Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (34)Книжкові видання та компакт-диски (107)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш5(4РОС)6-335$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Пахарєва Т. А. 
Акмеїстичні тенденції в російській поезії останніх десятиліть XX - початку XXI ст.: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 / Т. А. Пахарєва ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2006. — 31 с. — укp.

Висвітлено акмеїзм як явище літературного процесу не тільки Срібного віку, а й XX ст. в цілому. Досліджено культурну парадигму акмеїзму як позастильового явища, сформованого на рівні поетичної ідеології. Викладено ціннісну систему, модель суб'єктності та акмеїстичну метафізичну модель світу в сучасних модифікаціях на матеріалі творчості Й. Бродського, Б. Кєнжеєва, Т. Кібірова, В. Кривуліна, Л. Лосєва, Є. Рейна, О. Сєдакової, О.Шварца. Аналіз мотивного комплексу, суб'єктної структури, ключових міфологем поезії цих авторів дозволив виявити ті вектори, що спрямовують еволюцію акмеїстичної художньої системи хронологічно вже за межами творчості акмеїстів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)53-328.82 + Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА342854

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Алабужев К.В. 
Актуалізація естетичного потенціалу лексичних одиниць у російській рок-поезії: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / К.В. Алабужев ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "естетичне значення слова", притаманне лексичним одиницям у поетичному тексті. Показано роль естетичного значення у формуванні образу. Класифіковано характерні для російської рок-поезії лексеми в образні поля та мікрополя. Виявлено, що центром образного мікрополя є лексична одиниця з прямим значенням, на периферії мікрополя актуалізуються образні семантичні ознаки, які визначаються контекстом. За результатами дослідження показано, що актуалізаторами естетичних значень лексичних одиниць у текстах російської рок-поезії є стилістичні засоби, інформація інтертекстуального характеру, конвергенція тропів, а також контекстуальне оточнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА361585

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Мінаєва Е.В. 
Гендерна концептологія: мовна репрезентація концептів "Дім" і "Любов" у жіночій поезії: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Е.В. Мінаєва ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2007. — 23 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "гендерна концептологія", розроблено термінологічний апарат когнітивної лінгвістики та лінгвістичної гендерології. З використанням нового методологічного підходу до дослідження концептів, створеного на базі поєднання концептуального та гендерного аналізу, вперше виділено гендерні ознаки концептів "Любов" і "Дім" на матеріалі жіночої поезії (Б.Ахмадуліної, Н.Матвєєвої, Л.Міллер, Н.Павлової, Н.Іскренко). Виявлено особливості функціонування гендерних стереотипів і асиметрій у поетичних текстах. Визначено гендерні лакуни у змісті концептів "Любов" і "Дім". Досліджено можливості репрезентації гендера у мові через культурні концепти. Зроблено висновок про здатність поезії долати обмеження, обумовлені стереотипізацією (зокрема, гендерною) масової свідомості. З'ясовано, що мова є ефективним засобом формування стереотипних уявлень про гендер і водночас саме у мові відбувається переосмислення гендерних стереотипів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-31 + Ш5(4УКР)941.2-335 + Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА353132

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Шаповалова К.В. 
Інтертекстуальність у словесній культурі постмодерну (на матеріалі поетичного дискурсу): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / К.В. Шаповалова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено феномен інтертекстуальності як однієї з онтологічних категорій художнього тексту. Розкрито сутність інтертекстуальності як присутності у тексті фрагментів або окремих елементів інших текстів. На підставі дискурсивного аналізу та філологічної інтерпретації визначено смисли, які актуалізуються в сучасному російському поетичному дискурсі та безпосередньо пов'язані з концептуальними засадами постмодерністського світосприйняття. Виявлено такі риси сучасного поетичного дискурсу, як антиномічність, ствердження традиційних цінностей культури шляхом інтертекстуальної деконструкції, розширення інтертекстуального поля поезії, атракція "високого" й "низького", що проявляється у модусі непрямої поетичної дискурсивності. Доведено, що на сучасному етапі метаформа "смерті автора" (Р. Барт) набуває нового сенсу - її визнання є умовним, тоді як насправді митці творять оригінальну поетичну мову з "уламків культури" й утверджують новий тип автора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-335 + Ш141.12-70 +
Шифр НБУВ: РА362585

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Муляр С.П. 
Колористична семантика в структурі російського художнього тексту (мова поезії 70 - 80-х рр. XX ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / С.П. Муляр ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 18 с. — укp.

З'ясовано функції колористичної лексики у прямому та метаферичному значеннях. Вивчено символічні ускладнення колористичних лексем у поетичному тексті. Виявлено характер оказіонального вживання кольоропозначень. Розкрито особливості функціонування колористичної лексики у складі порівняльних конструкцій (колір як основа і засіб для порівняння). Проаналізовано кольоропозначення як засіб створення антонімічних ситуацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-315.5 + Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА324250

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Домащенко О.В. 
Лірична поезія в аспекті інтерпретації і тлумачення (на матеріалі російської поезії XIX - XX ст.): автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.06 / О.В. Домащенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 36 с. — укp.

Доведено можливість і необхідність розмежування інтерпретації та тлумачення як двох різних за характером способів розуміння. Межа між цими способами розуміння збігається з межею між мисленням, що уявляє, і апелюючим мисленням. В аспекті інтерпретації розглянуто способи та принципи естетичного завершення та їх еволюцію в російській ліричній поезії XIX - XX ст. У межах символічної орудійності мови XIX ст. сформувались три основні принципи естетичного завершення, а саме: символіко-антиномічний, символіко-емпіричний і символіко-синомічний. З двоцентричністю як способом естетичного завершення можуть бути пов'язані символіко-антиномічний принцип творчого споглядання та символіко-синомічний. Еволюція російської поезії XX ст. значною мірою зумовлена взаємодією двох зазначених принципів естетичного завершення. В аспекті тлумачення виявлено зв'язок поезії Ф.І. Тютчева з давньогрецькою поезією, зокрема, присутність у тютчевській поезії манічного та міметичного родових начал.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.453 + Ш5(4РОС)5-335 + Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА364095

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Загребельна Н.К. 
Ліричний суб'єкт поезії ХХ століття: форми конституювання та репрезентації: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Н.К. Загребельна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Здійснено цілісний аналіз структури суб'єктності поезії XX ст. Визначено суттєві аспекти конституювання ліричного суб'єкта, а саме: комунікативний, репрезентаційний та текстуальний. Комунікативний має два плани, а саме: внутрішньотекстовий (оповідні інстації та рівні) і транстекстовий (контакт автора та читача через текст і автокомукація кожного з них). Репрезентаційний аспект розглянуто на базі концептів: внутрішнього світу, соціального та тілесного буття. Текстуальний аспект зумовлений розумінням тексту як іконічного знака та часопростору перетворення, він містить плани паратекстових зв'язків, інтертекстуальності та мови. Визначено типи ліричного суб'єкта - неперсоніфікований, абстрагований, конкретизований, фіктивний (що не перечить автопсихологічності) та дистанційований, а також особливий модус "поет". Розглянуто явище внутрішнього суб'єктного синкретизму та структуру "автор - персонаж".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-335 + Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА355151

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Полежаєва Т.В. 
Особливості сюжету і фабули в структурі ліричного твору (на матеріалі української та російської поезії XIX - XX ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Т.В. Полежаєва ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Проаналізовано наукові погляди: "лірика безсюжетна", "лірика частково сюжетна", "лірика сюжетна, але іноді безфабульна", "лірика завжди сюжетна і фабульна". На основі зазначених методів наукового дослідження доведено помилковість і дизгармонійність перших трьох поглядів. Проведено цілісний аналіз структури ліричного твору, виокремлено й детально висвітлено систему складових "структури внутрішньої форми" ліричного твору з визначенням місця та ролі у даній структурі ліричного сюжету та фабули. Встановлено, що зазначена структура цілком аналогічна цілісній "структурі внутрішньої форми" будь-якого літературного твору і виглядає як низка взаємопов'язаних складових "образність - конфліктність - сюжет (у формі фабули чи системи фабул) - жанр". З'ясовано правдивість наукового погляду "лірика завжди сюжетна і фабульна". Доведено, що сюжетність і фабульність - властивості не родові, а загальнолітературні. Виявлено структурні компоненти та типологію будови ліричного сюжету та фабули, типологію ліричних сюжетів і фабул за їх розвитком, а також те, що звичні погляди на "сюжет" і "фабулу" є звуженими, що недослідженість їх поетики, особливо поетики малих неповних за розвитком сюжетів (і фабул) логічно викликала помилкові думки про "безсюжетність", "безфабульність" або "часткову наявність" сюжету чи фабули у ліриці. Розглянуто структурно-композиційні можливості малого ліричного сюжету (тобто сюжету-фабули) з боку його розвитку. Зроблено висновок про "структуру внутрішньої форми" твору як основу для подальшого дослідження композиційних можливостей ліричного твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-335 + Ш5(4УКР)6-335 + Ш5(4РОС)5-335 + Ш5(4РОС)6-335 + Ш401.15
Шифр НБУВ: РА310271 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Кондратенко Н.В. 
Питальні речення в українському поетичному мовленні: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Н.В. Кондратенко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2001. — 16 с. — укp.

Проаналізовано питальні речення у поетичному тексті на матеріалі української та російської мов. Дослідження питальних речень здійснено на основі антропоцентричного підходу до вивчення мови. Питальні речення розглянуті як елемент поетичної картини світу. Проаналізовано семантику, основні функції та конструктивно-стилістичний потенціал питальних речень у поетичному мовленні.Побудовано типологію питальних ситуацій, визначено особливості функціонування питань у поезії. З'ясовано роль питальних речень у моделюванні поетичної та елементів національної картин світу. Висунуто тезу про те, що окрема лінгвістична одиниця має сприйматися в її контекстуальному оточенні з урахуванням усіх чинників, що впливають на неї та на текст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-221 + Ш5(4РОС)6-335 + Ш5(4УКР)6-335
Шифр НБУВ: РА313201 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Тарарак М.Ю. 
Поезія І.Еренбурга у контексті російської поезії першої половини ХХ ст.: автореф. дис. ... канд. філол. наук: 10.01.02 / М.Ю. Тарарак ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 19 с. — укp.

Визначено, що специфіка лірики І. Еренбурга зумовлена його творчою еволюцією від символізму до соціалістичного реалізму, що співіснувала в його доробку з прозою та публіцистикою. Зазначено, що основними поетикальними прийомами лірики митця в ранній період творчості є стилізація та різні форми інтертексту, характерні для російської поезії того часу. Проаналізовано поезії "класичного" періоду й останніх років життя поета, які підбивають підсумок його творчого шляху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Еренбург, І.535 + Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА370348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Ільїнська Н.І. 
Російська поезія рубежів ХІХ - ХХ, ХХ - ХХІ ст.: концептосфера і типологія релігійно-поетичної свідомості в аспекті культурної спадкоємності: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 / Н.І. Ільїнська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 36 с. — укp.

Вперше виділено концептосферу релігійно-поетичної свідомості зазначених періодів в аспекті національної ментальності. Досліджено специфіку художнього втілення концептів Російського Христа, віри, духовного прочанства, юродства/святості, пекла/раю. Вперше репрезентовано типологію релігійно-поетичної свідомості, властиву російській поезії дослідженого періоду. Описано типи та структури традиційно-догматичного, парахристиянського, позаконфесійно-релігійного типів поетичної свідомості на рівні мотивного комплексу, образно-символічного втілення, жанрово-стильових модифікацій модерністської та новітньої поезії. Доповнено теоретичні уявлення про функціонування поетичного процесу кінця XX ст. на рівні стильових систем і тенденцій, що маркують його цілісність. Виявлено й описано механізми культурної пам'яті у контексті національної духовно-поетичної традиції. Вперше запропоновано типологію основних стратегій рецепції релігійно-поетичної свідомості в літературі зазначених періодів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)53-335 + Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА345958

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Заярна І.С. 
Російська поезія ХХ століття в контексті діалогу художніх парадигм: типологічна проекція бароко в авангарді та постмодернізмі: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 / І.С. Заярна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 36 с. — укp.

Уперше системно висвітлено типологічну проекцію віддаленої за часом поетичної культури бароко у російській поезії XX ст. (у її авангардній і постмодерністській парадигмах) на матеріалі великої кількості поетичних текстів. Доведено спорідненість багатьох явищ поетики авангарду та постмодерністської естетики з генетично вкоріненими у попередній, хронологічно віддаленій стадії розвитку російської поезії моделями відображення світу, органічну присутність елементів культури "готового слова" у сучасній літературній свідомості. Творчість російських поетів XX ст. проаналізовано у контексті традицій слов'янського і західноєвропейського бароко. Визначено параметри актуалізації риторичного дискурсу у поетології та художній практиці російського авангарду та постмодернізму як істотного вияву типологічних зв'язків з віддаленою культурою. Висвітлено специфіку риторичних методів структурування поетичної мови за принципово нових умов і ситуацій розгортання ліричного тексту. Розкрито особливості рефлексії та трансформації культури бароко у поезії авангарду в цілому та індивідуальних художніх системах окремих поетів (В.Хлєбнікова, Б.Пастернака, В.Каменського, Б.Лівшиця). Здійснено спробу цілісної характеристики феномена необароко у поезії другої половини XX ст. Досліджено поетичні тексти сучасних авторів (О.Шварца, І.Жданова, Д.Бобишева, Д.Поліщука, М.Амеліна, С.Кекової, Г.Кружкова, В.Коллергорського). У жанрах сучасної поезії виявлено "знакові" для поетичного бароко риси емблематики, геральдики, релігійної медитації, віршованого підпису. Запропоновано трактування посилення християнського аспекту у саморефлексії ліричного суб'єкта в поезії другої половини XX ст. та поширення алегоричних способів біблійної герменевтики у поетичних текстах як часткове відображення філософсько-художнього контексту бароко.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-335 + Ш400.221.88 +
Шифр НБУВ: РА337558

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Руссова С.М. 
Типологія образу автора в ліричному тексті (на матеріалі російської та української поезії ХХ століття): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.06 / С.М. Руссова ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2003. — 40 с. — укp.

Визначено аспекти підходу до тексту як до феномена відображення дійсності у мовленнєвій свідомості автора. Висвітлено актуальні для сучасної теорії літератури проблеми реалізації авторського задуму, художнього світу поета та сприйняття його читачем. На базі семіотичних, комунікативних, психолінгвістичних, структуралістських, культурологічних методологічних концепцій виявлено певні закономірності взаємодії свідомості автора, способу життя, художнього світу відповідно до позиції поета у суспільстві. На підставі аналізу великого літературного матеріалу російської та української поезії ХХ ст. запропоновано типологію образу автора. Розглянуто чотири головних типи авторів ліричного тексту: "митець", "ремісник", "ізгой", "трикстер" та умови функціонування даних типів у ліричному тексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.15 + Ш5(4УКР)6-335 + Ш5(4РОС)6-335 +
Шифр НБУВ: РА322790

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського