Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (14)Книжкові видання та компакт-диски (22)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ313(4УКР)63$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Верба О.О. 
Варіантність та її композиційні закономірності (на прикладі інструментальної музики українських і російських композиторів 70 - 90 рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / О.О. Верба ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено суть та специфіку варіантності як техніки письма та принципа музичного розвитку, проаналізовано її генезис. Досліджено варіантність як метод художнього моделювання на прикладі різних стильових та жанрових моделей. Розроблено систему критеріїв варіантності як музичної універсалії. Розширено термінологічний апарат аналіза сучасної музичної композиції. Виявлено композиційні закономірності варіантної форми та характер взаємодії варіантності з іншими принципами музичного розвитку формотворення. На підставі загального дослідження варіантності в різних функціональних проявах створено типологію варіантних форм. До наукового обігу залучено музичний матеріал, що заповнює прогалини у вивченні сучасної музичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.585 + Щ313(4УКР)63 + Щ313(4РОС)63 +
Шифр НБУВ: РА321833

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Сюта Б.О. 
Принципи організації художньої цілісності у творчості українських і польських композиторів 1970-х - 1990-х рр.: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / Б.О. Сюта ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2007. — 36 с. — укp.

Розглянуто актуальні питання сучасної композиторської творчості, багато з яких починають активно розроблятися та перебувають на стадії початкового наукового осмислення. Визначено домінантні принципи організації художньої цілісності у музиці як диференційні ознаки музичного тексто- та смислоутворення періоду 1970 - 1990-х рр. Виявлено їх ускладнення у кінці XX ст., що обумовлено усталенням постмодерних реалій, одночасним функціонуванням різних дискурсивних практик, загальним пошеренням на сферу культури глобалізаційних процесів, утвердженням стильового плюралізму й еклектизму. Обгрунтовано шляхи виявлення за даних умов визначальних принципів організації художньої цілісності, актуальних для музичної творчості України та Польщі останньої третини XX ст. Запропоновано способи визначення найадекватнішого прочитування смислів твору, їх утілення у звуковому матеріалі, встановлення загальних закономірностей закодування/розкодування в ускладнених конструктивних рішеннях. Визначено основні принципи організації художньої цілісності, що найбільш продуктивні у музично-творчій практиці останньої третини XX ст. Простежено функціонування текстових взаємодій, кічу, культурної полілогічності, системної організації, співрозмірності та симетрії, фрагментаризму, шкал константних моделей. Для ілюстрування теоретичних положень та висновків використано твори українських та польських композиторів 1970 - 1990-х рр. На підставі застосування порівняльного підходу продемонстровано загальноєвропейські тенденції розвитку креативних процесів у музичному мистецтві та проаналізовано спільні й найпоказовіші для обох музичних культур принципи організації художньої цілісності, що відображають специфіку сучасних реалій. Констатовано посилення впливу панівного дискурсу на еволюцію сучасної музичної творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)63-81 + Щ313(4ПОЛ)63-81 +
Шифр НБУВ: РА351246

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Лисенко Я.О. 
Радянські просвітницькі технології 50 - 70-х рр. ХХ ст. в контексті українських культурних традицій (на матеріалі Дніпропетровщини): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Я.О. Лисенко ; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистец. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто музичне просвітництво як вид культурної діяльності. Досліджено особливості розвитку української музичної культури наприкінці XIX - у першій половині XX ст. На прикладі Дніпропетровського регіону проаналізовано досвід музичного просвітництва в контексті естетичного виховання 1950 - 1970-х рр., а також його організаційні засади в контексті ідеологічної доктрини "культура належить масам". Вивчено форми та засоби здійснення музично-просвітницької політики на Дніпропетровщині у період "хрущовської відлиги", зокрема, діяльність середніх і середніх спеціальних закладів музичної освіти, театрів, обласної філармонії, сільських клубів, будинків культури, парків культури та відпочинку. Розглянуто напрямки та зміст музично-просвітницької діяльності мистецьких і культурно-просвітницьких закладів області 1960 - 1970-х рр., виявлено її основні риси та наслідки. Наведено пропозиції щодо вдосконалення сучасної вітчизняної системи музичного просвітництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)63 + Ю817.2 +
Шифр НБУВ: РА368303

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Городецька 
Українська музика 60-х років ХХ століття у контексті цілісності епохи: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Оксана Валентинівна Городецька ; НАН України; Інститут мистецтвознавства, фольклориститки та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2009. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)63-2
Шифр НБУВ: РА366184

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Тукова І.Г. 
Функціонування інструментальних жанрових моделей західноєвропейського бароко в українській музиці другої половини ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.Г. Тукова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Виявлено складові жанрової системи на підставі аналізу фундаментальних теоретичних досліджень з проблем музичного жанру. Вивчено знакові властивості жанру, які дають змогу розглядати старовинну модель як носія певної культурно-естетичної інформації. Визначено способи функціонування старовинних жанрових моделей у музичній практиці XX ст. Встановлено головні принципи втілення інструментальних жанрів західноєвропейського бароко в українській музиці другої половини XX ст. та аналітичне доведення різноманітності їх творчих проявів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)63-2 + Щ315.04/05-03(4)-211 +
Шифр НБУВ: РА323103

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Северинова М.Ю. 
Художньо-світоглядні традиції у творчості українських композиторів 80-90-х років ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / М.Ю. Северинова ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему збереження та переосмислення художньо-світоглядних традицій у творчості українських композиторів 80-90-х р. ХХ ст. Проаналізовано поняття "художньо-світоглядні традиції", розглянуто історико-культурологічні передумови становлення художньо-світоглядних традицій та їх існування в композиторській творчості в аспекті дискурсу модернізму-постмодернізму. Розкрито значення індивідуального композиторського стилю та музичного полістилізму. Визначено перспективи розвитку творчості сучасних українських композиторів (в контексті традицій) для розвитку музичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)63-81
Шифр НБУВ: РА321177

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського