1. |
Грисенко Н. В. Особистісні детермінанти запобігання емоційного вигорання педагога в аспекті досліджень позитивної психології: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Н. В. Грисенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.Вперше обгрунтовано й емпірично перевірено роль позитивних цінностей особистості, зокрема цінності пізнання та гуманності та пов'язаних з ними особистісних властивостей, у запобіганні появі синдрому емоційного вигорання або зниженні інтенсивності його виявлення. Доведено провідне значення фактора задоволеності педагога собою як суб'єктом виконання основної функції - здобуття та передачі знань у попередженні емоційного вигорання та виокремлено так звані "визначальні" позитивні властивості особистості ("signature character strength"), які згідно з формулою специфікації Р. Кеттелла найбільш важливі для запобігання вигоранню педагога. Розвинуто уявлення про роль інтелекту та метакогнітивних здібностей педагога в забезпеченні його задоволеності собою як суб'єктом професійної діяльності та виникнення на цій підставі почуттів суб'єктивного та психологічного благополуччя. Поглиблено уявлення про зв'язок цінностей пізнання та пов'язаних з ними особистісних властивостей (допитливості, відкритості досвіду, креативності) з формуванням у педагога цінностей гуманності та відповідних позитивних властивостей особистості (доброзичливості, любові до близьких, соціального інтелекту). Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.9 Шифр НБУВ: РА380673 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
|