Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (73)Книжкові видання та компакт-диски (11)
Пошуковий запит: (<.>A=Даценко В. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Даценко В. В. 
Пенсійне страхування в фінансовій системі держави: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / В. В. Даценко ; ДВНЗ "Укр. акад. банк. справи Нац. банку України". — Суми, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано та систематизовано теоретичні аспекти пенсійного страхування, його місце та роль у фінансовій системі держави. Запропоновано концептуальні засади оцінювання якості життя пенсіонерів у промислових регіонах, обгрунтовано необхідність урахування коефіцієнта екологічного забруднення регіону під час визначення розміру пенсії. Проаналізовано сучасний стан пенсійного страхування на рівні держави та промислових регіонів на прикладі Дніпропетровщини. Проведено оцінювання резервів збільшення надходжень до системи пенсійного страхування в контексті запровадження єдиного соціального внеску, запропоновано підходи до визначення перспективи подальшого реформування пенсійного страхування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)271.22
Шифр НБУВ: РА381517 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Дашевська Т. Ш. 
Маркетингове управління інноваційною діяльністю підприємства / Т. Ш. Дашевська. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Університет митної справи та фінансів. – Дніпро, 2021.Визначено принципи побудови та функціонування механізму інноваційного розвитку підприємства. Обґрунтовано доцільність орієнтації механізму інноваційного розвитку на дотримання маркетингового принципу конкурентного сегментування інновацій. Проведено порівняльне узагальнення характеристик парадигмальних зрізів концептів управління інноваційним розвитком підприємства. Обґрунтовано теоретичні положення щодо реалізації концепції маркетингового управління в інноваційній сфері діяльності підприємства.Проведено аналіз динаміки інноваційної активності вітчизняних підприємств. Дано оцінку результативності використання маркетингових факторів активізації інноваційної діяльності вітчизняних підприємств. Розроблено методичний підхід щодо оцінки рівня інтегрованості маркетингового управління в організаційно- економічне забезпечення інноваційної діяльності підприємства. Сформовано методичне забезпечення маркетингового обґрунтування пріоритетів активізації інноваційної підприємницької діяльності на основі на комплексного узагальнення характеристик стану факторів, які визначають зміст та характер потреб у інтенсифікації інноваційних процесів. Удосконалено технологію формування інноваційної політики підприємства через урахування взаємної підтримки проектів інновацій за параметрами комплементарності в результативній, функціональній, маркетингово-операційній сферах. Обґрунтовано положення щодо формування організаційного забезпечення системи маркетингового управління інноваційною діяльністю. Ключові слова: інновація, інноваційна діяльність, інноваційний розвиток, маркетинг, маркетингове управління, механізм інноваційного розвитку, організаційне забезпечення, активізація інноваційного розвитку.^UThe dissertation for obtaining the Candidate's degree in Economy, speciality 08.00.04 – Economy and Company Management (by type of activity). – University of Customs and Finance, Ministry of Education and Science of Ukraine, Dnipro, 2021.The approaches to the generalization of the economical implication of the innovation (object-efficient, process-technocratic) have been examined. The structure of the conceptual and categorical framework of the subject area of the innovations, innovative activity and innovative development of the enterprise has been conducted. The components are determined; the peculiarities of the organization of the innovative enterprise development are established. The key marketing concepts of the organization the mechanism of the innovative enterprise development (social and ethical customer orientation; behavior reflection; balance of the influence, implication; situationality) have been summarized. The practicability of the orientation of the mechanism of innovative development to observance of the marketing principium of the competitive segmentation of the innovation has been justified. The comparative generalization of the characteristics of paradigmatic vision of the managing concepts of the innovative enterprise development has been accomplished. The theoretical thesis related to the realization of the concept the marketing management in the innovative enterprise activity has been established. The characteristic of the types of organizational structures of the managing the innovative enterprise activity has been consolidated.The analysis of the innovative activity dynamic of the indigenous enterprises has been realized. The assessment of the level of implementation the innovations by the industrial Ukrainian enterprises have been given. It has been proved that the most fundamental obstacle for the realization of the innovative activity of the majority of the industrial enterprises has been the high capital capacity of the scientific-research and experimental design assignments. The progress of the usage of the marketing attributes of the activation the innovative activity of the industrial enterprises has been evaluated. The dependence of the volume of producing the added value and other indicators of business activity from the technological level of the enterprise has been submitted. The dynamic of the changes of conditions of the activity diary sub-branch of the food industry enterprise in Ukraine has been evaluated. It has been estimated that the food industry as a part of national economy belongs to the department where the traders have been demonstrating really high rate of the economic growth for a long time even in case of significant increase of the market competition. The contradictory character of the dynamic of the indicators of the sales and distribution activity of the industrial diary enterprises has been noted.It has been estimated that the realization of the marketing approach to the management of the innovative activity make more sense to accomplish on the basement of the implementation of the marketing purposes, competence, infrastructure in the mechanism of the decision- making. The methodological approach due to the valuation of the integrative level of the marketing management into the organizational and economic assurance of the innovative enterprise activity has been exploited.The methodical assurance of the marketing priority setting of the activation of the innovative enterprise activity on the basement of the complex generalization of the characteristics of the factors status that determine the content and the character of the requirements in the sphere of the intensification of the innovative processes has been organized. The technology of the formation the innovative politics of the enterprise due to taking into account the brotherhood of the innovation projects with the complementarity parameter in the functional, marketing and operational spheres has been improved. The status of the formation the organizational assurance of the marketing management system of the innovative activity through the construction of the temporary active innovative committees with the specific mandate in the sphere has been proved. It has been submitted that the incumbency of the innovative committee should be determined by the competitive segmentation of the innovations with the characteristic of the targeting to the changes enterprise competitiveness in the target market or in the resource market.Key words: the innovation, the innovative activity, the innovative development, marketing, marketing management, the mechanism of the innovative development, organizational maintenance, the activation of the innovative development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського