Віртуальна довідка Тематичний інтернет-навігатор Наукова електронна бібліотека Автореферати дисертацій Реферативна база даних Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>U=Ю3(4УКР)6-626$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2
|
| | | | |
1. |
Андреєв О.О. Логіка і методологія науки в творчості В.І.Вернадського: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.09 / О.О. Андреєв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 17 с. — укp.Проаналізовано методологічний доробок В.І.Вернадського та його внесок до філософії науки. Зазначено, що вчений розпочав теоретичні дослідження проблем методології науки за перших кроків самостійної наукової творчості, а також після його видатних науково-філософських узагальнень (проблеми радіогеології, стану простору живої речовини, теорії ноосфери). В.І.Вернадський запропоновував тезу, що істотна риса методології науки XX ст. є її якісна неоднорідність, мозаїчність, що відповідає неоднорідності досліджуваної сучасною наукою реальності. Зауважено, що В.І.Вернадський був попередником соціологічних і епістемологічних концепцій науки, розроблених Р.Мертоном, А.Койре, К.Поппером, Т.Куном, І.Лакатосом, П.Фейєрабендом, які створили сучасний соціально-історичний погляд на наукову творчість та її місце у культурі. У його працях вчений запропонував розглядати розвиток наукового знання як нелінійний. Це визначає парадигматику розвитку постнекласичної науки кінця XX - початку XXI ст. Розглянуто проблему обгрунтування специфіки методології емпіричного й описового природознавства, на чому наполягав В.І.Вернадський. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю4 в017:Ю25 + Ю3(4УКР)6-626 + Ч213(4УКР)6-8 Вернадський + Шифр НБУВ: РА354532
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
| | | | |
2. |
Поздняков В.М. Наука і освіта в ноосферній концепції В.І.Вернадського: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.02 / В.М. Поздняков ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 18 с. — укp.Визначено роль науки й освіти в ноосферній концепції В.І.Вернадського. Показано значення його ідей для розуміння ноосферного процесу, їх науковий і філософсько-світоглядний сенс. Критично розглянуто й уточнено сучасний зміст концепції ноосфери, місце в ній науки й освіти та їх взаємозв'язок, а також шляхи активізації цього зв'язку у програмах побудови знаннєвого суспільства. Визначено параметри трансформації науково-пізнавальної діяльності й освітнього процесу, що відбувається в останні десятиліття у світі та в Україні, у їх співвідношенні з уявленнями В.І.Вернадського, проаналізовано роль інформаційно-комунікаційних технологій модернізації та трансформації освітнього процесу й обгрунтовано принципи досягнення його "людиновимірності", виявлено зміст, спрямованість і виховні ресурси концепції ноосферної освіти. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю3(4УКР)6-626 + Ю6*672*148:С5 + Ф733 + Шифр НБУВ: РА347984
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
|
|