Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (90)Книжкові видання та компакт-диски (127)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч437.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Манько Н.В. 
Діагностика та корекція мовленнєвого розвитку дітей раннього віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Н.В. Манько ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Запропоновано методику логопедичного обстеження дітей перших років життя. Сформульовано принципи організації логопедичної роботи з даними дітьми. Наведено теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику корекційно-розвивального навчання дітей раннього віку, складовими якого є тематичне планування та система вправ, виконання яких дозволяє здійснювати корекцію та розвивати мовлення дітей за умов дошкільного освітнього закладу. Застосування розробленої методики підвищує якісний рівень комунікативно-мовленнєвих умінь дітей у процесі розвитку їх імпресивного й експресивного мовлення за умов здійснення адекватної віку та індивідуальним особливостям психофізичного розвитку діагностики рівня сформованості мовленнєвої функції малюків перших років життя та подальшої організації цілеспрямованої корекційно-розвивальної роботи з зазначеними дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 +
Шифр НБУВ: РА348820

Рубрики:

      
2.

Качуровська О.Б. 
Корекція мовленнєвого розвитку молодших школярів із тяжкими вадами мовлення засобами комп'ютерних технологій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.Б. Качуровська ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально апробовано методику використання комп'ютерних технологій у процесі формування мовленнєвих навичок учнів початкових класів з тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ). Конкретизовано базові вимоги щодо розробки інформаційно-навчальних систем нового покоління з урахуванням специфіки навчання дітей з ТПМ. Визначено й охарактеризовно основні етапи проектування комп'ютерних навчально-програмних комплексів корекції мовленнєвих порушень учнів. Розроблено методичні рекомендації для вчителів початкових класів щодо впровадження комп'ютерних технологій у навчальний процес спеціалізованих шкіл для дітей з ТПМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.4 с51 +
Шифр НБУВ: РА343948

Рубрики:

      
3.

Ленів З. П. 
Корекція порушень усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку засобами арттерапії: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / З. П. Ленів ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Визначено компоненти, показники та критерії оцінювання стану сформованості усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з заїканням, з урахуванням яких розроблено методику корекційного навчання усного мовлення дошкільників із заїканням засобами арттерапії. Зміст методики представлено комплексним поєднанням традиційних логопедичних та арттерапевтичних технологій з метою формування вербальних і невербальних процесів, які впливають на мовленнєву діяльність дитини з заїканням. Зазначено, що розвиток усного мовлення старших дошкільників із заїканням засобами арттерапії сприяє особистісному становленню, оптимізації міжособистісних стосунків, відкриває можливості успішної соціальної інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.923
Шифр НБУВ: РА377237 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Артемчук І.В. 
Особливості усного зв'язного мовлення у комунікативно депривованих дітей-сиріт: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.В. Артемчук ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Вперше визначено стан сформованості у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ), які перебувають в інтернатних установах, операцій смислової організації висловлювання та структурно-мовленнєвого оформлення. Уточнено зміст понять "комунікативна депривація" та "комунікативне ядро дитини-сироти". Досліджено особливості розвитку усного зв'язного мовлення у дітей-сиріт і встановлено причини затримки оволодіння мовленнєвими навичками. Охарактеризовано складові комунікативного ядра особистості дитини-сироти старшого дошкільного віку та виявлено стан їх сформованості у даної категорії дітей. З'ясовано залежність рівня розвитку усного зв'язного мовлення від стану сформованості комунікативного ядра особистості. Розроблено комплексну систему заходів психолого-педагогічного впливу на формування та розвитку усного зв'язного мовлення дітей-сиріт з ЗНМ, які перебувають в інтернатній установі закритого типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ч437.41 +
Шифр НБУВ: РА339515

Рубрики:
  

      
5.

Берник Т.Л. 
Розвиток диференційованих форм логопедичної допомоги дітям з вадами мовлення в Україні (1945 - 2000): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Т.Л. Берник ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 24 с. — укp.

Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз процесу розвитку системи логопедичної допомоги дітям з порушеннями мовлення в Україні з 1945 до 2000 рр. Проаналізовано теоретичні та методологічні засади допомоги таким дітям. На підставі даних історико-логічного та порівняльного аналізу розроблено періодизацію, висвітлено цілісну картину становлення та розвитку диференційованих форм логопедичної допомоги таким дітям. Розкрито соціально-економічні, супільно-політичні та педагогічні чинники, які впливали на її становлення та розвиток. Визначено передумови становлення системи логопедичної допомоги, виявлено фактори, що сприяли розвитку її диференційованих форм, розробці та впровадженню наукових досліджень, зміцненню матеріально-технічної бази. Уточнено та доповнено історико-педагогічні факти, які характеризують основні тенденції, закономірності й особливості здійснення логопедичної допомоги. Введено до наукового обігу маловідомі та невідомі архівні матеріали, історичні факти, взаємопов'язані з розвитком диференційованих форм логопедичної допомоги дітям з порушеннями мовлення в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.4(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА348395

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Новікова Н.В. 
Розвиток мовленнєвого дихання у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Н.В. Новікова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено можливості використання спеціальної дихальної та фітбол-гімнастики для розвитку та корекції мовленнєвого дихання в дошкільників з загальним недорозвиненням мовлення. Показниками мовленнєвого дихання визначено тривалість, силу, рівномірність і спрямованість максимального видиху та кількість складів і слів, що промовляться за один мовленнєвий видих. Фізіологічне дихання характеризується показниками життєвої ємості легені й окружності грудної клітки. Виявлено, що рівень мовленнєвого дихання в дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення значно відстає від норми. Досліджено педагогічні умови, що сприяють ефективному розвитку мовленнєвого дихання в дітей з загальним недорозвиненням мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 +
Шифр НБУВ: РА364808

Рубрики:

      
7.

Журавльова Л.С. 
Розвиток мовлення у старших дошкільників із заїканням засобами музично-дидактичних ігор: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.С. Журавльова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 23 с. — укp.

Висвітлено науково-теоретичні основи підвищення ефективності розвитку усного мовлення засобами музико-дидактичних ігор (МДІ), удосконалення темпо-ритмічної сторони мовлення та навичок спілкування заїкуватих дошкільників. Виявлено передумови для розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку із заїканням засобами МДІ, потенціал яких у практиці застосувався недостатньо, зокрема, використання емоційних можливостей дитячої психіки в процесі розвитку мовленнєвих навичок, активізація та синестезія сенсорних аналізаторів. Розроблено й описано експериментальну методику розвитку мовлення з урахуванням полісенсорного аспекту, виокремлено педагогічні умови розвитку усного мовлення заїкуватих дітей, визначено критерії, показники та рівні розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку із заїканням засобами МДІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ч437.923 +
Шифр НБУВ: РА368942

Рубрики:

      
8.

Ніщук Г.М. 
Розвиток спільної діяльності як чинник подолання мовленнєвих відхилень у першокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.М. Ніщук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Висвітлено особистісні прояви мовленнєвих відхилень у першокласників на основі адаптаційного досвіду з усунення фрустрації. Досліджено логопедичну корекцію мовленнєвих дефектів, здійснену без завваження особистісних проявів першокласників з мовленнєвими відхиленнями, тимчасовий, несталий ефект, руйнування мовленнєвої поведінки, зростання фрустрованості першокласників. Доведено, що логопедичний вплив з застосуванням психологічного супроводу розвитку спільної діяльності учнів з мовленнєвими відхиленнями та їх однокласників, сприяє виправленню мовленнєвих відхилень у першокласників, логопедичний ефект проявляється сталий.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.11 + Ю948.27 + Ч437.4 +
Шифр НБУВ: РА342269

Рубрики:

      
9.

Ільїна Н. В. 
Формування образного мовлення у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Н. В. Ільїна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше визначено особливості образного мовлення в дітей з загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ), етапи та педагогічні умови його формування. Обгрунтовано та розроблено методику формування образного мовлення в дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ з урахуванням виявлених психологічних механізмів недорозвинення мовленнєвої системи. Уточнено методи та прийоми роботи з формування образного мовлення в дітей з ЗНМ. Подальшого розвитку набула реалізація теоретико-методичних основ підвищення ефективності формування образного мовлення та мовлення взагалі дітей з ЗНМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41
Шифр НБУВ: РА384835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Рібцун Ю.В. 
Формування усного мовлення у дітей молодшого дошкільного віку із загальним мовленнєвим недорозвитком: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Ю.В. Рібцун ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Наведено результати комплексного дослідження усного мовлення дітей четвертого року життя з загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) з урахуванням психологічних механізмів мовлення, особливостей невербального інтелекту та моторної сфери. Проведено психолінгвістичний аналіз труднощів засвоєння та використання фонетико-фонематичного та лексико-граматичного аспектів мовлення дошкільниками цієї категорії. Уточнено психологічний механізм, покладений в основу мовленнєвого недорозвитку у молодших дошкільників з ЗНМ. Визначено напрями корекційно-попереджувального та розвивального навчання, спрямованого на формування усного мовлення у цих дітей. Запропоновано оригінальну методику формування фонетико-фонематичної та лексико-граматичної складових мовлення у зазначеної категорії дітей з урахуванням виявленого психологічного механізму недорозвинення мовленнєвої функціональної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 + Ю948.27
Шифр НБУВ: РА373081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського