1. |
Вітченко А.О. Теорія і технологія формування інтерпретаційної компетенції старшокласників у процесі вивчення світової драматургії: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / А.О. Вітченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 40 с. — укp.Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено технологію формування інтерпретаційної компетенції школярів VIII - XI класів у процесі вивчення світової драматургії. Визначено специфіку шкільного інтерпретаційного процесу, з'ясовано особливості тлумачення п'єс, розроблено систему методичних засобів, що забезпечує особистісний розвиток учня-інтерпретатора, сприяє осягненню драми як міжвидового мистецького явища. Запропоновано технологічну модель поетапного засвоєння інтерпретаційних знань, збагачення глядацького досвіду, формування виконавських умінь під час вивчення світової драматургії на уроках зарубіжної літератури, у позакласній та позашкільній роботі з предмета. Визначено місце та роль театрального краєзнавства, особистісного спілкування з професійними постановниками, сценічно-ігрової самодіяльності у системі формування інтерпретаційної компетенції старшокласників. Експериментально доведено, що розроблена технологія має істотні переваги у порівнянні з традиційною методикою, оскільки значно посилює роль особистості у процесі тлумачення драматичних творів, розширює естетичні функції школяра-інтерпретатора (читача, глядача, виконавця) та коло його художньо-творчого спілкування, активізує пошукову діяльність, сприяє розвитку спостережливості, відтворювальної та творчої уяви, асоціативного мислення, синхронності словесних і невербальних засобів комунікації й інших особистісних якостей, що має суттєве значення для удосконалення системи шкільної літературно-мистецької освіти. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)-336 р20 + Ш5(0)-336 р20 Шифр НБУВ: РА360055
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
2. |
Вітченко А.О. Удосконалення літературного розвитку школярів 5 - 7 класів засобами театрального мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.О. Вітченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 16 с. — укp.Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену систему літературного розвитку школярів засобами театрального мистецтва. Вісвітлено сутність методики навчання, яка полягає у комплексному підході до організації театрально-творчої діяльності учнів-підлітків як одного з ефективних шляхів удосконалення їх літературного розвитку. Експериментально доведено, що запропонова система підвищує рівень логічного й образного мислення школярів, розширює їх естетичний досвід, сприяє вдосконаленню сценічних і літературно-творчих здібностей учнів. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р2 + Щ338-9 Шифр НБУВ: РА315233 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
Географічні рубрики:
|