Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (50)Книжкові видання та компакт-диски (5)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Кравченко Т. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Кравченко Т. В. 
Теоретико-методичні засади соціалізації дітей шкільного віку у взаємодії сім'ї і школи: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07 / Т. В. Кравченко ; Ін-т пробл. виховання Нац. акад. пед. наук України. — К., 2010. — 40 с. — укp.

Здійснено аналіз філософської, соціологічної, психологічної, соціально-педагогічної, педагогічної літератури, розкрито наукові погляди на зміст соціалізації. Досліджено особливості соціального становлення молодших школярів, підлітків і старшокласників. Охарактеризовано роль сім'ї та школи у соціалізації дітей шкільного віку, висвітлено сутність взаємодії сім'ї та школи як педагогічного феномену. Визначено сутність, структурні компоненти, критерії, показники та виявлено рівні соціалізованості дітей молодшого шкільного, підліткового та старшого шкільного віку, типи взаємодії сім'ї та школи. Доведено ефективність структурно-функціональної моделі підвищення рівнів соціалізованості школярів у взаємодії сім'ї та школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч421.51
Шифр НБУВ: РА374735 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Кравченко Т. В. 
Формування громадянської ідентичності студентів закладів вищої освіти Великої Британії: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Т. В. Кравченко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації вперше представлено наукове осмислення проблеми формування громадянської ідентичності студентів у контексті вищої освіти Великої Британії. Виявлено, що в британському науково-педагогічному дискурсі досліджують історію та сучасний стан феномену громадянської ідентичності як сукупності ідентичностей чотирьох рівновеликих «націй» (англійців, шотландців, ірландців, валлійців). Встановлено, що аналізований науково-педагогічний дискурс сьогодення відображає дві історичні тенденції – становлення цілісної громадянської спільноти у Великій Британії та водночас разом з цим актуалізацію етно-націй на основі етнічних відмінностей за умови негласної заборони на націоналізм «титульної нації» англійців.З’ясовано, що громадянську ідентичність як реалізацію на практиці патернів морально-правової поведінки пов’язують з усвідомленням, осмисленням та емоційно-ціннісним наповненням і переживанням людиною своєї приналежності до спільноти громадян тієї чи іншої держави, а також з її проактивною участю у соціальному та політичному житті держави загалом та громади зокрема.У дослідженні під поняттям «громадянська ідентичність британського студента» розуміється динамічна, інтегративна характеристика особистості, що виявляється в соціально відповідальній поведінці та задоволенні потреб особистості в самоствердженні й самореалізації в суспільно значущій та/або суспільно політичній діяльності на основі ціннісного ставлення до певної громади зокрема та держави проживання загалом, комплексу знань з різних суспільних сфер і здатності до мультиперспективності. Виокремлено та схарактеризовано когнітивний, емоційно-ціннісний і праксеологічний компоненти громадянської ідентичності британського студента.Досліджено науково-педагогічне підґрунтя освітнього процесу з формування громадянської ідентичності британських студентів, яке представлено комплексним поєднанням здобутків: педагогіки громадянської залученості (забезпечує теоретично-методичні засади для організації та виконання студентами суспільно значущої діяльності); концепції дії (розглядає молодих людей як громадян-акторів змін сьогодення, а не лише майбутнього); критичної педагогіки (враховує моральну поведінку, колективну/соціальну діяльність, суб’єктивний/контекстний підхід, рефлексію і праксис).На підставі аналізу нормативних документів у сфері громадянської освіти студентів у вищій школі Великої Британії, осмислення й узагальнення науково-педагогічних здобутків британських педагогів виокремлено та схарактеризовано чотири організаційно-педагогічні умови формування громадянської ідентичності студентів університетів Великої Британії (актуалізація студентоцентрованого підходу до освітнього процесу; громадянська залученість студентської молоді до суспільно значущої діяльності; запровадження соціально-педагогічного співробітництва між університетами та місцевими громадами за посередництвом громадських організацій місцевого і національного рівнів; міждисциплінарне інтегрування англійської мови як державної) та форми і методи (зокрема інтерактивні проблемно-пошукові методи) їх реалізації на практиці. Здійснено порівняльний аналіз стану розробленості проблеми формування громадянської ідентичності студентів закладів вищої освіти Великої Британії й України, критеріями якого було обрано теоретичні засади розроблення досліджуваної проблеми в обох країнах та організаційно-методичне забезпечення формування громадянської ідентичності студентів британських й українських закладів вищої освіти. Окреслено перспективні напрями запозичення прогресивних ідей британського педагогічного досвіду в освітнє середовище України та розроблено рекомендації щодо їхнього конструктивного використання.^UThe thesis is the first attempt to give a scholarly insight into the problem of forming the civic identity of students in the context of higher education in Great Britain.It has been found that the history and current state of the phenomenon of civic identity as a set of identities of four equal “nations” (English, Scottish, Irish, Welsh) are being investigated in the British scholarly and pedagogical discourse. It has been established that the discourse under study reflects two historical trends – the formation of a coherent civil community in Great Britain and, at the same time, the actualization of ethno-nations based on ethnic differences under the condition of an implicit ban on the nationalism of the “title nation” of the English. It has been established that civic identity as the practical implementation of moral and legal behavior patterns is associated with the awareness, understanding and emotional and valuable content and experience of one’s belonging to the community of citizens of a particular state, as well as with its proactive participation in social and the political life of the country in general and the community in particular.In the study, the concept “civic identity of a British student” is viewed as a dynamic, integrative characteristic of an individual, which manifests itself in socially responsible behavior and satisfaction of the individual's needs for self-affirmation and self-realization in socially significant and/or socially political activities based on a valuable attitude to a certain community, in particular, and the state living in general, the complex of knowledge from various fields of society and the ability to multiperspectivity. The cognitive, emotional-value and praxeological components of the British student’s civic identity have been singled out and characterized.The scholarly and pedagogical foundations of the educational process aimed at forming civic identity of British students are researched into, representing a complex of acquisitions of: the pedagogy of civic involvement (provides theoretical and methodological foundations for the organization and performance of socially significant activities by students); the concept of action (considers young people as citizens-actors of changes in the present, not only in the future); critical pedagogy (takes into account moral behavior, collective/social activity, subjective/contextual approach, reflection and praxis).On the basis of the analysis of normative documents in the field of civic education of students in the higher education of Great Britain, the understanding and generalization of the scientific and pedagogical findings of British teachers, four organizational and pedagogical conditions for the formation of the civic identity of students of the universities of Great Britain have been distinguished and characterized (actualization of the student-centered approach to the educational process; civic involvement student youth to socially significant activities; the introduction of socio-pedagogical cooperation between universities and local communities through the mediation of public organizations at the local and national levels; interdisciplinary integration of English as a state language), and forms and methods (in particular, interactive problem-solving methods) of their implementation in practice.In accordance with the defined criteria (the theoretical foundations of the development of the researched problem in both countries, and organizational and methodological support for the formation of the civic identity of students of British and Ukrainian institutions of higher education), a comparative analysis of the state of development of the problem of forming the civic identity of students of higher education institutions of Great Britain and Ukraine has been carried out. Prospective directions for borrowing progressive ideas of British pedagogical experience into the educational environment of Ukraine have been outlined, and recommendations for their constructive use have been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського