Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (118)Книжкові видання та компакт-диски (125)Журнали та продовжувані видання (154)
Пошуковий запит: (<.>U=О155$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія: Транспорт   
1.

Сушко О.В. 
Підвищення ефективності ремонту дизелів транспортних засобів оптимізацією ремонтно-обслуговуючих дій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / О.В. Сушко ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Наведено новий підхід до вирішення проблеми - підвищення ефективності проведення ремонту транспортних засобів шляхом оптимізації системи ремонтно-обслуговувальних дій (РОД). Обгрунтовано зміст та періодичність поточних ремонтів з урахуванням динаміки основних техніко-економічних параметрів дизелів. Комплексними параметрами, які характеризують технічний стан дизеля та його деталей, є потужність, питома витрата палива та витрата оливи на угар. Уточнено математичну модель визначення динаміки основних техніко-економічних параметрів дизелів за процесу їх експлуатації з урахуванням періоду стабілізації параметрів. На підставі досліджень ремонтного фонду дизелів транспортних засобів, впливу грунтово-кінематичних умов регіону на характер зношування, визначено рівняння зносів основних деталей і середнє напрацювання до межового стану для ремонтних і післяремонтних дизелів, які експлуатуються на півдні України. Розроблено й апробовано оригінальну методику визначення динаміки техніко-економічних параметрів дизелів та їх межових значень, впливу на них технічного стану основних деталей та сполучень двигунів. З'ясовано цільову функцію визначення оптимальної періодичності проведення профілактичних ремонтів дизелів, їх змісту та кількості з урахуванням динаміки техніко-економічних параметрів. Визначено функціональні залежності впливу періодичності, кількості та змісту проведених під час експлуатації ремонтних впливів на показники потужності, питомої витрати палива та витрати оливи на угар.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155.4-083 +
Шифр НБУВ: РА350128

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Пашкова Г.І. 
Підвищення працездатності чавунних колінчастих валів потужних транспортних дизелів комбінованими методами зміцнення: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.01 / Г.І. Пашкова ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2008. — 24 с. — укp.

Установлено, що працездатність чавунних колінчастих валів потужних транспортних дизелів зумовлена зносостійкістю їх шийок і опором втомі, що спричинює вибір способів їх зміцнення. Виявлено основні закономірності впливу локальних термічних обробок і поверхневого пластичного деформування (ППД) обкочуванням роликами на структуру, твердість, зносостійкість, рівень залишкових напружень і опір втомі зразків даних валів з високоміцного чавуну з кулястим графітом. Показано, що одержана у процесі зміцнення гартуванням струмами високої частоти, лазерною термічною обробкою або електроіскровим легуванням структура забезпечує суттєве підвищення твердості та зностостійкості поверхні, однак призводить до зниження характеристик втоми за рахунок формування розтягувальних або неоднорідних за довжиною зміцненої поверхні залишкових напружень. Експериментально встановлено, що ППД обкочуванням роликами з високоміцного чавуну забезпечує підвищення втомних характеристик за оптимального зусилля обкочування, однак спричинює утворення на обкоченій поверхні дефектів ("шипів"), що зменшує можливість використання цього методу для підвищення зносостійкості поверхні деталей. Запропоновано способи усунення негативного впливу "шипів". Рекомендовано застосування для зміцнення колінчастих валів комбінованих способів, проаналізовано їх вплив на структуру й експлуатаційні характеристики високоміцного чавуну. Запропоновано практичні рекомендації стосовно зміцнення великих колінчастих валів транспортних дизелів, реалізовані за виробничих умов. На підставі результатів експлуатаційних випробувань оцінено ефективність розроблених способів зміцнення. Установлено, що використання комбінованого зміцнення таких валів з високоміцного чавуну з кулястим графітом забезпечує підвищення їх зносостійкості у 2,2 - 3,9 разів залежно від виду локальної термічної обробки, а також збільшення опору втомі у 1,9 - 2,5 разів. Зазначено, що річний економічний ефект, одержаний завдяки реалізації запропонованих комбінованих методів зміцнення на ДП "Завод імені В.О.Малишева" становить 156,7 тис. грн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155.4-060.16 +
Шифр НБУВ: РА355879

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Гончаров В.Г. 
Підвищення ресурсу транспортної техніки удосконаленням технології ремонту колінчастих валів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.Г. Гончаров ; Харк. нац. автом.-дорож. ун-т. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше науково обгрунтовано доцільність застосування дискретного зміцнення під час ремонту (виготовлення) колінчастих валів двигунів транспортної техніки, що полягає у створенні чергування у заданій послідовності (дискретно) високоміцних і пластичних ділянок. Розроблено спосіб дискретного зміцнення колінчастих валів, що забезпечує високі триботехнічні характеристики поверхонь зміцнення за умов збереження оптимального рівня втомної міцності деталі, а це дозволяє підвищити ефективність технології ремонту двигунів транспортної техніки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155-083.1/8 +
Шифр НБУВ: РА357053

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Сукачов І.І. 
Поліпшення паливної економічності форсованих дизелів шляхом узгодження характеристик вприскування палива та форми камери згоряння: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / І.І. Сукачов ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Розглянуто особливості процесів сумішоутворення та згортання у форсованих дизелях та вибору раціональних параметрів характеристик впорскування палива та форми камери згортання. Об'єктом дослідження є судові та тепловозні дизелі типу ЧН25/27, ЧН25/34, ЧН26/34, ЧН26/27 і ЧН32/32. Розглянуто специфіку й особливості процесів сумішоутворення та згоряння у форсованих дизелях. Виявлено основні причини зниження швидкостей випарювання та згоряння збільшених циклових порцій палива та визначено методи та способи узгодження характеристик впорскування палива та форми камери згоряння. Розроблено математичну модель циклу дизеля, комплекс програмного забезбечення щодо розрахунку робочого процесу, в тому числі, характеристик впорскування палива, розподілу палива в струмені та камері згоряння, характеристик сумішоутворення та згоряння. Виконано розрахунково-експериментальні дослідження щодо погодження характеристик впорскування палива та камер згоряння, які дозволили обгрунтовано вибрати раціональні параметри паливної апаратури, характеристик впорскування палива та форми камери згоряння, що забезпечили зниження експлуатаційної витрати палива в досліджених дизелях нп 1,5 - 3 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155.4-01 +
Шифр НБУВ: РА343693

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Бородін Д.Ю. 
Поліпшення техніко-економічних показників двотактного транспортного дизеля 6ТД на основі вибору оптимальних параметрів системи наддува: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / Д.Ю. Бородін ; Харк. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2000. — 14 с. — укp.

Досліджено можливості зменшення експлуатаційних витрат палива дизелем (6ТД) шляхом оптимізації конструктивних параметрів випускної системи та застосування регулювання передавального відношення приводу нагнітача за оптимальною характеристикою в залежності від частоти обертання колінчастого валу, навантаження та температури навколишнього середовища. Визначено, що доцільно застосувати випускну систему з перетворювачами імпульсів. Досліджені аналітичні залежності для розрахунку оптимальних характеристик регулювання. Доведено, що регулювання приводу нагнітача дозволяє підвищити коефіцієнт пристосування на 13%, а питомі витрати палива під час роботи за навантажувальною характеристикою - на 10...60% в залежності від навантаження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155.4-041.4-01
Шифр НБУВ: РА308230 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Григор'єв О.Л. 
Розробка універсальних методів гідродинамічного розрахунку, динамічного аналізу та оптимізаційного синтезу основних елементів паливної апаратури дизелів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.05.03 / О.Л. Григор'єв ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2004. — 37 с. — укp.

Досліджено проблему поліпшення характеристик упорскування палива в дизелях. Розроблено комплекс універсальних розрахункових методів динамічного аналізу й оптимізаційного синтезу основних елементів паливної апаратури високо- і середньообертових дизелів, що дає змогу прискорити створення та впровадження принципово нових і модернізованих зразків цієї апаратури, які забезпечують істотну економію палива та поліпшують інші показники технічного рівня двигунів. Наведено приклади застосування розроблених методів з метою інтенсифікації впорскування палива на режимах повних і часткових навантажень автомобільного двигуна, для зниження стабільної частоти холостого хода тепловозного дизеля, забезпечення стабільного впорскування межово малих запальних порцій палива та подачі газу в циліндр газодизеля, а також під час проектування паливної апаратури акумулюючого типа для вільнопоршневого двигуна.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155.4-044-02 +
Шифр НБУВ: РА330132

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Король С.О. 
Розроблення дослідження регульованого приводу паливного насоса транспортного дизеля: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / С.О. Король ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Запропоновано шляхи розв'язання науково-технічної задачі інтенсифікації впорскування палива в циліндр транспортного дизеля за знижених частот обертання колінчастого вала, що дозволяє підвищити експлуатаційну паливну економічність. Запропоновано спосіб безступінчастого управління кутовою швидкістю обертання кулачкового вала паливного насоса високого тиску (ПНВТ) дизеля шляхом установлення в серійний привід насоса нового конструктивного елемента - регульованого приводу, що забезпечує стабілізацію лінійної швидкості плунжерів на дільницях активного ходу. Наведено результати безмоторних і моторних випробувань ПНВТ дизеля ЯМЗ-238, оснащеного регульованим приводом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155.4-044.2
Шифр НБУВ: РА318879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Тропіна А. А. 
Теоретичні основи процесів горіння, стимульованих рівноважною і нерівноважною плазмою електричного розряду: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 01.02.05 / А. А. Тропіна ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2011. — 36 с.: рис. — укp.

Досліджено механізми процесів запалювання та горіння, стимульованих рівноважною та нерівноважною плазмою (НП) розрядів з метою вдосконалення процесу згоряння та зниження токсичності вихлопних газів у двигунах внутрішнього згоряння. Запропоновано класифікацію процесів горіння, стимульованих плазмою, та наведено математичну модель і методику їх розрахунків з урахуванням теплової й іонізаційної нерівноважності. На базі кінетичного підходу запропоновано математичну модель запалювання НП імпульсного наносекундного розряду. Встановлено нові механізми взаємодії плазми розрядів з турбулентним потоком газу та запалювання НП за умов високого тиску. Наведено нові дані щодо впливу НП на мінімальну енергію запалювання. Експериментально встановлено зниження токсичності вихлопних газів двигуна за його роботи на системі запалювання НП. Наведено вимоги та розроблено практичні рекомендації щодо застосування систем запалювання на базі наносекундного імпульсного розряду, виконання яких забезпечує зниження токсичності вихлопних газів двигунів і зменшення витрати палива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155-01
Шифр НБУВ: РА385835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Клименко Л.П. 
Теоретичні основи та технології створення вузлів машин з перемінною зносостійкістю: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.02.04 / Л.П. Клименко ; Технол. ун-т Поділля {Хмельницький}. — Хмельницький, 2002. — 38 с. — укp.

На прикладах двигунів внутрішнього згоряння розроблено теоретичні засади створення вузлів тертя машин із заданими диференційованими зносостійкими властивостями, що забезпечують рівномірний знос робочих поверхонь під час експлуатації. Наведено математичну модель розрахунку зносу поверхні в кожній точці. Визначено склад нових чавунів і лігатур для отримання втулок та поршневих кілець дизелів. Описано ряд нових технологій виготовлення гільз і втулок циліндрів дизелів із заданою перемінною зносостійкістю робочої поверхні. Наведено результати аналізу впливу режимів роботи двигунів на характер зносу циліндрів. Отримано дані широкомасштабних стендових та експлуатаційних випробувань тракторних та суднових дизелів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К413.1 + О155-082.04
Шифр НБУВ: РА318054 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Тимофєєв С.С. 
Удосконалювання технології фінішної обробки деталей двигунів з метою підвищення працездатності: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.08 / С.С. Тимофєєв ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Вивчено умови роботи та причини виходу з ладу деталей циліндро-поршневої групи дизелів. Виконано аналіз існуючих технологій нанесення зносостійких покриттів. Установлено, що гальванічний спосіб разом з фосфатуванням не завжди забезпечує задану працездатність деталей. Конкрентизовано математичну модель залежності експлуатаційних властивостей пари тертя гільза - циліндр-поршневе кільце від технології їх виготовлення. Запропоновано та розроблено новий технологічний процес поверхневого зміцнення такої пари. Для забезпечення високих антифрикційних властивостей покриття цей процес рекомендовано здійснювати в одному технологічному циклі, а саме: попереднє активування поверхні та нанесення покриття у насичуючому середовищі перегрітої пари водяного розчину алюмофосфатних солей. Установлено, що склад покриття змінюється залежно від параметрів технологічного процесу. Новий технологічний процес може здійснюватися за використання модернізованого серійного устаткування. Здійснено комплекс експериментальних досліджень поверхневого шару зразків деталей та встановлено взаємозв'язок між властивостями покриття та їх працездатністю. Розроблено практичні рекомендації щодо створення та впровадження нової технології поверхневої обробки, удосконалено технологію виготовлення деталей циліндро-поршневої групи дизелів. Розроблено новий технологічний процес, що забезпечує задану якість робочих поверхонь деталей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О155.4-061/-069 +
Шифр НБУВ: РА345220

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського