Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (174)Книжкові видання та компакт-диски (211)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=П072.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія: Транспорт   
1.

Абрамов Д.В. 
Вибір та обгрунтування параметрів багатодискових тракторних гальм, що працюють у мастилі: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / Д.В. Абрамов ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено вплив рівня охолоджувального мастила у гальмівному механізмі на величину втрат потужності у трансмісії трактора за розімкнутого стану гальмівних дисків. Виявлено вплив параметрів фрикційних дисків, властивостей мастила й інтенсивності наростання тиску у приводі гальмівного механізму на час його включення. Уточнено вимоги до мастил, що застосовуються у багатодискових гальмівних механізмах з урахуванням їх сумісності з іншими механізмами трансмісії. Визначено вплив зміни вагових параметрів і параметрів потужності колісних тракторів, що входять у модельний ряд, на необхідну зміну геометричних розмірів і число фрикційних пар багатодискових гальмівних механізмів за умови їх максимальної уніфікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-042.73 + П072.1-3 +
Шифр НБУВ: РА339615

Рубрики:

      
2.

Ребров О.Ю. 
Вплив ланкової структури гусеничного обводу трактора на навантаження трансмісії і тиск на грунт: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.Ю. Ребров ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2005. — 22 с.: рис. — укp.

Уперше створено фізичну модель сільськогосподарського гусеничного тарктора з плугом, складовими якої є двигун, трансмісія, ведуче колесо, гусеничний рушій. Наведена модель враховує ланкову структуру гусеничного ланцюга з відкритим шарніром, деформацію опорної поверхні та дозволяє здійснити раціональне конструктивне виконання гусеничного рушія. Уперше визначено епюру розподілу питомих тисків за довжиною опорної частини гусениці та встановлено взаємозв'язки питомих тисків з типом і конфігурацією ходової системи, натягненням у гілках обводу з урахуванням агрегатування навісними і напівнавісними сільськогосподарськими знаряддями для випадку ланкового гусеничного ланцюга з суцільнолитими траками та відкритими шарнірами. Уперше з урахуванням ланкової структури гусеничного ланцюга визначено характеристики динамічної взаємодії грунту, гусеничного обводу та трансмісії для його різних конфігурацій. Базуючись на комплексному підході, розвинуто фізичну модель роботи машинно-тракторного агрегату - гусеничного трактора сільськогосподарського знаряддя, яка враховує сукупність взаємозв'язків між складовими частинами складної динамічної системи, зовнішнє середовище та дозволяє розкрити механізми формування динамічних навантажень на даний трактор. На підставі даних теоретичних досліджень здійснено вибір доцільного конструктивного виконання гусеничного рушія, яке дозволяє знизити взаємодію трансмісії, гусеничного обводу та грунту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.184 + О342.3-042 +
Шифр НБУВ: РА339948

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Харак Р.М. 
Дослідження універсального регулятора швидкості дизелів колісних тракторів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.03 / Р.М. Харак ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження універсального регулятора, обладнаного системою автоматичного переключення режимів регулювання. Розроблено розрахункову модель взаємодії електромагнітів з деталями універсального регулятора. Запропоновано методику визначення раціональних конструктивних і силових параметрів ланок механізму автоматичного переключення режимів регулювання універсального регулятора. Проведено порівняльний аналіз ефективності використання серійного та дослідного універсального регулятора за паливною економічністю та динамічними показниками тракторного дизеля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О354-052 + П072.1-3 +
Шифр НБУВ: РА339657

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Самородов Б.В. 
Математичне моделювання та параметричний синтез безступінчастих трансмісій колісних тракторів: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / Б.В. Самородов ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Удосконалено комплекс математичних моделей складних технічних систем типу двигун внутрішнього згорання - гідрооб'ємно-механічна трансмісія - машинотракторний агрегат (ДВЗ - ГОМТ - МТА), спрямовані на поліпшення техніко-економічних показників МТА шляхом параметричного синтезу безступінчастих ГОМТ. Поставлено та розв'язано задачу параметричного синтезу ГОМТ у предметній області тракторобудування, рішення якої забезпечує оптимальний вектор конструктивних параметрів ГОМТ. Удосконалено методику математичного моделювання основних техніко-економічних показників МТА з беступінчатими ГОМТ, яка дозволяє визначити найбільш раціональні режими роботи МТА в процесі конкретних тягових технологій. Формалізовано такі критерії якості: кінематичний критерій функціональності ГОМТ і критерій середнього інтегрального ККД ГОМТ, на базі яких реалізується параметричний синтез безступінчатих ГОМТ. До наукового обігу введено комплексний критерій ефективності МТА, що враховує продуктивність, погектарну витрату палива, питому частку відмов за гарантійний термін експлуатації основних систем трактора, вартість МТА і витрати на його експлуатацію та ремонт. Удосконалено методи оптимізації прямого пошуку, реалізація яких у процесі параметричного синтезу трансмісій (в області тракторобудування) дозволяє раціонально визначити весь комплекс конструктивних параметрів ГОМТ у складі МТА. Запропоновано інформаційну технологію системи підтримки прийняття рішень для розв'язання задачі параметричного синтезу ГОМТ та оцінки основних техніко-економічних показників МТА.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-042.2-01 + П072.1-32 +
Шифр НБУВ: РА351345

Рубрики:

      
5.

Мохнатко І. М. 
Обгрунтування конструктивних параметрів і режимів роботи протипотокового пиловіддільника повітря в кабінах тракторів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.02 / І. М. Мохнатко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто шляхи вирішення проблеми створення санітарно-гігієнічних умов праці в кабіні трактора шляхом розробки та впровадження в систему вентиляції кабіни нової конструкції ротаційного пиловіддільника. Вперше встановлено залежності, що дозволяють обгрунтувати конструктивні параметри протипотокового ротаційного пиловловлювача повітря, які забезпечують підвищення ефективності очищення повітря в кабіні трактора. З'ясовано закономірності кінематичного руху частинок пилу під дією силового поля в просторі, обмеженому зовнішніми кільцевими пластинами пиловіддільника, на основі яких обгрунтовано режими роботи конструкції за рівномірного розподілу повітря по всій довжині ротора. Визначено закономірності впливу умов експлуатації трактора на ефективність роботи запропонованого протипотокового ротаційного пиловіддільника під час виконання польових робіт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-9 + Р124.540
Шифр НБУВ: РА382476 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Білецький В.Р. 
Обгрунтування параметрів колісних рушіїв машинно-тракторних агрегатів на основі взаємодії з грунтовим середовищем: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / В.Р. Білецький ; Львів. держ. аграр. ун-т. — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано можливість зменшення переущільнення орного шару дерново-підзолистих грунтів, призначених для сільськогосподарського використання, до екологічно безпечного рівня шляхом обмеження питомого тиску колісних рушіїв машинно-тракторних агрегатів. Проведено теоретичні й експериментальні дослідження взаємодії грунтового середовища з колісним рушієм залежно від його типорозміру та експлуатаційних характеристик. Встановлено раціональні параметри колісних рушіїв машинно-тракторних агрегатів для застосування за грунтово-кліматичних умов зони Полісся України, що забезпечують мінімізацію незворотного руйнування структури грунту та зменшують показник ступеня підвищення щільності. Розроблено математичну модель взаємодії пари колісних рушіїв з грунтом та емпіричні моделі впливу їх параметрів на грунтове середовище. Виконано порівняльну оцінку за лабораторно-польових умов запропонованого модернізованого рушія з його серійними аналогами. Показано, що застосування модернізованих колісних рушіїв забезпечує зменшення переущільнення дерново-підзолистих грунтів, збереження їх структури та більш повне використання їх потенційної родючості. Розраховано економічну ефективність застосування машинно-тракторних агрегатів, оснащених запропонованими рушіями. Здійснено практичне впровадження основних результатів наукового дослідження у виробництво.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.183-12 +
Шифр НБУВ: РА346257

Рубрики:

      
7.

Лебедєв С.А. 
Підвищення експлуатаційно-технологічних показників орного агрегату на базі гусеничного трактора з безступеневим механізмом повороту: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / С.А. Лебедєв ; Тавр. держ. агротехнол. ун-т. — Мелітополь, 2008. — 24 с. — укp.

Запропоновано закономірності руху на гоні орного агрегату на базі гусеничного трактора, що дозволяють комплексно розв'язувати завдання щодо його кінематики та динаміки, оцінити тягово-енергетичні параметри за нерівномірного розподілу навантажень по бортах. Установлено нові закономірності порушення курсової стійкості руху такого трактора з гідрооб'ємним механізмом повороту (ГОП) у напрямку борозни, що дозволило обгрунтувати спосіб підвищення швидкості його руху на гоні. Удосконалено фізичну модель нерівномірного розподілу навантажень по бортах гусеничного трактора за агрегування з плугом, яка дозволяє враховувати зміщення центра мас орного агрегату у поздовжній і поперечній площинах. Розвинуто критерії оцінювання оптимальних швидкостей руху орного агрегату за продуктивністю й економічністю, а також закономірності зміни навантажуваних режимів елементів трансмісії та тягового коефіцієнта корисної дії гусеничного трактора з ГОП під час агрегування з плугом за нерівномірного розподілу тягових зусиль по бортах і додаткових втрат потужності на корекцію напрямку руху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.184-9 +
Шифр НБУВ: РА356081

Рубрики:

      
8.

Колодійчук С.А. 
Підвищення ефективності роботи гусеничного рушія сільськогосподарських тракторів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / С.А. Колодійчук ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено методику дослідження гусеничних шарнірів і оцінювання характеру зміцнювання моменту та коефіцієнта тертя у системі трак - палець - трак з урахуванням реальних умов роботи шарніра за умов експлуатації трактора. Модернізовано універсальний стенд, який дозволяє відтворювати реальні режими роботи шарніра під час експлуатації трактора. Визначено залежність моменту та коефіцієнта тертя від конструктивних параметрів і експлуатаційних факторів у значних межах навантажувально-швидкісних режимів роботи стенда. Одержано залежність моменту та коефіцієнта тертя від питомих контактних тисків, яка дозволила здійснювати дослідження впливу конструктивних параметрів (радіуса пальця, зазору між втулкою і пальцем, довжиною втулки та пальця) і експлуатаційних факторів під час тертя у металевих шарнірах. Виявлено межу "насичення" фактичної площі контакту, внаслідок якого коефіцієнт припиняє зростання, а у разі подальшого збільшення навантаження - зменшується. Розроблено та виготовлено два варіанти траків гусениць з 7- і 11-провушинними шарнірами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.184 + О34-042.657 +
Шифр НБУВ: РА353941

Рубрики:

      
9.

Бобрицький В.М. 
Підвищення зносостійкості різальних елементів робочих органів грунтообробних машин: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.04 / В.М. Бобрицький ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Для дослідження динаміки взаємодії різального елемента (РЕ) з абразивним технологічним середовищем запропоновано фізичну імітаційну модель. Теоретично визначено й експериментально досліджено процеси формоутворення профілю РЕ деталей робочих органів грунтообробних машин за умов тертя та зношування в абразивному середовищі. Запропоновано використання лазерних технологій для керування властивостями робочих поверхонь РЕ і створення умов для реалізації ефекту самозагострювання. Завдяки комп'ютерному моделюванню визначено та теоретично обгрунтовано параметри напружено-деформованого стану РЕ у процесі їх взаємодії з абразивним технологічним середовищем. На підставі результатів стендових і експлуатаційних випробувань доведено вплив технологій лазерного зміцнення на ресурс і енергетичні показники робочих органів грунтообробних машин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-5 + К751.12 +
Шифр НБУВ: РА353068

Рубрики:

      
10.

Кувачов В.П. 
Підвищення плавності руху машинно-тракторних агрегатів на основі модульних енергетичних засобів класу 1,4-3: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / В.П. Кувачов ; Тавр. держ. агротехнол. ун-т. — Мелітополь, 2009. — 20 с. — укp.

Розв'зано задачу підвищення плавності руху машинно-тракторних агрегатів (МТА) на основі модульних енергетичних засобів (МЕЗ). Обгрунтовано раціональні параметри жорсткості з'єднання його енергетичного та технологічного модулів. Установлено взаємозв'язок конструктивних параметрів заднього навісного механізму енергетичного модуля МЕЗ з коефіцієнтом опору дроселювання його гідросистеми. Розроблено математичну модель, яка дозволяє підвищити плавність руху МТА на основі МЕЗ шляхом оптимізації жорсткості з'єднання його енергетичного та технологічного модулів. Виявлено нові закономірності впливу параметрів дроселювання гідросистеми заднього навісного механізму енергетичного модуля МЕЗ на характеристики вертикальних коливань МТА. Обгрунтовано, що результат раціонального зменшення діаметра прохідного перетину гідромагістралі основного гідроциліндра гідросистеми заднього навісного механізму енергетичного модуля МЕЗ дозволяє одержати необхідні амплітудно-частотні та кореляційно-спектральні характеристики вертикальних коливань агрегатів на їх базі. За результатами проведеного дослідження підтверджено гіпотезу щодо техніко-економічної доцільності блочно-модульного агрегатування та конструювання МТА, в яких модулі з'єднуються в'язкопружнім зв'язком. Розроблено науково обгрунтовані рекомендації щодо підвищення плавності руху МТА на основі МЕЗ класу 1,4-3, використання яких дозволяє забезпечити безпечні умови праці тракториста, підвищити продуктивність, економічність і довговічність роботи агрегатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1 +
Шифр НБУВ: РА365441

Рубрики:

      
11.

Бойко М.Ф. 
Підвищення функціональної стабільності орного агрегату з регулятором начіпного механізму трактора: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.05.01 / М.Ф. Бойко ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Висвітлено питання щодо підвищення ефективності функціонування орних агрегатів на базі тракторів класу 30 кН з регулятором начіпного механізму. Обгрунтовано математичну модель орного агрегату, що дозволяє оцінити вплив параметрів і технічного стану регулятора начіпного механізму на функціональну стабільність орного агрегата. Запропоновано методику вибору раціонального режиму роботи регулятора начіпного механізму трактора під час оранки грунтів різної щільності. Розроблено алгоритм функціонування регулятора, адаптованого для умов тракторного та сільськогосподарського виробництва України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-913
Шифр НБУВ: РА320898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Гриненко О. А. 
Поліпшення якості ведучих мостів сільськогосподарських тракторів загального призначення: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.02 / О. А. Гриненко ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Сформульовано та розв'язано задачу з вдосконалення методики розрахунку на втомну довговічність шестерен колісного редуктора машино-тракторного агрегату у разі його використання в режимі несиметричного навантаження. Проведено експериментальні дослідження навантаженості шестерен колісних редукторів за експлуатаційних умов під час агрегатування трактора з основними сільгоспзнаряддями. Проведено стендові дослідження ведучих мостів з урахуванням їх навантаженості, визначеної під час експлуатаційних досліджень. Проаналізовано розподіл відмов колісних редукторів залежно від їх розташування й одержано ідентичні результати в процесі теоретичного математичного моделювання та розрахунків, експериментальних досліджень та аналізу відмов. Проведено числові дослідження напружено-деформованого стану елементів ведучого моста за допомогою методу скінченних елементів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.185.1-94
Шифр НБУВ: РА373243 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Яцковський В.І. 
Удосконалення віброакустичного методу діагностування паливної апаратури автотракторних дизелів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / В.І. Яцковський ; Вінниц. держ. аграр. ун-т. — Вінниця, 2007. — 17 с. — укp.

Базуючись на результатах теоретичних і експериментальних досліджень, запропоновано вдосконалений віброакустичний метод для визначення несправностей паливної апаратури автотракторних дизелів і механізмів трансмісії сільськогосподарської техніки, який передбачає встановлення взаємозв'язку між несправностями паливної апаратури та віброприскоренням блок-картеру дизельних двигунів сільськогосподарської техніки. Розроблено математичну модель, параметрами якої є матриці коефіцієнтів поліномів, які в числовому вигляді визначають стан окремих вузлів і агрегатів автотракторних дизелів сільськогосподарської техніки. Суть автоматизованого діагностування полягає у визначенні технічного стану паливної апаратури автотракторних дизелів шляхом розпізнавання та класифікації одержаних кривих віброприскорення блок-картеру двигуна у нейронній мережі, у базі даних якої містяться криві віброприскорення блок-картеру двигуна, одержані у процесі моделювання різних несправностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.181.23-96 +
Шифр НБУВ: РА350952

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Коряк О.О. 
Удосконалення гальмівного управління тракторного поїзда на базі колісного трактора малого класу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / О.О. Коряк ; Харк. держ. автомоб.-дор. техн. ун-т. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена визначенню раціональних параметрів гальмівного управління тракторного поїзда. Оцінена необхідність обладнання причепа гальмівною системою; виконано порівняльний аналіз різних варіантів гальмівного привода з позицій ефективності гальмування тракторного поїзда, курсової стійкості в процесі гальмування, енергонавантаженості гальмівних механізмів та показана доцільність застосування проточного гідросилового гальмівного привода. На основі експериментального дослідження режимів гальмування розроблена методика, що дозволяє оцінювати енергонавантаженість гальм різних осей, і враховує параметри гальмівної системи, особливості колісної машини, а також умови експлуатації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О345.27-042.7 + П072.183-91-33,022

Рубрики:

      
15.

Палагута В.І. 
Удосконалення системи технічного обслуговування гідроприводів сільськогосподарського трактора: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.20.01 / В.І. Палагута ; Харк. держ. техн. ун-т сіл. госп-ва. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці технології технічного обслуговування за станом гідроприводу рульового керування сільськогосподарського трактора. Обгрунтовано математичні моделі функціонування гідроприводу рульового керування трактора під час зміни технічного стану гідроагрегатів, на основі яких доведено, що найбільш інформативним параметром гідропривода рульового керування є динамічне зростання тиску робочої рідини. Розроблено вмонтовані індикатори технічного стану гідроприводу на підставі технології технічного обслуговування за станом. Зроблено висновок: впровадження системи технічного обслуговування за станом гідроприводу рульового керування тракторів типу Т-150К забезпечує зниження трудомісткості на 0,25 люд.-год. за цикл технічного обслуговування та економію робочої рідини на 1,7 кг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.189.2 Т-150К + О342.2-082.1/9
Шифр НБУВ: РА307667 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського