Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (8)Книжкові видання та компакт-диски (11)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.453.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Владимирова Н.В. 
Естетико-художні засади реформаторів західноєвропейського театру межі ХІХ - ХХ століть (Е.Г.Крег, Г.Фукс, А.Аппіа): автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / Н.В. Владимирова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 31 с. — укp.

Досліджено творчість провідних представників західноєвропейської культури кінця XIX - початку XX ст. Е. Г. Крега, Г. Фукса, А. Аппіа. Доведено, що філософсько-мистецтвознавчі ідеї даного періоду були стимулом для формування творчої особистості. Встановлено вплив філософських ідей Ф. Ніцше, естетико-художніх засад прерафаелітів і естетико-мистецтвознавчих складових філософії А. Бергсона на західноєвропейську театральну культуру того часу. Зауважено, що аналіз естетико-художніх засад Е. Крега, Г. Фукса, А. Аппіа підкреслює потужність взаємозв'язку між теорією та практикою мистецтва та уточнює важливість міжвидових зв'язків у площині театральної культури, а також сприяє осмисленню процесу інтеграції українського театру у західноєвропейський культурний простір.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ333(4)61-8 + Ю812.453.3 +
Шифр НБУВ: РА367358

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Миропольська Є.В. 
"Філософія абсурду" і театральна естетика ХХ століття: Автореф. дис... канд. філософ. наук.: 09.00.08 / Є.В. Миропольська ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено філософсько-естетичну концепцію абсурду та її вплив на театральну естетику XX ст. Вивчено витоки й еволюцію філософії абсурду; процес формування її екзистенціальних імплікацій. Надано визначення поняття "філософія абсурду". Окреслено мистецьке поле даної філософії та виокремлено її філософеми (нереферентність, бентежність, трагізм, комізм), що віддзеркалюють наслідки усвідомлення людиною абсурдності життя, а саме: бунт, свободу, жагу. Естетико-культурні імплікації філософії абсурду прослідковуються на матеріалі творчості С.Беккета, предметом драматургічного аналізу якого була людська біда, локальне життя людини, приголомшеної стражданням. Художні засоби його театральної естетики, руйнуючи культурний канон і водночас реабілітуючи гру, розраховану на співтворчість з глядачем, послідовно втілили й інтерпретували ідеї філософії абсурду. Доведено, що філософський і драматургічний досвід осмислення феномена абсурду є відносно цілісною системою, що співіснує з іншими світоглядно-ціннісними концепціями і в особливий спосіб забезпечує зв'язок сучасної філософії та мистецької практики з реаліями повсякденного досвіду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.3 + Ю216.23 + Щ333(0)6 +
Шифр НБУВ: РА348263

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Дубчак Л.М. 
Художність театральних форм: естетико-мистецтвознавчий аспект: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Л.М. Дубчак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Охарактеризовано найбільш яскраві театральні форми в історії театру. На підставі аналізу еволюції театральних форм, особливостей їх вияву, доведено, що сутнісними характеристиками їх художності є умовність і святковість. Умовність театрального мистецтва виражається в перевтіленні, вона є суть діалектичного проникнення реального та ідеального. Їх гармонізація в мистецтві, незалежно від обраних творчих методів здійснення, сприяє досягненню художності будь-якої театральної форми. Святковість театрального мистецтва - це суть максимального порозуміння компонентів структури театрального мистецтва (художньо-поетичного слова та його жанрової специфіки); акторська багатовимірність втілення слова в дії; режисерська інтерпретація вистави; глядацька інтерпретація зображеного, які виражено в діях конкретних індивідів - автора (-ів), акторів, режисера (-ів) і глядачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.3 + Щ330.7
Шифр НБУВ: РА314540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського