Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (23)Книжкові видання та компакт-диски (18)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Головкін Б. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Головкін Б. М. 
Теоретичні та прикладні проблеми детермінації і запобігання корисливій насильницькій злочинності в Україні: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.08 / Б. М. Головкін ; Нац. ун-т "Юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого". — Х., 2011. — 35 с. — укp.

З'ясовано кримінологічну природу, розкрито сутність і форму прояву, сформульовано визначення корисливої насильницької злочинності. На підставі аналізу кількісних та якісних показників встановлено типові риси та тенденції розвитку цієї злочинності. З позицій соціально-психологічного підходу вирішено проблему детермінації корисливої насильницької злочинності. Сформовано цілісну концепцію запобігання корисливій насильницькій злочинності, що базується на провідній ідеї убезпечення від цієї злочинності різними засобами превентивного впливу на її причини й умови, осіб, які виявляють злочинні наміри, а також через зменшення можливостей для вчинення корисливих насильницьких злочинів і захист потенційних потерпілих.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)116.025.2 + Х883.9(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА382697 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Гурстієва Ю. О. 
Кримінологічна характеристика умисних вбивств із корисливих мотивів та запобігання їм / Ю. О. Гурстієва. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація є кримінологічним дослідженням умисних вбивств із корисливих мотивів, за результатами якого надано кримінологічну характеристику цих злочинів, проаналізовано особистість осіб, що їх вчиняють, встановлено детермінанти, що зумовлюють ці злочини, та запропоновано заходи запобігання їм. Проаналізовано наукові підходи до поняття умисних вбивств із корисливих мотивів. Установлено, що це відносно однорідна група злочинів. За цільовою спрямованістю злочинної поведінки осіб, що їх вчиняють, ці злочини поділяються на такі види: 1) вбивства з метою заволодіння майном або правом на майно; 2) вбивства з метою уникнення матеріальних витрат чи обов'язків; 3) вбивства з метою досягнення іншої матеріальної вигоди; 4) вбивство з метою подальшого використання органів чи тканин людини в інших корисливих цілях. Окрім цього, запропоновано поділ вбивств із корисливим мотивом за моментом виникнення та специфікою умислу на позбавлення життя потерпілого. Проведено кримінологічний аналіз указаних злочинів. Кримінологічну характеристику осіб, що вчиняють умисні вбивства із корисливих мотивів, здійснено на підставі аналізу їх соціально-демографічних, кримінально-правових та морально-психологічних рис. Криміногенні чинники, що зумовлюють вчинення умисних вбивств із корисливих мотивів зосереджені у соціально-економічній, соціально-культурній та морально-психологічній сферах суспільного життя. Безпосередніми причинами вчинення умисних вбивств із корисливих мотивів виступає сукупність деформованих індивідуально-психологічних якостей особистості у виді вад системи ціннісних орієнтацій, корисливій мотивації, зневажливого ставлення до недоторканності чужого майна, насильницької поведінкової установки та засвоєних злочинних традиціях. Умовами вчинення умисних вбивств із корисливих мотивів виступають: віктимна поведінка потерпілих, конкретна життєва ситуація, розлади психіки та поведінки винних осіб, неналежна охорона матеріальних цінностей, низька ефективність профілактичної роботи з боку установ виконання покарань та правоохоронних органів. Запропоновано комплекс заходів загальносоціального запобігання умисним вбивства, що вчиняються із корисливих мотивів реалізація якого сприятиме подоланню традицій незаконного збагачення, формуванню правової культури недоторканості чужої власності та не порушення права на життя особи. Напрямами спеціально-кримінологічного запобігання вчиненню умисних вбивств із корисливих мотивів виступають: 1) профілактична робота серед осіб, схильних до вчинення корисливо-насильницьких злочинів; 2) діяльність уповноважених суб'єктів щодо виявлення та постановки на профілактичний облік осіб, схильних до заволодіння майном насильницьким шляхом; 3) усунення негативного впливу криміногенної групи, що сприяє становленню особи на шлях вчинення корисливо-насильницьких злочинів; 4) усунення умов, що сприяють реалізації злочинного наміру; 5) заходи відвернення загрози вчинення умисного вбивства із корисливих мотивів та припинення розпочатого посягання. Метою заходів віктимологічної профілактики умисних вбивств із корисливих мотивів є скорочення віктимної схильності окремих категорій населення стати жертвами зазначених злочинів. Зазначені заходи поділяються на інформаційно-роз'яснювальні та технічні.^UThe dissertation is a criminological research of felonious homicides for mercenary motives, the results of which the author provided a criminological characteristic of these crimes, analyzed the identity of the lucrative killer, established the determinants that determine these crimes and proposed measures to prevent them.The scientific approaches to the concept of intentional murders of selfish motives are analyzed. It is established that this is a relatively homogeneous group of crimes. According to the purposefulness of the criminal behavior of the perpetrators, these crimes are divided into the following types: 1) murders for the purpose of taking possession of property or the right to property; 2) murders in order to avoid material expenses or duties; 3) murders in order to achieve other material benefits; 4) murders for the purpose of further use of human organs or tissues for other mercenary purposes. Criminological analysis of these crimes is carried out. The criminological characteristic of those who commit intentional murders of mercenary motives has been made on the basis of an analysis of their socio-demographic, criminal-law and moral-psychological features. The criminogenic factors contained in the socio-cultural and moral-psychological spheres are: a low level of culture and spirituality, a consumer model of life, alcoholization and narcotization of the population, lack of opportunities for self-realization, first of all, that leads to the exclusion of its separate part from the social useful links and gradual involvement in crime groups.The immediate causes of intentional murders of mercenary motives are a set of deformed individual and psychological qualities of the individual in the form of defects of the system of value orientation, mercenary motivation, disrespectful attitude to the inviolability of someone else's property, a violent behavioral setup and trapped criminal traditions.The conditions for committing intentional murders of mercenary motives include: victim behavior of victims, specific life situation, mental disorders and behavior of perpetrators, inadequate protection of material values, low effectiveness of preventive work by penitentiary institutions and law enforcement agencies. A complex of measures for the general social prevention of intentional murder committed from mercenary motives is proposed, the implementation of which will help to overcome the traditions of illegal enrichment, the formation of a legal culture of inviolability of someone else's property and not violation of the right to life of a person.Directions of special-criminological prevention of intentional murders from mercenary motives are: 1) preventive work among persons inclined to commit mercenary-violent crimes; 2) the activities of authorized entities to identify and arrange for the preventive registration of persons inclined to take possession of property in a violent way; 3) elimination of the negative influence of the criminogenic group, which promotes the formation of the person on the way of committing mercenary violent crimes; 4) elimination of conditions conducive to the realization of criminal intent; 5) measures to prevent the threat of intentional murder of mercenary motives and termination of the encroachment.The purpose of the measures of victimological prevention of intentional murders of mercenary motives is to reduce the victim's propensity of certain categories of the population to become victims of these crimes. These measures are divided into informative and explanatory and technical.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Єрмолаєва-Задорожня С. В. 
Кримінологічна характеристика перешкоджання службовій діяльності працівників правоохоронних органів та його запобігання / С. В. Єрмолаєва-Задорожня. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена наданню кримінологічної характеристики і розробці комплексу заходів запобігання злочинам, пов'язаним з перешкоджанням службовій діяльності працівників правоохоронних органів.У роботі аналізуються наукові підходи до розуміння перешкоджання службовій діяльності працівників правоохоронних органів. З'ясовано предметну сутність досліджуваного явища, а саме розкрито поняття «службова діяльність працівників правоохоронних органів». Вона, як і будь-яка інша суспільна діяльність, має складатись з певних елементів: суб'єктів і учасників, об'єктів, змісту, мети, результатів та ін. Узагальнивши існуючі в науковій літературі погляди на цю проблему, визначається кожен з елементів. Надається перелік істотних ознак, які притаманні явищу перешкоджання службовій діяльності працівників правоохоронних органів.Досліджено сучасний стан перешкоджання службовій діяльності працівників правоохоронних органів. Вказано, що з кожним роком рівень цих злочинів поступово збільшується. Відмічено, що у структурі перешкоджання службовій діяльності працівникам правоохоронних органів переважають корупційні правопорушення і злочини, передбачені ст. ст. 345, 342, 369-2 КК України. Відзначається, що описувана група злочинів розповсюджена на територіях м. Києва, Дніпропетровської, Харківської, Одеської, Житомирської, Львівської, Донецької та Луганської областей.Виділено наступні категорії осіб, які вчиняють перешкоджання службовій діяльності працівників правоохоронних органів: радикально налаштовані соціальні групи населення і окремі громадяни; правопорушники і злочинні об'єднання; безпосередні начальники і вищестоящі керівники; органи державної влади, місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи, політичні партії, громадські об'єднання, а також суб'єкти господарювання; інші правоохоронні органи та їх посадові і службові особи, що виконують спільне завдання протидії злочинності. Досліджено наслідки перешкоджання службовій діяльності працівників правоохоронних органів. Дослідження криміногенних детермінантів перешкоджання службовій діяльності працівників правоохоронних органів будувалось на аналізі економічних, політичних, організаційно-управлінських, соціально-психологічних і нормативно-правових чинників. Умовно їх можна поділити на внутрішньоситсемні, які функціонують всередині правоохоронної системи, та зовнішньосистемні, які, відповідно, виникають і розвиваються в суспільстві. Аргументується, що віктимна поведінка, наряду з іншими детермінаційними чинниками, є однією з причин вчинення групи злочинів перешкоджання службовій діяльності працівників правоохоронних органів. Віктимна поведінка працівників правоохоронних органів, як зовнішній прояв віктимності, частіше за все виражається трьома її типами: позитивною, провокуючою та пасивною. Визначається, що основними напрямами загальносоціального запобігання перешкоджанню службовій діяльності працівників правоохоронних органів є підвищення результативності правоохоронної діяльності та управління правоохоронними органами, дотримання законності і прав людини, забезпечення державного захисту працівників правоохоронних органів, а також зниження рівня соціальної напруги і нетерпимого ставлення певною частиною суспільства до працівників правоохоронних органів.Спеціально-кримінологічний напрямок, своєю чергою, включає встановлення повного кола осіб, які виявляють схильність перешкоджати службовій діяльності працівників правоохоронних органів, джерел антисуспільного впливу на них, причин та умов, що породжують на сприяють злочинній поведінці з метою цілеспрямованого корегуючого впливу на їх свідомість і волю, а також зменшення можливостей для вчинення злочинів. Заходи профілактики передбачають запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в центральних апаратах і територіальних управліннях, чіткий розподіл повноважень і посадових обов'язків в системі правоохоронних органів, створення незалежної управлінської вертикалі, забезпечення прозорості правозастосовної діяльності правоохоронних органів, а також громадський контроль за дотриманням прав людини під час досудового розслідування та виконання кримінальних покарань. Обґрунтовується, що віктимологічна профілактика злочинів, пов'язаних із перешкоджанням службовій діяльності працівників правоохоронних органів має будуватись на належній професійній підготовці майбутніх правоохоронців і підвищенні кваліфікації існуючих кадрів, належному технічному оснащенні службової діяльності правоохоронців і забезпеченні їх засобами особистої безпеки, завчасному виявленні і усуненні соціально-психологічних факторів, які впливають на ефективність їхньої діяльності і, на кінець, проведенні просвітницької роботи серед населення з боку самих правоохоронців, ЗМІ, інформаційної роботи керівництва правоохоронних органів зі своїми підлеглими.^UThe thesis is devoted to the provision of criminological characteristics and the development of a set of measures for the prevention of crimes related to the interfering of the official activity of law enforcement officers. The concept of crimes related to the interfering of the official activity of law enforcement officers is provided; the main forms and methods of their commission are defined. A list of essential features that are inherent in the phenomenon of the interfering of the official activity of law-enforcers is given. Depending on the object of criminal influence, the following types of interference of the official activity of law enforcement officers are distinguished. Analysis of the current state of crimes related to the obstacle of the official activity of law enforcement officers was provided. The increasing of the level of crimes related to the obstacle pf the official activity of law enforcement officers was recorded. It has been established that in the structure of the phenomenon being studied, the encroachments, stipulated by Art. 345 of the Criminal Code of Ukraine, Art. 342 of the Criminal Code of Ukraine and Art. 369-2 of the Criminal Code of Ukraine. During recent times, the tendency towards the predominance of these crimes in the structure of interfering of the official activity of law enforcement officers persists.The consequences of committing crimes related to the interfering of the official activity of law enforcement officers for the state of law and order in the state are investigated. The damage caused by these crimes can be physical, material and moral-psychological. As a result of the study of the statistics of victims of law enforcement officers, it is concluded that the National Police officers are predominant among them. The cumulative effect of these consequences reduces the activity and initiative of law enforcement officers, adversely affects the results of activities in the field of combating crime, leads to the accumulation of unsolved criminal crimes over the past years, damages the business reputation of the law enforcement system as a whole, as well as the prestige of the profession.The complex of criminological determinants of the phenomenon of obstructing the official activity of law enforcement officers is considered. Research of criminological determinants of interfering of the official activity of law enforcement officers was based on the study of economic, political, organizational and managerial, socio-psychological and regulatory factors. Conditionally, they can be divided into internal ones, which function within the law-enforcement system, and external, which, accordingly, arise and develop in society. The influence of the attitude of civil society and the state to the effectiveness of law enforcement agencies on the commission of crimes related to the obstacles to the official activity of law enforcement officers has been clarified. A number of measures of a general social, special criminological and victimological nature have been formed, aimed at preventing the commission of crimes related to the interfering of the official activity of law enforcement officers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Шейко К. В. 
Запобігання злочинам, що вчиняються у сфері виробництва і обігу алкогольних напоїв / К. В. Шейко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація є кримінологічним дослідженням злочинів, що вчиняються у сфері виробництва і обігу алкогольних напоїв, особи злочинця, детермінуючого комплексу злочинної поведінки. За результатами емпіричного дослідження тенденцій вчинення зазначених злочинів, механізму функціонування ринку збуту незаконно виготовлених алкогольних напоїв та узагальнення міжнародного досвіду протидії цьому явищу, розроблено комплекс заходів загальносоціального і спеціально-кримінологічного запобігання цим злочинам. На практиці незаконне виробництво та обіг алкогольних напоїв відбувається переважно у формі незаконного підприємництва (злочинного бізнесу). Одноразові злочини в цій сфері трапляються рідко. Метою нелегального підприємництва є отримання максимального доходу від продажу алкогольних напоїв незаконного походження. Було встановлено, що підпільна галузь незаконного виробництва алкогольних напоїв в Україні в основному працює на задоволення попиту на дешеві та неякісні алкогольні напої на внутрішньому споживчому ринку. Основними каналами збуту алкогольних напоїв нелегального походження на споживчому ринку України є оптовий та роздрібний продаж через Інтернет; продаж через мережу торгових точок; продаж на розлив через заклади громадського харчування.Основну роль у визначенні злочинів, що розглядаються, відіграють економічні чинники. Серед них - зростання споживання алкоголю в Україні та світі; низька купівельна спроможність населення; значна різниця в цінах на алкогольні напої легального та нелегального походження; високі ставки акцизного податку тощо.Запропоновано системний підхід до вирішення проблеми незаконного виробництва та обігу алкогольних напоїв, який охоплює такі сфери: продумане реформування спиртової та алкогольної промисловості; виконання рекомендацій міжнародних програмних документів ВООЗ, ООН, ЄС щодо запобігання та зменшення шкідливого споживання алкоголю; перенесення пріоритетів профілактичної діяльності з виробництва алкогольних напоїв на ринок та незаконної торговельної діяльності; запровадження в Україні міжнародної системи виявлення та відстеження підакцизних товарів під час їх руху вздовж ланцюга поставок (Track & Trace); лібералізація цінової політики на алкогольні напої; удосконалення механізму державного контролю за якістю та безпекою алкогольних напоїв; виявлення та припинення злочинної діяльності, пов'язаної з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв.^UThe dissertation is a criminological research of crimes committed in the field of production and circulation of alcoholic beverages, the identity of the offender, determining the complex of criminal behavior. Based on the results of an empirical study of trends in these crimes, the mechanism of the market for illicit alcohol and the generalization of international experience in combating this phenomenon developed a set of measures for general social and special criminological prevention of these crimes. In practice, the illicit production and trafficking of alcoholic beverages is mainly in the form of illegal entrepreneurship (criminal business). One-time crimes in this area are rare. The purpose of illegal entrepreneurship is to obtain maximum income from the sale of alcoholic beverages of illegal origin. It was found that the underground industry of illegal production of alcoholic beverages in Ukraine mainly works to meet the demand for cheap and low-quality alcoholic beverages in the domestic consumer market. The main sales channels of alcoholic beverages of illegal origin in the consumer market of Ukraine are wholesale and retail sales via the Internet; sales through a network of retail outlets; sale for bottling through catering establishments. The main role in determining the crimes under investigation is played by economic factors. Among them is the growth of alcohol consumption in Ukraine and the world; low purchasing power of the population; significant difference in prices for alcoholic beverages of legal and illegal origin; high rates of excise tax, etc. A systematic approach to solving the problem of illegal production and circulation of alcoholic beverages is proposed, which covers the following areas: thoughtful reform of the alcohol and alcoholic beverages industry; implementation of recommendations of international program documents of the WHO, UN, EU on prevention and reduction of harmful alcohol consumption; shifting the priorities of preventive activities for the production of alcoholic beverages to the market and illegal trade activities; introduction in Ukraine of an international system for detection and tracking of excisable goods during their movement along the supply chain (Track & Trace); liberalization of pricing policy for alcoholic beverages; improving the mechanism of state control over the quality and safety of alcoholic beverages; detection and cessation of criminal activity related to the illegal production and circulation of alcoholic beverages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Мокляк В. В. 
Протидія терористичній діяльності в Україні / В. В. Мокляк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена осмисленню кримінологічної природи терористичної діяльності, визначенню її детермінуючого комплексу та розробленню системи заходів протидії їй в Україні.Терористична діяльність розглянута як один із засобів ведення гібридної війни РФ проти України, а також як різновид стійких злочинних практик, спрямованих на порушення громадської безпеки, дестабілізацію суспільного життя, залякування населення, створення загрози національній безпеці.Основна роль у структурі детермінант терористичної діяльності належить затяжному збройному конфлікту, деформаціям моральної і правової свідомості у вигляді екстремістських поглядів, українофобських настроїв, байдужого ставлення до загибелі людей і знищення об'єктів власності, що породжує внутрішню готовність до вчинення терористичних актів та інших злочинів із терористичною метою.Протидія терористичній діяльності в цілому зводиться до удосконалення механізму забезпечення антитерористичної безпеки держави, запобігання, виявлення і припинення злочинів, пов'язаних із терористичною діяльністю, притягнення до кримінальної відповідальності або знешкодження терористів, мінімізацію та усунення наслідків терористичної діяльності в Україні.^UThe dissertation is devoted to understanding the criminological nature of terrorist activity, defining its determining complex and developing a system of measures to courter in Ukraine. Terrorist activity is considered as one of the means of waging a hybrid war of the Russian Federation against Ukraine, as well as a kind of persistent criminal practices aimed at violating public safety, destabilizing public life, intimidating the population, creating a threat to national security. The criminological characteristics of terrorist activity, which reflects the multiple increase in the level of terrorism crime during the anti-terrorist operation, the structural predominance of terrorist acts among the crimes covered by this activity, regional distribution in the temporarily occupied territories of Ukraine, as well as in Kharkiv and Odessa regions. The determining complex of this phenomenon is defined and revealed, which includes interconnected foreign policy, domestic policy, ideological and informational, security, socio-economic, organizational-administrative, normative-legal, socio-psychological criminogenic factors. The main role in the structure of these factors belongs to the protracted armed conflict, destructive information and psychological impact on the minds of people with anti-social views, organizational and material support of terrorist activities by law enforcement agencies and special services, low capacity of security forces to protect people, society and the state from terrorist threats. Proposals for countering terrorist activities in Ukraine have been developed, which are generally reduced to improving the mechanism of ensuring the state's anti-terrorist security, preventing, detecting and stopping crimes related to terrorist activities, prosecuting or neutralizing terrorists, minimizing and eliminating the consequences of terrorist activities. Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського