Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (198)Книжкові видання та компакт-диски (232)Журнали та продовжувані видання (13)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч432$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шевченко В.М. 
Виникнення і розвиток в Україні спеціальних шкіл для глухонімих у другій половині ХІХ - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.М. Шевченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 17 с. — укp.

Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз виникнення та розвитку в Україні спеціальних шкіл для глухонімих дітей у другій половині XIX - початку XX ст. Виявлено, проаналізовано та розкрито історичні та соціально-педагогічні передумови, що вплинули на становлення і розвиток вітчизняної сурдопедагогіки. Проведено науково-теоретичний і порівняльний аналіз та з'ясовано, що спеціальне навчання й виховання дітей з порушеннями слуху в Україні має тривалу, цікаву та повчальну історію. Даний процес виник більше двохсот років тому у вигляді примітивних філантропічно-опікунських установ, у яких знаходили притулок лише поодинокі глухонімі діти. Впродовж XIX - початку XX ст. в Україні відкривалися нові заклади, зміст освіти таких дітей удосконалювався, розширювалася загальноосвітня підготовка, підвищувався рівень роботи школи, здійснювалася підготовка учнів до практичної діяльності. Проте мережа шкільних закладів і надалі не задовольняла наявних потреб, а велика кількість дітей перебувала поза системою спеціальної освіти. На підставі зібраних і опрацьованих джерел, документів, підручників, матеріалів періодичної преси досліджено теоретичні засади діяльності й організації навчально-виховної роботи у спеціальних закладах для глухонімих.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА346400

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Гарнюк 
Застосування програмно-технічного комплексу "Видима мова" в корекційній роботі з глухими дітьми: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Лариса Григорівна Гарнюк ; Інститут спеціальної педагогіки АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.270
Шифр НБУВ: РА350024

Рубрики:

      
3.

Хмельницька І.В. 
Комп'ютерні системи контролю моторики школярів 7 - 10 років з вадами слуху в програмуванні фізкультурних занять: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання та спорту: 24.00.02 / І.В. Хмельницька ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Вперше на підставі диференційованого та індивідуального підходів обгрунтовано можливості використання комп'ютерного моніторингу моторики під час програмування фізкультурних занять молодших школярів з вадами слуху. Розроблено прикладне програмне забезпечення технології даного моніторингу за допомою автоматизованих систем "БіоВідео" та "Індивід". Визначено взаємозв'язки окремих координаційних здібностей, зокрема, відчуття ритму, орієнтації у просторі, здібностей щодо збереження стійкості пози, із такими психомоторними характеристиками як сенсомоторні реакції, швидкість переключення уваги, зорова пам'ять, стійкість до стомлення, урівноваженість нервових процесів, реакція на об'єкт, що рухається у молодших школярів зі слуховою депривацією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6с51 +
Шифр НБУВ: РА344049

      
4.

Зіяд Хмаїді Ахмад Насраллах 
Корекція порушень постави слабкочуючих школярів засобами фізичного виховання: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Зіяд Хмаїді Ахмад Насраллах ; Національний ун-т фізичного виховання і спорту України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6 + Ч511.491
Шифр НБУВ: РА359265

Рубрики:

      
5.

Крет Я.В. 
Корекція психофізичного розвитку глухих дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Я.В. Крет ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Узагальнено теоретичні положення з проблем діагностики та корекції психофізичного розвитку глухих дітей старшого шкільного віку. Встановлено особливості та потенційні можливості фізичного розвитку, психомоторних функцій та пізнавальної діяльності глухих дітей та дітей із нормальним слухом старшого шкільного віку. Розроблено методику корекції психофізичного розвитку глухих дошкільників засобами артикуляційної та пальцевої гімнастики у поєднанні з мовленнєвими та рухливими іграми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.91 + Р733.683.024.2-57 + Ю948.22-734-82
Шифр НБУВ: РА310425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Колишкін О.В. 
Корекція рухових порушень дітей старшого шкільного віку з розладами слуху засобами адаптивного фізичного виховання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.В. Колишкін ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему корекції рухової сфери слабочуючих юнаків з застосуванням засобів адаптивного фізичного виховання, а також формування оптимального рухового режиму юнаків з розладами слуху за умов спеціальної школи. Розроблено та науково обгрунтовано методику корекції рухових порушень юнаків означеної нозології у позаурочний час засобами адаптивного фізичного виховання, а також методику мовленнєвого забезпечення занять фізичними вправами адаптаційної спрямованості. Розкрито суть поняття "адаптивне фізичне виховання" та з'ясовано його значення для розвитку даних дітей. Досліджено рівень адаптаційної поведінки слабочуючих юнаків віком 15 - 16-ти років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6
Шифр НБУВ: РА330510

Рубрики:

      
7.

Бабій І.М. 
Корекція рухової сфери глухих підлітків швидкісно-силовими вправами: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.М. Бабій ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Визначено рівень фізичного розвитку та функціональні особливості організму глухих підлітків. Визначено рівні розвитку швидкісно-силових якостей глухих та глухих підлітків на етапі попередньої базової підготовки. Встановлено модельні характеристики швидкісно-силових вправ та обгрунтовано методику корекції рухової сфери глухих підлітів засобами швидкісно-силових вправ на етапі попередньої базової підготовки. Розроблено методичні рекомендації для проведення занять з легкої атлетики з даними підлітками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6
Шифр НБУВ: РА319161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Карабанов А.Г. 
Корекція фізичних недоліків глухих школярів у процесі фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.Г. Карабанов ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 1999. — 16 с. — укp.

Розроблено дозування фізичних вправ для глухих школярів 11-15 років. Оптимальна кількість повторень вправ на гнучкість хребта становить 25-35 разів, кульшового суглоба - 20-30 разів, плечового суглоба - 15-25 разів, вправ на швидкість - 4-5 разів, силу - 2-3 рази і швидкісно-силових якостей - 6-8 разів. Запропоновано програму з фізичного виховання для глухих школярів 5-9 класів, яка містить гігієнічно обгрунтований фізкультурно-оздоровчий режим школи, що передбачає вирішення оздоровчих, корекційних, освітніх і виховних завдань. Розділи навчальної програми включають гімнастику, легку атлетику, лижну підготовку, плавання, рухливі ігри, баскетбол, ковзани, кросову підготовку і марш-кидок. Кожен розділ має теоретичні відомості, практичний матеріал, словник, фразеологію і нормативні вимоги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6

Рубрики:

      
9.

Гренюк Л. С. 
Мотиваційна готовність студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності (на матеріалі звуковимови): автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Л. С. Гренюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше проведено психологічне вивчення рівня сформованості мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності. Сконструйовано й апробовано діагностичні методики та розроблено психологічні підходи ефективного впливу на розвиток мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності у період навчання в університеті. Виявлено структуру та встановлено критерії та рівні мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності. Визначено домінантні мотиви та характер їх впливу на діяльність і виявлено "модифіковані ознаки критеріїв", які визначають процес і результат мотиваційної готовності. Вдосконалено знання сутності феномену мотиваційної готовності студента-сурдопедагога до здійснення професійної діяльності та конкретизовано положення про взаємозв'язок мотиваційної сфери та діяльності у формуванні особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.22 + Ч432 р(4УКР)3 + Ю940.3-723
Шифр НБУВ: РА379662 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Лобода В. В. 
Навчальне Інтернет-середовище як засіб мотивації мовлення старшокласників з вадами слуху: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / В. В. Лобода ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 24 с. — укp.

Вперше науково обгрунтовано теоретичні засади формування навчально-виховного Інтернет-середовища старшокласників із вадами слуху. Розроблено педагогічну технологію організації такого середовища як засобу підвищення мотивації учнів до застосування та розвитку словесного мовлення для навчання та комунікації. Удосконалено модель корекційного впливу на розвиток в учнів із вадами слуху мотивації мовленням шляхом створення природного комунікативного середовища, що характеризується сприятливим для навчання та комунікації кліматом, відповідним навчальним дизайном і забезпеченням мережевого характеру навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.253
Шифр НБУВ: РА376459 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Савченко О.О. 
Оптимізація розвитку слухового сприймання у дітей з порушенням слуху: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.О. Савченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Розкрито роль слухового сприймання у формуванні пізнавальної та мовленнєвої діяльності дітей з порушенням слуху. Проаналізовано існуючий підхід до розвитку слухового сприймання у спеціальних школах для цих дітей. Визначено, що основною причиною його малої ефективності є недостатня наукова обгрунтованість змісту та технологій розвитку й використання залишків слуху, врахування філогенетичних й онтогенетичних закономірностей формування механізму слухання й говоріння в дітей. На підставі аналізу цих даних та визначення теоретичних засад науково обгрунтовано, розроблено та апробовано акустико-лінгвістичний підхід, що здійснюється на початковому етапі навчання дітей з порушенням слуху, який передбачає оволодіння механізмом слухового сприймання образів слухових одиниць мовлення з одночасним і послідовним формуванням артикуляційних образів фонем як еквівалентних до слухових. Розглянуто механізм слухового сприймання як здатність людини диференційовано сприймати акустичні ознаки, їх функціональні зв'язки, властиві немовленнєвим звуковим подразникам та одиницям мовлення різних рівнів. Зазначено, що акустико-лінгвістичний підхід реалізує "прямий шлях" розвитку й використання наявних у дитини залишків слуху з обов'язковим забезпеченням комфортного звукопідсилення. Визначено зміст, технології, засоби впровадження акустико-лінгвістичного підходу до практики оптимізації слухового сприйняття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241 +
Шифр НБУВ: РА330934

Рубрики:

      
12.

Литовченко С.В. 
Особливості навчання осіб з порушеннями слуху у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / С.В. Литовченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено становлення та розвиток системи навчання студентів з порушенням слуху у вищих навчальних закладах (НЗ). Розглянуто передумови підвищення освітнього рівня осіб цієї категорії. Представлено загальну характеристку і розкрито специфіку процесу навчання глухих студентів і студентів зі зниженим слухом. Розкрито зміст і структуру психолого-педагогічного супроводу студентів з порушеннями слуху, метою якого є надання їм відповідних послуг, формування спеціальних освітніх умов. Науково-теоретично обгрунтовано та визначено організаційно-педагогічні умови, що забезпечують підвищення ефективності навчання юнаків і дівчат з порушеннями слуху у ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.94 +
Шифр НБУВ: РА344772

Рубрики:

      
13.

Круглик О.П. 
Особливості розуміння художніх оповідань слабочуючими учнями 5-7 класів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.П. Круглик ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше виявлено резервні педагогічні можливості з підвищення у слабочуючих дітей рівня розуміння художніх оповідань. Виявлено педагогічні чинники, що безпосередньо визначають рівень розуміння слабочуючими учнями 5 - 7 класів художніх оповідань, які полягають у двох взаємозалежних структурних складових, зокрема: конструкції та художньої складової тексту художнього оповідання та рівня адекватності його відтворення. Одержано нові дані про особливості розуміння слабочуючими учнями 5 - 7 класів художніх оповідань. Виокремлено шість рівнів розуміння. Експериментально доведено пряму залежність рівня розуміння художнього оповідання від його структури, яка відображена у встановленій типології творів. З'ясовано, що у структурі художнього оповідання доцільно враховувати додаткову "основну" (або "перехідну") структуру тексту. Запропоновано навчальні технології підвищення рівня розуміння слабочуючими учнями 5 - 7 класів художніх оповідань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.3 +
Шифр НБУВ: РА353112

Рубрики:

      
14.

Маланчук Г.Г. 
Підготовка фахівців у вищих навчальних закладах фізичного виховання і спорту до практичної діяльності з глухими дітьми: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Г.Г. Маланчук ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше рзороблено складові системи організаційно-методичного забезпечення підготовки студентів вищих навчальних закладів фізичного виховання та спорту для роботи з глухими дітьми. Визначено рівень готовності майбутніх фахівців фізичного виховання до роботи у загальноосвітніх школах, де навчаються глухі діти. Виявлено передумови формування готовності студентів вищих навчальних закладів фізичного виховання та спорту до професійної діяльності з глухими дітьми. Уточнено зміст діяльності фахівців фізичного виховання, які працюють у загальноосвітніх школах, де навчаються глухі діти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р31(4УКР) + Ч432.241.6 +
Шифр НБУВ: РА350290

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Михайлова О.Ю. 
Психологічні особливості морального виховання глухих і слабочуючих дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / О.Ю. Михайлова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Уточнено особливості формування та розвитку взаємин дітей із вадами слуху, які полягають у способах невербальної діагностики зовнішніх інформативно обмежених проявів на основі зорового сприймання та тлумачення ситуації, а також симтоматичних проявів поведінки людини. Розроблено компенсаторні засоби формування гуманістичних взаємин через гру шляхом включення дитини у рольові функцію та перспективу. Виявлено динаміку становлення гуманістичних відносин глухих, туговухих дітей, а також виділено критерії, рівні розвитку та типи взаємин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.1 + Ю948.22-734-3
Шифр НБУВ: РА310340 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Лещій Н.П. 
Розвиток координації рухів у глухих підлітків на уроках фізичної культури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Н.П. Лещій ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше експериментальним шляхом виявлено вікові закономірності розвитку різних видів координаційних здатностей глухих школярів та сенситивні періоди їх формування. Уточнено сутність понять "координація рухів" та "координаційні здатності". Розроблено методику комплексного тестування та диференційованої оцінки рівнів розвитку базових координаційних здатностей для глухих школярів віком 7 - 17-ти років. Встановлено, що рівень розвитку координації рухів, визначений за шістьма видами координаційних здатностей, у глухих учнів значно нижчий, ніж у їх фізично здорових однолітків. Розроблено та апробовано експериментальну корекційну програму з розвитку координації рухів глухих підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6
Шифр НБУВ: РА331120

Рубрики:

      
17.

Кучеренко 
Розвиток силових якостей глухих підлітків у процесі фізичного виховання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Геннадій Васильович Кучеренко ; Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6
Шифр НБУВ: РА352627

Рубрики:

      
18.

Форостян О.І. 
Розвиток точності рухів у глухих школярів засобами фізичного виховання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.І. Форостян ; Ін-т дефектології АПН України. — О., 2001. — 19 с. — укp.

Визначено рівень точності рухів для оволодіння навчальними, трудовими та професійними навичками глухих учнів. Досліджено рівень точності їх рухів за просторовим, силовим і часовим параметрами. Аргументовано необхідність формування в них навичок контрольно-оцінних дій. Запропоновано систему ефективних вправ для розвитку точності рухів, а також наведено їх оптимальне дозування для глухих учнів різного віку та нові форми організації занять.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6
Шифр НБУВ: РА316496 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Випасняк І.П. 
Соціальна інтеграція глухих дітей на основі рухової активності: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.П. Випасняк ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено формування оптимального рухового режиму дітей з розладами слуху за умов спеціалізованої школи. Розроблено та науково обгрунтовано методику корекції психосоматичного здоров'я та рухової сфери глухих дітей віком 14 - 17 років у позаурочний час з застосуванням засобів нетрадиційних засобів фізичної культури, а також методику забезпечення їх занять фізичними вправами адаптаційної спрямованості. Розкрито суть поняття психологічних здібностей у сфері адаптивного фізичного виховання та визначено їх корекційне значення у контексті розвитку дітей з розладами слуху. Досліджено рівень адаптаційної поведінки глухих дітей віком 14 - 17 років. Реалізовано педагогічні умови корекції рухових порушень глухих дітей у процесі застосування нетрадиційних засобів фізичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6 +
Шифр НБУВ: РА348535

Рубрики:

      
20.

Таранченко О.М. 
Становлення та розвиток системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом в Україні (ХІХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Таранченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Вперше на підставі системного аналізу теорії та практики навчання дітей зі зниженим слухом відтворено генезис та визначено тенденції й особливості розвитку системи спеціального навчання даної категорії дітей в Україні. На піставі детермінованого вивчення конкретно-історичних обставин науково обгрунтовано основні періоди становлення вітчизняної системи спеціального навчання дітей зі зниженим слухом. Визначено соціально-економічні, політичні, культурні, національні та інші чинники, що впливали на процес її формування на різних етапах. Здійснено науковий аналіз структури та змісту навчальної, виховної та корекційної роботи з особами, які мають зниження функції слухового аналізатора у кожний з періодів. Визначено особливості формування вітчизняної системи навчання дітей зі зниженим слухом на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА345579

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського