Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (36)Книжкові видання та компакт-диски (62)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю3(4/8)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Омелаєнко Г.Д. 
Екзистенціальна психологія як феномен постекзистенціалістського мислення: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Г.Д. Омелаєнко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Розроблено історико-філософську класифікацію та визначено сутність концептуальних засад екзистенціальної психології Р.Мея, А.Маслоу та К.Роджерса, яка у сучасній гуманітарній науці претендує на роль прикладної філософії - філософії психології. Визначено специфіку екзистенціальної психології як феномена постекзистенціалістського мислення, показано її відмінність від західноєвропоейських концепцій екзистенціального аналізу Л.Бінсвангера, Dasein-аналізу А.Босса та логотерапії Л.Франка. Проведено дослідження процесу формування екзистенціальної психології як обопільного руху подолання методологічних проблем у контраверсійних психологічних вченнях XIX - XX ст. Розкрито можливості застосування у формуванні теоретико-світоглядної бази психології та психотерапії розробок С.Кіркегора, К.Ясперса та Ж.-П.Сартра.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4/8)6-663 + Ю91(4/8)6-740 +
Шифр НБУВ: РА358722

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Савченко О.О. 
Західна парадигма освіти на початку XXI століття (соціально-філософський аналіз): автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.О. Савченко ; Харк. ун-т повітр. сил ім. І.Кожедуба. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено соціально-філософський аналіз феномену освіти у парадигмальному вимірі західного освітнього простору. Проведено міждисциплінарне дослідження з превалюванням філософської методології, що дозволило з використанням парадигмального підходу провести історико-філософський аналіз рефлексії освіти провідними філософськими плинами у контексті західноєвропейської та північноамериканської наукової думки. Уточнено понятійно-категоріальний апарат освіти. Досліджено аксіологічні засади змісту сучасної освіти. Висвітлено особливості сучасного освітнього простору Заходу та специфіку освітнього простору України. Висвітлено основні шляхи модернізації української моделі під впливом загальносвітових соціально-економічних і освітніх тенденцій. Обгрунтовано, що провідними концепціями реформування української освіти є фундаменталізація та гуманізація, спрямовані на формування гармонійно розвинутої цілісної особистості. Зазначено, що нова якість ціннісно й особистісно-орієнтованої освіти пов'язана з культурним контекстом, який надає освіті особистісний смисл, визначає рівень активності людини, міру її залучення до культури свого народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч30 + Ю6*328.95 + Ю252:Ч30 + Ю3(4/8) +
Шифр НБУВ: РА357792

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
3.

Синиця А.С. 
Логіко-семантичні концепції мови в аналітичній філософії: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / А.С. Синиця ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2010. — 19 с. — укp.

Із використанням концептуального підходу проаналізовано основні логіко-семантичні ідеї, сформульовані представниками аналітичної філософії. Дані ідеї, узагальнені до рівня філософських концепцій мови, розглянуто у контексті проблем сучасної логіки, лінгвістики, теорії штучного інтелекту, а також таких філософських напрямів, як феноменологія, семіотика, герменевтика. Визначено фактори, що обумовили становлення логіко-семантичних концепцій мови, проаналізовано характерні особливості їх формування і закономірності розвитку. Логіко-семантичні концепції мови розподілено на формалістські (концепції логічного атомізму та логічного аналізу мови, логіко-семантична концепція Р. Карнапа) та неформалістські (концепції "мовної гри" та "мовленнєвих актів", інтенціоналістська концепція мови, антиреалістська концепція значення М. Дамміта). Висвітлено еволюцію аналітичної філософії (як перехід від формалістських до неформалістських концепцій мови) з урахуванням ідеї поступового включення у сферу логіко-семантичного дослідження прагматичного аспекту мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4/8)6-671 + Ю224.21 + Ю41
Шифр НБУВ: РА372453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Самчук О. О. 
Наративна ідентичність особистості (історико-філософський аналіз): автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / О. О. Самчук ; НАН України, Ін-т філософії ім. Г.С. Сковороди. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Досліджено феномен наративної ідентичності особистості в постструктуралістській та синергетичній парадигмах. Доведено значущість і вагомий внесок історико-філософських ідей Р. Барта, Ю. Крістєвої, Ж. Дерріда, Ж. Бодріяра, Ж. Дельоза, Ф. Гваттарі, М. Фуко в розвиток постструктуралістської стратегії розуміння означеного феномену. Визначено особливості синергетичних концепцій наративної ідентичності особистості В. Аршинова, І. Пригожина, І. Стенгерс, Г. Хакена, О. Князєвої, С. Курдюмова, В. Буданова, В. Тарасенка, М. Можейко, що дозволяє визначити роль самоорганізаційного підходу на природу особистості й її наративної ідентичності. Виявлено спільну ознаку даного феномену в постструктуралізмі та синергетиці - ознаку нелінійної динаміки трансформації, що фіксує особистісноорієнтовані та діахронічно-історичні тенденції наративного буття. Саме на такому рівні індивідуального полілогічного буття, на думку представників постструктуралізму та синергетики, людина має змогу органічно конструювати свій неповторний комунікативний життєвий проект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4/8)6-667 + Ю224
Шифр НБУВ: РА382121 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Мілова О.Є. 
Тенденції постмодернізму в педагогічній теорії та практиці США (60 - 90-ті роки XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Є. Мілова ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено тенденціі постмодернізму в педагогічній теорії та практиці США в 1960 - 1990-х рр. На підставі теоретичного аналізу наукової літератури визначено суть і характерні особливості постмодернізму як філософсько-інтелектуальної та культурної течії, соціокультурні та філософсько-педагогічні передумови його становлення. Розкрито філософсько-педагогічний зміст постмодернізму. Охарактеризовано ознаки постмодерністської педагогічної теорії. Виявлено тенденції постмодернізму у педагогічній теорії та педагогічному процесі США. Проаналізовано вплив постмодернізму на освітню політику США. Висвітлено постмодерністські особливості у філософсько-педагогічному забезпеченні сучасної освітньої політики України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4/8)6-670 + Ч33(7СПО)63 +
Шифр НБУВ: РА364363

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Балабан І. М. 
Традиція аристотелізму у філософії томізму: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / І. М. Балабан ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Уточнено, що аристотелівське суще починає існувати завдяки речі, яка існує актуально, а тому статус буття у томізмі визначений через участь внутрішнього прагнення у бутті Божому. Вперше доведено роль взаємовпливу політико-етичного вчення аристотелізму у процесі утвердження базових томістичних положень відносно раціоналізації влади та закону як необхідної умови існування людської спільноти в Державі. Висвітлено ідею актуальності співпраці на метафізичному рівні неотомізму з сучасними науково-філософськими модифікаціями, завдяки концептуальним засадам аристотелізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)414-353 + Ю3(4/8)6-678.1
Шифр НБУВ: РА382448 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського