1. |
Власенко Л.В. Соціально-психологічний супровід академічної групи як засіб розвитку культури спілкування студентів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Л.В. Власенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.Проведено теоретичне дослідження особливостей формування комунікативної культури студентів та її впливу на успішність їх подальшої професійної соціалізації. Проаналізовано основні структурні компоненти культури спілкування - комунікативну компетентність, систему моральних цінностей, соціально-психологічні (групові) характеристики. Досліджено такі складники комунікативної компетентності, як особистісно- та соціально-рефлективні уявлення щодо розкриття особистісних пріоритетів у соціальному контексті та уміння реалізовувати усвідомлені цінності у процесі спілкування. З'ясовано визначальний вплив на професійну соціалізацію випускників ВНЗ чинника успішного подолання кризи перехідного періоду від навчальної до професійної діяльності в результаті підвищення рівня розвитку особистісної та предметної (фахової) рефлексії, що проявляється засобами комунікації. Виявлено, що поєднання високої рефлективності з розвиненою комунікативною компетентністю сприяє успішній професійний соціалізації, а з низьким рівнем розвитку культури сплікування - ускладнює процес фахової адаптації. Обгрунтовано засоби формування рефлективності та комунікативної компетентності в прогармах психологічного супроводу академічних груп у ВНЗ. Встановлено, що за контрольованих умов соціально-психологічного супроводу навчального процесу актуалізація когнітивного дисонансу між цінностями навчання у ВНЗ та пріоритетами майбутньої професійної діяльності сприяє формуванню базисного новоутверення як основи процесу становлення індивідуально-психологічної адаптованості студентів до професійної кризи. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.0 + Ю953.3 + Шифр НБУВ: РА335716
Рубрики:
|