Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (41)Книжкові видання та компакт-диски (44)Журнали та продовжувані видання (12)
Пошуковий запит: (<.>A=Дацій$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Дацій 
Економічна ефективність використання основних виробничих фондів у сільському господарстві та шляхи її підвищення: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Олександр Іванович Дацій ; Дніпропетровський держ. аграрний ун-т. — Д., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-571.18
Шифр НБУВ: РА311823

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Дацій О.І. 
Ефективність інноваційної діяльності в агропромисловому виробництві: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.02.02 / О.І. Дацій ; Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки" УААН. — К., 2005. — 39 с. — укp.

Розкрито соціально-економічну суть і зміст інноваційної діяльності, її термінологічну базу в агропромисловому виробництві. Обгрунтовано включення об'єктів інтелектуальної власності до інноваційної моделі в аграрній сфері. Розроблено методику визначення квазіренти. Висвітлено засади організаційно-структурної побудови системи наукового забезпечення розвитку аграрного вробництва країни. Доповнено основні форми застосування інновацій, напрями й умови їх впровадження у виробництво. Оцінено економічну ефективність використання інноваційної продукції. Визначено організаційно-економічні умови створення ринку науково-технічної продукції. Розвинуто засади регулювання ринкових відносин наукових організацій і сільськогосподарських товаровиробників. Опрацьовано пропозиції щодо удосконалення державних форм розвитку аграрної науки й наукових установ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-55-07 +
Шифр НБУВ: РА338052

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Дацій Н. В. 
Розвиток державної інвестиційної політики на національному та галузевому рівнях: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / Н. В. Дацій ; НАН України, Рада по вивч. продукт. сил України. — К., 2010. — 40 с. — укp.

Визначено базові положення теорії формування державної інвестиційної політики на національному та галузевому рівнях. Доведено підходи до реалізації цільових інструментів інвестиційної політики держави. Обгрунтовано методичні підходи до розробки імовірних моделей державної інвестиційної політики й її реалізації на рівні національної економіки й її галузей. Розроблено прикладний інструментарій проведення державної інвестиційної політики. Обгрунтовано теоретико-методологічні положення розвитку державної інвестиційної політики. Удосконалено склад механізмів державної інвестиційної політики. Досліджено сучасний стан реалізації інвестиційної політики держави на національному, регіональному та галузевому рівнях. Визначено основні групи обмежень інвестиційної активності окремих галузей національної економіки, які випливають з зовнішнього впливу держави та внутрішніх чинників. Розроблено узгоджені заходи держави, що спрямовані на досягнення необхідного рівня інвестиційної діяльності підприємницьких структур у період економічної кризи. Розроблено методологічні принципи реалізації цільової функції структурного регулювання економіки у відповідності до положень системного та комплексного підходів. Обгрунтовано зміст прогнозних і програмних документів держави щодо інвестиційного розвитку країни та заходи регулювання секторів національної економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-56
Шифр НБУВ: РА377318 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Дацій Н.В. 
Формування і ефективне використання ресурсного потенціалу в сільському господарстві: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Н.В. Дацій ; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретичні положення економічного змісту ресурсного потенціалу в сільському господарстві. Обгрунтовано ресурсну збалансованість як критерій ефективності оптимального розміру сільськогосподарського підприємства. Розроблено методологічні принципи оцінки даного потенціалу. Досліджено структуроутворюючі елементи сукупного ресурсного потенціалу сільськогосподарського підприємства. Проведено аналіз і визначено основні шляхи його ефективного використання. Вивчено методи екологічного функціонування грунтів. Запропоновано систему економічного захисту та ефективного використання земель. Розроблено економічний механізм реалізації програм екологічного захисту земельних ресурсів. Удосконалено інвестиційно-інноваційний механізм формування ресурсного потенціалу в сільському господарсті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-55 +
Шифр НБУВ: РА325697

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Насіров М. Ф. 
Управління екопроектами підприємств з переробки пластику / М. Ф. Насіров. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню важливої економічної проблеми – обґрунтування теоретико-методичних основ, методичних положень і практичних рекомендацій з управління екопроектами підприємств із переробки пластика в умовах трансформації від лінійної до циркулярної моделі економіки.У роботі репрезентовано змістовну складову понять «управління екопроектами підприємств», «організаційно-економічне забезпечення управління екопроектами підприємств», що дозволило за мерологічним підходом поглибити змістовне тлумачення даних понять. Окреслено наукові підходи щодо формування організаційно-економічного забезпечення управління екопроектами підприємств. Розглянуто видову систематизацію існуючих методик оцінювання ефективності управління екопроектами підприємств. Здійснено діагностику ресурсозабезпечення успішної реалізації екопроектів підприємства з переробки пластику. Проаналізовано механізм тарифного регулювання надання послуг із вивезення, зберігання, сортування, переробки, утилізації та захоронення твердих побутових відходів (в т. ч. відходів пластику). За принципом аналізу перебігу гомеостазу ресурсозабезпечення підприємств із переробки відходів пластику та подальшого синтезу їхніх латентних предикторів «пластикової війни» визначено вектори їх повноцінного забезпечення ресурсами (відходами пластику) на середньо- та довгострокових часових горизонтах.Модифіковано за номотетичним підходом механізм екологічного оподаткування підприємств з рециклінгу відходів пластику за умов адаптації архітектури фіскальної системи до принципів циркулярності економіки. Сформовано підходи до цілепокладання в умовах зародження циркулярної моделі економіки як механізму страхування відповідальності підприємств за екопроектами з переробки відходів пластику за заподіяну шкоду навколишньому середовищу під час / чи за результатами їх реалізації. Розроблено концепцію діджиталізації циркулярних закупівель за реверсивної логістики управління потоками відходів пластику, запровадження якої на практиці дозволить забезпечити розвиток бізнесу з переробки відходів, а також поліпшення стану довкілля.^UThe thesis is devoted to solution of important economic problems – the development of theoretical and methodological foundations, laid the methodological and practical recommendations on the management of projects of the enterprises for processing plastic material in the conditions of transformation from a linear to a circular economy model.The paper reveals substantial component of the concepts of "circular economy", "management of projects of enterprises", "organizational and economic support of ecological management of enterprises", which allowed in accordance with serologicescom approach to deepen the meaningful interpretation of these concepts. Considered scientific approaches to formation of organizational-economic management projects of enterprises, which contributed to the improvement according to the holistic approach model of organizational-economic management projects of the enterprises for processing plastic waste that is isomorphic to an existing one, which in the conditions of transformation from a linear to a circular model of the economy assumes the change of the principle provisions of tion in the basis of its construction of the "polluter pays principle" to the principle of "the polluter invests" that is the key to balancing the influence / interests of stakeholders in the creation of eco-cities. Considered species systematization of existing techniques of an estimation of efficiency of management the projects of enterprises, which is based on its lateral intelligent lenii supplemented by the technique of an estimation of profitability of projects on bagalore-arterial model that allows to clearly identify the level of coverage of actual costs for rendering services in transportation, storage, sorting, processing, utilization and disposal of the waste plastic by means of the local budget in case of exceeding the tariff threshold.The diagnostics of resourcing the successful implementation of projects of the enterprises for processing plastic. According to the principle of the analysis of the course of homeostasis resourcing of the enterprises for processing plastic waste and subsequent synthesis of their latent predictors "plastic war" defined by the vectors of their valuable resources (waste plastic) on medium- and long-term time horizons. Analyzed tariff policy to provide services for the removal, storage, sorting, processing, utilization and disposal of solid waste (including plastic waste). Determined by the scenario approach economic-environmental efficiency of the ecological management of the enterprises for processing plastic.Modified nomothetical approach the mechanism of environmental taxation of enterprises for recycling waste plastic in terms of adapting the architecture of the fiscal system to the principles of circularity economy. Formed manual modification of the mechanism of insurance of responsibility of the enterprises for eco-projects on processing of plastic for the harm caused to the environment during or as a result of their implementation. Developed the concept of digitization of circular procurement with reversible logistics of waste stream management of plastic creation, the introduction of which will in practice allow the development of waste processing business, as well as improve the environment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Бшарат Н. А. 
Управління потенціалом конкурентоспроможності торговельних підприємств / Н. А. Бшарат. — Б.м., 2020 — укp.

У дисeртaції нaвeдeнo нoвe вирішeння нaукoвoї прoблeми управління потенціалом конкурентоспроможності торговельних підприємств шляхом oбґрунтувaння тeoрeтико-методичних зaсaд та наданням практичних рекомендацій щодо використання наступальної конкурентної стратегії управління потенціалом їх конкурентоспроможності. Проаналізовано науковий доробок, охарактеризовано стан та уточнено понятійний апарат процесом управління потенціалом конкурентоспроможності торговельних підприємств. Здійснено аналіз методик оцінювання ефективності управління потенціалом конкурентоспроможності торговельних підприємств. Сформульовано та обґрунтовано концептуальні засади конкурентної стратегії управління потенціалом конкурентоспроможності торговельного підприємства; методичний підхід оцінювання ефективності конкурентної стратегії торговельного підприємства. Рoзрoблено науково-практичні рекомендації.^UThe dissertation provides a new solution for the scientific problem related to the current management of the potential of the trading companies' competitiveness through the substantiation of theoretical and methodological sources and the provision of practical recommendations on the use of the aggressive competitive strategy management potential competitive commercial enterprise, the essence of which is the need to comply with management potential competitive commercial enterprise aggressive offensive behavior throughout period functioned trading enterprise irrespective of the type of external environment (active, chaotic, sustainable, crisis) on the basis of long-term strategic crisis management in order to constantly improve and strengthen its own competitive position and potential for competitiveness through: available and potential resources, properties, capabilities, capabilities obtained synergies from their integrated use; flexibility, adaptability and innovation of operations and management; prevention of existing and potential risks and threats; active influence on consumer preferences and choice.The conceptual apparatus of managing the potential of competitiveness of trading enterprises is analyzed and clarified, in particular, the content of the concepts of "potential of competitiveness", "management of potential of enterprise competitiveness".The algorithm of estimation of potential of competitiveness of trading enterprise is defined: research of internal and external environment; research of resource provision of potential of competitiveness and financial condition of the trading enterprise; assessment of the competitive potential of the closest competitors of a trading company and comparative analysis; defining a set of competitive elements and building on it a map of the competitiveness of a trading company (for example, conducting SWOT analysis); development and calculation of an integral assessment of the competitive potential of a trading company and its closest competitors.The list of principles on which the competitive strategy of managing the potential of competitiveness of a trading enterprise should be built and the advanced complex system of evaluation of the competitive strategy of management of a trading enterprise should be built, based on the following provisions: enterprises; a scale of identification of the level of effectiveness of the implementation of a competitive strategy of a trading company, which allows to immediately make adjustments to management decisions, strategies and tactics of managing the potential of the enterprise's competitiveness.Improved classification of environmental turbulence features that have a significant impact on a trading enterprise; types of external environment of a trading enterprise depending on the level of its instability: active environment, chaotic, sustainable, crisis environment; as well as the types of competitive strategy of a trading company depending on the type of environment that characterizes the behavior of the enterprise in the market and determines the peculiarities of its actions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Мельниченко О. В. 
Управління корпоративною соціальною відповідальністю туристичних підприємств. / О. В. Мельниченко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі досліджено інтеграційні засади розвитку концепцій корпоративної соціальної відповідальності, визначено напрями реалізації КСВ туристичними підприємствами, досліджено зарубіжний досвід реалізації програм корпоративної соціальної відповідальності туристичними підприємствами, розроблено концептуальну схему забезпечення сталого розвитку туристичних підприємств; проаналізовано туристичний ринок України з точки зору передумов формування та застосування КСВ, досліджено перспективи розвитку туристичних підприємств, що застосовують КСВ. Розроблено схему та структуру механізму КСВ туристичнихпідприємств та проєкт Концепції КСВ туристичного підприємства. Запропоновано вибір стратегій КСВ для різних стейкголдерів на основі матриці «Вплив / Значущість (рівень інтересу)». Удосконалено систему та матрицю оцінювання економічної ефективності механізму реалізації КСВ ТП на основі показників соціальної активності та соціально-економічної ефективності. Запропоновано комплекс управлінських рішень для підвищення ефективності реалізації механізму КСВ.^UThe integration principles of development of concepts of corporate social responsibility are investigated, directions of CSR implementation by tourist enterprise are determined, foreign experience of implementation of programs of corporate social responsibility by tourism enterprises is researched, conceptual scheme of ensuring sustainable development of tourism enterprise is developed; analyzed the tourism market of Ukraine in terms of the prerequisites for the formation and application of CSR, explored the prospects for the development of tourism enterprises using CSR, identified the organizational and economic prerequisites for the implementation of corporate social responsibility by tourism enterprises, proposed a pyramid of benefits of CSR applied at the initial stage of implementation of the concept of CSR; mechanism of formation and realization of CSR of tourism enterprise is proposed, CSR stability indicator is developed, reflecting CSR impact on profit, conceptual model of implementation of CSR mechanism of tourist company is developed, the Impact / Significance (level of interest) matrix ismodeled for tourist company. In the process of analyzing the economic preconditions for the implementation of CSR we devided CSR costs of tourism enterprises into internal (costs related to development of the staff, costs for occupational safety, improvement of internal structure, ergonomic and environmental costs); external (initiatives in the field of ecology, educational projects, sponsorship, sports and other initiatives, payment of taxes and fees ( to the state budget, local budgets), communication with partners, consumers and society, programs for people with disabilities) and other costs. The key goals for achieving sustainable development of the tourism enterprises are proposed: economic (ensuring the competitiveness of the tourism sector by improving the economic situation in Ukraine, increasing investment inflows in the tourism enterprises by increasing competitiveness, sustainable development of the domestic tourism market); ethical (development of innovations in the social sphere that lead to better working conditions at the tourism enterprises, organization of social protection of employees, partners andclients as a result of a social insurance situation; environmental goals (popularization of ecological tourism in Ukraine by restoring recreational resources, reduction of anthropogenic impact on the ecological level of countries of countries providing tourist services etc.); Improved the system of targeted approaches to the development of the concept of CSR of tourism enterprises on the basis of 2 levels of objectives: objectives as for satisfaction of theinterests of key stakeholders and objectives as for gaining of sustainable development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Березін М. Ю. 
Формування механізмів державного управління у сфері охорони громадського порядку / М. Ю. Березін. — Б.м., 2022 — укp.

Об'єкт дослідження: механізми державного управління у сфері охорони громадського порядку. Мета: теоретико-методологічне обґрунтування положень та розроблення науково-практичних рекомендацій щодо формування механізмів державного управління у сфері охорони громадського порядку. Методи: аналізу, синтезу; логічного узагальнення; структурно-генезисного; інституціонального; сценарного прогнозування. Результати: вирішується важливе наукове завдання, що полягає в теоретико-методологічному обґрунтуванні положень та розробленні науково-практичних рекомендацій щодо формування механізмів державного управління у сфері охорони громадського порядку. Новизна: уперше обґрунтовано концептуальні підходи до формування механізмів державного управління у сфері охорони громадського порядку; удосконалено: інструментарій підвищення результативності інформаційного механізму державного управління у сфері охорони громадського порядку; підходи до формування комунікаційного механізму державного управління у сфері охорони громадського порядку; науково-методичні підходи до державного управління у сфері охорони громадського порядку; дістали подальшого розвитку: категоріальний апарат державного управління шляхом уточнення сутності понять: «механізм забезпечення охорони громадського порядку»; «конституційно-правовий механізм забезпечення громадського порядку»; доповнено вектори розвитку застосування механізмів державного управління у сфері охорони громадського порядку. Впроваджено в діяльність: Київського міського громадського формуванням з охорони громадського порядку і державного кордону «Асоціація добровільних народних дружин Святошинського району»; Громадської організації «Асоціація науковців України»; Національного університету цивільного захисту України. Галузі використання: органи державної влади, органами місцевої влади та місцевого управління, підприємства, громадські організації^UObject of research: mechanisms of state management in the sphere of public order protection. Purpose: theoretical and methodological substantiation of the provisions and development of scientific and practical recommendations for the formation of state management mechanisms in the sphere of public order protection. Methods: analysis, synthesis; logical generalization; structural and genesis; institutional; scenario forecasting. Results: an important scientific task is solved, which consists in the theoretical and methodological substantiation of the provisions and the development of scientific and practical recommendations for the formation of state management mechanisms in the field of public order protection. Novelty: for the first time, conceptual approaches to the formation of state management mechanisms in the sphere of public order protection are substantiated; improved: tools for increasing the effectiveness of the information mechanism of state administration in the field of public order protection; approaches to the formation of the communication mechanism of state administration in the sphere of public order protection; scientific and methodical approaches to public administration in the sphere of public order protection; received further development: the categorical apparatus of state administration by clarifying the essence of the concepts: "mechanism for ensuring the protection of public order"; "constitutional and legal mechanism for ensuring public order"; vectors of the development of the application of state management mechanisms in the sphere of public order protection were added. Implemented into the activity of: Kyiv city public formation for the protection of public order and the state border "Association of Voluntary People's Wives of Svyatoshyn District"; Public organization "Association of Scientists of Ukraine"; National University of Civil Defense of Ukraine. Fields of use: state authorities, local authorities and local administration, enterprises, public organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Чурилов В. В. 
Механізми реалізації публічно-приватного партнерства у будівництві.: автореферат дис. ... к. держ.упр. : 25.00.02 / В. В. Чурилов. — Б.м., 2023 — укp.

Об'єкт дослідження: реалізація публічно-приватного партнерства. Мета: обґрунтування теоретичних і методологічних засад, розробка науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення механізмів реалізації публічно-приватного партнерства в будівництві. Методи: синтез, аналіз, наукова абстракція; порівняльний і статистичний аналіз, логічне узагальнення та групування; системно-структурний аналіз; структурної декомпозиції; економіко-математичне моделювання; конфігурацій, кореляційний, регресійний та дискримінантний аналіз. Результати: вирішено важливе наукове завдання щодо обґрунтування теоретичних і методичних засад, розробки науково-практичних рекомендацій щодо механізмів реалізації публічно-приватного партнерства у будівництві. Новизна: уперше розроблено модель реалізації публічно-приватного партнерства у будівництві яка на відміну від раніше існуючої базується на елементах: законності; ефективності; пріоритетності; прозорості; взаємовигідного симбіозу; дистанційності, що забезпечить зниження ризиків за проектом, залучення нових технологій в розвиток інфраструктури, додаткові інструменти реалізації проектів, підвищення віддачі та ефективності експлуатації інфраструктурних об'єктів; удосконалено: парадигму реалізації публічно-приватного партнерства яка на відміну від діючої базується на інноваційному соціально-орієнтованому типу розвитку співпраці; організаційно-інституційний механізм реалізації публічно-приватного партнерства у будівництві, який на відміну від раніше існуючого базується на альянсі держави та бізнесу; механізм розвитку кластерної моделі публічно-приватного партнерства у будівництві, який на відміну від раніше існуючих реалізується за умов створення виробничих кластерів на умовах іноваційності, технологічності, територіальності; дістали подальшого розвитку: напрями реалізації публічно-приватного партнерства у будівництві шляхом синтезу елементів: економічного; політичного; адміністративного; інноваційного; підхід до оцінки ефективності реалізації публічно-приватного партнерства у будівництві, який на відміну від раніше існуючих ґрунтується на процесі оптимізації, критеріями якої є паритетність участі партнерів; стратегічні напрями розвитку публічно-приватного партнерства у будівництві за рахунок синтезу участі територіальної громади, органів місцевої влади, держави, бізнесу, освіти, за рахунок трансфер технологій. Впроваджено в діяльність: Комітетету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України; Київської обласної ради. Галузі використання: органи державної влади, підприємства, громадські організації.^UObject of research: implementation of public-private partnership. Purpose: substantiation of theoretical and methodological principles, development of scientific and practical recommendations for improving the mechanisms of implementation of public-private partnership in construction. Methods: synthesis, analysis, scientific abstraction; comparative and statistical analysis, logical generalization and grouping; system-structural analysis; structural decomposition; economic and mathematical modeling; configurations, correlational, regression and discriminant analysis. Results: the important scientific task of substantiating the theoretical and methodological foundations, development of scientific and practical recommendations on the mechanisms of implementation of public-private partnership in construction was solved. Novelty: for the first time, a model of implementation of public-private partnership in construction was developed, which, unlike the previously existing model, is based on the following elements: legality; efficiency; priorities; transparency; mutually beneficial symbiosis; remoteness, which will ensure the reduction of project risks, the involvement of new technologies in the development of infrastructure, additional tools for the implementation of projects, the increase of returns and the efficiency of the operation of infrastructure facilities; improved: the paradigm of implementation of public-private partnership, which, unlike the current one, is based on an innovative socially oriented type of development of cooperation; the organizational and institutional mechanism for implementing public-private partnership in construction, which, unlike the previously existing one, is based on the alliance of the state and business; the mechanism for the development of the cluster model of public-private partnership in construction, which, in contrast to the previously existing ones, is implemented under the conditions of the creation of production clusters under the conditions of innovation, technology, and territoriality; received further development: directions of implementation of public-private partnership in construction by synthesis of elements: economic; political; administrative; innovative; an approach to assessing the effectiveness of the implementation of public-private partnerships in construction, which, unlike previously existing ones, is based on the optimization process, the criteria of which are the parity of participation of partners; strategic directions for the development of public-private partnership in construction due to the synthesis of the participation of the territorial community, local authorities, the state, business, education, due to the transfer of technologies. Implemented in the activities of: the Committee on Tax and Customs Policy of the Verkhovna Rada of Ukraine; Kyiv Regional Council. Fields of use: state authorities, enterprises, public organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Дячков О. О. 
Управління економічною безпекою національної економіки в умовах загроз військового вторгнення: автореферат дис. ... к. е. н. : 08.00.03 / О. О. Дячков. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення наукового завдання, що полягає в обґрунтуванні тeoрeтико-методичних засад та наданні практичних рекомендацій щодо формування та запровадження стратегії забезпечення економічно-військової безпеки держави. Проаналізовано науковий доробок, охарактеризовано стан та уточнено понятійний апарат процесу управління економічною безпекою національної економіки. Здійснено аналіз та надано оцінку стану та ефективності управління економічною безпекою та механізмів її забезпечення в Україні в умовах загроз військового вторгнення. Сформульовано та обґрунтовано концептуальні засади стратегії забезпечення економічно-військової безпеки держави, яка має реалізовуватись на засадах довгострокового та упереджувального характеру протягом усього періоду її дії (у періоди до, під час та після військових дій), спрямована на підвищення ефективності функціонування економіки та оборонного потенціалу, безперервне збереження національного суверенітету та територіальної цілісності, захисту особистості та суспільства від зовнішніх та внутрішніх викликів, ризиків та загроз, шляхом: інноваційної спрямованості економіки; формування цілісної системи економічних та інституційних заходів, спрямованих на всебічний вплив на економіку, оборонно-промисловий потенціал; задоволення військово-економічних потреб на рівні раціональної оборонної достатності із постійним переглядом, з огляду на виклики та загрози, на основі використання економічного потенціалу держави та можливостей воєнно-економічного співробітництва країни з іншими державами; створення стійкої системи управління у воєнній організації держави; виявлення, оцінки та моніторингу наявних та потенційних викликів, ризиків та загроз; підготовки до цивільної оборони та надзвичайних ситуацій; розробки та впровадження заходів з уникнення та мінімізації наслідків викликів, ризиків та загроз. Визначено алгоритм поетапної реалізації системного управління економічно-військовою безпекою, який передбачає: аналіз управлінської ситуації; визначення (уточнення) переліку національних інтересів в економічній та оборонній сферах; визначення сукупності проблем, пов’язаних із необхідністю реалізації національних інтересів в економічній та оборонній сферах; визначення національних цілей, спрямованих на вирішення зазначених проблем; розробку та прийняття управлінських рішень, спрямованих на досягнення певних національних цілей; практичну реалізацію сукупності взаємозалежних та взаємозумовлених управлінських впливів на об’єкт управління, з метою прогнозування, своєчасного виявлення, запобігання та нейтралізації загроз сталому розвитку людини, суспільства та держави в економічній та оборонній сферах; постійний моніторинг стану об’єкта управління, викликів та загроз його функціонуванню, з метою виявлення нової проблемної ситуації.Удосконалено методичний підхід оцінювання економічно-військової безпеки та прогнозування ймовірних ризиків; вимоги до системи управління ризиками надзвичайних ситуацій в умовах військового та/або надзвичайного стану. Розроблено науково-практичні рекомендації.^UThe dissertation provides a new solution to the scientific problem of managing the economic security of the national economy in the conditions of threats of military invasion and wartime by substantiating theoretical and methodological principles and providing practical recommendations for the formation and implementation of a strategy for ensuring the economic and military security of the state, which should be implemented on the basis of a long-term and preventive nature during the entire period of its operation (in the periods before, during and after hostilities), aimed at increasing the efficiency of the functioning of the economy and defense potential, the continuous preservation of national sovereignty and territorial integrity, the protection of individuals and society from external and internal challenges, risks and threats, by: innovative orientation of the economy; formation of a complete system of economic and institutional measures aimed at a comprehensive impact on the economy, defense and industrial potential; satisfaction of military and economic needs at the level of rational defense sufficiency with constant revision in view of challenges and threats based on the use of the economic potential of the state and the possibilities of the country’s military and economic cooperation with other states; creation of a stable management system in the military organization of the state; identification, assessment and monitoring of existing and potential challenges, risks and threats; preparation for civil defense and emergency situations; development and implementation of measures to minimize the consequences of risks and threats.An algorithm for the step-by-step implementation of the system management of economic and military security has been determined, which includes: analysis of the management situation; definition (clarification) of the list of national interests in the economic and defense spheres; determination of a set of problems related to the need to realize national interests in the economic and defense spheres; determination of national goals aimed at solving the specified problems; development and adoption of management decisions aimed at achieving certain national goals; the practical implementation of a set of interdependent and mutually determined management influences on the object of management for the purpose of forecasting, timely detection, prevention and neutralization of threats to the sustainable development of man, society and the state in the economic and defense spheres; constant monitoring of the state of the object of management, challenges and threats to its functioning in order to identify a new problematic situation.The procedure for making decisions regarding the elimination or reduction of the consequences of threats, the economic provision of economic and military security has been improved: the formulation of the goal of assessing the level of economic and military security; formulation of the information base; analysis and evaluation of economic and military security and its components; integrated assessment and profiling of threats to economic and military security; decision-making and development of measures to eliminate or reduce the consequences of threats to economic and military security.The requirements for the emergency risk management system in the conditions of military and/or state of emergency are formulated and substantiated: determination of risk levels and mechanisms of state security regulation; risk analysis and emergency forecasting; decision-making regarding the expediency of protective measures; allocation of funds for preventive and restorative measures to reduce the scale of emergency situations; implementation of preventive measures, emergency rescue and other works.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського