Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (79)Книжкові видання та компакт-диски (71)Журнали та продовжувані видання (31)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.215.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Фізеші О.Й. 
Виховна спрямованість змісту букварів в українських школах Закарпаття (друга половина ХІХ - кінець ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Й. Фізеші ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Виявлено особливості процесу розвитку українського національного букварства на різних історичних етапах (творення букварів за умов глибокого занепаду культурного життя закарпатоукраїнського народу, коли політичною домінантою був великодержавний шовінізм у ставленні до представників неугорських національностей; утвердження суспільного ідеалу - загальнолюдської солідарності, рівності, доброчесності, працьовитості; збереження родинних традицій і неухильного дотримання релігійних постулатів у вихованні дітей; популяризація різних жанрів українського народного дитячого фольклору). Проаналізовано освітні пріоритети змісту українських букварів другої половини XIX - кінця XX ст., а також видрукуваних у першому десятилітті незалежності України. Обгрунтовано та доповнено дидактичні принципи структурування змісту шкільних підручників (природовідповідності, народності, краєзнавчості), запропоновано добір їх змісту з урахуванням напрацювань українських і зарубіжних учених у галузі дидактики початкової школи (енциклопедичності, сезонності, єдності загальнолюдського, національного й етнічного).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)5/6 + Ш141.4-920 + Ч421.215.1
Шифр НБУВ: РА330955

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Розлуцька Г.М. 
Зміст шкільних підручників як фактор полікультурного виховання молодших школярів у Закарпатті (1919 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.М. Розлуцька ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 19 с. — укp.

Здійснено аналіз змісту україномовних букварів і читанок, шкільних підручників з мови, природничого циклу, історії, громадянознавства. Обгрунтовано їх роль та значення у полікультурному вихованні молодших школярів Закарпаття міжвоєнного періоду. Розкрито полікультурну спрямованість змісту шкільної освіти у вітчизняній і зарубіжній теорії та практиці. З'ясовано провідні чинники сприяння українському підручникотворенню (соціально-економічний, суспільно-політичний, культурно-освітній). Виявлено закономірності й етапи у розвитку підручників. Розкрито зміст поняття "полікультурність". Визначено можливості творчого використання історичного досвіду виховання учнів молодшого шкільного віку у сучасному полікультурному просторі України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч33(4УКР3)61 + Ч421.350.1 +
Шифр НБУВ: РА341660

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Козак І.І. 
Історико-педагогічна характеристика українських букварів кінця XIX - початку XX ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.І. Козак ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Проаналізовано соціально-економічні умови та лінгводидактичні проблеми становлення українського букваря як основного засобу навчання дітей грамоти, висвітлено особливості вітчизняної букварної традиції кінця XIX - початку XX ст. Визначено внесок окремих педагогів (зокрема, А.Воронця) у справу становлення та розвитку методики навчання грамоти та підручникотворення, встановлено основні етапи даного процесу, охарактеризовано наукові ідеї в мовознавстві, психології та педагогіці досліджуваного періоду. Вперше виявлено альтернативні способи структурування навчального матеріалу у вітчизняній практиці букваротворення кінця XIX - початку XX ст., відомий алгоритм аналізу книг для навчання грамоти доповнено характеристикою мікро- та макроструктурних елементів букваря й поширено на новий клас підручників даної епохи та створених у період незалежності Української Народної Республіки (до 1920 р.)

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-920 + Ч421.215.1 +
Шифр НБУВ: РА331939

Рубрики:

      
4.

Смагін І. І. 
Методичні засади створення і функціонування підручників із суспільствознавчих предметів у загальноосвітній школі України (1920 - 1990 рр.): автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / І. І. Смагін ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 40 с. — укp.

Досліджено методичні засади створення та функціонування шкільних підручників із суспільствознавчих предметів на тлі розвитку вітчизняної шкільної суспільствознавчої освіти радянського періоду. Визначено освітні системи радянських шкільних навчальних предметів із суспільствознавства. Розроблено методику оцінювання підручника як засобу навчання з позицій критеріїв конкретно-історичних освітніх систем навчальних предметів і здійснено оцінювання основних радянських підручників із суспільствознавства та сучасних шкільних підручників із правознавства для основної школи за розробленою методикою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С. р(4УКР)2 + Ч421.215.1
Шифр НБУВ: РА379546 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Мороз П.В. 
Методичні засади шкільного підручника історії стародавнього світу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / П.В. Мороз ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто методичні засади шкільного підручника (ШП) історії стародавнього світу (ІСС) для учнів VI класу. Охарактеризовано основні етапи й особливості підручникотворення з ІСС середини ХІХ - початку ХХІ ст. Розроблено модель сучасного підручника ІСС, яка охоплює дидактичні (функції та структуру підручника, принципи відбору та побудови його змісту) та психологічні аспекти (побудову змісту навчального матеріалу відповідно до етапів процесу навчання, забезпечення процесуальних аспектів навчання ІСС у VI класі, врахування вікових особливостей шестикласників). У процесі експерименту з'ясовано, як впливають розроблені методичні засади ШП ІСС на якісні показники навчальних досягнень даних учнів. Доведено, що завдяки впровадженню в навчальний процес результатів дослідження підвищується ефективність засвоєння знань шестикласниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(4УКР) + Ч421.215.1 +
Шифр НБУВ: РА343022

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Кузьменко Н.М. 
Національна спрямованість змісту українських шкільних підручників з читання для молодших школярів (1857-1997): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Кузьменко ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація містить дослідження генезису національного компоненту в українських шкільних підручниках з читання для молодших школярів за період 1857-1997 рр. У роботі висвітлено принципи відбору і структурування змісту навчальної літератури з читання для дітей молодшого шкільного віку. Визначено періоди підручникотворення на даному відрізку часу. Обгрунтовано мету і завдання створення нового покоління підручників для української початкової школи, що додало аргументів на користь стрижневого авторського положення про інтегруючу роль українознавства у процесі засвоєння національного компоненту змісту освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч311.1

Рубрики:

      
7.

Жосан О.Е. 
Підготовка вчителів до апробації шкільної навчальної літератури в системі післядипломної освіти: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Е. Жосан ; Держ. вищ. навч. закл. "Ун-т менеджменту освіти" АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено історико-логічний аналіз ставлення різних дослідників до проблеми якості шкільної навчальної літератури. Системно розглянуто стан теорії та практики підготовки вчителів до проведення апробації шкільної навчальної літератури. Теоретично обгрунтовано необхідність спеціальної підготовки вчителів до цього виду діяльності. Розроблено, науково обгрунтовано й експериментально перевірено модель такої підготовки. Створено навчально-методичне забезпечення відповідної підготовки вчителів у системі післядипломної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч421.215.1 +
Шифр НБУВ: РА359719

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Бондар О. В. 
Проблема шкільного підручника у періодичних фахових вітчизняних виданнях (50-ті рр. XX ст. - поч. XXI ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. В. Бондар ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито методологічні засади та методику дослідження особливостей висвітлення проблеми шкільного підручника на сторінках періодичних фахових вітчизняних видань 1950 рр. - початку XXI ст. Обгрунтовано джерельну базу дослідження та визначено якісно відмінні етапи у висвітленні проблеми шкільного підручника на сторінках педагогічних журналів даного періоду. Систематизовано масив публікацій педагогічної періодики з проблеми шкільного підручника та визначено, які проблеми шкільного підручника найчастіше висвітлювалися в публікаціях та які шляхи пропонувалися для їх вирішення. Виявлено загальні тенденції висвітлення проблеми шкільного підручника на сторінках педагогічних журналів даного періоду та перспективи подальшого розвитку процесу створення підручників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч612.3(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА379482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Гірняк А.Н. 
Психологічне обгрунтування змісту і структури модульно-розвивального підручника для середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.Н. Гірняк ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Висвітлено ідею психологічних передумов створення новітнього типу підручника та процесу її поетапної реалізації, складовими якого є теоретична, методологічна та технологічна розробка, а також методика і процедура експертування та експериментальне впровадження. Здійснено критичний аналіз системи психолого-педагогічного проектування традиційних підручників та побудовано категорійну матрицю інноваційної навчальної книжки. Наведено визначення модульно-розвивального підручника та його структурну ієрархічну модель. На підставі результатів комплексної експертизи якості й експериментального підтвердження ефективності модульно-розвивального підручника доведено його вищий розвивальний потенціал у порівнянні з традиційною навчальною книжкою, що досягається внаслідок налагодження паритетної розвивальної взаємодії у системі вчитель - інноваційний підручник - учні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-9 + Ч421.215.1 +
Шифр НБУВ: РА349127

Рубрики:

      
10.

Фуртак Б.Л. 
Структурування змісту в сучасних австрійських і українських підручниках з математики і фізики для середньої школи (порівняльний аналіз): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Б.Л. Фуртак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі порівняльного аналізу структурування змісту українських і австрійських підручників з математики та фізики для середньої школи визначено засоби, які дозволили авторам австрійського підручника з математики подати зміст більш широко та на вищому теоретичному рівні, ніж в українських підручниках: диференційованість змісту не тільки на рівні завдань, а й на теоретичному рівні; широка інтегрованість змісту підручника з іншими дисциплінами, у тому числі принципова інтегрованість алгебри з початками аналізу і геометрії; теоретико-множинне вчення як стрижень змісту підручника; загальний метод "нарощування знань" пояснення змісту підручника; забезпечення авторами австрійського підручника виконання дидактичних законів, принципів та функцій. Виявлено, що автори австрійських підручників з математики та фізики приділили більшу увагу, ніж автори відповідних українських підручників, гуманістичній спрямованості підручників, забезпеченню діяльнісного підходу учнів до навчання, їх особистому зростанню.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В.р(4УКР)210-3 + Ч421.215.1
Шифр НБУВ: РА312472 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Пасічник О. С. 
Тенденції конструювання змісту підручників з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів України (80-ті рр. XX ст. - початок XXI ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. С. Пасічник ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. — Житомир, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Проаналізовано зміст шкільних підручників з іноземних мов періоду 1980 рр. - початку XXI ст., запропоновано періодизацію галузі конструювання їх змісту. Визначено тенденції конструювання змісту підручників з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів України та досліджено чинники їх впливу на розвиток освітньої галузі. Уточнено принципи добору змісту навчання, реалізованого в підручниках, сконструйованих на засадах комунікативно-діяльнісного й особистісно орієнтованого підходів. Наведено шляхи впровадження робочих зошитів і програмних педагогічних засобів з метою індивідуалізації та диференціації процесу навчання іноземних мов. Удосконалено розуміння місця та функцій позатекстових компонентів у структурі навчальної книги. Подальшого розвитку набули дидактичні та методичні засади добору та структурування змісту підручників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ш12-912 г(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА383730 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Кодлюк Я.П. 
Теорія і практика підручникотворення у галузі початкової освіти України (1960 - 2000 рр.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Я.П. Кодлюк ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 38 с. — укp.

Вперше здійснено комплексний історико-педагогічний аналіз проблеми теорії та практики підручникотворення у галузі початкової освіти України з 1960 р. до 2000 р. Виділено та охарактеризовано основні етапи процесу формування підручників для школи першого ступеня (1960 - 1980 рр. та за умов державної незалежності України). Виявлено провідні тенденції підручникотворення у період впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти. З'ясовано особливості підручникотворення у зарубіжному шкільництві. Розроблено цілісну модель підручника для початкової школи. Виділено його провідні функції (інформаційну, розвивальну, виховну та мотиваційну) й обгрунтовано вимоги щодо вибору навчальних завдань і вправ. Проаналізовано теоретичні та психологічні засади формування навчального тексту та дидактичні принципи використання ілюстративного матеріалу у структурі підручника. Конкретизовано сутність емоційно-ціннісного елемента змісту освіти та шляхи його реалізації у підручниках для початкової школи. Систематизовано методи аналізу та оцінювання даного виду навчальної літератури. Розроблено калсифікацію шкільних підручників з урахуванням особливостей відображення в них предметного змісту освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч421.215.1 + Ч421.215.1
Шифр НБУВ: РА334568

Рубрики:

      
13.

Лікарчук А.М. 
Технологія створення та використання зошитів з друкованою основою (на матеріалі хімії): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.М. Лікарчук ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз вербальних засобів навчання з хімії. Визначено роль і місце робочих зошитів з друкованою основою в навчально-методичному комплексі та експериментально доведено доцільність їх впровадження до навчального процесу шкіл і професійно-технічних училищ. Експериментально доведено, що робота з робочими зошитами забезпечує підвищення ефективності навчання, посилює його виховну та розвиваючу функції. Доведено, що технологія систематичного застосування зошитів з друкованою основою посилює мотивацію учнів до навчання, позитивно впливає на їх психологічний стан, надає змогу виконувати завдання різного рівня складності, формує особистість. Зазначено, що робочі зошити надають вчителю реальну можливість індивідуального підходу до учнів, допомагають з'ясувати та оцінити рівень їх досягнень у навчанні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4УКР)21-363 + Ч421.215.1 +
Шифр НБУВ: РА323316

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського