситуаціях розв'язання творчих задач. Детально проаналізовано критерій розуміння даних задач, як розуміння її прихованого змісту. Процес розуміння творчих задач трактовано як особливий процес осмислення та переосмислення інформації. Обгрунтовано та апробовано систему спеціальної організації та оптимізації процесу розуміння творчих засад. Значну увагу приділено теорії використання підказки щодо оптимізації процесу розуміння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-232 + Ю945.1
Шифр НБУВ: РА310346 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Дяченко Л.В. 
Психологічні особливості взаємодії вчителя і учнів молодших класів при розв'язанні "важких" мисленнєвих задач: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Дяченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Вивчено проблему впливу взаємодії вчителя з учнями у процесі розв'язання "важких" задач молодшими школярами. Обгрунтовано положення про природу, структуру взаємодії. Розглянуто процес взаємодії у системі відношень та педагогічному процесі, виявлено її види. Проаналізовано проблему задачі у психологічних дослідженнях. Висвітлено зміст поняття "важка" задача. Розроблено і досліджено структурно-функціональну модель системи взаємодії, яка складається з інтелектуальних дій з боку вчителя: інформаційно-пізнавальних, контрольно-оцінних, стимульних і охоплює емоційно-вольовий аспект, комунікативно-сензитивний особистісний, спрямованих на підвищення ефективності процесу розв'язання задач школярами молодшого віку. Відзначено, що від виду взаємодії вчителя з учнями залежить рівень розв'язання задач та розвиток індивідуальних властивостей мислення дітей, зокрема, самостійність і гнучкість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-231 + Ч421.430
Шифр НБУВ: РА312885 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Бандурка І.В. 
Індивідуально-психологічні особливості пам'яті як фактор успішності професійної діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / І.В. Бандурка ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено закономірності професійної пам'яті. Системно проаналізовано структуру та функції мнемічної діяльності особистості фахівця, що дозволяє визначити пам'ять як базову підсистему професійної діяльності. Це сприяє забезпеченню збереження її мотиваційно-цільового вектора, відбір і переробку сприйнятої інформації, її збереження та використання під час рішення пізнавальних і мнемічних задач. Встановлено, що загальні закономірності функціонування пам'яті завжди виявляються в індивідуальній формі, а показники її успішності вказують на значну варіативність під час розв'язання однорідних професійних задач. Проаналізовано індивідуальні розбіжності у продуктивності професійної пам'яті та виділено дві основні групи факторів, що детермінують варіативність у показниках успішності рішення пізнавальних і мнемічних задач. До об'єктивних факторів віднесено предметний зміст і ступінь складності пропонованих задач; об'єктивними факторами є якості особистості фахівця: професійний досвід, що зберігається в довгостроковій пам'яті, сформованість способів добору і логічної переробки сприйнятої інформації в оперативній пам'яті, професійно-мотиваційні установки тощо.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-70
Шифр НБУВ: РА314022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Алфімова Н.А. 
Психологічні умови формування та засвоєння мови як знакової системи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Н.А. Алфімова ; Ун-т внутр. справ. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Вперше встановлено загальний принцип формування стереотипної адаптивної поведінки у процесі засвоєння знакової системи як мови спілкування в конкретному середовищі. Розроблено й апробовано оптимальний алгоритм індивідуального навчання, який суттєво впливає на ефективність організації процесу навчання і може бути використаний для розробки комп'ютерних програм навчання іноземної мови чи будь-якого предмету навчальної програми. Досліджено основні етапи процесу побудови багаторівневої моделі навколишнього середовища особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.132
Шифр НБУВ: РА313060 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Мозгальова Н.Г. 
Формування музичного мислення майбутнього вчителя музики в процесі інструментальної підготовки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Г. Мозгальова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Запропоновано педагогічну інтерпретацію поняття "музичне мислення вчителя", визначено його зміст та структуру на базі інтегративного розгляду існуючих наукових підходів. Теоретично розроблено механізм формування музичного мислення вчителя через творчо-самостійну інтерпретацію музики. Виявлено педагогічний потенціал музично-інструментальної підготовки та особливості її використання у фаховій підготовці майбутніх вчителів, зокрема, у формуванні їх музичного мислення. Визначено умови ефективності формування музичного мислення студентів, що грунтуються на засадах діалогової взаємодії, використання форм і методів проблемного навчання, організації виконавської практики. Обгрунтовано залежність ступеня підготовки студентів до музично-педагогічної діяльності від рівня сформованості їх музичного мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.101.3 + Щ31 р(4УКР)31-3 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА322202

Рубрики:
  

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Лялюк І.М. 
Формування індивідуального досвіду роз'вязування мислительних задач у студентів вищого педагогічного закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Лялюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено індивідуальний досвід розв'язування розумових задач студентами вищого педагогічного навчального закладу (ВПНЗ). Визначено зміст і структуру індивідуального досвіду сучасних студентів. Вивчено чинники впливу на його розвиток у процесі розв'язання мисленнєвих задач. Побудовано модель вивчення індивідуального досвіду, з'ясовано особливості його структурних компонентів у представників різних курсів і факультетів ВПНЗ та їх залежність від розвитку пізнавальних процесів, зокрема мислення. Апробовано розроблену програму дослідження та розвитку індивідуального досвіду розв'язування розумових задач студентами на основі використання нестандартних форм організації навчання (семінар-дискусія, семінар-діалог, семінар-наукова доповідь, ілюстративне практичне заняття, діагностичний практикум, практика вікового консультування, вправи), доведено її ефективність та можливості практичного використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-231.0 + Ю940.3
Шифр НБУВ: РА319134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Андрєєва Я.Ф. 
Формування в учнів старших класів прийомів діалогічного читання художнього тексту: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Я.Ф. Андрєєва. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено питання формування в учнів старших класів навичок діалогічного читання тексту, які є провідними чинниками, що впливать на результативність читацької діяльності. Визначено структуру та психологічні механізми діалогічного читання. Виявлено психологічні характеристики тексту, що зумовлюють активну взаємодію з ним читача. Обгрунтовано критерії сформованості комунікативної читацької компетентності, яка є однією з складових загальної читацької компетентності. Виявлено комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування прийомів діалогічного читання в процесі вивчення творів художньої літератури. Розроблено та апробовано програму їх закріплення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.132.3 + Ш12-912.331 + Ш409.1
Шифр НБУВ: РА321037

Рубрики:

      
14.

Коновалова О.А. 
Глибиннопсихологічне пізнання феномену експектацій методом активного соціально-психологічного навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.А. Коновалова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі методу активного соціально-психологічного навчання (АСПН), розробленого Т.С.Яценко, досліджено глибиннопсихологічні особливості експектацій. Надано порівняльну характеристику феномену експектацій з іншими психологічними поняттями (апперцепції, антиципації, установки, екстерполяції, інтуїції), психічними процесами (сприймання, пам'яті, мислення, уяви, фантазії). Виявлено взаємодію між об'єктивною та суб'єктивною реальністю феномену експектацій, його потенційній можливості відступу від об'єктивної реальності. На підставі психоаналізу матеріалу груп АСПН розкрито глибиннопсихологічний зміст поняття експектацій. Визначено взаємозв'язки експектацій з "психологічними захистами", виразні системні характеристики психіки та логічно впорядковані аспекти передсвідомого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113-222 + Ю940.3с
Шифр НБУВ: РА317855 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Головіна Н.В. 
Часовий параметр інтелектуальних задатків індивіда: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Н.В. Головіна ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2003. — 16 с. — укp.

Досліджено вроджену складову інтелекту в межах концепції структурування власного (внутрішнього) часу індивіда. Показано, що часовий параметр Q, який відображає якість ходу "власного годинника" індивіда, можна розглядати як аналог генерального чинника "g" загального інтелекту. Розроблено метод кількісного вимірювання умовного рівня інтелектуальних задатків індивіда. Доведено надійність, дискримінативність, валідність, прогностичну цінність психометричного тесту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-724
Шифр НБУВ: РА327040

Рубрики:

      
16.

Сапєльнікова Т.С. 
Фактори ефективності оперативної пам'яті у діяльності персоналу енергосистем: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.03 / Т.С. Сапєльнікова ; Укр. інженер.-пед. акад. — Х., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Розкрито функціональні механізми взаємодії оперативної короткочасної та довгострокової пам'яті в структурі операторської діяльності у зв'язку з впливом об'єктивних факторів переробки візуальної інформації. Визначено специфіку операційного навантаження у діяльності операторів енергосистем, розроблено методику дослідження функціонування їх оперативної пам'яті. Визначено професійно важливі властивості оперативної пам'яті в діяльності операторів енергосистем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.127 + Ю941.2-512 +
Шифр НБУВ: РА327182

Рубрики:

      
17.

Костюченко О.В. 
Формування сенсорних образів на основі нюхових відчуттів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.В. Костюченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Розглянуто провідні тенденції у вивченні сенсорних процесів у межах когнітивної психології. Розкрито особливості впливу пахощів на людину, зокрема на її психічну діяльність. Розроблено систему аромасеансів, досліджено вплив певної композиції ароматів на працездатність учнів та формування в них позитивних психічних станів. Відзначено відповідні позитивні зміни самопочуття дітей, їх емоційних переживань, оцінок оточуючого середовища, себе та інших під впливом ароматизації. Доведено, що стимуляція чуттєвих форм пізнання у формі інтегрованого сприймання (вербального і чуттєвого) - один із ефективних засобів підвищення рівня розумової працездатності школярів, гармонізації їх емоційного стану, зменшення напруги нервової системи, зникнення стану дискомфорту, налагодження стосунків з оточуючими тощо. Підтверджено ефективність розробленої загальної технології формування в учнів інтегрованого образу. Дослідження аромавпливу на створення інтегрованого образу і творчість дітей виявило підвищення рівня образно-смислового розуміння, довгострокового запам'ятання та відтворення слів, органічність образного відображення слів, знизило такі негативні прояви особистості, як тривожність, невпевненість у собі, відчуття незахищеності та агресивність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111.14 + Ч421.220.1 +
Шифр НБУВ: РА327290

Рубрики:

      
18.

Малхазов О.Р. 
Психофізіологічні механізми управління руховою діяльністю: Автореф. дис. д-ра психол. наук: 19.00.02 / О.Р. Малхазов ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 31 с. — укp.

Запропоновано авторську концепцію психофізіологічних механізмів організації, побудови та управління руховою діяльністю. Обгрунтовано факт існування циклічної, багатоієрархічної, матричної, двокільцевої системи управління руховою діяльністю. Визначено психологічний та психофізіологічний зміст поняття "рухова діяльність". Здійснено аналіз концептуальних підходів та результатів експериментальних досліджень нейрофізіологічних, психофізіологічних та психологічних механізмів функціонування як окремих нервових мереж, так і всієї нервової системи в цілому та їх ролі в управлінні руховою діяльністю. Розглянуто ієрархічну структуру організації, побудови, управління рухами та психофізіологічні механізми актуалізації рухових програм. Обгрунтовано гіпотезу про те, що специфічний сенсорний комплекс є початком формування образу виконання руху, дії, діяльності і цілком відповідає вимогам до одиниці аналізу психічного. Розглянуто проблеми формування і оцінювання рівня сформованості образу виконання рухової діяльності (ОВРД). Визначено загальні психолого-педагогічні підходи до побудови навчального процесу, спрямованого на розвиток і удосконалення рухової діяльності. Внесено уточнення в теорію функціонування психічного образу, теорію функціональних систем, принципи побудови навчальних програм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.11 + Р124.03 +
Шифр НБУВ: РА327977

Рубрики:

      
19.

Вовнянко Т.А. 
Суб'єктивна семантика колористичної стратегії в образотворчій діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Т.А. Вовнянко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м. Одеса). — О., 2003. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано поняття "колористична стратегія". Розроблено методику дослідження суб'єктивної семантики колористичної стратегії, виявлено особливості змісту й організації суб'єктивної семантики кольору образотворчої діяльності. З'ясовано, що дана семантика впливає на колористичну стратегію розв'язання творчих задач у зазначеній діяльності. Показано, що на змістовному рівні цей вплив проявляється у виборі кольорової гами, на операціональному - реалізується у таких способах семантичної інтерпретації кольору, як перцептивно-імпресивний, динаміко-перцептивний, емоційно-чуттєвий, символо-означуваний, аналого-асоціативний, проективно-особистісний та особистісно-інтерпретаційний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113.11 + Ю935.131.3 + Щ140.5 +
Шифр НБУВ: РА328442

Рубрики:

      
20.

Ільїна Н.М. 
Проблема мовлення в українській психології (на матеріалі наукової спадщини Б.Ф.Баєва та І.О.Синиці): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Н.М. Ільїна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено та систематизовано центральну тематику досліджень мовленнєвої проблематики в середині XX ст., констатовано існування основних напрямків наукових досліджень: співвідношення мислення та мовлення, внутрішнє та зовнішнє мовлення. Проаналізовано праці українського вченого Б.Ф. Баєва, який вперше у вітчизняній психології здійснив всебічне дослідження внутрішнього мовлення, створив його оригінальну концептуальну модель з застосуванням функціонального підходу. Зазначено, що на сучасному етапі проблема внутрішнього мовлення постає щільно пов'язаною з проблемою рефлексії - інтелектуальної та моральної. За результатами дослідження наукових праць І.О. Синиці зроблено висновок, що дослідник комплексно вивчив специфічні особливості писемного мовлення підлітків (з урахуванням ряду аспектів їх усного мовлення), виявив феномени превалювання в його структурі емоційних або логічних компонентів, типи писемного мовлення учнів, лексичні, морфологічні та синтаксичні особливості усного мовлення підлітків. Відзначено, що багато ідей вченого ефективно розробляються сучасними дослідниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)6 + Ю935.132 + Ш100.4 +
Шифр НБУВ: РА324394

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського