2. |
Кокуленко Б.Г. Фольклорні традиції в народно-сценічному танцювальному мистецтві Кіровоградщини: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / Б.Г. Кокуленко ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2010. — 20 с. — укp.Розкрито зміст, структуру, загальні тенденції, способи використання фольклорних традицій у народно-сценічному танці центрального регіону України. Проаналізовано діяльність заслуженого самодіяльного ансамблю танцю України "Ятрань". Запропоновано термін "етнохореографії", акцентовано увагу на оригінальності творчої концепції програми ансамблю "Ятрань" та його послідовників. Висвітлено внесок корифеїв українського театру в його розвиток. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.442(4УКР-4КІР)-17 Шифр НБУВ: РА372613 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
3. |
Бойко О.С. Художній образ в українському народно-сценічному танці: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / О.С. Бойко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.Вперше проведено системне дослідження хореографічної образотворчості в українському народному танці як прояву національної художньої культури. Розкрито сутність понять "образ", "художній образ", "народно-сценічний танець", "танцювальний образ". Проаналізовно природу й ознаки художнього образу як категорії естетики, розкрито специфіку його прояву в танцювальному мистецтві. Критичне переосмислено ряд положень і висновків про генезу та типологію української народної хореографії, фольклорний синкретизм, класифікацію хороводів. Визначено основну номенклатуру сценічних образів, створених засобами української народної хореографії. Проаналізовано особливості українського хореографічного образотворення, викладено сучасні тенденції його розвитку. Досліджено етнонаціональне походження та національне становлення української хореографічної образності. Зроблено висновок, що проблема невідповідності між зовнішнім і внутрішнім образом, формою та змістом народно-сценічного танцю набула в хореографічному мистецтві особливої гостроти у зв'язку з загрозою як "малоросійщини" (наслідок минулого) так і беззмістовної та бездуховної модернізації народного танцю в сучасний період. З'ясовано, що за нових обставин культурного плюралізму виникла небезпечна тенденція формування у суспільній свідомості негативного сприйняття народно-сценічного танцю як явища мистецтва, що творить не національний характер, а "шароварно-вишиванковий стереотип" українця. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Щ327.442(4УКР) + Шифр НБУВ: РА358860
Рубрики:
Географічні рубрики:
|